Dear Chosen Undead, we are pleased to announce that the #NintendoSwitch version of #DarkSouls Remastered will be released on October 19 2018, along with the Solaire of Astora amiibo. Thank you for your kind patience.
Jep, kesällä! Tosin en yhtään ihmettelisi, jos lokakuussa olisi vielä lämmintä +20 tällä menolla, joten...
Tavallaan käy kyllä järkeen, sillä lokakuussa helottaa sopiva aukko tämän kaltaisen pelin julkaisuun. Elokuussa Monster Hunter kahmii varmasti ostajia, ja sen efekti ulottuu aina syyskuulle, jolloin Xenoblade 2:n prequel jo julkaistaan. Näihin kahteen peliin pääsee siis keskittymään kunnolla, ennen kuin sukeltaa Soulsin synkkään maailmaan pimeinä syysiltoina.
Lopetin arpomisen, ja pistin kaksi 8BitDo:n NES30-ohjainta tilaukseen CDONista (29,95 € / kpl). Hinta Saksan Amazonissa ehti pompata kymmenellä eurolla.
Jonkin verran toki risoo, että X- ja Y-napit ovat sotkemassa klassista NES-asettelua, mutta sitten taas toisaalta lisänappien ansiosta ohjaimella voi helpommin pelata esimerkiksi indie-pelejä. Plus tämä on heittämällä helpoin ja varmin tapa saavuttaa Switchillä NES-kokemus, kun adaptereista ei koskaan tiedä, ja yleensä halpojen replica-ohjaimien näppäimet sekä d-padit ovat nitkuvaa ja kankeaa roskaa.
Totta, Splatoonissa on todella vahva ilmapiiri juurikin tuollaisten yksityiskohtien takia. Sarjaa tukee todella makea lore, jota vasta ollaan pintapuolisesti tarkasteltu yksinpelissä ja enemmän Octo Expansionissa. Inkkulinkkujen designkin alkaa olla jo ikoninen, vaikka Splatoon ilmestyi kolmisen vuotta sitten – tuntuu silti melkein sitä, että tämä on ollut iät ja ajat Nintendon klassinen sarja!
Tänäänkin tuli pelattua Salmon Run -setti plus Rankedissa Splat Zonesia päälle. Aika-ajoin vieläkin fiilistelee, miten pelattavuus varsinkin pro-ohjaimella sulaa itselläni käsiin. Splatoon 2 näytti, että gyro-tähtäys on muutakin kuin hervotonta riuhtomista ja liioiteltuja liikkeitä; se on hienosäätöä tikkujen tukena. Kuinkahan moni Wii-aikakaudella kauhun waggleen saanut ymmärtää täysin väärin oikeaoppisesti tehdyn gyro-tähtäyksen pointin?
Will the game launch on Switch at the same time as PC, PS4 and Xbox One?
Marty Stratton: "That's the plan right now; we'll see. We're still a way away from launching but we have made the decision to make Switch a, what we call internally, 'first class citizen'."
<3
Lainaus
So you're developing it internally?
Marty Stratton: No. We're actually working with Panic Button again, but before, we made the game and then we brought it to Switch, and now we are making the game with Switch in mind. It's nice to know the platforms we want to hit up front.
Graphically it sounds like you're doing even more with Eternal but you said it will run at 60 frames per second - on Switch as well?
Marty Stratton: We don't run at 60 on Switch. Doom 2016 didn't run at 60 on Switch, it ran at 30, and really it was no sacrifice to the experience.
Tiedän, että löytyy jengiä, joka on täysin viimeistä kommenttia vastaan. Sitä, jonka mielestä 60fps (no, perus-Xboxilla n. 50 fps) ja DOOM 2016 kulkevat erottamattomasti käsi kädessä. En tiedä, ja kuinka voisinkaan, kun en kokenut pelin kuin Switchillä, mutta sen sanon, että hemmetin nautittavaa sekin oli, varsinkin 1.1.1-päivityksen jälkeen.
