Kesä on taas täällä! Hellerajat ovat paukkuneet ympäri Suomea ja lisää on tulossa.
Konsoli on pysynyt nyt vajaat kaksi viime viikkoa melkein tyystin kiinni. Ruudun tapittaminen ei vain yhtään nappaa, kun tarjolla on paljon kesän mahdollistamaa tekemistä ulkona.
Vähän nuorempana näin kesäloman mahdollisuutena pelata aiempaa enemmän ja käydä läpi rästipelien sumaa, mutta nyt tuo suhtautuminen on kääntynyt aikalailla päälaelleen. Syksyllä ja talvella pelaaminen sitten taas varmasti maittaa oikein hyvin.
Suomen kesä on vain niin lyhyt, etten sitä halua kuluttaa pelaamalla. Vastaukseni kysymykseen on siis, että pelaamiseni vähenee kesällä selvästi.
Mikä on sinun suhteesi kesäpelaamiseen? Onko se muuttunut vuosien varrella?
Jos iOS 5 on ihan sikamagee, niin ei kai taas auta muu, kuin lahjoittaa pari dollaria jollekin iOS-kehittäjälle jotta pääsee taas mukaan developer-listalle ja sitä kautta käyttämään betoja.
Monella on kyllä aika suuret odotukset tätä seuraavaa aiossia kohtaan. Itsekin odotan isoa askelta eteenpäin.
Maastopyörä vaikuttaisi olevan aika hyvä valinta minun käyttööni. Paksurenkaisella maastopyörällä katukiveykset ylittyvät huoletta ja sorapolut taittuvat mukavasti. Minnekään kantojen sekaan kinttupoluille ei tälläisellä budjettimaasturilla ole kyllä asiaa, silloin kyllä halpis-Shimanot sanoisivat raks ja poks alta aikayksikön. Oikeasti laadukkaat maastopyörät ovat asia erikseen.
Mutta ihan pätevä pyörä ja 20 km/h keskinopeuksien pitäminen sujuu muitta mutkitta. Huippunopeudet huitelevat siellä 40 km/h tuntumassa.
Touko, kesä, heinä ja elokuu ovat pyöräilyn kulta-aikaa. Mikäpä hienompaa, kun lähteä tyyninä ja selkeänä kesäiltana/yönä kruisailemaan päämäärättömästi pitkin liikenteestä vapaita katuja, kujia ja polkuja. Välillä voi pysähtyä naatiskelemaan kesäyön taianomaisesta pysähtyneisyydestä - ja antaa hyttysille pientä hiukopalaa!
Dirt 3:n tapauksessa peli saatetaan myydä periaatteessa "puolikkaana", jos markkinoille tulee Monten lisäksi muitakin maksullisia rallipaketteja.
Onneksi joiltakin silti löytyy nykyäänkin munaa paketoida peliin +1000 autoa ilman maksullisia lisälatauksia. No joo, onhan GT-tiimin budjetti vähän toisella tasolla kuin Codemastersilla, mutta silti.
Mulla ei ole loppunut iPhone 4:stä vielä ollenkaan virta kesken käytön ns. luonnollisesti. Joskus toki käytän akun loppuun ihan kalibroinnin takia. Lataan sen about kolme kertaa viikossa, ei kovin paha rasti.
Toki se saisi olla olla vielä kestävämpi, mutta kyllä olen tullut nykyisellä toimeen ilman ärsyyntymistä.
iPadin akkukesto sen sijaan on jotain jäätävää. Laite on kokoajan valmiustilassa ja käyttöä tulee 1-2 tuntia per päivä. Silti tarvitsee ladata vain kerran viikossa!
Muutaman päivän myöhässä, pahoittelut siitä. Odotin viime hetkeen asti, että olisin saanut Dirt 3 -ensifiiliksiä mukaan. Sattuneesta syystä jäävät kuitenkin ensi jaksoon. Tästä syystä tuli myös lyhin podcasti tähän mennessä.
Tulevissa jaksoissa luvassa siis Dirtin lisäksi myös E3-messujen pureksintaa. Mitä ajopelejä siellä paljastuukaan ja millaisia tietoja saamme esimerkiksi F1 2011 -pelistä?
LulzSec, which has previously taken responsibility for hacking Sony BMG’s Japanese website, has promised more attacks against Sony soon. “Phase 1 will begin within the next day,” the LulzSec twitter feed read just before announcing the PBS hack, following up on its warning from Friday: “We’re working on another Sony operation…it’s the beginning of the end for Sony.”
JOS ennen E3-messuja tai tai sen aikana tapahtuu jotain... On se sellainen. Ei voi muuta sanoa.
Elä mollaa Kovalaisen suorituksia! Heikki pärjää ihan hyvin ja ainakin minua kiinnostaa Heikin suoritukset. Kiinnostaako muita?
En mollaa: Heikki ajaa kalustoon nähden hyvää kautta. Ja itse toki lajin fanina olen niistä suorituksista kiinnostunut.
Puhuinkin vaan niiden massojen suulla, jotka eivät seuraa Formuloita pelkästään rakkaudesta lajiin, vaan haluavat nähdä myös suomalaismenestystä. Kaukana ovat ajat, jolloin 1,5 miljoonaa Suomalaista kokoontui sunnuntai-iltana television ääreen seuraamaan F1-osakilpailua.
Tämä Sennan haastattelu summaa aika hyvin miehen asenteen, kun Jackie huomauttaa, että tämä on ollut eniten mukana kolareissa.
"Tulos tai ulos" -mentaliteetissa on jotakin äärimmäisen kiehtovaa. Rohkeuden ja tyhmänrohkeuden ero on vain hiuksenhieno, ja parhaistakin parhaat eksyvät välillä tämän viivan toiselle puolen.
Saa muuten nähdä, mikä on formula ykkösten tulevaisuus Suomessa. MTV3:lla on sopimus televisionneista vuoteen 2012, mutta viimeisimpien huhujen mukaan sitä ei välttämättä uusittaisi. Yksi syy on se, ettei Heikki Kovalaisen edesottamukset sijoilla 15-20 jaksa sytyttää kansaa.
Mutta mitäs minä pienistä, seuraan kuitenkin BBC:n bafta-palkittua F1-kattausta, joka pyyhkii pöytää melkein kaikilla muilla F1-televisioinneilla.
Kyllä Hamiltonin kaltaiset kuljettajat itseäni aina enemmän miellyttävät kuin ohittamista pelkäävät mikkihiiret. Kun yrittää, niin välillä tulee ikävämpäänkin jälkeä. Ykkösten historiasta löytyy paljon kavereita, jotka eivät radalla saaneet kavereita, mutta meriitit sitten puhuvat puolestaan (Senna ja Schumi etunenässä).
Tuomaristo ei saisi liian rajulla kädellä rangaista ohitusten yrittämisestä, tai pian loppuu sekin lysti kokonaan, kun ei rangaistuksien pelossa enää kukaan yritä ohittaa radalla.
Hamilton kävi aika kuumana BBC:n haastattelussa kisan jälkeen:
Lainaus
“Out of six races I’ve been to the stewards five times. It’s a joke. It’s an absolute fricking joke.
“You know you can’t overtake here. Very, very rarely do you get an opportunity.
“I was quite a lot quicker than Massa, I went up the inside and the guy just turned so early and just turned into me so I tried to go onto the kerb to avoid him, and we’re stuck together.
“So it was just… and of course I get a penalty which is usual. He held me up in qualifying and I got the penalty. He turned into me, and I got the penalty.
“And I went up the inside of Maldonado and you can see on the screen he turned in a good car length too early to stop me from overtaking him and crashed into me. This stuff’s ridiculous. These drivers are absolutely fricking ridiculous, it’s stupid.”
Asked why he has had so many penalties he joked: “Maybe it’s because I’m black – that’s what Ali G says! I don’t know.
He denied it was affecting his driving: “No, it’s not affecting my confidence as a driver.
“I just think the sport is… you know, people want to see my racing, they want to see overtaking, and you get done for trying to overtake, trying to put on a show. I’m trying to make a move.
“Fair play if I really feel I’ve just gone too late and hit someone, I put my hand up and realise, OK, I really have caused an incident and been the stupid one, but it’s not the case.
“I’ll just try to keep my mouth shut and enjoy the rest of the season which, I’m sure, is going to be an interesting one, but as you can see he’s walking away with it.”
He denied the result has ended his championship chances, saying: “No, it’s never too late, but it’s not looking great.
“I gave it my all today and the team did a great job to get the car back out and get it fixed for the last few laps.”
Hamiltonin kaltaiset taistelijat ovat F1-sarjan parasta polttoainetta, mutta näiden kommenttien takaa paistaa läpi aikamoinen turhautuminen. Ja miksei paistaisi? Eiköhän Hamiltonkin ole muutaman kerran vilkaissut Red Bullin menopeliä ja miettinyt "mitä jos istuisin tuossa autossa?".
Pistetilanteesta kertoo jotain, että MAKSIMIPISTEMÄÄRÄ kuuden kisan jälkeen on 150, ja Vettelillä pisteitä on 143...
Hamilton on jäänyt Sebistä 58 pistettä. Vettel voisi jättää kaksi seuraavaa kisaa väliin ja Hamiltonin voittaessa ne hän johtaisi yhä sarjaa kahdeksalla pisteellä...
Upea kisa, mutta harmi että todellinen loppuhuipennus jäi restartin takia puuttumaan. Olisi ollut jännittävää nähdä, olisiko Vettel kyennyt pitämään niillä renkailla Alonson ja Buttonin takanaan vielä kisan loppukierrokset.
Hamilton ajoi kuin hullu Monacossa ja turhautui selvästi autossaan. Joskus hänellekin sattuu näitä huonompia päiviä ja tämä sunnuntai jää kyllä historian kirjoihin sellaisena.
Jännittävä kisa, pistetilanteesta ei voi sanoa ihan samaa....
WWDC on enää vain muutaman viikon päässä ja jokaista Apple-logosta uskonnollisia tuntemuksia saavaa alkaa luonnollisestikin kutkuttamaan.
Mitäpä siellä sitten? No, ainakin leijona näyttää kyntensä ja esiintyy koko uljaudessaan. Hintatietojen ja julkaisupäivän tapaiset asiat toki varmasti kerrotaan.
Mutta mitäpä jostain jellonasta, kun tarjolla on iOS 5 ennakkokatselmus! Macia tulee käytettyä suhteessa iOS-laitteisiin pelottavan vähän. iOS:stä onkin tullut pääasiallinen käyttöjärjestelmäni. Pelottavaa, mutta totta.
Entä iPhone 4S/5? Huhut syyskuun loppuun venyvästä julkaisusta ovat velloneet jo kuukausia valtoimenaan. Äskeittäin toki joku rohkea avasi äänensä ja kertoi, että Apple saattaa pudottaa jytkyn tilaisuudessa ja esitellä uuden iPhonensa perinteikkäästi jo WWDC:ssä, vastoin nykyisiä odotuksia.
Mutta eikö tätä asiaa vasten puhu muutamakin fakta? Muun muassa se, ettei iOS 5:ttä esitelty huhtikuussa. Tosin, mikä estää Applea julkaisemasta uutta iPhonea iOS 4 sisällään?
iPhone 4 on yhä täysin käypä ja kykenevä puhelin, mutta aion kyllä vaihtaa sen heti kun Apple tuo uutta rautaa tarjolle. Tapahtuuko se sitten jo parin viikon päästä, syyskuun iPod-tilaisuudessa vaiko jopa juuri ennen joulua, se on täysin eri asia.
Aikamoinen aika-ajo. Harmi, että todellinen loppuhuipennus jäi uupumaan kun uusia parannuksia aikoihin ei kärkinimiltä enää nähty. Hamiltonkin tuhlasi iskupaikkansa kun renkaat jäähtyivät odotellessa varikon portilta. Sinänsä kyllä ymmärrettävää, että mies halusi tilaa radalla ja olla siellä ensimmäisenä.
Schumin viides sija nostattaa toiveita "uuden uran" ensimmäisestä palkintokorokesijoituksesta. Ehkä se vaatii yhden tai kahden auton keskeyttämistä edeltä, mutta Monacossa voi tapahtua ihan mitä vain.
Tätä KAIKKI ovat odottaneet vesi kielellä. Vahvistui, että The Hobbitissa rooliinsa palaa myös...
Peter Jacksonin FB-sivulta:
Lainaus
Ten years ago, Orlando Bloom created an iconic character with his portrayal of Legolas. I'm excited to announce today that we'll be revisiting Middle Earth with him once more. I’m thrilled to be working with Orlando again. Funny thing is, I look older—and he doesn’t! I guess that's why he makes such a wonderful elf.
Samoin se sopisi viimeisiin kappaleisiin ja Steven kirjoitukseen, miten "kilpakumppanin keskeytys muutti kaikkien taktiikan". Elämme jännittäviä aikoja ja jo parin viikon päästä tiedämme pelistä paljon enemmän + näemme kuvia ja videoita.
Pikkulinnut ovat tosin laulaneet, että jostain vuodettiin, että F1 2011 sisältäisi "tavallaan" 24 pelaajan online-pelin. Tavallaan, koska 16 pelaajaa lähtöruudukossa olisi ihmisiä ja loput kahdeksan AI-autoja. Tieto olisi peräisin Dubain tilaisuudesta, jossa Steve oli promoamassa peliä pari viikkoa takaperin.
Mutta mitä tämä 16 + 8 -online merkitsisi esimerkiksi sarjapelaamiselle? Erittäin paljonkin. Se tarkoittaisi, että 16 pelaajaa voisivat muodostaa kahdeksan tallia ja loput neljä tallia voisi laittaa AI:n ajettavaksi, vaikkapa pelin huonoimmat tallit? Se olisi hyvä kompromissi ja oikea suunta kohti "oikeaa" 24 auton online-peliä.
Hyvä, että tämä kiista saatiin käsiteltyä ja toivottavasti enää mitään jatkokahinoita ei tästä tule. Fernandezin Team Lotus miellyttää minua siinä määrin, että olen päätökeen varsin tyytyväinen.
Joo, kyllä joku testisessio järjestetään ennen kautta.
Mulla ei ole vieläkään Dirttiä. Paikka, josta ennakkotilasin ei ilmeisesti saanut niitä niin paljon, että ekasta erästä olisi riittänyt. Tai jotain. Ja koska tilaus on jo maksettu, niin en viitsi muualtakaan hakea. PS store ei toimi ja on keesääääääääää, niin huonomminkin voisi olla.
Onko tuo se rallin "ilmaveivi". Mutkia ei tässä pelissä paljoa voi leikata tai oikoa, muuten käy yleensä huonosti. Aukeais nyt se store, että pääsee onlinessä ajamaan ja myös sarjaa ajamaan.
NHL 98 on 3D-kiekkopelien legenda. Huikeaa, että EA onnistui toisella yrityksellään luomaan niin hienon 3D-lätkän, varsinkin kun muistaa millainen hirvitys NHL 97 oli Playstationilla ja Saturnilla.
Autoista ei olla vielä päätetty, että ajetaanko klassikoilla vai nykyisillä. Jotenkin fiksusti muodostetaan kuitenkin neljä tallia, siten että jokaisessa on kaksi kuljettajaa.
Ei tullut Dööttiä itselleni vielä tänään, mutta mitäpä pienistä. Toivon mukaan huomenna napsahtaa.
Ei taida olla Lancia Stratosta autolistassa? Voihan Aku Ankan kirosanapommisymboli sentään! Myyvät sen ihan saletisti jonkun autopackin mukana. Huomaakohan sitä kohta kuluttaneensa satasen verran rahaa tähän peliin, jos haluaa kaiken mahdollisen DLC:n? Kiva, että pelejä laajennetaan, mutta onhan tämä vähän arveluttavaa touhua.