|
4621
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC)
|
: 18.02.2011 10:55
|
Joo, kyllä Monacon kiilaus oli minulta häijy temppu enkä sitä voi millään puolustella. Luulin, että Alonso nostaisi vähän kaasulta ja pääsisin pitämään sijani. Mutta kyse on Alonsosta, joka ei tuollaisissa tilanteissa paljoa nostele.
Ajoin vielä eilen illalla Turkinkin, joka sitten menikin paljon paremmissa merkeissä kuin Monaco. Sain Lotus-autooni kaksi päivitystä: pitoa parantavan jousituspaketin ja vihdoin ja viimein kaivatun fast-asetuksen moottoritehoihin. Kaudesta on ajettu jo kolmannes ja nyt vasta sain sen käyttööni.
Kilpailuun sääennuste lupasi tihkusadetta, joten tein päätöksen ajaa Q3:n kovalla rengasseoksella. Se sujui todella hyvin, sillä ajoin Lotukseni toiseen lähtöruutuun ja jäin Webberista vain joitakin tuhannesosia. Kauden neljäs paalupaikka oli, vieläpä kovalla rengasseoksella ajettuna, enemmän kuin lähellä.
Startissa pystyin pitämään asemani, mutta pikkuhiljaa muutama auto pääsi ohitseni. Kierroksella kymmenen ajelin sijalla 4. Sitten tein kilpailun suurimman virheeni ja tipahdin sijalle 9. Nico Rosberg ajoi edessäni, jota yritin ottaa koko loppukilpailun kiinni.
58 kierroksen kilpailussa kierroksella 38 alkoi tihkusade. En ollut tehnyt vielä varikkokäyntiäni kovan seoksen ansiosta, joten taktiikka meni siltä osin nappiin. Nico oli kuitenkin ehtinyt vetää minuun jo sen verran eroa, että tämä ehti käymään hyvin itsekin varikolla vaihtamassa renkaat välikelin pyöriin.
Sain vähän Nicoa kiinni välikelin olosuhteissa lopussa, mutta en kuitenkaan päässyt iskuetäisyydelle. Sen sijaan Button ajoi takanani uhkaavan kovaa ja olinkin tyytyväinen kun kierroslaskuri muuttui näyttämään viimeistä kierrosta. Lopputuloksissa siis sijalla 9, joka toi minulle kaksi lisäpistettä. Olen tyytyväinen, vaikka näin jälkiviisaana voisinkin ajatella, että pehmeät renkaat olisivat voineet tuoda muutaman pisteen vielä lisää, sillä alkukierroksilla olisin pystynyt puolustamaan paikkaani paremmin.
Hamiltonilla. Alonsolla ja Vettelillä on meneillään huikea mestaruustaisto, sillä kaverit ovat noin kymmenen pisteen sisällä.
Seuraavaksi Kanada, jossa tavoitteeksi täytyy ottaa kauden toinen podium. AI-autojen vauhdin puolesta se kuuluu näihin helpoimpiin ratoihin, joten kaiken mennessä nappiin voittotaistelukin on kyllä mahdollinen.
Kun miettii, että F1 2010 on ollut tiiviissä käytössä puolen vuoden ajan, voi vain kiitellä miten hyvää työtä Codemasters tämän pelin parissa loppujen lopuksi tekikään. Ja tämä on vasta pohja, jolle rakentaa: F1 2011 tulee olemaan varmasti vielä parempi.
F1 2011 on niin vauhdikas ja adrenaliinipitoinen peli, että sen jälkeen melkein jokainen ajopeli tuntuu vähän tylsältä. Tunne on mahtava, kun saa Monacon tiukoissa mutkissa auton kääntymään tismalleen oikealla ajonlinjalla. Tai kun kiitää Span huippunopeissa mutkissa mahdollisimman vähällä kaasunnostolla. Tai kun hipoo Valecian kaiteita tarkoilla ajolinjoilla. Siinä ei ole kyse tuurista, vaan puhtaasta taidosta.
Pelissä on omat vikansa ja puutteensa, mutta Codiesin ensimmäiseksi F1-peliksi tämä on aivan helvetin hyvä.
|
|
|
4622
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC)
|
: 17.02.2011 21:39
|
Huh, olipa Monacon viikonloppu. Mitä jäi käteen? Paalupaikka ja keskeytys kisassa ensimmäisellä kierroksella! Paalupaikan saatuani päätin puolustaa sijoitustani lähdössä kuin pentujaan suojeleva naarasleijona. Kyse oli eräänlaisesta "tulos tai ulos" mentaliteetista. Noh, huonostihan siinä kävi, sillä Hamilton rynni väkisin ohi ja itse ajoin ensimmäisen mutkan pitkäksi ja tuhosin etusiipeni. Sen jälkeen yritin estää tunnelissa Alonson ohitusyrityksen, joka oli kerrassaan ääliömäinen liike. Mitä päässäni edes liikkui? Lopputuloksena Lotus-autoni heitti tunnelissa voltit ja onnettomuussuma oli valmis: kaikkiaan kuusi autoa keskeytti ensimmäisellä kierroksella. Ärsyttää, sillä hukkasin hyvän sauman ajaa Lotukselle tärkeitä pisteitä. Jonkunhan niitä on tuotava, sillä tuo italiaano Jarno Trulli keskittyy lähinnä punaviinin siemailuun motorhomessaan ja Juventuksen matsien katseluun. Välillä se käy ajamassa viisi sekuntia hitaampia kierroksia kuin kärki. Minä olen sen sijaan ajanut Lotukselle jo kolme paalupaikkaa, ollut kerran podiumilla ja tienannut 32 pistettä. Ihmekös kun Tony Fernandez piipahtikin Monacon keskeytykseen päättyneen kisan jälkeen motorhomessani ja lausui lohdutuksen sanoja: "nyt et voittanut Monacoa, mutta ensi vuonna olemme täällä entistä vahvempia". Video: http://www.youtube.com/watch?v=dzO4N7lausI (huomatkaa miten lähdössä takanani myös Webber ottaa lentotunteja) Bernien Ecclestonen kerrontaan pudottaneen kahvikuppinsa katsellessaan tätä videomateriaalia Lotus-tulokkaan jääräpäisestä puolustustaistelusta. Myös tuomarit olisivat mielellään lätkäisseet moisesta temppuilusta vähintään kaksi kisaa kestävän kilpailukiellon. Mutta wanha kunnon Bernie antoi armon käydä oikeudesta, koska tämä nuoruuden intoa ja hulluutta puhkuva Lotus-kuski on jännittävintä mitä F1:lle on tapahtunut kuskirintamalla vähään aikaan.
|
|
|
4624
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: PlayStation 3
|
: 16.02.2011 19:14
|
No leikki sikseen. Eipähän ainakaan tarvitse miettiä uuden pleikan hajoamista jos jompikumpi poksahtaa Jep. Parasta varakoneessa on se, että jos toiselle koneelle tulee huoltokeikka, voi reservilaitteen ottaa siksi aikaa tilalle. Ellei joku kaveri tee tuosta sopivaa tarjousta, niin hyllyynhän se jää. Rirpe, kyllä pitäisi mennä virhevastuuseen heittämällä sinun koneesi, jos meikäläiselläkin onnistui. Mullahan oli ns. "worst case scenario".
|
|
|
4625
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC)
|
: 16.02.2011 19:10
|
Vaikeimmillaan kisat ovat tosiaan 100% kisamitassa, koska parikymmentä ensimmäistä kierrosta ajetaan täysraskaalla autolla. Täyteenahdattu Lotus kääntyy pahimmillaan kuin tankki kisan alussa. David Croft kehtasi vielä kysäistä varikkohaastattelussa että ajatko tänä vuonna mestaruudesta! Ehkä se voisi olla hintsusti mahdollista jos pisteet menisivät paljon ristiin ja sadekisoja olisi runsaasti, mutta silti aika hupaisa kysymys.
