Tuolta löytyneet kuvat eivät kuitenkaan näyttäneet yhtään IGN:n trailerilta. Enpä ole toisestakaan fanileffasta kyllä kuullut, mikä lie pätkä tuo sitten olikaan?
Front Missionin elikkä ensimmäisen FM:n DS-remaken voi ostaa noin 17€:lla postikuluineen kaikkineen Gamesuniversesta. Teknisesti vanhentunut, mutta pelattavuudeltaan edelleen ihan pätevä nostalgiatrippi Squaren menneisyyteen. Uudempiin osiin on luonnollisesti tehty parannuksia, mutta ihan hyvin tuokin pelittää edelleen.
Ei saatana, toivottavasti sä siirryt sitten kolmannessa mykkäelokuvan puolelle.
Nyt oli sentään vähän ideaa ja leikkauksia, mutta toteutus vetää muuten aika sanattomaksi.
EDIT: Joku Pelaajalaudan datavelhoista vois sitten ripata ja säilöä tän ennen kuin tää jälleen poistuu Ephramin hetkellisessä häpeänpuuskassa. Olis sitten vähän ässää hihassa johon voisi tarvittaessa vedota...
Kysymykseni on siis, onko The Elder Scrolls: Oblivion parempi teknisesti XO:lla vai PS3:lla?
PS3-versio on parempi ihan vain siitä syystä, että Bethesda sai hiottua sitä kauemman aikaa. Bugeja on fiksattu (näitä on tosin Boksi-versioonkin korjattu päivityksillä) ja pelimoottoria hiottu ihan muutenkin paremmaksi. Erot eivät ole hirveän suuret, mutta ovatpahan olemassa. Jos toisaalta pistää esmes Saavutuksille paljon arvoa ja Boksin Oblivionin löytää vaikkapa huomattavasti PS3-versiota halvemmalla, en näe syytä miksei sitä voisi hankkia PS3-version sijaan.
Mutta... Jos siis kysytään teknistä paremmuutta, niin PS3-versio on aikalailla kaikkien arvosteluiden ja mielipiteiden mukaan se parempi painos. Ei maata järisyttävän paljon, mutta onpahan kuitenkin.
Xbox 360:n Oblivioniin tosin saa sen hevos-armorin.
Mutta eikös tuo "vanha Playstation", eli siis PSX, kai, ollut jonkinlainen SNES:in lisälaite?
Alun perin Nintendo siis lähestyi Sonyä tarkoituksena kehittää SNES:lle Mega Driven Mega-CD -lisukkeen tapainen CD:itä lukeva laite. Sen nimi ei kuitenkaan ollut PSX, vaan mielikuvituksettomasti SNES-CD. PSX on vasta sen projektin nimi, jonka Sony pisti aluilleen kun Nintendo päätti vetäytyä koko SNES-CD:n julkaisemisesta Sonyn kanssa.
Hommaan saisi varmasti lisää puhtia nostamalla haastetta. Toivottavasti sitä löytyy finaaliversiosta.
Pelasitko demoa vaikeammalla vaikeustasolla? Lopullinen tuote tarjoaa käsittääkseni vielä yhden vaikeamman vaikeustason. Ehkä siitä sitten löytyy jo enemmän potkua.
Minä kyllä tykästyin pelin mäiskeeseen. Kivan hektistä puhaa, varsinkin jos halusi kasvattaa kombomittaria pysymällä koko ajan ilmassa. Heitot, latausliike sekä ne pari erikoisliikettä riittivät minulle pitämään pelaamisen viihdyttävänä ainakin tuon lyhyen demon ajan. Saattaahan tuo tietysti alkaa puuduttaa, jos koko lopun pelin ajan jatkuu täysin samanlaisena. Kenttäsuunnittelu näytti paikoitellen jännältä trailerissa (ainakin se gravitaatiokentän vaihtelu), ehkä sekin sitten tuo mahdollisten uusien (l. haastavampien) vihollistyyppien tavoin vaihtelua toimintaan.
Ainakin peliä pelanneet ovat olleet positiivisesti yllättyneitä. Tullut kommenttia tyyliin "tällainen Children of Manan olisi pitänyt olla" ja vastaavaa. Ainut oikeastaan isompi puute taitaa olla nettipelin puute, ainakin niille joilla ei lähipiiristä löydy peliseuraa. Sellainen kuitenkin luvattiin peliin joskus silloin kauan sitten kun peli julkistettiin, mutta jossain vaiheessa nettipeli jätettiin pois jostain kumman syystä. Toivottavasti Wiin Crystal Chronicles ei koe samaa kohtaloa.
Mistähän johtuu että happoisen juoman jälkeen ei saa harjata? Levittääkö se sitä vaan jotenkin?