Tällä kertaa muuten myös moninpeli kehitetään Id:n sisällä kehityksen ulkoistamisen sijaan, mikä saattaa tietää sitä, että se on laadultaan heti julkaisussa rautaa, toisin kuin DOOM 2016:n moninpeli, joka ilmeisesti nousi kukoistukseen vasta 6.66-päikän myötä. Toivottavasti tukisi myös cross-playta, ja Bethesdan kommenttien perusteella siihen onkin suuri mahdollisuus.
Nintendo Switch Online aktivoituu syyskuun jälkimmäisellä puoliskolla. Sen myötä palvelun ostaja saa mm. pilvitallennukset, pääsyn kasvavaan NES-pelien kirjastoon ja oikeuden pelata onlinessa. Julkaisussa on tarjolla 20 NES-peliä, joista tiedämme toistaiseksi vain 10.
Soccer Tennis Donkey Kong Mario Bros. Super Mario Bros. Balloon Fight Ice Climber Dr. Mario (+SP) The Legend of Zelda (+SP) Super Mario Bros. 3 Double Dragon River City Ransom Ghosts'n Goblins™ (+SP) Tecmo Bowl Gradius (+SP) Pro Wrestling Excitebike™ Yoshi™ Ice Hockey Baseball NES Open Tournament Golf Solomon's Key SUPER DODGE BALL Metroid (+SP) Mighty Bomb Jack TwinBee Adventures of Lolo NINJA GAIDEN (+SP) Wario's Woods Zelda II: Adventure of Link Blaster Master Super Mario Bros. 2 Kirbys Adventure Kid Icarus StarTropics Super Mario Bros: The Lost Levels Punch-Out Star Soldier
TULOSSA 15.5:
Donkey Kong Junior VS. Excitebike Clu Clu Land
Aloinkin eilen miettimään, mikä olisi helpoin tapa yhdistää NES-tyylinen ohjain Switchiin, jotta 8-bittisiä pelejä pelatessa pääsisi kunnon fiiliksiin. Ensimmäisenä mieleen tuli toki hyödyntää NES Classic -ohjaimia, mutta niitä ei ilmeisesti voi yhdistää hybridi-konsoliin millään keinolla? Jäljellä jää siis seuraavat vaihtoehdot:
Halpa replica-NES-padi, jossa USB-liitäntä. Herää kuitenkin kysymys, tukeeko Switch tätä nykyä kaikkia USB-padeja?
8bitdo bluetooth NES-padi, etuina mm. päivitettävyys ja hyvä tuki valmistajalta (linkki)
Nintendo voisi tuoda myyntiin bluetooth-version NES Classic -ohjaimestaan nyt kun Switch saa NES-pelit.
Mielenkiintoinen artikkeli, joka kertoo, että DOOM Eternalissa ensimmäistä kertaa käytettävä id Tech 7 -pelimoottori käyttää FP16-kalkulaatioita, joita PS4 Pro ja Switch tukevat. Varsinkin Switchin tapauksessa kaiken vähänkin luulisi auttavan varmasti haastavassa porttauksessa, plus Panic Buttonilla on jo kahden pelin edestä kokemusta konsolista.
Toki octo lisäri alunperin kiinnosti muutenkin kunnes 100+ tuntia peliä pelanneet kirjoitteli kuinka perkeleen vaikea tuo lisäri on joten osto halut jäi.
Octon vaikeustasoa tuli verrattua lähinnä pelin yksinpelitehtäviin, jotka ainakin minulle olivat paljon helpompia kokonaisuutena kuin mitä Octo tarjosi. Kyllähän siinäkin oli läpihuutojuttuja, mutta lähes aina sai kuitenkin olla tarkkana.
Peittositko jo salaisen loppuvastuksen? Sitähän pidetään yleisesti laajennuksen suurimpana haasteena, ja sitä se minullekin oli.
Tänä viikonloppuna muuten Salmon Runissa maukas yllätysaseiden kierto.
Okamin Switch-versiota myydään fyysisenä ainoastaan Japanissa, mutta onneksi tästä julkaisusta löytyvät enkkutekstit. Kansikaan ei ole yhtään hassumman näköinen, ja tässä tapauksessa fyysinen tulee alle 7 euroa kalliimmaksi kuin digitaalinen.
En tiedä pelattavuudesta, mutta on aivan maailmoja särkevän yliampuvan törkeää miten paljon kontenttia uudessa Smashissa on. Siis mitä helkkarin helkkaria? Hahmomäärä hipoo varmaan sataa, kenttiä saman verran ilman variaatioita ja peli tarjoaa vielä hullun soundtrackin; satoja ja taas satoja klassikkobiisejä ja niiden uudelleen sovituksia. En saisi innostua, koska tässä ei voi tehdä Wavedashia, mutta kyllä minä perkele vaan innostun! Ultimate tulee olemaan kaltaisteni likaisten casuaalien peli-illoissa kuumaa kamaa.
Dead Cells vaikuttaa aika legitiltä shaibeliiniltä. IGN:kin vakuuttui siinä määrin, ettei arvostelija ilmeisesti ehtinyt pelin pelaamiseltaan edes kirjoittaa tekstiään, vaan plagioi sen muualta lätkäisten 9.7 arvosanan loppuun!
Fyysinen versio tulossa ensi viikon perjantaina. Onko kukaan täällä paukutellut early accesissa menemään tätä roguelike(lite?)-metroidvaniaa? Tai hankkinut diginä eilen? Btw, terminä roguelike ei ennen Enter the Gungeonia sanonut minulle juuri mitään, mutta tuon pelin jälkeen en kyllä ignooraa enää tätä hienoa aligenreä, joka varsinkin co-opatessa voi synnyttää kullanhohtoisia muistoja täpäristä selviytymisistä hermoja raastavan vaikeissa huoneissa.
Pitänee jossakin vaiheessa hommata. Switchillä on pelin kanssa kuulemma jotain framerate ongelmia, joka ehkä kannattaa ottaa huomioon peliä hankkiessa. Ilmeisesti pelintekijät ovat sanoneet, että eivät yritä korjata ellei asiasta nouse isompi meteli.
Eipä siinä kauaa mennyt. Ei olisi ihme, jos Dead Cellsin Switch-versio myisi taas enemmän kuin kaikilla muilla alustoilla yhteensä (eShopissa peli on jo noussut ykköseksi monilla alueilla). Olisi suoranaista tyhmyyttä jättää paitsioon kohderyhmä, joka eniten välittää.
We playtested Dead Cells on the Nintendo Switch and we continue to play it for fun, on the tram, at certain family gatherings and just for the hell of it during our lunch breaks. We are aware of the frame rate drops in some areas of the game. However we didn’t feel like it was getting in the way of us having a good time with Dead Cells, and we had to make a choice between; significantly delaying the launch of the Switch version of the game until after the release on the other platforms, or getting it out to fans at the same time as everyone else. The former seemed more damaging for Switch owners.
That said, we’ve just come from 15 months of Early Access, with the development style and culture that goes with it. We’ve learned that just because we’re the developers, doesn’t mean we’re always right about our own game. So now we’ll put what we learned into practice, listen to your feedback and get to work fixing the problem right away. We’ve allocated all available resources to the issue (remember we’re a small team) and improving the performance on Switch it our main priority as of now.
So when can you expect a fix? Well, every minor tweak and performance fix that could be done prior to release has been done. This leaves us with the big time consuming changes as well as exploring new possibilities which might really help, or not, we won’t know until we start. Of course on console all updates must be certified before reaching you guys, which adds extra time between now and a potential fix. So to be clear we’re looking at November at the absolute earliest, if the god of game dev comes down from the clouds ad blesses our guys right now. This is however as soon as it is physically possible for us right now.
Dead Cells vaikuttaa aika legitiltä shaibeliiniltä. IGN:kin vakuuttui siinä määrin, ettei arvostelija ilmeisesti ehtinyt pelin pelaamiseltaan edes kirjoittaa tekstiään, vaan plagioi sen muualta lätkäisten 9.7 arvosanan loppuun!
Fyysinen versio tulossa ensi viikon perjantaina. Onko kukaan täällä paukutellut early accesissa menemään tätä roguelike(lite?)-metroidvaniaa? Tai hankkinut diginä eilen? Btw, terminä roguelike ei ennen Enter the Gungeonia sanonut minulle juuri mitään, mutta tuon pelin jälkeen en kyllä ignooraa enää tätä hienoa aligenreä, joka varsinkin co-opatessa voi synnyttää kullanhohtoisia muistoja täpäristä selviytymisistä hermoja raastavan vaikeissa huoneissa.
Octopathin ongelmia, 45 pelitunnin jälkeen, ja kun olen edennyt kolmella hahmolla chapter 3:n tarinoihin:
Peli kierrättää rakennettaan surutta, ja tämä heijastuu myös luolastoihin, jotka tuntuvat Oblivion-tasoiselta leikkaa/liimaukselta. Vasta kolmannen luvun tarinoissa tuttua "mene kaupunkiin-kohtaa ongelma-ratkaise se kömpimällä läheiseen luolastoon" -touhua aletaan rikkoa jonkin verran. Octopath on selvästi tehty pelattavaksi pienemmissä annoksissa, jolloin tämä rakenne toimii paremmin kuin monen tunnin marantonsessioissa, joissa monet JRPG:t erityisesti loistavat, ja imaisevat pelaajan sisäänsä entistä hurjemmin.
Vaihtoehtoisia luolastoja saisi olla myös pelissä paljon enemmän ja sivutehtävistä saatavat palkinnot voisivat olla monipuolisempia, nyt tuntuu siltä, että kassaan kilahtaa lähes aina rahaa.
Partyn välistä vuorovaikutusta ei ole riittävästi. Se vähä, mitä on tarjolla, on melko väritöntä kanssakäymistä. Tuntuu hassulta, että jalo hahmo hyväksyy varkaan tekemiset ilman tunnontuskia, tai että yksinäinen susi ottaa kolme muuta tyyppiä mukaansa parin minuutin keskustelun jälkeen. Näissä kohdin peli asetetaan ensisijaiseksi ennen tarinaa, joka on tavallaan hyväksyttävää, mutta rikkoo kuitenkin maailman eheyttä ja sen logiikkaa.
Hankin Ikarugan Switchille, ja sellaisen co-op parhauden jälkeen kehitinkin itselleni shmup-kuumeen esiasteen. Mietinkin, mitä hyvää lääkettä eShopista voisi tällaisessa tilanteessa hommata.
Ehkä Strikers 1945 ykkönen ja kakkonen lähtevät seuraavaksi lataukseen, kun eivät ole hinnalla pilattuja, ja videoilla molemmat näyttävät houkuttelevilta, vaikkakin paljon suoraviivaisemmilta kuin Ikaruga. Ei se kuitenkaan välttämättä ole huono juttu, jos pelattavuus toimii ja pelit tarjoavat hyvän co-op-kokemuksen. Onko kenelläkään täällä kokemusta k.o peleistä (en lukenut vielä tätä ketjua uudestaan läpi, joten en muista onko niitä nostettu esiin).
Tulisivatpa Radiant Silvergun ja Gunstar Heroeskin Switchille. Ne molemmat saisin toki kolmekuuskybälle, mutta Switchillä co-oppaaminen on paljon helpompaa kannettavuuden takia.
Ainakin handheldinä pyörii kuulemma täysin lukittuna kolmeenkymppiin niilläkin alueilla, jotka kyykyttivät edellisen sukupolven konsoleita. Peli on valmis ja odottaa vain julkaisuajankohtaa, joka on edelleen kesä. Uutisia on tulossa muutaman viikon sisällä, siis!
En todennäköisesti ole kovinkaan herkkä input lagille, koska pelasin parjatun Switchin MMLC1:n läpi ilman ongelmia. Kirjoitin, että Megis liikkuu siinä kuin rasvattu salama, kun taas MMLC2:n tapauksessa sanoin pelin tuntuvan paremmalta ja Megiksen liikkuvan kuin... rasvattu salama. Kyllä niissä eroa on, mutta niinkö paljon, että peli-iloni olisi pilalla? No ei.
Rehellisesti sanottuna MMX1:n pari ensimmäistä pomoa kaadettuani mietin, että joo, kyllähän tämä hidastelee, mutta nyt ei ainakaan input lagissa ole mitään probleemaa – ja sitten menenkin lukemaan aiheen, jossa sanotaan tämän kokoelman Mega Man X:n liikkuvan kuin satavuotisen laiskiaisen! Alankin tulla siihen johtopäätökseen, että minun ei juuri kannata aiheesta kritisoida, kun mitä ilmeisemmin olen näinkin helpolla tyytyväinen.
Tämä sanottuna on silti uskomatonta, että joskus kaksikymmentä vuotta sitten 450 mhz:n Pentium 2 emuloi näitä pelejä input lagin osalta parempina versioina, kuin mitä Capcom saa tänä päivänä aikaiseksi miljoonaa kertaa nopeammilla koneilla.
Splatoon 2 taas on yksi parhaita tiimishoottereita ikinä täysin uniikkien pelimekaniikkojensa kanssa.
Voiko siinä vieläkään edes tiimata kavereiden kanssa, järkevät lobbyt ja toimivat voice chatit? Viime kokemusteni perusteella varmaan yksi huonoimpia tiimipohjaisia räiskintöjä. Kaiken kruunaa varmaan alhaisimman tick raten servut, joita peleissä on nähty.
Kahden tai neljän porukassa voi pelata Team Battlea (joka on periaatteessa tiimien oma Ranked), mutta voice chat toimii ainoastaan privaattipeleissä kännykkäapin kautta. Omituista hommassa on se, että LAN-tilassa voi kommunikoida asettamalla kuulokemikrofoni Switchiin, samalla tapaa kuin Fortnitessa. Ratkaisu on omituinen, ja tulee toivottavasti uuteen harkintaan jossain vaiheessa. Alhainen tick rate kuuluu myös pelin kiistämättömiin ongelmiin, samoin kuin tuplasti suurempi input lag, kuin mitä Splatoon ykkösessä oli.
Mutta peli todella vaatii hyvää tiimityötä, ilman sitä ei voi pärjätä. Splatoonissa suurin haaste onkin pelata korkealla rankilla (S+ tai X) yksin randomeiden tiimikavereiden kanssa, silloin yksikin kehnompi ja huonolla menestyksellä sooloileva voi vetää koko joukkueen tuhoon. Harvassa pelissä 3vs4-asetelmassa joutuu uimaan niin vahvaan vastavirtaan kuin Splatoonissa. Itse pelaan tällä hetkellä S+-tasolla, ja vähänkin tunnelinäköön sorruttuani olen heittämällä kivireki tiimissäni. Focuksen on oltava jatkuvasti kohdallaan tai takkiin tulee ja kovaa
Ottaen huomioon, että peliin vahvuuksiin kuuluvat mm. monipuoliset, mutta silti erittäin hyvin tasapainotetut aseet, timanttisen jouheva (input lagia siis voisi kuitenkin parantaa) pelattavuus, joka tarjoaa pro-kansalle Squid-dashin kaltaisia juttuja, joilla saa peruspelaajan pään pyörälle, helppo oppia, vaikea masteroida -tyyli (olen pelannut 360+ tuntia, enkä viekäkään käsitä miten jotkut X-rankin kovikset temppunsa tekevät) plus peli on harvinaisella tavalla positiivisen energinen, kun osa verkkopeleistä haalii ympärilleen niin suolaisen auran loputtomine valittajineen, ettei voi kuin jättää tuo myrkyttynyt jengi potemaan omaa pahaa oloaan, jäävät pelin miinukset ainakin minun mielestäni pisaraksi meressä.
Horin D-pad joykkari tulee myyntiin maailmanlaajuisesti syyskuussa. Ominaisuuksiltaan se on samalla lailla kaikesta (gyro, tärinä, bluetooth) riisuttu malli kuin Japanissakin myytävä. Hintaa on kuitenkin vain 25 dollaria/euroa?, eikä Mega Manin kaltaisissa peleissä edes tarvitse yleensä näitä pois pudotettuja ominaisuuksia. Niinpä hankin tämän (ehkä molemmat), etenkin jos lupauksien mukaisesti tilkkivät ohjaimen akkusyöpöttelyn kohtuulliseksi.
Paladins on nyt Switchilläkin ilmainen. Pelasin eilen pari matsia (botteja vastaan?), enkä kyllä ensipuraisun jälkeen tykännyt. Pelissä ei sinänsä ole teknisesti mitään suurempaa vikaa, mutta se tuntuu vähän sellaiselta sekametelisopalta, johon on heitetty niin paljon kaikkea, että focus on sumentunut. DOOMissa on alkukantaista armottomuutta ja vanhan koulukunnan räiskintöjen tyydyttävää tyyliä, Fortnite on rakennuspiipertelystään huolimatta omistautunut täysin Battle Royale -komponentille. Splatoon 2 taas on yksi parhaita tiimishoottereita ikinä täysin uniikkien pelimekaniikkojensa kanssa, joten en ikävä kyllä näe tuntimittarini paisuvan Paladinsin kanssa kovinkaan suureksi.
Mutta muistetaan kuitenkin, että vale, emävale, ensivaikutelma, pitää joskus paikkansa.
PS4 ja Xbox One -versiot parhaita, PC:llä resoluutiopulmia ja Switch-versiot hidastelevat enemmän kun alkuperäiset.
Pelasin äsken Mega Man X:n avauskentän, ja siinä oli kyllä kumman paljon tahmausta. Oletin, että ovat siirtäneet slow downin suoraan originaalista, mutta että pahempana. On se kumma, miten laadukkaan emuloinnin tekeminen voi olla näin hankalaa.
Tämä mielenkiintoinen paljastus/huhu Microsoft-insideriltä kertoo, että aiemmin pilven ilosanomaa levittänyt yhtiö on kaikkea muuta kuin valmis tekniikan kanssa, sillä se aikoo tuoda seuraavassa sukupolvessa myyntiin sekä perinteisen konsolin että streamausboksin, jossa käytettävä tekniikka eliminoisi suoratoiston tähän astiset ongelmat kokonaan. Jälkimmäiseksi mainitun hinta olisi tietenkin merkittävästi halvempi kuin perinteisesti tehdyn konsolin, noin sadan euron luokkaa.
Artikkelissa mainitaan vuosi 2020 julkaisuajankohtana molemmille, joka osuu yksiin kouluttautuneiden arvausten kanssa. Mutta haluaako Sony vuoden etumatkan? Julkaiseeko se PS5:n sittenkin ensi vuonna? Nintendo on Switchinsä kanssa täysi arvoitus. Se on toki sanonut haluavansa alustalle poikkeuksellisen pitkän elinkaaren, mutta se ei toisaalta sulje pois tehopäivityksiä. Niinpä Switch S, joka toisi speksit siihen malliin että downportit next geniltä onnistuvat, voi olla realistisin mahdollisuus; PS5:n ja Xbox Twon täysi satsaus 4K-resoluutioon jättänee paljon pelivaraa alaspäin porttaamiselle.
Vähän yllättäenkin nautin paljon Mega Man 7:n alusta (viisi ensimmäistä pomoa). En muistanut, että tämä näin hyvä on. Grafiikka on jotenkin oudon... suurta, spritet ovat massiivisia, mutta silti pelillä on wanhan fanin silmää miellyttävä identiteetti. Tutut viholliset kiertävät kentissä kaikessa 16-bittisessä kauneudessaan ja musiikkikin on hyvää, vaikkakin unohdettavampaa kuin parhaissa NES-osissa. Pelattavuus on rautaa; aseet voi vaihtaa päätynäppäimistä, mikä on yllättävän iso juttu. Liuku ja perusaseen turbotus löytyvät, mutta muu kikkailu loistaa poissaolollaan.
Tuntuu myös, että MM7 kunnioittaa enemmän pelaajan taitoja reilulla tavalla, eikä tyydy vyöryttämään "instant kill" -tappoansojaan joka toisessa ruudussa, missä Mega Man 9 kunnostautui liiankin kanssa. Kympissä löytyi onneksi parempi tasapaino.
Tämä fiilis mielessä odotan loppuja kenttiä, kasia ja ehdottomasti ensimmäistä X-kokoelmaa, joka ilmestyykin jo muutaman päivän päästä.
Mutta se että tämä ei siltikää näy 3rd party remake myynneissä niin... ihmettelen jos niitä pitkään enää tulee.
Uskon, että paljon on myös kiinni julkaisuajankohdasta. DOOM ja Wolf 2 tulivat Switchille paljon alkuperäisten julkaisujen jälkeen. Jos esimerkiksi DOOM Eternal tuodaan Nintendon laitteelle samana päivänä kuin muillekin, myyntidatojen vertailu tulee olemaan hyvin mielenkiintoista.
Harmittavasti Switch näyttää kärsivän tästä, kun Dark Souls Remasteredkin viivästytettiin, eikä Bandai Namco omituisesti edes antanut sille mitään syytä. Peli tulee "kesällä", mutta kohta on jo elokuu, eikä network testistä ole tietoakaan. 3rd partyt eivät voi toimia näin ja sanoa: "No joo, ei se myynytkään niin hyvin." Indie-pelejä tämä ei niin paljon koske, koska niiden hintalaput ovat pienempiä ja moni double dippaa siksi mielellään saadakseen kannettavan version pelistä.
Eiköhän pistetä Link jokaiseen peliin! Onko Fortnite seuraava?
Mielikuvani on, että Monsut olivat ennen Worldia aloittelijoille vähän karuja pelejä. Mitä jos casuaali Zelda-fani fani ostaa tuon trailerin perusteella pelin? Ei taida ihan saada, mitä odottaa.
Shinya Takahashi sanoi viikko sitten Mario Kart 8: Deluxen saavan lisää päivityksiä, ja nyt saimme niistä ensimmäisen.
Käy järkeen tuoda lisää sisältöä peliin, kun online-palvelun maksumuuri lähestyy. Ottaisin vastaan maksullisen DLC:nkin, jos se pitäisi sisällään mm. N64:n Block Fort -battlekentän. Seuraava Mario Kart omii varmasti enemmän GaaSmaisen lähestymistavan, mutta ehkä Nintendo kokeilee sitä jo Deluxeen, kun peli tuntuu yhä myyvän hyvin. Kiirettä MK9:n julkaisemiselle ei ole.
Tämä peli on naurettavan hyvä, ja olen totaalisesti koukussa. 25 tuntia kellossa, koko remmi mukana, kakkoschapterit pelattu Ophilialla ja Tressalla. Kykysysteemi on avautunut koko komeudessaan ja kartalla törmää jatkuvasti houkutteleviin paikkoihin, joissa tulee vielä tässä vaiheessa pataan niin että raikaa.
EDIT:
On olemassa hyviä videopelisoundtrackeja, poikkeuksellisen hyviä videopelisoundtrackeja, ja sitten on Octopath Traveler:
Ja vaikka kaikki niiden teknisiä saavutuksia (ihan syystä) kehuu, silti ne on huonoimmat versiot peleistä.
Ei kaikille. Esimerkiksi Panic Buttonin erinomainen DOOMin Switch-portti on gyron ja kannettavuuden ansiosta monille paras versio pelistä, peitoten paremman grafiikan ja sulavamman ruudunpäivityksen. On ihan mahtavaa, että DOOM ja Wolf 2 ovat olemassa alustalla, enkä usko ainakaan ensiksi mainitun myyneen kovin heikosti. Wolf 2 taas oli kaikilla alustoilla myynnillisesti pettymys, joten on vaikeaa sanoa, paljonko Bethesdan myntiennusteet sille olivat.
Lähes varmasti jatkossakin on luvassa surrealistisia "Mitä! Miten tuo on mahdollista!?" -hetkiä, kun verhoja vedetään mahdottomien porttausten yltä. FF XV Mobile olisi keskisormen nosto Nintendo-faneille, mutta "oikean" version paljastus kohauttaisi koko pelimaailmaa seuraavaa internetiä. Ei ole vaikea arvata, mihin Square Enix pyrkii.
Switch on kuin nopeudellaan säväyttävä pienikokoinen nyrkkeilijä, joka lyö jatkuvasti olemustaan tujakammin.