|
|
|
4626
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: PlayStation 3
|
: 16.02.2011 15:08
|
No niin, saatetaanpa Epin rikkoutuneen PS3:n tarina päätökseensä. Sisältää twistejä, joita en ole aiemmin tuonut suuren yleisön tietoisuuteen. Eli: tammikuun lopulla 40 gigainen PS3 sanoi työsopimuksensa irti keltaisen kuolemanvalon vilkkuessa päättyneen vaelluksen merkiksi. Siitä seurasi yhteydenotto Sonyn maahantuojalle, joka on Nordiskfilm. Kehoittivat tekemään konsolista reklamaation. Pari päivää sen lähettämisen jälkeen kysyivät laitetta sähköpostitse tarkistettavaksi Nordiskfilmin toimistoille. Vein laitteen postiin 1.2 FAKTAT: PS3 oli ostettu joulukuun lopussa 2007 Capi.onlinesta, joka harmaatoi Pleikkareita, eli kyseessä ei ollut suomessa myytävä versio. PAL-kone se toki oli, ilmeisesti saksalainen? Kotimaiset ohjeet kuitenkin puuttuivat. Ostokuitti oli hukkunut enkä saanut Capilta uutta todistusta laitteen hankintapäivästä. Kirjoitin näistä rehellisesti laitteen mukana toimittamaani selontekoon. Viime maanantaina tapahtui twisti 1: järkeiltyäni tilannetta tulin siihen tulokseen, ettei Sonyllä olisi velvollisuutta korvata laitettani virhevastuun nojalla, koska kuitti oli päässyt katoamaan. Niinpä tein ratkaisuni ja talsin hakemaan kaupasta 160 gigan Slim-mallin, jossa tuli mukana NHL 11. Minun oli pitänyt ostaa tuo peli muutenkin. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Jäin odottelemaan Sonylta sähköpostia, joissa sanottaisiin, että laitetta ei korvata. Tänään, 16.2, tapahtui toinen käänne. Posti toi saapumisilmoituksen ja paketti oli Nordiskfilmiltä. Olivat tietenkin laittaneet vanhan koneeni takaisin toimimattomana, ajattelin. Haettuani paketin ja avattuani sen huomasin kuitenkin että Nordiskilta tullut pleikkari oli kääritty uuden koneen tavoin muoveihin. Ja kyllä! Iskettyäni sen seinään ja kiinni televisioon, se lähti pelittämään välittömästi. Ei merkkiäkään keltaisista kuoleman signaaleista. Kuoretkin on vaihdettu ilmeisesti uusiin, sillä ne tosiaan olivat muoveissa ja muovit otettuani pois näin niiden olevan täysin uutta vastaavat. On sanomattakin selvää, että tästä ropsahtaa aika iso kasa pojoja Nordiskfilmille. Palvelu oli erittäin hyvää ja jopa tietyllä tavalla ylireilua. Näin takuuasioita ja virhevastuuvaatimuksia tulee hoitaa. Nyt minulla on siis sekä lihava pleikkari että laihempi malli hyllyssä. En ole vielä täysin päättänyt mitä teen tuolla "uusvanhalla" koneella. Jätänkö varalle jos tulevaisuudessa slim poksahtaa ja asennan jailbreakit sun muut herkut ja pidän loitolle PSN:stä? Houkutteleva ajatus. Myyminenkin olisi tietysti yksi vaihtoehto, mutta toisaalta näistä vanhoista ei enää saa kuin n. 150 euroa. Monessa tapauksessa nämä wanhat takuusta tulleet pleikat ovat myös sanoneet työsopimuksensa n. puolen vuoden päästä uudelleen irti, joten en tiedä olisiko se uutta ostajaa kohti kovin reilua myydä. Tod.näk pidän sen varakoneena.
|
|
|
4627
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC)
|
: 16.02.2011 07:36
|
Mielestäni vaikein vaikeustaso pitäisi juuri olla tuon Espanjan kaltainen, varsinkin jos ajaa Lotuksella Ehkä sitten 2011.. Totta. Menestys on aina kivaa, mutta silti tuntuu jotenkin väärältä olla Lotuksella jopa voittotaistossa joillakin radoilla jo ensimmäisellä kaudella. Noilla peräpään autoillahan ei kuuluisi olla minkäänlaisia saumoja palkintopallille eikä edes pisteille, vaikka ratissa olisi itse Jack Bauer. Espanjan kisassa tuli tosiaan ekaa kertaa kauden aikana fiilikset, että todella ajaa sitä häntäpään saippualaatikkoa. Tuo 100% kisapituus toimii kyllä hyvin ja dynaaminen sääkin pääsee oikeuksiinsa. Auto on alussa aivan jumalattoman raskas ja ajat voivat jäädä aika-ajosta ajetuista sen 5-6 sekuntia, niinkuin tietysti kuuluukin.
