Mulla Soneran gigan nettipaketti maksiminopeudella, joka käytännössä kykenee sellaisiin 5-6 megan nopeuksiin parhaimmillaan. Gigan tiedonsiirtomäärä ei ole ikinä ylittynyt, vaikka usein jaan yhteydeni iPadinkin käytettäväksi. Wlanissa ne laitteet kyllä ovat aina kun siihen on mahdollisuus.
Itse olen vedellyt lenkkiä nyt 5-6 kertaa viikossa, eli yksi tai kaksi lepopäivää sisältyy viikko-ohjelmaan. Peruslenkki oli viime vuonna vähän yli 5 km, mutta nyt olen nostanut sen 7,5 klometriin. Pisimmät juoksulenkit ovat olleet 15 kilometrin tietämillä.
Salia en ole ottanut ohjelmaani, mutta vatsoja teen kotiolosuhteissa n. 3 kertaa viikossa. Yllättävän tehokkaan ohjelman saa kasattua netistä löytyvillä ohjeilla/videotutoriaaleilla. Oikeastaan viime kesänä jo aloitin nämä ja onhan siihen vatsan seutuville tullut kyllä selvää uraa, vaikkei miksikään täys-sikspäkiksi sitä voikaan vielä kutsua.
Valkoinen iPhone 4, 600 minuuttia puhetta, 150 tekstaria ja netti täysnopeudella. Hintaa karvan päälle 40 euroa kuussa. Kauanko pystyn vastustamaan kiusausta?
Monte Carlo näyttää todella hyvältä. Huomenna pitäisi olla ostettavissa PSN:stä. Hinnasta ei ole tietoa ainakaan minulla. 4,99 ei liene kovin huono veikkaus?
Jep, ei ollut kovin ihmeellinen tämä video. Mutta tietyllä tavalla sitä osasi odottaa, koska kyseessä oli vasta ensimmäinen kehittäjäpäiväkirja. Tulevissa videoissa mennään syvemmälle peliin.
Positiivisena asiana huomasin, että tällä kertaa kuskien vaihteiden vaihdot on animoitu edellistä peliä selvemmin. Pikkujuttuhan se, mutta monesti 2010:ä pelatessa ärsytti että omat vaihteiden vaihdot eivät näkyneet kuljettajan käsissä selvästi.
Ja jee, Schumilla punaiset hanskat eikä enää valkoisia! Maailman paras peli vahvistettu!!
Driver 1 ja 2 kuuluvat lempipelieni listalle. Niinpä tätä juurilleen palaavaa Driveria tuleekin odotettua kovasti. Toivottavasti se onnistuu pyyhkimään viimeisimpien Driver-pelien kovat pettymykset pois mielestä.
Driver oli 90-luvun lopussa jotakin todella upeaa. Sellaista hurjia takaa-ajoja, vapaata kaupungin tutkistelua ja hauskoja tehtäviä sisältänyttä peliä ei oltu oikeastaan edes nähty aiemmin. Ainakaan nätillä 3D-grafiikalla esitettynä. Ja läskien jenkkien ajotuntuma oli juuri sopivan liukas, jotta mutkat pääsi paahtamaan "kahva edellä" ja todella tuntea olevansa Steve McQueeniakin äijempi kuski.
Se mikä yli kymmenen vuotta sitten saavutettiin kotikonsolilla, pyörii nyt matkapuhelimessa; Driverin iPhone-versio on ollut luppohetkinä pyörimässä. Kaupungilla vapaa ajelu on edelleen hauskaa, vaikka autosta ei voikaan poistua GTA-tyyliin. Mutta ehkäpä se on se aines, joka tekee Driveristä omanlaisensa, eikä vain yhtä GTA-kloonia. Ja jo D3:n kanssa näimme, mitä kaikkea pahaa voi tapahtua jos matkitaan matkimisen ilosta.
San Fransiscoa tekee suurelta osin sama tiimi kuin paria ensimmäistä Driveria, Martin Edmondsonista lähtien. Odotukset ovat kovat, sillä Driver on sen aikoinaan kokeneille erityinen nimike.
Toivottavasti etukäteen älyttömältä kuulostava Shift-toiminto ei pilaa peliä tai tee siitä liian epä-Drivermäistä. On selvää, että syyskuussa formuloiden lisäksi kaahataan myös San Franissa - ja ensimmäistä kertaa lisensoiduilla autoilla!
Apple-horatsut saisivat taas uuden tuotteen pakko-ostoksiinsa. Olisihan se päheää, jos televiisörikin olisi aito ja oikea omppu - ja elokuvat ja tv-sarjat siirtyisivät suoraan verkon kautta siihen iOS:n kautta. Ai niin, mutta Suomi ja iTunes-vuokraukset...
Millaisen spektaakkelin saavatkaan tästä aikaan. Potentiaalia on "TV. Reinvented" höpötykseen.
Tokihan BD-levyllä olevia leffojakin on pakattu, mutta ei niin rankalla suhteella kuin latausjakeluissa olevia. Tai eri asia jos latailee rosvoverkostoista alkuperäisinä rippeinä, silloin tiedosto on neitseellisen koskematon ja sellainen millainen se levylläkin on.
Jos omistaa reilun kokoisen HDTV:n, on ihan ymmärrettävää että haluaa maksimaalisen kuvanlaadun.
Mites olis pienet rallattelut Dirtissä tänään vielä ennen kuin ihmiset lähtevät juhannuksen viettoon? Klo. 19:00 maissa voitaisiin aloitella? Rallia ja RalliCrossia pääasiassa.
Onko muuten Steve Hoodin "tarinan" kakkososa julkastu jo?
Nope. Viime tieto on, että sitä "editoidaan". Tästä voi vetää johtopäätökset, että se julkaistaan itse asiassa videolla jossakin muodossa. Ehkä osa jotakin kehittäjäpäiväkirjaa, ehkä ei.
Eiköhän se video napsahda tännekin aikalailla tunnin sisään siitä kun se tulee esille virallisesti. Jos se viikonloppuna saapuu, niin saattaa olla vähän hiljaisempaa, kun jengi on kuitenkin juhannuksen vietossa ja osa saattaa olla myös nettipimennossa. Toivottavasti tulisi ennen perjantaita.
Mitä juhannussuunnitelmia lautalaisilla? Örvellystä tyhjentyneessä kaupungissa kaverien kanssa vaiko rauhaisaa eloa luonnon helmassa?
Säästä tulee ilmeisesti aika epävakainen - ja pääkaupunkiseudulla jopa huono. Itse aion lähteä juhannuksen viettoon tuonne tampereen lähelle maaseudun rauhaan. Grillausta luvassa, maltilla alkoholijuomien nautiskelua ja voisipa kokkoakin mennä vilkaisemaan. Toivottavasti nyt ei ihan koko aattoa sataisi vettä.
En minäkään ole enää leffakeräilystä innostunut. Laitoin faktat puntariin ja päätin, että minun katselutottumuksillani leffojen kerääminen ei vain ole järkevää. Mieluummin käyn teatterissa katsomassa tai vuokraan, mutta levyä en tarvitse fyysisesti omistukseeni.
Mistä voin seurata ,että milloin dev. diary tulee (Twitterin ja Facebookin lisäksi) ja tiedättekö mikä on ensimmäinen asia josta he kertovat First Dev. Diary?
Codemastersin foorumeilta saa myös heti tiedon videon julkaisusta. Mutta Twitter on toki tämän tapaisissa asioissa kova sana.
Ensimmäinen developer diary pitää sisällään ainakin videokilpailun voittaneiden ja sitä kautta peliä testaamaan etukäteen päässeiden kommentteja, sillä niitä otettiin videolle tapahtuman aikana. Siinä myös saatetaan esitellä peli yleisesti, niinkuin viime vuoden ensimmäisessä kehittäjäpäiväkirjassa tehtiin.
Punainen lippu on sellainen asia, jota on hyvin vaikea saada toimimaan pelissä. Videopeliin asioita tehtäessä on aina otettava huomioon mitä hyötyjä lisätyt asiat toisivat pelimekaanisesti. Suuri osa Codemastersin kohdeyleisöstä ärsyyntyisi, jos kisa keskeytettäisiin punaisella lipulla. Simufanien mielestä sellainen toki olisi hienoa ja oikeaa elävää jäljittelevää, mutta peliä ei voida rakentaa täysin näiden ihmisten halujen pohjalta. Yksinkertaisen ON/OFF-toiminnonkin toteuttaminen tässä kohtaa ei ole niin helppoa kuin se miltä se tavan tallaajan mielestä kuulostaa, sillä yksinkertaisenkin asian toteuttaminen toimivasti videopeliin voi olla viikkokausien, jopa kuukausien työn tulosta.
- Pelissä on mukana myös vanhempia ralliautoja. Ei pelkästään B-ryhmäläisiä, myös esimerkiksi 60-luvun rasseja. Kaiken kaikkiaan autoluokkia on peräti yhdeksän - Peliä on paranneltu ja hiottu WRC 2010:stä saadun palautteen perusteella: grafiikkaa, pelattavuutta ja sisältöä on paranneltu. - Super special staget mukana, jotka uupuivat 2010:stä. Nämä ovat siis kahden auton mittelöitä, joissa autot ajavat omilla puolillaan lyhyen yleisöerikoiskokeen. - Odotetusti kaikki rallit tämän vuoden kalenterista ovat mukana myös pelissä - Pelissä on 25 alusta/sää-tyyppiä. Toivottavasti 2010:stä poiketen myös dynaaminen/vaihteleva sää. - Mukana kaiken kaikkiaan 90 erikoiskoetta - WRC 2 julkaistaan lokakuun puolivälissä. - Videoita on luvassa pian!
WRC 2011:n tulee olla iso parannus alkuperäisestä, jotta siitä tulee nautinnollinen rallipeli. Itse kuitenkin pidän peukkuja, sillä olisi hienoa saada laadukas "oikea" rallipeli, jota pystyisi pelaamaan myös hot seat -moninpelinä. 2010 viihdytti muutaman kuukauden, kunnes puutteet, viat ja lukuisat ongelmat nostivat rumaa päätään ja peli lähti myyntiin.
Testikuljettajana hääriminen on pelaajan kannalta turhauttaavaa nyhväämistä. Codemasters taisi 2010:n yhteydessä mainita, että heillä ei ole kiinnostunusta toteuttaa sellaista toimintoa heidän F1-peleihinsä.
Yksi mahdollisuus olisi sisällyttää GP2-luokka mukaan, jotta pelaaja pääsisi kokemaan kisoja pienessä luokassa ennen kuninkuuskisoja. Tässä on kuitenkin monia ongelmia: GP2-lisenssi ei kuulu F1-linsessiin, joten se pitäisi hankkia erikseen. Puhumattakaan lisätyön määrästä, joka syö voimavaroja itse pääsarjan (F1) kehitykseltä.
Uramoodissa kilpailukausien välille voisi muutaman talvitestin kyllä ujuttaa, mutta nämä eivät missään nimessä saisi olla F1: Championship Editionin kaltaista roskaa, jossa pelaajalle annetaan vaikealla tasolla helvetin tiukat aikatavoitteet, jotka mokataan yhdestä pienestäkin virheestä.
Itse taidan tällä kertaa odotella iOS 5:n lopullista julkaisua. Ei kuitenkaan ole niin kiire saada uusia ominaisuuksia enkä halua ottaa sitä riskiä, että jokin tärkeistä ominaisuuksista, esimerkiksi wlan hotspot, menisi käyttökelvottomaksi jossain vaiheessa betaa. Vaikka kuulemma vakaa onkin.
Aika näppärä muuten tuo OP:n iPhone-softa, oli tullut ladattavaksi nyt. On kaatuillut monilla, mutta itse ainakin sain laskut maksetuksi tuolla viivakoodin luvulla ilman ongelmia. Näiden numerosarjojen naputtelu ei ole mieluisaa puuhaa, joten mukavaa että rahat saa nyt hukattua tililtä entistä nopeammin ja vaivattomammin! iPhonesta tuli nyt ensisijainen tapa maksaa laskut --> yksi tehtävä lisää pois varsinaiselta tietokoneelta.
Echoes tarkoitti formulayhteisöllä tämän foorumin käyttäjiä, jotka keskustelevat enimmäkseen F1-topiceissa. Sellainen ryhmä on ikäänkuin syntynyt vahingossa omaksi nurkkauksekseen. Siitä lienee eniten vastuussa eräs Schumi-avataria kantava pässinpää, mutta ei siitä sen enempää!
Täytyy kuitenkin muistaa, että F1 2010 oli Codemastersin ensimmäinen F1-peli ja sellaisenaan varsin hyvä paketti. 2011-peliä tehtäessä heillä on ollut alla hyvä runko, jota hiomalla uudesta pelistä tulee takuulla monelta osin sellainen, mitä hype lupasi 2010:n olevan.
Ja vaikka tosiaan peli ei ihan niin loistava ollutkaan lopulta kuin mitä Codies oli hehkutuksissaan maalaillut, oli se silti ajopelien ja F1-kilpailujen ystäville hienoa viihdettä. Online-kisat jättivät lähtemättömiä muistoja.
ei muuten ollut vaan 2009 se julkaistiin wii konolille ja oliko nyt playstasonille
2009-pelin wiille teki Sumo digital, ei codemasters. Codies toimi toki pelin julkaisijana.
Sumo digital tekee tänä vuonna myös F1 2011 -pelin PS Vita ja 3DS-versiot.
Anteeksi, että toistan itseäni mutta Hardcore-moodi onlinessa on sitä kuuluisaa toffeejäätelöä mansikkakuorrutteella!
Eilen oli mahtavia skaboja, kun moneen otteeseen kaksi kärkiautoa päätyi kymmenyksen sisään toisistaan. Yhden Kenian EK:n hävisin 0,008 sekunnin marginaalilla, joka toki söi miestä. Mutta eihän se mitään, uutta vaan kehiin.
Näiden HC-kisojen tunnelma on huumaava: kun lasottaa mielenvikaisen nopealla trailblazer-tykillä 250 km/h Michiganin yössä kapeaa metsäpolkua ja tietää yhdenkin virheen päättyvän keskeytykseen, on fiilis mahtava. Samalla auton ikkunakin alkaa loppua kohti täyttymään tomusta. Turha on kuikuilla HUDin ja nuottiohjeiden perään, ei tipu. Ja samaten hedelmätöntä on yrittää nousta konepellille tissiposkeilemaan, tämä on real deal!
Yksi moodi on tehnyt Dirt 3:n onlinesta minulle tänän mennessä sellaista juhlaa, että alta pois. Pro tourilla en onlinessa oikeastaan muulla pelaakaan.
Yksinpeli sen sijaan on jämähtänyt. Gymkhana-temppuilu on se pääsyy, sillä aikarajoilla varustetut Ghymkhana-haasteet eivät vedä meikäläistä millään tavalla puoleensa. Voi olla, että koko yksinpeli jää kesken.
RallyCrossista vielä sen verran, että muistikuvieni mukaan Dirt 2:ssa oli parempia ja haastavampia RX-ratoja.
Täytyy kuitenkin muistaa, että F1 2010 oli Codemastersin ensimmäinen F1-peli ja sellaisenaan varsin hyvä paketti. 2011-peliä tehtäessä heillä on ollut alla hyvä runko, jota hiomalla uudesta pelistä tulee takuulla monelta osin sellainen, mitä hype lupasi 2010:n olevan.
Ja vaikka tosiaan peli ei ihan niin loistava ollutkaan lopulta kuin mitä Codies oli hehkutuksissaan maalaillut, oli se silti ajopelien ja F1-kilpailujen ystäville hienoa viihdettä. Online-kisat jättivät lähtemättömiä muistoja.