Pyhä sontaläjä! Aiemmin syyskuun 4. päivälle suunniteltu Mega Man 11:n deno lienee ensi yön tunteina todellisuutta, kun Nintendo Direct räjähtää eetteriin.
Olen valmis, niin valmis, SNES30-ohjaimeni kanssa. Peli vaikuttaa hyvin lupaavalta, ja yhtätoista jo pelanneiden hc-fanien positiiviset kommentit eivät helpota odotuksen tuskaa, joka ehkä maksimoituu demon myötä.
No niin! Penteleellinen hype potkii taas takamustani; olen todella innoissani tästä. Vaikeaa pettyä, kun jo pelkät Splatoon 2 -päivitykset tulevat vetämään naamani näkkärille.
Loput yksityiskohdat Online-palvelusta (NES-pelit), DLC-uutiset, taatusti muutama herkullinen julkistus, New Super Mario Bros. Deluxe, jokeriksi MP4, mutta uskon sen ensivilautusta säästettävän Game Awards -pommiksi. Bayo 3 on hyvinkin mahdollinen, ja jokohan myös viime vuodesta asti huhuttu GTA 5 suvaitsee näyttäytyä, tuoden sarjan ensimmäistä kertaa sen historiassa Nintendon kotikonsolille. Ei olisi ihan pikkujuttu.
EDIT: SNES-pelit paljastetaan myös Switchille jo nyt?! Huhu kiertää.
Nörtit tulevat läpsyttelemään toisiaan tissiposkilleen nettikahviloissa puolustaessaan omaa suosikkiaan lähitulevaisuuden sarjoista; HBO:n GOT-Prequel! Netflixin Witcher! Amazonin Lord of the Rings!
Sitten sisään tulee mystinen muukalainen, joka tilaa tiskiltä maidon sijasta Lapin kullan, ja häipyy varjoihin.
"Häntä sanotaan Samoojaksi." "Miksi?" "Koska... koska hän katsoo niitä kaikkia kolmea sarjaa." Hiljaisuus. HBO:n GOT-Prequel! Netflixin Witcher! Amazonin Lord of the Rings!
Liputin itse enemmän Josh Hollowayn puolesta, mutta eiköhän Superman myös handlaa roolin – huomattavasti isompi nimenäkin, kun Josh niitti maineensa periaatteessa LOSTilla.
Louhivatko tekijät kunnioittaen koko hienon kirjasarjan potentiaalin? Oikeita sanoja on sanottu, oikeita miehiä ja naisia pestattu ja kultaisia lupauksia annettu. Ensimmäisen kauden näkemiseen voi kuitenkin mennä vielä parikin vuotta.
Mega Man 11 | Switch | 26,99 € (sisältää ilmaisen toimituksen)
Tartuin tähän diiliin, koska haluan uuden Megiksen fyysisenä, ja maksan pelistä vielä muutaman euron vähemmän kuin digitaalisesta. En voi ymmärtää, miksi Capcom kerta toisensa jälkeen jättää eurooppalaiset Switch-pelaajat kylmiksi julkaisuillaan, jotka eivät sisällä fyysistä versiota. Niinkö huonosti ne myyvät täällä?
amazingly, the Switch's home menu uses "less than 200 KB" worth of resources, allowing for that speedy initial load time which still stands as one of the console's great little features.
Lainaus
It turns out that the NES acted as a great inspiration for the Switch's feature-light system; back then, turning on the console simply launched you into a game, and Nintendo hoped to recreate a similar feeling here. Animations have been purposefully kept as short as possible, and any additional actions such as responding to "are you sure?" menu screens - after choosing to close a game, for example - were kept to a minimum.
Rakastan Switchin käyttiksessä sen reagoivuutta; ota laite käsiin, pelaat parissa sekunnissa, varsinkin jos käynnistät pelin sisäisestä muistista. Simppeliä, ja kuin silloin ennen vanhaan.
Ihmiset mankuvat laitteeseen paljon uusia ominaisuuksia, kuten teemoja, taustamusiikkeja ja kansioita. Miten paljon niitä on mahdollista lisätä pitäen laite totutun salamannopeana? Minä en ainakaan haluaisi luopua tästä Switchin tavaramerkistä, nyt kun siihen olen tottunut.
