Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Profiili
Yhteenveto
Näytä tilastot
Näytä kirjoitukset
Siirry blogiin

  Näytä kirjoitukset
Sivuja: 1 ... 182 183 184 185 186 [187] 188 189 190 191 192 ... 263
5581  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: PlayStation 3 : 07.05.2010 12:34
Omat ongelmani PS3:n wlanin kanssa poistuivat, kun sain pari viikkoa sitten Welholta uudet nopeita yhteysnopeuksia tukevat laitteet ja 40 megainen kytkeytyi päälle. Store-latauksissa nopeutta hukkuu tosiaan harakoille jopa aika merkittävästikin (toiminee silloin n. 20 megan nopeudella), mutta nettipelit ovat toimineet moitteetta, ainakin Killzone 2. 5M ja silloin käytössäni olleet laitteet pätkivät yhteyttä niin pahoin verkkopeleissä, että harvoin pystyin pelaamaan kolme matsia putkeen ilman ongelmia.

Hyvä näin.
5582  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Super Mario Galaxy 2 : 06.05.2010 11:03
http://www.youtube.com/watch?v=O07vq5HhfrI

Luigi on nyt valittavissa ilmeisesti ennen pelin läpäisyäkin. Ei ehkä ihan kaikkiin kenttiin, mutta kenties suurimpaan osaan.  :)
5583  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Yleinen iPhone-keskustelu : 04.05.2010 22:56
http://www.macstories.net/news/iphone-os-4-beta-3-available-first-details/

Eli OS 4.0 beta 3 rantautunut. Linkissä läppää muutoksista. Metsästys alkakoon...

This beta feels more stable and snappier than the previous one. Really, lots of fixes. (including character counts)

OMG! Rotation lock!


5584  Yleinen / Vapaa sana / Vs: MM-jääkiekko 2010, Saksa : 04.05.2010 20:45
Eiköhän tuolla materiaalilla mitalipeleihin rynnitä.

Odotan energistä, vauhdikasta ja viihdyttävää kiekkoa. Niin paljon otteluita katson kun vain ehdin, ainakin huippumaiden väliset.

Leo Komarovin otteita seuraan suurella mielenkiinnolla.

Ja huh, ettei tule vielä maikkarilta...  :)
5585  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Killzone 2 : 03.05.2010 22:28
Pelin nappasin tänään mukaani. Ehdin pelata yksinpelikampanjasta noin viidenneksen ja noin tunnin verran moninpeliä.

Synkkä se ainakin on! Tulevaisuuteen sijoittuva Saving Private Ryan, näitä fiiliksiä peli onnistui ainakin alussa herättämään. Hienoa, että Killzonen synkässä maailmassa ei tarvitse seikkailla yksin, vaan vähintään yksi toveri avittaa pahisten napsimisessa. Mitä enemmän porukkaa ympärillä pyörii, sitä parempi fiilis pelissä on. Pahimmillaan pakokauhu iskee, kun tuomiopäivän ukkoja vyöryy kimppuun oikealta sekä vasemmalta ja ympäriltä kuolee porukkaa.

Moninpelistä on paha mennä tunnin melko säälittävän räiskyttelyn perusteella mitään sanomaan. Säälittävä oli siis pelisuoritukseni, ei peli. Moninpelissä yleneminen ja uusien ominaisuuksien saaminen vaikuttaisi kuitenkin olevan aika hyvä porkkana pelata moninpeliä. Turpaan kyllä tuli ja kunnolla, kontrollit vaativat vielä jonkin verran totuttelua ennenkuin vakavasti voi lähteä verkkopeleihin pyörimään.

Liekinheittimellä pahisten kärventäminen oli aika päräyttävää, mutta muuten asevalikoima ei ole tarjonnut huippuhetkiä. Mitään suurta suosikkia ei niistä ole, edellä mainittua liekinheitintä lukuunottamatta, löytynyt.

Eiköhän tuokin yllättäen muutamia kymmeniä tunteja imaise kuin huomaamatta...

5586  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia : 03.05.2010 17:43
Trilogiaa suunnittelevat Kick-Assin ympärille. Ensimmäisien haastatteluiden perusteella kakkosen pitäisi mennä vähän synkempään suuntaan. Kuulostaako tutulta?

