Vajaa 0,3 € gigaa kohti. Suurempaan siirryttäessä (256 gb) hinta pomppaa melkein sadalla eurolla, joten tätä korttia voidaan tällä hetkellä pitää sweet spottina. Kohtuullisen tilava, varsinkin jos mixaa fyysistä ja latausmediaa keskenään.
Laittelin tulemaan, vaikka tähän hintaan ei enää ollutkaan saatavilla. Voisin melkeinpä myydä kaikki fyysiset Switch-pelit ja ostaa diginä tilalle.
Hinta oli välillä 72€, ja nyt taas 59 €.
Korttini saapui eilen. Jostain syystä en kuitenkaan saanut copy-pastettua aiemman 64 gb:n kortin sisältöjä tähän uuteen mutkattomasti, sillä Switch ilmoitti vain, ettei korttia voi käyttää, vaikka tein ymmärtääkseni kaiken ohjeiden mukaan. Olisiko 5.0-ohjelmisto muuttanut jotakin?
Lataan eShopista kaiken uudelleen yksitellen. Kohtuullinen urakka vielä, kun ladattavaa on reilun 60 gigan verran.
Jahas, Resident Evil Revelations 2:n Raid-moodi tuntuu kypsäksi paistetulta tuotokselta, verrattuna siihen raakileeseen, minkä Revelations 1 tarjoaa. Ihan kuin pelin sisään olisi kätketty pienenpieni RPG, hahmonkehityksineen ja avautuvine kykyineen. Nyt tiedän, kumpaan Raidiin sijoitan mieluummin pelituntini.
Vaihdoin myös näiden pelien kohdalla Pro-ohjaimen gripissä istuviin joy-coneihin gyro-tähtäyksen vuoksi, eikä sitä päätöstä ole tarvinnut katua. Sniputtaminen kyyryssä hiippaillen ei kovin paljon siistimpää voisi olla, kun mikrosäädöt ristikossa menevät juuri sinne, minne ne komentaa. Tässä hemmotellaan pelaajaa piloille, samalla tapaa mitä Splatoon ja Switchin DOOM on omalla panoksellaan tehnyt. Pro-ohjaimen tukemattomuus jää kuitenkin kauneusvirheeksi, mikä olisi patchattavissa.
Ensimmäistä kertaa ikinä S-rankille! Splat Zones pelimuotona, ja nousu tapahtui vielä "veitsi kurkulla" -skenaariossa, viiden pelin mittaisen voittoputken jälkeen. Yhdenkin matsin häviö olisi johtanut rank-mittarin rikkoutumiseen.
Huiman tyydyttävää. Harvoin olen kokenut vastaavaa onnistumisen riemua online-pelissä.
Ilman Spielbergin kosketusta Ready Player One olisi saattanut jäädä viittaustensa liimalla kasassa pysyväksi tilkkutäkiksi, nyt jos kyseessä ei ihan napakymppi olekaan, on se silti mainio seikkailuelokuva, jossa on ohjaajansa parhaiden töiden kaltaista viattomuutta. Se saa myös visuaalisuudellaan pitkästä aikaa sanomaan ääneen "vau", joka efektielokuvan kyseessä ollessa ei ole itsestäänselvää. Efektitulitus voi helposti puuduttaa, mutta RPO:n tapauksessa se pikemminkin tuntuu orgaaniselta osalta elokuvaa – kuvataanhan tässä ennen kaikkea virtuaalimaailmaa.
Pelaajan... örrhh... katsojan eteen vyörytetään tolkuton määrä viittauksia populaarikulttuuriin, ja niiden bongaamisesta tuleekin melkein yhtä jännittävää kuin seurata juonta, jonka käänteet on melko helppoa arvata etukäteen.
Vaihdoin tänään piiiiitkästä aikaa operaattoria, kun Telia ei enää tarjonnut nykyistä liittymääni etuhintaan (6,90 € / kk). Siinä ei ollut kiinteästi kuin datasiirtoa 5 gigatavua, mutta en minä oikeastaan muuta tarvitsekaan, koska soitot ja viestittelyt hoituvat 95% ajasta whatsappilla.
