Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Profiili
Yhteenveto
Näytä tilastot
Näytä kirjoitukset
Siirry blogiin

  Näytä kirjoitukset
Sivuja: 1 ... 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 ... 263
301  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 23.11.2021 12:13
SMT V on L-O-I-S-T-A-V-A! Kohta 12 tuntia kellossa ja olen vieläkin ensimmäisellä alueella! Joka nurkan takana melkein jotain uutta, demoneita, sivutehtäviä tai löydettävää, joka auttaa seikkailussa kasvamaan vahvemmaksi. Maailma on rakennettu miellyttävän tutkimuspainotteiseksi ja on vähän Xenoblade-pelien tapaan korkeuseroiltaan välillä todella monipuolinen. Kivaa ihmetellä välillä "miten ihmeessä tuonne ylös pääsee?" ja sen jälkeen etsiä tietä jonnekin kielekkeelle. Tähän on saatu löytämisen iloa, vaikkei mistään avoimen maailman pelistä varsinaisesti puhutakaan.

Huono frame pacing on ilmeisesti pelin suurin tekninen kompastuskivi. Sen korjaaminen auttaisi pelituntumassa selvästi, kuten Minecraft Dungeonsin NS-version kanssa aiemmin nähtiin.
302  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä : 21.11.2021 10:33
Infiniten rankkisysteemi ottaa ilmeisesti enemmän huomioon miten itse pelaat matseissa, eikä niinkään sitä voitatko vai häviätkö matseja. Ainakin kuulen nyt monesta paikasta, että jotkut ovat jopa kovan häviöputken aikana nostaneet rankkiaan, jos ovat itse matseissa olleet koko ajan tiiminsä kärjessä. Tämähän kuulostaa huippuhyvältä. Systeemi lienee pinnan alla aika monimutkainen ja ottaa huomioon monta asiaa pelaajan suorituksessa. K/D-suhde kuitenkin varmaan yksi oleellisempia.
303  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 20.11.2021 10:48
Ei oikeastaan muuta valitettavaa kuin, että peli on teknisesti järkyttävän ruma ja framerate ei ole varmaan lähelläkään edes 30 ruutua suurimman osan ajasta.

Switchin UE4-kirous jatkuu. Alustan parhaat UE4-julkaisut lienevät Dragon Quest XI ja Yoshi's Crafted World. Goodfeel sai jälkimmäisen pyörimään jopa lukitulla 60fps:llä, mutta todella isolla kustannuksella; peli tippuu dockedina 570p:n tuntumaan, mitä ei tosin niin helposti huomaa, koska pelin art style antaa aika paljon anteeksi matalalla resoluutiolla.

Silmiini SMT V näyttää parhaimmalta 24" Samsungin VA-monitorilla. UI lienee 1080p, skaalausta tulee vähemmän ja kuvakoko suitsii matalan tarkkuuden tuomaa vaikutusta. Pop in on läsnä, mutta itse en yleensä häiriinny siitä. Pystyn uppoutumaan hyvään roolipeliin niin syvälle, että tekniset ongelmat on helppo laittaa takapenkille.


Peli on kyllä viiden ensimmäisen tunnin jälkeen aivan loistava. Lähinnä grindaillut ja pyydystellyt demoneita, omaksunut pelin systeemejä. Harmillisesti fuusioita ei kuitenkaan pysty tekemään vapaasti, ne on rajoitettu tiettyyn leveliin (menee päähahmon tason mukaan?). Voi toki aueta myöhemmin vielä.

Pelin koodista löytyi muuten viitteitä siitä, että se saattaa olla tulossa myös PS4:lle ja PC:lle. Nintendolla on ehkä siihen samanlainen ajastettu yksinoikeus kuin Monster Hunter Riseen. Jos ei siis ole kiire ja haluaa herkullisemmat ja sulavammat visuaalisuudet, niin ehkä odottaminen palkitaan.  :)
304  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä : 19.11.2021 20:01
343 on jo tehnyt säätöjä Battle Passin tehtäväsysteemiin, ja se on kertaheitolla paljon parempi kuin ennen! Nyt expaa saa helpommin asioista kuten frageista, missä tahansa pelimuodossa suoritettuna. Niin sen tulisi ollakin, ettei tarvitse pelata jotain tiettyä pelimuotoa ikuisuuksia saadakseen tehtäviä suoritettua kohti seuraavaa BP-leveliä. Esimerkiksi Big Team Battle ei ainakaan randomien kanssa hirveästi nappaa, liian hullua kaaosta omaan makuun.  :)

Nyt tuli eka rankki, asetuksina Solo/duo ja Controller. Gold 2 napsahti.
305  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 19.11.2021 12:05
Korkkasin äsken Shin Megami Tensei V:n. Vaikuttaa loistavalta todelliselta ensiaskeleelta sarjaan. Shin III:ssa olin aika ulalla siitä, mitä kaikki toiminnot merkitsevät, tässä niitä avataan hyvin ja otetaan huomioon myös ensikertalaiset. Veikkaan, että femman jälkeen on paljon kivempi lähteä pelaamaan myös vanhempia osia, joissa QoL ei ole samalla tasolla. Hyökkäysten ikonit on esitetty samalla tavalla kuin Tokyo Mirage Sessionsissa, joka helpottaa taistelusysteemin ymmärtämistä entisestään. Aloitin pelin Normalilla, mutta on kätevää, että vaikeustasoa voi pudottaa lennossa, jos vastaan tulee ylitsepääsemätön seinä.

