Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Profiili
Yhteenveto
Näytä tilastot
Näytä kirjoitukset
Siirry blogiin

  Näytä kirjoitukset
Sivuja: 1 ... 94 95 96 97 98 [99] 100 101 102 103 104 ... 263
2941  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Re: Android - Se ainoa oikea vaihtoehto parhauteen : 02.09.2012 11:04
Oliko Galaxy Notessa HDMI -liitin vai laitoitko jonku USB -adapterin läpi?
Kuitenkin askel eteenpäin, jos vertaa iLaitteisiin.

Vai piuhoilla täällä vielä kuvaa viritellään töllöön? Mun 4S näkyy sekunnissa televisiossa AirPlayllä kun niin haluan. En voisi kuvitella mitään kömpelöitä piuhoja tuohon väliin, me eletään vuonna 2012.
2942  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Legend of Zelda: Skyward Sword : 02.09.2012 10:07
Eilen oli upea 7 tunnin pelisessio ja samalla nostin kokonaispeliajan 25 tunnin paremmalle puolen.

Olen läpäissyt kolmannen temppelin (aavikko) ja lopettelin vähän sen jälkeen. Kuuluisa "vielä 15 min" ilmiö oli vahvasti läsnä. Seuraavat tarinointini sisältävät takuulla spoilereita, joten jos et ole vielä pelannut peliä niin mieti kahdesti kantsiiko lukea.

Ympäristöistä

SS sisältää siis vain kolme pelialuetta maan kamaralla: metsän, tulivuoren ja aavikon? Yhdistettynä vähän valjuun taivas-alueeseen en voi olla ilmaisematta lievää pettymyksen tunnetta. Toki alueet tuntuvat laajenevan nyt myöhemmissä vaiheissa, mutta silti.

Olo oli myös vähän epäuskoinen kun kolmannen temppelin ratkaisun jälkeen Link ohjastettiin palaamaan ensimmäiseen luolastoon ja sinne oli tullut uusia vihulaisia sekä yksi uusi avainkin piti tonkia esiin. Sinänsä ihan mukavaa palata vanhoihin maisemiin uusien esineineiden kera, mutta silti tälläinen on vähän arveluttavaa pelin pitkittämistä.

Aavikkotemppeli oli sanalla sanoen fastastinen kokemus! Kaksi ensimmäistä olivat hyvinkin lyhyitä kokemuksia, mutta ajalla leikkiminen korvasi kolmannessa paikassa paljon ja tuntui todella hauskalta.

Floria-järvi oli ensimmäinen ympäristö, joka todella räjäytti tajunnan ja sai ihmettelemään miten kaunis peli onkaan. Rakastan vedenalaisia ympäristöjä ja yhdessä uusien uinti/sukelluskykyjen kanssa tämä ympäristö oli kerrassaan henkeäsalpaava kokemus.

Pelimekaniikasta

Liiketunnistuskontrollit ovat toimineet pääasiassa hyvin. Pommien käyttämisen kanssa monlla on tuntunut olevan jonkin verran ongelmia ja niin asia on minunkin kohdallani. Välillä tulee tehtyä kiireeessä täysin väärä toiminto niiden kanssa.

Myös esineiden vaihtaminen lennosta on ollut välillä vähän hankalaa. Kun sydämet käyvät vähiin (kyllä, niin on käynyt jo monen monta kertaa) iskee paniikki kun pitäisi nopeasti vaihtaa esinettä.

Puhallusesine on todella hauska! Luigis mansion ja Super Mario Sunshine tulivat mieleen. Kolmannessa temppelissä varsinkin, kun Link pääsee puhdistelemaan pölyjä lattioilta.

Uiminen tuntuu siistiltä ja varsinkin pyörähdyshyppy veden pinnalla antaa suunnattoman vapauden tunteen. Ahtaissa paikoissa voi silti tulla vähän kömpelö fiilis kontrollien kanssa.

Dash on ehdoton suosikkini uusista perusominaisuuksista. Link toki hengästyy hieman liian helposti omaan makuuni. On silti kivaa pyrähdellä ja näin osittain korvata Zeldojen ikuinen maassa pyöriminen kun haluaa päästä nopeammin eteenpäin.

Voi kyynel! Kun huomasin, että aavikon jälkeen metsään täytyi palata keräämään jonkinlaisia kyyneleitä, olin vajota synkkiin ajatuksiin. Nämä tälläiset jaksot olivat nimittäin Twilight Princessin tylsintä antia. Onneksi pelkoni osoittautui täysin turhaksi: tämä jakso oli tunnelmaltaan todella hieno ja hyvin toteutettu sekä mielenkiintoinen pelata. Ne alueen vartijat oli aika kuumottavia!

