Kuukausimaksu pysyi samana kuin aiemmassa 5 megan liittymässä, joten miten hienoa tämä oikein on?! Myös PS3 media server alkoi toimimaan, ei siis enää muistitikkutouhuja kun katsoo videoita Pleikalla.
Gigan demot tippuvat storesta alta 5 minuutin. Kyllä tämä nopeus maistuu kieltämättä aika hyvältä!
Makeeta, että lätkän MM-skaboissa on tällä kertaa paljon nuoria ja energisiä pelaajia. Toki suuret tähdet ovat suuria tähtiä, mutta monesti B-miehistöjen kesken syntyy myös helvetin viihdyttävää ja vauhdikasta kiekkoa.
7.5 käynnistyy ja Suomi pelaa Tanskaa vastaan ekan matsin seuraavana päivänä. Kolmisen viikkoa enää.
Gizmondo raportoi jokin aika sitten, että Applella olisi tilat varattu kesäkuun 22. päiväksi iPhone 4:n julkistusta varten.
Siitä sitten voi laskea aiempien julkistusten perusteella, että luuri tullee jenkeissä myyntiin heinäkuun alussa ja Suomessa tod.näk saman kuun lopussa. Siis niille onnekkaille, joita lykästää Soneran arpajaisissa. Realistista lienee sanoa, että elokuun puolelle menee hyvin monilla iPhonen 4:n saaminen vaikka tilauksen tekisi heti kun se on mahdollista.
Parin kuukauden päästä saattaisi rakkaudella pidetty, Soneran SIM-avattu iPhone 3GS white (32 gb) kaivata uutta omistajaa...
Onko vähän... Nokiamainen? Toki kyseessä on vasta prototyyppi, joten ulkonäkö saattaa vielä muuttua tuosta jonkin verran ennen kesää.
Ominaisuudet kuulostavat varsin odotetuilta. Suuremman resoluution näyttö ja kameran salama ovat minulle jännittävimmät uutuudet. Mutta kannattaako vaihto 3GS-mallista? Pidätelkää minua jos pystytte!
Taasen mainio kisa, kuten miggekin sanoi. Oikukkaat säät ovat tehneet kolmena viikonloppuna peräkkäin taikojaan. Tuntunee kahta hirveämmältä, kun kolmen viikon kuluttua Barcelonassa ajetaan kuivalla kelillä hirvittävän tylsä kisa.
Button on suoriutunut Macilla paremmin kuin kukaan osasi odottaa. Minäkin odotin Hamiltonin repivän miehen kappaleiksi, mutta ei. Joskus fiksulla ja taktisesti kypsällä ajolla päästään paljon korkeammalle kuin pelkällä raa'alla nopeudella. Buttonhan on pian uusi Alain "professori" Prost...
Schumi... Voihan helvetti. Nyt ensimmäistä kertaa kisan aikana pelko hiipi puseroon siitä, että kykeneeköhän mies koko kauden aikaan haastamaan Nicoa tosissaan. Mutta se oli vain ohimennyt hairahdus, nopeasti palasin taas uskojaksi. Jos seisoin Schumin kannattajana hyvinä aikoina, niin teen niin myös vähemmän hyvinä. Nautitaan tästä täysin siemauksin kun hän kuninkuusluokassa ajaa, jo sekin on pelkkää bonusta.
Sitäpaitsi ensimmäisessä Hamilton-Schumacher duelissa oli näkyvissä jo pilkahdus wanhasta rehtorista.
Nicolle nostettava hattua, kaveri ajaa paremmin kuin mitä auton nopeus oikeasti on. Tasaisuus on suuri etu.
Todennäköisesti tuo sonera-juttu on perua 3.x-varmuuskopiosta. Uskon, että operaattorilogo olisi näkynyt alusta saakka jos olisit ottanut 4.0:n asentamisen jälkeen iPhonen käyttöön uutena puhelimena.
Seuraavaa betajulkaisua minäkin odotan. 11 päivää mennyt 4.0:n julkaisusta...
Se tuli mieleen näytöksen lopuksi. Ja vieläpä englanniksi. Helvetin viihdyttävä ja omaperäinen supersankarielokuva, jonka tujua toimintaa katsoessaan suu kääntyy väkisinkin virneeseen. Jotkut kohtaukset ovat epätyypillisine musiikkivalintoineen niin absurdeja, että ne iskevät totaalisesti katsojan suojauksen alle. En voinut muuta kuin myhäillä tyytyväisyyttäni ja nauttia.
Kieli poskella, muttei liikaa. Se on tuntunut olevan tekijöiden kaava. Toisin sanoen siis elokuva saattaa tykittää huimia, realismin rajamailla viipottavia hetkiä kun taas seuraavassa otoksessa loikataankin varsin realistisiin kuviin.
Parasta on, että elokuva luo nahkansa ensimmäisen puolituntisen jälkeen. Silloin Kick-Ass vasta näyttää oikean karvansa ja yltyy huikeaksi, paikoitellen Tarantinomaisen tyylitteleväksi, niin väkivallaltaan kuin erittäin onnistuneiden musiikkivalintojenkin kautta.
Minulle kelpaisi PS3:n F1 Championship Editionin tasoinen peli vallan mainiosti, kunhan tiimit/radat ovat ajan tasalla. Onhan siitä jo peräti neljä vuotta, kun viimeksi uusi formula konsoleille ilmaantui.
Hypettyminen on hauskaa! Sitäpaitsi pidin GRIDistä, DIRT 2:ta taas suorastaan jumaloin. Kaikki mitä olen ennakoista lukenut js kehittäjien taholta kuullut viittaavat siihen, ettei tätä olla oltu laiskasti tekemässä. Olisivat voineet halutessaan julkaista tämän jo viime vuoden lopulla ja ottaa rahat pois. Mutta eivät tehneet niin.
Ah, tuo sadekelin renkaiden tekstuuri on sitten ihana. Näettekö Wlliamsin nokan? Hyi hyi, tuollaisia noin rajusti alaspäin laskevia nokkia ei viime vuonna nähty. Muistuttaa jo melkoisesti -95 vuosimallin formulaa.
Viileätä keliä luvassa Kiinaan. Ei kai sentään sadetta? Aamuviideltä ajetaan ensimmäiset vapaat huomenna, ja koskapa perjantai on itselläni vapaa, niin voin nekin katsoa hyvällä omallatunnolla.
Joko tämä olisi SE viikonloppu, kun Schumi voittaa ajamalla Nicon ja alkaa kääntämään peliä edukseen? Minä uskon!
Macrumorsista tieto löytynee heti kun beta 2 julkaistaan. Itsekin seuraan tilannetta haukan lailla, raportoin toki tännekin heti kun uutta ladattavaa löytyy.
Vähän kyllä nyt Safari niskoittelee 4.0:lla. Esimerkiksi Codemastersin foorumeille ei suostunut äsken menemään laisinkaan, vaan kaatui aina lähes heti kun aloin klikkailemaan aihealueita auki.
Mutta tämän siitä saa maksaa, kun on kärsimätön! Kyllä uudet ominaisuudet ovat makeita, ei siinä mitään. Mutta toivonpa vain pikaista 4.0 v2:n ilmaantumista jakeluun...
Tämä kuva on selvästi kaikista kaunein, kaikki tähän mennessä nähdyt kuvat huomioiden. Tuossa on suorastaan jotakin maalauksellisen kaunista. Kostea asvaltti näyttää helvetin hyvältä - juuri siltä kuin sen pitääkin näyttää.
Jos tämä otos ei saa F1-pelejä vuosia konsoleilla pelanneen viisaria väräjämään, niin sitten ei kyllä mikään!
EDIT:
Steve Hood Twitterissä:
Lainaus
Now it's official, I'm delighted to announce we've passed Alpha! Just a few (huge) steps to go, then you'll be able to play this beauty!
Jep, softat kaatuilevat, jopa Safari ainakin minulla. Koko puhelinkin hyytyi tänään täysin. Piti pakkobootata ennenkuin suostui taas yhteistyöhön. Parin viikon sisällä voi varmaan odottaa kakkosbetaa, jos yhtään viime vuoden malliin menee.
Njooooh...ok näköistä. Onkos Ephramilla tietoa milloinka tästä saadaan videon tapaista ulos?
Developer diary 2 on tuloillaan. Ykkösessä näkyy jo vähän vilahduksia pelikuvasta. Katso täältä jos et ole vielä tsekannut.
Kunnon traileria pukkaa varmaan parin kuukauden sisällä, viimeistään E3-messuilla. Kuumottaisi kyllä minuakin nähdä kunnon 1280x720 resoluution pätkiä pelistä, eikä mitään kameralla ruudulta kuvattua matskua.
Tämä on komia! Hamilton ja Räikkönen kisaamassa rinta rinnan vesisateen piiskatessa radan pintaa. Autot näyttävät tässä screenshotissa erityisen hyviltä. Autojen takarenkaista nouseva vesi on myös hienon näköistä.
Jep, täysin raakile tämä App Storeen livahtanut Opera on. Teidonin mainitsemat viat ovat niin pahoja, etten jaksanut testailla tätä kuin jokusen minuutin. En epäile, etteikö tästä voisi ajan kanssa kasvaa varteen otettava haastaja mobiilisafarille, mutta matkaa siihen on melkoisesti. Toivottavasti päivityksiä on tulossa tiuhaan tahtiin.
Sitten vain Google Chromen iPhone-versiota odottelemaan!
Hurjan mielenkiintoiseksi tämä sarja on äitynyt. Tämän iltaisen jakson loppu oli suorastaan kutkuttava. Tuolla tuhopoltolla lienee aika suuria seurauksia loppukauden suhteen?
Jason on suosikkihahmoni. Kaverin toilailuita on älyttömän hauska seurata.
Muistaakseni jossain vaiheessa mainittiin, että tikkarimiehen voisi tönätä kumoon jos omaan kohtaansa saapuu liian nopeasti. Ja jos jarruttamisen ajoittaa väärin, varikkohenkilökunta joutuu hakemaan paikkansa uudelleen ja tähän tottakai kuluu kallisarvoisia sekunnin kymmenyksiä.
Mitään GTA-tyylisiä teilauksia ei varmaan ole odotettavissa.
Juuri tuollaista meininkiä varikolla kuuluu olla. Aiemmissa konsoliformuloissa varikot ovat olleet kuin aavekaupunkeja. Muiden tallien varikkohenkilökunnan näkeminen luo siellä olon tuntua ja ylläpitää oikean GP-kilpailun fiilistä.
Toivottavasti myös harjoituksissa ja aika-ajoissa näkyisi liikettä eikä vain kilpailujen aikana.
Jees, jos jotakin kummallisuuksia ilmenee niin raportoi ihmeessä.
Muuten, tuosta multitaskauksen puuttumisesta 3G-luurista: Jobs vastasi röyhkeästi 4.0-tilaisuuden jälkeisessä Q&A-osuudessa, ettei 3G:n tekniikka veny multitaskaukseen. Nyt on tullut ilmi, että jailbreikkaajat voivat käydä rootissa vaihtamassa yhden kohdan muotoon TRUE ja tadaa! 3G multitaskaa virallisella tavalla!
Ei kuulemma kannata käyttää kolmosen varmuuskopiota 4.0:n kanssa, voi tulla jotakin ongelmia. Itse otin uutena luurina käyttöön. Tekstarit menivät, mutta kuka niitä nyt keräilee?
Mä rakastan taas tätä luuria NIIN paljon. Ihan mahtipäivitys.
Pikaviestinsoftista puheen ollen.. En ole vieläkään hommannut Beejivea, vaan Palringon ilmaisversiolla on tultu toimeen. Kyllähän sitä käyttelee, mutta olisi niitä parempiakin.
Codemasters julkaisee aiemmin lehdissä nähdyr kuvat hyvälaatuisina. Uusi kuva joka arkipäivä, tämä shotti Brawnin T-camista ilmestyi foorumeille perjantaina, joten "uutta" matskua tulossa jo huomenna.
Rata on ilmeisesti Barcelona? Hyvältä näyttää. Kuvat ovat vieläpä wanhasta buildista ja kehittäjät väittävät sen tuosta parantuneen aika paljon. En malta odottaa uutta kehittäjien päiväkirjavideota, jonka pitäisi olla FOM:n tarkistettavana.
Tässä vielä pelin tähän mennessä paljastuneet yksityiskohdat:
Peli
Pelissä EI ole turva-autoa.
Ei myöskään lämmittelykierrosta
Kisoissa ei käytetä punaista lippua, eli kisaa ei voida keskeyttää. Muut F1-kisoissa käytetyt liput ovat mukana ja toimivat niinkuin niiden olettaisi toimivan.
Renkaiden kuluminen on mukana ja niistä huolehtiminen tulee olemaan iso osa kisataktiikkaa.
Varikkopysähdykset ovat täysin pelaajan kontrolloitavissa (rengasvalinnat)
Kisataktiikat tulevat olemaan isossa roolissa.
Pelissä on yksityiskohtainen tiimiradio.
Pelissä EI ole TV-tyylistä kommentaattoria, toisin kuin aiemmissa F1-peleissä
Sääjärjestelmä on dynaaminen, joten sää voi muuttua kesken kisan/harjoitusten/aika-ajon.
Sää vaikuttaa rataan ja renkaisiin kuin tosielämässä.
Voitettuasi kisan, voit juhlia voittoa heiluttamalla käsiäsi ohjaamossa
Kaikki aiemmissa f1-peleissä nähdyt kuvakulmavaihtoehdot ovat mukana (ohjaamo, T-Cam, auton takaa)
Vauriojärjestelmä perustuu Codemastersin aiempiin EGO-moottorin ajopeleihin, mutta sitä on muokattu runsaasti F1-autoja silmälläpitäen. Osat voivat irrota ja autot naarmuuntuvat. Myös jotkut objektit radalla voivat hajota/siirtyä paikaltaan.
Pelaaja EI voi keskeyttää tekniseen ongelmaan joka johtuisi pelkästään huonosta tuurista, mutta tekoälyn ohjaamat autot voivat.
Laaja valikoima vaikeusasteita sunnuntaiajelijasta HC-fanaatikkoon.
Moottorit kuluvat käytön mukaan (8 moottorin kausisääntö on mukana)
Pelaaja voi säätää autostaan mm. moottorin tehoja kisan aikana, esimerkiksi säästäkseen moottoria seuraavaan kisaan.
Omia kypäriä EI voi suunnitella.
Radan olosuhteet muuttuvat jatkuvasti, esimerkiksi sen mukaan paljonko autoja on käynyt radalla. Sateella lätäkköjä ilmestyy enemmän radan avoimiin osiin, esimerkiksi puiden varjostamat kohdat ovat kuivempia. Myös ajolinjan muodostumisen huomaa radan kuivuttua.
Flashback-toiminto ja uusinnat ovat mukana. Vaikeammalla simu-tasolla Flashbackeja ei voi käyttää.
Erittäin laaja määrä rattiohjaimia tulee olemaan tuettuna.
Likainen ilma on simuloitu, eli auton imussa ajaminen/ohittaminen tekee autosta levottomamman.
Tekoälykuskit reagoivat pelaajan liikkeisiin ja eri kuljettajien persoonallisuuksia on yritetty imitoida.
Pelaaja ei voi ajaa kisan jälkeen Parc Ferme-alueelle itse, jäähdyttelykierrosta ei siis ole.
Uramoodi
Voit ajaa valintasi mukaan kolmen, viiden tai seitsemän kauden uran.
Mitä pidempi ura, sitä vaikeampi alku. Jos ajat täyden uran, aloitat hitaimmilla autoilla (Hispania, Virgin, Lotus).
Uramoodin asetuksia voi vaihdella koska tahansa
Ajat itse luomallasi rookie-kuskilla, joka kurvaa tallissa huonoimmin menestyneen kuljettajan.
Voit liikkua varikolla: tallissa voit vaikuttaa auton säätöön ja taktiikoihin sekä istua autossasi ja katsoa tv-ruudulta esimerkiksi harjoitussessioissa muiden ajamista. Varikolla sinua voidaan haastatella, jolloin saat eteesi monivalintakysymyksiä. Vastaukset vaikuttuvat uraasi ja siihen, millainen kuva sinusta on eri talleilla ja lehdistöllä. Tämä saattaa vaikeuttaa/helpottaa urasi etenemistä ja synnyttää jopa huimia lehtiotsikoita tyyliin "Ferrarilla sisällissota!"
Renkaiden määrä rajattu, niitä ei voi käyttää loputtomasti GP-viikonloppuina
Sessioita voi halutessaan skipata haluamallaan tavalla
Kisainsinööri suorittelee sinulle moottoria eri sessioihin. Moottoreita ei kuitenkaan voi vaihtaa mielivaltaisesti joka sessioon. 8:n moottorin sääntö pätee.
Mitä paremmin ajat, sitä enemmän median edustajia ympärilläsi pörrää.
Tiimikaverin päihittäminen tulee olemaan tärkeä. Ykköskuljettaja saa uusia, nopeampia osia autoonsa ensin.
Talli päivittää ja kehittää autoaan jatkuvasti. Isot tallit enemmän, pienet tallit vähemmän.
Managerisi on nainen.
Kisainsinöörin ääni on joka tallissa sama. Tämä kaveri päivittää sinulle uudet tiedot mm. moottorin kunnosta, vastustajien ajoista ja säätiloista.
Tietokonekuskit eivät voi vaihtaa tiimejä, koska lisenssi estää esim. Vetteliä ajamasta Ferrarilla.
Tallien suorituskyvyt vaihtelevat eikä sama kaveri välttämättä voita joka kaudella mestaruutta.
Tallien ja kuskien lukumäärä kaudesta kauteen sama, lisenssisyistä johtuen.
GP-Moodi (yksittäinen kisa, koko kausi, kustomoitu kausi)
Kaikki on päätettävissäsi: kisan pituus, kuljettaja, rata.. Käytät oikeita lisenssoituja kuskeja.
Rengas ja moottorisäännöt pitävät myös täällä.
Moninpeli
Pelissä EI ole jaetun ruudun mahdollisuutta.
LAN-pelaaminen on mahdollista.
Moninpelissä voi olla korkeintaan 12 ihmispelaajaa.
Okei, 4.0 on todella makea! Lisää käyttökokemukseen paljon. Siitä huolimatta, että kolmannen osapuolien softat eivät vielä tue kunnolla moniajoa. Kesällä vasta.
Kansiointi tekee työpöydästä entistä siistimmän ja antaa mahdollisuuden myös nauttia taustakuvasta koko loistossaan. On kyllä aika naurettavaa, että vasta neljännessä käyttisversiossa mahdollisuudesta oman taustakuvan laittamiseen home screenille tuli todellisuutta.
3GS:llä nopeutta on vaikka muille jakaa. Luuri ei muuttunut yhtään tahmaavaksi, vaikka tämä on vasta aikainen beta-versio. 3.0-käyttiksestä ilmaantui aikoinaan peräti viisi betaa ennenkuin lopullinen julkaisu kesällä näki päivänvalon.
Lock screen on enää ainoa suurempi valittamisen aihe. Siihen saisi helposti upotettua kaikkea mukavaa tietoa. Puute on vieläkin häiritsevämpi iPad-käyttäjille, joilla lukkoruudun koko on ihan toista luokkaa kuin iPhone-käyttäjillä.
So good so far. Aikaista asennusta en usko katuvani.
Hankkiuduin 4.0:n beta-testaajaksi. Puhelimen UDID-tunnus lähetetään ja maksetaan näennäinen korvaus (tässä tapauksessa 4,5 €). Juuri äsken tein maksusuorituksen, toivottavasti pääsisin hypistelemään 4.0:aa jo tänään!
Kuvakaappauksia ja fiiliksiä luvassa.
Sivuhuomautuksena, ihan minkä tahansa keikarin sanoihin ei kannata luottaa, vaan tsekata että betan tarjoaja on todellakin validi. Jotkut yrittävät varmaan tässäkin tapauksessa rahastaa ihmisten hyväuskoisuudella.