Kun liekki sammuu, on sen rippeitä turha enää puhaltaa henkiin. Tälläisen sarjan ylläpitäjän tulee olla sataprosenttisen innostunut asiasta, muuten siitä ei tule mitään. Minulla se kantoi pari kautta. Tai no, toisen kauden lopussahan se innostus alkoi jo vähän rakoilla jos täysin rehellisiä ollaan.
Tiedän, että monet odottivat tätä sarjaa ja blogia uutisointeineen. Edelleen pahoittelen, jos jollekin tästä aiheutuu mielipahaa. Päätös tästä myös kypsyi pitkään eikä syntynyt yhdessä yössä.
Ja kyllä, myös PLGT-sarja kuopataan ainakin tältä erää.
iOS 5.0 GM ollut nyt käytössä noin viikon päivät ensimmäisen sukupolven iPadissa. Fiiliksiä:
- Ehkä hieman tahmaavampi kuin iOS 4 tässä iPadissa? Ei kuitenkaan mitään liikaa käyttöä häiritsevää junnausta ole tullut vastaan. - Safarissa parasta on selaimen tabit, jotka parantavat selauskokemusta huomattavasti. Nämä olisi kyllä pitänyt olla jo aikaisemmin iPadin Safarissa, mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan. - Notifikaatiot toimivat hyvin eivätkä enää häiritsee käyttäjää. Hienovarainen ilmoitus yläkulmassa on paljon parempi kuin keskelle ruutua hypähtävä neliö, joka vielä kaiken kukkuraksi pysäytti meneillään olevan ohjelman/pelin. - iCloud toimii mainiosti. Esimerkiksi kuvavirta on mukava ominaisuus: jos otan iPhone 4:llä kuvan, synkronoituu se automaattisesti kuvavirtaan ja näkyy siten heti myös iPadissa ilman erillisiä toimenpiteitä. Kuvat säilyvät Applen servereillä 30 päivää, josta ne voi halutessaan tallentaa ennen niiden poistumista laitteiden omaan muistiin. - Sormieleet jäivät vain iPad 2:n omistajien iloksi. Harmi. Kaipa ne saisi jailbreakilla kikkailtua tähänkin, mutta en tiedä maksaako vaivaa.
Tasan kuukausi aikaa Skyrimin ilmestymiseen! Aika on taas on joussut, mutta se on tämän pelin odotuksen kannalta tietenkin vain hyvä juttu.
Uusia ruutukuvia ja videoita risteilee netissä, mutta itsekin taidan tähän pisteeseen jäädyttää varsinkin videoiden katselun, jotta ei näe liikaa pelialueita ennen kun seikkailun itse pääsee aloittamaan. Tähän mennessä kaikki videolla näkemäni on ollut käsittääkseni pelin alusta. Ensimmäisten arvosteluiden tulo ei liene kaukana. Kiva nähdä, pystyykö Bethesda vastaamaan suuriin odotuksiin.
Älkää nyt eihän tämä kestä kuin ensi formula 1 -kauden alkuun. Silloin ollaan taas onnesta soikeena ja uusi Formula on pakko saada tulille pitkästä aikaa. Ja Schumi oranssi purkki päässään taas valloittaa maailman. Ei siinä vikaa ole, mutta näihän se menee, eikö
Kyllä mä nyt formuloita vielä katson ja olen niistä innoissani, mutta uutta Codemastersin Formula-peliä et näe minua hypettämässä ensi vuonna.
Ajopelit ei vaan enää anna mulle sitä fiilistä, että homma ois täysillä hauskaa. Ja kun jokin asia lakkaa olemasta sellaista, on aika jättää se taakseen. Näin mä kelaan. Vielä kun jauhaa F1 2011:ssä kolme tuntia yhden kisaviikonlopun parissa sellaista tekoälyä vastaan, joka huijaa välikelin olosuhteissa, niin vähemmästäkin alkaa vatutus nousta pintaan. Ei siinä ole mitään järkeä. Mieluummin laitan ne tunnit johonkin muuhun.