Pilvitallennusten jälkeen haluaisin kyllä kansiot, koska pelejä alkaa olla kymmeniä, ja jos NES-julkaisutkin ovat tavallisia eShopista ladattavia pelejä ikoneineen, alkaa kansioilla olla oikeasti tarvetta melkeinpä kaikilla.
Meemiksi kasvava UGG myy julkaisuviikollaan vähintään miljoonan. Mutta onko peli kekseliäisyyden taidonnäyte, vai todellisten Hannu Hanhien työtä, sen päättäköön kukin itse...
Sellon Prismassa oli vielä muutama kappale Monsua hyllyssä, hinta 54,95. Nappasin mukaani, koska Gigantti ei saanut kappaleitaan ajoissa kauppoihin. Kohta nauttimaan julkaisupäivän taiasta
EDIT:
Demo antaa pelistä huonon kuvan, vaikka vakuutuinkin Generationsin laadusta sen perusteella. Silti on paljon mukavampaa aloittaa vauvojen altaasta, ja koluta halutessaan tutoriaaleja läpi, mutta hienoa on, ettei niitä ole mikään pakko heti tehdä, jos ei halua. Suoritin ensin muutaman "noudapa poika takametsästä sieni ja vaihda kylpyammeeseeni vesi" -tehtävän, vasta sitten menin ensimmäisen tutoriaalin, joka heti opetti uuden taidon, missä en edes onnistunut ensimmäisellä kerralla kovin hyvin: lihan käristämisen avotulella. Tutoriaalien pelaaminen onkin takuulla hyödyllistä kaltaiselleni nyypiölle, ja huomenna aionkin sukeltaa pelkästään niiden pariin.
Rohkenenko sanoa, että peli näyttää jopa hyvältä silmiini – väripaletti on kaunis ja miellyttävä, hahmomallit ja monsut on myös rakkaudella mallinnettu. Digital Foundry jo japsiversiosta sanoikin, että tekivät muutakin kuin pelkän nopean reson noston, joka kyllä positiivisessa mielessä näkyy.
EDIT 2:
Pelasin tänä aamuna itseni **-tasolle, ja taistelujärjestelmä alkaa nyt kliksahtaa käsissä. Pitkä miekka ehdottomasti oikea valinta, sillä olen nauttinut pelaamisesta paljon ja iskujen ajoituskin tulee jatkuvasti paremmin, vaikka eivät nämä mitään vaikeita vihollisia vielä olekaan. Monsussa on kyllä juttuja, joita ei vasta-alkaja intuitiivisesti sisäistä, mutta onneksi verkosta löytyy apua, kuin myös mainiosta MHGDB-apista, jonka saa ainakin Applen laitteille.
Eräs hämmentävimmistä asioista pelissä on sen rakenne, miten asiat on ripoteltu moneen eri paikkaan. Esimerkiksi kyliä on monta, ja online-questit haetaan ilmeisesti eri paikasta kuin offline-tehtävät. Väkisinkin herää tunne, ettei ole aktivoinut kaikkea hyödyllistä, minkä olisi voinut.
EDIT 3:
Tänään suorittaessani erästä questia sellainen sarvikuonoörmy kaivautui äkisti jostain maan alta esiin. Olio ei kuitenkaan liittynyt questiin, joten keskityin lahtaamaan raptorin näköisiä kammotuksia erittäin komeasti, itsevarmasti ja tyyliä huokuen! No mutta, kuonolainen rynnistikin "raptoreiden" kimppuun ja ignoorasi minut, joka piti huolen siitä, että lopulta tehtävästäni tulikin paljon helpompi. Kolmen hirmuliskon joukko teki yhdessä vastaiskuja uutta vihuaan vastaan ja tällä ylivoimalla ne onnistuivatkin pian kaatamaan sarvikuonon. Hetken sain sitä ihmetellä, ja olisihan tehtävä toki läpi muutenkin mennyt, mutta tällainen sinänsä merkityksetön kohtaaminen vahvisti jälleen pelin ilmapiiriä, joka muuten on ollut yllättävänkin tiheä. Luulisi, että jatkuvat latausruudut ravistelisivat minut ulos maailmoista, mutte ne eivät lyhyydessään ehdi juurikaan häiritä.
