Noniin, nyt on ensimminen kausi ajettu Lotuksella, 12 sija, joku vähä päälle 50 pojoo tuli, 1 voitto (Montreal, oli aika shokki mulle), 1 paalu (montreal), ja 2 Podiumii ja muutama muu pistesija. Extreme taso, ajan ohjaimella ja mulla on traction controlli täysillä kun se on niin veemäistä se kaasun säätely sillä ohjaimella, varsinkaan kun sitä ei voi missää säätää ei niin herkäksi kuin se nyt on. Oli kuitenki hyvii kisoi ja opin ainakin sen että olen kuin Heikki Kovalainen Mclarenilla. Aika-ajoissa todella hyviä kierroksia ja hyvät asetelmat kisaan, mutta usein kisassa sitten paljon hitaampi ja pyörähtelyt pilasi monta kisaa.
Suurin virhe kaudella oli se etten hyväksynyt Lotuksen kumpaakaan sopimuksen uusimista, sillä ensi vuoden tallipaikkani on Virgin, kun kukaan muu ei tarjonnut paikkaa vaikka reputation level olisi riittänyt BMW Sauberille asti. Onhan se liian optimista tietysti luulla että kun on enemmän pisteitä ku kummallakaan Bmw Sauberin tyypillä, niin saisi vähä lotusta nopeemmalta tallilta paikan seuraavaksi vuodeksi. Väärässä olin ja nyt jatkan menoo Virginillä. Pelin uudet radat mitä ei noissa vanhoissa peleissä ollut niin sai mut aika hyvin syttymään. Istanbul, Abu Dhabi, Valencia jäi näin päälimmäisenä mieleen kivoina ratoina ajaa. Varikkopysähdykset ei ollu mulle ongelma, sain pidettyyne 3-5 sekunissa, luultavasti sen takia kun tein itse omat Race Strategyt ja olin usein ainut kuski varikolla. Ja ne rangaistukset raasto mun päätä aivan ........
Jos ei harjotuksissa eikä aika ajossa tullut rangaistusta niin viimestään muutaman ekan kierroksen aikana. Onneksi Abu Dhabin taisteltu 6. sija oli täydellinen tyylinäyte ja suorastaa motivaation korottaja ensi kauteen vaikka alla onkin Virgin, mut nyt pääsen ainaki kisaa Kovalaista vastaa radalla. Kerronpas Abu Dhabista.
Short Weekend, 30% kisa. Jo harjotuksissa kun ajoin muutaman 5 kierroksen stintin pehmeillä ja 10 kierroksen stintin kovilla niin huomasin että lupaava kisa tulossa, tosin masensi varikkoylinopeudesta saatu 5 sijan pudotus. Aika-ajoissa, näytti pitkään etten saa ehjää kierrosta ajettua, mutta vihdoin se tuli ja 13+5 lähtöruutu oli minun. Kisa alkoi siis sijalta 18. Ensimmäinen varikko pysähdys sijoittu 5/17 kierrokselle ja onnistuin 3 kierroksen sisään nousemaan jo 8 sijalle, kunnes meinas lähteä taas vaihteeksi kanttarin päältä lapasesta ja tipuin 10. Varikko pysähdys meni hyvin ja tipuin 16 sijalle, josta napsin 2 kierroksen aikana muutaman sijan ja nousin monta sijaa muiden varikkopysähdysten aikana. 7/17 kierrosta ja sija oli 10. Moottori asetus fastille ja ajamaan kierros kierrokselta nopeempia aikoja. 1.46.3 taisi olla kisan nopein (aika ajossa 1.44. jotain). Kierroksella 11 olin päässyt jo kuudenneksi ja ero Buttoniin oli noussut parin sekunnin kiepeille. Vielä yksi puol pyörähhdys ja Button pääsi aika lähelle. Onneksi tilanne oli hallinassa ja viimeisellä kierroksella Button alkoi löysäämään ja minä ajoin sijalle 6. hyvä tallipaikka ensi kaudeksi mielessä. Toisin kuitenkin kävi ja toinen samanlainen kausi alkaa tänään.