Ei varmaan ajankohtaista, mutta olisiko mitään infoa että milloin alkaisi PLGT S2?
Olisihan se mahdollista aloittaa piankin, jos porukka vain haluaa. Varsinkin kun näyttää siltä, ettei formula ole online-kunnossa ainakaan kuukauteen vielä.
Mahdollisia osallistujia toiselle kaudelle, minun ja SuoBBiksen lisäksi?
Tästä se suuri seikkailu sitten alkaa! Link vilkuttaa jäähyväiset läheisilleen ja aloittaa seikkailun armottomassa maailmassa.
Forsaken Fortness siintää näköetäisyydellä kun piraatit ankkuroivat laivansa sen välittömään läheisyyteen. Tarkoin vartioituun linnoitukseen ei kuitenkaan kävellä sisään noin vain. Link ammutaan katapultilla sisään linnoitukseen ja samassa sählingissä sankarin miekkakin lentää jonnekin tavoittamattomiin. Hiiviskelyksi siis meni. Btw, linnoitus näyttää erittäin upealta yön pimeydessä kun vartijoiden ohjaamat valokiilat halkovat yötä.
Linkin siskon ryöstänyt lintu pitää majaansa täällä. Ylös pitäisi päästä. Kolme vartijaa mukiloimalla Link pääsee vihdoin etenemään linnoituksessa ylöspäin. Siinä hujakassa mukaan tarttuu myös ensimmäinen piece of heart. Niitä neljä keräämällä saa yhden sydämen lisää elinvoimaa mittariin. Näin pelin alussa aloitetaan siis kolmella sydämellä.
Siat ovat niskan päällä, jos Link paljastuu. Niinpä tynnyreitä pitää käyttää hyväksi ja livahtaa niiden ohi huomaamatta. Onneksi ne eivät ole erityisen teräviä. Silti, kunpa minulla nyt olisi ja miekka ja kykenisin rökittämään nuo sikamaisen ärsyttävät olennot!
Huipulle päästyään Link tavoittaa siskonsa vankihäkistä. Paikalle lehahtaa kuitenkin pahanilman lintu ja nappaa Linkin vaivatta nokkaansa. Lintu vie tämän johtajansa luo, joka kehoittaa sitä viskaamaan moinen tunkeilija niin kauas kuin pippuri kasvaa. I'll be Back, Bitch!
Linkin arkkivihollinen Ganon on Wind Wakerissa mielestäni tyylikkäimmillään. Ganonilla on pelissä myös persoonaa, eikä tämä ole pelkkä vallanhimoinen hullu vailla minkäänlaisia motiiveja. Lopulta pelaaja jopa tuntee hieman sääliä hahmoa kohtaan.
Link herää puhuvan veneen luota, joka kehoittaa ostamaan purjeen Windfallin kauppasaarelta. Saari on oikeastaan pelin keskuspaikka, josta löytää muutakin kivaa tekemistä. Vaikka saari kohtuullisen kokoinen onkin, ei se silti pärjää Majoras Maskin Terminan keskuskaupungille millään tavalla. Toisaalta taas WW:n meri on laaja ja sisältää paljonkin hienoja paikkoja tutkimusmatkailijalle.
Purje löytyy ja nokka käännetään kohti Dragon Roost Islandia, joka kätkee sisäänsä pelin ensimmäisen luolaston. Sieltä tulisi hakea ensimmäinen kuuhelmi, joita kolme keräämällä pelissä pääsee etenemään. Saarella asiat ovat vähän hassusti, sillä Valoo-lohikäärme on jostain syystä pahalla päällä eikä enää kommunikoi saarella asustavan lintukansan kanssa lempeästi.
Dragon Roostin luolasto! Laavamaisiin maisemiin sijoittuva luolasto on vielä kepeää lämmittelyä pelaajalle. Se on kuitenkin näistä kolmesta alkuluolastosta suosikkini jostain syystä.
iPhone 4S vaikuttaa todennäköiseltä. Tulossa lienee siis vain spec bump ja radikaalimpi uudistus saa odottaa ensi vuoteen. Tämä pistää harkitsemaan enemmän uuden luurin hankintaa.
