Tuli palattua tänään GT5:n ääreen ja ensitöikseni menin kylmiltäni Nyrren 24h-radalle Lancia Stratoksella ja vedin naatiskellen yhden kierroksen. Kaikki ajoavut pois päältä. Kuvasin myös kierrokseni:
Stratos on kyllä uskomaton peto ja lähtee käsistä aika helposti. Pariin kertaan niin kyllä kävikin, mutta ei se haittaa. Kerrassaan hieno fiilis viilettää vihreässä helvetissä Lancialla.
Nyt kyllä tuli kaikki hyvät 2010-muistot mieleen. Parhaiten jäi ehkä muistoihin PLF1 2. kauden Valencian mahtavan tapahtumarikas kisa, jota oli todellinen ilo selostaa.
Lähtökolari, IceColdin ja Karppasen kolarointi ja jälkimmäisen tulikuumat kommentit, Eikan "täyskaato" lähdössä ja silti nouseminen voittotaistoon, sadekuuro ja sen mukanaan tuoma jännitys rengasvalinnoista... Tää kisa oli just sellaista nirvanaa, jota F1 2010 pystyi parhaimmillaan onlinessa tarjoamaan ja se jätti kaikki bugit ja puutteet taka-alalle.
Tai sanoisinko mieluummin, että oikeaa toffeejäätelöä mansikkakuorrutuksella!
Saatavuus: K-kaupat ja Citymarketit Hinta: n. 1,59 € Kaloreita: 8 per 1 dl
Tavallista kivennäisvettä astetta makeampi vaihtoehto. Makeutettu hedelmäsokerilla, joten kalorimäärät jäävät maltillisiksi.
Maku on aika raikas ja parin jäänpalan kanssa maistuu oikein hyvältä. Kun perus-kivennäisvesiin silloin tällöin kyllästyy, on tämä hyvä vaihtoehto ja varmasti yhä parempi kuin kaikki limut, vaikka hedelmäsokeria hieman sisältääkin.
Irtokarkit! Ruskeapilkkuiset vaahtosienet voittaa pinkkipilkkuiset.
Jep, ei meikälläkään hirveästi ole sellaisia asioita, ettei syödä voisi. Ehkä jotkut etanat ja simpukat ei mene, mutta se johtuu enemmänkin ennakkoluuloista eikä siitä, että olisin maistanut niitä ja sen jälkeen tullut inho pintaan.
En muista koska viimeksi olisin sanonut ruoasta, että "en voi syödä tuota". Mitään allergioita ei ole ja näin opiskelijana melkein kaikki safka on kotiinpäin!
Tämän vuoden sarja alkaa näyttää todella hyvältä kun uutta verta löytyy jo tässä vaiheessa näin runsaasti. Varsinainen ilmoittautuminen sarjaan potkaistaan käyntiin ensi kuun alussa, kun perustan F1 2011 -topicin peliseura-alueelle.
Eikös joskus valmistettu F1 peliä missä pystyi ampumaan GTA tyyliin mutta peli kuitenkin kiellettiin koska yhtiöllä ei ollut pelin tekemiseen tarvittavaa lisenssiä. Vai onko mulla väärää tietoa?
Ehkä peli perustui Belgian -98 kisaan ja siinä piti Schumacherina vetää DC:tä pataan varikolla?
Täytyy kyllä sanoa, etten ole ikinä kuullut moisesta. Kuulostaa todella typerältä idealta kyllä jos moista on edes yritetty tehdä. Jos kyse on tosielämän projektista, niin onpa "ihme" että Bernieltä ei tippunut lisenssiä peliin.
Tuo olisi hyvä idea, kaikki olisivat tyytyväisiä. Saisit ajaa kisat rauhassa, ja katsojat saisivat kuitenkin kommentoitia kisasta
joo todella hyvä idea toi jälkeen päin ääni raidan tekeminen ps jos voisit hankkia pareman kameran millä kuvaat videot aika suttusen näköstä noi muutamat kisa videot
Jos teen vain jälkilähetyskoosteet, voin kuvata iPhone 4:llä ja silloin jälki on dramaattisesti parempaa. Tälläistä kuin tässä kuvaamassani ja leikkaamassani KFIN-kisan koosteessa:
Yksi vaihtoehto toki on, että kuvaan kisan ja teen jonkinlaisen selostuksen/kommentoinnin koosteeseen jälkeenpäin. Olihan niitä todella mukava selostaa, mutta suorituskyky oikeasti kärsii aika helkkaristi! Varsinkin aika-ajossa, jossa aloin jäämään tokalla kaudella ihan takariviin jatkuvasti.
Esim. Renault kun jarruttaa mutkaan ja vaihtaa pienempään niin ääni on suoraan sanoen aivan hirveä. Kuulostaa siltä, että auto leviää tai pikemminkin voisi räjähtää
Rellun tämän kauden moottori kuulostaa todellakin täysin erilaiselta kuin muiden. Varsinkin tosiaan alaspäin vaihtamisissa pörisee ihmeellisesti. Diggaan kyllä tuosta soundista, tulee incar-kameroissa aika hyvin esiin.
Uskon kyllä, että paikan päällä kuultuna on vielä niin paljon säväyttävämpi kokemus.
Onko Codemasters kertonut, voiko F1 2011:n uusintatilassa seurata myös tekoälyn ajamista?
Yksinpelissä, ei voi.
Moninpelissä, voit. Keskeyttämisen (tai maaliintulon) jälkeen voit seurata muiden kuljettajien ajoa eri kuvakulmista. Mukaanlukien myös AI-kuljettajat, jos sellaisia on online-peliin otettu mukaan.
EDIT:
Uusi video on rantautunut: Heikki Kovalainen Istanbulissa. Vaikeusasteena professional, sutimisenesto ja ABS-jarrut päällä.
Käytössä oleva kuvakulma on sitten bugi eikä tule esiintymään lopullisessa versiossa.
Nyt kun laudalla on monia uusia GT5-pelaajia, niin voisi vaikka kerran viikossa ajella vähän online-skabaa.
Ajettaisiin tyyliin kaksi 15 kierroksen kilpailua ja joka jannu ottaisi saman auton. Radat ja autot päätettäisiin etukäteen. Tämä siksi, että jos kyseistä autoa ei vielä ole, olisi vähän aikaa ostaa se ja tuunailla. Tästä saisi vaikka jonkin sortin sarjan aikaiseksi: ajetaan esimerkiksi viitenä viikkona kaksi lähtöä = 10 kilpailua. Joka kisan jälkeen pisteet vaikka kuudelle parhaalle.
Nyt kun laudalla on monia uusia GT5-pelaajia, niin voisi vaikka kerran viikossa ajella vähän online-skabaa.
Ajettaisiin tyyliin kaksi 15 kierroksen kilpailua ja joka jannu ottaisi saman auton. Radat ja autot päätettäisiin etukäteen. Tämä siksi, että jos kyseistä autoa ei vielä ole, olisi vähän aikaa ostaa se ja tuunailla. Tästä saisi vaikka jonkin sortin sarjan aikaiseksi: ajetaan esimerkiksi viitenä viikkona kaksi lähtöä = 10 kilpailua. Joka kisan jälkeen pisteet vaikka kuudelle parhaalle.
Mukavaa, että tämäkin ketju heräilee eloon. Itsekin voisin jatkaa GT5:tä etiäpäin ja napsia vähän kuvia. Olen siinä vaiheessa, että tuo Red Bullin jumal-auto jo tallista löytyy.
Song of Ice and fire -kirjoja on hehkutettu mestoilla ihan pikkuisen. En ole mikään suuri lukutoukka, joten olen missannut ne teokset lahjakkaasti.
Heitin kuitenkin telkkuun pyörimään Game of Thronesin pilottijakson. Sarja, joka siis perustuu kyseiseen kevyesti fantasialla maustettuun keskiaikaistyyliseen kirjasarjaan.
Ja onpa se hyvää kamaa. Kaksi jaksoa katsottuna ja koukku on nielaistu. Tuotantoarvoiltaan ollaan ihan huippulukemissa ja näyttelijävalinnat ainakaan näin kirjoja lukemattomana eivät ota yhtään silmään. Meininki on sopivan kaunistelematonta ja rujoa. Sarjaa on kuvailtu tekijöiden suusta jopa "keskimaan sopranokseksi".
Enköhän minäkin ne kirjat jossain vaiheessa lue. Sitä ennen katselen toki 1. kauden loppuun asti. Kymmenenhän jaksoa siinä on, noin tunnin pituisia kaikki.
Eli Fox laittamassa pyörät toden teolla pyörimään Die Hard 5:n suhteen: kuvaukset alkavat jo tänä syksynä? Vitosessa John McCLane palloilee ilmeisesti Venäjällä poikansa kanssa ja sotkeutuu johonkin paikalliseen konfliktiin. Yllättäen.
Vielä jouluaatto tapahtumapäiväksi ja Shia Labeouf McClane junioriksi niin we are good to go!
15.8 se sitten alkaa: Conan-show. Ohjelmapaikka on 23:00 ja sitä esitetään aluksi joka ikinen viikonpäivä. Kun ohjelma sitten saa kiinni jenkkitahdin (esitykset alkavat kesän alun jaksoista), siirrytään ilmeisesti näyttämään ohjelmaa neljä tai viisi kertaa viikossa.
Toivottavasti katsojia olisi sen verran, että ohjelma myös pysyy kanavalla. Omiin iltarutiineihini tämä tulee kyllä taas kuulumaan, sillä 23:00 on ihan jees esitysaika. Loppuaikoina ohjelmaa esitettiin Subilla monesti tunti tuota myöhemmin.
Hirveätä puppuahan se Lost tosiaan pidemmän päälle oli, sarja ei anna mitään, ihan sama miltä kantilta sitä yrittää katsoa.
Ei anna mitään? Jos pelkkiä saaren mysteereitä metsästi, niin ei niin paljoa ehkä.
Mutta Lost on myös hyvin hahmovetoinen sarja. Se kertoi päähenkilöiden tarinat hyvin ja lopetti ne varsin tyydyttävästi. Saari oli kiistämättä yksi sarjan vahvoja pääteemoja, mutta hyvien hahmojenkaan tärkeyttä ei voi aliarvioida. Minulle kyse oli siis myös vahvasti niistä ja sain odottamani päätöksen näille ihmisille, joiden elämää saarella seurasin kuuden vuoden ajan. Finaali tuntui hyvin tyydyttävältä, kaikesta huolimatta.
mites tossa teidän f1 sarjassa.. saako ite valita auton jolla ajaa, vai meneekö sekalaisesti? olisin halukas mukaan
Kaikki on vielä auki uuden sarjan suhteen. Aletaan katsoa näitä asioita joskus syyskuussa, nyt ei vielä jaksa miettiä kun kaikkia yksityiskohtia pelistä ei ole edes vielä julkistettu.
Aiemman pelin tapauksessa kaudella 1 ajettiin ennen ensimmäistä kilpailua karsintaskaba, jonka voittaja sai valita auton ensimmäisenä, toinen toisena jne. Toisella kaudella autot jaettiin tasoittavasti, eli vähän nopeammat kuskit saivat heikoimmat autot.
Osta tuo Sonyn mikki vaan, erinomainen on laadultaan.
Itsehän yritin kikkailla aluksi halvalla ja ostin sellaisen kännykän halvan hands free -kuulokkeen mikin virkaa toimittamaan, mutta ei toiminut oikein kunnolla kyllä se. Olisi pitänyt heti kättelyssä ostaa Sonyn mikki.
Unkari vuosimallia 2011 olikin todella viihdyttävää settiä. Varsinkin kilpailun ensimmäiset kierrokset olivat huimia, kun rata oli liukas ja kuskit joutuivat oikeasti tekemään hartiavoimin töitä pitääkseen autot radalla.
On se Button vaan aikamoinen professori, ei voi muuta sanoa.
Kisan jälkeen Oskari Saari pamautti Twitteriin seuraavanlaisen viestin:
Lainaus
Huhut Kimin paluusta F1:siin voimistuvat. Huhun mukaan Red Bull haluaa Kimin isolla rahalla mukaan. Red Bull -pomon kommentit Tulosruudussa.
Tulosruudussa haastateltu Helmut Marko totesi, että on sataprosenttisen varmaa, etteivät ole neuvotelleet Kimin kanssa.
Saarelta tuli sen jälkeen vielä muutama viesti lisää Twitteriin asiasta:
Lainaus
Huhut ovat todellisia ja uskottavasta lähteestä. Tottakai RB kiistää.
Lainaus
Ja huom: kysyin, onko 100% varmaa, että ette ole kiinnostuneita Kimistä? Vastaus: 100% varmaa, ettei ole neuvoteltu.
Usokaa tai äläkää: Kimillä pian taskussa RB-soppari! On aika jokavuotisen pettymyksen, kun Kimi-huhut laskeutuvat pinnalle.
tuleeko tänäkin vuoanna samanlainen netti sivusto kuin viime vuoanna teidän kisoistanne koska olisin itse halukas osallistumaan kisoihinne
Se on tarkoitus. Ellei nyt syksylle tule kovin kiireistä aikataulua itselleni, niin aikomus on pitää samantapaista blogia PLF1 2011:nkin kanssa. Jos videofeedejä tulee, niin joudun ikävä kyllä pudottamaan selostukseni pois, koska F1-pelin pelaaminen ja sen selostaminen ei ole keskittymisen kannalta aina paras mahdollinen yhtälö.
Uusi rangaistusjärjestelmä kuulostaa varsin hyvältä ja toivottavasti toimii myös onlinessa hyvin. Jos ohitan vaikkapa vahingossa PLF1-skabassa IceColdin nurmikon kautta, voinen välttää läpiajorangaistuksen antamalla hänelle paikkani takaisin. 2010:ssä rangaistusjärjestelmä oli selvästi epälooginen ja hyvä kuulla että sitä on viilattu.
"Tekoäly on paljon nopeampi tänä vuonna". Musiikkia korville! Eikun peli heti vaikeammalle, ajoavut pois ja uramoodiin joku HRT. Jos jään aika-ajossa kärjelle neljä sekuntia täydellisellä kierroksella, hymyni leviää korviiin. Sairasta ehkä, mutta näin se on.
Vielä paremmaksi homma muuttuu, jos löydän hyvän kilpakumppanin ajamaan Co-Op-kautta kanssani. Rajoittava tekijä on se, että haluan nimenomaan pelata vaikeimmalla ja kaikki ajoavut pois, joka saattaa karsia halukkaita Co-Oppaajia.
Voisin ruveta ajamaan Co-Oppia jos sopii
Sopii hyvin! Ollaan oltu aika tasaväkisiäkin 2010:ssä niin pitäisi tulla hyvää vääntöä.
Budabestissä aamu on valjennut kovin pilvisenä ja vettä tihuttelee. Kolmisen tuntia lähtöön, saa nähdä miten sää tuosta kehittyy. Toivottavasti olisi samankaltaiset olosuhteet kuin 2006.
Uusi rangaistusjärjestelmä kuulostaa varsin hyvältä ja toivottavasti toimii myös onlinessa hyvin. Jos ohitan vaikkapa vahingossa PLF1-skabassa IceColdin nurmikon kautta, voinen välttää läpiajorangaistuksen antamalla hänelle paikkani takaisin. 2010:ssä rangaistusjärjestelmä oli selvästi epälooginen ja hyvä kuulla että sitä on viilattu.
"Tekoäly on paljon nopeampi tänä vuonna". Musiikkia korville! Eikun peli heti vaikeammalle, ajoavut pois ja uramoodiin joku HRT. Jos jään aika-ajossa kärjelle neljä sekuntia täydellisellä kierroksella, hymyni leviää korviiin. Sairasta ehkä, mutta näin se on.
Vielä paremmaksi homma muuttuu, jos löydän hyvän kilpakumppanin ajamaan Co-Op-kautta kanssani. Rajoittava tekijä on se, että haluan nimenomaan pelata vaikeimmalla ja kaikki ajoavut pois, joka saattaa karsia halukkaita Co-Oppaajia.
Saapa nähdä. Jos tuo olisi jenkkien aikataulu, voisi puhelinta odottaa Suomeen aikaisintaan syyskuun lopussa tai todennäköisemmin lokakuun alussa.
Paljon on ollut huhuja eikä enää ole mitään mahdollisuutta arvella mitkä niistä pitävät paikkansa. Joidenkin huhujen mukaan form factor on vitosessa sama kuin nelosessa, kun taas toisaalta kuuluu että se on radikaali muutos pyöristettyine alumiinitakaosineen.
8 megapikselin kamera Sonylta ja A5-prossu lienevät kuitenkin aika varmoja veikkauksia päivityksistä. Näyttökoon kasvattamisesta 3,7 tuumaan en ole ollenkaan niin varma.
Toivottavasti saa valkoisena heti julkaisusta, sillä sellaisen otan ihan vaihteluna tähän nykyiseen neloseen.