Perhana! Toihan huiman fiiliksen tuo alkutraileri. Onko se nyt saatana hommattava kuitenkin. Olen hiukan kyllästynyt tuohon WiiMote "pelleilyyn" kun harvempaa toimivaa räpellystä on tullut vastaan. Ja tässäkin vielä yksi yhteen...damn Jos peli olisi perinteisesti tehty, olisin varmasti ostamassa peliä heti julkaisussa. Nyt...en vain tiedä...jaksaisinko huitoa edes tunnin putkeet sitä motea? Epäilys on suuri...
Mä otan SS:n sellaisena Wiin (ja mahdollisesti Wiimote-pelleilyn) joutsenlauluna. Sen ääressä palautetaan mieleen kaikki se, miksi alun alkaen Wiistä innostui ja miten lopulta Wiimoten kääntelyyn leipääntyi. Olen kuitenkin samassa kerhossa kuin sinä.
Mutta rakastan Zeldaa ihan liikaa, että jättäisin tämän kokonaan väliin.
Jos jotain Ephramin uudesta avatarista voi päätellä, niin vuoden päästä tämä on Zeldalauta, jossa kaikki Nintendo-foorumin ES-teinit tsättäilee Zeldoista.
Tietyllä tavalla tämä on imartelevaa, koska tästähän voisi päätellä että meikäläisen linjanvedot määrää mihin suuntaan pelaajalauta seilaa...
Pelaajalaudasta pitää rakentaa paikka, jossa muutkin kuin ajopelit saavat ketjuihinsa enemmän kuin viisi sivua. Toki määrä = laatu -yhtälö ei aina toteudu, se on nähty.
Ilmoitusluonteinen asia: PLF1-sarjalle täytyy löytää uusi vetäjä, sillä meikäläinen ei tule olemaan sarjassa enää mukana. Ainakin muutamalla henkilöllä täällä on kirjoitusoikeudet PLF1-blogiin. Voin laajentaa oikeudet täysimittaisiksi, jos jotakuta kiinnostaa ryhtyä kisaisännäksi. Tämä isäntä saa siis päätösvallan esimerkiksi kisakalenterin, sääntöjen ja ajankohtien suhteen. Tätä ketjua voi tietenkin yhä käyttää sarjan pohjana.
Toivon, että ymmärrätte asian. Aika aikaansa kutakin jne. Kiitokset kahdesta kaudesta PLF1:n parissa.
Terra Novan jakson 04 katsoin äsken ja ensimmäistä kertaa tuli oikein hyvä fiilis tästä sarjasta. Jaksossa oli paikka paikoin todella selkeät Lost-vibat havaittavissa, joka saarisarjan fanille on toki vain positiivinen juttu. Onhan siellä joukossa perinteisiä kapinoivia teinejä ja muistinmenetys-juonilankoja, mutta täytyy katsoa kokonaisuutta eikä liikaa tarrautua kiinni negatiivisiin asioihin.
Sarjan hahmokaartikin on alkanut miellyttämään nyt pilotin jälkeisten jaksojen jälkeen enemmän. Myönnän, että viidakkomiljöön mieluisuus johtuu osittain myös siitä, että ikävä Lostia kohtaan on vieläkin suuri. Mutta Terra Novan mytologialla on kyllä mahdollisuus nousta omillakin ansioilla mielenkiintoiseksi.
En löytänyt ihan sataprosenttisen sopivaa ketjua, niin pistetään tänne:
Tätä ette ehkä odottaneet ihan heti kuulevanne, mutta myin G27:n telineineen pois. Samalla myyntiin lähtivät myös F1 2011 ja GT5.
Rattisetistä sain rahaa 300 euron pintaan, joten tappiotakaan ei hirveän paljon loppujen lopuksi tullut. Tämä kaikki sai alkupotkunsa tuossa kesän aikana, kun ajopelit alkoivat kiinnostaa yhä vähemmän ja vähemmän. Luulin, että se johtui vain kesästä ja hyvistä säistä, mutta näin syksylläkään ei ole tullut pelailtua kovin paljoa ajopelejä. Näin siis täysin turhana pitää tuota rumaa rattitelinehökötystä nurkissa seisomassa.
Viimeinen naula arkkuun oli F1 2011, joka osoittautui lopulta näin pitemmässä juoksussa pahan luokan pettymykseksi.
Tämä on ehkäpä riemuvoitto niille lautalaisille, joita ajopelit eivät kiinnosta. Ensi vuonna teidän ei tarvitse lukea hypeketjua F1 2012:stä ainakaan minun toimestani. Lupaan. Fuck you codemasters, myy se F1 2012 vaan 60 euron maksullisena päivityksenä hyväuskoisille, minä en siihen lankaan enää kävele.
Tulkaa Uncharted 3, Skyrim ja Zelda, jotta pääsen taas laatupelien makuun kiinni. I'm back in business!
Eeppistä settiä! Myös ensimmäinen kunnon maistiainen soundtrackilta kuulostaa varsin hyvältä. Eniten odotan millainen overworld music Hyrulessa on. Menen aika sentimentaaliseen tilaan jos se muistuttaa originaalia Zeldaa, A Link to the Pastia tai vaikka Majoras Maskia.
Minusta ihan odotetun rumia nuo standard-autojen ohjaamot. Menisi melko pitkään jos yli 500 autoon (?)ohjaamot tehtäisiin yhtä tarkasti kuin premium-autojen.
Tarkalleen ottaen 800 autoon!
Mutta täytyy todellakin nostaa hattua Forza Motorsportista vastuussa olevalla Turn 10:lle. Forza 4 sisältää yli 500 autoa, joissa kaikissa on GT5-tasoiset ohjaamot. Ja tämä kaikki parissa vuodessa.
Tuli aloitettua pitkästä aikaa taas Metroid Prime Dolphinilla. Peli osaa olla melkein kymmenen vuoden jälkeenkin varsin säväyttävä kokemus. Varsinkin kun HUDista ottaa pois kaiken turhan, on siellä olon tunne suorastaan käsinkosketeltavaa luokkaa.
Tuo alun vierailu avaruusaluksella on sikäli ärsyttävä, että pääsee tyyppaamaan Samuksen ominaisuuksia, mutta jakson lopussa ne otetaan tylysti pois. Kaava on toki aiemmista Metroid-peleistä tuttu ja mahdollistaa pelaajan palkitsemisen pelin edetessä, mutta tunne on silti ikävä kun kyvyt viedään pois. Koko jakso on kyllä tunnelmallinen - ja varsinkin loppupuolella aikalaskurin juostessa kohti koko paikan tuhoutumista, on tunnelma katossa.
Ai niin, Spec II -paketti julkaistaan jo 11.10, eli ensi viikon tiistaina. Täysin sattumaa lienee, että kyseinen päivä on myöskin Forza Motorsport 4:n julkaisupäivä jenkeissä...
Ottaen huomioon Jobsin mieltymyksen ja intohimon hyvään typografiaan, tuntuu tämä muistokirjelmä hieman sarkastiselta. Vaikka se tuskin onkaan ollut tarkoitus:
Henkilö, jota en ikinä tavannut henkilökohtaisesti. Ihminen, jolla oli suunnaton omaisuus ja suuryhtiö käsissään. Persoona, joka osasi nähdä tulevaisuuteen tavalla, joka nosti Applen konkurssin partaalta maailman arvokkaimmaksi yhtiöksi.
Ihmisten twitter-viestejä lukiessa kyynel hiipi silmänurkkaan.
Tämä Jobsin pitämä puhe stanfordin yliopistossa vuonna 2005 kertoo miehestä enemmän kuin kukaan voisi. Se on inspiroivin puhe, jonka olen ikinä nähnyt.
Mulla oli pitkään isoja ongelmia A-Linkin WNAP modeemin kanssa. Langalla se toimi hyvin, mutta wlaniin kun laittoi enemmän kuin yhden laitteen, hidastuivat langattomat yhteydet matelun tasolle. Yritin päivittää firmwaren uusimpaan, kokeilin eri suojauksia ja niin edelleen, mutta ratkaisua ei tuntunut löytyvän.
Tänään vihdoin sain ratkaistua tuon ongelman. Otin modeemista pois kokonaan suojaukset ja laitoin sen sijaan MAC-osoitesuodatuksen päälle. Sitten vain lisäsin iPhonen, Macbookin ja iPadin Mac-osoitteet listalle ja tein niistä sallittuja. Yritin päästä verkkoon sellaisella laitteella testimielessä joka ei ollut listalla, niin ei onnistunut.
Suorituskyky on nyt wlanissa sellainen kuin pitääkin. Kolme laitetta kiinni ja nopeus on hyvällä tasolla. Kaikki vielä tukevat N-tilaa.
Miten idioottivarma tuo Mac-suodatus on, jos vertaa vaikkapa WPA2:een? Voiko sitä jotenkin helposti softalla hakkeroida, että verkkoon pääsee sisään? En ole tutustunut aiheeseen, mutta minulla on mielikuva, että päästääkseen tuohon verkkooni tarvitsee jo vähän enemmän osaamista kuin mihin maallikko pystyy.
EDIT: Taitaakin olla aika helppoa saada selville verkkooni liitettyjen laitteiden Mac-osoitteet, jos vähän tietää mitä tekee. Ääähh, en jaksa enää säätää. Täytyy toivoa ettei naapurissa asustele kauheesti köyhiä nörttejä, jotka skannaavat 24/7 heikosti suojattuja tukiasemia.
1. Yksinkertaistettu ohjaamonäkymä kaikkiin standard-autoihin 2. Tarkempi käyttäjän kontrolli säänvaihteluihin 3. Mahdollisuus tallentaa useita säätöjä samalle autolle 4. Uusi Spec 2.0 -intro 5. Käyttäliittymää on hiottu paremmaksi ja nopeammaksi 6. Uusintojen eteenpäin ja taaksepäin -kelaukset 7. Kestävyyskisoihin mid-race-savet. 8. Laajennetut asetukset online-lobbyihin 9. B-Spec laajennuksia 10. Uusia toimintoja photo traveliin. Nyt voit muun muassa ottaa kuvan jossa esiintyy sekä kuski-avatari että auto. 11. Nascar varikkonäkymä lisätty photo traveliin 12. Lisätty yksitoista vuoden 2011 Nascar-autoa.
Kytkyhinnat lähinnä kiinnostaa meikäläistä. iPhone 4:n 16 gb:n malli oli/on soneralla 24 euroa kuukaudessa 24:n kk:n sopimuksella. Noista 4S:n kytkyttömistä hinnoista voisi päätellä, ettei varmaan halpene? Toisaalta Soneralla oli silloin vielä yksinoikeus Suomessa, nyt taitaa olla asiat toisin, joka saattaa pakottaa Sonerankin lähtemään hintakilpailuun mukaan.
GM menee luuriin ilman developer-accountia, niinhän, niinhän?!
Koskahan Siri oppii Suomea?
Eniveis, oma 16 GB iPhone 4 lähtee varmaankin kaverille myyntiin ja tilalle tulee valkoinen 16 gigainen 4S. Enempää tallennustilaa en tarvitse, sillä nelosessakin on koko ajan ollut vapaana melkein 10 gb.
Mitkähän on Suomen hinnat? Ja tuleeko heti ensimmäisestä päivästä kaikille operaattoreille? Niin paljon kysymyksiä, niin vähän vastauksia.
Hmmm... Mitähän tässä pitäisi oikein tehdä? Wanha kunnon Zelda-puzzle on tietenkin sytyttää kaikki mahdollinen tuleen mikä vain syttyy. Tässä ollaan siis Dragon Roost luolaston uumenissa jahtaamassa ensimmäistä helmeä.
Tarttumakoukku! WW:ssä tämä on todella hauska pelimekaaninen asia. Kukapa ei joskus olisi katsonut Indiana Jonesia ja olisi ollut kateellinen kohtauksissa, jossa Indy heilauttaa itsensä ruoskan avulla kielekkeeltä toiselle. Wind Wakerissa tarttumakoukun käyttäminen on melkein yhtä siistiä!
Laavaluolaston örrimörri on kolmellakin sydämellä helppoa kauraa. Linkin käsissä kiiltelee nyt siis Dinin helmi, joten enää on kaksi jäljellä. Puhuva vene antaa määränpääksi Havenin metsän, jossa tapahtuu outoja.
Lintukansalaiset ovat tietenkin äärimmäisen kiitollisia Linkin rohkeista edesottamuksista. Myös Valoo-lohikäärme huikkaa Hylian kielellä jotakin kiitoksentapaista ylhäältä. Toisella pelikerralla on jopa mahdollista tietää mitä.
Ukkosmyrsky iskee mutta ei auta, sillä sankarimme on käännettävä punaisen ihmeveneensä nokka kohti Forest Havenia. Siinä sivussa ongin esiin myös ensimmäisen meren pohjassa olleen aarrearkun, josta paljastuu avokätisesti yksi piece of heart.