Sama pätee myös appelsiinimehun ja muiden vastaavanlaisista hedelmistä tehtyjen mehujen kanssa sekä muutenkin happamien ruokien suhteen (hedelmät). Kait syynä on se (semi-mututuntumalla heitetty tieto/arvaus), että hapolliset limukat yms. sekä hieman happamat juomat heikentävät kiillettä hetkellisesti (kunnes ihmiskeho does its thing ja korjaa asian) ja jos sitten harjaa siihen päälle hampaita liian pikaisesti, niin siitä hankaamisestahan on ymmärrettävästi vain haittaa. Tällöin hampaiden harjaaminen tuhoaa kiillekerrosta eikä suojele sitä, kuten sen pitäisi.
Jos voisit jonkun Forzan lisäksi osoittaa, missäs muussa pelissä jokamiehen autot kokevat realistisia kolareita?
Ja Polyphonyn koodivelhot onnistuvat viemään demolla 6 gigaa kovolta. Kuinkahan paljon GT5 sitten asentaa? Polyphony ja Factor 5 FTW!
Kato äiti, mäkin osaan!
EDIT: Meneekin viestien kirjoittelu helpoksi, kun ei tarvitse pohtia yhtään viestin sisältöä, tai sitä, että niissä OLISI edes mitään sisältöä. Postittelee vain random-kuvia ja toisten käyttäjien avataareja niin hyvä tulee. Heittää väliin vielä jotain one-linereitä niin on sitäkin parempi.
Voitaisiinki perustaa "No Azun mielestä..."-ketju?
Paitsi että kyseessä ei ole ainoastaan minun mielipide. Sinähän tässä olet se ernu, jonka valtavirrasta poikkeava mielipide on aina se oikea. Kaikki on paskaa paitsi ne pari artistia, jotka vain itse tietää 50 muun ihmisen lisäksi. Tuskin Black Holes olisi voittanut niitä palkintoja mitä se on voittanut, jos se olisi niin paska kuin sinä väität sen olevan.
Sen nyt vielä ymmärtäisi, jos sanoo ettei ymmärrä Musea tai ettei se iske. Onhan se sen verran omalaatuista mättöä. Mutta että menee haukkumaan sen susipaskaksi. En minäkään ymmärrä mitä ihmeellistä on jossain death metallissa, mutta kyllä sitäkin ihmiset kuuntelevat siitä huolimatta. Jätän sen arvioimisen niille, jotka siitä pitävät ja ehkä ymmärtävätkin jotain.
Anyway, enemmänhän te täällä tarjoatte noita kaikkitietäviä mielipiteitä kuin minä, ilman mitään perusteluita. Jos joku uskaltaa sanoa jotain siihen väliin, niin heti tulee näsäviisasta läppää tai muuta paskanjauhantaa siihen perään, kuten nytkin.
Lainaus
No Azun mielestä SoaD oli "yhden hitin ihme"
En nyt muista sanoneeni tuollaista, mutta ei SoaD edelleenkään mikään maailman paras bändi ole. Etenkin uudempi matsku, jossa kitaristikin on päästetty mikin ääreen inisemään, on aivan helvetin hirveää kuunneltavaa. Vanhemmat levyt ovat vittuuntuneessa mielentilassa oikeastaan ihan hyvää rähinämusiikkia kuunneltavaksi (tämän huomasin kerran, kun tuli laitettua joku SoaD:n levy soimaan kun minua vitutti).
Autonvalmistajien asenteet eivät tunnetusti ole olleet niitä kaikkein suotuisimpia, mitä tulee Tosi Turvallisten perheautojen yms. hajoamisiin peleissä, mutta kuulemma PD on saanut käännytettyä näiden päitä eikä nykyään ole enää kovin montaa päätä käännytettävänä, jotta autot levittäisivät sisuskalunsa radoille myös Gran Turismo 5:ssä,
Paskapuhetta. Autonvalmistajat ovat suostuneet hajoaviin autoihin muissa peleissä, mutta ei Gran Turismossa? Yeah right, Polyphony ei vaan osaa.
Kuten Cyruskin jo huomautti, jopa Forzan kehittänyt Turn 10 on myöntänyt että useat autonvalmistajat suhtautuvat tosi nihkeästi autojensa hajoamiseen ja edes sen keskinkertaisen hajoamismallin saaminen peliin oli työn ja tuskan takana. Paskaahan Forzan autojen hajoaminen oli, joten siinä todistetta ihan riittämiin.