Millä lie rupumiekalla vielä huidon, kun en löydä kunnon päivityksiin kamoja. Onlinessakin olen jo käynyt, ja kokemus oli aika huikeasti demoa edellä mukavuudessa. Generationsin aulasysteemi toimii ja sitoo tiimiä yhteen, kun sama lössi voi halutessaan pelata miten monta tehtävää putkeen toistensa kanssa.
Pitikö nyt taas löytää yksi tunti-imuri Switchille? Oh well... typerää se pelaajan on valittaa, kun on herkkua tarjolla.
iOS 12:n Public Beta rullannut puhelimessa pari viikkoa, ja avainsana tällä kertaa rullannut, sillä tässä on kyse täysin eri luokan julkaisusta, mitä buginen ja jopa uudemmissa laitteissa tahmannut yksitoista GM-tilassaan oli. iOS 12 palauttaa puhelimen sille tasolle, millaisena sen ostaessani alkuperäisellä käyttiksellä muistan, niin paljon käytettävämpi omasta 6 Plussasta on tullut. Puhelin ei enää edes kuumene saunakiukaaksi, mitä tapahtui jatkuvasti aiemmin.
Tim Cookin määräämä iOS 12 onkin tietynlainen kasvojenpesu, PR-voitto, minkä yhtiö tarvitsikin akkusekoilujen ja niistä johtuneiden hidastusvalitusten fixaamiseen. Ilman sitä älämölöä Apple olisi todennäköisesti puskenut alkuperäisten suunnitelmiensa mukaisesti paljon uutta sisältävän, mutta hiomattoman iOS 12:n, ja jättänyt vanhojen laitteiden omistajat entistä suuremman surun kynsiin.
Limited Edition -pakettia, joka sisältää Smash Ultimaten, GC-sovittimen ja yhden Cube-ohjaimen, saa jo ennakkotilattua, kuin myös erikseen. Esimerkiksi Verkkokaupassa GC-ohjain erikseen maksaa 32,90 €, ohjainadapterin hinnan ollessa 23,90 €.
Tilasin koko setin, sillä Cube-ohjaimia tulisi muutenkin jossain vaiheessa hankittua.
Eilen pelasin taas vähän Generationsin demoa, ja nyt alan vakuuttumaan siitä, että pitkä miekka tulee olemaan pelissä ensimmäinen ase, jonka saloja opettelen. Sen kanssa liikkuminen tuntuu nautittavalta ollen juuri sopiva sekoitus voimaa ja liikkuvuutta. Miekka+kilpi hyvänä kakkosena, mutta huomasin siinä vanhan ongelman; pahan tapani ignoroida kilpi kokonaan ja posottaa miekalla menemään.
Ja tietenkin erään online-huoneen hosti selasi itsevarmasti vihollisvalikkoa alas ja napsaisi tuosta vain Valstraxin ikonia. Löysät housussa lähdin kohtaamaan tätä lippulaiva-Monsua, eikä se kovin juhlavasti mennytkään, sillä olin ensimmäinen pyörtyjä ja matsi päättyi lopulta hirviön toiseen pommisukellukseen, joka kohdistui onnistuneesti liian moneen tiimiläiseen. Onneksi pelissä on paljon vihuja, jotka sijoittuvat vaikeustasoltaan näiden kolmen demo-monsterin väliin.
Ja mitäs mitäs, huomennahan jo tapahtuu tavallisen tylsän tiistain sijasta eräs makea pelijulkaisu!
No nyt on kova uutinen! Sega Saturn -ohjaimen ristiohjain on paras koskaan, joten nämä tulee tilattua langallisena ja langattomana. Pari tuollausta virallista USB-ohjainta omistan vuosien takaa - ainakin ne olivat täyttä laatua.
Ostan MegaDrive- ja Saturn-ohjaimet saman tien SEGA AGESia varten, jos nuo ohjaimet vain ovat Switch-yhteensopivia, mutta epäilen sitä. Onko tietoa, ovatko nämä padit tarkoitettu vain alkuperäiselle raudalle, ja ehkä PC:lle?