Havenin metsän Deku-puu näkee Linkin vihreän vaateparren ja erehtyy solkkaamaan tälle Hyliaa, josta tämän pelin Link ei tietenkään tiedä hölkäsen pöläystä. Puu antaa sankarillemme taikalehden, jolla tämä voi leijua tuulen mukana ilmassa lyhyitä aikoja. Ilman sen apua ei toiseen temppeliin ole asiaa.
Metsätemppelin aarteeksi paljastuu bumerangi, joka on erittäin käytännöllinen ja hauska ase. Nyt ilmassa lentävät pirulaisviholliset eivät olekaan enää niin ärsyttäviä kuin temppeliin sisään tullessa.
Bossihuoneessa odottaa valtavan kokoinen lihansyöjäkasvi, joka talttuu nopeasti bumerangin ja miekan taitavalla yhteistyöllä. Toinen helmi hallussa! Nyt hakemaan sitä kolmatta.
It's all of these things that help Skyward Sword capture a feel that is very timeless. Few 3D games ever call back memories of sprite-based games, but this one does. Think back to A Link from the Past. The game's visuals hold up. They're minimalist and basic, yet colorful and expressive. Something about Skyward Sword works in that same manner, and it's unlikely I'll ever forget this adventure because of it. The first nine hours of the game are engrained in my head, each area and creature so perfectly and beautifully realized that I can't help but remember them.
Skyward Sword calls upon the best elements of all its predecessors. It has the simple, memorable design aesthetic of A Link to the Past. It has the stunning fluidity of Wind Waker, a characteristic that also greatly enhances gameplay. Yet it also still manages a level of maturity similar to Twilight Princess, featuring an older Link living in an older, darker, lonelier world. From what I've seen so far, Nintendo has managed to find a graphical style that hits a near-perfect tone. I honestly never thought the publisher would ever sort that out.
Hype oli tämän pelin kohdalla pitkän aikaa täysin hakusessa, mutta nyt alan tuntea sitä samaa kutinaa kuin mitä pitääkin ennen uuden konsoli-Zeldan julkaisua.
Syksyn mieluisin uusi komediasarja? Siltä näyttää.
Zooey Deschanel on New Girlissä omalaatuinen ja hieman dorka hipsterityttö, joka tultuaan poikaystävänsä pettämäksi muuttaa yhteen kolmen entuudestaan tuntemattoman jannun kanssa. Asetelma kuulostaa hieman Big Bang Theoryltä, mutta sarjan perusvire on massiivisesti erilainen.
Hahmot ovat jakaneet mielipiteitä, mutta minulle toimii. Jo ensimmäisen jakson loppuun mennessä pidin näistä tyypeistä. Zooey on toki koko tarinan keskushenkilö ja varsin tyypillinen castaus tähän rooliin.
Ulos on tullut kaksi jaksoa toistaiseksi ja niiden katsojaluvut nähtyään FOX tilasi saman tien koko 24 jaksoa käsittävän 1. kauden. Jäädään siis seuraamaan, miten asetelma tämän sarjan kohdalla kantaa. Aineksia on kyllä varsin hyvään settiin.
Jos haluaa ajopeliltä 100% sellaisen, että vain taidot ratkaisevat eivätkä kanssapelaavat idiootit, niin haamuauto-moodi on mahdollinen. Tällöin ei voi kolaroida toisia ulos ja ajolinjat voi valita vaikka toinen olisi suoraan edessä. Voittaja voittaa sataprosenttisesti taidolla ja huono tulee viimeisenä maaliin.
Mitä F1 2011:n tulee, niin oon pistäny pelin aikalailla jäihin. Suurin syy on bugit ja PS3-version ruudunpäivitys, joka on viime aikoina alkanut häiritsemään liian paljon. Ei ajopeliä vain voi pelata jos tiputaan välillä alle 20 fps:n. F1:n kaltaisessa ajopelissä on täysin anteeksiantamatonta, jos ajaa mutkia pitkäksi vain kehnon ruudunpäivityksen takia.
Mut hei, tulossa Skyrimiä, Unchartedia, uutta Zeldaa... Eiköhän tää tästä. Olen kunnossa pojat.