WRC-lisenssi ei kyllä ollut mikään kovin haluttu lisenssi tuolloin jokunen vuosi sitten kun se uusiksi meni. Rallilla ei ole ihan sellaista seksikkyysarvoa kuin formula ykkösillä.
Milestone joutui ottamaan myös melkoisen lainan lisenssiä varten, kysehän on aika pienestä italialaisesta pelitalosta loppujen lopuksi. Mutta ei sen taakse voi piiloutua, jos pazkaa tekee.
Voiko nuita Viperin raitoja maalata haluamallaan värillä? Olisin halunnut tehdä suomenlippuauton, mutta tietääkseni voi maalata vain yhden värisen auton.
Ja kuinka tehokkaiksi saitte ne autot? Oman viperin tehot on päälle 600 heppaa kun esim. Epi puhui 900 miten siitä saa niin hyvän?
En osaa sanoa tuosta raitamaalauksesta kyllä.
Viperiin menee se yli 900 heppaa kunhan ostaa kaikki mahdolliset osat stage 3:een asti. Tarkista vielä, että olet hankkinut kaiken. Myös painokevennykset kannattaa ehdottomasti tehdä.
EDIT: tai sitten olet sekoittanut PP-pisteet hevosvoimiin?
Ei voi mitään, se näyttää vieläkin niin rumalta kuin olla voi. Traileri oli suorataan ala-arvoinen eikä auttanut millään tavalla myymään peliä ainakaan minulle.
Tätäkö pitäisi 1,5 kuukauden päästä ostaa kaupasta? Vakuuttakaa minut, Milestone.
Miten muuten nuo monzan shikaanit ajetaan? Saako niissä oikaista vihreän alueen yli saaden 3-5 sekuntia etua per kierros verrattuna siihen kun ne ajaisi niin kun pitäisi eli asfalttia pitkin kantareiden valistä.
Huomasin kanssa, että peli antaa oikoa vihreiden alueiden yli, vaikka rangaistukset on asetettu strongille.
Sovitaan, että shikaanit ajetaan oikeaoppisesti eli asvalttia pitkin. Jos joskus vahingossa lipsahtaa vähän ja ajaa pikkuisen pitkäksi niin ei haittaa, mutta systemaattinen oikominen ei ole siis sallittua. Uusinnat kyllä paljastavat jos joku oikoo koko ajan shikaanit vihreiden alueiden kautta suoriksi.
Ja jos ohitustilanteessa saa etua tai ohittaa kiertämällä tuon vihreän alueen kautta, niin herrasmiehet kyllä tietävät mitä tulee tehdä.
En välttämättä ehdi tänään kisaamaan, mutta tulen sitten kahdeksalta jos pääsen.
Okei, tämä selvä. Odottelen kuitenkin aina sen viisi minuuttia yli kahdeksan varmuuden vuoksi.
Tulee varmaan aika mielenkiintoiset lähdöt, sillä ajovirheitä luultavasti tullaan näkemään huomattavasti enemmän kuin Lancioiden kanssa. On tuo Dodge kaikessa raskaudessaan sen verran vaikeammin hallittava auto.
Kisat siis käyntiin noin kahdeksalta ja lämmittelemään voi tulla alkaen 19:50.
Viisi ensimmäistä kestävyysajoa vedetty, jäljellä Nyrren 4h, Tsukuban 9h ja kaksi pikkuista 24 tunnin koitosta...
Indyn 500 mailin ovaalikisa oli selvästi tylsin, koska se vaati niin vähän keskittymistä. Radan pääsi kaasu pohjassa läpi. Kahden tunnin ovaalin kiertämisen jälkeen minut kuitenkin palkittiin niin orgastisen upealla autolla, etten viitsinyt olla kisan ajamisesta yhtään pahoillani.
Nyrren nelituntisen voisi ajella tänään. Se auttaa, että rata on oikeasti helvetin hyvä ja voi keskittyä hiomaan sekunteja pois kierrosajoista.
Muistakaahan myös PLGT lähdöt 3 ja 4 tänään illalla klo. 20:00!
Olipa siistiä nähdä, että SuomiTV saa Conania laajakuvasuhteella ja paljon paremmalla kuvanlaadulla kuin Sub aikoinaan. HD-digivirittimellisen television omistava kaveri tosin lähetti viestiä Conanin aikana, että ohjelma ei näy SuomiTV HD -kanavalla aidolla HD-resoluutiolla. Se olisi ollut aikamoinen mansikka kakun päällä.