Kick-Ass oli siitä harvinainen sarjisleffa, että elokuvaa käsikirjoitettiin koko ajan sarjakuvien luomisen ohella. Itse luin elokuvan katsomisen jälkeen myös kaikki ilmestyneet Kick-Ass-sarjikset. Tarina sekä elokuvissa että sarjiksessa on hyvin samanlainen, paria isoa poikkeusta lukuunottamatta. Poikkeukset ovat silti tärkeitä.  

Hit Girlin isää koskeva paljastus sarjakuvasta:

Spoileri (osoita katsoaksesi)

Ja koskien päähenkilön ihastusta sarjakuvassa:

Spoileri (osoita katsoaksesi)
5587  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia : 03.05.2010 00:48
Kiva kuulla, että tykkäsit. Leffa todella jäi mieleen enkä malta odottaa uusintakatselua Blu-Raylta.

Ja helskuttilainen minkä soundtrackin olivat leffaan laittaneet! Pissasin hunajaa kun
Spoileri (osoita katsoaksesi)
5588  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Formula 1 -kausi 2010 : 02.05.2010 22:07
Button vs. Hamilton kuin Prost vs. Senna

Minullekin tuli tämä viime kisan jälkeen mieleen.

Button toden totta muistuttaa Prostia laskelmoivan ajotyylinsä takia. 2006 Unkari, 2010 Australia & Kiina ovat olleet malliesimerkkejä Jensonin taktisesta pelisilmästä. Ja ovat menneet vielä kuskin piikkiin, esimerkiksi Australiassa McLarenilta sanottiin kisan jälkeen, että Button itse halusi vaihtaa kuivan kelin renkaisiin ennen muita.

Hamilton taas teutaroi radalla kuin viimeistä päivää, aggressiivisempaa kuskia ei olla nähty aikoihin. Mies tekee komeasti useampien kuskien "en mä pääse ohi näillä autoilla" valituksista naurunalaisia. Katsojille Hamilton on kultaa koko painonsa arvosta.

Vastakkain ovat siis järjellä ja sydämellä ajavat kuljettajat. Tiedä vaikka loppupeleissä mestaruustaistelu kääntyy näiden kahden väliseksi. Tilanne on jollain tapaa räjähdysherkkä, mutta toisaalta Button ei ole Alonson kaltainen räyhääjä, joka hävitessään alkoi välittömästi vierittää syytä tallin niskoille.

Yhtäkaikki, Mäkillä vallitsee tällä hetkellä mielenkiintoinen asetelma.


Taas ensi viikonloppuna ajetaan muuten! Ja viikko siitä ja ollaankin Monacossa.  :)
5589  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Apple : 02.05.2010 17:21
http://sidearmdesign.com/post/2010/apr/26/ipad-gaming-console/


iPod Touchia/iPhonea voi siis periaatteessa käyttää peliohjaimena iPadin kanssa. Tämä avaa aikalailla uusia mahdollisuuksia pelien kehittäjille. Aika kutkuttavakin ajatus loppujen lopuksi. Itse kun tulen todennäköisesti kantamaan näitä kahta laitetta mukana säännöllisesti, iPhone kulkee taskun pohjilla ja iPad gay-henkisessä pinkissä suojasukassa olkalaukussa.
5590  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Killzone 2 : 02.05.2010 14:54
Gigantti tarjoaa platinumia hintaan 9,90 huomisesta alkaen. Pitäisikö tekele poistaa hyllystä? On se kai ainakin nätti yksinpelikokemus ja samalla saisi tavaraa gamestopin vaihtotarjouksiin  ;D
5591  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) : 02.05.2010 12:41
Miksi kaikissa Codemastersin peleissä on tuo kusi-filtteri?

Tällä kertaa tosin lupailevat sen olevan mukana vain ennakkokuvissa ja videoissa ja että myyntiversion värimaailma mukailisi realismia. Uskon kun näen... 

Eihän se rallissa minua niin haitannut (Dirt 2 varsinkin on todella hienon näköinen peli), mutta keltavoittoisuus ei todellakaan sovi formuloihin. Hyi.
5592  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) : 02.05.2010 12:17
http://www.youtube.com/watch?v=JGPQ1BV58so


Uusi video. Näkyy valikoissa navigointia, jotka ovat (arvattavasti) ottaneet paljon vaikutteita Dirt kakkosesta.

Pieni  maistiainen Ferrarin moottorin äänestä kuulosti hyvältä.