Niinpä asetuin ns. underdogin leiriin, Moi Mobiilille. Liittymä maksaa 6 euroa kuukaudessa, laskut veloitetaan suoraan tililtä jokaisen laskutuskauden alussa, ja datamäärä on melkein samanlainen kuin edellisessä liittymässäni. Käyttöhistoriani perusteella this is it.
Elisa on lähtenyt muuten pistämään melko aggressiivisella kamppiksella kapuloita Moin rattaisiin, sillä se on tarjonnut 50 megan rajattomalla datalla varustettuja 4G-liittymiä kahdeksi vuodeksi kuukausihintaan 2,90 €, jos on vaihtanut pois nimenomaan Moilta. Tämä haiskahtaa yritykseltä tukahduttaa Moi kokonaan pois markkinoilta, ennen kuin se kasvaa suuremmaksi ja voitolliseksi operaattoriksi. Moi kuitenkin ansaitsee jo tunnustusta senkin puolesta, että se antoi tavalliselle käyttäjälle vaihtoehdon, jossa ei tarvitse maksaa turhista viestipaketeista tai puheajasta, jota ei koskaan käyttäisi.
Rocket League ansaitsee oman ketjunsa, pelasi peliä sitten 15 minuuttia kerrallaan casuaalilla "kaasua ja palloa päin" -fiiliksellä tai satojen pelituntien tilkitsemällä pro-asenteella, tyylikkäitä ilmalentoja kateutta herättävästi taiteillen.
Miten paljon lauta pelaa Rocket Leagueta? Pelihän on Minecraftin ja Fortniten kanssa myös mitä huikein esimerkki cross-play-tuesta, joka vielä tämän vuoden aikana kasvaa entistä vaikuttavammaksi alustojen välisellä party-tuella. Se tarkoittaa, että kolmen köörissä yksi voi pelata Switchillä Nuuksion kansallispuistossa, yksi Xbox Onella tyylikkäässä esikaupunkikolmiossaan ja yksi 8K-resoluutiolla ja G-syncatulla PC:llä peräkam... perämerellä huvijahdissaan.
Playstation-pelaajat pääsevät ottamaan mittaa vain PC-pelaajista. Toivottavasti Sony vielä seisoo "for the players" -sloganinsa takana ja pyörtää tämän käsittämättömän cross-playta koskevan rajoitteensa.
3.4 julkaistaan melko mittava päivitys, joka on ollut odotettu varsinkin Switch-pelaajien keskuudessa, sillä se tuo kaivattuja parannuksia pelin ulkoasuun. Resoluutiot nousevat molemmissa pelimoodeissa, ja jos haluaa lisää graafisia herkkuja, sen voi tehdä halutessaan ruudunpäivityksen kustannuksella. Näin se pitääkin tehdä.
Global Test Punchia pelannut tässä jokusen tunnin ja jonkin verran päässyt hommaan sisään. Ehkä jopa niin paljon, että koko versio tekisi mieli hankkia. Fyysinen versio olisi Sittarissa 40 euroa. Diginä sama.
Hanki ihmeessä! ARMS ansaitsee lisää myyntejä, sillä peli on erinomainen (varsinkin, kun pääsee heti alussa käsiksi kaikkeen päivitettyyn lisäsisältöön). Kasetti napsahtaa aina Switchiini 3-4 viikon välein pidettävien Party Crashien aikana, vaikka en yleensä perusta mätkinnöistä, mutta sitähän Nintendon MK8-tiimi todennäköisesti ajattelikin peliä luonnostellessaan; tehdä samalla tapaa erilainen mätkintäpeli, mitä Splatoon on harmaassa räiskintägenressä.
Ja jos miettii, ettei ARMSissa mukamas ole syvyyttä kilpapeliksi asti, on kävelemässä pystymetsässä kohti kallioita. Viimeisin näyttö siitä US & Canada Open, joka sisälsi monta viihdyttävää yhteenottoa.
Napsuvatko CDONista ennakkotilatut pelit miten säännöllisesti postiluukusta julkaisupäivänä?
Kiitos täältäkin koodista! Minulla on muutama kymmenen euron lahjakorttikin käyttämättä kauppaan, joten tulee varmasti tehtyä ostoksia seuraavan 12kk:n aikana.