Ja jotain F1-, ralli- ja muita erikoisempia kilpa-autojahan ei lueta näihin (eli kaiken maailman TOCAt, WRC:t, F1:t, Colin McRaet ynnä muut ovat pois laskuista), eivät valmistajat niinkään välitä jos ne hajoavat. Jos voisit jonkun Forzan lisäksi osoittaa, missäs muussa pelissä jokamiehen autot kokevat realistisia kolareita?
Yamauchi lupailee uudessa haastattelussa "deformaatiota" aka damage modellingia l. tuttavallisemmin autojen hajoamista Gran Turismoon "hyvin, hyvin pian". Autonvalmistajien asenteet eivät tunnetusti ole olleet niitä kaikkein suotuisimpia, mitä tulee Tosi Turvallisten perheautojen yms. hajoamisiin peleissä, mutta kuulemma PD on saanut käännytettyä näiden päitä eikä nykyään ole enää kovin montaa päätä käännytettävänä, jotta autot levittäisivät sisuskalunsa radoille myös Gran Turismo 5:ssä, ehkäpä jo Prolossa, jos jaksavat päivittää sen siihen ennen varsinaisen GT5:n julkaisua, mikä tapahtuu uusimpien tietojen mukaan aikaisintaan vuoden päästä (2010, here we come!).
Musen Black Holes & Revelations, joka olikin yhtä biisiä lukuunottamatta melko paska.
Ja vitut että on paska. Helvetin kova levy, jossa ei ole yhtäkään varsinaisesti huonoa kappaletta. Oikeammin lause menisi "Musen Black Holes & Revelations, joka olikin yhtä biisiä lukuun ottamatta parhautta." Knights of Cydonia, Map of Problematique, Supermassive Black Hole, Starlight, Assasins, Soldier's Poem, City of Delusion ja pelkästään levyn japanilaiselta painokselta (ja iTunesista) löytyvä Glorious ovat kaikki aivan helvetin loistavia kappaleita. Hoodoo ja Exo-politics ovat niihin verrattuna vain "ihan OK" laatuista laulantaa, mutta nekin ovat varsinaisia mestariteoksia verrattuna oikeasti huonoihin kappaleisiin. Oikeastaan levyn aloituskipale Take A Bow on ainoa vähän heikompi esitys, muuten levy on Parasta Parhautta Parhauden Saralla ja ehdottomasti yksi vuoden 2006 parhaista levyistä, ellei jopa paras.
Vähän samat fiilikset kyllä juu. Tuntuu vähän liikaakin vain "Bigger & Better" RE4:lta ja oikeastaan tunnelmaltaan ei näyttäisi kyllä olevan jäljellä enää yhtään alkuperäisten Ressojen "kauhua" (4:ssa oli kuitenkin muutamat pimeät käytävät...). Pelkkää zombiräiskintää vaan, mikä voi kyllä sinänsä olla ihan viihdyttävää, mutta mieluummin pelaisin REmaken kaltaista säikyttelyä kuin Ramboilu-meininkiä, jossa yksi Supersotilas (tässä tapauksessa Chris Redfield) käy monikymmenpäisten sekopäälaumojen kimppuun.
Lainaus
Wii versiota odotellessa.
Tuollaista tuskin tulee. Ruudulla on kuitenkin sen verran paljon populaa kerralla monissa tähän mennessä näytetyissä kohdissa ja varjoillakin on käsittääkseni sen verran suuri rooli, että ei ole mitään järkeä tehdä vesitettyä Wii-versiota. Joku Umbrella Chroniclesin tapainen sivujulkaisu olisi ehkä mahdollinen, jonka tapahtumat sivuavat RE5:sta, mutta muuten jää RE5 melko varmasti näkemättä Wiillä. RE4:stä on kylläkin ehkä tulossa PS3- ja Xbox 360 -versiot, mikäli haluaa uskoa erästä en-oo-ikinä-kuullutkaan-tätä-ennen sivustoa ja kumman epäselviä kännykkäkameralla otettuja kansikuvia. Eli ei ehkä sittenkään.
.sub- ja .srt-muodossa olevat tekstitykset eivät toimi, pitää ilmeisesti käyttää DivX:n "omaa" tekstitystyyppiä. .srt-tiedostot pitäisi kyllä voida muuntaa PS3:llakin toimivaan muotoon helposti.
2.20 on saatavilla. Lisäilee siis Bluray-juttuja, paremman DivX- ja WMV-tuen (tekstityksien ja yli 2GB:n tiedostojen pitäisi toimia nykyään), mahdollisuuden siirtää Bluray-levyltä suoraan PSP:lle SDTV-version leffasta (jos itse leffa vain tukee sitä?), PSP:lle siirrettävät soittolistat ja muistaakseni nopeuttaa/parantelee nettiselainta. Ihan ok päivitys siis, vaikkei vielä lisääkään pelin aikana toimivaa XMB:a tai vastaavia odotettuja isoja uudistuksia.