Skywardin Swordin ilmestymiseen on aikaa enää n. 1,5 kuukautta tätä avausviestiä tehtäessä. Peli on monelle loppuvuoden odotetuin julkaisu.
Ennen pelin ilmestymistä voimme juhlistaa yhtä maailman hienoimmista pelisarjoista pelaamalla läpi sarjan vanhempia pelejä. Ruutukuvat, videot ja fiilistelyraportit läpipeluiden varrelta kuuluvat tähän aiheeseen.
Olisi siis mahtavaa, jos laudan Zelda-fanit voisivat kukin valita yhden Zeldan, jonka pelaavat hissukseen läpi ennen Skywardin Swordin ilmestymistä. Olisin todella ilahtunut, jos en olisi ketjun ainoa osallistuja. Zelda-peli voi olla mille tahansa konsolille julkaistu.
Itse valitsen Zelda: Wind Wakerin, jonka pelaan tällä kertaa läpi Dolphin-emulaattorilla HD-resoluutiolla. Napsin myös ruutukuvia läpipeluuni varrelta fiilistelyitäni maustamaan. Pistetään homma käyntiin!
Zelda: Wind Waker on kestänyt aikaa mielettömän hyvin. Toki se näyttää Gamecubella alkuperäiskunnossaankin upealta, mutta HD-resoluutiolla pelattuna se on paikka paikoin aivan tyrmäävän kaunis tekele. Värikkäisiin maisemiin on näin syksyn tullen taas mukava uppoutua.
Alkuintron musat ja kuvakerronta ovat täysin yhtä hyvät kuin muistinkin. Viime läpipeluusta on jo pari vuotta. Wind Wakerin olen muistaakseni läpäissyt neljä kertaa.
Outsetin saarelta on mukavaa aloittaa peliin tutustuminen kaikessa rauhassa. Vaaraa ei ole ja kontrolleihin ehtii tottua saaren hahmojen opastaessa nuorta sankaria. Tässä kohtaa ollaan vielä aivan pelin alussa - hetkessä, ennenkuin päähahmo (jota kutsun tietenkin Linkiksi tässäkin pelissä) saa ikonisen vihreän vaatepartensa. Ja jostain se miekkakin pitäisi löytää.
Mummo ojentaa Linkille vaatteet, mutta tämä ei näytä oikein diggaavan. Ei taida olla viimeistä huutoa Outsetillä tuo vaateparsi?
Kylän wanha patu opettaa ystävällisesti Linkille miekkailun saloja ja antaa tälle myös ensimmäisen miekkansa. Harjoitussession jälkeen on mukavaa särkeä kaikki kaverin ruukut ja ottaa ritolat - melkoinen palkkio kalliista opetuksesta!
Link käy pelastamassa Outsetin lähimetsästä Tetra-nimisen tytön. Samassa Linkin pikkusisko kaapataan valtavan linnun toimesta. Linkin on pakko lähteä kohti kiellettyä linnoitusta merirosvojen mukana ja jättää turvallinen Outset taakseen.
Wind Waker on yksinkertaisesti sen näköinen peli, jolle on vaikea löytää vertaista. Hahmojen animaatio on aivan valloittavaa ja näkymät silmälle äärimmäisen miellyttäviä. Peliä on ilo pelata. Seuraava pelialue, Forsaken Fortness, ei tosin kuulu alkupäässä suosikkeihini. Syynä on hiiviskelyosuus, joka on mielestäni yksi WW:n tylsimpiä pelimekaanisia asioita. Myöhemmässä vaiheessa linnoitukseen on kuitenkin siistiä pelata ja antaa sioille vihdoinkin kunnon opetus - ilman avutonta hiippailua.
Tiistaina Applen kai pitäisi ilmoittaa tarkemmat tiedot koska Apple TV on ostettavissa Suomen storesta. Tilaukseen se kyllä menee. Se yhdistettynä iTunes-leffavuokrauksiin ja makuunireissut varmasti vähenevät, elleivät lopu kokonaan, ainakin täällä suunnassa. Uuden aikakauden alku, vihdoinkin.
Itselle FB on ainakin suht pakollinen. Kaveriporukoiden häppeningit tulee sovittua aina FB:ssä ja onhan se aika helvetisti kätevämpää sitä kautta, kuin että rupeaisi soittelemaan erikseen jengille. Myös kaikki opiskelutapahtumat ovat aina FB:ssä ja henkilöt, jotka eivät siellä ole ovat aina aivan kujalla kaikista tapahtumista. Myös läpyskän heitto uusien tuttavuuksien kanssa sitä kautta on luonnollisempaa, kuin että rupeaisi soittelemaan randomina.
Sosiaalisen elämän kannalta rupeaa olemaan suht elintärkeä. Kyllähän ne asiat ilmankin hoituisi, mutta olisi vain helvetisti hankalampaa itseni ja muiden kannalta.
Samoilla linjoilla. FB on yhteydenpitokeino muiden joukossa ja sellaisena ainakin minulle erittäin toimiva. Ei ole syytä rajoittaa palvelun käyttöä, jos sen näkee itselle hyödyllisenä eikä se nappaa kohtuuttoman suurta siivua omasta ajasta. Lähinnä kätevää, että jos joku FB:ssä laittaa viestiä, se tulee saman tien näkyviin myös kännykän ruudulle. FB on siis vähentänyt tuntuvasti myös matkapuhelinpuheluja.
Oikeesti. Rakastin Final Fantasy VIII:a erityisesti Squallin ja Rinoan takia. Jos Linkin ja Zeldan välille tässä oikeasti kehitellään jotain säpinää, niin meikä sulaa tv-ruudun ääreen. Ne mun pöytälaatikosta pursuavat fan-fictionit heräävät vihdoin elämään!
Nyt on hymy herkässä: Monaco meni todella hienosti! Aika-ajoissa sain hilattua Lotuksen Q2:een ja siellä lopullinen sijoitus kovemmalla rengasseoksella ajettuna peräti 13:sta!
Lähdössä nousin sijalle 8, mutta oikaisin ensimmäistä mutkaa liikaa ja sain läpiajorangaistuksen. Sen kävin kärsimässä kierroksella 3, jonka seurauksena tipuin sijalle 19.
Vauhtini oli tuonkin jälkeen oikein hyvää ja parhaimmillaan ajoin sijalla 14. Se ei kuitenkaan kestänyt loppuun asti, sillä maaliin tulin 18. sijalla. Maldonado jäi kuitenkin ajamalla taakse, josta täytyy olla todella tyytyväinen. Lopputuloksena tallin vaatima sijoitus tuli ensimmäistä kertaa nyt kilpailussakin täyteen! Maalilinjan ylitettyäni hymyilin kuin hangonkeksi. Tästä saa loppukautta ajatellen taas uutta energiaa.
Monaco on kyllä sellaista herkkua että alta pois. 78 kierrosta ohjaamosta vedettynä; F1 2011 parhaimmillaan.
Pari kysymystä olisi liittyen Logitechin G25 rattiin tässä pelissä. Elikkäs millä tavalla porukka on säätänyt kyseisen ratin toimimaan tähän peliin? googlesta kun selailin vinkkejä, osa oli käyttänyt Driving Force Pro ratin asetuksia mutta en itse saanut niillä rattia toimimaan.
Moi! Uusi foorumilla? Tervetuloa!
Mulla on G27 ja se toimii oletuksena kun ratin pistää kiinni pleikkariin. Mitään näppäimiä ei kuitenkaan pääse asettamaan itse, niinkuin esimerkiksi tuetussa DFGT-ratissa pääsee.
Ongelma on, ettei GT5 tue tällä hetkellä G25 ja G27 -ratteja virallisesti. Ne toki toimivat täysin pelattaessa, mutta näppäimiä ei pääse itse asettelemaan, mikä on harmillinen juttu. Mikään näistä netissä annetuista kikoista ei ole toiminut minullakaan.
Toivottavasti tuo lokakuun suuri spec 2.0 -päivitys toisi tuen myös näille Logitechin high end -rateille. Olisi jo korkea aika.
Paljon hypetetty Terra Nova käynnistyi jenkeissä sunnuntai-iltana kahden tunnin pilottijaksolla. Itse katselin jakson läpi eilen. Onko tämä Spielbergin tuottama megasarja nyt loistavaa settiä vai suuri pettymys? Spielbergin nimi tuottajana ei nykypäivänä kerro enää yhtään mitään, kun muistetaan esimerkiksi millaista hölpönpölppöä Alien-sarja Falling Skies on ollut.
Terra Novalla on takanaan tv-sarjarintamalla hulppea budjetti. Noin neljä miljoonaa per jakso maksava sarja on 1. tuotantokauden pituudeltaan 13 jaksoa ja sen jälkeen katsotaan millaista tulosta se on tehnyt. Jos hyvää, niin jatkoon.
Sarja pähkinänkuoressa: vuonna 2149 maapallo elää viimeistä henkäystään. Ylikansoittuminen ja tehtaiden puskemat saasteet ovat tehneet tehtävänsä. Mahdolliseksi pelastukseksi avautuu kuitenkin tutkijoiden keksimä keino lähettää ihmisiä ajassa taaksepäin, noin 85 miljoonaa vuotta - jolloin ihmiskunta saa aloittaa uudestaan alusta. Kristallinkirkkaat järvet kiiltelevät ja rehevät sademetsät rehoittavat esihistoriallisella maapallolla. Mutta unohtiko joku Dinosaurukset?
Pilotti jätti ensi-ihastelun jälkeen vain OK-fiilikset. Näkymät olivat paikoin pysäyttävän kauniita, toisinaan taas varsin keskinkertaisia. Dinot tosin ovat aina cooleja ilmestyksiä, ei siinä mitään. Juoneltaan sarja viljeli sen ensimmäisen tuntien aikana paljon kliseitä, mutta totuushan on, että kaikki on jo tehty ja vain muunnelmat erilaisista skenaarioista ovat mahdollisia. Toki kliseitä voi aina kiertää ovelilla ratkaisuilla. Terra nova ei sitä pilottinsa aikana juuri tehnyt.
Sarja on mixi Avataria, Jurassic Parkia, Earth 2:ta ja jopa Lostia. Hyvälle tieteissarjalle olisi kyllä tilausta, sillä huippukuntoon päässyt Fringe ei yksinään tyydytä meikäläisen Sci-Fi nälkää.
Tuomio? Katseluun menee. Antaa parin seuraavan jakson kertoa, millainen potentiaali Terra Novalla todella on.
Tekeekö tuolla pit assistantilla mitään?? Itsellä se on offilla ja saa ajaa täysillä varikolle ja silti hidastaa automaattisesti eikä limiteriä tartte käyttää. Sama ruutuun tullessa. ei tarvi hidastaa tai kääntää rattia itse. Tuli vain mieleen. Miinusta siitä, että nyt ei ole oikeastaan varikolle ajamisessa mitään haastetta.
Pit assistant auttaa vain varikon ulostuloissa. Jos se on päällä, niin ei esimerkiksi tarvitse ajaa sitä Abu Dhabin ahdasta sillan alla kulkevaa ulostuloa itse, vaan se hoituu automaattisesti 2010:n malliin. Myönnän, että vedin siinä siiven palasiksi kun ensimmäistä kertaa tulin siellä varikolta pikakisassa.
Twitteristä selviää, että tällä hetkellä Codemasters on ottanut bugit tutkittavakseen ja yrittää toisintaa niitä studio-olosuhteissa. Patchilla ei vielä ole julkaisuikkunaa.
Plus tämä Steven twiitti:
Lainaus
And yes, PS3 owners that have messaged me, I hear you. Just give us a bit of time to get back into the office, you are not forgotten.
Saisipa PS3-versiosta patchilla X360-version tasoisen plus bugit hiottua. Se osoittaisi, että todellakin välittävät asiakkaistaan.
Peli jäätyi Montrealin kisassa kohdassa kun kisaa oli ajettu 49/70.
Hienosti ajamalla oli tulossa 18. sija. Ärsyttää.
Äh, 20% kisoissa ei jäätyminen paljoa haittaa, mutta täysipitkän skaban ehtoopuolella nakertaa varmasti.
Espanjassa oli vaikea kilpailu meikäläisellä. Aika-ajossa 19 ja startti oli hyvä, sillä ampauduin sijalle 15. Kierroksella 15 alkoi kuitenkin tihuttamaan vettä ja "pelasin pelin" päin mäntyä. Hain ensinnäkin intermediatet alle aivan liian aikaisin kun yritin olla nokkela. Sade oli sellaista todella heikkoa tihkusadetta eikä se yltynyt kovinkaan rajuksi missään vaiheessa.
Muut C-luokan tallit ajoivat kuitenkin minut pyörryksiin enkä mahtanut tallikaverillekaan mitään. Hävisin kärjelle niin paljon, että tuloksissa minut merkittiin keskeyttäneeksi. Harmittaa, sillä DiResta keskeytti ja Glock oli sen takia 18. Se sija olisi ollut otettavissa.
Katalonian jälkeen sain kuulla sähköpostissa, että Monacoon vaatimuksena on aika-ajon 21. sija ja kilpailun 19. sija, joten tällä kertaa tavoitteisiin pääseminen ei vaadi edes keskeytyksiä jos kaikki menee hyvin.
Rakastan Monacoa ja siellä on mahdollista paikata hanskallakin auton puutteita. Toivottavasti ollaan lähimpänä Q2:ta kuin koskaan aiemmin.
Lähdin Optioneilla liikkeelle ja parin ensimmäisen kierroksen aikana nousin sijalta 24 sijalle 18. Tämä myös sen ansiosta, että Barrichello ajoi ensimmäisellä kierroksella yhden mutkan todella leveästi ja tipahti viimeiseksi.
Mutta sieltähän se Rubens tuli! 14 kierroksen ajan tein autostani niin leveän kuin mahdollista ja pidin Barrichellon takanani. Tuosta meiningistä itse Schumikin olisi ollut ylpeä. Sitten teimme varikkokäynnit; Rubens teki undercutin ja meni varikolle ensin, jonka ansiosta hän pääsikin ohitseni ja varikolta tullessani olin sijalla 19.
Kierroksella 24 takarengas sanoo poks huippunopeassa kahdeksannessa mutkassa! Nilkutan varikolle ja tipun vihoviimeiseksi.
Loppukisan saankin ajaa kilpaa tosissaan. Vain muutama kierros ennen kisan loppua ohitan Virgin-auton ja nousen C-ryhmän tutulle piikkipaikalle, eli sijalle 19.
Erinomaisen hyvää viihdettä ja kisa meni taas kuin siivillä.
Runnerhan vetää vielä 100% kisoja. Pääsitkö sateisen Monacon maaliin? 78 kierrosta, kyllä siinä ehtii jo hiki tulla.
Miten paljonhan tuo vaikuttaa maineeseen, kun kisatavoitteet menee plörinäksi lähes järjestäen. Sija 18 on vain Lotuksella tällä hetkellä sula mahdottomuus ellei edestä keskeytä joku. Olen siis kolmessa ensimmäisessä kisassa päihittänyt joka kerta tallitoverin, mutta kisatavoitteissa on jääty. Aika-ajotavoitteet olen kyllä hoitanut kotiin, nyt Turkkia lukuunottamatta.
Sitten vasta riemu repeää, jos tuo vaikuttaa niin paljon, että ensi kaudella vain HRT ja Virgin suostuvat neuvottelupöytään. Siinä vaiheessa voisi jo vähän alkaa vatuttamaan.
Kiina meni tutuissa merkeissä: aika-ajossa 19 ja kisassa 19.
Sen sijaan nyt Turkissa olen suuren suurissa vaikeuksissa. Aika-ajoissa puristin 1.29.xx, mutta silläkin jäin koko joukon viimeiseksi. Tulee olemaan vaikea kisa ja ensimmäistä kertaa tällä kaudella edessä on varmasti hyvää vääntöä myös tallikaveria vastaan. Turkin radasta mä en ole koskaan erityisesti pitänyt, siinäkin saattaa olla syy miksei ole mennyt niin hyvin kuin kolmessa edellisessä kisassa.
Säädöistä sen verran, että valitsen aina insinöörin tarjoamista valmissäädöistä. Sen kummemmin en lähde muokkailemaan.
Huhut kertovat, että Apple pitäisi 4.10, eli jo ensi viikon tiistaina julkaisutilaisuuden.
Ristiriitaista tietoa on liikkeellä: toiset väittävät, että Apple julkaisee kaksi puhelinta: iPhone 4:n perustalle valetun iPhone 4S:n, jota se myisi aiempaa halvemmalla. Tämän lisäksi se toisi myyntiin myös iPhone 5:n, jota olisi hieman uudistettu ulkoasultaan ja se sisältäisi myös hieman isomman näytön.
Toisessa leirissä ollaan sitä mieltä, että liikaa ei kannata odottaa, sillä ainoa uutuus olisi speksien nosto iPhone 4S:n muodossa.
Kohta 15 kuukautta iPhone 4 on kuitenkin hoitanut puhelimen virkaa ja hyvin on sen tehnytkin. Jos sieltä jotakin hyvää tulee, niin vaihto on silti melko selvä asia. Jos uutuus olisi 4S vain uudella A5-prossulla ja 8 megapikselin kameralla, niin siinä vaiheessa tosin pitäisi miettiä uudemmankin kerran hankintaa. Mutta onko Applella varaa noin laihaan päivitykseen 15 kuukauden jälkeen?
iPhone 4 myy yhä hulluna, joten sen perusteella voisi vastata että voi ollakin.
Eau Rougen läpi pääse käsittääkseni DRS auki tuon säätöbugin ansiosta.
En ole pelannut vielä yhtään online-kisaa. Ehkä pitäisi lyödä homma läskiksi ja laittaa pystyyn PLF1: last man standing edition.
1 piste jokaisesta aiheutetusta keskeytyksestä 3 pistettä jokaisesta aiheutetusta turva-autosta 5 pistettä jokaisesta aiheutetusta punaisesta lipusta 10 pistettä kuskille, joka on viimeisenä hengissä radalla
No joo, läppä, mutta perinteinen online-kisailu ei juuri nyt tosiaan nappaa ollenkaan.
En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Tuossa videossa rangaistukset on asetettu päälle ja silti peli antaa oikoa mielivaltaisesti. Jos näitä asioita ei korjata, F1 2011 ei tule olemaan kovinkaan hyvä online-peli. Ikinä.
We are hoovering up all the comments, especially on the official forum. We're looking at things for '11 where possible. I'm reading comments on '11 requests/issues as is the team. Would love to say loads but you have to appreciate I need to speak with lots of people first. Rest assured we're not ignoring.
Jos ollaan rehellisiä, niin F1 2010:n patch ei tehnyt paljoakaan. Force Feedbackia se teki jopa aiempaa huonommaksi.
Lienee suht realistista odottaa, että patchiin menee aikaa vähintään kuukauden päivät. 1-2 viikkoa ongelmia tutkitaan, pari viikkoa siitä korjauksia rakennetaan ja lopulta patch hyväksytetään.
F1 2010 julkaistiin 23.09.10. Patch näki päivänvalon 04.11.10. Eli noin 1,5 kuukautta julkaisusta.
EDIT: Aika huvittavaa muuten, että jotkut valittaa nyt etteivät pääse sijaa 19 korkeammalle Lotuksella. Nää samat jampat tais viime vuonna olla käärmeissään, että miks mä voitan Lotuksella ekalla kaudella. Mä olen ainakin realismista hyvin, hyvin tyytyväinen. Tuleepahan sankariolo kun saa tuon auton raahattua lopulta Q2:een ja pääsee parempaan talliin.
Sepang takana. Kokonaisuutena parempi ja mielenkiintoisempi kilpailu kuin Melbournessa.
Lähtöruudusta 19 lähdin. Trulli oli 20:s, mutta jäi noin 0,7 kymmenystä. Olin tähän tyytyväinen.
Ennen lähtöä kaatosade oli kastellut Sepangin radan. Ensimmäisestä mutkasta ei selvitty kommelluksitta nytkään, joskin nyt kyseessä oli toinen Lotus-kuski enkä minä. Trulli nimittäin tuhosi autonsa ensimmäisessä mutkassa ja turva-auto kurvasi heti alussa radalle.
SC:n poistuttua kamppailin hetken Williamseja vastaan ja kävin kierroksen ajan hyvän väännön Maldonadon kanssa. Sitten tein virheen ja Pastori pääsi lopullisesti ohi. Pystyin kuitenkin sateisissa olosuhteissa pistämään yllättävän hyvin hanttiin, sillä about 20 kierroksen jälkeen olin noin 10 sekunnin päästä Maldonadosta. Kun rata myöhemmin kuivui, eroa alkoikin tulla ihan eri tavalla Pastoriin.
Täytyy kehaista tuota sääsykliä: näytti upealta kun pilvet väistyivät ja rata alkoi kuivua. Tällä kertaa myös intermediate-renkaille löytyi käyttöä ja radan kuivumisaika tuntui kaikin puolin realistiselta. En viitsinyt mitään sankaritekoja yrittää vaan kuuntelin inssin neuvoja siitä milloin pitäisi vaihtaa renkaat.
Myös inssin sääpäivitykset tyyliin "sade heikkenee kymmenen minuutin sisällä" ovat tosielämästä tuttuja.
Loppusijoitus tuttu 19. Melbournessa tosin jäin 4 kierrosta kärjelle ja Sepangissa vain kaksi. Hyvillä mielin kohti Kiinaa.
Aika itseään toistavia nämä 100% kisat. Neljä kisaa ajettu, ja niissä vain yksi keskeytys, joka taisi sekin tulla ensin mun omasta virheestä. Toistaseksi isointa hupia tarjosi varmaan Kiina jossa alkoi satamaan kesken kisan.
Sijoitukset 19, 18, 19 ja 19. Ihan kivaa toi ajaminen on, mutta olisi kiva jos jotain tapahtuisi joskus.
Itse otin Force Indian tuon takia. Huomasin, että niillä pystyy ajamaan kilpaa keskikastin tiimien kanssa. Kun taas Lotuksella pärjää helposti virginiä ja HRT:tä vastaan, mutta keskikastiin ei vauhti riitä
Mä ajattelin taas niin, että haluan uralla kokea ihan kaiken: ensimmäinen kausi surkeassa tallissa, toinen kausi vähän paremmassa, kolmas keskikastin ylemmässä tallissa ja viimeiset kaksi huipputalleissa. Näin siis jos urasuunnitelmat menee putkeen.
Onneksi uramoodi on nyt kiinnostavampi kuin 2010:ssä. Saa edes sitä pelata kun odottaa, että bugeille ja surkealle online-koodille tehdään jotakin.
Noi tilastotkin pitää mielenkiintoa yllä. Mukavaa esim. nähdä kun "career progressin" prosentit kasvaa. Pieniä asioita, jotka motivoi jatkamaan.
Hah, joku huumoriveikko vastasi Codiesin foorumilla kysymykseen patchin ilmestymisestä että "se ilmestyy noin 23. Syyskuuta 2012"
Co-opin vaikeustaso-bugi vaivaa sittenkin myös Xbox ja PC-versioita. Hyvarine, meidänkin kannattaa varmaan laittaa toistaiseksi co-op telakalle, jos kerta Malesiassa jo ovat 10 sekkaa hitaampia. Se on tapahtunut kaikille.
Ja se on nyt oikeastaan varmaa, että PLF1-karsintoja siirretään. Codemasterin on pakko julkaista patch asap, jos haluavat säilyttää asiakkaidensa luottamuksen.
E: toivon, että plf1 karsintoja ei ajeta ennen patchin julkaisua. Tällä hetkellä varmaan pahin bugi on se, että autosta saa ihan superauton laittamalla jousitusten stiffnesit kohtiin 11. Ajat paranee noin kahdella sekunnilla. Jos tätä ei patchissa korjata, täytyy laittaa joku raja sille, ja toivoa että kaikki noudattavat sitä.
Tuo on hyvä pointti ja sen täytyy olla bugi. Ei tuo voi olla mitenkään tarkoituksellista. Jos on, niin fuck you codemasters. Big time.
Itse en halua käyttää hyväksi tuota aukkoa, vaan urassa pidän auton säädöt rehellisenä ja niin haluan pitää myös onlinessa. Mutta koskapa tuota on täysin mahdoton mitenkään valvoa, olisi karsintojen siirtäminen hyvä idea. En viitsi kauheasti edes yleiselle online-puolelle mennä haahuilemaan, kun tieto tuosta bugista leviää ja pian kaikki hyödyntävät sitä.
Tuli vähän sillane fiilis, että mahdanko edes osallistua kisoihin, ku katseli teidän Melbourne-aikoja tuossa virallisessa F1-topicissa, jos Epi painelee 1.26.xxx Virginillä ja loput suunilleen saman verran, niin itsellä vauhti ei riitä sitten mihinkään. 1.28.xxx on ehkä paras aika ja loput 1.29-1.30 aikoja. Ei olisi kivaa olla siellä tientukkeena..
Noh noh. Mä luulen, että ekassa lohkossakin sijan 1 ja 16 välille kertyy eroa. Ja meillä on jo 10 kuskia päälle 16:n, joten 2. lohkon toteutuminen vaikuttaa todennäköiseltä. Jos siis vaikka sattuisit putoamaan 1. lohkosta, niin saisit todennäköisesti ajaa hyviä kisoja kakkoslohkon puolella.
Täytyy myös muistaa, että karsintojen jälkeen tapahtuva käännetty autojen jako tasoittaa puntteja huomattavasti. Tänä vuonna RB:n ja häntäpään tallien ero on oikeasti se nelisen sekuntia.
Mutta pistä asia mietintämyssyn alle, karsinnat ajetaan aikaisintaan ensi viikon loppupuolella.
Patchin on pakko tulla, ei ne voi jättää varsinkaan PS3-versiota tähän kuosiin. Jos esimerkiksi paljon mainostettu co-op on pelikelvoton. Mutta ei korjausta kannata ihan lähipäivien aikana odotella, 2-4 viikkoa sen saapumiseen lienee realistisempi aika. Heitin tuon hatusta, joten virallista tietoa se ei siis ole.
PS3-versio oli viime vuonna sulavampi kuin X360-versio, joten ihmetyttää miten ovat näin rankasti kusseet homman.
Online-bugien vuoksi arveluttaa lähteä ajamaan yhtään vakavampia online-skaboja.