Mites toi KERS asia? Jos Lotus, HRT ja Virgin autossa ei ole KERS:iä niin netissäkään niillä ei ole? Mielenkiintoinen PLF1 kisat tulemassa ja jännitys kasvaa ,että minkälaine peli on. Laitetaanko muuten heti ensimmäisellä vkl pienet skapat käyntiin F1 2011 merkeissä?
Ehkä KERS:issä on onlinessa erikseen asetus, jossa vaihtoehdot "EQUAL ja REALISTIC". Ekassa vaihtoehdossa kaikilla on Kers ja jälkimmäisessä Lotus, HRT ja Virgin -kuskit joutuvat ajamaan ilman KERSiä. Kukapa tietää. PLF1:ssä toki kaasutellaan aidoimman kautta ja niinkuin tosielämässä.
Eiköhän skapoja saada pystyyn jo julkaisuviikolla, mutta niitä on vielä liian aikaista suunnitella.
E3-videot pelistä taitavat muuten venyä ensi viikolle. Ennakkotarkistus on aikaa vievää puuhaa.
Jännittää jo tuleva PLF1 kausi Saas nähdä mitenkä nopeasti pirellit kuluu alta ajotyylilläni ja montako kertaa kone poksahtaa
Mut on sentään spectate-moodi, että voi keskeytyksen tullen nauttia loppukisasta katsomossa.
F1 2011 on kyllä tarjoamassa kaikki ainekset todella legendaariseen online-sarjaan. Codemastersin foorumilla joku oli laskenut, että pelin julkaisuun on enää 100 päivää. Se ei ole enää hirveästi, sillä kesä välissä kuluu tunnetusti nopeasti. En kyllä halua sen kuluvan, sillä kesä on aina kesä!
Tänään PSN:ssä julkaistiin Power and Glory -autopaketti. Sisältö olikin hieman erilainen kuin aiemmin linkitin, ei siis vielä Stratosta. Paketilla on hintaa 4,99 € ja siihen kuuluvat seuraavat rassit:
Lainaus
BMW M3 Rally – Rally 80s Lancia Delta S4 – Rally Group B Ford Focus ST RallyX – Rallycross Scion tC – Gymkhana Chevrolet Camaro SSX Concept – Trailblazer Modern
2012-peliin ilmeisesti yrittävät saada koko kautta kaksinpelinä myös jaetulla ruudulla. Tämän vuoden pelin co-op toimii siis vain verkon yli, joka itselleni kyllä sopii vallan mainiosti. En malta odottaa kun pääsen solmimaan tallitoverisopimuksen jonkun kanssa.
Ja sitten vielä Steve Hoodin twitter-viestien saldoa:
- Tekoälyn ohjaamat autot tulevat kärsimään teknisistä ongelmista siinä missä pelaajakin. - Autojen äänet ovat parantuneet viime pelistä. - Savu nousee auton renkaista, kun ne lukitsee. - Bensan kuluminen ja rengaiden kuluminen vaikuttavat tekoälyyn samoin kuin pelaajaan. Asia, jonka puuttuminenhäiritsi 2010:ssä todella paljon. - Virgin, HRT ja Lotus ovat pelissä ilman KERS-järjestelmää, niinkuin oikeastikin. - Tekoäly joutuu onnettomuuksiin ja kärsii keskeytyksistä. - Aika-ajo simuloidaan tällä kertaa realistisesti, sen sijaan että aikoja vedettäisiin hatusta vallitseviin tilanteisiin pohjautuen. (esim. 2010:ssä sadekelille oli oma lokero aika-ajoaikoja tietylle radalle, josta sitten niitä kiskottiin esiin aika-ajon aikana, sen sijaan että oltaisiin oikeasti laskettu radalla kiertäneen kierros sektori sektorilta).
Vaikka Apple tekee paljon kyseenalaisiakin juttuja, on silti hienoa, että uuden iOS-laitteen hankittuaan voi olla melko varma että sille saa ladattua kaksi seuraavaa merkittävää käyttöjärjestelmäpäivitystä. iOS 5:n ei huhujen mukaan pitänyt tulla enää 3GS:lle, mutta se tuli ja pyöriikin sillä vielä kelpoisasti.
Android-laitteiden pirstoutuma on kuitenkin paljon suurempi ja jo sen takia tälläistä sattuu väistämättä. Jos Googlellakin olisi vain yksi puhelinmalli, jonka käyttistä päivitettäisiin, niin tilanne olisi aivan eri.
RallyCrossissa joo tulee kontakteja ihan pakostikin ja toiset on vähän aggressiivisempia kuin toiset. Itse pyrin välttämään turhaa kolarointia, mutta välillä ei vaan ehdi väistämään kun jonkun vuonon takaa kurkistaa kaksi autoa poikittain keskellä mutkaa.
Mutta se kyllä poikii välillä melko huimia tilanteita, kun itse starttaa kahdeksantena ja näkee edessään seitsemän auton ajavan samaan kasaan ekassa mutkassa. Sitä tuntee itsensä vähän koiraksi jos pääsee kuittamaan kaikki ja nousemaan ykköspaikalle.
more complete pre and post race scenes will now be part of the game, allowing players to experience the typically crowded start line before the beginning of the race or the winner’s celebrations at the end of the race.
Mukana taitaa siis olla ne pari minuuttia ennen lähtöä, jolloin lähtöruudut ovat täynnä mekaanikkoja ja... varikkobeibejä!
Myös vaikeustason kohotus kuulostaa hyvältä. F1 2010:n legend ei ollut niin tukala kuin sen olisi pitänyt olla, mutta 2011 tulee lupauksien mukaan korjaamaan asian. Legendin pitäisi olla samanlainen kuin Dirt 3:n kuutostaso, eli SimRacingTonightin sanojen mukaan "for aliens!".
Olen OP:n käyttäjä ja olen ollut kateellinen Sampo Pankin käyttäjille sen mainiosta iPhone-ohjelmasta. Vihdoinkin myös OP on herännyt uuteen aikakauteen.
En voi kuin ihmetellä miten helkkarin hyvä soundtrack tässä pelissä on. Pääsee hyviin fiiliksiin aina valikoissa. Harvoin ajopelin musiikkivalintoja tulee erikseen näin kehuttua, mutta Dirt 3:n soundtrackin koonneet ovat kyllä tienneet asiansa.
Monte Carlo -DLC julkaistaan 28. kesäkuuta. Täältä löytyy ennakko ja kymmenen ruutukuvaa.
Monte Carlo -ralli on teknisesti vaativin kaikista Dirt 3 -ralleista ja myös uskollisin esikuvalleen. Sen tiet ovat kapeita ja täynnä Montelle uskollista vaaran tunnetta. Uutuutena se tarjoaa sääolosuhteisiin myös sumua.
Monten pätkät sumussa, Audi Quattrolla ja Hardcore-moodissa.... Odotan tätä ihan pikkuisen kyllä.
Ilmestyi jo eilen iTunesiin, mutta linkitin tänne vasta tänään.
Seuraavan jakson ilmestymispäiväksi on merkitty juhannusaatto, mutta jakso saattaa ilmestyä vasta juhannuksen jälkeen. Tai sitten äänitän sen juuri ennen juhannusta.
MIKÄ KISA! MIKÄ KISA! Yksi hienoimmista F1-kilpailuista, mitä olen ikinä nähnyt.
En ole istunut sohvan reunalla tällä tapaa F1-kisan aikana sitten Japanin -06, jolloin Schumi ajoi mestaruudesta Alonsoa vastaan. Vanhalta kehäketulta tämä oli ehdottomasti "uuden uran" hienoin kilpailu, autolla jolla ei tällä hetkellä ole mahdollisuuksia ajaa vakaissa olosuhteissa Red Bullia, Ferraria ja McLarenia vastaan. Toivottavasti mies saa tästä lisäpotkua!
Meinasin menettää itseni kun huomasin Schumin nousseen tuplaohituksella toiseksi ja ruutuun tuli nostalginen "Fastest lap: Michael Schumacher" teksti!
Päivä oli silti Buttonin; lopun puristus antoi taas näytön Jensonin kyvyistä pärjätä vaikeissa olosuhteissa. Kaiken tapahtuneen jälkeen tämä voitto tuntui varmasti makealta.
Vettel olisi varmasti ilman sataa turva-auton perässä ajettua kierrosta voittanut, sillä aina kun mies oli napsinut itselleen johtoa, saapui SC tasoittamaan pakan. Mutta se kuuluu formula ykkösiin ja sillä selvä. Jossitella voi toki aina.
Minä nautin tästä kisasta niin upeana autourheiluna kuin fanituksenkin tasolla, kun sain seurata Schumin taistelua palkintopallista. Upea kilpailu!
Pahoittelen, että nämä uudet jaksot ovat vähän lipsuneet tuosta perjantaisesta julkaisusta. Tähtään kuitenkin aina siihen, että jaksojen väli on noin kaksi viikkoa.
Uudessa jaksossa tarjolla muun muassa Dirt 3:a, E3-messujen läpikäyntiä ja F1 2011 -faktojen kommentointia.
Oijoijoijoi toivottavasti tämä on totta: Codemastersin foorumeilla eräs keskustelija sanoo, että yksi community dayn osallistujista vahvistaa pelissä olevan Spectator-moodin!
Lainaus
when you finish a race online, you can view the other cars in much more angles, and onboard! and the "lobby" is more easy to use
Jos totta, niin tämä on yksi parhaista online-puolta koskevista uudistuksista. Ei enää tylsää tulostaulun tuijottamista keskeytyksen jälkeen.
Kylmät väreet risteili selkäpiissä, ei voi mitään. Nyt vasta kunnolla iski tajuntaan se, miltä Nintendon first party -pelit voi näyttää WiiU:n tehoisella raudalla.
Dirt 3 ei taida sisältää ollenkaan championship-moodia. Että ajettaisiin kaikki (heh, kaikki) neljä rallia ja laskettaisiin niistä pisteet yhteen. Ai niin, olisiko se nyt hauskaa kun peli ei sisällä edes erikoiskokeiden välisiä korjausalueita. Mitä ihmettä?
Kiva että rallia on, mutta se on tehty todellakin suuren yleisön miellyttäminen mielessä. Se on hauskaa, varsinkin HC-moodissa, mutta esimerkiksi samalla sohvalla istuvat kilpakumppanit jätetään täysin nuolemaan näppejään, koska peli ei sisällä minkäänlaista hot seat -moninpeliä.
Toivottavasti WRC 2011 on laadullisesti parempi kuin edeltäjänsä. Rehellisiin rallifiiliksiin Dirtillä on aika vaikea päästä, koska siitä puuttuu monia oleellisia asioita. En sano, että peli olisi mitenkään huono; puutteita ja Gymkhana-pakkoa lukuunottamatta se on varsin vetävää meininkiä. Puhtaana rallipelinä se ei vain loppujen lopuksi toimi kovin hyvin.
Sarjapelaamista ajatellen sama juttu: neljän rallin kausi tuntuu naurettavalta. Sinne sekaan täytyy melkein ujuttaa Trailblazeria ja rallycrossia, jotta saa kaudelle lisää mittaa.
Siitä tulikin mieleeni vielä viimeinen valitus: miksei jokaisella autolla pääse jokaiselle radalle? Esimerkiksi Trailblazer-erikoiskokeille vaikkpa 70-luvun ralliautoilla? Käsittääkseni edes jam sessionissa se ei ole mahdollista.
Muuten onko tänä vuonna tulossa dev.diaryita ja jos on niin milloinkohan?
Pitäisi olla tulossa.
Ajankohtaa ei ole tietääkseni vielä varmistettu niille, mutta eiköhän niitä viimeistään ensi kuussa saada. Täytyy muistaa, että peli ilmestyy jo syyskuussa ja tottakai Codemasters haluaa sitä mainostaa mahdollisimman paljon. En ihmettele, jos Diary 1 näkee päivänvalon jo tämän kuun aikana. Ja ensimmäisessä diaryssähän pitäisi olla mukana sen kysymyskilpailun voittajien mielipiteitä pelistä.
Mutta kenties jo ensi viikon alussa E3-videot iskeytyvät nettiin, joten enää ei tarvitse kauaa odottaa videomateriaalia pelistä. Muutama päivä!
F1 2011 on muuten niittänyt E3-messuilla mainetta: se on muun muassa voittanut parhaan ajopelin palkinnon ja saanut maininnan parhaista grafiikoista. Lisäksi ehdokkuuksia on tullut messujen parhaaksi peliksi.
Kun muistaa, että siellä on esimerkiksi Forza 4:n laatuista kamaa sitä vastassa, niin ei tätä nyt ihan huonona juttuna voi pitää.
Ruutu saapui vihdoinkin iPadiin. Myös iPhone-versio on tulossa pian.
Videoiden laatu on OK. Ei häikäisevää, mutta ei myöskään täysin kelvotonta katsottavaa 9,7 tuuman kokoiselta näytöltä. Ennen videon toistoa näytetään pari noin 20 sekunnin pituista mainosta, joka on mielestäni vielä kohtuuden rajoissa. Toki jos katseltava on vain muutaman minuutin pituinen klippi, voi se pänniä enemmän.
Koskapa Jimin roskadokkarit ja UFO-ohjelmat ovat salainen paheeni, olen kiitollinen että saan katsella niitä nyt iPadilla ennen nukkumaan menoa.
Mullakin menee ihan taskussa. Ei tuota nykyään edes huomaa eikä se siellä taskun pohjilla kovin levottomasti pompi.
Jos hommaan juoksutrikoot, niin sitten ei kyllä taskun pohjalla voi enää pitää, vaan täytyy hankkia juurikin sellainen kotelo käsivarteen.
Sports Tracker tuli eilen tyypattua ja erinomaiselta softalta se kyllä vaikuttaa. Hienona juttuna ohjelman verkkosivuilla näkee heti, miten suoritus vertautuu edellisiin suorituksiin esim. keskinopeuden perusteella. Aiemmat suoritukset sai myös tuotua Runkeeperistä Sports Trackeriin, sillä molemmat tukevat GPX-formaattia. Runkeeperin verkkosivuilta löytyy osio "advanced options" jonka alta kunkin suorituksen voi exportata GPX-tiedostoksi. Sen pystyy sitten syöttämään Sports Trackerin sivulla.
Äänitiedotuksia ei (ainakaan vielä) ole, joka on Runkeeperiin verrattuna kyllä miinus. Ei niitä kuulokkeita tule kylläkään ihan joka kerta laitettua korville, mutta silti.
Sports Trackerin verkkosivu on muuten Flashia, joka tietenkin varsinkin iPad-käyttäjänä vähän harmittaa.
Itse olen käyttänyt Runkeeperin pro-versiota, mutta laitan tämän ehdottomasti kokeiluun mitä pikimmin. Ainakin ruutukaappausten perusteella näyttää kivalta softalta.
The Ferrari steering wheel looks amazing. No more generic wheels!
Hood vahvisti twitterissä, että jokaisella autolla on nyt oikea ratti sen sijaan että kaikki olisivat samanlaisia.
Andy Gray kertoi turva-autosta, että tekevät sitä, mutta se vaatii kuulemma vielä työtä toimiakseen hyvin. Ei luvannut, että se varmasti ehtii 2011-peliin. Peukut pystyyn, aikaa on vielä kolmisen kuukautta.
Tällä viikolla ei saada F1 2011 -pelistä uusia videoita, koska Codemasters joutuu odottamaan FIA:n ja tallien hyväksyntää materiaalilleen. Sama juttu kuin viime vuonna; videot siis hyväksytetään etukäteen.
Hood tosin lupasi, että jatkaa tuota foorumillaan aloittamaansa moninpelitarinaa ja kenties paljastaa mikä SECRET FEATURE on.
Toivottavasti siis ensi viikolla videomatskua pelistä.
Miten olisi testiajot viikonloppuna ja sarja käyntiin ensi viikolla alkuviikosta? Maanantai tai tiistai?
Kun pohdin tuota kaksipäiväistä rallia, niin ajattelin, että saattaisi olla fiksua yhdistää molemmat ajopäivät yhteen päivään, koska viiden EK:n setit ovat kuitenkin sen verran lyhyitä. Reilusti alle tunnissa siitä selvittäisiin. Päälle voitaisiin vielä ajaa hupimielessä vähän rallycrossia ja jopa noita haskuutus-minipelejä jos on kiinnostusta.
Eli kisapäivänä ajettaisiin samassa maassa kymmenen EK:n setti, 5 + 5 ja ajat laskettaisiin yhteen.
Mites autojen suhteen, kutkuttaisiko jengiä ajella mieluummin vähän vanhemmalla kalustolla vaiko näillä uusilla WRC-autoilla?