Tarinasta

Groosea kasvatettiin mukavasti hahmona kolmannen temppelin jälkeen. Sai mukavasti persoonaa ja alkaakin muuttua yksiulotteisesta öykkäristä joksikin paljon mielenkiintoisemmaksi. Hauska oli myös kun Groose sanoi mahtipontisen näköisen kamera-ajon aikana että tämä paikka (alamaailma) pitää nimetä ja vastaus oli jotain ihan muuta kuin olisi odottanut...

Grihahg... Ghiraghf.. Pelin pääpahis ei oikein vakuuta. Pääpahis siis tässä vaiheessa. Munattoman oloinen tyyppi eikä herätä lainkaan kunnioitusta osakseen. Titteli "Demon Lord" tuntuu lähinnä sarkastiselta. En sitten tiedä, onko eräällä G:llä alkavalla hahmolla vielä oma paikkansa tarinassa, mutta toivoisin että loppupeleissä sieltä tulisi jotain vakuuttavampaa pahistelijaa vastaan kuin tämä metroseksuaali.

Grafiikasta/Äänistä

Peli näyttää välillä täysin jumalaiselta kun taas aika-ajoin valjulta ja mitäänsanomattomalta. Ymmärrän kyllä miksi tällänen tyyli valittiin ja sopiihan se Zeldaan paremmin kuin hyvin. En kuitenkaan ole varma, että rankkaisin pelin visuaalisesti esimerkiksi Twilight Princessin ohi. Saa nähdä muuttuuko mielipide loppua kohti.

Musiikeista sen verran, että bossimusat ovat olleet pelin parasta antia ja aavikkobossin melodia oli jo varsin kovaa settiä. Myös siellä "henkimetsän" sisällä soi mukavan tunnelmallinen kipale. Temppeleiden teemamusiikista en sen sijaan ole ollenkaan samaa mieltä, sillä niissä ei ole onnistuttu ollenkaan. On ikävä todella hyviä temppeli-ambientteja tyyliin Ocarina of Timen uskomattoman tunnelmallinen Forest Templen musiikki.

Perinteisestä Zelda -teemasta ei ole kuulunut oikeastaan mitään. Säästetäänköhän sitä loppuun vai johonkin todella erityiseen kohtaukseen? Olisi kuitenkin kiva, että se edes jossain variaatiossa olisi pelissä.



2943  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 02.09.2012 09:34
Huh huh, olipahan traileri! Lopussa tunnelmaa pystyi veitsellä leikkaamaan, siltä meno näytti. Nykykonsoleita kyllä venytetään uskomattomilla tavoilla. Tulee viime sukupolven loppupäässä eritoten Black mieleen vastaavasta tilanteesta.

Wii U -versiosta ei liene toivoa? En ole niin perillä kehityksestä, että ovatko jo teilanneet sille konsolille julkaisun kokonaan. MGS:ssä tablet-ohjaimeen varmasti keksittäisiin siistejä käyttötapoja.
2944  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Formula 1 -kausi 2012 : 01.09.2012 15:03
Sain SkySportsin streamin pyörimään sekunnissa televisioon kun laitoin AirPlayn päälle, tosi kätevä vaan heittää noi flash-streamit pyörimään töllöön ilman säätämisiä HDMI-kaapeleiden sun muiden kanssa.  :)

Vaikuttaisi olevan kuivaa, ainakin vielä.

Schumille ja Sennalle pidetään peukkuja täällä, Kimin ohella tietty.



EDIT: mitä hittoa Button?  :lol: Kaveri on ihan yössä avauskisan voiton jälkeen ja nyt tauon jälkeen ajaa Spassa paalulle yli puolen sekunnin erolla?!

Tosi mielenkiintoinen gridi huomiseksi ja Kimillä yhä loistomahdollisuudet voittaa sekä kuroa Alonson pistejohtoa.
2945  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Formula 1 -kausi 2012 : 01.09.2012 13:16
Alonso paineli lauantaiharjoituksissa kovinta vauhtia ja Kimi oli toinen, reilun kymmenyksen perässä.

En malta odottaa aika-ajoja! Maaginen Spa ja Kimi kilpailukykyisessä autossa. Aaaaaah.
2946  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Re: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 31.08.2012 13:07
Mutta toisaalta Snakellahan oli pimeänäkölasit ensimmäisenä  ;)
Jos jotain olen oppinut tällä viikolla:  Pointti on siinä, että kuka tekee asiat ensimmäistä kertaa hyvin.

2947  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Yleinen iPhone-keskustelu : 30.08.2012 20:53


A6-suoritin?!

Tämä on vielä yksi suurimmista mysteereistä: onko uudessa iPhonessa jokin A5:n variaatio vai joko A6 astuu parrasvaloihin. AaaKuutosella olisi kivempi rehvastella 4S:n omistajille ja olisi jälleen yksi syy latoa euroset tiskiin!
2948  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Re: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 30.08.2012 15:14
Jes! uus SPlinter Cell eiku...

Mulle tuli kanssa Fisherin Samppa nanosekunnissa mieleen kun kuva pompahti esiin.  :)
2949  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Yleinen iPhone-keskustelu : 30.08.2012 07:30
Ei tule ylimääräisiä kuluja jos on tuo 6kk kulunut. Loppusumma aiemmasta laitteesta siirtyy seuraavaan laskuun ja tilaus lähtee eteenpäin saman tien. Kolme kertaa päivittäneenä vasta viime kerralla kaikki soljui niinkuin pitikin eikä tilaus/lähetys ollut sellaista ihmeellistä hässäkkää, jossa sai joka toinen päivä soitella aspaan ja kysyä tilauksensa perään.  :)



Ei hitto, Samsung osaa trollaamisen jalon taidon:

http://en.paperblog.com/samsung-pays-apple-1-billion-sending-30-trucks-full-of-5-cents-coins-294795/

 :lol:
2950  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Legend of Zelda: Skyward Sword : 29.08.2012 22:22
Noin 15 tuntia pelikellossa ja vasta kaksi ensimmäistä temppeliä koluttu läpi. Jumankekka, että peli tuntuu kokoajan vain paremmalta.

Hahmosuunnittelu on ensinnäkin fantastisen persoonallista. Mukavan näköisille ja valloittaville sivuhahmoille suorittaa pieniä tehtäviä mielellään. Siitä päästäänkin sidequest-systeemiin, joka on mielenkiintoisempi kuin Zelda: TP:n vastaava järjestelmä. Tai sanotaanko, että tässä se palkituksi tulemisen tunne on hieman suurempi.  Kiitollisuuskristallien ansiosta.

Uusista esineistä Beetle on helvetin hauska. Sillä on välillä kiva lähteä tiedustelemaan nurkan taakse mitä siellä vaanii ja kiusata vihulaisia. Erinomainen lisäys esinevalikkoon.

Miellyttävä juttu on myös se, että rahaa saa palamaan kiitettävästi eikä sitä ole tässä vaiheessa läheskään tarpeeksi. Esineiden paranteluun vaadittavia tarveaineita ei myöskään loju jokaisen nurkan tai kiven alla, mikä tekee toiminnosta omalla tavallaan merkittävän tuntuisen. Paljon on siis hyvällä tolalla.

Johtui sitten laskeneista liiketunnistustaidoista tai ei, tuntuu SS vaikeammalta Zeldalta kuin pari aiempaa sarjan peliä. Herranen aika, olen kuollutkin jo pariin otteeseen. Ja tämä siitäkin huolimatta, että peli laitettiin kuudella sydämellä käyntiin. Vihulaiset tekevät vahinkoa huomattavasti enemmän kuin TP:ssä.

Rautalangasta vääntäminen toki vähän korpeaa yhä, mutta tässä pelissä on niin helkkarin paljon hyvää, ettei se loppujen lopuksi hukuta hyviä puolia alleen.

Odotan innolla jatkoa ja aavikolle lähtöä. Kaksi ensimmäistä aluetta poikkesivat toisistaan täydellisesti eikä juuri mitään kierrätetty.
2951  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Yleinen iPhone-keskustelu : 28.08.2012 19:18
Miltä näytti Android ennen originaalin iPhonen esittelyä?




Aivan, hyvin Blackperryn tapainen. iPhonen esittelyn jälkeen Googlella laitettiin kaikki uusiksi ja seuraava versio oli jotain ihan muuta.


Windows Phonen kun saa käsiin, se tuntuu ja näyttää ensi sekunnilla täysin erilaiselta kuin iOS ja Android. Android ei tunnu verrattuna iOS:ään, jos puhutaan siis täysin stock-Androidista, ilman käyttäjien kustomointia.
2952  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Yleinen iPhone-keskustelu : 28.08.2012 18:52
Pointti onkin siinä, että kuka tekee asiat ensimmäistä kertaa hyvin.