Pelin tyyli ja tunnelma iskevät jo alussa kuin miljoona taivaalta tippuvaa lekaa. Varsinkin soundtrack! Päähenkilö on kaunis. Ja komea. Luulin sitä pitkään naiseksi, mutta onkin kai mies. Lähettäkää apua, ennen kuin päädyn Devianartiin "fiilistelemään".  :o

Tämä ja Pokemon Brilliant Diamond tarjoavat aika hyvät RPG-setit loppuvuoteen.  8)

306  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä : 18.11.2021 15:01
Näen itse tuon ohjauksen raskauden tärkeänä osana Halo-fiilistä. Peli ei enää tuntuisi Halolta, jos ohjaus olisi nopeampi ja siinä voisi heittää ns. Red Bull -asetukset päälle. Kun mietin tarkemmin, ehkä siksi pärjään tässä tavallista paremmin pelkillä tateilla, kun ohjaus on kaikilla keskimääräistä areena-shooteria hitaampaa.

Halo voi minun puolestani olla Halo, ei sen tarvitse tuntua Apexilta, Valorantilta tai Siegeltä. Itse pelaan sekä Apexia että Haloa, ja ne tukevat hienosti toisiaan, kun pelit ovat hyvin erityylisiä, vaikka niissä molemmissa ensimmäisestä persoonasta ammutaankin. Halon Ranked on mielestäni paljon hauskempaa kuin Apexin Arenat.
307  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä : 17.11.2021 11:52
Jos jostain pitää valittaa, niin valikot ovat customointia tehdessä todella, todella sekavat. Esimerkiksi, kun unlockasin Battle Passin levelistä 2 uuden kustomointiesineen kypärään, en meinannut millään löytää paikkaa mistä sen voin aktivoida. Aika monen askeleen takana se oli.

Battle Passissa eteneminen vaikuttaisi myös olevan hemmetin hidasta. Toukokuuhun astihan tämä eka kausi kestää ja senkin jälkeen voi vielä grindata näitä huoletta, joten sillä ei ole nyt niin suurta väliä. Twiittasivat kuitenkin, että tutkivat parhaillaan asiaa.

Nämä ovat kuitenkin pieniä valituksia eikä edes kaikille pelaajille validia, itse gameplay on rautaista ja tuo pintaa valtavasti nostalgiaa 2000-luvun alkupuolelta. Mahtavaa saada Halo takaisin näin laadukkaana.  :)

EDIT: Lähtiskö jengi Laudan Halonhakkuisiin vaikka tulevana sunnuntaina?  8) Siitähän voisi tehdä toistuvan eventin, vaikka joka toinen viikko.
308  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä : 17.11.2021 10:21
Tuo on kyllä mainio juttu, että Ranked-pelejä voi filtteröidä tuolla tavalla. Muihinkin peleihin pitäisi tehdä täsmälleen näin. Kaikki pelissä näyttää viimeisen päälle mietityltä, harkitulta ja hiotulta.

Siirsin myös Series X:n toistaiseksi lähelle työpöytää ja laitoin sen Samsungin 24" näyttöön kiinni ihan tämän pelin takia. 120fps, VRR ja reso on 1080p, joka taitaa olla performance-moodissa aikalailla muutenkin käytössä. Näyttää ja tuntuu mainiolta istumaetäisyydeltä 120 FOVilla.

Tämä on varmaan ainoa uusi online-räiskintä, jota pystyn pelaamaan jotensakin kelvollisesti ilman gyroa, kiitos TK:n mainitseman aim assistin. Halo on syntynyt konsolilla ja on edelleen reilu konsoliräiskijöille.  

Hitto, pakko varmaan se Battel Passen hankkia!  :)
309  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä : 16.11.2021 09:04
En pääse jostain syystä pelaamaan Infiniteä ollenkaan, "play"-nappi on aina harmaana vaikka kokeilen mitä vaan pelimuotoa. Bot-peleihinkään en pääse. Kokeilin myös poistaa koko pelin ja ladata sen uudelleen, mutta sittenkin sama juttu. Yritin etsiä onko muilla ollut samaa ongelmaa, löysin vain neuvoja käynnistää peli ja konsoli uudelleen. Aika outoa, verkkopelaaminen muissa peleissä kyllä toimii.

EDIT: löysin ratkaisun: https://www.reddit.com/r/halo/comments/quql18/play_button_is_gray/hkrpt9f/?context=8&depth=9

Lainaus
In menu press start, then Y and download english language.

Enpä hoksannut, että peli, joka toimi täysin englannin kielellä, vaati englannin kielen asentamista, jotta pääsi pelaamaan.

EDIT 2:

Tuntuu hyvältä ja näyttää hyvältä. Ei tarvitse miettiä CODin ja Battlefieldin pelaamista lainkaan, kun tarjolla on Infinite. Pelattavuus on aika hidastempoista ja periaatteessa vain erillinen juoksutoiminto erottaa tämän wanhoista Haloista. Tykkään.

Mutta saa nähdä tulenko hankkimaan Battle Passia ja panostamaan paljonkin tunteja tähän peliin. Kahta moninpeli-shootteria on hankalaa pyöritellä vakavissaan yhtä aikaa. Lisäksi, jos vertaa Apexiin, sen tyylisessä pelissä on omat vahvuutensa ja heikkoutensa. Apexissa joutuu joskus haahuilemaan kauankin ilman vastustajia, mutta yhteenoton tullessa jokainen kohtaaminen on hyvin uniikki, jännittävä ja supertärkeä. Ja sekin on, että Apexin jälkeen kaikki genren pelit tuntuvat vähän kankeilta, niin hyvin liikkuminen on siinä tehty. 

Mutta jos Infinitessä saa kunnon porukan kasaan, niin peli voi olla kyllä aika saakelin hyvä.
310  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass : 15.11.2021 20:31
HALO TÄNÄÄN!!!!!

HOLYYYYYYYYYY

Latasin juuri GamePassista Infiniten Multiplayerin esilatauksen, mutta se on vain vajaat 300 megaa. Muuta ei taida olla vielä linjoilla?

Tuo Gamepassista ladattu "peli" avaa tällä hetkellä vaaleansinisen ruudun, eikä mitään muuta tapahdu. Voisi olla fiksua heittää pyyhe kehään tältä illalta ja kokeilla vaikka huomenaamulla aikaisin uudestaan. Serverit ovat takuulla koetuksella tänään.
311  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Xbox - One, Series S/X & Game Pass : 15.11.2021 10:10
https://www.youtube.com/watch?v=zmhRditAffU

Xbox Anniversary Celebration tänään klo 20.

Jos huhu Halo Infiniten moninpelin shadowdroppaamisesta on totta, se tapahtunee tämän striimin aikana. Se olisi yksi legendaarisimpia temppuja pelihistoriassa ja laittaisi Microsoftin serverit koville.

Jännittää nähdä, mitä tänään tapahtuu!
312  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Switch Online | Get N or Get Out & Genesis does what Nintendon't : 15.11.2021 10:03
Pelaan ensimmäistä kertaa ikinä kunnolla läpi N64:n Sin & Punishmentia. Peli näyttää NSO:ssa terävältä ja hyvältä ja kontrollit ovat virallisella N64-ohjaimella erinomaiset. Tunnen olevani etuoikeutettu päästessäni nauttimaan tästä helmestä tällä kuvanlaadulla ja tuliterällä N64:n padilla ensimmäistä kertaa.  8)

Olen aika hypessä tulevista N64-peleistä. Toivottavasti esimerkiksi Donkey Kong 64 ja Jet Force Gemini löytävät tiensä palveluun, ne ovat molemmat pelaamatta. Ehkä seuraava erä pelejä tulee joulukuun aikana? Zelda OoT meni läpi, joten Zelda MM olisi aika kova saada joulukuussa.

Plus tietenkin, talviolympialaiset ovat tulossa, ja jos Nintendo haluaa saada NSO Expansion -tilaukset räjähtämään, se lisää tietenkin talvella palveluun kaikkien aikojen legendaarisimman Nintendo 64 -pelin...

NAGANO FUCKING 98:n!! Miettikää nyt saakeli, K120-mäessä online-pelit!!! Ei hemmetti, se olisi jotain se.

313  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Halo Infinite | Haloa Livessä : 13.11.2021 07:43
https://twitter.com/NateTheHate2/status/1459241895335534594?t=tZowrhNu8o8LuCdKZOwasA&s=19

Lainaus
What better way to celebrate the anniversary of the Xbox than with a birthday surprise.

I can independently confirm & share with you today that Halo Infinite multiplayer will be made available on Monday, November 15.

Maanantaista taitaa tulla halonhakkaajille ns. uusi alku.  :)

Pitää kyllä heti koklata. Pelkkää hehkutusta ja hypeä paikat täynnä, Halo on saanut pelaajien "goodwillin" taas omakseen, mikä on todella hienoa nähdä.
314  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Metroid Dread | "Nearing the final stages of completion" : 12.11.2021 21:17
Dread jenkeissä 3. myydyin peli lokakuussa (kaikki alustat) ja myydyin NS-peli. Lisäksi kaikkien aikojen vahvin ensimmäinen kuukausi Metroid-sarjassa myynnillisesti.

Leetss gooo!!!  ;D

EDIT: tarkka luku 854,00 viime kuussa (vain USA:n luvut).
315  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition : 12.11.2021 08:09
https://www.youtube.com/watch?v=HLLY6gF0Tzw

SA:n Switch-versio näyttää dippaavan jopa 15 freimin tuntumaan, kun autolla ajaa ruuhkaisten risteysten läpi. Ilmeisesti edes PS5 ja Series X eivät pysty pyörittämään tätä pelimoottoria täysin vakaasti.

Rockstarilla on tullut varmaan vähän kiirus saada trilogia julkaistuksi. Haiskahtaa kovasti patchi-hommilta, ja toivottavasti saavat sellaisen ulos jo fyysisen version julkaisuun.

Peleissä on myös videoiden perusteella paljon tekstuurivirheitä, kun Rockstarin automaattinen skaalausohjelma on ymmärtänyt esimerkiksi O-kirjaimet D:ksi. Nämä eivät minua kylläkään haittaa, ja pelin tiimellyksessä en varmaan olisi ilman tällaisia videoita moisia ongelmia koskaan huomannutkaan.

Aika moni tuntuu olevan pettynyt. Odotan itse edelleen, että pääsen pelaamaan näitä lyhyissä sessioissa käsikonsolimoodissa. Näissä on pelattavaa jopa vuosiksi eteenpäin.
316  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 11.11.2021 12:11
Monen pelin välillä on tullut palloteltua viime aikoina:

Legend of Zelda: Ocarina of Time (NSO)

Enää aavikkotemppeli jäljellä. On kyllä kova peli edelleen, ei siitä mihinkään pääse. Temppeleiden ilmapiiri on sarjassa vertaansa vailla, enkä ikinä kyllästy Forest Templen hienoon musiikkiin. Vesitemppeli taas muuttuu läpipeluu läpipeluulta silmissäni paremmaksi ja tätä nykyä se on yksi suosikeistani. Klassista on myös, että siellä tulee aina missattua yksi avain, vaikka pelaisi kymmenettä kertaa läpi!

OoT on NSO:ssa täysin pelattava. Sen pitäisi olla toki täydellinen, koska peli on yksi Nintendon kruununjalokivistä.

LA Noire

Peli olisi pitkissä sessioissa varmaan itselleni vähän puuduttava, mutta handheld-moodissa ja lyhyissä sykäyksissä tämä toimii mainiosti. LA Noire on leppoisaa tutkiskelua ja ajelua kaupungilla. Peli on myös monessa kohtaa aivan tavattoman huvittava, tahattomalla tavalla; kuinka monta kertaa olen lähtenyt konnajahtiin renkaat ulvoen, paloposteja kaataen ja kävelyteitä pitkin ajaen niin, ettei ketään kiinnosta tekemiseni, vain sen takia että olen LAPD:n rivietsivä  :o Myös päähenkilön tekemät kuulustelut ovat välillä ratkiriemukkaita, kun keskusteluiden sävy voi muuttua sekunnissa miellyttävästä uhkaavaksi. "Murhatun vaimo!!! Etkö saatana muka tiedä kuolleen miehesi kengännumeroa!!!? Kerro se jo horo!!". Olen nauranut ääneen pelin parissa enemmän kuin moneen vuoteen.  :lol:

Ori: Will of the Wisp

Jumantsuikkeli mikä peli! Pidin jo ensimmäisestä Orista, mutta tässä vähän kaikkea on hiottu ja QoL-puoleen kiinnitetty huomiota. Esimerkiksi pikamatkustaa voi mistä tahansa kaivojen luokse, mikä sutjakoittaa tutkimista ja paljon. Taistelu on hauskaa ja monipuolistakin, mutta samalla helpompaa kuin ensimmäisessä Orissa. Nautinnollista silti, enkä itse vedä hernettä nenään, jos peli on enemmän helpon puolella mitä taisteluihin tulee.

Moon Studios on tehnyt kovan tempun pelin optimoinnissa. Switch-versio on hieno, etenkin OLED-mallilla ja pyörii pääsääntöisesti kuudellakymmenellä freimillä. Ympäristöt uhkuvat tunnelmaa eivätkä näytä liian staattisilta, heinänkorret heiluvat ja oksat taipuvat Orin painosta. Maailma on jotenkin kotoisan tuntuinen, lämmin ja jatkuvasti saa uusia kykyjä, joilla pääsee tutkimaan uusia alueita. Mestariluokan peli omassa genressään.

Ja sitten harvinainen kehu: peli on suomennettu mainiosti. Valitsen aina kotimaisen vaihtoehdon, jos se peleissä on mahdollista. Tässä käännös on kaunista ja peliin hyvin sopivaa.
317  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition : 11.11.2021 07:24
Aika kivoilta näyttävät ainakin PS- ja Xbox-versiot liikkeessä. Switch-versio unlockautuu tänään ilmeisesti kello 17 Suomen aikaa, mielenkiintoista nähdä miten paljon Rockstar on joutunut antamaan resoluutiossa periksi. UE4 ei ole tässä suhteessa antanut Switchillä kovin hyviä tuloksia, joten odotan Dockedina pelin pyörivän 720p:nä ja handheldinä rullaavan 540p:n tuntumassa, joka sekin voi näyttää pienellä ruudulla hyvältä.

Hommaan pelin Switchille kuitenkin vasta joulukuussa kassulla. Sitä ennen onneksi voi hieman hurvitella San Andreasissa Xboxilla.

Pistäkää fiiliksiä, kiinnostaa kuulla etenkin GTA-veteraanien mietteitä uudistuksista.
318  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Animal Crossing: New Horizons : 05.11.2021 16:36
Nintendo toimitti 2.0-päivityksen kanssa isosti; pelissä on taas pitkäksi aikaa minun pelitahdillani uutta nähtävää ja tehtävää, ilman DLC-sisältöäkin. New Horizons on päivitysten puolesta taputeltu, mutta lisäsivät nyt kertaheitolla melkein kaiken mitä fanit toivoivat. Joitakin QoL-ominaisuuksia jäi toki puuttumaan, mutta muuten hieno päivitys peliin. Olen melkein varma, että tämä kaikki piti tuoda pikkuhiljaa pienissä erissä peliin, mutta jossain vaiheessa päättivät lopettaa ns. pamauksella, jättipäivityksellä.
319  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Switch Online | Get N or Get Out & Genesis does what Nintendon't : 03.11.2021 19:55
Sain tänään Switchin virallisen N64-ohjaimen.

On kulunut varmaan reilusti yli 20 vuotta siitä, kun viimeksi sain kääriä uudenkarhean nipakuusnepan padin muoveista, joten en osaa sanoa satavarmasti onko fiilis täysin autenttinen uudeksi ohjaimeksi, mutta helvetin hyvältä tämä kyllä tuntuu. N64-peleissä nautinto tyyliin moninkertaistui. En vain pysty täysillä nauttimaan N64-peleistä nykyaikaisella ohjaimella, jos peleihin itsessään ei ole tehty uudistuksia – nämä pelit on mielestäni tehty pelattavaksi tällä padilla.

Tikku tuntuu hyvältä ja Rumble suorastaan täydelliseltä. N64:ssä on aina ollut omintakeinen tärinä sen sijoituksen takia, ja tässä se on toisinnettu hyvin. Pienet asiat on osattu huomioida. Ylimääräiset napitkin on sijoitettu huomaamattomasti L- ja R-nappien tuntumaan, jottei autenttisuus kärsi.

Lisäksi ohjan on ergonominen kuin mikä, vaikkei siltä näytäkään. Se nostalgian määrä mikä tähän kietoutuu omalla kohdallani... sitä on vaikeaa pukea sanoiksi.

Switch tukee nyt virallisesti NES:in, SNES:in, N64:n ja CameCuben ohjaimia. Rohkenin vain haaveilla vuosia sitten, että uudella Nintendon konsolilla klassikot olisivat pelattavissa täysin autenttisella tavalla. Tämä on hienoa, ja vielä hienompaa tästä tulee, kun Nintendo hioo N64-emulaattorinsa särmät.

Iästäni tippui tänään aika monta vuotta pois!  :)

EDIT: Nintendo on nyt päivittänyt myös 3D All-Starsin Super Mario 64:ään tuen N64-ohjaimelle! Tätä ei moni odottanut, koska peliä ei voi edes ostaa virallisesti enää. Hieno juttu, onhan juhlakokoelman versio visuaalisesti vähän parempi kuin originaali, se käy selväksi, kun Onlinen versiota pelaa. Pelejä rikkovia glitchejä käyttävät haluavat toki pelata Onlinen versiota, koska kokoelman SM64 perustuu japanilaiseen shindou-versioon, jossa speedrunnaajien suosimat temput on mahdottomia suorittaa.

Varmaan ihan hyvä, ettei ohjainta saa tällä hetkellä tilattua Saksan Nintendon MyStoresta, niitä voisi vahingossa lipsahtaa muutama ostoskoriin lisää tämän jälkeen  ;D Mutta miksei sitä  saa eri väreillä? Tuotannosta tulisi toki kallimpaa, mutta kamoon, N64 on tunnettu värikkäistä konsoleistaan ja ohjaimistaan, vähän niin kuin Applen G3-ajan Macit.

320  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Metroid Dread | "Nearing the final stages of completion" : 02.11.2021 12:47
Mistähän johtuu, että joillain pelaajilla on ollut Dreadin kanssa selvästi enemmän fps droppeja kuin toisilla? DF:n John Linneman esimerkiksi yritti toisintaa erään näkemänsä videon dropit omalla konsolillaan (OLED), muttei koskaan onnistunut siinä. Itsekin huomasin silminnähtäviä ongelmia vain kahdessa paikassa, ja ne molemmat liittyivät bosseihin.

Yhtenä ajatuksena ilmaan on heitetty, että joidenkin vanhempien Switchien tuuletus ei enää välttämättä toimisi täydellisesti, jolloin konsolin pahempi kuumeneminen aiheuttaisi enemmän näitä fps ongelmia. Mielenkiintoinen ilmiö joka tapauksessa ja vaikuttaisi olevan ihan oikea juttu ainakin erilaisten raporttien määrästä päätellen.
321  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 02.11.2021 08:52
Mario Party Superstars vaikuttaa olevan juuri se peli, jonka Super Mario Partyn olisi pitänyt olla. Ei SMP huono ollut, se oli iso askel oikeaan suuntaan uuden ajan Mario Partystä, jossa pelaajat istuivat samassa autossa, mutta MPS tekee useimmat asiat paljon sitä paremmin:

- Lautojen design pohjaa N64-aikoihin. Ne ovat kautta linjan mielenkiintoisempia ja paremmin suunniteltuja kuin SMP:n laudat. Mukana on oikeastaan vain yksi vähemmän kiinnostava (Peach birthday cake).
- Minipelit on poimittu osista 1-10, eikä tätä ole mokattu. Todella hyviä, klassisia, näppäimillä pelattavia rypistyksiä kaikki. Bowserin pommipeli? Löytyy. Dungeon Duos? Oi kyllä! MP5:n legendaarinen Ice Hockey? Kyllä vain!
- Pelissä on jopa asetuksia, jotka puuttuivat edellisestä pelistä kokonaan. Nyt voi esim. kytkeä bonustähdet pois päältä tai pelata klassisilla bonustähdillä.
- Kyseenalaisena puolena pelin ekonomia on vahvasti kallellaan siihen, että kolikoita syydetään kaikille. Osissa 1-3 oli välillä köyhä olo, eikä tähtiin aina ollut rahaa. Tämä peli palauttaa tähden hinnaksi 20 (edellisessä 10) ja tähden pöllimisen hinnaksi 50, joten oikeaan suuntaan mentiin, mutta kolikoita tulee mm. hyvän onnen ruuduista paljon enemmän kuin aiemmin.
- Viimeisenä muttei vähäisempänä: peli tukee täysin online-matseja, myös tuntemattomia vastaan. Onlinen toimivuutta on kehuttu myös muualla, ja ainakin yhden matsin perusteella voin vahvistaa tämän: en huomannut siinä juuri mitään eroa lokaaliin peliin. Mario Party on toki parhaimmillaan lokaalisti pelattuna, mutta välillä on kivaa pelata matsi verkossakin, kun aina ei saa porukkaa kasaan sopivaan aikaan.
322  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Switch Online | Get N or Get Out & Genesis does what Nintendon't : 30.10.2021 08:20
Anteeksi erillinen postaus, mutta olen liian innoissani tästä!

https://www.reddit.com/r/nintendo/comments/qik9e5/goldeneye_007_for_n64_no_longer_banned_in_germany/

Nintendon toimesta Goldeneye 007:n status Saksassa on päivitetty. Peli oli siellä aiemmin bannattu, nyt luokassa K18.

Voisiko vihdoin tapahtua se ihme, että tämä klassikko luovii kaiken lisenssihelvetin läpi ja tulee vihdoin uudelleenjulkaistuksi? Parhaassa tapauksessa NSO Onlineen ja Xboxille siinä remake-muodossa, missä se lipsahtii ensin videona ja sitten viittä vaille valmiina pelinä verkkoon.

Peli on saanut ikää, mutta on yhä helvetin hauska kun ohjaimen ottaa käteensä ja alkaa räiskimään pistooleilla nelinpelissä Facilityssä, legendaarisessa "vessassa". Ohjauksen rajoitteet koskevat kaikkia. En voi sanoin kuvata, miten iso juttu se olisi minulle, jos tämä peli saapuisi N64 Onlineen, ja se olisi varmasti sitä todella monelle muullekin.

Minä uskon; Goldeneye 007 ja Perfect Dark ovat vielä jonain kauniina päivänä molemmat takaisin Nintendon modernilla alustalla.  8)

323  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Switch Online | Get N or Get Out & Genesis does what Nintendon't : 29.10.2021 07:32
https://www.youtube.com/watch?v=D2WeiUc2IOI

N64-ohjain on tehty melkein täysin alkuperäiselle uskollisesti, lukuunottamatta hyvin pieniä muutoksia tikkumekanismissa (ehkä tässä on pyritty kestävyyteen, toivottavasti). Tärinämoottorikin on juuri siinä kohdassa missä pitää ja tuntuu kommenttien perusteella ihan samalta kuin originaali Rumble Pak.

Ohjaimeni on matkalla Saksasta, saapunee maanantaina minulle.



EDIT: https://www.youtube.com/watch?v=aeg5ff6x04c

Tässä yksi parhaista analyyseistä NSO:n N64-emulaatiosta.

NWR heittää Ocarinan vastapainoksi Star Foxin / Lylat Warsin, jonka emulaatio korjaa kaikki Wii:llä ja WiiU:lla nähdyt ongelmat. Yksinkertaisesti moitteetonta.

Uskon, että OoT:n kanssa on yksinkertaisesti tapahtunut lipsahdus tai emulaattorin viimeistely on jäänyt vaille viimeistä silausta. Tämä toivottavasti korjataan viimeistään silloin, kun seuraava erä pelejä saapuu palveluun.

Tiistain aikana nähty "Nintendo teki sen taas!!! LOOOLLL!!" itku on täyttä hyperbolea. Jengi keskittyy yhteen huonompaan esimerkkiin ja unohtaa kaiken hyvän. Pistää vituttamaan jopa miestä, jota ei koskaan vituta.  ;D

Ja lisätäkseni vielä: en siis ole vastaan sitä, että epäkohdat tuodaan esille, se auttaa korjaamaan asiat ja nostamaan kissan pöydälle. Internetissä tämä ei vain usein toteudu tasapainoisesti, ja vaaka kellahtaa negatiivisuuden puolelle, vaikka tarjolla olisi kehuttavaakin.

324  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Switch Online | Get N or Get Out & Genesis does what Nintendon't : 26.10.2021 18:02
60hz-versiot N64-peleistä tuntuvat liikkeen ja vauhdin puolesta mainioilta. Totuin pelaamaan PAL-versioita vuosikausia, ensin N64:llä ja sitten Wiillä. Wii U korjasi ongelman ja toi jenkkiversiot eurooppalaisillekin, mutta tuon konsolin jätin ensimmäisen vuoden jälkeen väliin. Vihdoin voin virallisesti pelata MK64:n moninpeliä 60hz:n versiona!
325  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Switch Online | Get N or Get Out & Genesis does what Nintendon't : 26.10.2021 09:46
Ocarinassa vaikuttaa tosiaan olevan eniten grafiikkaongelmia, jotka eivät kuitenkaan sinällään haittaa pelaamista teknisesti. Ei se kuitenkaan optimaalista ole. Uskon, että päivittävät emulaattoria paremmaksi ajan kanssa. Ei tällaisia saisi olla day one, ottaen huomioon palvelun hinnan.

EDIT: Dark Linkin huone taitaa olla ongelmallisin OoT:ssä, ainakin sen perusteella mitä grafiikkaglitchhejä on toistaiseksi löydetty?
326  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Switch Online | Get N or Get Out & Genesis does what Nintendon't : 26.10.2021 08:47
Kokeilin MK 64:ssä ajaa yhden cupin onlinessa kaksinpelinä, ja nettipeli toimi yllättävän hyvin eikä lagi ollut ainakaan minua häiritsevää. Tiedä sitten, millainen se on Wifi-yhteydellä. OLED-mallin ethernet-liitäntä on parantanut Switchin verkkopelikokemusta paljon ja ihan kaikissa peleissä.

F-Zero X listattiin tulevien pelien listaan jo Directissä. Eli se on kyllä tulossa, eikä sen pitänyt kuulua julkaisupelien joukkoon alkuperäisen suunnitelman mukaan.

En tiedä olenko vain vähään tyytyväinen peasant, mutta minusta tämä on ollut tähän asti hyvää ja pelattavaa settiä.  :)



327  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Switch Online | Get N or Get Out & Genesis does what Nintendon't : 26.10.2021 06:57
N64 käy ja kukkuu! Alennus meni läpi ongelmitta, maksettavaa jäi vajaa 24 euroa ensimmäisestä vuodesta.

Testailin hieman Mario Kart 64:ää ja Ocarina of Timea, josta olen pelannut ensimmäisen luolaston. Tämän perusteella en löydä emulaatiosta suurempaa valittamista. Monet tosin tuntuvat olevan pettyneitä siihen, varsinkin speedrunnerit, joiden mielestä näiden N64-versioiden input lag on sietämättömän korkea. En edelleenkään ole paras ihminen puhumaan siitä, koska näköjään pystyn sietämään ja mukautumaan suureenkin input lagiin melko nopeasti.  

N64-pelien pelaaminen Switchin näppäinasettelulla tuntuu vähän omituiselta, mitä odotinkin. C-näppäimiä on hankala käyttää oikealla tatilla, mutta tässä on onneksi annettu mahdollisuus painaa ZR alas, jolloin tavalliset face buttonit toimivat keltaisina C-näppäiminä. Sen omaksumiseen menee oma aikansa, eikä se siltikään vedä vertoja oikealla N64-ohjaimella pelaamiselle. Sen tikkukin on todella, todella tarkka. Toivottavasti ohjain saapuu tällä viikolla.

Se on hölmöä, ettei Nintendo anna vieläkään ottaa pois päältä sivureunusten kuvioita ja käyttäjäikoneita. OLED-näytöillä pelatessa ne ovat tarpeeton riski pitkällä aikavälillä, jos näitä pelejä palaa satoja tunteja.
328  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 24.10.2021 19:52
Eli iso kiitos Ephramille vuosia kestäneestä gyro-paasauksestasi! Voi olla, että gyro-parhaus olisi jäänyt minulta kokonaan kokematta ilman Epiä.

Tämän takia keskustelufoorumit ovat olemassa, ja hienoja paikkoja  :)

Palatakseni vielä gyroon: luin Reseterasta tuoretta gyro-topicia, ja sieltä bongasin, että Hori on tuomassa Switchille myös sellaista ohjainta, joka muuntaa tatin liikkeet liiketunnistukseksi: https://stores.horiusa.com/horipad-for-nintendo-switch-1/

Tätä kiinnostaa kokeilla, mutta epäilen, ettei se välttämättä toimi omalla kohdallani lainkaan niin hyvin kuin natiivi gyro. Siitä syystä, että joystickien ja gyron herkkyyksiä ei voi säätää erikseen. Pelityylini on Splatoon 2:sta asti ollut se, että käytän pääsääntöisesti ympärille katseluun oikeaa tattia, mutta tarkempaa tähtäystä hakiessani otan ohjat gyrolla – ohjaaminen on jatkuvaa pallottelua näiden kahden ohjaustyylin välillä. Kuulostaa ehkä vähän vaikealta, mutta harjoittelun jälkeen siitä tuli automaattista.

Joissain peleissä pidän siitä, että tatit toimivat salamannopeasti ja gyro on hitaampi, ja toisissa toisinpäin. Ilman erillisiä säätöasetuksia omaan tyyliin sopivaa herkkyyttä olisi siis ehkä vaikea löytää. Tämä siis ihan mutu-tuntumalta, ja voi olla että todellisuus on erilainen.

Mutta luulen myös, että ottaisin kikkailun kautta saadun gyron lähes kaikkiin peleihin mieluummin kuin pelkän tattiohjauksen. Näin äkkiseltään Switch-versioista tulee mieleen ainakin RE4, Bioshockit ja Bulletstorm, joissa sitä haluaisin kokeilla.

Pistän tuon Horin tulevan padin korvan taakse. Tuossa Scarfin vaihtoehdossa on varmasti enemmän säätövaraa, mutta siitä en mukavuudenhaluisena oikein ole ikinä välittänyt  :)

Ja sitten tietenkin erikseen on sekin, että handheld-moodiin tarvitaan natiivi tuki. Ja juuri siinä toiminnosta on kaikista suurin hyöty, ainakin minulle. Pelasin mm. valtaosan Wolfenstein: Youngbloodista handheld-moodissa, ja nautin kokemuksesta, vaikka kyseessä ei ihan mestariteos olekaan.
329  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition : 23.10.2021 08:00
Eikös näissä ollut jotain aivan naurettavia vaatimuksia sadan prosentin läpäisyyn? Tyyliin "löydä 100 pulua kaupungista?". Muistan lukeneeni aikoinaan sellaisista.

Tämä on muuten siksikin aika historiallinen julkaisu, koska se tuo ensimmäistä kertaa ikinä pääsarjan GTA-pelin Nintendon konsolille. Näiden pelien aikoihin elettiin sitä vaihetta, kun Nintendon "kiddie image" oli pahimmillaan. USA:n Nintendo halusi Mariolle vihaisia ilmeitä ja muuttaa Nipan logon graffitiksi (?!), jotta se otettaisiin vakavammin. Taisin itsekin aikoinaan pelaajaboardilla haikailla synkempien Nintendo-pelien perään. Aika pässi sitä onkaan ollut.  ;D Kolmi- ja nelikymppiset pelaavat nyt Switchillä naama näkkärillä ja lapset pelaavat GTA-pelejä ja CODia!  8)

Aloitan varmaan GTA III:sta ja etenen siitä julkaisujärjestyksessä. Näissä kolmessa on varmaan valtavasti pelattavaa, varsinkin jos eksyy sivutehtäviin.
330  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Metroid Dread | "Nearing the final stages of completion" : 23.10.2021 07:50
Eilen illalla meni läpi 100% tavaroilla. Ylimääräiset energiatankit auttoivat vikassa loppuvastuksessa varmasti, vaikka ei lopulta mielestäni ollutkaan niin paha kuin esimerkiksi MP2: Echoesin vika loppari (Orkkis-GC-version).

Bossit olivat järjestäen mielenkiintoisia ja niitä vastaan oli ilo taistella. Ensin saattoi tosiaan tuntua siltä, että tietystä vaiheesta ei voinut selvitä millään ilman osumia, mutta pian se menikin kuin speedrunnerilla konsanaan. Tämä oli malliesimerkki hyvästä, palkitsevasta pelisuunnittelusta.

Dread on mielestäni kokonaisuutena täysin samalla viivalla sarjan parhaiden osien kanssa, mikä on uskomatonta. Joissain asioissa (ääniefektien design, kartan toteutus, Samuksen kontrollit) se on jopa selvällä ykköspaikalla. Tekivät aika tempun, ja uskon Nintendon olleen mukana suunnitteluprosessissa paljon enemmän kuin miltä näyttää, aivan kuten se käänsi Metroid Primen aikoinaan mestariteokseksi antamalla neuvoja ja tukea Retrolle.

Seuraavaksi voisi yrittää pelata pelin läpi uudelleen Normalilla, mutta tällä kertaa niin nopeasti ja vähillä itemeillä kuin pystyn. Mitä nopeampi läpäisyaika on, sitä enemmän saa taidetta galleriaan palkinnoksi? Sen jälkeen Hard mode.

Mutta tässä välissä voisi kyllä vetäistä Ori: Will of the Wispin läpi, olen säästellyt sitä Switch OLEDille.  :)
Sivuja: 1 ... 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 ... 263
Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines