Ylhäällä Thrustmasterin ratti ja alhaalla aito Ferrari F1-ratti. Lukuunottamatta vaihde/nopeusnäytön puuttumista ja LEDejä, niin ratti tosiaan on melkeinpä yksi yhteen alkuperäisen kanssa.
Siitäkin on ristiriitaista tietoa, että mitä 199 euron pakettiin lopulta sisältyy. Yksi sanoo, että siihen hintaan saa toimivan rattisetin, kun taas toisten mielestä base pitää ostaa erikseen. Toivottavasti asia selviää pian ihan virallisten Thrustmasterin antamien tietojen kautta.
Komian näköinen , mutta hinta varmaan alkaa jostain 500-1000. Toimiiko kaikki noi namuskat? Kun tuolla on säätö nappeja joita varmaan F1 2011 ei säädetä
Oho! James Allenin mukaan ratin hinta olisi 199€
Lainaus
For those with a more modest budget, how about the Codemasters Ferrari replica Steering wheel, also launched yesterday? A snip at €199, which can be used on all game platforms.
Halvempi kuin G27? Jos totta, niin tuo lähtee G27:n kaveriksi aika haipakkaa.
Mitä noihin namiskoihin tulee, niin varmaan jotkut noista on vaan silmänlumetta ja mukana tunnelman vuoksi. Jos ne kaikki olisivat toimintakuntoisia nappeja, niin ratin hinta olisi jotain aivan muuta kuin alle 200 euroa.
Mutta tätä jäädään kyllä seuraamaan, sillä tuon hintaiselle F1-ratille olisi kyllä tilausta.
EDIT: Ratti saattaa tosin vaatia T500RS:n basen, johon se kytketään. Ja sehän nostaisi setin hintaa 700 euron tietämille.
Thrustmasterkin tuo markkinoille oman F1-rattinsa ja sitä esiteltiin ilmeisesti tänään Monzassa.
Ratti on melkein aito kopio Ferrarin tämän kauden auton ratista. Upean näköinen, pakko sanoa. Hintatietoja ei vielä ole. Toivotaan Fanatechia alhaisempaa hintaa. Nopeusnäytöt ja LEDit tuosta taitaa puuttua, joka tietty laskee vähän valmistuskustannuksia. Puhumattakaan siitä, että Thrustmasterin kokoinen lafka voi massatuottaa näitä ratteja paljon suuremmalla volyymillä kuin piskuinen Fanatech.
Miten siistiä olisi F1 2011:ssä kääntää fuel mixiä isommalle tuosta MIX-vivusta...
F1 2011 -tallitoverihakuilmoituksia voi tehdä tuolla peliseura-alueella "F1 2011 -online" ketjussa. Niin pysyy tämä ketju pyhitettynä itse pelistä keskustelemiseen.
Lisenssiä valvotaan nykyään huomattavasti tiukemmin. Yksi syy varmasti on se, että ollaan paljon lähempänä todellisuutta muun muassa grafiikan osalta kuin herran vuonna -97.
Jokainen ruutukuva ja video, joka tulee talon sisältä, tulee hyväksyttää FOM:illa jne.
Muistaakseni studio liverpool sai tehdä safety carin Formula One 99 -peliin ilman erillisiä lisenssisopimuksia Mercedekseltä ja AMG:ltä.
Mitä Bahrainiin tulee, sitä ei ole pelissä missään muodossa. En ole varma, onko se suunnitteluratkaisu vaiko lisenssirajoitus. En muista olivatko suunnittelijat kertoneet selkeästi tästä.
Tässä toistaiseksi paras näkemäni GT5 vs. Real -vertailu. Uskomatonta matskua ja paikka paikoin on oikeasti vaikea erottaa kumpi on tosielämää ja kumpi peliä.
Salei mennyt Minskiin omia reittejään, eli ei ollut tuossa koneessa. Mitäköhän mahtaa legendan mielessä nyt pyöriä.
Onneksi ei ollut yhtäkään suomalaista tossa joukkueessa. Niitähän pörrää KHL:ssä tällä kaudella kuin mehiläisiä kukkakedolla.
RIP
Venäjän hätätilaministeriö vahvisti klo 17.45 myös Ruslan Salein olleen lentokoneessa. Aiheesta oli aiemmin spekulointia useassa mediassa, koska Salein kerrottiin olleen Minskissä odottamassa joukkuettaan. Tuntia myöhemmin Lifenews.ru-uutispalvelu julkaisi listan onnettomuudessa menehtyneistä - tältä listalta Saleita ei kuitenkaan löydy. Komsomolskaja Pravdan haastatteleman Dinamo Minskin toimitusjohtaja Andrei Torbinin mukaan Salei olisi ollut lennolla.