Eh? Reilu kymmenen tilausta on tullut tehtyä TheHutista eikä ole vielä kertaakaan ollut koteloissa saatika sitten itse pelilevyissä/-kaseteissa mitään vikaa.
Mutta Stavroksella on, joten kannattaa varautua.
Kotelo voi kärsiä vaikka käyt ostamassa tuotteen Kärkkäisen Iskelmä-levyosastolta, jos sen laittaa reppuun. Täytyy kyllä olla erityisen huonoa tuuria, jos on useampia tilauksia TheHutista, joissa kotelo on kärsinyt ihan näkyvää vahinkoa. Tuo koteloiden hajoaminen on ennemminkin ihan yleinen ongelma minkä tahansa (ulkomaalaisen) nettikaupan suhteen kuin vain TheHutin tilauksia riivaava heikkous.
Kuka RE5:sta varsinaisesti kehittää, eli mikä tiimi ja kuka istuu ohjaajan tuolissa? Mikamihan taitaa nykyään olla enemmän siellä Seedin. . . anteeksi, PlatinumGamesin puolella työskentelemässä käsittääkseni.
Ohjaajasta en tiedä - liekö sitä edes ilmoitettu - mutta käsittääkseni kehitystiimi on aikalailla sama kuin RE4:n + lisäapua saadaan muutamilta Cloverilla (R.I.P) työskennelleiltä guruilta. Sakkia löytyy myös jonkin verran sellaista, joka on työskennellyt RE1-3:n parissa.
Ja toiseen aiheeseen: Boksille ja/tai PS3:lle saattaa ehkä olla tulossa uusi 2d--with-a-hint-of-3d Sonic, jos nettiin vuotaneita kuvia ja tätä videota on uskominen:
Näyttää ihan mukavalta. Olisiko tässä mahdollisesti ensimmäinen hyvä Sonic kotikonsoleille tällä vuosituhannella, joka ei ole vanhojen pelien uudelleenjulkaisu?
Eh? Reilu kymmenen tilausta on tullut tehtyä TheHutista eikä ole vielä kertaakaan ollut koteloissa saatika sitten itse pelilevyissä/-kaseteissa mitään vikaa.
Tuli vaan se huomattua, että valitettavan monet Laytonin puzzleista voi ihan rehellisesti bruteforcettaa. Jos puzzlessa vaihtoehtoja on 8 eikä viitsi ajatella, niin mielummin käy ne kaikki läpi kuin alkaa kuluttamaan vihjekolikoita.
Nojaah, henk. koht. otan mieluummin täydet pisteet puzzlesta (vaikken vielä oikein käsitäkään mitä niistä on hyötyä?) ja koen sen ratkaisemisen "riemun" kuin tuolla tavalla huijaan. Jos sitten tuntuu siltä, ettei jaksa ajatella niin sitten laitan mieluummin DS:n kiinni ja jatkan pelaamista sitten kun tekee mieli ajatella. :p
Oikeastaan suurempi ongelma tuntuu olevan ns. kompa-puzzlejen (miten hemmetissä tuo taivutetaan?) suhteen. Kun niitä on ratkaissut yhden tai kaksi, loputkin oppii ratkaisemaan suht kivuttomasti.
Alussa niitä tuntui tulevan vastaan vähän joka välissä, nyt ovat jo hellittäneet vaativampien ongelmien saadessa enemmän jalansijaa.
Ensiviikon OMGZOMG MAGEETA! uutispläjäys tiedetään jo nyt. Seuraavassa Famitsussa pitäisi nimittäin olla juttua Resident Evil 5:sta ilmaisen DVD:n muodossa. Ilmeisesti levyllä on yksinoikeudella Famitsusta löytyvän pelivideon lisäksi myös kehittäjän haastattelu. Eli siitä siis lisäinfoa, kunhan uusi Famitsu ilmaantuu ihmisten kätösiin Japanissa 28.3.
Ilmeisesti myös Namcon seuraava next-gen rope Tales of Vesperia tulee Boksin lisäksi myös PS3:lle, mikäli Higuchi Yoshiton karkeasti käännettyä haastattelunpätkää on uskominen. Ymmärrettävästi se saapuu PS3:lle vasta hieman myöhemmin, koska 360-version kehitys aloitettiin huomattavasti aikaisemmin. Ei sinänsä yllättävää, onhan Namcon edellinen Ympyrä-RPG Eternal Sonatakin tulossa PS3:lle.
Ja peliähän kehittää parhaan Tales-pelin (Tales of the Abyss) tehnyt tiimi, joten sieltä pitäisi olla tulossa ihan viihdyttävää ropellusta.