Pointti onkin juuri siinä, että voisi säilyttää ilmansuunnat HUDissa.
Lisäksi tuli muuten mieleen, ettei kotiarkussa olevia tavaroita voi järjestellä millään lailla. Itselläni on Breezehomen arkkuun kertynyt aivan saakelisti kaikenlaista roinaa ja menee monta minuuttia joskus kun etsii jotain tiettyä esinettä. Jonkin sortin järjestelyominaisuus olisi enemmän kuin paikallaan.
Hienoa migge että olet päässyt pelin makuun. Kivat ensifiilikset.
Skyrim on fantastinen peli, selvä se. Tuon kuitenkin nyt ensimmäistä kertaa asioita esille, joita voisi parantaa. Näkökulma on yhä tälläisen fiilistelijän/immersiota jahtaavan pelaajan, eikä mahdollisimman suurta tai monipuolista haastettava hakevan. Voin esimerkiksi ymmärtää, että monien mielestä peli muuttuu liian helpoksi kun tietty kasa tunteja kilahtaa kelloon ja yllä on puolijumalan varusteet. Itse nautin tästä, koska muistelen silloin suu hymyssä alkutuntien hikisiä kamppailuja mutarapujen ja susien kanssa. Nyt kun Deadric-juoskari rankaisee piilosta ammuttaessa jätin kumoon kertalaakista, on eteenpäin kehittymisen tunne käsinkosketeltavan suuri. Olen uhrannut peliin 165 tuntia vapaa-aikaani. Kehityksen pitää näkyä ja tuntua.
Mutta nyt siihen, mitä voisi parantaa (PC-versiossa modikulttuuri on pitänyt huolen monien näiden puutteiden korjaamisesta):
Yöt eivät ole tarpeeksi pimeitä. Tällä haavaa esimerkiksi soihduista ei ole mitään käytännön hyötyä, kun yön silmässä ja pimeimmissäkin temppeleissä pääsee hyvin kulkemaan eteenpäin ilman soihdun valoa. Tämä on tod.näk sellainen asia, jonka kanssa Bethesda ei ole halua mennä liian pitkälle, jotta peruspelaajat eivät vallan kyllästyisi liian pimeään peliin. Toivottavasti sentään lisälatauksina tulisi joitakin pimeitä luolia/temppeleitä. Niitähän nähtiin Bethesdan Game Jam -viikolla, joten mahdottomuus se ei suinkaan ole.
Sääjärjestelmä on välillä todella hassu. Välillä huomaa kulkevansa havumetsässä auringonpaisteessa ja kun astuu lumiselle puolelle, alkaa sankka lumisade melkein välittömästi. Säämuutoksille voisi antaa vähän suuremman vaihtumisikkunan, jolloin muutos ei olisi niin hemmetin äkillinen.
Miksei ongintaa? Skyrimissä on monia hienoja järviä ja lammikoita, joiden rannalle olisi kiva jäädä silloin tällöin kalastelemaan. Onkeen tarttuneet fisut voisi käydä vaikka kauppaamassa läheisen kaupungin torilla. Ongintaa ei kehitetty Game Jam -viikolla, joten se ei liene tulossa päivityksellä tai lisälatauksena
Missä pöllöt? Jos ne ovat pelissä, en ole niitä noteerannut. Havumetsässä yöllä kuljettaessa pöllön huhuilu jossain kaukana olisi aika hemmetin tunnelmallinen lisäys äänimaailmaan. Tikan voi kuulla päivällä puuhun nakuttamassa, joten kyllä pöllöjenkin pitäisi olla pelissä. Vaikka ei olisikaan stalkkaavaa ja neuvovaa sorttia, tyyliin OoT:n Kaepora Gaebora.
Tahdon avioeron! Olen pelissä tilanteessa, jossa Aela-vaimo on mennyt 1.4 päivityksen takia vähän sekaisin: kyselee kotiin saavuttuaan outoja juttuja ja vahtaa jokaista liikettäni. Vai onko tämä normaalia avioliittoarkea?! Jokatapauksessa, pelin pitäisi mahdollistaa myös eroaminen nykyisestä vaimosta, jo tuon kaltaisten bugitilanteiden varalta. Ratkaisin ongelman lähettämällä Aelan Whiterunin kodista companionsin päämajaan asumaan toistaiseksi. Toivon mukaan tuo näpsäkkä typy voi vielä palata lämpimään Breezehomeen. Jos vaikka 1.5 päivitys korjaisi ongelman?
