Tämä nyt on aika selvä: Nintendo on myynyt Splatoonin oikeudet Bethesdalle, ja seuraava sarjan peli tullaan toteuttamaan id Tech 6:lla. DOOM 2 on peruutettu. Lupaan syödä rommirusina-jäätelötötterön kuumana kesäpäivänä, jos tästä ei tule totta.
Retro began real work on this game shortly after finishing DKCTF but at first, it wasn't a Star Fox game. Around 6 months before DKCT was wrapped up, their next game was being blueprinted and was supposed to be a realistic, seamless space-to-planet explorer. A totally new IP from Retro. But, Retro reached out to Nintendo about turning it into a Star Fox world, as they felt it suited the Star Fox franchise and characters better than what they were planning on doing initially, and Nintendo were impressed. Nintendo wants Star Fox to succeed and when Retro suggested the change in direction, they immediately liked it and it was green-lighted. So it became Lylat System. This is the one that will get the full reveal at E3 and the biggest Switch game of 2018.
Onko Retrolla työn alla avoimen maailman Star Fox? JA uusi Donkey Kong? Emily Rogers vihjaili muutama päivä sitten, että Retro on ottanut huomaansa vuosia sitten perinteisen Nintendo IP:n ja sovittanut sen epätyypilliseen genreen, ja tämä tietenkin osuisi yhteen tämän huhun kanssa. On kuitenkin vaikea tietää, milloin kahdenkymmenen keksityn tarinan joukossa piileskelee yksi oikea ja totuutta sisältävä paljastus – mutta spekulointi onkin osa E3:a edeltävän toukokuun taikaa.
Hauskaa on myös se, että avaruustutkimusmatkailua sisältävän Star Foxin konsepti sivuaisi ns. pelialan huonoimmin pidetyksi salaisuudeksi kutsuttua Bethesdan Starfieldiä, jonka Todd Howard todennäköisesti paljastaa suureellisesti kuukauden päästä lavalla. Jos molemmat aineellistuvat, tuleekin olemaan mielenkiintoista tutkailla pelien eroja. Näen jo sieluni silmin Lylat System vs. Starfield -Youtube-thumbnailit!
Ja mainitaan postissa myös Shin'en Multimedian (Fast Racing Neo) kehittämä F-Zero! Jo pelkästään tällä setillä Nintendo taitaisi ottaa E3-messuista nätin kopin.
Online-palvelu sisältää vihdoin kaivatut pilvitallennukset. Jäsenyyden hinnalla saa pääsyn myös 20 NES-peliin lisätyillä online-ominaisuuksilla. Pelejä on tulossa säännöllisesti lisää.
Äänichatti toimii edelleen vain puhelinsovelluksen avulla. Tukeekohan palvelu Partyja, vai eikö Nintendo vain näe ominaisuutta listaamisen arvoiseksi? Oletan, ettei sitä ole vieläkään mukana.
Ai niin, Pokemon on myöskin sellainen pieni ässä Nintendon hihassa. Pelataanko se jo ennen E3:a? Smash ja Poke loppuvuodelle räimisivät melkoista tulitusta myyntilistoilla, ja liikuttaisivat uusia konsoleitakin siihen tahtiin, että se 20 miljoonan myydyn konsolin tavoite tällä tilikaudella voisi toteutua (tosin, miksei se ensi keväänäkin toimisi?).
Eli, jos taskuhirviöt tulevat tänä vuonna, niin Yoshi, Smash, Pokemon ja todennäköisesti Fire Emblem pitävät Nipa-pelaajia tyytyväisinä, eikä mukana edes ole yllätyksiä eikä 3rd partyjen tarjontaa. ResetErassa oli myöskin jo alkuvuodesta huhua New Super Mario Bros U:n Deluxe-painoksesta. Kieltämättä moninpelattava 2D-Mario operoisi alustalla "perfect for the switch" -humulla. Ja se on jo selvää, että portit myyvät uskomattoman hyvin.
Kellonajat Suomen aikaa. Korjatkaa, jos jotain on väärin!
EA | Lauantai 9.6. klo 21.00
Microsoft | Sunnuntai 10.6. klo 23.00
Bethesda | Maanantai 11.6. klo 04.30
Ubisoft | Maanantai 11.6. klo 23.00
Sony | Tiistai 12.6. klo 04.00
Nintendo | Tiistai 12.6. klo 19.00
Pian on taas sen aika! Uusia julkistuksia, roskaruokaa, keskustelupalstojen kaatumisia, hehkutusta ja hypetystä.
Odotan itse tietenkin Nintendon tilaisuutta, joka myös esitetään mukavaan kellonaikaan. Perinteisesti se tulee katsottua hyvässä seurassa naksulautasten äärellä, samalla kun vietetään muutenkin kivaa peli-iltamaa.
Veikkaan, että Nintendo tulee lyömään pöytään etenkin kovia 3rd party -julkistuksia, kuten Diablo III:n, GTA 5:n, Fortniten ja suurena ehkänä Overwatchin. Huhu kiertää, että uutta Call of Dutyä ei nähtäisi koko pelinä Nintendon alustalla, vaan ainoastaan uusi Battle Royale -komponentti, joka muissa versioissa kuuluu itse pääpeliin.
Nipa itse sanoo, että tapahtuma keskittyy pääasiassa tänä julkaistaviin peleihin. Se saakin jännäämään, miten Metroid Prime 4:n käy. En jaksa uskoa, että se julkaistaisiin 2018 – ehkä loppuvuodelle päivätty Metroid Prime HD -kokoelma voisi alustaa Prime nelosta nätisti, ja siinä sivussa voisi vilauttaa puolisen minuuttia järkyttävän makean näköistä pelikuvaa Samuksen uudesta seikkailusta?
Mitä veikkaatte, onko tämä nyt vihdoin se vuosi, kun Retro Studiosin peli paljastuu? Jotkut ovat jo epäilleet, että onko niillä edes mitään, mitä näyttää. Itse toivoisin Retrolta jotakin astetta synkempää peliä, vaikka Tropical Freezen perusteella uusi osa Donkey Kong -sarjaan ei sekään olisi paha uutinen.
Pelasin kaksi kenttää, ja oijoijoi sentään! Donkeyssä on miellyttävää massan tuntua, eikä edes tutoriaalialueesta selvinnyt ilman yhtä hölmöä kuolemaa. Peli näyttää uuuuuupeealta.
En malta odottaa, että pääsen illalla jatkamaan!
EDIT: Pistin eilen banaanit pussiin (öh) läpäistyäni 1-K-kentän, jossa menetin elämiä varmaankin yhtä paljon kuin kaikissa ensimmäisen maailman tasoissa yhteenlaskettuna. Mutta! Se tuntui reilulta tasoloikkahaasteelta, enkä ärsyyntynyt peliin vaan omiin virheisiini. Tätä joutuu pelaamaan hieman eri mentaliteetilla kuin Kirbyä!
Kontrollitkin tuntuvat nyt pro-ohjaimella vielä paremmilta, kun vaihdoin alternate-pelitavan asetuksista. Jokusen kerran yritin silti napata liaaneista ja köynnöksistä kiinni painamalla ylös. Kyllä kuolema opettaa.
EDIT 2: Tropical Freeze on saanut niin ylettömiä kehuja soundtrackistaan, että väkisin mietti, voiko moinen suitsutus olla oikeutettua. Kyllä voi. Helposti. Äänimaailma on vähintään yhtä nautittava kokemus kuin grafiikat, viimeisen päälle rasvatut kontrollit ja "tee-se-itse"-vaikeusaste, joka sallii Funkyn kaupan kautta muokata haasteen määrää sen mukaan, käyttääkö itemeitä vaiko ei. Palapelin paloista vihjaava papukaija on kiva kaveri siinä vaiheessa, kun kentästä haluaa viimein kaivaa esiin sen viimeisenkin salaisuuden, keinolla millä hyvänsä. Se ei popsi kuitenkaan täysin omista oivalluksista kumpuavaa iloa.
EDIT 3: 2-K Bopopolis opetti kantapään kautta, miten hypätään vihollisten päältä pitkiä loikkia. En aiemmin osannut tehdä niitä kuin säkällä. Tätä kenttää ei päässyt Donkeyllä ja ilman kaupan tarjoamia helpotuksia mitenkään ilman, että kyseinen taito oli opittu.
Huikeaa, että kerta toisensa jälkeen kentät kiiltelevät tasosuunnittelun osalta kuin genren tuikkivimmat jalokivet; jokainen vihollinen on sijoitettu tavalla, joka tukee pelin kulkua, eikä missään ole mitään epäreilua, joka tuntuisi ärsyttävältä "yritys ja erehdys" -pelattavuudelta. Rayman Originsin vaikeimmissa kentissä minulle tuli sellainen tunne, muttei tässä, vaikka vaikeusastetta onkin enemmän. Donkeyssä virheen jälkeen nuolee vain haavojaan ja toteaa: "Okei, taitoni eivät vain vielä riitä, sillä imen laajenevaa banaania."
Kaksi ensimmäistä maailmaa takana, ja kaikki kirjaimet sekä palapelinpalat taskussa.
EDIT 4: Vedenalainen maailma on upea, sen kentissä palapelin palojen metsästäminen tuntuu jopa hauskemmalta kuin muualla; menin varmaan kymmenen kertaa 4-1 Deep Keepin läpi etsiessäni viimeistä palaa, eikä edes papukaija inahtanut, vaikka tiesin kolunneeni kentän jokaisen neliösentin perusteellisesti. Kun pala viimein löytyi, se johdattikin minut entistä upeampaan tasoon, jossa hypittiin vuoroin maalla ja uiskenneltiin vedessä.
Tarpeetonta varmaan sanoa, että pelissä uhkaa välillä kuolla hapen loppumiseen siksi, että jää kuuntelemaan lumoutuneena käsittämättömän hienoa musiikillista antia.
“I think our next announcement will be worth the wait", totesi Kimishima, ja tämä luonnollisesti piiskaa mielikuvituksen laukkaamaan.
Mikä olisi odotuksen arvoista? Pilvitallennukset? Hieno ominaisuus. Online Partyt? Jep. Tuki äänichatille suoraan käyttiksessä? Eläpäs, tehän otatte kohta Sonyn ja Microsoftin kiinni!
Voisiko Kimishima viitata tässä kohtaa klassikkopeleihin? Ehkä jopa Netflix-tyyliseen palveluun? Se olisi ainakin minulle juttu, joka täyttäisi tuon kommentin luoman odotuksen. Pian saamme selville, mistä on kyse! Ehkä Nintendon on fiksua antaa online-detaljit nyt, ja pyhittää E3 vain peleille.
Ikaruga julkaistaan Switchille 29.5. Hinta 14,99 dollaria (14,99 €?)
Omistin Ikarugan aikoinaan GameCubelle, mutta jätin sen rikollisen vähälle huomiolle. Saattaa tosin olla, että toukokuun ruuhkaisuudesta johtuen hankin pelin vasta myöhemmin kesällä. Jos tulossa on fyysinenkin versio jossain vaiheessa, odottaminen voi kannattaa siinäkin mielessä.
Tämän kaltaiset temput eivät ainakaan vahvista uskoani siihen, että Nintendo-pelaajan kannattaisi siirtyä sataprosenttisesti digipelien ostajaksi; ainoastaan neljä vuotta vanhan pelin poistaminen eShopista – todennäköisesti Switch-version korostamiseksi ja pelin 60 euron hintalapun oikeuttamiseksi – on Nintendolta todella nihkeä veto, ellei kyseessä satu olemaan virhe.
Legacyt listataan nyt Nintendon eShopissa, ja molempien pelien hintalappu näyttää lukua 14,99. Yhteensä siis kolmekymppiä. Jos löydän tästä fyysisen importin n. 35 euron hintaan, niin harkitsen sitä, mutta muussa tapauksessa ostan Megikset digitaalisesti.
Switchin versio sisältää myös CPU turbo -moodin. Se nostaa ruudunpäivitystä niissä kohdissa, joissa alkuperäiset pelit muuttuivat diashowksi. Löytyy varmasti puristeja, jotka sanovat, että pelaa ne niin kuin on tarkoitettu ja koe alkuperäinen fiilis – mutta sen minä olen tehnytkin, jo kymmeniä kertoja. Niinpä tulen käyttämään tätä pelikokemusta jouhevoittavaa moodia, jos se nyt on tehty niin hyvin kuin oletan.
Niin pitkä aika kuuden ensimmäisen – ja legendaarisen – Mega Manin viime peluusta jo on, että väkisinkin jo odotan, miten vanha liekki leimahtaa ja tutut käskyt tulevat selkäytimestä. Jopa sellaisena kuukautena, kun peliajasta kilpailevat Tropical Freeze ja Hyrule Warriors.
Sitten on sellainenkin pieni fakta, että MM 9 ja 10 ovat minulle täysin uusia pelejä! En tajua miten, mutta niin se vain on.
Infinity War on supersankarileffojen mittapuulla alakuloinen, olematta kuitenkaan DC:mäisesti tympeän synkkä (en ole nähnyt Justice Leagueta). Näitä leffoja vartenhan Marvel on palapeliään rakennellut kymmenen vuoden ajan, ja tuntuukin huikealta katsoa, miten tämä suosittu universumi siirtyy kohti uutta vaihettaan, ja tuntuu tekevän sen pelaamatta kaikkea varman päälle.
Erityiskiitos Thanosille, joka melkein jokaisesta supersankarileffan tietokonegeneroidusta vastavoimasta poiketen pahisteli tavalla, jota odotti ruudulle yhtä lailla kuin sankareitakin.
Ja vaikka elokuva ei ehdikään rakennella kunnon juonikaaria juuri kenellekään, ei se tuntunut liian sirpalemaiselta. Voin vain kuvitella, millainen ponnistelu näinkin monen merkittävän hahmon änkeminen elokuvaan fiksulla tavalla on ollut.
Uskomatonta että 1-2 Switch on myynyt noin paljon. Eikö se kuitenkin ollut täysihintainen joka maassa?
Melkein täysihintainen, eli 50 euroa.
Star Alliesin liki 1,3 miltsiä kahdessa viikossa on myös yllättävän paljon. Softa myy mainiosti Switchillä, siitä ei ole kahta kysymystä. Saa nähdä, suorittaako Donkeykin tykimmin kuin WiiU:lla.
1. Super Mario Odyssey | 10.41 mil. 2. Mario Kart 8 Deluxe | 9.22 mil. 3. Legend of Zelda: Breath of the Wild | 8.48 mil. (WiiU-myynnit lisättynä n. 10 miljoonaa, eli se on nyt kaikkien aikojen myydyin Zelda-peli) 4. Splatoon 2 | 6.02 mil. 5. 1-2 Switch | 2.29 mil. 6. ARMS | 1.85 mil. 7. Xenoblade Chronicles 2 | 1.31 mil. 8. Kirby Star Allies | 1.26 mil.
Neljän kärki pötkii myynneissä pakoon, minkä ehti. Zeldalle huimat luvut, ja peli ehtii olla vielä myynnissä koko konsolin jäljellä oleva elinkaaren. Mihin BotW lopulta päätykään? Entä Switchin myydyin 3rd party -titteli? Veikkaan Skyrimiä.
Switch näköjään hacksattu. Koska Nintendo ei saa sitä Virtual Consolea ikinä ulos, niin tällä pitäisi vanhempienkin pelien pyöriä joskus tulevaisuudessa.
Tämä tarkoittaa sitä, että Nintendo Switch DSi XL 3DS Color 2DS -versio tulee entistä nopeammin ulos, kun eivät kuitenkaan osaa korjata noita haxoreita ilman HW päivitystä.
Tässä kohtaa voi ehkä enemmän syyttää nVidiaa, joka jätti X1-siruunsa noin valtavan tietoturva-aukon. Tosin eivätköhän kaikki laitteet ole haxattavissa, jos yrittäjillä on vain tarpeeksi motivaatiota ja resursseja suoriutua hommasta.
5.0-päivitys tilkitsi softa-tasolla paljon, mutta rautapohjaisia aukkoja ei silläkään voi tukkia. Siru olisi pitänyt alusta alkaen kustomoida, eikä käyttää stockki-versiota. Nintendo kuitenkin ilmeisesti sai nVidialta hyvällä diilillä siruja, joita sillä oli varastoissa kasapäin, eikä laitetta kasattaessa voinut WiiU:n jälkeen olla varma sen menestyksestäkään.
Homebrew-faneille hieno juttu, mutta niille paskempi keissi, jotka pelaavat paljon onlinessa ja haluavat reilun kokemuksen ilman trollaavia koodinpuukottajia.
Typerryttävää, miten paljon Splatoonissa on syvyyttä – niin yksinkertaisen näköiseksi videopeliksi.