EDIT: Ristiriitaista infoa liikkeellä. Jotkut lähteet sanoo, että ei ollut koneessa ja sitten taas jotkut että oli. Toivotaan että ensiksi mainittu pitää paikkansa.
WE ARE GOLD. Breaking news All formats approved...
Onnellista jengiä. Steve ottaa varsinkin ilon uutisesta täysillä irti.
Odotuksemme on ehtoopuolella, hyvät ihmiset. Hieman yli kaksi viikkoa ja voimme laittaa F1 2011 -pelilevyn laitteisiimme, pelasimme sitten Playstationilla, XBoxilla tai PC:llä.
Olemme kilpailun viimeisen kierroksen ja radan viimeisen sektorin viimeisissä mutkissa, voitto häämöttää. Ei enää pitkään.
EDIT: Vastoin suunnitelmiani laitoin F1 2011 -ennakkotilauksen vetämään GameOn-nettikauppaan. Pelin hinnaksi tuli 2,00 €:n FB-tykkäys-alennuksella 38,95 €, joka on aika lyömätön hinta.
GameOn vaikuttaa kyllä luotettavalta mestalta, ainakin jos lukee millaista palautetta lafka on verkossa saanut.
Nyt pitää vaan toivoa, että peli todellakin saapuisi julkaisupäiväksi. Voi sitä tuskaa, jos pitää viikonloppu kieriskellä ilman peliä ja lukea jengin hehkutuksia täältä. Siinä vaiheessa todennäköisesti jättäisin koko viikonlopuksi kaiken tietotekniikan ja menisin Nuuksion kansallispuistoon retkeilemään!
Onko jossain vielä kerrottu voiko moninpelien uusintoja tallentaa myöhempää katselua varten? Jos pelistä löytyy GT5-tyylinen replay niin siitä saisi tehtyä parempia koosteita kun F1-2010 pelissä sai kuvattua tilanteet vain omasta kulmasta jos kuvasi kisan itse.
Ymmärtääkseni online-kilpailua ei voi katsoa uusintana ollenkaan ja täten sen tallentaminenkin on mahdotonta.
GT5 on todella hemmotellut pelaajat pilalle sen online-toteutuksella. Kaikki muut online-autoilut tuntuvat vähän vajavaisilta sen jälkeen.
Tosin jos AI:n kanssa on tosi kiva kilpailla, niin mikä ettei
Codies nyt saattaa puhua taas pazkaa, mutta juttujen perusteella AI:n pitäisi olla huomattavasti ihmismäisempi kuin edeltäjässä. Eivät vedä mitään kamikazeja radalla, osaavat antaa tilaa niin vaadittaessa ja kykenevät tekemään itsenäisiä päätöksiä paremmin vaihtelevissa olosuhteissa. Ja ei ne videoissa miltään kovin huonoilta oo näyttänyt.
EDIT: Pelin julkaisun ja kauden alun lähestyessä myös virallinen kisablogi alkaa aktivoitua. Tänään päivitetty uusi uutinen: http://plf1sarja.wordpress.com/
En tiedä miltä tälläinen ehdotus kuulostaisi, mutta sanonpa silti: Vaikka puolessa välissä kautta sarjan 4 viimeistä osallistuvat karsintaan varakuskien kanssa ja niistä neljä nopeinta pääsee loppukaudeksi viralliseksi kuskiksi.
Miltä kuulostaa?
Mahdollista, laitetaan ainakin mietintämyssyn alle. Sinällään tämä olisi aika realistista, sillä oikeastikin F1:ssä alisuorittajat istuu ns. "tuulisella paikalla".
Toisaalta taas, jos ajetaan 10 kilpailun kausia, niin seuraavan kauden uudet karsinnat tulisivat aika nopeasti. Suunnitelmana ei ole ajaa kaikkia 19 kilpailua, vaan tosiaan 10 kauden setti. Mielenkiinto tuntuu parhaiten pysyvän sillä tapaa yllä.
Asiasta toiseen: monilla on varmasti mielipide siitä, pitäisikö AI-autot (tekoäly) sisällyttää PLF1-sarjaan jotta saataisiin täysi 24 auton gridi kaikkine talleineen. Vai pelattaisiinko vain 16 ihmisen kesken ja jätettäisiin joitakin talleja siten kokonaan pois? Kyseessä on koko sarjakokemukseen vaikuttava asia, joten haluan ratkaista sen demokratialla.
Nyt sinulla on mahdollisuus sanoa mielipiteesi: jokainen sarjaan ilmoittautunut saa antaa yhden äänen ja äänestysaikaa on tämän viikon sunnuntai-iltaan (11.9) asti.
Damn! Menny aivan ohi tämä :s No ilmottaudun varakuskiksi taikka kakkoslohkoon =)
Et ole missannut mitään! Ajamme karsinnat, jonka perusteella muodostetaan sarja ja varakuskit. Laitan sinut 1. karsintaryhmään, seuraava ilmoittaja menee 2. ryhmään.
Lue aloitusviesti, jos et ehtinyt vielä lukea.
Lainaus
Jäi miettimään vielä se, että jos tulee tuo 22 karsijaa, jotka vipataan kahteen lohkoon, jolloin molemissa lohkoissa olisi se 11 kuljettajaa. Lisätäänkö AI tähänkin listaan mukaan, jolloin viivalla olisi 17 kuskia?
Karsinnoissa ei ole mukana tekoälyautoja, jotta varmistetaan mahdollisimman ongelmattomat ajot.
Ja jos nyt karsijoita ilmoittautuu tässä muutaman viikon sisään enemmänkin, niin edelleen se toinen lohko on mahdollinen. Tällöin meneteltäisiin niin, että 1. lohkoon pääsisivät karsintojen 16 nopeinta ja 2. lohkoon kaikki sijasta 17 eteenpäin.
Entäs jos joku varakuskeista ajaa kovempaa ,kuin hakemuksen jättäneistä kuskeista? Siirtyykö se hänen tilalleen?
Kyllä. 16 nopeinta pääsevät sarjaan. Eli jos on ilmoittautunut numerolla 20 ja ajaa vaikkapa kymmenenneksi nopeimman ajan, on oikeutettu osallistumaan sarjaan.
Mitä varakuskeihin tulee, niin luonnollisesti sijalle 17 ajanut on ensimmäisenä jonossa jos tuurauskeikkoja ilmenee, sijalle 18 ajanut toisena jne.
Kaikki on siis nyt omissa käsissä.
EDIT: Päivitn etusivullekin karsintasäännöt ja ryhmät. Uusia ilmoittautumisia otetaan siis vastaan ja kaikilla on tasavertainen mahdollisuus saada paikka sarjaan.
Jos karsintaryhmä 2 ei tule täyteen, niin silloin ryhmästä 1 otetaan porukkaa ryhmä 2:teen, jotta molempiin ryhmiin saataisiin mahdollisimman paljon tilaa radalle.
Esimerkki: karsintoihin ilmoittautuu 22. Tällöin molemmissa ryhmissä on 11 pelaajaa. Ei niin, että ryhmä 1:ssä olisi 16 ja ryhmä 2:ssa vain 5.
Toisekseen, mitä sarjassa ajamiseen tulee, ajan läpi seuraavan käytännön:
Noin viikko pelin ilmestymisestä KAIKKI ilmoittautuneet pääsevät ajamaan karsintaan, joka ajetaan kahdessa erässä. Tämä karsinta kattaa kaksi online-kisan pituista aika-ajojaksoa, jonka ajat lasketaan yhteen. Jokainen kuski ajaa siis kaksi kertaa aikaa itselleen. Ratana toimii avauskisa Melbourne. AI-autoja ei ole radalla ja autot ovat kaikki yhdenvertaisia equal-asetuksella.
Ensin karsinnassa ovat mukana 16 nopeimmin ilmoittautunutta ja sitten kaikki sen jälkeen ilmoittautuneet. Sama käytäntö myös heille: kaksi online-aika-ajon pituista sessiota.
Kukaan ei ole varmistanut paikkaansa sarjaan, karsinta koskee myös meikäläistä.
Karsinnan jälkeen alkaa autojen jako. Autot valitaan käännetyssä järjestyksessä: karsinnan sijalla 16 oleva saa valinta ensin ja nopein viimeisenä. Jokaisessa tallissa on kaksi paikkaa, joten se ei välttämättä tarkoita, että viimeisen pitäisi valita HRT. Koska autot valitaan karsinta-aikojen perusteella, tekee se vaikemmaksi tarkoituksenmukaisen hidastelun paremman autonvalinnan toivossa, koska siinä samalla voi myös kisapaikka mennä.
16 nopeinta yhteenlaskettua aikaa saavat siis kisapaikan ja lopuista tulee varakuskeja.
Hullun nopeeta täyttynyt joo. Nyt ollaan aika kaukana 1. kauden meiningistä, jolloin oli välillä vaikeaa raapia kuusi kisailijaa mukaan.
Hyvältä näyttää, hyvältä näyttää!
EDIT: 16 paikkaa on nyt täynnä, mutta varakuskiksi kannattaa ilmoittautua jos yhtään kiinnostaa! Varakuskit ovat suoraan käytettävissä kun vakkareille tulee menoja. Ensiksi ilmoittautunut varakuski on ensin ehdolla ajamaan, sitten toinen jne. Ja jos joku jättää sarjan kesken, voi varakuski ottaa tämän paikan virallisesti.