Vajaa 0,3 € gigaa kohti. Suurempaan siirryttäessä (256 gb) hinta pomppaa melkein sadalla eurolla, joten tätä korttia voidaan tällä hetkellä pitää sweet spottina. Kohtuullisen tilava, varsinkin jos mixaa fyysistä ja latausmediaa keskenään.
Iso kiitos tästä! Olin Switchin ostamisen yhteydessä ostanut ensihätään 32gb kortin, joten tämä tulee ihan tarpeeseen. Olettaisin että Switchillä ei tarvitse kikkailla muistikorttien vaihdon kanssa sen enempää kuin 3DS:n kanssakaan, eli sen kun drag&droppaa vanhasta kortista kamat uuteen korttiin?
Minä kuvittelin 64 gb:n riittävän kauankin, ja kyllähän se riittäisikin jos pelejä pistäisi arkistoon enemmän, mutta on liian mukavaa pitää Switchissään koko pelikirjastoaan koska tahansa pelattavaksi; ehkä mieleni tekeekin juuri nyt jatkaa Skyrimiä? Ehkä pari matsia Splatoonin Rankedia, ja sitten DOOMia? Hei, Rocket Leagueen on tullut uusi päivitys... mitähän siellä? Se vain on siistiä, hyppiä vaivattomasti sinne, minne mieli halajaa.
Niinpä siis itsekin laitoin tuon kortin tilaukseen, koska näen tulevaisuudessa yhä enemmän näitä 3rd partyjen käännöksiä, jotka vaativat 25-30 gigan latauksia. Ei siinä, tehkää peli vain kunnolla sen sijaan, että yrittäisitte ahtaa kaiken kortille. Ensi vuonnahan tulevat vasta Switchin 64 gigan pelikasetit, mutta se on toinen juttu, käyttääkö niitä kukaan hinnan takia. Ehkä kolmekakkoset laskevat silloin taksaltaan, ja niitä käytetään enemmän?
Ajatuksena: Elämme hullua aikaa, kun kuudellakympillä saa kaksisataa gigaa nopeaa tallennustilaa kortilla, joka on pikkurillin sormenkynnen kokoinen.
Toi D-pad Joykkari on kyllä tosi mielenkiintoinen, ja jos hinta kääntyy euroissa kahdenkympin tuntumaan, niin rajoituksista huolimatta menee varmastikin hankintaan. Kuka tietää, ehkä Nintendo esittelee piankin jotain virallista ja samankaltaista – kalliimpaa, mutta ominaisuuksiltaan samanveroista kuin alkuperäiset Joy-conit. Sehän koituisi tuon Horin lisälaitteen turmioksi alta aikayksikön. Vielä enemmän, jos d-pad muistuttaisi Super Nintendon ja Classic Controllerin ristiohjainta kuin Pro-ohjaimen vastaavaa, jonka kanssa tosin minulla ei ole suuria pulmia ollut.
Uutta taidetta avattavaksi kentistä löydettävillä palapelin paloilla
Kenttien muuttuminen post gamessa hahmon mukaan tekee uudelleen peluusta varmasti mielenkiintoisempaa, ja jos niin tapahtuu jokaisen lisättävän hahmon kohdalla, tulee Kirby tarjoamaan loppujen lopuksi melko rutkasti ilmaista lisäsisältöä. Siltä ainakin nyt vaikuttaa.
Olenko se vain minä, vai missasiko Nintendo ilmiselvän Kirby All Stars -tittelin? Tosin Star Allies on hauskan lähellä sitä.
Saa nähdä, josko tämä pääsiäisviikonloppuna menisi läpi.
Resident Evil Revelations kuului minulla niihin sarjansa osiin, joita en ollut kokeillut kuin demolla. Revelations kakkosen pelasimme viime vuonna jaetun ruudun co-oppina. Tiesin kuitenkin, että tämä ensimmäinen on hieman erilainen eikä välttämättä pelinä niin hyvä.
Ensin myönteisesti osuu silmiin Revelationsin ulkoasu, sillä ajoittain on vaikea uskoa, että tällä pelillä on 3DS-juuret. Switch-versio näyttää teknisesti hyvältä, vaikka ruudunpäivityksen vakaus ei taida yltää PS4 ja XBox One -versioiden tasolle. Peli on yksin käytävillä käppäillessä yleensä pehmoinen 60 fps, mutta toiminnan yltyessä tai efektien lisääntyessä ruudut puolittuvat.
