Olisko pelaajia tänään 20.00 ajamaan minisarjan n.8 kisaa/3 kierrosta
Voisin kyllä osallistua jos tulee vielä muutama lisää. Bondi alkaa 21.00 telkusta, joten ehtisin varmaan juuri ja juuri ajaa tuon minisarjan ennen leffan alkamista.
No niin, eka artikkeli tehty; toivottavasti miellyttää Ephramia
Hyvä aloitus Eikka!
Vinkiksi: kuvituskuvia teksteissä ei ehkä kannata käyttää liikaa. Kuvia on hauska käyttää, mutta itse teksti on se pääjuttu. Mitä jos sovitaan, että jos käyttää kuvituskuvia, niitä laitetaan yksi per artikkeli?
Mutta kuten sanottua, hyvää työtä ja mukava lukea blogissa välillä muidenkin artikkeleita kuin omia.
Jees, kiitoksia vaan Player9:lle ja aataminpojalle, kiva saada uusia kirjoittajia blogiin. Eiköhän tämä tällä erää riitä, katsotaan myöhemmin josko vielä enemmällekin olisi tarvetta.
Uusi idea: ajattelin ottaa kisat tästä eteenpäin videolle ja editoida niistä jälkikäteen parin minuutin koosteet. Tämä onnistuisi, jos laittaisin kännykän taltioimaan taakseni kuvaa pöydän päälle. iPhone 4:n kuvanlaatu kyllä taipuu mainiosti telkkarista nauhoittamiseen.
Olisihan se vain luonnollisesti minun näkökulmastani kuvattu kooste, mutta olisi aika kivaa nähdä esimerkiksi lähtö ja tiukat taistelutilanteet uudestaan koosteen muodossa. Koosteille voisin luoda vaikkapa oman youtube-kanavan, jonka videot toki linkittäisin PLF1blogiin.
Player9 ja aataminpoika, pistin yksityisviestiä. (ylävalikko -> Profiili)
Silverstone vaikuttaisi monelle olevan aika inhokkirata. Kuten sanottua, ei se kuulu minunkaan suosikkeihini. Ensimmäinen sektori radasta nopeine mutkineen on todella nautittava, mutta kolmas sektori ei uudistuksineen ole oikein mieleeni.
Olen nauttinut todella paljon HRT:stä tällä kaudella. On jotenkin todella palkitsevaa, kun sillä autolla saa ajettua nappikierroksen. Jossittelu ei ole mieleeni, enkä olekaan uhrannut tällä kaudella ajatuksia sille, millaisia sijoitukseni olisivat olleet jos autoni olisi ollut nopeampi. Meillä on hyvä tiimi kasassa Sulon kanssa, vaikka välillä ollaankin vähän kolisteltu radalla.
Tuli tuosta CokeFINin kirjoituksesta mieleen, että voisin ottaa hyvinkin muutaman kaverin kirjoittamaan juttuja myös minun blogiini, niin saataisiin sinne entistä suurempi artikkeleiden päivitysnopeus. Pienetkin tekstinpätkät olisivat varsin tervetulleita.
Homma toimisi siis niin, että minulla olisi yhä pääkäyttäjän ominaisuudet, mutta myös muilla kirjoittajilla olisi oikeus kirjoittaa blogiin uusia artikkeleita milloin vain. Jos on yhtään mielenkiintoa, niin ilmoitelkaa!
Eli korkeamman resoluution näyttö, dual core A -prossu ja SD-korttipaikka? Uskottavia kaikki.
Sen sijaan iOS 4.3:sta löytyneet kuvatiedostot ovat laittaneet ihmiset haukkomaan henkeään:
Johtopäätös: iPad 2:n resoluutio tulee olemaan 2048x1536, joka olisi tietenkin huikea hyppy ensimmäisestä generaatiosta, ja saisi kilpailevat tabletit näyttämään kovasti vanhentuneilta. Mutta miten ihmeessä Apple pystyy toteuttamaan tämän käytännössä, ettei näytönohjain mene polvilleen ja akkukesto ei kärsi liikaa?
Jos nämä tiedot pitävät paikkansa, niin en kykene olemaan päivittämättä laitetta. Joskus alkusyksystähän se varmaan vasta tulee Suomeen.
Ensimmäinen Shift oli hyvä, mutta jätti tilaa parannuksille. Kakkosesta on nähty vielä aika hintsusti materiaalia, mutta tuskinpa siitä ainakaan ykköstä huonompi tulee.
