Kuinka monet teistä muuten oikeasti pelaavat käsikonsoleita liikkeessä? Game Boyta ja DS:ää olen pelaillut ihan joko kotona tai pitkillä automatkoilla (DS kyllä ollut lähinnä pölyttymässä kaapissa viime vuodet). On kyllä helpompaa bussissa ottaa se Android taskusta ja vetää pari leveliä Angry Birdsiä. Tuntuu vähän vaivalloiselta kantaa DS:ää mukana.
Älykännykät ja tabletit ovat suuri kilpailija 3DS:lle ja Vitalle, se on päivänselvää. Nykyään valmistajilla on tapana päivittää esimerkiksi kännykkämallistoaan kerran vuodessa, jolloin ne saavat huomattavan tehonlisäyksen. Jo iPhone 4S pyörittää ongelmitta niinkin kaunista peliä kuin Infinity Blade II. Ja tänä vuonna ilmestyvä iPhone on varmasti vieläkin kykenevämpi graafiselta suorituskyvyltään. Nintendollakin on toki tapana päivittää käsikonsoliaan, mutta yleensä sisukset pysyvät samoina ja vain ulkokuori muuttuu.
Minulle iPhone on tehnyt käsikonsolit aikalailla tarpeettomiksi, vaikka kyllä joskus tekisi mieli pelata jotakin "konsolimaisempaa" pitkillä matkoilla. Se ei vaan maksa vaivaa hankkia niinkin kalliita laitteita niin vähäisen käytön takia. Vitalle taas ilmestyy pitkälti sellaisia nimikkeitä, joita on mukavampi pelata kotikonsolilla suuren ruudun ääressä.
Kyllä käsikonsolit yhä tietyille yleisöille kauppansa tekevät, mutta ne kohtaavat tässä sukupolvessa suurempaa vastarintaa kuin koskaan.
Eihän tuo "ennustus" pelkästään mayojen kalenteriin perustu vaan onhan se joku supertietokonekkin lyönyt tuohon päivään, joka olisi mukamas ennustanut myös WTC iskut jne. Muitakin juttuja oli, joita en nyt muista.
Kuulin jostain saman supertietokonejutun, mutta en vain ole koskaan nähnyt lähdettä.
Aivan. Uskokoon kukin mihin haluaa, kunhan ei tule minulle asiaansa liian suorasti tyrkyttämään/myymään. Asiallinen keskustelu ja pohtiminen on OK, mutta yltiökiihkoilu ei niinkään.
Harmi, että näin tunneperäisistä asioista puhuttaessa keskustelu ryöstäytyy usein käsistä ja ajautuu kiihkoilun puolelle.
Niin tosiaan, Mayat ovat ovat sanoneet vuodesta 2012, että maapallo kokee muutoksen ja uusi aika alkaa. Puheet maailmanlopusta ovat tulleet vallan muilta tahoilta kuin alkuperäiseltä "lähteeltä".
Mullistukset eivät välttämättä ole ylimaallisia, tyyliin UFOjen saapuminen, vaan kyseessä saattavat olla ihan maalliset muutokset. Toki löytyy niitäkin, jotka vakaasti uskovat tänä vuonna todistettavan virallisesti maapallon ulkopuolisen älyn olemassaolon. Alati kiihtyvät UFO-havainnot ovat tiemmä yksi näyttö tästä.
Olen tälläisten aiheiden suuri ystävä. Mitään en usko suoralta kädeltä, mutta en toisaalta tyrmääkään. Se olisi mielestäni aivan yhtä hölmöä kuin kaiken tiedon nieleminen ilman kritiikkiä. Ihmisäly ei vain taivu käsittelemään kaikkea.
Uskon, että jotain voi tapahtua tänä vuonna, mutta mihinkään 2012-elokuvan maalailemiin maailmanlopun kuviin en usko. Maailmanloppuja on ennustettu alati läpi historiamme. Toki joskus joku osuu oikeaankin, mutta eri asia onko se hetki 2012, 2121, 2410 vaiko 6910.
Jokatapauksessa, mielenkiintoista seurata tämän vuoden ilmiöitä ja sitä, miten ne sidotaan 2012-mytologiaan.