Tiedättekö mikä puhuu kontrollien puolesta hyvää? Että uudet pelaajat ovat heti spinnailemassa kun saavat padin käsiinsä. Eipä taidakaan ihan arcadea olla...
5593  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Super Mario Galaxy 2 : 02.05.2010 11:56
Jep, ei tuosta haittaakaan ole.

Olisin silti ottanut vastaan 2 tunnin making offin, jossa oltaisiin pelin kehityskaaren ajan palloiltu EAD:n toimistoilla, haastateltu Shiggeä kahvinkeiton lomassa ja muutenkin nähty miten se taika tapahtuu.  8)
5594  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Super Mario Galaxy 2 : 01.05.2010 13:38
Olisi ollut kyllä pelimoottorin rikollista haaskausta jättää jatko-osa tekemättä. Kaksi samalla moottorilla pyörivää 3D-Mariota yhdessä konsolisukupolvessa on oikeastaan aika ihanteellinen määrä.

Ehkä pitäisi vetäistä SMG1 tässä kuussa läpi pohjille.  :)
5595  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Super Mario Galaxy 2 : 30.04.2010 18:56
P.S. Miksei noita kuvia ole upattu Pelaajalautaan? :(

Hyvä pointti, unohdin taas kokonaan tuon ominaisuuden olemassaolon. Täytyy varmaan vaihtaa Mario-kuvien hostipaikka jossain vaiheessa laudan omaan, imageshackissa kun ei kuvat välttämättä kestä ikuisuuksia näytillä.

Tuleviin Metroid ja Zelda -ketjuihin huomioin tuon viimeistään.  :)
5596  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) : 30.04.2010 18:53
Nuo kisainssin läpät vaikuttaa kyllä aika loistavilta. Luovun selostuksesta mielelläni jos tuohon osioon on panostettu kunnolla, ja siltähän se näyttää.



Toi kohta sai pomppaamaan aika hyvin tuolilta.  ;D

5597  Yleinen / Pelikeskustelu / Super Mario Galaxy 2 : 30.04.2010 18:10

Ilmestyy 11.06


SMG2, Metroid: Other M ja Zelda Wii ansaitsevat kunnon aiheet pelaajalaudalla. Nyt avataan peli SMG 2 -aiheella, koska kyseinen peli ilmestyy näistä kolmesta suuresta ensimmäisenä.

Mutta, ilman menneisyyttä ei olisi nykyisyyttä. Päätin siis alustaa aiheen poimimalla mielestäni tärkeimmät Mario-tasoloikat ja kertomalla niistä hieman itselleni tärkeitä muistoja sekä pieniä huomioita. Wanhat Mariot ovat ajan kultaamia teoksia, joita voi vielä tänäkin päivänä pelata varsinkin kaverin kanssa vuorotellen läpi. Tärkein, eli pelituntuma, on edelleenkin terästä ja titaania.



Super Mario Bros. oli minulle, ja hyvin monelle muullekin, ensimmäinen pelaamani videopeli. NES saapui perheeseeni vuonna -88, jolloin 3-vuotiaan innokkuudella ohjasti putkimiestä kerta toisensa jälkeen noloihin kuolemiin. Pikkuhiljaa, isoveljen avustuksella, pystyin läpäisemään muutaman ensimmäisen kentän. Koopan ensimmäinen linna oli kuitenkin vielä siinä vaiheessa taidoilleni liikaa.

SMB 1 on ikoninen konsolipeli, jonka pääteema ja pikselimaisemat ovat miljoonien ja taas miljoonien ihmisten tunnistettavissa. Peli on huima palanen populaarikulttuuria, ja myydyin videopeli milloinkaan. 40 miljoonassa kappaleessa on toki laskettu mukaan konsolipakettien mukana myydyt Mariot, mutta luku on silti huima.

Kun peliä pelaa tänä päivänä, hämmentyy miten pelattava se edelleen on. Kuolemat eivät johdu epäreilusta kenttäsuunnittelusta tai liukkaista kontrolleista - mokailusta saakin syyttää vain omia nakkisormiaan. Peli tulisi pelata ainakin kerran vuodessa läpi, on se niin tärkeä palanen vielä kieltämättä melko lyhyttä pelihistoriaa.