|
|
|
4628
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC)
|
: 15.02.2011 21:44
|
Aloittelin uramoodia uudestaan ja tällä kertaa pyrin tekemään kaikesta mahdollisimman realistista. Tämä tarkoittaa seuraavia asetuksia:
- Expert-vaikeustaso ilman mitään ajoapuja - Täysimittaiset kisaviikonloput ja 100% kisamitta - Renkaiden kuluminen ja polttoaineen vaikutus päällä - 7 kauden ura
Niin se sitten alkoi: Itse Tony Fernandez soitteli minulle pari viikkoa ennen kauden alkua ja pyysi käymään Lotuksen tehtaalla tsekkaamassa meininkiä. No minähän menin. Siellä selvisi nopeasti, että Heikki Kovalainen oli ajautunut tallin kanssa riitoihin ja he halusivat talliin nyt kakkoskuskin kokeneen italiaanon Jarno Trullin pariksi. Muutamat kupit kahvia kumottiin Tonyn kanssa ja sitten iskin nimeni yhden vuoden soppariin sen kummempia kyselemättä ja pieniä pränttejä lukematta. Kuulemma 500 000 dollaria vaivanpalkkaakin maksavat tästä duunista.
Bahrain
Tehtaalta lensin melkein heti Bahrainiin, jossa minut istutettiin Lotuksen autoon. Ensikierrokset radalla kertoivat, että autoa tulisi kehittää vielä runsaasti lisää ennenkuin sillä voitaisiin ajaa voitoista. Olin sekä oikeassa, että väärässä.
Aika-ajot sujuivat rutikuivalla aavikolla rutkasti yläkanttiin, sillä onnistuin jollakin taikatempulla nappaamaan Lotuksella paalupaikan 0,7 sekunnin erolla Hamiltoniin! Fernandez oli iloinen kuin ilmapallo ja ilakoi mikkiin sanat "on upeaa nähdä Lotus paalupaikalla vuosien tauon jälkeen". Ja olihan se hieno tunne ja tuli petollisen helposti.
Kisa oli jännitysnäytelmä vailla vertaa, sillä taistelu oli kivikovaa ja ratkaisu tapahtui vasta kierroksella 58, radan viimeisessä mutkassa. Sattui nimittäin käymään niin, että Hamilton vei voiton minun nenäni edestä vaivaisen 0,5 sekunnnin marginaalilla. Viimeisessä mutkassa yritin puristaa ohi ja kaikkeni annoin, mutta niin se vaan oli, että tällä kertaa oli antauduttava. Oli kuitenkin selvää, että 18 pistettä oli paljon suurempi pistepotti kuin mitä odotin.
Australia
Australian aika-ajot eivät tuoneet suurta pudotusta, sillä ajoin itseni kolmanteen lähtöruutuun.
Itse kilpailussa sattui ja tapahtui ja muutaman virheenkin kautta huomasin sijoittuneeni lopputilastoissa sijalle 11. Harmillisinta oli, että pistesija jäi vain yhden vaivaisen sijoituksen päähän, minkä Tonykin toki huomasi. Sain kuitenkin kehut, sillä sijoituinhan kisassa paljon odotuksia korkeammalle.
Malesia
Aika-ajojen neljäs sija lupasi hyvää.
Itse kilpailu oli jännittävä, sillä kierroksen 13 jälkeen alkoi vesisade, joka kasteli kevyesti radan. Kuitenkin siinä määrin, että kaikki hakivat alleen välikelin renkaat. Itse tein pienen taktisen virheen ja pysyin radalla hieman liian kauan ennenkuin se kisan loppua kohti jälleen kuivui. Lopputuloksena seitsemäs sija, joka toki on auton suorituskyvyn muistaen enemmän kuin kelvollinen suoritus.
Kiina
Sateen kastelema Q3 tarjosi mahdollisuuden yllätykseen ja senhän minä käytin: tuloksena aivan ylivoimainen paalupaikka.
Startti oli jälleen vaikea, sillä Lotus jäi taas seisomaan kuin täi tervaan ja suurten tallien raketit ampuivat ohi. Putosin kolmanneksi ja vähän myöhemmin neljänneksi.
Kilpailun loppua kohti jouduin vielä taipumaan parille kilpakumppanille, sillä olin lopun kunniataulukossa sijalla 6. Pisteet kotiin ja kehut tallilta.
Espanja
Paluu maanpinnalle! Totaalinen paluu maanpinnalle, itseasiassa. Aika-ajo sujui vielä suhteellisen hyvin, sillä jäin niukasti Q3:n ulkopuolelle sijoittumalla sijalle 11. Täytin siis tallin asettamat tavoitteet aika-ajon osalta.
Kilpailussa olikin sitten helvetisti vaikeampaa, sillä ensimmäisellä kierroksella jouduin taipumaan peräti kuudelle autolle. Loppukilpailu meni taistellessa HRT:eitä ja tallitoveria vastaan sekä antaessa tilaa nopeammille. Ja sitä tulikin tehtyä paljon, sillä hävisin Barcelonassa voittajalle peräti 4 kierrosta!
Mutta positiivistakin löytyi: ajoin sijalle 20 ja tallitoveri jäi taakse. Talli kuitenkin vaati minulta sijoittumista 12 parhaan joukkoon, joten siltä osin mentiin hieman metsään. Ehkä kuitenkin neljän ensimmäisen onnistuneen kilpailun jälkeen oli varaa ajaa yksi hieman heikompi kilpailu.
Seuraavaksi vuorossa on Monaco, jossa pitäisi pysyä kaiteiden välissä 78 kierrosta! Mitenköhän käynee...
Toivottavasti Monacoon autoonkin saataisiin jotakin uutta osaa. Nyt Lotus on askarrellut siihen yhden jarrupäivityksen ja myös cruise-asetuksen moottoritehoihin. Mutta kun kovempaa pitäisi päästä, eikä suinkaan hiljempaa!
No, tämä on jokatapauksessa pitkän tähtäimen projekti. Suunnitelmana on kehittää Lotuksesta lopulta mestaruuteen kykenevä pirssi.
|
|
|
4629
|
Yleinen / Peliseura / Vs: F1 2010 -onlinepelit (PLF1 jne.)
|
: 15.02.2011 17:30
|
Sullahan oli Coke todella vahva alku, nousit jo toiseksi. Harmi että kisa meni pieleen oudon keskeytyksen takia. Olisi voinut tulla kauden paras tulos. Kivaa nähdä lähtötilanteita muidenkin silmin. Monzan kisa sunnuntaina illalla joskus kahdeksan aikoihin?
|
|
|
4630
|
Yleinen / Peliseura / Vs: F1 2010 -onlinepelit (PLF1 jne.)
|
: 14.02.2011 21:42
|
Blogi päivitetty kisaraportin ja pistetilanteen osalta. Videokoostetta meikäläisen perspektiivistä voi odotella huomenissa.
Kuljettajien kolmannesta sijasta käydään ankara vääntö vielä ja samoin tallimestaruudesta:
3. olus12 / Mclaren / 157 4. hyvarine/ Red Bull / 156 5. Miccis / HRT / 147
1. Ferrari-Force India / 313 2. McLaren-HRT / 304 3. Renault-Mercedes / 301
|
|
|
4632
|
Yleinen / Peliseura / Vs: F1 2010 -onlinepelit (PLF1 jne.)
|
: 14.02.2011 21:04
|
Spa ei petä koskaan. Mahtavaa settiä!
Sain ajettua pitkän ensimmäisen stintin pehmeillä, kunnes varikolta palattuani ajoin ajamaan takaa parivaljakkoa NonRunner ja Olus. Ajoin minkä pääsin, mutta virheitäkin tuli siinä määrin, etten päässyt iskuetäisyydelle kuin vasta kisan viimeisessä mutkassa. Yhtä-äkkiä NonRunnerin rangaistus olikin nostanut minut kilpailussa neljänneksi!
Vaikka Spassa oli tällä kertaa poikkeuksellisesti sekä kisassa että aika-ajossa kuivaa, niin tapahtumia riitti. On se hiano rata.
|
|
|
4633
|
Yleinen / Peliseura / Vs: F1 2010 -onlinepelit (PLF1 jne.)
|
: 14.02.2011 13:49
|
Huomenna siis ajetaan? Kuinka moni pääsemässä?
No niin, pleikkari on kuosissa, joten minäkin pääsen tuttuun tyyliin isännöimään kisan ja ajamaan Span jumalaisella radalla. Startti siis 20:00, serveri ylös 19:45?
|
|
|
4635
|
Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Matkapuhelimet
|
: 10.02.2011 07:32
|
Noni, nyt sitten onnistuin kännipäissäni tuhoamaan Galaxy S:ni. Onneksi ei ole mitään vakuutuksiakaan, joten saa nähdä mitä tässä keksitään. Saatanan saatana.
Kosketusnäytölliset älypuhelimet ja känniset illanistujaiset ovat kyllä aika kehno yhdistelmä. Mutta minkäs teet, jos ei hyllyssä ole ryyppyiltoihin sopivaa halpispuhelinta. Itse välttelen puhelimen esiinkaivamista humalatilassa viimeiseen asti. Silloin vain esiin jos sinne pitää naputella uusi numero...
|
|
|
4636
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: F1-kausi 2011
|
: 09.02.2011 20:41
|
Heidfeld vaikuttaa tosiaan hyvin selkeältä valinnalta, mutta pidän Brunolle peukkuja, että ajaisi testeissä nopeammin kuin muut ja lunastaisi sitä kautta kisapaikan.
|
|
|
4637
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: F1-kausi 2011
|
: 08.02.2011 18:45
|
Joku tossa HRT:ssä kerää symppispisteitä. Ei tuollainen leikkimielisyys ainakaan laske pisteitä omissa silmissäni. F1 tarvitsee suurten tallien ohella pikkutalleja, sanoivat Montezemolo ja kumppanit mitä vaan. Pikkutallit toimivat huippukuskien ponnahdusalustana (esimerkiksi Alonso ja Webber ovat Minardilta lähtöisin), ja niiden juhlia rulettikisojen jälkeisten pistesijoitusten jälkeen on sydäntä lämmittävää katsella. Muistatteko, miten Webber juhli huikeaa Minardilla ajettua viidettä sijaa Melbournessa 2002? http://www.youtube.com/watch?v=91gVD3r8xEM
|
|
|
4638
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim
|
: 08.02.2011 17:25
|
Tuo ensimmäinen kuva metsälähteestä on hieno! Bethesda sanoo, että Skyrimin maailma on "käsinveistetympi" kuin Oblivionin vastaava. Jos pelissä on tuon näköisiä yksilöllisiä paikkoja, niin väite näyttää oikeutetulta.
Sanovat myös, että Skyrimissä on 120 luolaa/temppeliä, joista yksikään ei ole toisensa kopio. Niitä luomassa on ollut kahdeksan suunnittelijaa. Vertailun vuoksi sanottakoon, että Oblivionin luolasuunnittelu oli vain yhden henkilön vastuulla.
Ja hahmodesign... Luojan kiitos! Nyt ne oikeasti näyttävät tuon ruutukuvan perusteella oikeilta ihmisiltä, eivätkä rumilta kuminaamoilta.
|
|
|
4639
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: F1-kausi 2011
|
: 08.02.2011 17:19
|
Team Lotuksen videokooste viime perjantain testeistä: http://www.youtube.com/watch?v=ns5JazMu_foNyt kun Lotuksen näkee kunnolla liikkeessä, sen hienous vain korostuu. Ehdottomasti yksi kauneimpia tulevan kauden autoja. Meno oli näyttävää teräväpiirtona. Mistäs sen formulat Suomessa näyttävän HD-kanavan saa tilattua?
|
|
|
4642
|
Yleinen / Peliseura / Vs: F1 2010 -onlinepelit (PLF1 jne.)
|
: 07.02.2011 23:16
|
Millon ajetaan Spa? Onko uutta tietoa pleikasta Eph?
Ei ole vielä selvinnyt mitään suuntaan tai toiseen. Eiköhän kuitenkin tämän viikon aikana asia pitäisi selvitä, ja jos oikein hyvin käy, lähettävät toimivan koneen jo loppuviikosta. Tällä hetkellä en voi kuin odotella.
|
|
|
4643
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: F1-kausi 2011
|
: 07.02.2011 21:31
|
Lehdistö täällä Suomessa lypsää Kimin mahdollisella paluulla niin kauan kuin se suinkin on mahdollista. Lisäliekkiä pitää yllä se, ettei Kimi ole sanonut että F1-ura olisi EHDOTTOMASTI loppu.
Kimin ensi kauden kuviot ovat selvät ja mies olisi todennäköisesti halutessaan saanut Renaultilta paikan jo viime syksynä.
Paluu tapahtunee 2012 jos se koskaan tapahtuu.
|
|
|
4644
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: F1-kausi 2011
|
: 07.02.2011 18:47
|
Toisaalta haluaisin nähdä Bruno Sennan ajavan Lotus-Rellua. Saisi oikean tilaisuuden näyttää mitä osaa. Toisaalta se olisi iso riski eikä mies osaisi varmaankaan testeissä hoitaa tonttiaan niin kyvykkäästi kuin Heidfeldin kaltainen kokenut kehäkettu.
Mutta Senna + Musta-kulta-Lotus-viritelmä on silti melkoisen muikea ajatus.
|
|
|
4646
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: F1-kausi 2011
|
: 06.02.2011 13:52
|
On kuulemma ollut aika paha kolari ja huhuillaan jopa että Kubican käsi pitäisi amputoida. Toivottavasti tuo huhu ei pidä paikkaansa. Tämän päivän aikana saadaan varmaan jo lisätietoa.
Jokatapauksessa Renaultin testit ottavat takapakkia, kun eivät saa kokenutta Kubicaa antamaan autosta palautetta. Toinen kysymys on, pääseekö Renaultin varakuski Bruno Senna tositoimiin?
|
|
|
4647
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: DiRT 3 (julkaisupäivä 24.05)
|
: 05.02.2011 12:59
|
DiRT 3:sta on tullut viime päivinä kosolti uutta infoa. Peli julkaistaan 24. toukokuuta, joten edessämme on enää noin 3,5 kuukauden pituinen odotus. Kesän korvilla ei tule muita itseäni kiinnostavia racing-pelejä, joten ajankohta vaikuttaa varsin otolliselta. Kaksi uutta kuvaa: 1280x720 koossa1280x720 koossaKomealta näyttää Kenia, ainakin jos toisen ruutukuvan perusteella mitään voi päätellä. Miten upeilta esimerkiksi lumiset Norjan pikataipaleet näyttävät yöaikaan? Lumi leijailee hitaasti tuulilasiin ja ajovalot valaisevat metsätietä. Aijaijai. Myös ensimmäinen video Kenian erikoiskokeesta löytyy nyt verkosta: http://www.youtube.com/watch?v=_YEX9fsRs3gIGN:n tekemä ennakkoEnnakosta huomioni kiinnittävät seuraavat kohdat: WRC licensed content ravel the world as a top-rated racer, pushing the limits to elevate your global standings. Join a team, gain experience and build your reputation in multiple disciplines. You'll be competing against the biggest names in WRC and IRC racing, and building up your garage along the way. Codemastersilla on siis jonkinlainen WRC-lisenssi käytössään! En usko sen olevan täydellinen lisenssi, niinkuin esimerkiksi Milestonella nyt on, vaan luulen että Codemasters on hankkinut joiltakin kuskeilta erikseen luvan käyttää näitä pelissä. Erittäin lupaavalta näyttää kaiken kaikkiaan.
|
|
|
4649
|
Yleinen / Peliseura / Vs: F1 2010 -onlinepelit (PLF1 jne.)
|
: 03.02.2011 19:31
|
Harmillista, jos joudut Sackpojkarna taas jäämään pois. Tiistai ja keskiviikko sopii ilmeisesti muille huonommin?
Ensi kaudella yritetään löytää viikosta pari säännöllistä kisapäivää jolloin ajetaan, niin tämä arpominen vähentyisi. Vaikeaa siitä tulee, sillä on ymmärrettävää että eri ihmisillä on erilaisia menoja tiettyinä päivinä. Ja on lähes mahdotonta löytää ajankohta, joka sopisi aivan kaikille.
|
|
|
4650
|
Yleinen / Peliseura / Vs: F1 2010 -onlinepelit (PLF1 jne.)
|
: 03.02.2011 16:23
|
Autoista voin ottaa lotuksen kun ajelen sillä myös konsolifin:in sarjassa. Muuten onko sarjassa tasaväkiset vai realistiset autot?
Jees, pistän Lotuksen sinulle. Joudut ajelemaan toistaiseksi omana tallinasi, mutta jos tulee vielä yksi kuski lisää, niin saat tallikaverin. Autoissa on 2010-asetukset.
|
|
|
|