A Hat in Time: väitetysti viime vuosien paras 3D-tasoloikka ja rakkauslaulu GameCubelle. Peli, jonka ei pitänyt ilmestyä milloinkaan Nintendo Switchille, niinkuin kehittäjät Twitterissä alkuvuonna kiivaasti ilmoittivat. A Hat in Timea Nintendon alustalle vaativien fanien haaveita ei kuitenkaan haluttu väärin perustein liekittää, sen varalta, jos pelin konversio hyväksyttävästi olisikin osoittautunut mahdottomaksi.
Nyt ollaan pisteessä, että peli on kuin onkin tulossa Switchille, ja sen voisi olettaa löytävän konsolilla hurjan suosion. Lajityyppi täsmää ja juuret täsmäävät. Täällä kirjoittaa ainakin yksi, joka videoiden ja palautteen perusteella hankkii pelin mielellään.
Merkityksetöntä? Ei minulle. En nimittäin ollut ennen tätä onnistunut missään pelimuodossa murtamaan S+0-1:n noidankehää. Monia kertoja rankin kohennus olisi tapahtunut yhdellä ainoalla voitolla, mutta aina mittarissa painetta luoneet kolme säröä murskasivat nousuni, ties mistä syistä. Välillä pelasin itse kuin squid partylainen, mutta joskus kesken kaiken omalta puolelta lopetti myös pelaajia, kun matsia oli kellotettu yli puolet, ja nehän lasketaan. Tiimitovereita en kuitenkaan syytä, ja aina sellaiseen ajatteluun vähänkin kallistuessani mietin, että minun pitäisi vetää tiimiä, eikä laskea sitä muiden varaan. Vaikka tarunhohtoiselle X-rankille onnistuisi tuurilla jotenkin itsensä vekslaamaan, ei siellä onnella ainakaan pysytä, se on vissi ja varma.
Rakastan tämän pelin rankedia, enkä malta odottaa uusia pelimuotoja. Tämä on myös ainoa verkkopeli sitten F1 2010:n, joka on ajanut imemään sienen lailla eri lähteistä kaiken informaation, joka voisi auttaa kehittymään paremmaksi. Kunnon kilpailuhengellä pelattavat korkean levelin matsit ne vasta ovat jotakin, ja usein niitä katsoessa omaankin niksikoriin ropisee taktiikkaa, jota kokeilla.
We want to use Nintendo Switch Online’s addition as a way to redouble our commitment to the community and reaffirm for them that we’re going to support this game more and more.
Veikkaukseni: Uusi Ranked-pelimuoto, Salmon Run -kenttä (JEI!) ja jotakin uutta, joka vaikuttaa hahmoihin kosmeettisesti.
Features include a bestiary, item and magic list, and auto-mapping functionality. The item list displays weapons and armor, what characters can equip them, their stats, any unique attributes, and their prices. Additionally, there’s a music player, which is equipped with a built in FM Sound Unit and includes 19 tracks from both the original version and the FM Sound Unit version.
Phantasy Star syyskuussa (mutta edelleen puhutaan vain Japanista, eikä lännen aikataulusta ole vieläkään tarkempaa tietoa kuin "kesä").
En ole ikinä pelannut tätä, ja mietinkin, onkohan PS liiankin raihnainen ensikertalaiselle, ilman nostalgian myötätuulta? Lisätty QoL toki hioo särmiä, eikä sekään haittaa, että tässä genressä jos missä siedän vanhentuneita pelimekaniikoita. Uskonkin antavani pelille vihdoin mahdollisuuden SEGA AGESin myötä.
Se, mitä moni epäili, toteutui: Ritual of the Night viivästytettiin ensi vuoteen, ja samalla Vita-versio peruttiin. Peliä hiotaan tukijoille annetusta demosta saadun palautteen perusteella. Vuonna 2015 käynnistynyt projekti pyörähtää siis pian neljännelle vuodelleen.
EDIT: Jatkoinpa tänään Curse of the Moonin Nightmare-pelikierrosta NES30-ohjaimella, ja mikä ero olikaan, kun pelasi tätä peliä ensiluokkaisella d-padilla! Kertakaikkisen mahtava tuntuma ja fiilis. Nyt ymmärrän, minkä takia lisänappien olemassaolo on tärkeää: peli huokuu 8-bittistä tunnelmaa, mutta ei olisi pelattavissa tällä ohjaimella, jos se olisi alkuperäisen sataprosenttisen tarkka klooni.
Hieno peli, nyt täytyy vielä selättää Nightmaren viimeinen kenttä ja katsoa, mitä sen jälkeen avautuu (jos tällä suorituksella mitään).
SEGA AGES -klassikkopelien sarjaan on valmisteilla jo nyt yli 15 peliä, ja kiinnostavasti osaa niistä ei ole aiemmin nähty uudelleenjulkaistuna. Ensimmäiset pelit ilmestyvät elokuussa 2018 (ainakin Japanissa), hintaa niillä on n. 8 € kappale. Siitä eteenpäin Segan on tarkoitus julkaista 1-2 peliä kuukaudessa AGES sarjaansa. Sarjasta vastaa pääasiassa erinomaisista käännöksistään tunnettu M2, joka myös kehittää sarjan peleihin uusia ominaisuuksia (mm. Sonic the Hedgehodgiin lisätään Maniasta tuttu drop dash) ja online-toiminnallisuuksia.
Tuoko elokuu maailmanlaajuisesti ensimmäiset SEGA AGES -pelit? Jäädään odottelemaan.
Mikä olisi juuri sinulle Segan pelihistoriasta se herkkujen herkku, jota et pystyisi millään vastustamaan?
Kaikki SEGA AGES -julkaisut:
Sonic the Hedgehog | 6,99 € | (julkaistu syyskuussa 2018)
Thunder Force IV | 6,99 € | (Julkaistu syyskuussa 2018)
Phantasy Star | 6,99 € | (Julkaistu joulukuussa 2018)
Out Run | 6,99 € | (Julkaistu tammikuussa 2019)
Alex Kidd in Miracle World | 6,99 € | (Julkaistu maaliskuussa 2019)
Gain Ground | 6,99 € | (Julkaistu maaliskuussa 2019)
Seuraavaksi:
Virtua Racing | 27.6 Wonder Boy: Monster Land | 27.6
Tulossa:
Space Harrier Columns II Pyuo Pyuo 2 Thunder Force III Sonic the Hedgehog 2[/list]
Aikaa on kulunut valtavasti siitä, kun pitelin originaalia NES-ohjainta käsissäni, joten en pysty kuin hatarien muistikuvien perusteella tekemään vertailuja, mutta... nämä 8BitDo:n ohjaimet antavat loistavan ensivaikutelman: uskollinen alkuperäiselle, mutta modernisoituna. Esimerkiksi langattomuus helpottaa paljon elämää, jos sitä vertaa NES Classics -ohjainten metrin pituisiin johtoihin. Padin firmwaren päivittäminen oli myös helppoa kuin mikä, kun 8BitDo:n verkkosivustolta sai ladattua ohjelman, joka tunnisti mukana tulleella johdolla Maciin liitetyn ohjaimen. Pari minuuttia ja padeissa olikin Switchin kanssa yhteenpelaava 4.1-firmware. Kaksi ohjainta synkronoituu konsolin kanssa kuin vettä vain, toisessa palaa punainen ja toisessa sininen valo, ja konsolin nukutuksen jälkeen padit ilmestyvät ohjainvalikkoon sekunnissa sen jälkeen, kun starttia painaa. 3rd party -ohjaimien ollessa kyseessä pelkäsin, ettei kaikki tapahtuisi näin saumattomasti, mutta onneksi laatu tuntuu ulottuvan jokaiselle osa-alueelle.
Ja kyllä, Mega Man 2 tulille ja sain vahvistuksen: D-Pad on mainio, samoin kuin punaiset näppäimet, jotka eivät ole liian kankeita. En malta odottaa, että pääsen pelaamaan tällä ohjaimella muitakin NES-pelejä kuin Mega Maneja.
Ihan varmasti poimin messiin saman lafkan SNES-replikan. Mega Man X -kokoelma sillä pelattuna...ai jai!
EDIT:
Hittolainen, tilasin juuri 2x SNES30-padeja. Tuote on "discontinued", eli nykyisten satsien loppuessa kaupoista voi uutena ostaa enää tikullisia pro-malleja, joista en itse niin välitä, sillä joykkareita tarvittaessa otan mielelläni Pro-ohjaimen kätösiin. Tai kuka tietää, ehkä tulevaisuudessa 8BitDo:n valmistaman N64-ohjaimen uuden tuotantoerän?
Uskon, että SNES-pelit saapuvat Switchille ennen pitkää – ja voihan tätä fantastista ohjainta käyttää sitä ennen muissakin retro(tyylisissä)peleissä, ja halutessaan vaikka Macilla emulaattoreissa ja Wiillä.
Tuli neljä tuntia pelattua splatfestia ja onhan tuo ihan pirun siistiä kuinka paljon peli tuntuu muuttuvan. Aiemmin tänään oli aukiolla jo lava pystyssä luomassa tunnelmaa ja itse tapahtuma laser valoineen ja valaistuine kyltteineen muutti koko alueen fiiliksen. Samoin osa kentistä tuntui yllättävän erilaisilta uuden valaistuksen myötä ja esim piranha pit ja new albacore hotel kenttiä ei meinannut aluksi edes tunnistaa.
Huomenna lisää. Go team relax.
Pelasin myös eilen 23 matsia Relaxin riveissä, oma tiimi voitti niistä 14. Huomenna jatkuu King-titteliin asti. Aika monta matsia tuli pelattua Relax vs. Relax -jakoa, joten tämä puoli saattaa ainakin suosiossa viedä pidemmän korren, mikäli edelliskerroista on mitään päätteleminen.
Tässä vielä eilisen kohokohtia:
EDIT:
Aamupäivällä napsui yhtä lukuunottamatta pelkkiä voittoja, joten nousin Kingiksi aika haipakkaa. Power-lukema taitaa olla tähän astisista Splatfesteistä korkein. Hyvät setit, relaxaajat!
Pelin myi ihan Amazon Japan. Tein vähän kokeiluja: nyt kun pelin hinta on noussut, en enää onnistukaan ostamaan sitä samalta myyjältä, ilmoittaa vain, että tilauksessa on ongelma toimitusosoitteen takia. Sen sijaan saisin tilattua esimerkiksi Mega Man X Collectionin, jonka hinta euroissa on n. 22 euroa. Voisiko esimerkiksi olla niin, että Amazon Japan toimittaa vain tilauksia, jotka jäävät tullirajan alle tms.? Muuta veikkausta en tähän hätään keksi.
Amazon taitaa itse toimittaa Japanin ulkopuolella. Nopeasti tsekattuna vaikuttaa siltä, että Amazonilta on loppu tuo Okami ja ainoastaan muut myyjät myyvät sitä nyt. Nuo myyjät eivät yleensä toimita ulkomaille tai jos toimittaa, niin pkulut ovat enemmän kuin itse pelin hinta.
Kiitti tarkennuksesta. Päivitin aiempaan viestiini myös linkin, joka kertoi Amazonin shippauspolitiikan muuttuneen maaliskuussa 2016.
DHL toi pelin parissa päivässä Suomeen. Todella kätevää muuten, että lähetyksen sai ohjattua lähimarketin noutoautomaattiin verkkosivulta. Tämä oli uutta, kun en ollut DHL:n kautta mitään vuosiin tilannut.
Okamin Switch-versiota myydään fyysisenä ainoastaan Japanissa, mutta onneksi tästä julkaisusta löytyvät enkkutekstit. Kansikaan ei ole yhtään hassumman näköinen, ja tässä tapauksessa fyysinen tulee alle 7 euroa kalliimmaksi kuin digitaalinen.
Oman kokemuksen mukaan käytännössä kukaan ei shippaa Japanin Amazonista Japanin ulkopuolelle. Useampaakin Wii U -peliä yrittäneenä... Vai saitko tuon siis tilattua joltakin myyjältä?
Pelin myi ihan Amazon Japan. Tein vähän kokeiluja: nyt kun pelin hinta on noussut, en enää onnistukaan ostamaan sitä samalta myyjältä, ilmoittaa vain, että tilauksessa on ongelma toimitusosoitteen takia. Sen sijaan saisin tilattua esimerkiksi Mega Man X Collectionin, jonka hinta euroissa on n. 22 euroa. Voisiko esimerkiksi olla niin, että Amazon Japan toimittaa vain tilauksia, jotka jäävät tullirajan alle tms.? Muuta veikkausta en tähän hätään keksi.
Demossa toimii kuulemma online! Tutustun ensin yksin kontrolleihin, ja sitten etsin peliseuraa. Illemmalla pääsen kokeilemaan
EDIT: Tuntui hyvältä, tosin aluksi pelattavuus vaikutti kankealta, enkä tajua vieläkään varmaan mitään muuta kuin perusasiat – juoksunapinkin löytämiseen meni aikansa. Aloitin raskaalla miekalla, jolla kaadoin nippa nappa aikarajan puitteissa helpoimman hirviön. Sen jälkeen kokeilin jousta kolmen porukalla, mutta keskitason petoa vastaan peli päättyi liian moneen pyörtymiseen. Pistin demon pakettiin tältä päivältä, kun pelasin vielä yksin tuota aiemmin kaatamaani ensimmäistä dinoa vastaan pitkällä miekalla, joka tuntui ehkä helpoimmalta aseelta noista kolmesta, ja sillä pelatessa fiilis vei hieman Phantasy Star Onlinea kohti. Tehtävä meni läpi lopulta n. 10 minuutissa, mikä tarkoitti sitä, että pystyin parantamaan minuuttikaupalla ensimmäisestä suorituksesta.
Huomenna voisi yrittää kaataa jälleen keskitason vastusta onlinessa, mutta Valstraxin kuonon eteen en kyllä mene vielä miekallani huitomaan!
EDIT 2: Barioth kaatui neljän porukalla 21 minuutin mättämisen jälkeen. Pelasin itse miekalla ja kilvellä tällä kertaa, kun luin sen olevan kenties aloittelijaystävällisin asekokonaisuus. Tällä kerralla onnistuin jo käyttämään hieman paremmin esineitäkin, kuten hiontakiveä, pommia ja tietenkin ensiapupakkauksia, joita tässä mätössä kului runsaasti, vaikka muutkin toki heittivät hiilareita ilmaan. Generationsin taistelussa on jotakin hyvin tyydyttävää, ehkä mieletön massan tuntu tekee sen? Välillä toki yritän hakata hiki päässä näppäimiä nopeiden iskusarjojen toivossa, mutta eivät ne iskut siitä sen sutjakammin lähde.
Tässä kahlataan vielä lastenaltaassa, mutta jo nyt on helppoa nähdä, miksi Monster Hunterit ovat faniensa rakastamia pelejä, joihin ensikertaisilla on ollut vaikeuksia päästä sisään.
EDIT 3:
Kokeilen tänään uudestaan suurta miekkaa Strikers-tyylillä tästä loistavasta tutoriaalista viisastuneena (poimin Gaijinhunterin nimen Scarfin viestistä, suuri kiitos tästä!). En esimerkiksi tiennyt lainkaan, että iskuja tällä aseella voi ladata, mikä tarkoittaa sitä, että olen pelannut sillä ensimmäistä kertaa kuin uuno. Arveluttaa tosin, miten pahasti voin häiritä sillä onlinessa pelikavereiden peliä, jos ajoitan voimakkaat iskut poskelleen.
Btw, kun tuota videota katsoo, huomaa miten paljon paremman näköinen Switch-versio on. Pelejähän ei meinaa edes tunnistaa samaksi! Varsinkin haarniskat, aseet ja kilvet näyttävät Switchillä upeilta.
Forbes lipsautti Diablo 3 -uutisensa ulos päivää ennen pannan raukeamista; D3 tulossa tänä vuonna, sisältäen kaiken julkaistun kontentin ja pientä extraa vain Switch-pelaajille, kuten Ganondorfin OoT-kuteet. Ai niin, so long suckers! Vanha peli kuudella kympillä! Höhööhöhöhöhh. Hö. Hö?
Ja pelihän lentää kaupan hyllyltä ostoskoriin aika haipakkaa. Pelattiin X360:n versio kerran läpi, mutta jätettiin se telakalle, kun huhut Switch-versiosta pääsivät valloilleen. Ilmeisesti peli on päivitysten myötä laajentunut ja parantunutkin aika lailla tuosta versiosta, mitä kolmekuuskybällä pelasimme.