X-Filesin pilottijakso on aina yhtä hienoa katsoa uudestaan. Näyttelijät toki vielä hakevat parasta mahdollista statsiaan, mutta on jo tässäkin havaittavissa miten hyvin Andersonin ja Duchovnyn yhteispeli ruudulla toimii. Jakso päätetään ikoniseen kohtaukseen Raiders of the Lost Ark -hengessä.
UFO-meiningeillä jatketaan. Mulder ja Scully selvittävät kadonneen armeijahenkilön kohtaloa ja törmäävät siinä sivussa ufohihhuleihin. Yhtä roolia vetää Seth Green. Jakson lopussa on esimerkillisen komeaa kuvaustyötä. Pienellä budjetilla on loihdittu niin elokuvamaisia näkymiä, että melkein kaikki muut saman ajan TV-sarjat kalpenevat kateudesta.
Squeeze on filujen historian ensimmäinen ns. MOTW (Monster of the week) jakso. Hassua kyllä, monien mielestä se on jopa paras sellainen. Tooms on huiman hyytävä hirviö ja vaikka tapahtumien lopputulokset muistaa, jännittää silti. Filujen potentiaali on täydessä käytössä.
Sarja palaa yhden Viikon Hirviö -jakson jälkeen takaisin UFO-rintamalle. Se ei vedä vertoja kahdelle ensimmäiselle ja tuntuu vähän laahaavan. Ensimmäisellä kaudella jaksojen laatuvaihtelut olivat todella suuria.
Metsolla oli aikoinaan vanhoja patuja töissä jotka kulki shorsit ja havajipaidat päällä, sandaalit jalassa ja pitkät hiukset ja parta sängellä tai päälle.
Heti tuli mieleen:
Itse käyn parturissa 2-3 kuukauden välein, ihan fiiliksen mukaan. Viime vuonna kasvatin ensimmäistä kertaa pidemmät hiukset kun annoin niiden kasvaa kokonaisen vuoden täysin vapaasti. Lopputulos oli aika kivan näköinenkin mielestäni, vaikka loppuaikoina aloinkin näyttää enemmän luolamieheltä kuin sivistysvaltion ihmiseltä. Oli silti ihan jees kokeilu ja saattapi olla, että vielä joskus pidemmät hiukset tekevät paluun.
Vakiparturi laskuttaa opiskelija-alennuksen kera 16 euroa, joka on pk-seudun mittapuulla varsin OK taksa. Diggaan sellaisesta mallista, jossa ohimoilta on vedetty todella lyhyeksi ja päältä vähän pidempi. Tämä antaa kivasti kasvuvaraa ja vielä vähän ylikasvaneenakin toimii.
Ups, tämä olikin miehenä olemisen jalo taito... Ja täällä puhun hiustyyleistä!
X-Filesin uudelleenkatselun aika on koittanut! Viime kerrasta on jo kulunut muutama vuosi ja muistikuvat monista jaksoista ovat sopivan hämäriä. Taidan aloittaa jo tänä iltana pilotilla. Kaikki kynnelle kykenevät ovat tervetulleita fiilistelemään vaikka koko sarjaa tai sitten yksittäisiä jaksoja.
Löytyykö täältä oikeasti joku, joka ajelee rintakarvojaan(...and dear God, don't let me regret asking...)?
Kyllä minäkin ajelen nykyään nuo pois. Rintakarvoitukseni on hyvin tuuhea ja näyttää mielestäni rehoittavana varsinkin kesällä melko hassulta. Sheivauksen etuja on myös, että tällöin liikunnan hyödyt näkyvät vartalossa paremmin, kun rintakarvoitus ei ole peittämässä työllä ja tuskalla hankittuja vartalonmuotoja. Eri asia tietysti jos karvoja on vain vähän.
Vastakkaisen sukupuolen keskuudessa mielipiteet näistä tuntuu tosin menevän joskus täysin ristiin. Monet pitivät karvaista Ephiä ihanan miehekkäänä, mutta vastakkaistakin sanottiin. Päätös alkaa sheivaamaan ei kuitenkaan johtunut kenenkään muun antamasta kommentista/nootista, vaan ihan itse päätin vuosien jälkeen haluta vähän vaihtelua. Nopeastihan ne takaisin kasvavat jos tulee joskus katumapäälle.
Tää thread on joko aivan gay tai miehisin ikinä. Aloitus viestin kuva tekee suurimman ristiriitaisuuden. En sitten tiedä mitä se kertoo kun kuitenkin kirjoitan tähän
Tilasin 20eurolla Play.comista Rayman Originsin ja eilen peli saapui postista. Sanonpahan vaan, että jokaisen pelaajan tulisi nähdä omin silmin, miten hyvältä tämä peli näyttää. Sitä ei voi sanoin kuvailla.
Nähtäväksi jää, onko peli muutenkin yhtä hyvä kuin alku antaa ymmärtää.
Yksi ilta tuli testattua demoa ja pelin ulkoasusta olen senkin perusteella samaa mieltä. Hämmästyttävän nätin näköinen peli ja erittäin raikas väripaletti. Puhtaalle tasoloikalle olisi kyllä tilaa kunhan Skyrimiltä vapautuu joskus aikaa.
Diggailen pitää sellaista 4-5 päivän sänkeä. Joskus pääsee kasvamaan tosin vähän pidemmäksikin, mutta mitään tosi pitkää partaa en ole koskaan kasvattanut. Parrankasvu on tuuheutunut viime vuosina selvästi ja toivon mukaan tuosta vielä paranee paljonkin. Ei varmaan kannata kuitenkaan mistään Jack Shephard -tason sängestä haaveilla. Olen todella kateellinen niille, joiden sänki näyttää tältä:
Meikällä on höylänä Gillette, jonka kanssa käytän yleensä Lidlin halpis-partavaahtoa. Aloitin jollakin Philipsin suhteellisen halvalla partakoneella, mutta huomasin pian ettei se ollut minun juttuni. Johtuiko sitten halpislaitteesta, mutta iho leuan kohdilta ärsyyntyi ajamisesta. Siirryttyäni höylään olen ollut tyytyväinen. Nykyinen on pari vuotta sitten joululahjaksi saatu Gillette Fusion.
Tuota FP:n kokoamaa tilastoa katsellessani tajusin, että tämä oli jo viides kerta kun Lauta Awardsit pidettiin. Viides kerta. Ei tosiaankaan tunnu, että laudan perustamisesta olisi jo melkein puoli vuosikymmentä...
Ja kiitokset toki kaikille äänestäneille. Mukavaltahan tämä taasen tuntuu. Pidetään kuitenkin jalat maan pinnalla; yksi mies ei foorumia tee ja muut keskustelijat ovat aivan yhtä tärkeitä kuin jotkut tietyt aktiiviset ja massasta vähän enemmän erottuvat yksilöt.
2012 tuo mukanaan toivottavasti monipuolisempaa keskustelua laudalle. WiiU:n julkaisu tuo varmasti mukanaan jännitystä ja samoin on Microsoftin ja Sonyn tapauksessa, sillä ensimmäiset faktat näiden uusista konsoleista saatetaan hyvinkin julkaista jo tämän vuoden aikana.
Muistakaahan myös, ettei kannata arastella uusien topicien luonnin kanssa. Jos aihe on asiallinen ja samantapaista ei jo löydy entuudestaan, ei avausviestiin tarvitse ahtaa hehtaarikaupalla asiaa. Kunhan kertoo mistä on kyse ja mistä pitäisi keskustella. Uudet topicit ovat keskustelun elävyyden kannalta ensiarvoiden tärkeitä; ettei kangistuta päivittelemään vain vanhoja aiheita päivästä toiseen.
Rakastan tätä foorumia ja se on minulle ainoa keskustelupalsta netissä, jossa kirjoittelen säännöllisesti. Toivottavasti tulevat vuodet ovat entistäkin parempia!
Se julkaistiin aikoinaan PS2:lle, Xboxille ja PC:lle. Jos omistat ensimmäisen myyntierän PS3:n, jossa on tuki PS2-peleille, voit pelata sillä Richard Burns Rallyä. Esimerkiksi uudemmat Slim PS3:t eivät harmi kyllä pyöritä RBR:n PS2-versiota.
Aloitin eilen vähän testailemaan kunnolla miten Pickpocket-taito pelissä toimii. Kuljeskelin ympäri Whiterunia ja pöllin joitakin kolikoita muutaman vartijan taskusta. Jäin toki kiinnikin parin otteeseen, mutta takuusumma vapautusta vastaan oli niinkin pieni kuin 25 kolikkoa. Hauska taito, joka täytyy ehdottomasti käytellä tästä eteenpäin enemmänkin. On se hassua kun 80 pelitunnin kohdalla vaan äityy koittamaan jotakin ominaisuutta pelissä ensimmäistä kertaa eikä taskuvarkaudet edes ole ainoa lajissaan joka minulla on kokonaan kokeilematta. Tämä peli on niin pirun laaja.
Taskuvarkauteni pistivät kuitenkin liikkeelle odottamattoman ja hauskan seurauksen Whiterunissa:
Nintendo on ilmeisesti paljastanut Japanissa ilmestyneessä Zelda-taidekirjassa myös sarjan pitkään fanien toimesta spekuloidun aikajanan virallisen version.
Eli Ocarina on koko sarjan vedenjakaja; siitä aikajana haarautuu peräti kolmeen suuntaan. Aikajana A:ssa Link epäonnistuu pysäyttämään Ganonin, joka johtaa ensin A Link to the Pastin tapahtumiin. Muut kaksi aikajanaa pohjaavat sille, että Link päihitti Ganonin Ocarina of Timessa. Aikajana B sille, että Link palasi lapsuuteensa ja aikana C sille minkä Link jätti taakseen seitsemän vuotta tulevaisuudessa.
Harva nyt Zeldoja pelaa sen takia, että niissä on vahva tarina, mutta mielenkiintoinen paljastushan tämä on jos tosiaan ihan virallinen aikajana kysymyksessä. Aikaisemminhan kahden aikajanan selitys on ollut se suosituin. Nyt niitä onkin peräti kolme!
The Zelda series starts with a simple progression. The first four games in the timeline, from earliest to latest are:
1. The Legend of Zelda: Skyward Sword 2. The Legend of Zelda: The Minish Cap 3. The Legend of Zelda: Four Swords 4. The Legend of Zelda: Ocarina of Time
Here's where things get complicated, because Ocarina deals with a leap in time and technically only spells out one of those timelines with its ending. However, if these reports are to be believed, Nintendo has generated three scenarios based on Ocarina of Time.
The first, which we'll call Timeline A, assumes Link actually fails to stop Ganon. How or why this is a logical storyline path is a bit lost on us, because the game resolves that battle, but regardless, here are the games that follow Timeline A:
5-A. The Legend of Zelda: A Link to the Past 6-A. The Legend of Zelda: Oracle of Seasons/Oracle of Ages 7-A. The Legend of Zelda: Link's Awakening 8-A. The Legend of Zelda 9-A. Zelda II: The Adventure of Link
So there's that - many games based on an odd presumption. Regardless, the next path, Timeline B, works from the presented ending of Ocarina of Time, featuring Link returning to live through his childhood. As we all know, Majora's Mask picks up shortly after Ocarina's ending, leading to these games:
5-B. The Legend of Zelda: Majora's Mask 6-B. The Legend of Zelda: Twilight Princess 7-B. The Legend of Zelda: Four Swords Adventures
One more timeline for you. This one starts with Ganon's defeat in the Ocarina of Time era, and progresses from there - from the time that Link advanced and eventually left so he could be a child once again. Here are the games in Timeline C:
5-C. The Legend of Zelda: The Wind Waker 6-C. The Legend of Zelda: Phantom Hourglass 7-C. The Legend of Zelda: Spirit Tracks
Pari Brasilialaista radiokanavaa on uutisoitunut tänään, että Bruno Senna on tehnyt Williamsin kanssa sopimuksen kuljettajan paikasta vuonna 2012. Hän ajaisi Maldonadon tallikaverina. Oskari Saari twiittasi uutista eteenpäin hetki sitten.
Kannattaa tietenkin ottaa vielä varauksella, kun ei ole virallista vahvistusta. Hieno juttu jos on totta!
Virallinen versio Ridley Scottin Prometheus-elokuvan trailerista tulee julki huomenna, mutta vuotaneita ja huonolaatuisia versioita on jo nähtävissä ympäri internetiä.
Katsoin yhden sellaisen ja se laittoi housut pyörimään jaloissa. Nousi korkealle vuoden 2012 odotuslistalla, joka ei ole vähäpätöinen lista. Dark Knight Rises, The Hobbit part 1, Prometheus... Jos vuosi 2012 jää ihmiskunnan viimeiseksi, lähtee ainakin Hollywood pamauksella.
Ja kylmiä väreitä ei voinut estää. Trailerin perusteella Jackson hoitaa homman jälleen kotiin, ainakin visuaalisesti. Myös tutut sävelet siellä täällä ihastuttivat. Hyvä ja nälkää nostava traileri.
Etelässä pyryttää nyt lunta! Todella mukavaa nähdä tuota valkoista pulveria pitkästä aikaa. Ja ilmeisesti vielä huomennakin luvassa lumikuuroja. harmi, että perjantain vesisateet saattavat viedä kaiken mennessään.
Onhan tämä tosiaan aika masentavaa. Nytkin on satanut vettä lähes 24h taukoamatta täällä etelässä. Tulin äsken lenkiltä eikä maiseman perusteella millään voi ymmärtää, että viikon päästä on jouluaatto.
Onneksi näyttäisi siltä, että Tampereen suunnilla mahdollisuus valkeaan jouluun on olemassa. Kunhan olisi edes 5-10 cm lunta, että voisi lumilyhdyn tehdä ja ihan yleisen fiiliksen vuoksi. Sekin olisi jo jotain.
Miltä nykykonsolien usein alle 720p:n jäävä matsku näyttää tuon kokoiselta ruudulta? Onhan se toki katseluetäisyydestäkin kiinni. Itse pelaan omasta 50" plasmasta noin kahden metrin etäisyydeltä ja silloin 720p näyttää hyvältä. Mutta lähempää ei kärsi, eikä tietenkään ole tarviskaan. En kyllä osaa edes kuvitella miten jumalaiselta natiivi 1080p-matsku, esimerkiksi huippulaatuiset Blu-Rayt näyttävät tuollaiselta paneelilta.
Katsellut vähän tuota Logitechin G27. Mutta onkos tuo hintansa arvoinen kapistus? Tällä hetkellä rattina Logitechin Driving Force GT. Onkos tuossa G27 kuinka tuo kytkimen toiminta toteutettu, eli vaatiiko se sen pohjaan että saa kepillä vaihteen silmään? Että saa oikeasti ajoittaa sen painallukset, niin kuin oikeastikkin ajaisi.
On täysin pelistä kiinni miten kytkintä tuetaan ja käytetään. Esimerkiksi GT5:ssä on mahdollista käyttää keppivaihteita kokonaan ilman kytkimen käyttämistä. Kytkin aktivoituu kun sen painaa pohjaan. Kaikki riippuu siitä, miten hyvin pelintekijät ovat sen koodanneet toimimaan.
En tiedä antaako GT5:n spec 2.0 -päivitys isomman hallinnan kytkimeen, esimerkiksi sen herkkyyden säätöön. Tähän voi vastata joku, joka on peliä pelannut tuolla kokoonpanolla. Itselläni ei siis rattia enää ole. Mututuntumalta sanoisin, että pelaamistani peleistä Shift 2:ssa kytkin oli toteutettu paremmin kuin GT5:ssä. PS3:lla kytkintä tukevia pelejä ei ole kovinkaan monta loppujen lopuksi. PC:llä pelaavat oikeiden ajosimujen (iRacing, RFactor, RBR jne.) ystävät hyötyvät G27:n kytkimestä ehdottomasti eniten.
GAFista tosiaan luin sen. Onkohan niin, että jos on tarpeeksi vahvat varusteet, niin eivät voi niin herkästi kuolla toisen tekoälyn käsiin, koska matka ns. huonosta hapesta kuolemaan on pidempi. Tarkoitan, että jos vaikkapa Lydialla on ne huonot oletuskamppeet päällä, niin hän menee paljon nopeammin huonoon jamaan kuin päivitetyillä varusteilla. Liekö se luonut väärinkäsityksen, etteivät voi kuolla noissa olosuhteissa.
Jokatapauksessa pitäisi olla niin, että kyyristymisen jälkeen tekoälyvastustajat suuntaavat hyökkäyksensä vain pelaajaa vastaan ja antavat kumppanin kerätä voimansa.
Ekan kerran pelin alkuvaiheilla otin Lydian mukaan, sitten melkein ekassa taistelussa se jo kuoli. Sitten yhtenä päivänä kun menin Whiterunin kotiini, huomasin sen vaan makaavan kuolleena lattialla siinä ylimääräisessä makuuhuoneessa
Noiden seuralaisten kanssahan menee käsittääkseni niin, että tekoälyn ohjaamat vastustajat eivät voi tappaa niitä, vaan ne menevät aina kuoleman rajamailla maahan kyyryyn keräämään uusia voimia. Tekoäly ei tällöin lyö vaan keskittyy jahtaamaan pelaajaa. Niinpä kaikki seuralaiskuolemat johtuvat itsestä, esimerkiksi lyö vahingossa haavoittunutta seuralaista sillä seurauksella, että tämä kuolee. On yllättävän helppoa mättää vahingossa kaveria selkään kun ne juoksevat toisinaan holtittomasti taistelun keskellä. Puhumattakaan jostakin taiasta, joka leviää pidemmälle kuin miekanisku.
Lydiasta on raportoinut moni, että onkin herännyt henkiin taas jossain vaiheessa kuoleman jälkeen. Tiukka pimu.
Pelikellossa karvan vajaa 70 tuntia ja ei perhana sentään, tämä peli koukuttaa vieläkin kuin ensimmäisenä pelipäivänä. Aivan huikean mestariteoksen ne on Bethesdalla saaneet aikaan ja vuoden peli palkinnotkin varmasti menevät oikeaan osoitteeseen. Tämän sanon siis Zeldaa pelaamattomana.
Tänään sain vihdoinkin nostettua taonnan yli tason 60, joten avasin käyttööni mahdollisuuden parannella taikaesineitä. Se nostikin hetkessä hahmoni paljon paremmaksi, kun taikapohjainen ebony-panssari ja örkki-kilpi nousivat uusille tasoille. Säästössä on vielä 7 perkkiä ja kokoajan tulee lisää. Säästelen niitä parhaita kykyjä varten, sillä tällä hetkellä hahmoni on luolastoissa varsin hyvässä jamassa.
Tässä vaiheessa annoin myös Whiterunin kodissani toimettomana istuneelle Lydialle töitä ja mimmi pääsi seikkailemaan kanssani suureen ja vaaralliseen maailmaan. Huomasin nopeasti, että apurista on monenlaista hyötyä, sillä muun muassa painavat lohikäärmeen luut ja suomut voi laittaa Lydian rahdattavaksi. Paljon parempi kun jättää ne lojumaan paikoilleen sen vuoksi, ettei itsellä ole tilaa. Seikkailen siis ainakin jonkin verran tästä eteenpäin Lydian kanssa. Täytyy vielä antaa mimmille kunnon varusteet ja aseet, niin ei luolastoissakaan tule ihan heti pataan.
Omat suunnitelmat ovat seuraavanlaiset: perinteisen perhejoulun vietän Ikaalisissa, johon tulee ihan kiva määrä perhettämme. Mukaanlukien siskoni lapset, jotka jo yksistään nostavat joulumieltä urakalla ylöspäin. Mikään ei ole sydäntä lämmittävämpää kuin katsella viisivuotiaan jännitystä aattona. Siinä itsekin muuttuu taas lapseksi ja joulumieli hiipii sydämeen. Ennen aattoa katson myös Joulutarina-elokuvan, jonka olen nähnyt kahtena edellisenä vuonna juuri ennen joulua. Sitä tulee ehdottomasti perinne.
Uudeksi vuodeksi sitten takaisin PK-seudulle, jossa on määrä juhlistaa uutta vuotta hyvässä seurassa ja maltillisesti seurajuomia nauttien.