Pelattavuus ei ole RE6:n kaltaista hullua Red Bull -akrobatiaa, muttei myöskään niin kankeaa kuin vanhemmissa osissa. Kyllä siitä silti kauhua syntyy, kun edestä, takaa ja sivuilta vyöryy harmaita örmyjä kuin suomalaisia tammikuussa. Peli tukee ilmeisesti gyroa, mutta sillä pelatakseen täytyy ottaa Joy-conit käteen tai grippiin, sillä Capcom on ilmeisesti unohtanut tyystin Pro-ohjaimen olemassaolon. Nyyh, miksi pakotatte tällaiseen valintaan?
Näiden osien kehutuin juttu – Raid-moodi – menee myös tutustumiseen. Olen ilmeisesti missannut mitä parhainta yhteistyöviihdettä, jota voi pelata onlinenkin kautta, jos vain Switch-versiossakin löytyy sitä peliseuraa.
Tämän perusteella ostan kyllä Rev. kakkosenkin. Saan pelata sen nyt apuhahmon sijasta pääroolissa ja paremmalla teknisellä toteutuksella kuin X360-version.
Capcom! Eikun kaikki Ressat Switchille. Nelosen peluusta esimerkiksi on vierähtänyt jo yli kymmenen vuotta, vitosen co-op parhaudesta ottaisin hymyillen vastaan hyvän version ja kutonen... Ei kiirettä.
Vajaa 0,3 € gigaa kohti. Suurempaan siirryttäessä (256 gb) hinta pomppaa melkein sadalla eurolla, joten tätä korttia voidaan tällä hetkellä pitää sweet spottina. Kohtuullisen tilava, varsinkin jos mixaa fyysistä ja latausmediaa keskenään.
Veikeä(t) hahmo(t). Nostalgiaa se ei kuitenkaan minulle lietso, koska tuota peliä en ole koskaan pelannut.
Star Allies on edennyt meillä kolmannen maailman loppuun. Nyt mietin, että väistämättä peli tulee tuntumaan lyhyeltä. Onneksi post game ilmeisesti tarjoaa lisää tekemistä pienin twistein, ja uusia hahmoja on kiva testailla (vaikkakin ne kaikki ehkä olivatkin jo valmiita ennen pelin julkaisua, ja ne todennäköisesti säästettiin mikro-GaaS-elementiksi).
Hyrule Warriors: Definite Edition vaikuttaa hyvältä parannukselta Wii U -versioon, tarjoamalla 1080p-reson, paremman valaistuksen, suuremmat vihollismäärät ja ilmeisesti lukitsemattoman ruudunpäivityksen, joka tähtää kuuteenkybään (tuossa materiaalissa on kohtia, jotka vaikuttavat pyörivän yli 30 fps:n).
Herkkua ensikertalaisille. Olisi tämän voinut huhtikuulle pistää riistämättä Labolta valokiilaa – ne kun on tarkoitettu hyvinkin erilaisille kohdeyleisöille. Nyt toukokuusta on tulossa Nintendo-pelaajalle hyvinkin kiireinen.
Räimittiin eilen Kirbyä 1,5 maailman verran. Homma meni röhönauruksi useammin kuin kerran, kun ruudun ja huoneen täytti huima neljän ihmispelaajan luoma kaaos nasevine kommentteineen. Monesti tuli "vahingossa" huitaistua kaveri miekalla curling-pelinappulaksi, joka liukui tässä muodossa yli vihollislauman. Kaikkialla sattuu ja tapahtuu, audiovisuaalisesti pelin on yhtä nautintoa, uusia kykyjä tuodaan kokeiltavaksi tasaiseen tahtiin.
Vaikeustason ei pitäisi määrittää videopelin laatua. Ymmärrän kyllä, jos helpot pelit eivät maistu kaikille, mutta se ei välttämättä tee niistä huonoja. Tällä pelillä on oma kohdeyleisönsä, ja vaikka en itse todennäköisesti sataprosenttisesti siihen kuulukaan, olen suorastaan ahminut Kirbyn ensitunnit.