Siitä tuli mieleeni... Miksei useampia hahmoja voi viedä alttarille? Mies-mies (tärkeää tälle laudalle) ja nainen-nainen liiitot onnistuvat, mutta moni huikeaa naimispotentiaalia omaava hahmo on jäänyt vihkimismahdollisuuden ulkopuolelle. Kyllä, Solituden Lisette, mietin juurikin sinua...
Ensimmäisestä persoonasta pelattaessa alas katsoessa hahmon jalkoja tai kehoa ei ole näkyvissä. Tämän toki unohtaa hetken päästä, mutta voisi olla helposti toisinkin.
Vartijoilla on monesti hauskaa ja ajan tasalla olevaa läppää, mutta joskus heidän sanomansa ovat täysin absurdeja. Esimerkiksi whiterunissa, olen käynyt läpi koko companionsin juonilinjan ja ylennyt killassa koko köörin pomoksi. Toisinaan vartija saattaa letkauttaa "sinähän olet se uusin companionsin jäsen? Mitä teet? Noudat lihan?" Selitän asian itselleni, ettei maineeni ole kiirinyt kaikkien korviin yhtälailla. Monesti vartijat ovat kyllä onnistuneen persoonallisia ja kommentoivat pelaajan pelityyliä ja käyttämiä varusteita mukavasti.
Ystävällisten pelihahmojen ohi kuljettaessa heidän kommentointiherkkyytensä on liian suuri. Esimerkiksi Belatorin apulainen tokaisee joka kerta Whiterunissa ollessani miten hän työskentelee kyseisessä liikkeessä. Kommentointiherkkyyttä voisi laskea siten, että pelaajan pitäisi jäädä vähäksi aikaa paikalleen hahmon eteen tai edes rajoittaa kommentointia niin, ettei sitä tapahdu joka kerta kyseisen hahmon ohi kuljettaessa.
Viimeisimpänä tulee mieleen: HUDissa olevaa "maagista kompassia", joka näyttää lähistöllä olevat kohteet, ei saa ollenkaan kytkettyä konsoliversioista pois päältä! Olisi kiva tutkia Skyrimiä pelkästään näköaistin varassa ja kompassilla, joka näyttäisi vain ilmasuunnat. Nyt nuo tärkeiden kohtien sijainnit antavat paljon pois löytämisen riemusta.
Ostin GTA III:n iOS:lle kun sen sai 0,79 eurolla alennuksesta.
Pyörii ainakin 4S:llä erittäin hyvin ja kontrollit on saatu mahdutettua ruudulle yllättävänkin toimivasti. Hyvä käännös PS2-versiosta tuntuisi olevan ainakin pikaisen testin perusteella. iPhone-versiota tulee varmasti junamatkoilla pelailtua aina silloin tällöin.
Toivottavasti Vice Citykin saa samanlaisen kohtelun kun se täyttää 10 vuotta. Tapahtuu jo tämän vuoden aikana muuten!
Tällä hetkellä mä vedän kuitenkin tuolla "silkkaa tyhmyyttä" linjalla.
Silkkaa tyhmyyttä on mielestäni lojua himassa kaiket päivät tekemättä mitään fyysistä. Jos minun pääasiassa aerobiseen liikuntaan keskittyvä harrastus on silkkaa tyhmyyttä, niin en voi kuvitella mitä täydellinen liikkumattomuus on (poislukien liikuntarajoitteiset, tietenkin). Löytyy paljon ihmisiä ikäluokasta 18-30, jotka edustavat juuri tälläistä ryhmää.
Mutta lopetan nyt omalta osaltani tämän turhaakin turhemman väännön, koska mitään fiksua lopputulemaa tälle ei ole. Mä tykkään juosta, joku muu tykkää jostain muusta. Mä tykkään homejuustosta, joku muu ei. Nautitaan siis kuntoilusta ja hien vuodattamisesta kukin omalla tyylillämme.
Mullakaan ei ole tavoite riuduttaa itseäni täysin nälkiintyneen näköiseksi. En kilpaile, joten en tavoittele optimaalista paino-suhdetta. Jonkinlainen tasapaino pitää olla, kun juokseminen on kuitenkin vain harrastus.
Aerobisessa liikunnassa minua kiehtoo se parantunut hapenottokyky, terveyshyödyt ja että tarvittaessa jaksaa pidempään. Siinä on vain jotain siistiä, kun on tanssilattialla se viimeinen jätkä joka väsyy. Tunne, että tarvittaessa löytyy kestävyyttä runsaasti, on hyvin voimaannuttava omalla tavallaan.
Sopiva määrä aerobista myös nostaa vastustuskykyä selvästi muun muassa perusflunssia vastaan. Olen ollut viimeksi kipeä loppuvuodesta 2008. Näen, että ainakin osittain tämä voi olla lenkkeilyharrastuksen ansiota.
Zoukka viittaa varmaan siihen, että vanhat ohjelmat/pelit täytyy ottaa retina-käsittelyyn. Ei kai se ainakaan heti pakollista ole, ainakaan iPhone 4:n kohdalla ei ollut. Jonkinlainen siirtymäaika tässä sallittaneen. Suurimmat ja Applea lähellä olevat kehittäjät ovat varmaan saaneet tiedon näytön päivityksestä hyvissä ajoin, jolloin ovat ehtineet tehdä jotain demottavaa maaliskuun tilaisuuteen. Ihan varmaan jokin suuri pelikehittäjä siellä on hehkuttamassa näyttöä ja esittämässä miten peli pyörii uudella iPadilla.
Lisäksi täytyy muistaa, että liikunta lisää näläntunnetta. Jos pitää nälkäkuuria, ei liikkuminen ole enää mielekästä, koska keho vaatii myös polttoaineita.
Laskin tuossa äsken karkean arvion, että viikossa poltan aerobisen liikunnan kautta n. 5000 ekstrakilokaloria. Heittoa voi olla n. 500 kilokaloria suuntaan tai toiseen, riippuen tunnenko itseni poikkeuksellisen energiseksi vai otanko aavistuksen iisimmin.
Syödä saa todella paljon, mutta toisaalta painokaan ei tipu yhtään. Se ei haittaa, sillä se ei ole tavoitteeni. Mutta en näe, miten tulisin toimeen yhtään pienemmällä ravintomäärällä ja pitäisi liikuntamäärän samana.
Ruokavaliolla siis tosiaan pääasiassa laihdutaan, mutta sopiva aerobinen liikunta siihen rinnalle voi vauhdittaa tuloksia.
DKC oli aikoinaan kaunein peli tässä maailmassa, mutta kenttäsuunnittelun, kontrollien ja puhtaan hauskuuden puolesta se jää selvästi Super Mario Worldin jalkoihin. SMW on yksi suosikkivideopeleistäni ja pelattu varsinkin kahden pelaajan moodissa läpi monta kertaa kaikki 96 kenttää aukaisten.
Super Mario 64 Super Mario Bros. 3
Tämä oli TODELLA vaikea päätös. Asiaa tovin mietittyäni haluan nostaa jalustalle SMB3:n, koska puhtaana tasohyppelynä se on mielestäni näistä kahdesta parempi peli. SM64 sisältää myös seikkailuelementtejä. Lisäksi haluan kilpailuttaa finaalissa toisiaan vastaan maailman parhaimmat 2D-tasoloikat.
Mutta kuten sanottua, tämä oli "Emily VamCamp vaiko Yvonne Strahovski?" tason päätös vaikeusasteeltaan.
Macrumors sai käsiinsä tulevan iPad 3:n näyttöpaneelin. Heillä ei ollut mitään mahdollisuutta syöttää siihen virtaa, mutta mikroskoopilla sitä tutkittuaan he ovat vakuuttuneita, että seuraava iPad todella saa tuplatun resoluution paneeliinsa. Tämä kuvakin puhuu asian puolesta:
Laitteen julkistustilaisuus pidettäneen maaliskuun 7.
iPad 3 on itselleni odotetuin iOS-laite vuosiin. Miten Apple on ratkaissut akun kulumisen noinkin hurjan resoluution näytössä? Entä onko esimerkiksi infinity blade 2:n kaltaisilla graafisesti näyttävillä peleillä mahdollisuutta hyödyntää resoluutiota koko komeudessaan? Sehän ylittää selvästi Full HD:n, johon nykykonsoleillakaan ei päästä melkein koskaan. Toisaalta taas nykykonsolit ovat 6-7 vuotta vanhaa rautaa, iPad 3 tulee 2012.
Eilen tapahtui aika järkyttävän siisti juttu kun käytin satunnaisesti eteen tullutta Verilohikäärmettä vastaan Eilen napsahti lisäksi kevyisiin suojauksiin taso 100. Hipsinpä siis pian takaisin Whiteruniin ja teetän itselleni koko daedric-setin, maukkailla lisäyksillä maustettuna tietysti. Nyt kun sekä kevyen että raskaan suojauksen taso on tapissa, voi vapaasti käyttää kumpaa haluaa kun niistä ei enää uutta opi. Lisäksi olen saanut raskaisiin suojiin perkin, joka poistaa suojilta painorangaistukset, joten niistä ei siinä mielessä kärsi yhtään.
Level 59, tunteja takana karvan yli 160. Daedric-juoskarini tuottaa tässä vaiheessa vahinkoa noin 170 pisteen verran muistaakseni.
Apple aikoo tästä lähtien julkaista uuden version OS X:stä joka vuosi, samaan tapaan kuin iOS:stakin.
Kunnes joku vuosi WWDC avataan introlla, jossa Mac OS X ja iOS paiskaavat kättä ja sulautuvat yhdeksi! On aika selvää, mihin tämä koko juttu on menossa. Aikaa siihen menee, mutta aikanaan Applen tabletit ja Mac-tietokoneet pyörivät samalla käyttöjärjestelmällä.
Täytyykin testailla tuota messages-betaa. Todella kätevää kyllä, monesti olen tullut ajatelleeksi, että voisinpa lähettää viestin Macilla jonkun iPhoneen.
Olinkin juuri raapustamassa tuosta. Aikamoinen litanja uusia ominaisuuksia tulossa. Mm. AirPlay Mirroring, Notification Center ja Game Center. Eli lisää iOS:n ominaisuuksia, mutta myös vähän uuttakin.
Ainiin, jos haluat joskus upgradeta tuosta Hip Hop Absista johonkin suuntaan, niin kannattaa miettiä P90X-ohjelmaa tai Insanityä.
Olen lukenut näistä kahdesta ja kuulostavat tosiaan mielenkiintoisilta. Insanity Workoutissa on näytevideoiden perusteella samoja piirteitä kuin Hip Hop Absin Level 2:n tietyissä harjoituksissa, mutta astetta rankempana. Tutustun siihen varmasti sitten kun Level 2 tuntuu käsipainojen kanssa liian kesyltä eikä saa enää hikeä virtaamaan entiseen malliin. Shaun T. on vetäjänä siinäkin ja jo se tekee siitä tutustumisen arvoisen. Kaveri tosiaan osaa tsempata laittamaan kaiken peliin myös television välityksellä.
4 x 0,25kg kierrelukko 2 x 1,25kg tanko levyjen painot 4 x 1,5kg ja 4 x 2,5 kg tangon halkaisija painojen päästä 24mm levyjen halkasijat 12,5cm ja 16cm
Ensinnäkin, painot tulevat käyttöön Hip Hop Absiin, sillä siinä hyödynnetään niitä aina välillä. Toki nekin liikkeet voi tehdä myös ilman painoja, ja niin olen tähän asti menetellytkin, mutta nyt kun ohjelmaa on tehnyt jo jonkin aikaa niin haluaa vähän lisämaustetta.
Tämän lisäksi ajattelin tehdä n. 3-4 kertaa viikossa Youtubesta löytämääni käsipaino-treeniohjelmaa.
Tiedostan hyvin, että käsipainoilla ei tehdä ihmeitä, mutta tarkoitus on saada edes vähän lisää voimaa käsiin. Ymmärtääkseni myös käsipainoilla ja oikealla ohjelmalla se on mahdollista. Salille ei ole kiinnostusta ja aikaakaan raahautua, kun juoksu/aerobinen on se päämielenkiinnon kohde. Ei tästä haittaakaan voi olla, eikös niin?
Tässä vielä se ohjelma, jota ajattelin. Jos löytyy parempia, niin saa toki vinkata.
Talvijuoksussa on vaikeampaa saavuttaa se optimaalinen kehonlämpö juostessa. Pitää pelata eri vaatekappaleilla ja ottaa huomioon ulkona vallitseva pakkanen plus vielä tuuliolojen mukanaan tuoma "tuntuu kuin" -lämpötila. Jos tässä onnistuu, juostessa ei tule kylmä eikä kuuma, vaan on juuri sopiva. Se on mahdollista.
Kesähelteillä tilanne on vähän erilainen, sillä kuuma tulee lähti lenkille vaikka alastomana. Yleensä en näin tee, sillä en halua tutustua Kilon poliisilaitokseen sisältä käsin. Kesällä kuitenkin yrittää saada vaatetuksesta mahdollisimman kevyen ja ihonmyötäisen, koskeutta poistavan.
Mitä kaatumisiin tulee, niin juostessa ei tänä talvena ole ollut lähellä, mutta kävellessä on tapahtunut pari kertaa pientä sähellystä kun piilojää on osoittautunut petolliseksi.
Muistan vielä kun Epi aloitteli tämän juoksuintoilun. Ihan liian usein juoksemista/kuntoilua aloittelevat hommaavat heti alkuunsa kalliit juoksuvermeet, mutta kadottavat sitten motivaation ja kiinnostuksen muutaman lenkin jälkeen. On kyllä hieno nähdä, että Epi jaksaa edelleen painaa menemään ja harrastus tuntuu menevän hyvällä vauhdilla eteenpäin!
Itsekin muistelen välillä alkuaikoja. Jaksoin juosta kuluneissa verkkareissani ja T-paidassani hädin tuskin 2-3 kilometriä yhtämittaista juoksua, sitten piti välillä kävellä. Piti vain muistuttaa itselle, että turhan rankka alku ei palvele ketään. Jokaisen lenkin jälkeen pitäisi harrastuksen alussa jäädä fiilis, että "olisi jaksanut vielä vähän". Kun kehittyy, voi alkaa koettelemaan rajojakin.
Juoksu on siitä loistava harrastus, että se on täynnä rajapyykkejä. Itselleen voi luoda todella paljon motivaatiota yhdistämällä harrastuksen näihin rajapyykkeihin. Koska juoksikaan ensimmäisen kerran täydet 5 kilometriä? Tai kympin? Milloin oli ekan puolimaratonin aika?
Muistan, kun juoksin aikoinaan ensimmäistä kertaa kymmenen kilometriä alta 60 minuutin. Se tuntui todella hyvältä ja oli jälleen yksi saavutettu rajapyykki. Mietin silloin, pystyisinkö koskaan juoksemaan kymppiä alle 45 minuutin.
Nyt tuosta tunnin ajasta on tippunut jo reilu 15 minuuttia. Tähtäimet ovatkin jo siinä, että juoksee matkan mahdollisimman lähelle 40 minuutin rajaa.
Maltillinen eteneminen harrastuksessa on todellakin yksi avain säilyttää mielenkiinto. Jokaisesta pudotetusta sekunnista ja juostusta lisämetristä voi iloita. En koskaan tule olemaan mikään kilpailija juoksulajissa eikä se ole tarkoituskaan. Pointtina on päihittää kerta toisensa jälkeen vain se yksi vastustaja, joka merkitsee.
Ihana juoksukevät/kesä lähenee jo kovaa vauhtia. Sen kunniaksi päätin hemmotella itseäni hyvissä ajoin uusilla juoksutamineilla, jotka otan käyttöön jahka aurinko alkaa toden teolla lämmittää ja keventää juoksijan ripeää askelta.
Mutta minkälaista vaatetta tällä kertaa? Juoksu on suhteellisen halpa harrastus eikä itse suoritus maksa itsessään yhtään mitään. Niinpä ajattelin, että kannattaa kunnolla satsata varusteisiin tällä kertaa. Laitoin tilaukseen Skins-asukokonaisuuden, jota on kehuttu foorumeilla erittäin hyväksi varsinkin juoksijoille.
Skins-vaatteet tehostavat verenkiertoa kompressio-vaikutuksen kautta. Myös ruumiin lämmönsäätelykyky paranee. Esimerkiksi helteellä ihon pintalämpötila on 3-5% normaalivaatteita alhaisempi, joka tietenkin tekee heinäkuun hikilenkeistä astetta miellyttävämpiä. Vaatteet ovat erittäin istuvia, jolloin on tärkeää valita juuri oikea koko.
Skins-vaatteiden luvataan siis parantavan yleistä suorituskykyä n. 10-15% ja sen lisäksi nopeuttavan palautumista. Ihan täysin tyhjiä lupauksia nämä eivät vaikuta olevan, ainakin jos juoksufoorumin kokemuksiin on yhtään uskomista.
Myös Sonyn väite, että Houstonin levyjen hinnan nousu oli "työtapaturma", on aika erikoinen. Osuiko joku harjoittelija vahingossa "muuta hintaa" nappiin vai mitä ihmettä?
Ymmärrän, ettei DigiTodayn toimituksessa ehditä tsekkailemaan faktoja loputtomiin ja uutiset on saatava kiireellä eetteriin, etteivät ne vanhene. Mutta silti voisi pyrkiä tulevaisuudessa vähän tarkempaan uutisointiin.
1.4 on hyvä paikkaus: se tekee PS3:n Skyrimistä viimeinkin melkein sellaisen, mikä se olisi pitänyt olla viime marraskuun 11. päivä. Pelata voi tuntikausia eikä häiritsevää lagia enää esiinny. Ruudunpäivitys seilaa toki välillä 20:n fps:n tuntumassa, joten sen suhteen X360:n version rinnalle ei vieläkään päästä. Mutta onhan tämä huomattava askel oikeaan, ei siitä mihinkään pääse.
Asiasta toiseen: Skyrimiä pelatessa siitä irtoava nautinto on suoraan suhteessa pelaajan pelityyliin ja intoon tempautua pelimaailmaan. Itse rakastan Skyrimin maailmassa esiintyviä pieniä tarinoita ja ihmiskohtaloita, jotka ovat sinällään pisara meressä, mutta silti merkityksellisiä immersion kannalta. Annan esimerkin eiliseltä illalta.
Ratsastin Riftenistä kohti Whiterunia ja jonkin ajan päästä ajauduin pois päätieltä vesiputousten lähellä. Huomasin, että putoukset kätkivät osittain sisäänsä vanhan linnakkeen. Hetkeäkään epäröimättä nappasin jouskarin käteen ja avasin rakennelman oven.
Sisällä oli tunkkainen ilmapiiri, vesi puski sisään kiveseinän raosta ja siellä täällä lojui ihmisten luurankoja. Sellit kertoivat omaa tarinaansa: tämä on kauan sitten käytössä ollut vankila.
Myös vartijoiden aaveet päivystivät rappiolinnakkeessa. "Vaeltaako keskuudessamme elävä?" kuului huuhahdus. Oli selvää, etteivät he halunneet rauhaansa häirittävän. Ebony-nuolet siirsivät kalmot pikaisesti kiirastulestaan lopulliseen lepoon.
Paikalta löytyi myös pari päiväkirjaa, sekä yhdeltä vartijalta että vangilta. Molemmat olivat kirjoittaneet myrskyn ja huomattavan vedenpinnan nousun olevan tulossa. Vanki aikoi hyödyntää myrskyn tuoman tilaisuuden ja suunnitteli pakoa, kun taas vartija mietti mitä vangeille tulisi tehdä.
Tämä noin 20 minuutin miniseikkailu on vain minimaalinen osa Skyrimiä. Mutta SE ON SIELLÄ. Pelaajan löydettävissä ja koettavissa. Kukaan ei pakota menemään sinne eikä varsinkaan ottamaan selvää mitä on tapahtunut. Joku saattaa rynniä omalla pelityylillään luolan läpi, tappaa aaveet ja napata kaiken vähänkin arvokkaan mukaansa, ottamatta selvää mitä siellä on tapahtunut.
Minulle hylätty vankila edustaa jälleen yhtä lokaatiota, joka tekee pelin maailmasta entistä eheämmän ja tunnelmallisemman.
DigiToday on taas tehnyt kunnon taustatutkimukset. Levy-yhtiöt määräävät levyjen hinnan, eikä Applella ole niiden kanssa mitään tekemistä. Apple vain saa tietyn osuuden levy-yhtiön määräämästä hinnasta.
Tässä kohtaa moitteet voi siis laittaa levy-yhtiön niskaan.
Luulin, etten tunne ketään, joka todella omistaa Hiphop Absit. I stand corrected.
Kuulin ekaa kertaa noista kun Chris Pratt (Everwoodin Bright) hehkutti Conanissa miten Hip hop Abs oli auttanut tätä pudottamaan painoa ja kohottamaan kehonkuvaa. Alkuun tosin ajattelin, että onkohan tuo nyt kovin hyvä. Sitten tutkin vähän enemmän kokeilijoiden kommentteja ja päätin tarttua syöttiin.
Kannatti. Todella hauska ohjelma ja, kuten jo sanoinkin, antaa myös tuloksia.
Shaun T. on tosi jees noissa pätkissä, oikein motivoiva kaveri ja DVD:t on hyvin tehty kautta linjan.
Tuo on toiminut oikeasti. Minulla on olemassa vatsalihaksistani vakuuttavaa ennen ja jälkeen -materiaalia, mutta en kai ole niin törkeä, että niitä julkisesti laittaisin tänne foorumille.
Epillä kyllä ihan kunnioitettava määrä juoksentelua viikossa. Tuolla määrällä kannattaa jo vähän syödäkin, niin ei turhaan kuihdu
Juoksun lisäksi harrastan tuollaista vatsalihas/kokovartalojumppaa kotioloissa. Pistän DVD:n pyörimään ja vedän sen tahdissa. Aika paljon vartalo kiinteytynyt sen jälkeen kun aloitin tuon ja koskapa se on pääasiassa tanssiliikkeiden päälle rakennettua, on se myös mielestäni todella hauskaa. Yleensä nuo setit ovat 35-45 minuutin pituisia, joka varsinkin aamukuntoiluna on todella jees. Aina kun ei huvita lähteä pimeään talviaamuun juoksemaan, mutta pienet jumpat kotona kyllä maistuvat.
Kuntoilun kalorivajetta minulla paikkaavat mm. mysli, maapähkinät, rahka, tumma suklaa.
Paino on pysynyt kuntoilusta huolimatta samana jo pitkään. Se ei saakaan enää pudota tässä vaiheessa.
Betheshalla näyttäisi olevan myös huumorintajua, kun videossa oli näitä "arrow in the knee" läppiä.
Ilmiöhän on vallan ottanut koko Youtuben valtaansa. Video kuin video, niin joku heittää jonkun muunnoksen tuosta vitsistä. Kun sen ekaa kertaa kuuli vartijan suusta, kuulosti se kyllä heti vähän huvittavalta muttei arvannut millaiseksi meemiksi se lopulta nousisi.
Toivottavasti korjaavat pelin ensin juhlakuntoon kaikilla alustoilla ja vasta sitten DLC:t kehiin. Oli miten oli, tulen todella lapsenmielisen innostuneeksi kun ajattelenkin moisten lisälatausten saapumista kaikkien ulottuville.
Lohharilla auringonlaskuun...
Btw, 1.4 on Xbox-pelaajien ladattavissa ja PS3-patchin pitäisi myös saapua ihan näillä näppäimillä.
Skyrimin valmistumisen jälkeen Bethesda pisti koko tiimin toteuttamaan Skyrimiin villeimmätkin ideat. Niille ei yksinkertaisesti asetettu mitään rajoja. Lopputulokset saavat kuolan valumaan. Mukana on muun muassa lohikäärmeellä lentäminen, aidosti muuttuvat vuodenajat (lumi sataa ja sulaa pois, kasvisto muuttuu) sekä oman talon rakentaminen kokonaan itse!
Suurin osa on tuloillaan maksuttomina tai maksullisina lisälatauksina. On sanomattakin selvää, että ainakin kolme mainitsemaani ottaisin peliin todella mielelläni.
Molemmat konsolit saavat 1.4 paikkauksen hyvin todennäköisesti tämän päivän aikana.
Onhan tätä jo odoteltu. Toivomuksena on huomattava suorituskykyparannus PS3-versioon, niin ettei se alkaisi tahmaamaan pienen pelaamisen jälkeen. Myös Bethesdan foorumeilla ollaan PS3-version tiimoilta kuin tulisilla hiilillä ja kutsutaan 1.4:ää Bethesdan viimeiseksi mahdollisuudeksi saada Sony-konsolin versio pelattavaan kuosiin. Sitten katkeaa kuuluisa kamelin selkä.
Toki Bethesdakin varmasti haluaa saada kaiken kuntoon. Kukapa haluaisi menettää ison osan DLC-myynneistä Playstation-pelaajien mukana?