Äärettömän haastava Japanilainen SMB2 jäi nousevan auringon maahan, ja sen tilalla länsimaihin julkaistiin nyt tarkasteltuna hieman omituinen Super Mario bros 2. Peli kiersi tiettyjä Mario 1:n esittelemiä sääntöjä ja toi valittavaksi peräti 4 hahmoa, joilla kuillakin oli omat erityisominaisuutensa. Huolimatta pelin erilaisuudesta ensimmäiseen osaan nähden, otin sen kuitenkin sydämellisesti vastaan ja siihen käytetyt pelitunnit olivat nekin kovaa luokkaa. Peli piti läpäistä kaikilla hahmoilla.

SMB2:n loppuvastukset (pinkki munia sylkevä dino, aurinkolaseja käyttävä rotta, ilmassa leijuva tulipallo) kutkuttivat mielikuvitustani siinä määrin, että käytin paljon aikaani pelihahmojen uusintaamiseen paperille. Piirsin, piirsin ja piirsin. Hahmoissa oli oltava jotakin äärimmäisen kiehtovaa.

Mario-pelien outolintu pitäisi pelata jossain vaiheessa uudestaan läpi. Viime kertaisesta läpäisystä onkin jo aikaa vuosia. Yksi asia vain pelottaa: muistatteko "avainten vartijat"? Omituiset, humanoidin kasvoiset ilmassa leijuva päät, jotka lähtivät jahtaamaan Mariota kun tämä haki alhaalta putkesta avaimen. Hyytävää kamaa.




SMB. 3 on pyhä. En vielä tänäkään päivänä tiedä, pidänkö enemmän Mario Worldista vai SMB 3:sta. Onko mahdollista rakastaa kumpaakin yhtä paljon? Jokatapauksessa, peli on tolkuttoman makea tasoloikka, jota jaksaa varsinkin kaksinpelinä pelata ongelmitta vielä nykyäänkin - vaikka jokainen salaisuus olisikin tongittu esiin. Kentät ovat nautittavan lyhyitä rypistyksiä, jotka taitava pelaaja pinkoo juoksunappi pohjassa läpi. Pelaamisesta tulee tällöin vaistojen varassa taiturointia, joka nappiin mennessään palkitsee loistavalla tavalla.

Pelissä riitti nähtävää ja koettavaa, välitunneilla sen salaisuuksista liikkua monia perättömiä huhuja. Oli joukossa tottakin: esimerkiksi kolikkolaiva, johon en uskonut ennenkuin omin silmin pääsin sen kokemaan.

Mario pääsi SMB3:ssa toikkaroimaan ensimmäistä kertaa ns. maailmankartalla. Mikään kovin massiivinen se ei ole, mutta toisaalta sisältää tukun makeita salaisuuksia, jotka voi löytää vasaroimalla oikeita kiviä. Palkintona pelaaja pääsi usein sienitaloihin, joista hyvässä lykyssä saattoi löytää harvinaisen esineen. Esineistä päästäänkin pukuihin, jotka ovat ehdottomasti SMB 3:n suola! Sammakkopuvulla Mario teki vedessä temppuja, joita olisi mahdoton ilman pukua suorittaa. Tanooki-Mario taas kykeni muuttamaan pariksi sekunniksi patsaaksi, jonka läpi viholliset kävelivät Mariota vahingoittamatta. Harvinaisella vasaraveljes-puvulla putkimiehemme sai kyvyn viskoa vasaroita vihollisten naamaan. Puvut toivat valtavasti hauskuutta peliin. Ne olivat sopivan harvinaisia, jonka takia puvun käyttäminen tuntui speciaalilta. Niitä ei jaettu pelaajalle liikaa.

Mitäpä tässä voi enää sanoa? Huima klassikko.




Kun Mario-sarja siirtyi tehokkaammalle alustalle, se näkyi monella tavalla. Maailmat olivat värikkäämpiä ja kookkaampia, musiikki parempaa ja pelissä oli rutkasti enemmän salaisuuksia löydettäväksi. Super Mario Worldin SE juttu oli kuitenkin Yoshi-lohikäärme, jonka selässä Mario saattoi ratsastaa läpi sienivaltakunnan. Myöhemmässä vaiheessa peliä oli mahdollista löytää erivärisiä Yosheja, joilla kullakin oli oma pieni erityisominaisuutensa.