Vaatteisiin liitetyillä kyvyillä voi askarrella omaan pelityyliinsä ja nykyiseen aseeseen sopivan kykypaketin, joka ei kuitenkaan missään tapauksessa takaa voittoja. "Vähän kaikkea" -lähestymistapa ei toimi niin hyvin kuin tarkasti fokusoitu rakennelma, joka kietoutuu omien vahvuuksien ja heikkouksien ympärille. Paljon pommeja käyttävä hyötyy toissijaisia aseita käyttävästä mustesäästöstä, kun taas paljon musteessa aikaa viettävä ja yllätyksiin taktiikkaansa rakentava voi turvautua Ninja squidiin. Variaatioita on paljon.
Splatoonissa ei tarvitse edes olla joukkueensa paras ampuja ollakseen pelimuodoissa erittäin hyödyllinen tiimilleen. Turf Warissa maalaus on itsestäänselvän tärkeää, mutta rankattujen matsien pelimuodoissakin omalla värillä kentälle laitettu muste syö alaa pois vastustajalta. Joskus ventovieraat hitsautuvat dynamiikaltaan yhden viiden minuutin pelin aikana niin tiiviisti yhteen, että tuntuu kuin he lukisivat toistensa ajatuksia; yksi menee hyvällä menestyksellä tekemään sulkua vastapuolen pesälle, toinen suojelee päätehtävän aluetta, muut kaksi valvovat keskiöön johtavia sivuteitä. Tälläinen tilkittyä yhteistyötä tekevä tiimi voi hyvinkin kaataa ylivoimaisesti 3vs4-asetelmaan tiputtuaan välinpitämättömästi huiskivan yhden pelaajan ylivoiman, ja kun niin tapahtuu, tietää ettei kyse ollut vain tuurista.
Ja sitten, seuraavassa matsissa taika voikin raueta, kun aiemmin samassa tiimissä pelanneet joutuvat pelaamaan toisiaan vastaan.
"Tuo nyt on lasten peli", kommentti on Splatoonin tapauksessa äärimmäisen typerä. Kyllä lapset ja vähän peliä pelaavatkin voivat nauttia siitä omassa altaassaan, mutta se ei tarkoita, etteikö S+-tasolla voisi todistaa suorituksia, joissa taitavat pelaajat hyödyntävät Splatoonin suomaa laajaa työkalupakkia henkeäsalpaavilla tavoilla.
Se on näyttävää, se on viihdyttävää ja se on äärimmäisen energistä – tavalla, johon Nintendon nuori ja nouseva design-sukupolvi pystyy, klassisten tuotemerkkiensä ulkopuolelta.
Vihoviimeinen loppuvastustaja ruuvasi eeppisyysruuvin täysin yllättäen kaakkoon. Tuntui melkein, että peli vaihtui Kirbystä Bayonettaan. Melko lyhyt kokemus, mutta sellaisenaan tärkeä genressään. Star Allies on puhdasta hyvää fiilistä. Peli, johon voi tarttua sellaisenkin kanssa, joka ei ole koskaan videopeleihin koskenut. Kyllä, se on arvokasta, vaikka se omissa bunkkereissaan viihtyviltä menisikin ohi.
Kenttäsuunnittelun yksinkertaisuus ja ajoittaiset notkahdukset ruudunpäivityksessä ovat ongelmia, jotka pelistä pitäväkin näkee, eikä niitä voi kiistää kuin pinkkiin palloon täysin rakastunut hölmöläinen. Ei siis viiskauttaviis, vaan pikemminkin King Dedede kautta Meta Knight. Niin se on.
Läpäisyn jälkeen avautunut Guest-moodi hotkaisee varmasti lisätunteja, varsinkin uusien DLC-hahmojen yhteydessä (jotkut kentät muuttuvat tässä moodissa valitun hahmon mukaan). Tuntuu mukavalta pelata suurempia kenttäryppäitä ilman kartalle palaamista, ja tikittävä kello antaa aina vertailukohtaa edellisiin suorituksiin.
Looginen liike antaa kaksi aiempaa osaa pelattavaksi uudelle sukupolvelle. Toivottavasti ovat hyviä käännöksiä modernisoituine kontrolleineen. Puristeillekin tosin tarjotaan yhä originaali pelitapa. Kaikki voittavat.
Sega julkaisee eShopissa kesästä alkaen +15 klassikkoaan lisätyillä elementeillä ja emulaatiolla, josta vastaa M2.
Tämä vain alleviivaa sitä, että Switch ei todennäköisesti tule koskaan omaamaan Virtual Consolen tapaista palvelua Wiin mittakaavassa. Ehkä Nintendon omat pelit julkaistaan Nintendo Classics -brändin alla eShopiin samalla tapaa kuin SEGA AGES -sarjan pelit?
Kuuluisivatpa kolmiulotteiset arcade-pelitkin tuohon settiin! Esimerkiksi Sega Rally ja Daytona USA. Oi kyllä.
Tämä muistuttikin, että pitäisi jatkaa Rayman Legendsiä ennen kuin Kong ampuu tynnyristä itsensä kauppoihin. Neljällä hengellä aloitettu läpipeluu eteni noin puoliväliin, mutta sitten se vain tyssäsi. Ehkä siitä on syyttäminen jatkuvasti kasvavaa moninpelivalikoimaa ja myös sitä, että aina sama porukka ei pääse töllön äärelle samaan aikaan.
Olen tänään poissa kotoa iltaan asti, mutta eihän se ole mikään este, kun voi napata Switchin messiin.
Pistin jo kuun alussa Switch-version tilaukseen CDONista lahjakorttia hyödyntäen. Toivottavasti saapuu sukkelaan, ennen Dark Soulsia ja Hyrule Warriorsin Definite Editionin kolahtamista postiluukusta.
Sen verran peliä on kuitenkin hehkutettu, että odotan sitä jo tulisilla hiilillä. Onhan tässä jonkin aikaa kulunutkin siitä, kun viimeksi olen päässyt pelaamaan tiukasti suunniteltua 2D-tasoloikkaa, joka mitä ilmeisemmin myös näyttää ja kuulostaa fantastiselta. Switchillä peli pyörii vielä tarkemmalla resolla, ja kenttienkin latausajat on kuulemma nipistetty puoleen.
Tropical Freeze tulee varmaan pelattua enimmäkseen yksin, koska se on juuri sellainen peli, jonka haluaa pelata kaikki salaisuudet etsien ja omia tasoloikkataitoja testaten. Ja nautiskella siitä omassa tahdissaan. Toisen läpipeluun voisi sitten naputellakin kaverin kanssa, ja antaa co-oppaajalle käyttöön Funkyn, joka pitäisi turhautumiset vaikeustasoon aisoissa.
Mihin Tropical Freeze sijoittuu nyt neljän vuoden jälkeen tasoloikka-listoillanne?
Bring it on! Splatoon 2 rokkaa, ja 3.0 vapautetaan tässä kuussa, Octo sopivasti myöhemmin. Hyvää pelattavaa kesälle, lisää ikimuistoisen tiukkoja moninpelimatseja ja Splatfestejä, joissa voi rankistaan huolehtimatta ottaa iisimmin ja samalla kokeilla uusia aseita ja taktiikoita menevässä festivaalihengessä.
Btw, Octopath Traveler päivätään perjantai kolmeksitoista heinäkuulle myös ja sama koskee Captain Toadia...
Off-screen-matskulla on potentiaalia esiintyä todellisuutta koreampana, mutta silti: hyvältä Wolffi 2:n Switch-versio siitä huolimatta tällä videolla näyttää. Peli ei ole kuulemma ole laadullisesti lähelläkään hienoa DOOMia, mutta toisaalta me Switch-pelaajat olemme tällä hetkellä melko nälkäisiä sooloräiskintöjen suhteen... Bethesda / Panic Button, upeaa, että olette messissä.
EDIT: Direct feed -kuvaa Wolf kakkosesta
Katsoin tuon videon televisiostani, ja sen perusteella Wolf 2 vaikuttaa visuaalisesti vieläkin hullummalta Switch-porttaukselta kuin DOOM! Ruudunpäivityskin pyörii hyvin lähellä cinemaattisen kokemuksen antavaa kaksneljää. Vitsi vitsi, aika tahmealta peli aika-ajoin taistelukohtauksissa näytti, toivottavasti optimointia tapahtuu eikä sitä tehdä visuaalisuuden kustannuksella. Jos tehdään, jonkinlainen performance/quality-kytkin olisi kelpo ratkaisu.
Näytteilleasettajat olivat myös kertoneet, että pelin pitäisi tukea gyro-tähtäystä heti julkaisupäivänä.