Peli keskittyy itse kisaamiseen ja siitä on pyritty tekemään pelin vahvuus: moottorit ulisevat äänekkäästi, näkökenttä sumenee ahtaassa ohjaamossa ja katuvalot vilahtelevat miljoonaa ohi. Shift 2:n on määrä olla adrenaliinipommi, jossa ei ole tilaa sadalle Skylinelle.
Kevään korvilla päätyy varmasti konsoliin pyörimään.
Tuossa uusinta(suomi ja audi Q ) kun tarkaa katsoo videossa 0.14-0.15 kohdassa tiellä näkyy JOKU KISSA ! Yhdessä wrc pelissähän oli ne, että siellä voi hevosia/poroja/muita eläimiä olla tiellä.
Hyvä havainto!
Eläimet rallipelissä ei ole mikään mullistava juttu tosiaan, mutta kiva kun ovat jaksaneet tälläisenkin jutun mallintaa. Jos sitä ei ylikäytetä Rally Trophyn tyyliin, jossa mullit ja hirvet laukkasivat joka toisella erikoiskokeella, niin se tuo mukavasti tunnelmaa ja elämän tunnetta pikataipaleille.
WRC 5: Evolved taisi sisältää eläimiä ja myös muita yllätyksiä, kuten keskeyttäneitä autoja ja jopa maanvyörymiä.
Richard Burns Rally teki eläinkunnan edustajat hyvin, ja käytti niitä todella harvoin. Taisin parin kauden aikana nähdä vain yhden kerran peuran seisoskelemassa tiellä Japanin erikoiskokeella.
Kyllähän sitä tuli elokuvan jälkeen leikiteltyä ajatuksella, että millaista olisi partioida Espoon öisiä katuja supersankarin asussa! Mutta tämä kaveri oikeasti toteutti tämän hullun idean. Ja jenkit muistan se todella oli vain ajan kysymys, että joku otti elokuvasta mallia.
Aika paljon paremmalta näyttää Suomi kuin WRC 2010:ssä.
Ensi viikolla Codemasters näyttää pelilehdistölle Kenian erikoiskoetta ja Blockin Fiestaa. Kuulemma Keniaa siksi, että se on eniten lähellä valmista kaikista pelin lokaatioista ja siten edustavin.
Tykkään! Sarja ei ole TV:n parhaimmistoa, mutta se on sopivan kevyttä ja helposti sulavaa matskua, jota katsoo mielellään rentoutakseen vaikka päivän opiskeluiden/töiden jälkeen. Sellaistakin tarvitaan.
Toivottavasti onnistuvat pitämään sarjan jatkossakin suht hauskana. Pelko on, että vuosien varrella tietyt jutut alkavat toistamaan liikaa itseään. Sitä on jo nyt sarjassa havaittavissa, vaikka yllättävän hyvin tekijät ovat onnistuneet silti kiertämään liiallisen juttujen kierrättämisen.
Nörttikulttuurissa on mistä ammentaa. Ja kokoajan tulee lisää vempeleitä ja ilmiöitä, joista vitsailla.
Sarjan autenttisuus on sydäntä lämmittävää: yleensä tv-sarjoissa televisiossa pyörivä tuttu videopeli kuulostaa joltain ihan muulta kuin itseltään. Big Bang Theoryssä esimerkiksi Sheldonin pelataessa N64-emulaattorilla Super Mario 64:ää, kaikki pelit ääneet olivat alkuperäisestä pelistä lähtöisin.
S - Ford Mk.II McRae Escort R - Lancia Stratos R - Talbot Sunbeam Lotus R - Vauxhall Chevette HSR
80's Rally Class:
S - Audi Sport Quattro R - Ford RS200? R - Peugeot 205 T16 R - Austin Metro 6R4? R - Renault 5 Maxi Turbo R - Opel Manta
90's Rally Class:
R - Subaru Impreza 555 (Group A) R - Lancia Delta Integrale R - Toyota Celica
Rally America Rally Class:
S - Ford Fiesta
Super 2000 Rally Class:
S - Peugeot 207 (Meeke livery) R - Fiat Punto Abarth R - Skoda Fabia
Unknown Rally Classes (x 3):
R - Ford Focus RS 2010 R - Citroen C4 2010 R - Ford Fiesta 2011
Rallycross Class:
S - Ford RS200E S - Mitsubishi Lancer Evo X
Raid Class:
S - Bowler Nemesis
Hillclimb Class:
S - Pikes Peak Audi Quattro S1 S - BMW Z4M R - Suzuki SX4 Special - Hillclimb spec. R - Peugeot 405 T16
Landrush Buggy Class
Landrush Truck Class
R - Volkswagon Touareg TDI
Gymkhana Class:
S - Mitsubishi Lancer Evo X S - GYM3 Ford Fiesta R - GYM2 Subaru Impreza WRX STI R - GYM1 Subaru Impreza WRX STi
Autovalikoima näyttää todella herkulta: varsinkin 70 -ja 80-luvun ralliautot saavat kuolan valumaan. Ja mikä tärkeintä, myös jumaloimani Lancia Stratos on mukana pelissä. Eipä siis todellakaan tarvitse enää kantaa huolta siitä, että pelin autot olisivat mielenkiinnottomia - niinkuin suurin osa Dirt 3:n autokuvastosta oli.
Codemasters nosti myös ralli-EK:iden suhteen odotuksia kommentoimalla, että "80 ja 90-luvun rallista pitävät saattavat tunnistaa joitakin erikoiskokeita...".
Kelatkaa, jos sieltä löytyisi vaikkapa Ouninpohja! Pääkoppa sekoaa vähemmästäkin määrästä parhautta!
No niin, viime viikkojen aikana palaset ovat loksahtaneet kohdilleen: Ian McKellen ja Christopher Lee vahvistivat osallisuutensa projektiin, samoin kuin Andy Serkis ja yllätyksenä Elijah Wood. Myös Dominic Monaghanin ja Orlando Bloomin cameoista huhutaan.
Elokuvan kuvaukset starttaavat jo helmikuun 14. päivä, joten on tosiaan realistista, että part 1 saapuu fanien katseltavaksi joulukuussa 2012.
Verizon sai sitten iPhonen myyntiin jenkeissä. Itse puhelin on vanha tuttu iPhone 4, parilla pienellä eroavaisuudella.
Suurin juttu on silti, että Verizon-iPhone toimitetaan 4.2.5-firmiksellä ja uutena toimintona löytyy Wifi-hotspot.
Vanha tethering on siis uudelleennimetty "hot spotiksi".
Mutta onko toiminto Verizon-yksinoikeus, vai saavatko myös muut iPhone-käyttäjät tämän ulottuvilleen pian ilmestyvän 4.3 päivityksen muodossa? Vai säästetäänkö se jopa 5.0:n ominaisuudeksi?
Voi olla, että pian iPadia ei tarvitse jailbrekata ollenkaan, että iPhonesta saa jaettua siihen yhteyden...
Ai niin, ketä/mitä saamme tästä kiittää? Androidia ja Googlea tietenkin. Ne kaverit laittaa nyt painetta Applen niskaan, eikä haluttuja toimintoja voi pitää lukkojen takana maailman tappiin asti. Tälläinen kova kilpailutilanne on todella hyvä asia.
Opiskelumotivaatiota on aika vaikea "pakottaa" itselleen takaisin. Joka jutussa on vähemmän hyviä hetkiä, mutta yleensä ne ovat ohimenevää sorttia.
Joillekin toimii, että luo itselleen palkintosäännöstön: kun tekee asian a, palkitsee itsensä jollakin tavalla. Palkinnon ei tarvitse olla suuri, vaikka leffalippu riittää. Kun tavoitteeseen pääsee, vapaa-ajasta nauttii paremmalla omallatunnolla.
Tavoitteet voivat olla osatavoitteita, eikä "kirjoitan nyt 15 sivuisen esseen". Osatavoite tuossa tehtävässä voisi olla vaikka kahden ensimmäisen sivun kirjoittaminen. Minulla on tapana kirjoittaa esseitä sivu kerrallaan pikkuhiljaa. Tärkeintä on, että esseen pariin palatessa siellä odottaa jotakin konkreettista valmiina, eikä tyhjä asiakirja.
Itselläni lähti viime syksynä käyntiin kolmas vuosi AMK:ssa. Aika on mennyt kyllä hirmuisen lujaa ja välillä tielle on mahtunut myös ylämäkiä. Pääosin AMK on kuitenkin ollut tähän asti ehdottoman hieno kokemus, varsinkin uusien ihmissuhteiden saralla. Kuuluisa "hetkeäkään en vaihtaisi pois" -klisee pätee.
Sitä jopa huomaa muistelevansa nostalgiahuuruissa ensimmäistä koulupäivää ja varsinkin ensimmäisiä viikkoja koulussa. Se oli silloin vuonna 2008, eli hirmuisen kauan sitten!
Kyllähän tämän jo tiesi että bensa tulee loppumaan mutta kyllä se "keskeytys" johto paikalta aina harmittaa Keskiviikko tai torstai kävis.
Varmasti harmittaa. Ei voi kuin ihmetellä, miten tuo bensan loppuminen on jo osunut sinulle tällä kaudella niin monta kertaa. Alkaa jo epäilyttämään että tuo on Red Bullin vika, että 2010 -asetuksilla se kuluttaa onlinessa muita enemmän bensaa. Tai jotain. Oli mitä oli, todella merkillistä ja harmillista sinun kannaltasi.
Blogi päivitetty kisan tulosten ja pistetilanteen osalta.
Joo, ei me huomenna vielä ajeta. Keskiviikkona aikaisintaan ja sekin vaikuttaisi olevan vähän ongelmallinen itselleni. Päivä selviää kun ihmiset listaavat sopivia päiviä tälle viikolle, niin valitaan se, joka kaikille sopii.
En ehdi mitenkään huomenna, pitkä koulupäivä. Loppuviikolle menee.
Mites muuten Sackpojkarna, keskeytitkö kisan aikana vai loppuiko sinulta aika maaliintulolaskurista etkä ehtinyt tulla maaliin? Mietin vaan, että miten kirjaan pisteet.
Ja tosiaan loistava kisa, siitä lisää myöhemmin, sillä päivitän blogia parhaillaan.
kuis tää osallistuminen käytännössä menee? ku en oo kertaakaa ajanu porukassa aiemmi. tuleeko kutsu perille, vain jos on multiplayervalikossa, vai voiko körötellä aika-ajoja sillä välin?
Juu, voi rauhassa körötellä aika-ajoa. Kutsu tulee perille, vaikka olisi pelaamassa toista peliä.
Kisa pyritään aloittamaan tänään 20:15, kasin maissa alan lähetellä kutsuja.
Geohot on julkaissut PS3:lle jailbreakin. Tarvitset vain, 3.55 FW PS3:n, USB-tikun ja jailbreak pup-filen. Sen jälkeen pitäisi toimia homebrew softat. Waretetut PS3-pelit eivät toimi ja tällä hetkellä ei taida olla mitään kovin järkevää homebrewtä, joten ei tarvitse vielä kiirehtiä.
Mielenkiinnolla odotellaan, mitä tästä seuraa. Lähinnä kunnollinen mediacenter-softa kiinnostaisi meikäläistä.
Sonyhan on uhannut, että tulee tilkitsemään tuon aukon tulevilla firmware-päivityksillä, kun taas vastapuoli sanoo sen olevan mahdotonta, koska tällöin myös viralliset PS3-pelit saattaisivat muuttua toimimattomiksi.
Elder Scrolls V: Skyrim on arvostetun ja hyvin menestyneen roolipelisarjan viides osa. Se sijoittuu omassa maailmassaan sen pohjoisimpaan alueeseen, eli Skyrimiin. Odotettavissa on varmasti siis kylmiä erämaaelueita ja lumimaisemia.
Pelistä julkistettiin hiljaittain ensimmäisiä kunnon tietoja Game Informerin helmikuun -11 numerossa. Lehdessä nähtiin myös ensimmäiset kuvat. Skannit löytyvät helposti googlen avulla.
Its aloitin tähän pelisarjaan tutustumisen Morrowindilla, johon en kuitenkaan päässyt täysipainoisesti sisään. Vasta Oblivion oli se sarjan peli, joka imaisi minut pelimaailmaan täysillä ja sai pelaamaan sitä parin sadan tunnin ajan. Pelkkä metsissä hortoilu ja marjojen kerääminen oli yksistään viihdyttävää, mutta myös pääjuoni tuli kaiken muun ohella pelattua läpi.
Paljon bugeja ja paljon hölmön näköistä hahmosuunnittelua, mutta myös parhaimmillaan aivan käsinkosketeltavan hieno tunnelma.
Elder Scrolls V: Skyrim sijoittuu aikajanalla 200 vuotta Elder Scrolls IV: Oblivionin tapahtumien jälkeiseen aikaan. Lohikäärmeet tulevat olemaan tarinan keskiössä, sillä pelaajan tehtävän on pysäyttää pahansuopa lohikäärmejumala. Itse pelaajan hahmo on lohikäärmeenmetsästäjä.
Käynnissä on myös sisällissota, koska kuningas on kuollut.
Tasoskaalaus on edelleen pelissä mukana, mutta tällä kertaa se on Fallout 3:n tapainen systeemi
Pelaajan taso lukitaan alueeseen kun pelaaja saapuu sinne ensimmäistä kertaa ja taso pysyy lukittuna k.o alueeseen koko loppupelin ajan
Pelin alussa ei valita enää hahmoluokkaa, level-systeemiä on siis muokattu rajusti: jokaisella tasolla saat käyttöösi merkkejä, joilla voit sitoa hahmoosi uusia kykyjä. Hahmoilla ei myöskään ole levelien suhteen maksimitasoa, mutta tason 50:n jälkeen tasojen nousu hidastuu merkittävällä tavalla
Pelissä on 18 erilaista taitoa (Oblivionissa näitä oli 21 ja Morrowindissa 27)
Taistelusysteemistä on pyritty tekemään aiempaa taktisempi
Pelaaja voi käyttää molemmllla käsillään haluamiaan esineitä: taikoja, aseita, kilpiä. Näistä voi tehdä haluamiaan yhdistelmiä (esim. kaksi miekkaa)
Kolmannen persoonan kuvakulmaa on parannettu
Pelin maailmassa on viisi isoa kaupunkia
Pelinäytön (HUD) voi kytkeä kokonaan pois päältä
Pelin questit ovat nyt paljon aiempaa dynaamisempia. Esimerkiksi maagilta voit saada tietyn tehtävän vain jos harjaantunut taikojen käyttäjä
Voit haastaa minkä tahansa tietokoneen ohjaaman hahmon kaksintaistoon villin lännen tyyliin
Fast-Travel on yhä mukana niille, jotka haluavat liikkua nopeasti kartalla
Hahmojen kasvot ovat aiempaa aidomman näköisiä ja ilmaisevat enemmän tunteita
Pelissä on kymmenen hahmorotua, joista valita
Puut ja lehdet huojuvat itsenäisesti tuulessa. Esimerkiksi vuoristosolan kapeilla kujilla tuuli saattaa riipiä puskia vomakkaasti ja luoda näin tunnelmallisemman vaikutelman tuulisesta paikasta
Metsät ovat aiempaa monipuolisempia, sillä kehittäjillä oli vapaus luoda minkälaisia puita tahansa
Tätä nykyä ilmaiseksi jaossa oleva pelisarjan ensimmäinen osa on toki ikääntynyt, mutta sisältää näin vanhaksi peliksi todella mittavan kokoisen pelimaailman, vaikkei sarjan toiselle osalle tässä vedäkään vertoja.
Jo tässä pelissä pelimaailma toimi vuorokausisääntöjen puitteissa: yöaikaan kaupungit olivat pimeitä ja vaarallisia eivätkä kaupat olleet avoinna.
The Elder Scrolls II: Daggerfall- 1996
Daggerfall on generoituvan maailmansa ansiosta tähän asti suurin Elder Scrolls -peli. Sen maailma on kooltaan käsittämättömät 489640 neliökilometriä. Pelin 15 000 kaupunkia, luolaa ja kylää laittavat minkä tahansa muun pelin näyttämään pieneltä. Esimerkiksi Morrowind oli noin 0,01% Daggerfallin koosta.
Daggerfall on sarjan ensimmäisen osan tavoin ilmaislevityksessä.
The Elder Scrolls III: Morrowind - 2002
Sarjan kolmas osa seurasi pitkälti edeltäjänsä viitoittamalla tiellä, mutta oli näyttävyytensä ja yksilöllisempien tapahtumapaikkojensa takia tietenkin roimasti pienemmän mittakaavan peli. Se kuitenkin korvattiin monella tavalla. Muun muassa graafisesti peli oli vuonna 2002 varsin näyttävä.
Morrowind äänestetään usein pelisarjan fanien keskuudessa tähän asti parhaimmaksi sarjan peliksi. Tietynlainen synkkyys ja omaleimaisuus, verrattuna vaikkapa Oblivioniin, iskivät pelaajiin.
The Elder Scrolls IV: Oblivion- 2006
Oblivion on ehtinyt vuosien varrella ihastuttaa ja vihastuttaa. Toisaalta se on saanut paljon kehuja, mutta toisaalta sen monet bugit ja tasoskaalautumis-järjestelmä on suututtanut pelaajia. Modikulttuuri PC-pelaajien keskuudessa on kuitenkin ollut ahkerana korjailemassa pelin ongelmia ja hionut sitä yhä näyttävämmäksi. PC:llä pelaava kaverini sanookin, että kenenkään ei tulisi pelata Oblionia konsoleilla.
Pelin vihervoittoinen ja rehevä maailma kuusimetsineen ja järvineen on omiaan nostattamaan seikkailunhalua. Monet pelin kokeneet varmasti muistavat hyvin hetken, kun aivan alussa pääsee tunkkaisesta vankiholvista ulos ulkoilmaan, jossa silmien eteen aukeavat korkeat vuoret, vehreät metsät ja kristallinkirkkaat järvet.