Pelin alkupuolella tapahtui myös yksi täysin odottamaton kohtaus, joka sai hykertelemään:
Fortnite on nyt pelattavissa iOS:illa pelaajille, jotka on hyväksytty ennakkotestiin. Vaatii minimissään 6S:n, joten meikä ei lähes neljä vuotta vanhalla kutosellaan näihin pitoihin pääse, vaikka haluaisinkin. Odotan, että Fortnite julkistetaan Switchille vasta E3:ssa, antamaan tulivoimaa Nintendon syyskuussa avautuvalle verkkopalvelulle.
DF analysoi Directissä nähdyn videon resoksi 1080p. Graafisilta elementeiltään täsmälleen sama peli kuin aiemmin, lukuun ottamatta ambient occlusionia. Ehkä valmis versio sisältää enemmänkin parannuksia? Sama käännöstalo toi aiemmin LA Noiren Switchille, ja duunasi enemmän kuin pelkän reson noston.
Valitettavasti materiaali sisälsi myös dippejä ruudunpäivityksessä. Parasta olisi antaa pelaajien valita: telakoitu, 720p, lukittu kolmeenkymppiin tai 1080p, graafisesti parempi, kolmekymppiä dipeillä. Kannettavana reso voisi tippua vaikka kuuteensataan. Toisaalta, eihän se niin simppeliä ole, että yhtä kytkintä napautetaan ja sitten sammutetaan valot toimistosta. Jokainen ominaisuus tuottaa lisätyötä.
Kirby Star Allies hits all the perfect nostalgia notes you expect from a full-blown Kirby adventure, and adds just enough new twists to make something so familiar at this point feel fresh and fun again. The pink puffball has never played so well (particularly with others) before.
Metro GameCentral 4/10
Lainaus
Kirby’s games never seem fair on the enemies but this tiresome and poorly balanced co-op platformer offers little chance of fun for them or you.
Teaser saapui, ja on aika alkaa pelkäämään miten tämä ei taaskaan vedä vertoja ikisuosikki Meleelle. Viimeksi mainitun fanit ja uuden, casuaalimman ystävät ovat tervetulleita kertomaan toiveistaan.
Smash Bros -historiani on siinä mielessä katkonainen, että vain Gamecuben Melee on todella tuttu. Sitähän pelattiin neljään pekkaan kohtuullisen paljon, Mario Partyjen, Kartin ja Nightfiren ohella. Mainio videopeli, joka ei kuitenkaan roihauttanut rakkautta siinä määrin, että se olisi syöksäyttänyt minut suinpäin jatko-osien syliin.
Brawlin ilmestyessä en vain ollut Smash-tuulella, ja hankinta pitkittyi ja pitkittyi. Peli jäi lopulta kokonaan ostamatta ja tyydyin ottamaan siinä turpaani satunnaisissa kohtaamisissa. WiiU:n Smashia taas olen pelannut sitäkin vähemmän – eli en lähes ollenkaan.
N64-originaalin kohtalo oli myös jäädä konsolin muun moninpelipainotuksen jalkoihin.
Niinpä viime Directin lopetus ei ollut minulle sellainen pommi kuin esimerkiksi viime kesäinen Metroid Prime 4 -teaser. Ei lähellekään. Tulen kuitenkin varmasti palaamaan puoliaktiiviksi-Smashaajaksi ensimmäisen kerran 16 vuoteen! Huh huh, kirjoitettuna tuo luku kuulostaa hurjalta, ja sitähän se onkin.
Toiveita?
Pelimekaniikasta osaan sanoa vain, että toivon sopivaa tasapainoa hauskuuden ja syvyyden välille. Tuskin uutta Meleetä koskaan tulee, ja se on minun puolestani okei. Haluan vain mätkiä silloin tällöin hyvässä seurassa, ja nauraa kun Peach mätkäisee Mariota sateenvarjolla kuonoon, Bowserin väijyessä kiilusilmin taustalla. Kuka ei?
Peliin pari hahmoa ARMSin rosterista. Pliis! Ribbon-tytsy on unelma, mutta myös Twintelle ja Spring Man olisi coolia nähdä.
No tätä en kyllä odottanut! Sehän on vanha kunnon V-Rally, joka palaa neljännessä pelissään. Myös Switch-versio luvataan, joten V-Rally 4 saattaa olla laitteen ensimmäinen vakavasti otettava rallipeli.
- Facebook and Twitter friends that also use Nintendo Switch can now be added through Friend Suggestions - Using the Nintendo Switch Parental Controls app, add specific software titles to your whitelist to exclude them from the console's Parental Controls Restricted Software setting - Captured videos in the Album will be restricted by Parental Controls depending on the Restricted Software setting and Software Rating Organization - To keep the Parental Controls PIN private, the default method for PIN entry has been changed to entering using the Control Stick and buttons instead of the on-screen number pad - Select from 24 new ARMS and the Kirby series icons for your user - Digital software purchases made from a PC or smart device will start downloading sooner than previously, even if the Nintendo Switch console is in Sleep Mode - Receive notification when pre-purchased software is ready to play - Filter News to view only unread news or news from specific channels - Nintendo Switch Pro Controller grip colors will now display in the Controllers menu
Mukana ARMS-profiilikuvat, joten suuri versionumero oikeutettiin heittämällä. Heittämällä!
Vaikuttaa siltä, että syksyllä – online-palvelun yhteydessä – on kenties tulossa nippu suurempia uudistuksia ja toimintoja. Lukitaanko mahdolliset pilvitallennukset silloin maksumuurin taakse?
Pistin Zeldan pitkästä aikaa Switchiin ihan vain katsoakseni, mihin jäin Master Modessa.
Ai Vah Naborikseen sitten jäin... Kokeilenpa vähän.
No tietäähän sen! Pelasin koko aavikkopedon yhdeltä istumalta läpi, ja jonka jälkeen suuntasin vielä Hyrulen linnalle etsimään DLC 2:n mukana tulleita uusia kamppeita. BoTW on aivan yhtä vetovoimainen kuin vuosi sitten, ja sen maailma on niin valtava, että näiden kuukausien jälkeen monet asiat löytää taas ikään kuin uudestaan. Pelejä tosin on niin valtavasti tarjolla, ettei nyt välttämättä haluaisi upottaa itseään täysillä tähän peliin.
Imdb:n kävijäarvostelut (!) kertovat, että kyseessä on poikkeuksellisen hyvä videopelielokuva. Siispä tämä tulee olemaankin poikkeuksellisen huono videopelielokuva.
Tiedä häntä, mutta tämä kiinnostaa kyllä, vaikka uudet Tomb Raiderit ovat jääneet toistaiseksi pelaamatta, enkä niitä vanhojakaan jaksanut läpi asti setviä. Ne kun sisälsivät liian paljon pulmanratkontaa silloiselle pelaajaegolleni.
60fps Ps4:lla ja Xbpnella tuskin pitää edes paikkansa, ainakaan Blight Townissa viimeistään tulee droppia.
Jos näin tulee käymään, niin en kyllä näe muuta syytä esim. PS4-version hankkimiselle kuin sen, että verkkopeli on jälleen aktiivinen.
Tämä ei taida tukea cross-playtä millään alustalla? Asiasta ei varmaan ole kerrottu vielä mitään.
Mietinkin tässä yksi päivä, että millaisia online-ominaisuuksia Soulsissa onkaan. Löysin hyvän videon, joka selittää keltanokille hyvin simppelisti miten homma toimii:
Jätän kyllä remaster-painoksen suosiolla ennakkotilaamatta. Gameplay-videota on toistaiseksi vain Switch-versiosta, ja tekele näyttää täysin suoralta porttaukselta vanhasta. 60fps Ps4:lla ja Xbpnella tuskin pitää edes paikkansa, ainakaan Blight Townissa viimeistään tulee droppia.
Onneksi network test antaa kaikilla alustoilla mahdollisuuden kokeilla peliä ilmaiseksi. Minulla hinku sukeltaa tähän synkkään ja armottomaan maailmaan kasvaa päivä päivältä.
PS4- ja Xbox-versiot sisältänevät graafisia parannuksia, jotka puuttuvat Switch-versiosta, tai niin ainakin oletan. Jossain vaiheessahan tämän remasterin kai huhuttiin pyörivän DS3:n pelimoottorilla. Kummallista, ettei muita versioita ole vielä näytetty.