Lainaus
Tänään Conanin vieraina Tina Fey, Sanjay Gupta sekä Plan B. Jakso esitetty USA:ssa 19.4.2011.
On! Steve Hood ja codiesin jengi on saapunut Saksaan ja nyt koko lössi istuu baarissa urheilujuomaa nauttimassa, jotta jaksavat läpi keskiviikkona alkavien messujen. Hood osti lentokentältä myös iPad 2:n heräteostoksena! Tosi kuin vesi, luin tämän kaiken Steven twitteristä
Runner, toivottavasti erot pätevät sekä yksinpelissä että onlinessa. Red Bullin ja HRT:n ero tulisi olla realistisesti ajatellen n. 4-5 sekuntia, jos hyvä kuski ajaa onnistuneen kierroksen molemmilla.
Tosin kaiken kuullun perusteella nopeimpien autojen ero peräpään pitäjiin F1 2011:ssä on PALJON suurempi kuin mitä edellisessä pelissä. Ja se on pelkästään hyvä asia.
Minä en halua ajaa autoa oikeassa maailmassa, pelissä se on paljon mukavampaa!
Mitäs sitä enää ryyppäämään, sekstailemaan tai kavereitakaan näkemään.
Peleissä on kai aika vaikea ryypätä realistisen tuntuisesti, niin että tulisi virtuaalihiprakka? Sama pätee seksin harrastamiseen, ainakin konsolipeleissä. PC:llä on (kaveri kertoi), joitakin aikuisviihdepelejä, joihin saa ostettua sellaisia jänsköjä lisälaitteitakin, jotka kommunikoivat suoraan sen kanssa mitä ruudulla tapahtuu.
Ajamista taas voi simuloida suhteellisen realistisesti kunhan setuppi on oikeanlainen. Yksi todiste on muuan muassa Suomalaisen iRacing-mestarin hyvät otteet kilpa-auton ratissa, vaikka mies ajoi kisakireellä laitteella ensimmäistä kertaa elämässään. Mahdollisuuden tähän tarjosi viime vuonna Top Gear: http://www.v2.fi/uutiset/pelit/12782/Top-Gear-testasi-suomalaisen-virtuaalikuskin-oikealla-radalla/
Toi on muuten aika hyvä pointti. Kuinkakohan moni kortin juuri saanut teinipoika on puuhun päätyessään päättänyt kokeilla pätevätkö Gran Turismossa hankitut taidot myös tosielämässä?
Vastaavasti peli on joissain tapauksessa saattanut tyydyttää kaahausnälkää siinä määrin, että hurjat kumin revittelyt ovat oikeassa maailmassa jääneet pois/minimaalisiksi.
Minä en halua ajaa autoa oikeassa maailmassa, pelissä se on paljon mukavampaa!
J.J Abramsin ensimmäinen kokonaan oma leffatuotanto, Super 8, kumpusi ohjaajansa nuoruuden päivistä. Aloitteleva elokuvaohjaaja kuvasi tuolloin omia amatöörituotoksiaan kahdeksan millin filmille. Super 8 -elokuvan hahmot ovat kuin suoraan tuolta ajalta.
Tarina eli pitkään Abramsin päässä, mutta vasta saatuaan itse Steven Spielbergiltä rohkaisevaa palautetta ideasta ja miehen myös elokuvan taustavoimiin, voitiin sen tuotanto aloittaa.
Super 8 ottaa vaikutteita laajalti: sen muotokieli puhuu niin E.T:n, X-Filesin kuin Lostinkin suulla. Viittaukset jälkimmäiseen alkavat toden teolla elämään, kun Abramsin hovisäveltäjä Michael Giacchinon melodiat alkavat soida.
Casting nojaa pääasiassa uusiin nimiin, ja nuoriin sellaisiin. Miellyttävästi nämä varhaisteinit eivät ärsytä ja joukosta siilautuu esiin pari oikeastikin laadukasta näyttelijäsuoritusta. Päähahmo on sympaattinen eikä samaistuminen tuottanut ongelmia ainakaan täällä päässä - tosin se johtui paristakin seikasta, joita en spoiler-luonteen takia viitsi tuoda ilmi.
Niin että, jos Scifi saa viisarit väräjämään ja haluaa nähdä audiovisuaalisesti kelpo jälkeä, niin Super 8 on vallan mainio valinta. Ehkä tämän kesän suosikkielokuvani kaikkien suurten rymistelyiden rinnalla. Ehkä Super 8:lla ei ole tukenaan Transformersin budjettia, mutta sielua ja sydäntä löytyy sitten senkin edestä.
Sanoit Ephram että pidempiä kisoa ei voi tallentaa ja luin just pelaajalehden sivuilta uutisen missä sanotaan että GT5teen on tulossa paljon pyydetty ominaisuus että pidemät kisat voi tallentaa kesken kisan. Uutisen on vahvistanut Polyphony Digitalin nokkamies, Kazunori Yamauchi ja uutisen mukaan ominaisuus olisi tulossa seuraavassa päivityksessä ja uutinen julkaistiin 2.3.2011. http://pelaajalehti.com/2011/03/02/gran-turismo-5een-tulossa-paljon-pyydetty-ominaisuus/
Ominaisuuden ilmestyminen on myöhästynyt (yllättäen!!!) huomattavasti.
Tuorein uutinen asiaa koskien on heinäkuun 31.päivältä, joka löytyy GTPlanetista. Siinäkin Kazunori vahvistaa, että k.o mahdollisuus tallentaa kesken pitkien kisojen on yhä kehityksessä.
Jes, tullut uusi DTM seasonal event. Hyvä homma, kun tuli hommattua tuo DTM-autokin.
Tsukuban Mazda Roadstereiden 4 tunnin endurance on ajettu. Yli 200 kierrosta Tsukubaa hitaahkolla autolla... Kohtuu hullua touhua.
Viimeiset puoli tuntia tosin istuin varikolla ja join limua odotellen 4 tunnin aikarajan täyttymistä, sillä olin ehtinyt 3,5 tunnin aikana kerätä about 30 minuutin johtoaseman.
Pakko nää on mennä jos pelistä haluaa kaikki kullata, mutta vois tää olla jännempäänkin. Ehkä pitäisi ottaa heikompi auto, mutta sehän vasta tapaus olisi, jos häviäisi neljän tunnin kisan vaikka ihan lopussa tyhmään ajovirheeseen. Voisi olla, että peli ei hetkeen olisi päällä sellaisen jälkeen.
Jep, sama täällä. ABS on ykkösellä ja kaikki muut ajoavut pois.
Monza on ollut mulle aina jotenkin vaikea rata. Se ei istu ajotyyliini kovin hyvin. Tykkään enemmän sellaisesta syherömmästä meiningistä tyyliin Hungaroring tai sitten ihan reilusti nopeamutkaisesta tyyliin Spa. Monzassa ajetaan kovaa suorilla ja sitten tulee shikaanit.
Rata on kyllä täynnä tunnelmaa ja aito klassikko, ei siitä mihinkään pääse.
Lacuna Seca istuu meikälle paremmin. Varsinkin tuon Viperin kanssa saa "painia" Lacunan mutkissa. Kuuluisa viimeisen sektorin korkkiruuvi on myös haastava, sillä se on helppo ajaa pitkäksi ja oikaista. Ja tällöinhän napsahtaa sanktiota. Virheistä rangaistaan muutenkin enemmän kuin useimmilla radoilla, koska pehmeä hiekka on inhottavan upottavaa ja hidastaa enemmän kuin nurmikko.
Mitään erityistä testaamista ei ole tiedossa edelliskisojen tavoin. Ehkä kymmenen kierrosta vedän molemmilla radoilla Viperilla ja se on siinä. Vakiosäädöillä mennään, korkeintaan tuota maksiminopeus-asetusta rukkaan vaihteiden säätöpuolella.
Formula ja DTM-sarjat hoidettu, joten nyt on Expert-kisatkin kullattu kaikki.
Noiden Endurance-skabojen kimppuun on vähän nihkeä käydä, kun niiden aikana ei voi vieläkään tallentaa. Tallennusmahdollisuus on kuitenkin tulossa jossain vaiheessa, ainakin jos uskominen on PD:n pääpirua. No, yritän ainakin ensimmäiset kestävyyskisat ajaa pois, mutta nuo julmat 24 tunnin kisailut ovat kyllä ilman tallennusmahdollisuutta sellaista hulluutta että oksat pois.
Onneksi lisenssejä on vielä kultaamatta ja seasonal eventsejäkin voittamatta vino pino. Eikä autojakaan komeile tallissa edes kahta sataa, joten tekemistä riittää vielä viljalti.
Tuorein hankinta on Dodge Viper GTS '02, jonka täystuunasin odottamaan seuraavia PLGT-skaboja. Autosta irtoaa yli 900 hevosvoimaa. Nättii.
Miccis olisi voittanut ekan kisan jos olisi pysynyt radalla loppuun asti kun eroa oli noin 20 sekunttia kun oli kaksi kierrosta jäljellä. Minun olisi pitänyt ottaa 10 sekunttia per kierros kiinni ja sitten mennä vielä ohi.
Jaa-a. Auto oli oikeasti tuossa vaiheessa jo melkein mahdoton ajaa kun se puski niin paljon, renkaat olivat aivan loppu. Otit minua 3-4 sekuntia kiinni per sektori, joten luulen, että olisit pääässyt ohitseni vaikka olisinkin radalla pysynyt.
Taktisesti ainoa oikea päätös olisi ollut käydä varikolla kun minulla oli se +30 sekunnin johto, mutta on se helppoa olla jälkiviisas...
Tuunasin äsken seuraavien skabojen auton, eli Dodge Viper GTS '02:n. Huh huh, siihenhän napsahti yli 900 heppaa täystuunattuna. Sanotaanko, että on vähän haastavampi auto ajaa kuin Delta ja tulee olemaan aika mielenkiintoista saada se Monzassa pysäytettyä pääsuoran jälkeiseen mutkayhdistelmään.
Kun jo Deltalla Racing softit sulivat alleni, niin mitähän tapahtuu Viperin kanssa?
GT5 on siitä siisti peli, että autoja riittää ja autoa vaihtamalla pelikokemus muuttuu täysin. Esimerkiksi tapaus Delta ja Viper; jos ajaa samalla tyylillä Viperiä kuin Deltaa, niin tuho korjaa.
Demo ratkaisee sen, tulenko laittamaan ensi kuussa Driveriin rahaa kiinni. Ennen demoa videot ja ennakot ovat herätelleet positiivisia fiiliksiä, lukuunottamatta vähän hämäävää shift-toimintoa. Ajomallinnus on kuitenkin tärkein juttu ja jos siinä on saavutettu kahden ensimmäisen Driverin letkeys, niin euroja ladellaan tiskiin ainakin täällä päässä.
Sulo! Huomasin Tsukuban uusintaa katsellessa, että olit lähdössä laittanut (ilmeisesti vahingossa) Comfort Soft -renkaat! Ne ovat melkeinpä pelin huonoimmat renkaat, joten ei mikään ihme että auto puski mutkissa sinulla kisan alussa. Comfort softeilla ja Racing softeilla on valtava ero, sekuntikaupalla per kierros riippuen radan pituudesta.
Huomasin myös renkaiden kestoja tarkkaillessani, että Juhon ajotyyli oli molemmissa kisoissa huomattavasti taloudellisempi renkaille kuin minun. Tämä korostui varsinkin Trial Mountainissa. Minulla on aika aggressiivinen tyyli tulla mutkiin ja GT5 kyllä osaa rangaista siitä renkaiden kulumisen muodossa.
Hyvät kisat! Varsinkin toinen lähtö oli hienoa vääntöä Juhon kanssa. Harmi, että käännetty lähtöjärjestys toiseen lähtöön ei toteutunut kun peli jäätyili.
Ensi viikolla vielä enemmän lössiä paikalle vaan niin saadaan enemmän taisteluita. Autokin on astetta tehokkaampi, kunnon jenkkirassi.
Ajaako kaikki samalla autolla eli Lancialla koska tuunasin jus mun Lancian.
Joo, kaikilla sama auto toki käytössä. Autoon saa tehdä kaikki mahdolliset tuunaukset.
Toivottavasti olisi paljon erilaisen näköisiä (=värisiä) Lancioita. Otan uusinnat talteen näistä kisoista ja todennäköisesti tulossa jonkinlaista pientä videokoostetta.
Sitte kun tullaan kisoihin niin painetaanko ensin GT Mode auki ja sitte Open Lobby ja sitte sitä luetelosta haetaan sun tekemä kisa vai miten se tehdään kun en oo ennen pelannu GT5 onlinessä.
Toimii näin:
GT Mode --> Community --> Miccis --> Lounge (se kahvikuppisymboli)
Tässä linkissä vielä ohjeet videomuodossa jos ei auennut.
Ja tässä alustava pohja sarjan tulos/pistetaulukolle:
Sellainen asetus löytyy ihan PS3:sta, sitä ei tarvitse olla mikissä ominaisuutena. Eli jos tosiaan haluat kuulostaa Darh Vaderilta tai pikkuoravalta voice chatissa, niin kyllähän se tuolla onnistuu.