96. Kaikkihan tuon luvun tietävät: niin montaa kenttää pelissä on ja tuo luku on mahdollista saa lukemaan pelin tiedostonhallintaan. Luulin kuitenkin pitkään, että se tarkoitti prosentteja ja että minulta puuttuisi vielä niitä neljä pelin täydellisestä läpäisystä. Olin kuitenkin jo saanut kaikki kentät auki...! No, hauskaa pelaaminen oli silti vaikka uutta löydettävää ei enää eteen tullutkaan.

Mario Worldin pelimaailman rakenne on mahtava: keltaiselle merkityt kentät ovat yksinkertaisia, vain yhden "maalin" sisältäviä ratoja. Punaisella merkityt taas sisälsivät kaksi erilaista maalia, joista monet olivat erittäin kinkkisiä löytää. Pirullisimpia olivat haamutalojen kätketyt loput.

SMW ja SMB3 ovat omalla listallani niin tasaväkisiä, etten nostaa kumpaakaan toisensa yli. Kolmosessa on huimia pukuja, kun taas SMW:n valtti on valloittava Yoshi. Pelattavuushan molemmissa on huippuluokkaa eikä ratasuunnittelu petä missään vaiheessa. Oikeastaan Mario Worldissa kenttädesign yltyy huikeuksiin salaisissa special-maailmoissa, joiden vaikeusasteessa ei pihistelty.

Mario Worldin keskusmaailma ja sen kentät huokuvat tunnelmaa. Sen värikkäisiin maisemiin on suoranainen ilo palata - on kuin morjestaisi vanhaa tuttua kadulla ja vaihtaisi kuulumiset.




Super Mario 64 on kohta 15 vuotta vanha peli. Uskomatonta. 3D-pelien suunnannäyttäjä on yhä mukava pelata, vaikka paras terä pelin visuaalisuudesta onkin jo aikaa sitten karissut pois. Uskon silti, että nostalgian voimaa ei tarvita, jotta pelistä voisi nauttia vuonna 2010. Monet sen tehtävistä ovat äärimmäisen hyvin suunniteltuja ja kenttien monipuolisuus pitää kiinnostusta hyvin yllä. Jos kyllästyy vaikean laava-kentän viimeiseen tähteen, voikin mennä metsästämään puuttuvia tähtiä lumikentän maisemiin. Ja sen jälkeen vaikkapa kuuntelemaan vesimaailman rauhoittavaa ja unenomaista musiikkia.

Olin aikoinaan pässi, ja jätin SM64:n julkaisussa vaille huomiota. F1 World Grand Prix kiinnosti enemmän. Olin myös sitä mieltä, että 3D ei sovi Mario-peleihin. Kuinka väärässä olinkaan. Eräänä tylsänä iltana päätin vihdoin kokeilla peliä - ja huomasin siltä istumalta keränneeni tähtiä monta kymmentä!

Peli kasvoi, kasvoi ja kasvoi. Vaikeimmat tähdet ja radat (Tick Tock clock & Rainbow road) aiheuttivat harmaita hiuksia. Peli tuntui silti reilulta, ja etenemistä tapahtui vaikeimmissakin tehtävissä yleensä jonkin verran. Tuntikausien kamppailujen jälkeen ansaittu tähtönen palkitsi huikealla tavalla; sen eteen tunsi todellakin tehneensä töitä. Palkinto 120 saatuaan ei ollut paras mahdollinen, ja herätti lähinnä närää: miksi näyttää Yoshia, jos sitä ei saa käyttää?

SM64:n esittelemät asiat elävät monissa 3D-peleissä nykyäänkin. Omalle sarjalleen se oli myös äärimmäisen tärkeitä määrityksiä tehnyt peli. Jonkinlainen kaksinpeli olisi muuten ollut kiva, että kaverin kanssa olisi saanut vaikkapa Luigi-hahmon kanssa koluta tähtitehtäviä vuoron perään. Yhtäaikaista co-oppia en sentään odottanut, mutta hot seat -moninpelikivakin olisi saanut hymyn huulille.




"Odotin tätä kuin kuuta nousevaa" olisi rikollista vähättelyä. Ostettuani GameCuben heti julkaisupäivänä ja pelattuani Luigi's Mansionin ja Star Wars: Rogue Squadron 2:n läpi ties kuinka monta kertaa, yltyi odotus uutta Mario-tasoloikkaa kohtaan lähes sietämättömiin mittoihin. Jokainen uusi ruutukuva ja hype-ennakon tiedonmurunen tuntui tekevän odotuksen entistä vaikeammaksi. Jostain syystä, en kuitenkaan missään vaiheessa pelännyt pettyväni peliin.

Ei se kyllä pettänytkään. Syksyllä 2002 Sunshine vihdoinkin saapui kaupan hyllyille, ja sen sieltä nappasin heti julkaisupäivänä Espoon vierailun aikana. Se oli juuri niin huikea peli kuin olin mielessäni kuvitellutkin. Mahtavinta oli Ricco Harbor -kenttä, jonka huipulta avautuva näköala alas kirkkaaseen meriveteen oli kahdeksan vuotta sitten käsittämätön näky. Mario Sunshinen vesiefektit näyttävät vielä nykyäänkin hyviltä, kuvitelkaa minkä näköisiä ne olivat vuonna 2002...

Sinisten kolikoiden jahtaaminen aiheutta pientä närää, mutta toisaalta Fluddittomat kentät paikkasivat paljon. Huikean haastavat pomppuradat olivat melkeinpä pelin parasta antia. Harmi, että moni pelin tähdistä tuntui vähän halvalta ja nopeasti tehdyltä, varsinkin edeltäjäänsä verrattuna. Kenttiäkin oli paljon vähemmän eikä niiden teemoissa ollut samanlaista vaihtelua kuin Super Mario 64:ssä, kaikki kun sijoittuivat Delfino-saaren paratiisimaisiin maisemiin.

SMS on silti monella tapaa minulle hyvin rakas peli. Se palautti Yoshin, sisälsi paljon hauskoja tehtäviä, sen ohjattavuus itse kontrolloitavine kameroineen oli erinomainen. Fludd mahdollisti luovia ratkaisuja pelimekaniikassa: monesti kentät kykeni pelaamaan sekä vaikealla että helpolla tavalla läpi.




Kun Mario Galaxy oli omalta osaltani läpi pelattu, hehkutin sen olevan paras pelaamani videopeli milloinkaan. En kadu kyseisiä sanoja.

Ratojen mielikuvituksellisuus ja mahtava, orkesterin kanssa soitettu soundtrack saavat pelin heräämään henkiin tavalla, josta Wiin 3rd party -kehittäjät näkevät vain päiväunia. Pelin moottori on huikeaa katsottavaa. Pelin tyylin takia Nintendoa ei oltu enää pakotettu sitomaan kenttiä saman tyylisuunnan alle, joten EAD:n pojat saivat antaa mielikuvitukselleen täyden vallan. Lopputulos synnytti niin kutkuttavia kenttiä, että suurin osa Mario Sunshinen kuvastosta tuntuikin äkkiä kovin tylsältä ja mielikuvituksettomalta.

Pelattavuudessa ei onneksi oltu lähdetty kikkailemaan Wiin tunnistussensoreilla liikaa, vaan kontrollit luottivat pääasiassa hyviin ratkaisuihin. Peli olisi tuntunut hyvältä varmasti Gamecuben ohjaimen tapaisellakin ratkaisulla, mutta SMG todisti, että Wiinkin kapulalla oli mahdollista pelata tasoloikkaa kuin vettä vain.

Muuten, palkinto kaikkien tähtien keräämisestä oli nyt viimein kohdillaan: Super Luigi Galaxy oli todellinen kädenojennus fanien suuntaan. Pelimekaniikkaakin muuttui siinä sivussa paljon, sillä vihreänuttuista kaveria oli paljon liukkaampi hallita. Se oli siis aivan uusi haaste.




Niin, uusi peli on tulossa kesäkuun puolivälissä. Herreguud! Niinkö pian? Enää siis 1,5 kuukautta ja pääsemme pelaamaan uutta Mario-tasoloikkaa.

Hirveästi asioita en pelistä vielä tiedä. Toki se se, että Yoshi tekee paluun, on ollut tiedossa jo pidemmän aikaa. Ja se, että ilmeisesti osa kentistä on tuttuja edellisestä pelistä. Pari traileria kuitenkin riitti vakuuttamaan, että tulossa on toinen osa puhdasta parhautta. Sama kutkuttava mielikuvituksellisuus ja elämyksellisyys näyttäisi trailereiden perusteella olevan läsnä myös toisessa osassa.

On hyvä, että Nintendo ei ole mehustellut peliä videoidessa ja ruutukuvissa puhki. Jotain jää yllättäväksi ja itse koettavaksi, kun pelin saa omiin kätösiin ja wii-konsolin sisään pyörimään. Mitäköhän tällä kertaa kaikkien tähtien keräämisestä seuraa? Itse en laittaisi toista Luigi-seikkailua pahitteeksi.

Jännittää myös, kierrättääkö SMG2 samaan tapaan tiettyjä klassisia Mario-melodioita kuin mitä ykkösosa teki. Silloin aikoinaan SMB3:n musiikkien pärähtäessä ilmoille fiilis oli kattohirsien tasolla.
5598  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) : 30.04.2010 11:28


Käyttäjä ivanndannko oli tehnyt codemastersin foorumeille aika hyvän vertailukuvan F1:CE:n ja F1 2010:n Monacosta. Ero on suuri, ja toki sen kuuluukin olla, sillä onhan peleillä nelisen vuotta ikäeroa. Julkaisupeliksi F1: CE oli varsin hyvän näköinen.

Codiesin Monaco hengittää jo Pre-alpha vaiheessa elämää.  :)
5599  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Urheilu/Idrott/Sports : 28.04.2010 21:42
Onnea Tepsi-faneille!  Tiedän että tuntuu hyvältä, muistan vieläkin mikä oli fiilis Tapparan voitettua kultaa 2003.  ;D
5600  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Urheilu/Idrott/Sports : 28.04.2010 20:39
Ei, siirtyminen maksukanavalle ei tässä tapauksessa todellakaan ole hyvä juttu.

Se, että sisältö on maksullista, ei välttämättä näy suoraan laadussa. Ylen kisastudiot ja lähetykset yleensä ovat olleet asiantuntevia ja hyvin tehtyjä. En ole koskaan valittanut Ylen tavasta hoitaa jääkiekon MM-kisalähetyksiä.

Maikkarista en sijaan pidä ollenkaan, ja toivoin viime hetkeen asti että viime talvena F1-oikeudet olisivat menneet jollekin muulle kanavalle.

Mitä tulee "huippujännittäviin" pikkumaiden peleihin, ei niiden tarjoaminen ole keneltäkään pois (tähän marina urheilukisoihin käytetyistä euroista, joilla saisi hankittua lisää huippusarjoja). Ei ole mikään pakko katsoa jos ei halua.
5601  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Urheilu/Idrott/Sports : 28.04.2010 18:33
http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2010042811559013_jk.shtml


MTV3:lle meni sitten MM-lätkä. Sopimus alkaa 2012 kisoista. Kaksi tärkeää pointtia:

a) Miten käy Mertarannan? Leijonien matsia ilman Antsaa on aika vaikea kuvitella.

b) Tämähän menee Maxille, niinhän? Pääkanavalle puolen tunnin koosteet myöhäisiltaan?


Jos nämä kaksi kohtaa päättyvät epämieluisaan lopputulokseen, niin voi helvetti.

EDIT: Huh, tämä rauhoittaa.
5602  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) : 28.04.2010 18:27
Haastattelua lukiessa tuli vain mieleen, että miten ihmeessä tässä jaksaa odottaa syyskuuhun!  :lol:  Tokihan täytyy muistaa, että harva omaa lastaan rumana pitää, mutta itse jaksan uskoa pelin olevan omaan makuuni erinomainen.

Onneksi kehittäjät ovat Codiesin foorumeilla ja twitterissä aktiivisia, niin odotus on vähän helpompaa. Vai onko...



Onlinessa kokonainen kausi aika-ajoineen ja täyspitkine kisoineen?! Täytyy löytää jostain joku hyvä 12:n hengen lössi, joka kunnioittaa reiluja sääntöjä eikä usko sikailuun. Schumin mersu on varattu mulle.
5603  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Peliostokset : 28.04.2010 18:23
Lol. NHL 09 (XO) kolme euroa Citymarketissa. Ostin.

Vau. Näkyikö halpoja PS3-pelejä? Täytyykin mennä tsekkaamaan vielä tänään Sellon tarjonta. Jokin peliale kai käynnissä tms.
5604  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Apple : 28.04.2010 18:20
Uuuhh. Taitaapa tosiaan käydä niin, että uutta puhelinta tarjotaan saataville vähän aikaisemmin kuin parina viime vuotena.

iPadin kotimaan julkaisu (varmaankin) toukokuun lopussa, kesäkuussa WWDC ja kenties jopa iPhone G4:n julkaisupäivä? Nyt on hianoa olla omenamies.
5605  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia : 26.04.2010 23:49
Dome Karukoski rules!  Kielletty Hedelmä on hieno, ja tätä sanon harvoin kotimaisista elokuvista. Tyttö sinä olet tähti oli niin ikään mieleeni.

Kielletyn Hedelmän koko asetelma on sellainen, johon kykenen vahvasti samaistumaan. Maalta Helsinkiin -tarina on, pienestä kliseisyydestään huolimatta, vahvasti kerrottu. Mieleen palasivat omat tuntemukset seitsemän vuoden takaa ja jokainen uusi oivallus ja ihme. Se on jotakin sellaista, mitä pääkaupunkiseudulla kasvaneet eivät Suomen sisällä voi kokea.

Elokuva seuraa kahden ääriuskovaisessa perheessä kasvaneen hintsusti aikuisiän kynnyksen ylittäneen tytön matkaa suuren maailman kiusauksien äärelle. Alun Liminka on huikea kontrasti Helsingille. Muutoksen suuruus on saatu vangittua elokuvaan varsin hyvin.

Siinä missä Tyttö sinä olet tähti oli paljolti feel good -elokuva, ei Kielletty Hedelmä putoa saman genren alle. Sen ratkaisut ovat lähinnä harmaita.
5606  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) : 23.04.2010 23:27
SO GOOD.

Helvetin komeaa matskua, odotus syyskuuta kohtaan nousi lähes sietämättömäksi. Varsinkin mainittu kolariotos sai kuolan valumaan suupielistä.
5607  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Codemastersin Formula One 2010 (PS3, X360, PC) : 22.04.2010 13:21
Huomenna viikonloppu alkaa F1 2010:n odottajille jännissä merkeissä, sillä perjantaina iltapäivällä IGN:n julkaisee toisen kehittäjien päiväkirjavideon. Tällä kertaa keskitytään erityisesti pelin ohjattavuuteen.

http://community.codemasters.com/forum/6159371-post1.html

Lainaus
Hi all, have some good news to relay to you!

We're now in a position to release our 2nd dev video, and I can confirm that this will be going live tomorrow afternoon (UK Time) on IGN.

The 2nd dev video is focused primarily on the subject of car handling, and will provide you all with an insight regarding the commitment the team are placing on giving the car handling in F1 2010 simulation authenticity.

Here is a quote taken straight from the video by our very own T4RG4 (Chief Game Designer) that emphasises the above commitment.

The preference has always been to go down the simulation path, you can make a realistic sim easier to play for somebody but it’s very difficult to take an arcade handling system and make that appeal to people who prefer simulation handling.


Edit: Oh forgot to say, in the video you'll get to see a first look at the damage model as well as Monaco!

Huomista odotellessa!  8)
5608  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: TV hankinta ja tekniikka : 22.04.2010 11:15
Mun ei ole LG:n viime vuoden plasman omistajana tarvinnut itkeä, vaikka olen nähnyt uudempia malleja liikkeissä pyörittämässä 1080p kuvaa. Ostokseeni olen siis varsin tyytyväinen.
5609  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Yleinen iPhone-keskustelu : 21.04.2010 13:17
Beta 2 pyörii nyt luurissa. Vaikuttaa vaan vieläkin bugisemmalta kuin edeltäjänsä!  :lol:  Löytyi muun muuassa sellaista bugia, ettei kameralla otetut kuvat talletu lainkaan kuvakansioihin.

On jotain parantunutkin: beta ykkösessä koulun sähköposti ei suostunut toimimaan Mailin kanssa, mutta nyt skulaa samaan tapaan kuin kolmosessa.

Lisäksi multitaskingia käyttäessä uutta on makee slide-animaatio, joka näkyy kun ohjelmien välillä liikkuu. Safariinkin tullut jotakin parannusta, ainakin Codemastersin foorumit tuntuivat nyt toimivan ilman kaatuiluja.
5610  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Yleinen iPhone-keskustelu : 20.04.2010 21:56
http://www.macrumors.com/2010/04/20/apple-releases-iphone-os-4-beta-2-and-sdk-to-developers/

Eli OS 4 beta 2 jaossa!  Selvittelen tässä vielä, mistä moisen saisi nopeimmin...  :)
Sivuja: 1 ... 182 183 184 185 186 [187] 188 189 190 191 192 ... 263
Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines