Microsoft julkisti tänään uudet viralliset Xbox-kuulokkeet.
Eivät nämä kuulokehifistelijää varmaan vakuuta. Harkitsen kuitenkin näitä Boxin kaveriksi. Olen käyttänyt pari vuotta HyperX Cloud Alphaa, toimineet aika hyvin Switchin kanssa. Langattomuus tietenkin plussaa näiden uusien kuulokkeiden kanssa.
Mukavuuden tulee kuitenkin olla kohdallaan. HyperX:n kuulokkeissa se puoli on ollut aina huippuluokkaa.
Mielenkiintoista päästä kokeilemaan ensimmäistä kertaa ajopeliä 120hz-tilassa. Näkisin, että tämä genre erityisesti hyötyy extrasulavuudesta. Itse peli on varmaan ihan maistuvaa settiä varsinkin online-moninpelinä.
Etkö ole vielä Forza Horizonia kokeillut?
Joo, ei taida tosiaan Horizonissa/Motorsport 7:ssa vielä olla 120hz-tukea.
Forza seiskaa olen vähän pelaillut, pelin tyyli osuu minulle paremmin kuin mitä Horizon, hieman realistisemmalla ajomallillaan ja puhtaalla kilpa-ajolla. Sen perusteella odotan kyllä myös sitä uutta, viime vuonna julkistettua Forza Motorsporttia. Toivottavasti se pystyy laittamaan kampoihin uudelle Gran Turismolle.
Olen luottavaisella mielellä, ja uskon Nipan esittävän tänään yhden parhaista Directeistään koskaan – se haluaa tulla pitkältä tauolta uusien konsoleiden tantereelle kunnon pommien kanssa.
Miksi ihmeessä? Nintendo pärjää helvetin hyvin näinkin. Smash myy pirustin, Kart myy pirusti, AC myy ihan saatanasta, NS menee kaupaksi kuin leipä,... miksi Nintendo tekisi mitään toisin?
Nintendo on oppinut virheistään, ja haluaa säilyttää momentuminsa. Yhtiössä on varmaan jossain vaiheessa käyty läpi, mitä Wiille tapahtui. NS:n menestys pedattiin huikealla vuoden 2017 pelitarjonnalla. Tähän väliin olisi mahtavaa saada vuosi, joka pystyisi samaan tai likipitäen samaan. Se olisi kova juttu, varsinkin kun uusien konsolien softapuoli tulee vielä sakkaamaan tänä vuonna. Nintendo tietää sen.
Nintendo on muuttunut sitten Wii/WiiU-aikojen, uskon minä. Sillä on nyt nuorempi johto ja tuoreempi näkemys.
50 minuuttia on aika paljon aikaa, tämä Direct taitaa olla jopa kaikkien aikojen pisin kestoltaan? Ja vaikka esitys tosiaan keskittyy 1. vuosipuoliskon peleihin, ei se estä Nintendoa näyttämästä paria traileria loppuvuoden 21/alkuvuoden 22 peleistä. Ennenkin se on tehnyt niin.
Metroid 5 (puhun tässä kohtaa siis huhutusta, uudesta 2D-Metroidista) tai MPT voi hyvinkin olla jo toukokuun peli, ei sitä tiedä.
BotW 2:n tilanne on mielenkiintoinen. Jos Nintendo haluaa varman julkaisupäivän trailerin yhteyteen, voi olla ettei peliä nähdä vielä.
Olen luottavaisella mielellä, ja uskon Nipan esittävän tänään yhden parhaista Directeistään koskaan – se haluaa tulla pitkältä tauolta uusien konsoleiden tantereelle kunnon pommien kanssa.
Mielenkiintoista päästä kokeilemaan ensimmäistä kertaa ajopeliä 120hz-tilassa. Näkisin, että tämä genre erityisesti hyötyy extrasulavuudesta. Itse peli on varmaan ihan maistuvaa settiä varsinkin online-moninpelinä.
Öhöm... Directin esittelyssä nimeomaan lukee, että se sisältää Smashin.
Taas itkua siitä, miten Nintendo fiksusti antaa lisäsisältöä yli 20 miljoonaa myyneelle pelille, joka on vieläpä erittäin hyvä sarjansa osa. Tämä on aika nähty juttu jo. Suutun pian, ja otan puolen tunnin loman Laudalta.
Directin Smash-osuus on varmaan pari minuuttia. Mittavampi uuden hahmon läpileikkaus sitten myöhemmin Sakurain "Directissa."
Putosin kyllä tänään tuoliltani, kun avasin kännykän ja näin ilmoituksen huomisesta ISOSTA Directista. 530 päivää kuivaa kautta ja Nintendo päräyttää 50 minuutin setin esiin. Nyt on mahdollisuudet vaikka mihin.
- Zelda Collection - Jotain Metroidiin liittyvää, joko Metroid femma tai MP Trilogy. Hemmetti, molemmat!! - BotW 2 -traikku, jos peli on tulossa tämän vuoden aikana - Splatoon 3 tai Splatoon spin off - Joku todella kovan luokan ihmeporttaus, tyyliin Red Dead Redemption 2. - Apex Legends -pelikuvaa, pliis.
Mitä EN odota:
Super Switch -uutiset. Nintendo ei yleensä julkaise uutta rautaa Directissa, ainakaan nykyään.
Metro: Exodus liittyy niiden pelien joukkoon, jotka saavat tänä vuonna mehevän PS5/Series S/X -patchin. Tätä odotan kovasti.
Metron lisäksi odotan Witcher 3:n patchia ja etenkin Cyberpunkin päivitystä. En ole vielä koskenut peliin, ja taidankin odottaa rauhassa toiselle vuosipuolikkaalle, että saavat siitä pahimmat bugit liiskattua ja reunat hiottua, vaikka peli ilmeisesti onkin ihan ok kondiksessa uusilla konsoleilla tälläkin hetkellä.
Nintendo on tehnyt mielestäni vain hyviä muutoksia WiiU-versiosta. Kiva nähdä, miten Odyssey on vaikuttanut Marion liikerepertuaariin.
Nintendo saa jollain ihmeen taikuudella pelinsä näyttämään upeilta alhaisillakin resoluutioilla; Bowsers Fury pyörii vain 720p-resolla, mutta näyttää ainakin minun televisiollani aivan huippuhienolta – ne loimuavat värit, vesisateesta kastuneet metallipinnat ja aluetta ympäröivästä vedenpinnasta joka puolella näkyvät heijastukset!
Mutta sitä en oikein ymmärrä, miksi Nintendo on päättänyt puolittaa tuossa osiossa pelin portable-ruudunpäivityksen, tarkkuutta vaativa tasoloikka kun on. Pystyivät toki säilyttämään reson Switchin näytön natiivia vastaavana, mutta silti. Nuo heijastukset kyykyttävät nyky-Switchiä varmaan niin hurjasti, että Nintendon olisi pitänyt laskea resoa omiin vaatimuksiinsa liian paljon. No, toivottavasti myöhemmin tänä vuonna tätä(kin) NS-peliä pelataan portablena paremmalla ruudunpäivityksellä...
Kirjoitin vähän aikaa sitten The Mediumista. Peli meni läpi tänä aamuna.
Positiiviset fiilikset jäi. Tarinallisia pelejä inhoavien kannattaa pitää näppinsä tästä erossa, mutta hyvää ja ei-niin-itsestäänselvää-tarinankerrontaa ja tiheää ilmapiiriä arvostava löytää varmasti pelistä mainion väylän käväistä epämiellyttävällä, mutta kiehtovalla matkalla Itä-Euroopan kolkissa osissa. Vajaan kymmenen tunnin kestollaan peli ei myöskään ole pahin aikarohmu.
Indie-projektiksi The Medium on paikoin uskomattoman hieno. Uuden sukupolven ominaisuudet pääsevät esittelemään muskeleitaan useissa kohtauksissa. Valon kanssa läträtään niin kuin tällaisen pelin sopiikin tehdä (salamat+pimeys+HDR oikein tehtynä=Dude!). Kunniamaininta luonnon ja metsähallituksen mallintamisesta, sillä nämä ympäristöt olivat ainakin minulle eniten tunnelmaa puhkuvia osuuksia koko pelissä.
Uudelleenpelattavuusarvoa on pyöreä nolla, mutta tarvitseeko sen aina sanella pelin hyvyyttä? Eiköhän The Medium kummittele mielessä pitkään läpäisyn jälkeenkin...
Pelattiin tänään neljä ensimmäistä maailmaa neljällä pelaajalla, ja onhan tämä yhä mestariteos. Yksi parhaimmista Mario-peleistä, mitä Nipa on koskaan tehnyt. Pelattavuus hyötyy todella paljon nopeusboostista. Kenttien läpi kaahottaminen tuli hännän alla on hauskaa. Tiedän, että melko pitkään alhaisena pysyvä vaikeustaso saa monesti moitteita, mutta se ei juuri itseäni haittaa, sillä kenttiin palaaminen ja vihreiden tähtien etsiminen jokaisen nurkan takaa on minulle melkeinpä pelin parasta antia. Lisäksi peli näyttää todella, todella, todella hyvältä pyöriessään Switchin omalla ruudulla.
Enkä ole edes koskenut vielä Bowser's Furyyn, joka ilmeisesti vie Mariota yhä askeleen edemmäs Open Worldia. Leikittelinkin aiemmin ajatuksella Mario-pelistä, jossa kaikki "kentät" sijaitsisivat yhdellä valtavalla alueella, jolla voisi liikkua ilman esteitä ja latausaikoja – ja juuri sen BF tarjoaa pienoiskoossa. Tosin 6 tuntia peiiaikaa on extramoodiksi aika hyvin.
HDR on peleissä parhaimmillaan loistava tunnelmaa syventävä ja korostava tekninen apuväline, mutta tällä hetkellä sen onnistunut ymppääminen peleihin tuntuu olevan yhtä pahaa haku-ammuntaa kuin suoratoistopalvelujen sarjoissa; liian usein HDR tuntuu päälleliimatulta ja tarpeettomalta. Toisessa ääripäässä on Ori and the Will of the Wispsin tapaisia pelejä, joissa tekniikka tuo hyvällä televisiolla/näytöllä paljon näyttävyyttä yleiseen presentaatioon, nostaen sen aidosti parhaaksi tavaksi kokea pelin visuaalinen ilotulitus. Paljon on kiinni myös näyttölaitteesta itsestään, millaisena HDR:n näkee ja vastaanottaa.
Tässä ketjussa on tarkoitus kehua kun on kehujen aika ja vastapainoisesti kritisoida pelejä, joissa HDR jopa huonontaa pelikokemusta. Xbox Series S/X:n "Auto HDR":n kautta voi löytää pelejä, joissa se toimii erinomaisen hyvin.
Witcher 3:n HDR ei ole tällä hetkellä hyvä, sillä se tuntuu vain räjäyttävän kirkkauden yleisesti kattoon, eivätkä yksityiskohdat juurikaan korostu. Pelissä ei myöskään ole erillistä togglea ominaisuudelle, vaan HDR pitää kytkeä erikseen pois konsolin asetuksista, jos haluaa pelata sitä ilman hämärässä/pimeässä huoneessa aivan liian suurta kirkkautta.
Sensaatiomaisen Witcher 3:n NS-käännöksen tehnyt Saber työstää tällä hetkellä PS5+Series S/X -patchia peliin, ja toivonkin sen pistävän samalla myös koko HDR:n uusiksi, tai ainakin lisätä siihen säätötyökalun mustalle ja valkoiselle ääripäälle. Jos olen väärässä... Fuck.
Bravely Default II -esikatselut ulkona, ja niiden perusteella tulossa on JRPG-faneille oikeat kissanpäivät. En tosin jaksa uskoa, että tämä nousee aivan jumalaisen (ja Vuoden Peli -tittelin vuonna 2018 minulta napanneen) Octopath Travelerin tasolle, mutta jos ollaan edes lähellä sitä, on pelistä tulossa superhyvä.
Previkat kertovat myös, että nykysuuntausta vastaan pelissä on myös haastetta reilumman puoleisesti jopa Normal-tasolla. Onneksi Casual-vaikeusasteen voi laittaa päälle koska vain, jos jumittuu johonkin bossiin alikehitetyllä tiimillään tunneiksi. Pidän kyllä näissä peleistä kohtuullisesta haasteesta ja kehitän hahmojani grindaamalla mielelläni, mutta ei sitä koskaan tiedä minkä myrkkyä joka vuorolla sylkevän Basiliskin sitä kohtaa jonkun luolan viimeisessä huoneessa.
Ai niin: Dragon Quest XI:n lokalisointitiiimi on ollut vastuussa enkkukäännöksestä ja ääninäyttelyn ohjaamisesta. Tuon pelin musiikeista voi olla montaa mieltä, mutta käännöstyö oli uusimmassa DQ:ssa mielestäni poikkeutta ylistettyä.
En malta odottaa, että pääsen käpertymään sohvannurkkaan tämän pelin kanssa.
Blue Fire tuli meikälle aivan puskan takaa, sillä olin jo unohtanut sen. Varmaan aivan nappipeli, jos HK ja Zelda ovat mieluisia. Vaikeusastettakin pitäisi olla reilusti: https://kotaku.com/blue-fire-is-a-game-so-tough-it-reminds-me-of-2020-1846208536 (tosin se, että journalistit pitävät peliä vaikeana ei ole vielä tae sille, että kovan ytimen jengi sanoo samaa).
Jos 3D World ja Bravely II eivät olisi jo ovella, todennäköisesti ostaisin pelin saman tien.
Pitäiskö joku ilta tuoda wanhat hyvät ajat takaisin ja pelailla vaikka Halo 2:n (MCC) multiplayeriä Lautalaisten kesken? Jos saadaan vain mukaan tarpeeksi pelaajia. Voisin tehdä Peliseura-alueelle tästä erilisen ketjun, jos löytyy kiinnostusta. Varmaan vaikeampaa nykypäivänä toteuttaa tämä, kun kaikilla erilaiset aikataulut, mutta yrittämisen arvoista kuitenkin.
Olen tykännyt parin ensimmäisen tunnin jälkeen The Mediumista. Peli palaa tietyllä tavalla OG Resident Evilin ja Silent Hillin tunnelmiin. Kuvakulmat ovat nimittäin ennaltamäärättyjä ja luovat samalla tavalla painostavan tunnelman. Ympäristöt ovat syksyisiä, sumuisia ja "siellä toisella puolella" hyvin painajaismaisia.
Jaa missä toisella puolella? Pelissä on hyvin kekseliäs mekaniikka, joka jakaa pelin ajoittain kahtia, jaetulle ruudulle. Toisella ruudulla pelaaja näkee tavallisen maailmansa, toisella jotakin aivan muuta. Idea tuntuu yhtä tuoreelta videopelissä kuin split screen -tekniikka 20 vuotta sitten sarjassa 24 (mitäh, 20 vuotta sitten?!).
Mainitsin RE:n ja Silent Hillin, mutta vain tyylillisesti. Toimintaa pelissä ei juuri ole, sillä pelaaminen perustuu paikkojen tutkimiseen, pienien esineiden keräämiseen ja niiden kevyeen yhdistelyyn. Vahvasti tarinapohjainen peli click&point-twistillä, siis. Eikä kauhukaan ole liian päällekäyvää, vaan peli palaa hitaalla liekillä – mutta kyllä niitä hyviä säpsähdyksiäkin on silti luvassa... Äänimaailmakin on mainio, ja kenties parhaimmillaan hyvillä kuulokkeilla.
Olen Hero-moodi-läpipeluuni loppupuolella, ja LA alkaa nousta suosikikseni kaikista 2D Zeldoista. Peli on rytmitetty aivan loistokkaasti, temppeleissä tutkimisen ja overworldissa seikkailun välinen suhde on saatu hiottua juuri oikeaksi, pelin ollessa sen pituinen kuin sen pitää, eikä tippaakaan päälle. Toinen pelikerta on ollut vielä ensimmäistäkin nautinnollisempi. Tiukkaa pelisuunnittelua parhaimmillaan!
Ja se ilmapiiri pelissä: tämä ei ole A Link to the Past, Ocarina, Majora tai BotW. Ei, tämä on Link's Awakening. Peli leijuu oudossa, omassa ulottuvuudessaan, vähän samaan tapaan kuin SMB 2. Pelien lopuista voi myös löytää tietyn yhtäläisyyden...
Kolme Zelda-toivetta tulevaisuudelle:
1) Tehkää A Link to the Past -remake, vähän samaan tyyliin, mutta aavistuksen synkemmällä otteella. Tarvitseeko peli sitä? Ei välttämättä, mutta se olisi silti hienoa nähdä ja kokea. 2) Muistakaa myös Oracle of Ages & Seasons. Monelle Zelda-fanillekin melko tuntemattomia pelejä, joille voisi antaa LA Remake -käsittelyn. 3) GB Color Nipa Onlineen. LA:n originaali versio olisi kiva vetäistä läpi tänä vuonna.
Kyllähän tuo ärsyttävää on. Goldeneye remake/remaster olisi ollut kova sana lokaalissa moninpelissä. Tuokaa nyt hemmetti sentään joku niitä vanhan liiton split screen räiskintöjä pöytään! TimeSplitters remasterit tänne ja sassia! Onneksi sentään PD Remake on olemassa.
Kokeilisin kyllä tuota mielenkiinnosta Xenialla, mutta Mac-versiota siitä ei ole olemassa.
Infinite myöhästyi, mutta aloitetaan keskustelu. Mitä mieltä, pystyykö free-to-play-Halo nostamaan sarjan takaisin moninpelien aateliin? Kilpailu on toki nykypäivänä raivoisaa ja vaihtoehtoja yltäkylläisesti. Itse kyllä muistelen välillä "Haloa livessä" aikoja kyynelsilmin, varsinkin Halo 2:n julkaisuaikoihin hype ja meininki oli huikeaa ja suomiservuilla meininki hauskaa.
Ajattelin myös rykäistä koko Halo-sarjan läpi ennen Infiniteä. Olen pelannut vain ykkösen ja kakkosen kokonaan alusta loppuun ennen tätä, joten uutta tulee vastaan reilusti. Olisin kiinnostunut myös co-oppaamaan LIVESSÄ jonkun lautalaisen kanssa, jos jotakuta muuta kiinnostaa pelata läpi joku sarjan peleistä.
Vielä reilu kuukausi, niin pääsee pelaamaan Apexia Switchillä. Onneksi hyvittävät battle passissa vähän tätä viivettä. Alun perin pelin piti varmastikin tulla eilen ulos. Taidan odottaa siis maaliskuuhun, sillä Xboxilla pelaamani levelit eivät kuitenkaan näkyisi Switchillä, kun peli ei tällä hetkellä cross progressiota tue.
Onneksi Panic Button oli mukana auttamassa – paras NS-porttitalo Saberin ohella.
EDIT:
Pelasin äsken puolisentoista tuntia Apexia Triossa, mutta tällä kertaa solona. Nautin pelistä jo huomattavasti enemmän, ja pääsin jo vähän kaatojenkin makuun. Arvelen syyksi sen, että PC-pelaajat puuttuivat pelistä kokonaan. Ero console-console ristiinpelaamisen ja PC-consolen välillä tuntui suurelta. Rokottivat noobia aiemmin oikein kunnolla, mutta tänään virheillekin oli vähän sijaa ja tulitaistelut olivat nautittavia, kun vastapuolikin ampui välillä ohi. Aiemmin Duossa tuntui, että kuoli kun näytti naamaansa väärässä paikassa.
Aika jännää pelata uudestaan Series X:llä pelejä, joita on jo tahkonnut Switchillä useamman kymmenen tunnin. Nostan esimerkiksi Wolfenstein: Youngbloodin, josta suoritin NS:llä kaikki pää- ja sivutehtävät (kaikkea pikkusälää en kuitenkaan löytänyt).
Paljon kauniimmalla ja sulavammalla ulkoasulla on vetovoimansa, mutta näen pelit silti omina erilaisina teoksinaan. Minulla ei ole vaikeuksia pelata Series X -version jälkeen peliä Switchillä ja nauttia täysillä alustan tarjoamista ainutlaatuisista ominaisuuksista, kuten gyro-tähtäyksestä ja kannettavuudesta. Tuntuu älyttömän hienolta päästä vertailemaan versioita tällä tavalla. Olen siitä haaveillutkin katsellessani Digital Foundryn vertailuja, miettien "millaista olisi pelata Witcher 3:a ensin Xboxilla ja sitten Switchillä?" No, kiehtovaa se on ja peliharrastusta paljonkin rikastuttavaa.
Nämä alustat tukevat hienosti toisiaan, näen. Xbox tarjoaa huikean Gamepassin ja edustusta genreissä, joissa NS sakkaa (mm. toimintapelit ja ajopelit). Ihan älyttömän hienoa olisi se, jos tulevaisuudessa useampi pelivalmistaja tukisi myös cross saveja. Ubisoft niin tekee Immortals: Fenyx Risingilla ja Saberkin laittoi Witcher 3:n NS-versioon tuen PC-tallennuksille. Lisää tätä.
Aloitin tänään pelaamaan The Mediumia Gamepassista. LG ei ole näköjään vieläkään saanut fiksattua VRR-ongelmia 120hz-tilassa kokonaan. Ruutu nimittäin välkkyi hämärillä peli-alueilla ja välillä esiin tuli myös RGB:n sävyissä pieniä, laatikonmuotoisia artifakteja. Mitä nyt lueskelin nopeasti, niin ilmeisesti tämän saa korjattua vaihtamalla Xboxin lähettämä taajuus kuuteenkymmeneen hertziin, eikä siitä haittakaan Mediumin tapauksessa ole, koska sen fps sahaa 35-60:n välillä koko ajan.
En usko, että ainakaan 9-sarjasta tulee koskaan täysin salonkikelpoista tässä asiassa. Noh, jos ongelman saa pääasiassa fiksattua 30-60 fps:n peleissä pudottamalla taajuutta konsolin asetuksista, ei se kaada maailmaa.
Ja tässä on varmaan jotain sellaistakin mukana, jota en vielä ymmärrä/tajua
EDIT: Kokeilin peliä äsken 60hz-tilassa, ja kaikki ongelmat katosivat.
EDIT 2: Myös Skyrim näyttää toimivan paremmin 60hz-moodissa (välillä kameraa kääntäessä overworldissa liike oli oudon nykivää), eli 120hz-asetusta ei ainakaan tällä hetkellä kannata pitää päällä ellei peli todella tue sitä.
Wii U tuli vuoden, puolitoista liian myöhään ja sitä markkinoitiin äärimmäisen sekavasti. Olisiko nimi Wii 2 ja hieman aikaisempi julkaisuajankohta muuttanut mitään? Vaikea sanoa. Uskon, että laite olisi saanut paremmin jalansijaa kuin U, varsinkin jos kaikki Wii-pelit olisivat pyörineet HD-grafiikoilla uudella laitteella.
Huhujen mukaan muuten Tegra X1 -piirisarjan valmistus on lopetettu tammikuussa 2021. En usko seuraavan Switchin perustuvan siihen. Ainakin Reseterassa eräs väitetysti sisäpiirintietoa omaava kaveri väittää, että "Super Switch" kykenee raa'asti originaalin Xbox Onen kaltaiseen vääntöön, mutta DLSS-tuella – ja se nostaisi SS:n docked-moodissa 4K-konsoliksi.
TSMC on käsittääkseni myös nostanut piirivalmistuksen hintoja, ja tämä olisi saanut Nintendon ja Nvidian valitsemaan Samsungin valmistamaan tätä uutta ja Switchiin kustomoitua piiriä. https://www.taiwannews.com.tw/en/news/4081055
Saa nähdä, miten tämä alkaa avautumaan lähikuukausina. Todella mielenkiintoinen vuosi joka tapauksessa tulossa.
Nintendo pistää hiljaisesti koko NSO:n arkkitehtuurin uusiksi. Luojalle kiitos tästä! Nyt käytössä olevasta antiikkisesta NEXistä löytyy viitteitä Windows ysivitoseen...
Toivottavasti tämä alkaa näkymään online-peleissä tänä vuonna. Olisi aika kova juttu saada esimerkiksi Splatoon 3 loppukesästä paremmalla onlinella.
Nipalla on tosiaan hurja höyry ja momentum koneessa tällä hetkellä. Sonyn ja Microsoftin tuotantovaikeudet jatkunevat toiselle vuosipuolikkaalle, joten Nintendo voi nauttia loistavasta menestyksestä taatusti vielä tänä vuonna. Toivottavasti huhut pitävät paikkansa ja selvästi tehokkaampi Switch on tulossa, sillä se jatkaisi suoraan alustan liitoa. Nojatuolianalyytikkojen sanoma on ollut se, että Wiin vajoaminen varjoihin vuonna 2010 olisi voitu estää julkaisemalla laitteesta HD-versio, joka olisi pistänyt kampoihin X360:lle ja PS3:lle.
Nyt kuitenkin diminishing returns on taustalla vahvemmin kuin vuosikymmen sitten, eli kasvaneet tehot eivät tarkoita suhteessa yhtä vahvaa eroa kuin mitä esimerkiksi Wiillä ja X360:llä oli. Silti Nintendon olisi mielestäni järkevää takoa kun rauta on kuumaa, ja siihen se on nähdäkseni pitkään tähdännytkin yhdistäessään handheld- ja konsoli -divisioonat yhdeksi; NS tulee olemaan pitkäikäinen sekä taakse- ja eteenpäin -yhteesopiva tuoteperhe.
Voit siis osallistua pienellä rekisteröinnillä Gigantin eeppiseen arvontaan, ja jos napsuu, voit voittaa itsellesi oikeuden ostaa Gigantista PS5 9.2.-11.2. välisenä aikana!
Aijai. Tästä tuleekin muistoja mieleen, kun voitin AMOn kilpailusta oikeuden ostaa Nintendo DS. Taisi kuitenkin olla muutama päivä ennakkoon ennen julkaisua? Vai oliko? En muista varmaksi.
An unleveled world, which brings back character progression Equipment does not scale with skill level, making perks more important and bringing classes back, a little bit at least.
MK8 ja AC molemmat yli 30 miljoonan, Mario Kartin pitäessä ykköspaikkaa hallussaan vielä reilulla 2 miljoonalla. AC siis kiri taas hieman kiinni, mutta ei ehkä ihan niin paljon kuin arvelin. TOP6:ssa kaikki pelit yli 20 miljoonan.
BotWin 21,45M tuntuu huikealta siinä valossa, että aiemmin kaikkien aikojen myydyin Zelda taisi olla Twiligth Princess n. 7 miljoonalla. Zelda on todellakin noussut ihan erilaiseen kukoistukseen Nintendon uudella alustalla.
Pokemon Sword/Shield on kolmanneksi eniten myydyin Poke-kaksikko koskaan. Edellä vain Gold/Silver (23,1M) ja Red/Green/Blue (31,4M)
Mainitsinkin jo Xbox-ketjussa tämän tyypin, joka on nyt päivittänyt modisuosituksensa uudella videollaan.
Ja täytyy kyllä sanoa, että tämä on erinomainen valikoima modeja, jotka pelin kaunistamisen lisäksi korjaavat alkuperäisen pelin ongelmia, mutta jotka myös toisaalta pitävät tyylin kaikilla osa-alueilla pelille uskollisena. Arvostan todella, että voi istua tällä tavalla "valmiiseen pöytään" tekemättä ollenkaan sitä uuvuttavaa tutkimustyötä, mistä en modien kanssa säätämisestä pidä ollenkaan.
Tämän setin kenties eniten peliin vaikuttava juttu on taistelutasapainon hienosäädöt, uusiksi tehdyt perkit ja taikuuden nostaminen validiksi vaihtoehdoksi; vanilja-Skyrimissä oli hankalaa olla pelin edetessä täysiverinen maagi, sillä loitsut alkoivat nopeasti tuntumaan tuhnuilta – mutta nyt vaikuttaa siltä, että sillä voi oikeasti pelata peliä vaikka Expert-tasolla ilman turhautumista buildin heikkouteen.
Entäs suorituskyky Series X:llä ja 4K-resolla, jos nämä kaikki iskee päälle? Overworldissa paikka paikoin ruudunpäivitys jankkaa selvästikin alle 60:n, varsinkin tiheiden lumisateiden vyöryessä maailmaan, mutta useimmin framerate on täysin lukittu kuuteenkymppiin. Tämä pätee etenkin luolastoissa ja muissa suljetuissa tiloissa, jossa on jopa hankalaa saada ruudunpäivitystä notkahtamaan ollenkaan. Otan pienet ajoittaiset dropit hyvänä kompromissina tuoreen tuntuisesta ja uudelleen tasapainotetusta Skyrimistä.