Viittaus siihen ylläolevaan kuvaan.
Eli Microsoft/Samsung eivät saisi tehdä tuotteita hyvin?

No ei, jos ne kopioidaan 1:1 täysin suunnitelmallisesti.

Aina voi turvautua kuuluisaan sanontaan "mutta sehän on itsestäänselvää, että se tehdään näin". Jonkun täytyy kuitenkin ensin olla näyttämässä mitä se itsestäänselvä on ja tehdä se hyvin.

Nokian ja Microsoftin yhteistyöhän on malliesimerkki siitä, miten tehdään oikeasti erilainen tuote kuin kilpailijalla ja niin, että se vielä toimiikin helkkarin hyvin. Arvostan Windows Phone 7/8:n tällä hetkellä paljon korkeammalle kuin Googlen touhut.
2953  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Yleinen iPhone-keskustelu : 28.08.2012 17:55
Pointti onkin siinä, että kuka tekee asiat ensimmäistä kertaa hyvin.

Viittaus siihen ylläolevaan kuvaan.
2954  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Legend of Zelda: Skyward Sword : 28.08.2012 17:00
7 tuntia nyt peliä takana ja ensimmäinen varsinainen temppeli selätetty.

Peli on häikäilemättömän alleviivaava. Mukana kulkeva Fi-apuri vääntää asioita rautalangasta siihen malliin, ettei eteneminen tyssää ainakaan tiedon puutteeseen. Sheika-kivi jopa näyttää asioita ja sitä miten ne pitää tehdä.  Skyrimin maaginen ja oikeille raiteille ohjaava kompanssi on pientä tähän verrattuna, mutta ehkei näitä kahta pitäisi liikaa vertailla.

Tarkemman liikkeentunnistuksen tuoma miekkailu on asettanut minut alkupäässä moneen otteeseen oikeasti vaaraan. Ensimmäisessä temppelissä en meinannut aluksi sisäistää miten skulltulat voitetaan ja näin jouduinkin nauttimaan ensimmäisen parannusjuoman, kun sydämiä oli enää yksi jäljellä. Taistelu on tässä pelissä paljon mielenkiintoisempaa kun se ei ole pelkkää yhden napin aivotonta räpytystä. Välikohtaamisien aikana joutuu oikeasti miettimään miekan asentoa, joka tuo mielestäni oikein mukavan mausteen Zeldan taistelumekaniikkaan.


Pelin maailma on tuntunut alkutuntien aikana varsin mielenkiintoiselta ja tunnelmalliselta, niinkuin Zeldalta odottaa sopiikin. Tässä vaiheessa jo kuitenkin huomaa tietyn yhteneväisyyden puutteen. Ocarina of Timen ja Twilight Princessin tapainen iso keskusmaailma puuttunee tästä kokonaan. Epäilen myös, että lentäminen ei ole pidemmän päälle yhtä mukavaa kuin Wind Wakerin merellä seilaaminen, johon en kyllästynyt missään vaiheessa. Ei kuitenkaan tuomita vielä ja katsotaan mitä tuleman pitää.


Äänimaailmaltaan vastaan on tullut tähän asti lähinnä perushyvää matskua. Yhtään sellaista välittömästi päähän soimaan jäävää kipaletta ei ole ilmoille kajahtanut. Eihän tämä huonoa kamaa missään tapauksessa ole, mutta kaukana sarjan musikaalisista kunnianhetkistä.

Suunnitelmana on nyt ennen ns. pääjuonen jatkamista palloilla vähän tuolla Skyloftin keskuskaupungissa ja etsiä sidequesteja ja muutenkin tutkia pelimaailmaa. Minulla ei ole mikään kiire pinkoa peliä läpi mahdollisimman ripeästi.
2955  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Direct -tilaisuudet : 28.08.2012 11:58
Uusi Nintendo Direct -tilaisuus pidetään taas huomenna kotimaan aikaa klo. 14.00. Luvassa kenties vähän uutta tietoa WiiU:sta ja pelijulkistuksia 3Ds:lle. Mitään suurta lienee turha odottaa, sillä ne odotetuimmat infot säästettäneen ensi viikon New Yorkin tiedostustilaisuuteen.

Mutta saapa nähdä, mitä tämä tuo tullessaan. Kaikki hype on nyt tervetullutta.


Voisin muuten alkaa valmistella Wii U:lle omaa ketjua. Lienee jo sen aika...

Korjaus: llmeisesti tilaisuudessa puhutaan vai Wiistä, ei uudesta U-konsolista.
2956  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Yleinen iPhone-keskustelu : 27.08.2012 13:15
En tiedä moniko jo nähnyt, mutta nähtävillä on Samsungin sisäinen asiakirja vuodelta 2010, jossa käydään lähes toiminto toiminnolta läpi miten käyttöliittymää pitää muuttaa, jotta se olisi mahdollisimman paljon iPhonen kaltainen.

http://docs.docstoc.com/pdf/1096526/41295d40-7568-4c31-aa8d-5eb7fec9bbec.pdf

Applen uusimman oikeudessa saadun voiton myötä Samsung tulee kyllä puhelinvalmistajana ottamaan damagea. Nythän muun muassa multitouch ja zoom to pinch kuuluvat Applelle, jos päätös pitää korkeimmillakin asteilla. Päätöksen jälkivaikutukset saattavat olla erittäin mittavia ja, ikävä kyllä, kilpailua paljon rajoittavia.
2957  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Pelialan nykytila - Ottavatko pelintekijät liian varman päälle? : 27.08.2012 09:18
Sivuaa aihetta: mielenkiintoinen artikkeli siitä, miten paljon esimerkiksi iOS:n "freemium" nimikkeet tuottavat.

http://www.treysmithblog.com/the-fall-of-angry-birds/

Lainaus
Let’s talk about how much money some of these games are making at the top.  On last years “NDA Webinar” I figured out it was about $2,000,000 – $3,000,000 a month.  Well, let’s just say the landscape is vastly changing with extreme speed.

CSR Racing (currently ranked #9 on the grossing charts) just released some data on their top grossing numbers.

In the last month, this single game generated over $12,000,000 on iOS alone.  They have not ported the game to Android yet.

That is $400,000 PER DAY and they aren’t even in the top spot anymore.  Pretty awesome.

Now let’s take an app that has done even better, Dragon Vale.

In the past 3 months, it has not dipped below TOP 5 grossing a single time on the iPhone or iPad.  This is outperforming CSR racing, but let’s say it’s making $300,000 per day on the safe side.  25% less than CSR claimed with lower rankings.

If this is the case and it holds ranking for the rest of the year, then this single game is worth $109,500,000 PER YEAR on the low side.


Aivan hullua. Suht alhaiset tuotantokustannukset verrattuna AAA-konsolijulkaisuihin ja tälläiset tuotot.. Ei ihmekään, että uusia Freemium-pelejä syntyy kuin sieniä sateella.

Itse en ole tainnut tehdä yhtään ostoa minkään pelin sisällä, joten en (ainakaan vielä) kuulu kohderyhmään.
2958  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Legend of Zelda: Skyward Sword : 26.08.2012 20:37
Ensimmäiset 2,5 tuntia pelistä takana ja tuttu vihreä tunika puettu juuri päälle. Hyvä aika pysähtyä kelaamaan ensimmäisiä fiiliksiä.

Ensinnäkin, kontrollit tuntuvat pelissä oikein hyviltä. Miekan tarkempi käyttäminen tuntuu mukavalta ja useimmat toiminnot löytyvät vain hetken pelaamisen jälkeen nopeasti. Ymmärrän kyllä perinteisen ohjaustyylien kannattajiakin, mutta ei SS:n ohjaus ole missään tapauksessa kehno. Saa nähdä mihin mielipiteeni lähtee kun pelimekaanisia ominaisuuksia aletaan tiputella kehiin enemmän.

Graafisesti peli vaatii vähän sulattelua. Ihastuin hahmomalleihin ja niiden ilmeikkyyteen välittömästi, mutta ympäristöt eivät ihan heti vakuuttaneet. Syy voi olla myös silmien tottuminen HD-grafiikkaan, sillä noin tunnin pelaamisen jälkeen peli alkoi näyttää jo paremmalta. Paljon paremmalta. Pakko mainita myös HUD, jonka massiivisuus ärsytti alkumetreillä melkoisesti. Olikin melkoinen helpotus huomata, että alun jälkeen sen saa minimoitua "pro" asetuksella. Propsit tästä.

Pelihahmojen ilmeikkyys ja eloisuus on huikeaa. Sarjan ystäville jo aloitus tarjoaa muutaman äärimmäisen herkullisen hetken; nyt ollaan kaukana siitä Zeldasta, jonka tapaamme nähdä vain kristalliin lukittuna neitona hädässä. Tällä typyllä on persoonaa!

Tarina vaikuttaa mielenkiintoiselta ja hitaasta alusta huolimatta peli nappaa hyvin otteeseensa, paremmin kuin edeltäjänsä, jonka senkin aloitus oli aika mateleva. SS:ssä kuitenkin tuodaan hienosti esiin sööttien päähahmojen kiintymys toisiinsa ja kasvatetaan nälkää kenties johonkin suurempaan. Minä kiinnyin hahmoihin välittömästi ja kun "suuri käänne" sitten 2,5 tunnin kohdalla tapahtui, olin oikeasti motivoituinut lähtemään suureen seikkailuun, pois Skyloftin huovasta.

Basaari-meininki vaikutti kivalta: varusteiden parantelulla lienee aika minimaalinen rooli, mutta onpahan jonkinlaisia roolipelielementtejä sentään. Kerättääkin pelissä vaikuttaisi olevan aimo kädellä.

Ai niin, jokaisen Zelda-veteraanin "mitä? kuusi sydäntä?" hetki iski minuunkin. Olin jo ehtinyt unohtaa tuon uudistuksen.

Tästä on hyvä jatkaa!
2959  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: iPad - Maaginen thread : 25.08.2012 10:13
Kokonaan uusiksi rakennettu Facebook app on mahtava! Se vanha HTML5:n päällä toiminut ratkaisu nyki varsinkin Retina-iPadissa hemmetisti ja jokainen juttu kesti sekunteja latautua. Nyt asiat vaan sujahtelee sulavasti esiin ja käytettävyys on muutenkin ihan toisella tasolla. Mutta pitkään siinä meni, että tähän päästiin. Ottaen huomioon facen suosion.
2960  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? : 24.08.2012 20:07
Ei juma, gba on kyllä oikeilla jäljillä kun hehkuttaa sateessa juoksemista. Äsken kävin suht kevyellä tihkusadelenkillä ja askel meni kuin itsestään! Hengityskin tuntuu olevan jotenkin normaalia helpompaa. Toki voi olla, että minulle sattui tänään hyvä juoksupäivä muutenkin.

Totuus on kuitenkin, että aina jokin muutos rutiinissa piristää. Kun on vetänyt viisi lenkkiä putkeen samankaltaisissa olosuhteissa, ratkeaa väkisinkin hymyilemään kun vihdoin tapahtuu muutosta suuntaan tai toiseen. Vaihtelen toki lenkkireittiä ahkeraan ja ketjutan Espoon teitä yhteen. Viimeisin suosikkini on, kun mennään Lommilaan päin ja sitten kuninkaantietä leppävaaraan. Lepuskiin kertyy n. 15,5 kilometriä himasta. Jos laiskottaa, niin voi hypätä Lepuskissa junaan ja porhaltaa kymmenen minuutin matkan kotiin. Kun silloin yhtenä sunnuntaina tulin juosten tuolta vielä takaisin, mittariin tuli se 26,7 kilometriä.

Mutta huomenna pääsee taas vähän spurttailemaan ja sääkin vaikuttaisi oikein lupaavalta siihen touhuun. Leppävaaran urheilupuiston kentälle, perhaps? Viiden minuutin mailin yritys mielessä ja vähän 400M intervalleja nyt vähintään.
2961  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: iPad - Maaginen thread : 24.08.2012 09:42

Kyllähän Ipadilla voi korvata mainiosti pöytäkoneen käytön, jos ei tee pöytäkoneella yhtään mitään. Se on sama kuin paikkaisi reiän sukassa uudella reiällä.

Kyse on myös puhtaasti käyttökokemuksen parantumisesta.


On ihan eri fiilis selata päivittäiset web-sivut iPadilla sohvalla rennosti istuen kuin huonossa istuma-asennossa työpöydän ääressä. Usein vieläpä hirveällä ATK-tuolilla, joka on jostain Ikeasta parilla kympillä ostettu.

Haluan myös kontrastin työympäristööni: töissä käytän pöytäkonetta/tehokannettavaa ja kun sieltä lähden, en halua siirtyä kotiini jatkamaan työpöydällä istumista. iPad luo mukavan kontrastin työn ja kodin välille. Tämä on tärkeää, sillä en aio tuoda töitä kotiini, vaikka se tietäisikin joskus suurempaa palkkaa.

Ja migge toikin esiin myös näyttöpointin: uuden iPadin ruutua on helvetin kiva katsella ja sen jälkeen kaikki alle 200 ppi:n alle putoavat pöytäkoneen näytöt saavat silmät vuotamaan verta. Koskee myös 21,5" 2011 iMaciani.  Mutta eihän sitä voi tietää, ellei ole tottunut.
2962  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: iPad - Maaginen thread : 23.08.2012 14:33
Ipad taas sen sijaan on aivan liian iso satunnaiseen liikutteluun ellei ole joku neitimies joka käyttää olkalaukkua.

NYT LOPPU


Spoileri (osoita katsoaksesi)



Olen edelleen sitä mieltä, että iPad on tappanut omalla kohdallani perinteisen tietokoneen käytön lähes kokonaan, ja täten myös vähentänyt  turhaa koneella roikkumista selkeästi. Rakastan sitä laitetta, sillei sopivasti. Meillä on siis k.o välineestä varsin erilaiset näkemykset.
2963  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Yleinen iPhone-keskustelu : 22.08.2012 17:13
Jotenkin koomista lukea, että näytön koko on nyt suurena kysymysmerkkinä kun muistelee, että joitakin vuosia sitten kaikkia haikaili pientä puhelinta, jossa on kätevät näppäimet.

Itsekin olen välillä miettinyt tätä.

Muistan miten vuonna -99 tuttuni oli hankkinut Ericsson T28 -puhelimen. Puhelimen, joka oli aikoinaan maailman ohuin, pienin ja kevein. Olin haljeta kateudesta kun näin sen, sillä Nokian halot näyttivät sen jälkeen oudon muhkuraisilta.

Tuo kaikki on, ohuutta lukuunottamatta, unohdettu. Seksikkäimmät mallit eivät tätä nykyä enää ole mahdollisimman pieniä, vaan omaavat lähes järjestäen 4,5-5" näytöt. Itse olen toistanut oman näkemykseni monesti: en halua puhelimeni olevan tabletti, sillä kokanaisvaltaista surffauskokemusta varten olkalaukussani kulkee iPad. En haluaisi 4S:n kokoisen iPhonen ja 9,7" iPadin sillan enää kaventuvan.




2964  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Yleinen iPhone-keskustelu : 22.08.2012 16:35


Loistava!  ;D



12.9 on siis mitä todennäköisemmin tämän uutukaisen julkistus. Syyskuusta tulee teknologian ystäville melkoista juhlaa, sillä saman kuun aikana Nokia kertoo uusista Lumia-malleista, Samppa Note 2:sta ja Nintendokin julkaisee WiiU:sta Nykissä lisää tietoa - todennäköisesti hinnat ja julkaisuikkunan.


By the way, olin melko tyytyväinen kun näin mitä Sonera on tehnyt uusille liittymilleen. Nämä uudet "sonera sopiva" paketit ovat vihdoin kilpailukykyisesti hinnoiteltuja ja sieltä löytyy jokaiselle jotakin. Itse päivitin oman liittymäni pari päivää sitten "surffilauta 3G" liittymään, joka tarjoaa muun muassa 20 gigaa tiedonsiirtoa 21 megan maksiminopeudella (ei toteudu koskaan), 100 minuuttia puheaikaa ja 100 tekstaria. Tiedonsiirto on se tärkein juttu mulle (jaan yhteyttä myös iPadiin säännöllisesti), joten tämä liittymä oli selvä valinta. Kuukausimaksu 17,90.

Skype, WhatsApp, Viber ja Facebook ovat tehneet "perinteisestä" puhelimen käytöstä melko vähäistä omalla kohdallani.


2965  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Elintarvikkeiden arvosteluketju : 20.08.2012 18:54
Voi jösses. On kyllä tuo Milbonan maitokaakao täyteläisempää kaakaota, kuin mitä itsekään kykenen sekoittamaan. :o

Ja aihepiirissä pysyen, Milbonan rahkasta on tullut myös ykkösvalinta rahkojen maailmassa. Syön sitä 4,4%:sta, vaikka onhan siellä sitä vähemmänkin rasvaista. Rasva ei minun kehossani haittaa mittee, ja kuitenkin salaa arvostan vähän mukavamman makuista rahkaa...

Jep, tuo on jo siinä maitokaakaojuoman ja suklaapirtelön välimaastossa. Säännöllisesti on kyllä tarttunut Lidlistä purkki tuota mukaan nyt.


Lidlin rahkat on tosiaan todella jees myös. Se 0,95 euroa maksava 500 gramman tonkka on vakio-ostos. On tosin vähän jähmeämpää kamaa kuin vaikkapa Extran maitorahka.

Herkutteluun sitten Linessan maustetut rahkat. Vanilja on niistä ehdoton suosikkini. Välillä "huijauspäivän" ulkopuolella kun tekee hyvää mieli, neuvottelen aina itseni kanssa ja käyn vaihtoehtoja läpi. Usein tuo Linessan rahkapurkki voittaa sen mittelön enkä valintaa usein kadu.  :)
2966  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? : 20.08.2012 07:30
No onneksi sentään juoksu oli jätetty listalta pois.  :)

Soutu ykkösenä herättää kyllä pientä hämmennystä. Pe-iltapäivänä tehty juttu, liekö toimittaja ollut jo vähän viikonloppufiiliksissä. Toisaalta, tuo on ehkä joltain ulkomaiselta saitilta melkein sanasta sanaan käännetty juttu. IL (ja monet muut) tapaa tehdä sellaisia juuri tuollaisista aiheista.
2967  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Apple : 19.08.2012 18:01



Imitation is the highest form of flattery
2968  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Kai me pelaamisen ohessa kuntoillaankin? : 19.08.2012 12:52
Okei, alle viiden minuutin maili. Lets do this shit!




Tämän hienon juoksukesän kruunu ja loistava aloitus syksylle olisi jos saisin vielä tämän sulan hattuuni. Alle viiden minuutin mailin juokseminen vaatii jo varsin tasapainoista juoksua ja onnistunutta rytmitystä koko matkalle.

Tänä aamuna kävin Espoontien suoralla varovasti kastamassa varpaitani ja juoksin mailin aikaan 5:35. 

Aloitin kuin nälkäinen susi joka on juuri nähnyt metsän lihavimman jänöjussin; ensimmäinen 500 metriä taittui lähes 21 km/h keskinopeudella  (400m aikaan 1:03). Sitten hiivuin ja hiivuin, kunnes taas lopussa kykenin nostamaan vauhtia. Olin ottanut kuitenkin aloituksen aivan liian räväkästi ja se ampui minua kunnolla jalkaan.

Sopiva tahti olisi, jos kykenisi pitämään n. 3:05 keskivauhtia koko ajan. Se riittäisi vallan mainiosti tähän saavutukseen. Virheiden kautta tapahtuu kuitenkin oppimista ja se pitää varsinkin tässä tapauksessa hyvin paikkansa. Jos rajojensa yli ei ikinä mene, ei niitä voi myöskään venyttää.

Ensi viikolle radalle yrittämään uudestaan ja jos saisi ainakin sekunteja höylättyä pois nykyisestä ajasta, olisin tyytyväinen.


2969  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: The Expendables 1 & 2. Parasta viihdettä. : 18.08.2012 18:57
http://www.episodi.fi/exbendables-toimintaleffasta-tehdaan-naistahdilla-varustettu-versio-20099/


Mitkä on jengin mietteet tästä? Saisikohan enemmän tyttöjä/naisia leffateatteriin tällä? Kahden ensimmäisen EX:n yleisö lienee ollut melko miesvoittoista.


Kyllähän niitä kovia gimmojakin löytyisi aika liuta kun miettimään rupeaa: vaikka nyt ensialkuun Linda Hamilton, Sigourney Weaver, Uma Thurman, Sarah Michelle Gellar, Milla Jovovich, Charlize Theron, Angelina Jolie, Jamie Lee Curtis ja tottakai kovapintaisten ja vattumaisella luonteella varustettujen ämmäroolihahmojen kruunaamaton kuningatar Michelle Rodriguez!



Katsoisin.
2970  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: The Expendables 1 & 2. Parasta viihdettä. : 16.08.2012 22:38
Pakko kompata kahta edellistä: hemmetin kova genreleffa ja huomattavasti viihdyttävämpi paketti kauttaaltaan kuin alkuperäinen elokuva. Yleisö oli meikäläisenkin näytöksessä tosi hyvin messissä ja se kieltämättä nosti fiilistä entisestään.

Kyllä kasari-actionin faneja oli hemmoteltu oikein urakalla, tavalla jos toisellakin. Vaikea tähän on pettyä, jos yhtään tietää mitä lähti katsomaan. 

Sivuja: 1 ... 94 95 96 97 98 [99] 100 101 102 103 104 ... 263
Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines