Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Profiili
Yhteenveto
Näytä tilastot
Näytä kirjoitukset
Siirry blogiin

  Näytä kirjoitukset
Sivuja: 1 ... 210 211 212 213 214 [215] 216 217 218 219 220 ... 263
6421  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: E3 2008 : 09.07.2008 14:40
Harmittaa muuten ettei Codemasters näytä ainakaan IGN:n listan mukaan E3:ssa mitään F1 2009-pelistä. Tiedän, että monia täällä se ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta minulle se on hyvin mielenkiintoinen julkaisu ensi vuoden peleistä. Kaippa peli on vielä niin alkutekijöissään, ettei mitään näytettävää olisi.

Codemastersin foorumeilla jengi itki pitkään siitä, että F1-lisenssi päätyi moisen arcade-pelitalon kynsiin, mutta pari päivää sitten yksi tuottajista postasi viestin, jossa kertoi tietävänsä mitä fanit haluavat F1-peliltään ja painotti, että siinä panostetaan yhtä lailla simu kuin arcade-osioon. Se luo toivoa. Vaikka on hyvin tiedossa, etteivät talon aiemmat pelit ole simulaatioita nähneetkään. Eikä "puolisimu" -ote sovi formulaan niin hyvin kuin ralliin.
6422  Yleinen / Vapaa sana / Re: Mitä tapahtui tänään? : 09.07.2008 14:12
Rinturi:




Mä fanitan nykyään Rinturia ja pyydän ensi miitissä nimikirjoituksen!  8)

Spoileri (osoita katsoaksesi)


6423  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) : 09.07.2008 01:13

Aika jatkaa Mega Man nelosta! Viidentenä robottipomona vastaamme astelee Toadman.


Tässä kentässä vesisade on ajoittain niin kovaa, että se vaikuttaa Mega Manin liikkumiseen tahmentavasti.


Muista: ammu sitä vasta kun silmänvalkuaiset välähtävät!


Jos Toadmanin pääsee loihtimaan happosadettaan, voi tulla ikävää jälkeä. Drillmanin ase kuitenkin pysäyttää moisen pelleilyn alta aikayksikön.


Brightman on luonnollinen valinta seuraavaksi pomoksi, koska saimme juuri vasta-aseen...


Niinkuin pelin edeltäjässä, tässäkin sammutellaan taas valoja. Ja pimeät osuudet yhdistettynä rotkoihin voivat olla ärsyttävä yhdistelmä.


Alhaalla odottaa pienen sydän kurkussa hyppelyn jälkeen energiatankki. Jälleen täysin vapaaehtoinen huone.


MM4:n yleinen linja pomojen suhtaan on, että ne ovat helpohkoja. Brightman ei tätä linjausta riko.


Enää kaksi roboa jäljellä, toiseksi viimeisenä kaadamme Pharaomiehen.


Juoksuhiekassa vaanivat robottiskorpionit eivät ole niin vaarallisia kuin luulisi, joten juokse ja ammu!


Kenttä on varsin helppo, sillä äkkukuolemapaikkoja ei oikeastaan tässä radassa ole.


Pharaomanissa on jo hiven kapinaa ja tämä onkin yksi MM4:n hankalista bosseista.


Siinä se on: viimeinen MM4-perusbossi. Tälle veikkoselle kärsin pienenä pojuna monta katkeraa tappiota. Mielestäni selvästi vaikein alkuvastustaja tässä pelissä. Nyt on aika maksaa potut pottuina ja sillit silleinä.


Itse kenttäkään ei ole mitään lastenleikkiä, siitä pitävät huolen alta pois kiirivät alustat.


Potentiaalinen paikka pudota alas. Tässä kentässä saa tosiaankin olla tarkkana.


Ringman on ÄIJÄ. Tätä kaveria kunnioitan.  Perusaseella räiskiessä hikipisarat saattavat nousta muidenkin kuin HeinZin otsalle.


Mistä näitä hulluja ja vallanhimoisia tohtoreita oikein tunkee? Jokatapauksessa, nyt olemme valmiita ottamaan ensiaskeleet Cossackin linnoituksessa.


Linnoitusarkkitehtuurin suhteen Wily saisi ottaa vähän oppia tältä mieheltä. No niin, asiaan...


Cossack-linnoituksen kenttä 1 on aika liukas. Musiikki on tosin todella hyvää, ja pistää kampoihin jopa MM2:n Dr. wily stage 1:lle!


Alkukentät lähes toimettomana seisseet Rush-apulaiset saavat taas näissä radoissa töitä. Hyvä niin!


Ensimmäinen Cossack-linnan bossi on aika iisipiisi, kunhan pysyttelee turvallisen matkan päästä hökötyksestä. Koje murskaa myös kentän maata pois.


Cossackin linnassa ei näköjään olekaan hirveästi osioita. Nyt siirrymme kenttä kakkoseen.


Tämä kenttä onkin oikein hyvä, ja haastettakin alkaa paikka paikoin löytyä.


Piikit vaihtavat paikkaa, mutta eivät sentään tapa Mega Mania yhdestä osumasta. Se olisi ollut vähän ikävää.


Tämä onkin loistava vastus: kuution sisään muodostuu "huone", jossa sijaitsee bossin heikko kohta. Rytmitykseltään hyvinkin omintakeinen - ja kiinnostava - matsi.


Rohkeasti kohti kolmatta rataa.


Tämä kenttä etenee omia aikojaan, joten se tuntuu MM-pelissä hieman erikoiselta. Ei kuitenkaan huono rata.


bossihuone häämöttää jo. Mitä Cossack on väsännyt iloksemme tällä kertaa?


Seinäkiipijät ovat kohtuullisen hitaita laiskiaisia, joten näistä ei sen kummempaa vaaramomenttia pääse syntymään.


Tämä linna on niin nähty.


Kentässä matka käy lähes kokoajan alaspäin.


Kahdessa ensimmäisessä MM-pelissä lisäelämä oli harvinainen näky. Nelosessa ei enää niinkään.


Cossack yrittää napata Megiksen pihteihinsä. Onneksi tämän rakentama kone on kohtuu kankea liikkeissään, joten tohtori C. on nujerrettu melko vaivatta.


Suuri twisti pelataan pöytään: joudumme sittenkin Wilyn linnaan! Cossack toimi siis pakon alla, ja moinen toiminta loppui heti kun Protoman kävi pelastamassa Cossackin tyttären Wilyn kynsistä! Melkoisia juonenkäänteitä.


Wily ilmeisesti luotti Cossack-kiristykseensä siinä määrin, että jätti tällä kertaa linnansa melko lyhyenlännäksi.


Luotikotiloita! Kymmenittäin luotikotiloita! Kentässä ei muita vihulaisia juuri näy.


Jaha, lisää näitä veitikoita. Bossinkin täytyy olla luotikotilo, muuten ei tyyli ei säily eheänä.


No niinpä tietenkin! Se saattaa näyttää valtavalta, mutta kaatuu ketoon melko helposti, eivätkä sen hyökkäykset/ammukset ole järin nopeita.


Ja ei muuta kuin vaiheeseen kaksi.


Tätä kenttää hallitsevat kylmät värisyvät ja eräänlainen ahtaus.


Jep, ahdasta todellakin on.


Vakuuttavan kokoinen laitos tarjoaa haastettakin. Megiksen pitää hyppiä tasanteelta toiselle, muuten bossin ampuvat pallot osuvat surutta, ja vievät ison tukun energiaa mukanaan.


Oho, pääkallonpaikalle tultiinkin yhdessä hujauksessa!


Jälleen, kaikki bossit pitää mennä vielä toisen kerran että oppivat tavoille.


Ja sitten bossia kehiin. Pääkallonhyökkäysvaunu on naurettavan helppo voittaa...


...Mutta sitten Wily tulee kehiin ja haastetaso nouseekin roimasti.


Wilyn B-suunnitelma ei varmasti tullut kenellekään yllätyksenä. Josko tämä nyt olisi se viimeinen matsaus?


Wily näkyy lopullisessa taistossa vain välähdyksittäin. Lisäksi tämä ampuu melkoisen tehokkaita valopalloja. Hieno musiikki soi ja tunnelma on varsin eeppinen!


Wily ei tappionsa jälkeen kauaa armoa anele, vaan pakenee yhdessä hujauksessa takaovesta!


Wilyn aluksessa on taas juuri ja juuri potkua pakenemiseen. Myös Mega Man singahtaa sinisenä viivana pois linnoituksesta ennen kuin...


Se räjähtää täysin maan tasalle ja samalla Mega Man 4 päättyy.
6424  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) : 08.07.2008 15:07
Lätki Elecmanin aseella niin johan keltainen veikko alkaa katua syntymäänsä.
6425  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia : 08.07.2008 15:06
The Lost World: Jurassic Park

Siinä missä ensimmäinen JP oli ensimnäistä kertaa sitten lapsuuden aikojen katsoessa erinomainen seikkailuelokuva, ei tämä sarjan kakkososa pysty lähimainkaan samaan. Naskalina se vielä kiehtoi kun JP2:n puutteita ei pystynyt kunnolla huomaamaan.

Juoni on mielestäni todella tökerö jatko-osassa, se tuntuu harvinaisen pakotetulta. Se on ns. "vähän siellä sun täällä". Loppua kohden juonikuvioista tulee vielä vähän nolompia.

CGI on kyllä 10 vuotta vanhaksi elokuvaksi todella komean näköistä katseltavaa. Nykyleffoissakin se tehdään monesti paljon tökerömmin. Dinot tuntuvat vuorovaikuttavan hyvin oikeiden ihmisten kanssa eikä niiden liikehdintä ole koskaan epäuskottavan oloista. Tai mikä minä olen sanomaan, kun en moisia (onneksi) ole livenä rellestämässä nähnyt...

Jurassic Park 2 ja 3 ovat aivan turhia tekeleitä. Nelonen on tulossa sitten ensi vuonna. Täytyy toivoa, että siinä juoni sentään kantaisi alkua pidemmälle. JP2:ssa hyvin tehty maailma ja muutamat loistavat näyttelijät pelastavat jotakin.

2/5
6426  Yleinen / Vapaa sana / Re: Kesäpäivitys 2008 : 08.07.2008 14:21
Etusivun esittelyteksti on oikein mainio. Tekee hyvin selväksi mistä on kyse ja millainen paikka Pelaajalauta on. Ei ole ainakaan meikällä tuosta mitään pahaa sanottavaa.

Ja kiitos Joel Safari-fixistä.  :)
6427  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Re: Apple Worldwide Developers Conference 2008 (iPhonen toinen tuleminen) : 08.07.2008 14:15
Hype alkaa kiehua kyllä nyt yli kohtuuden kattilan.

Sonera järjestää siis lasipalatsinaukiolla iPhone-julkkaritapahtuman torstain ja perjantain välisenä yönä sekä alkaa myymään luuria heti 00.01 perjantain puolella.

"Paikanpäällä arvotaan 200 kpl osto-oikeuksia iPhone 3G-puhelimeen". Just just.  :)

Olisi ihan kiva mennä tuonne "haistelemaan tunnelmaa", mutta taidan jättää väliin kun oma iPhone on kuitenkin varauksessa ja sen voi käydä lunastamassa heti perjantaina aamusta. Tulee kyllä ruuhkainen päivä Sonera-pisteissä olemaan tuo.


http://www.sonera.fi/puhelin_ja_liittyma/deafjam/index.jsp


EDIT:

iPhone 3G:t saapuivat kauppoihin Amerikassa (KATSO VIDEO!)

Jännittävää, eikös?  :P

No mutta, itselläni on ainakin erittäin jännittynyt olo tällä hetkellä, sillä alle 20 tunnin päästä voi jo lähteä hakemaan omaa puhelintaan liikkeestä. 200 onnellista saavat Sonera-tapahtumasta pikkukullan räplättäväkseen jo täksi yöksi! Onnekkaat pirkuleet.

iTunes päivittyi hetki sitten versioon 7.7, joka siis tuo iPhone 3G-tuen messiin. Lisäksi App Store ilmestyy pian sinne. Uutena toimintona ohjelma antaa iPhonen tai iPod touchin toimia iTunesin kaukosäätimenä, kunhan hallintalaite on varustettu uudella 2.0 käyttiksellä.

HS kirjoittaa iPhonesta ja Applesta yleensä
HS testasi iPhone 3G:n
Digitodayn iPhone-testi


Ja nyt kaatamaan pari litraa jääkylmää vettä niskaan  ;D







6428  Yleinen / Vapaa sana / Re: Miten asut? : 08.07.2008 12:18
Niin ja offtopikkina ylöspäin oleva peukalo Lidlin pitsoille, salamia (3x350g, ~3,5€) on tullut silloin tällöin osteltua. :P

Noissa on kyllä älytön hinta/laatu-suhde. Tonnikalapitsatkin ovat hyviä, vaikka niitä paketissa kaksi vain onkin ja suhteessa vähän kalliimmaksi tulevatkin kuin salami-pizzat. Tarkkojen tutkimuksieni perusteella kaikkien aikojen paras pakastepizza löytyy silti Pirkan valikoimista. Ne ovat suht edullisiakin vielä, vaikkeivät nyt Saksan poikien tuotteille siinä suhteessa vedäkään vertoja.

Loppukevennyksenä kerrottakoon, että Hevoset saapuivat salamina paikalle!
6429  Yleinen / Popkeskustelu / Re: X-Files arvostustopic! : 08.07.2008 11:59
Tämäkin ihanuus alkaa jo kovaa vauhtia lähestyä. TV-Guiden ennakkojuttu oli mielenkiintoista luettavaa. Kerrottiin mm. elokuvan massiivisista turvatoimista ja Frank Spotnitz valotti miksi leffa meinasi melkein jäädä tekemättä. Spoileriton artikkeli kannattaa lukaista, jos filut kiinnostavat yhtään.

Onneksi tässä välissäkin on hyviä elokuvia katseltavaksi, muuten odotus filu-leffaa kohtaan saattaisi ryöstäytyä käsistä. Luojan kiitos netissä ei voi törmätä spoilereihin vahingossakaan. Tekijät ovat onnistuneet pitämään juonenkäänteet salassa mahtavasti. Amerikan ensi-ilta on tosin viikkoa aiemmin kuin meillä, joten niihin aikoihin täytyy tehdä kaikki tarvittava jotta pimento pysyy 1.8 asti.








6430  Yleinen / Vapaa sana / Re: Mitä tapahtui tänään? : 08.07.2008 10:47
Digitaalista viestintää.  Eli on suoraa jatkoa nykyiselle tutkinnolle.  :)
6431  Yleinen / Vapaa sana / Re: Mitä tapahtui tänään? : 08.07.2008 10:15
Se mikä jäi viime vuonna vain unelmaksi, toteutui tänä vuonna postin kolistessa luukusta 10 minuuttia sitten.

Eli sain opiskelupaikan Metropoliasta! Ja tällä kertaa ei tehnyt edes tiukkaa. En voi tällä hetkellä kuvailla sen kiven kokoa, joka sydämeltäni vierähti. Koko viime yön valmistin itseäni valtavaan pettymykseen ja mietin varasuunnitelmia mitä tehdä jos tässä ei hyvin kävisikään. Uskomattoman hyvä tunne kulkee tällä hetkellä mieleni sopukoissa. Tätä juhlitaan! NYT SAA TUULETTAA!  ;D

Yksi unelmistani on toteutunut.  :)
6432  Yleinen / Vapaa sana / Re: Kesäpäivitys 2008 : 07.07.2008 14:50


Jep, kyllähän tuo Safarillakin näkyy.
6433  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Re: Pelinurkkasi : 07.07.2008 13:03
Pelaatko Sarkoni baarijakkaran päältä?  ;D  Telkku tuntuisi olevan aika korkealla esim. normaalille sohvalle. Vai hämääkö kuva?
6434  Yleinen / Vapaa sana / Re: Kesäpäivitys 2008 : 07.07.2008 13:00
joku tyylikäs kuva



 8)

6435  Yleinen / Vapaa sana / Re: Ohrapirtelöt : 06.07.2008 23:39
Pitäisi pitää joku boardien olut/peli miitti. Erinomaisia oluita ja jotain partypelejä. Mikäs sen rennompaa.  :)

Espoon poliisille tuleekin kiireinen ilta, kun muutenkin hullu porukka saa prosenttijuomia käsiinsä  :lol:

Meikä ei tingi sidukasta.  ;)
6436  Yleinen / Vapaa sana / Re: Kesäpäivitys 2008 : 06.07.2008 19:35
On tosiaan komea.  :)   Kiva päivitys ja tekee laudasta yhä houkuttelevamman näköisen paikan rekisteröityä.
6437  Yleinen / Popkeskustelu / Re: Kasari - elokuvaviihteen paras vuosikymmen? : 06.07.2008 10:35
80-luvulla tehtiin paljon todella hyviä viihde-elokuvia (ja mestariteoksiakin toki), mutta puhtaasti laatutasolla esim. 90-luku vie mielestäni kasaria aika selvästi.

The Shawshank Redemption, Pulp Fiction, Americn Beauty, The Usual Suspects, Fight Club, Se7en, The Silence of the Lambs, The Matrix, Léon, Forrest Gump, vain muutamia mainitakseni.


80-luvun suurin ansio on se, että silloin osattiin kirjoittaa todella muistettavia hahmoja elokuviin. Esimerkiksi Die Hard-sarjassa vain ykkönen on oikeasti loistava elokuva, mutta hahmo on niin hyvä, että sen varjolla nousisivat keskitason elokuvankin pisteet hieman. Ja keskitason elokuva Die Hard 2 onkin.


6438  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) : 05.07.2008 02:24
Kauaa ei ehditä laakereilla lepäilemään, sillä nyt potkaistaan käyntiin Mega Man -sarjan jo neljäs peli. Tähän mennessä olin ehtinyt "kasvaa" sarjaan varsin tehokkaasti kiinni ja jokaista tulevaa osaa odotin kuin kuuta nousevaa.


Eli alkuasetelmassa Wily ei tällä kertaa ole rakentanut kahdeksaa pahisrobottia, vaan lähdetäänkin salaperäisen Cossackin kintereille.


Mega Manin kypärä on tyylikäs lisä pelin alkuvalikkoon. Diggaan.


Tällä kertaa nämä jannut on tuomittu epäonnistumaan. MM4:n valintataulukon musiikki on mielestäni ehkä sarjan paras.


Dustmanin kentästä alkakoon seikkailu. Viimekertaisesta läpäisystä on jo aikaa, mutta muistelen tämän bossin olevan aika helppoa kauraa, joten siitä on luonnollista aloittaa.


Juhuu, Megabuster! Tosin tämän takia tulee jatkuvasti pidettyä tulitusnappia pohjassa, jotta se olisi maksimaalisessa latingissa koko ajan...


Tietyiltä osin MM4:ää on taas helpotettu edeltäjästään. Nämä pikku apulaiset nakkaavat kentissä arpomalla hyötytavaroita Megiksille. Tässä minua muistetaan peräti energiatankilla!


Olin oikeassa: Dustman syö pölyä alta aikayksikön perusaseellakin.


Pääkallomiehen kenttään sitten seuraavaksi.


MM4 monipuolistaa sarjan kenttäsuunnittelua selvästi. Skullmanin kentässä on mm. alue, josta voi halutessaan noutaa energiatankin, mutta jos haluaa, voi jatkaa matkaa suoraan eteenpäin.


Energiatankkeja ja lisäelämiä jaellaan selvästi avokätisemmin kuin aiemmin. Parin kentän jälkeen huomasin kantavani mukana jo 3 tankkia ja omaavani peräti 6 lisäelämää.


Skullman on aika iisi, kunhan ei törmäile pomoon liikaa. Ja Dustmanin aseella helposta tulee todella helppo.


Luvassa vesikenttää. Mutta vetääkö se vertoja MM2:n Bubblemanille?


Vedenpinnan laskut ja nousut sekä lähellä kuumottavat miinat eivät ole se turvallisin yhdistelmä. Kenttä sisältää muutenkin pari tiukkaa paikkaa.


Jos tuo robottivalas ei tulittaisi minua äärettömän tehokkailla punaisilla ohjuksilla, jättäisin sen rauhaan. Se on niin upean näköinen ilmestys! 8-bit 4ever.


Diveman se ei turhia aikaile, vaan sukeltaa heti Megiksen kimppuun kun taistelu alkaa. Pomoon osuminen vie paljon energiaa, joten jo muutaman virheen jälkeen voi huomata olevansa pahasti alakynnessä.


Neljäntenä kumoon Drillman. Se tarjoaa tähänastisista vaikeimman kentän.


Ikäviä yllätyksiä ja piikkien alustamia pudotuksia tässä kentässä totisesti piisaa.


Kun vipuun osuu, mustaan tilaan muodostuu uutta maata. Mutta ylhäältä tipahtelee osumasta hurjasti energiaa ahmivia kiviä ja muitakin vihollisia lentelee ympäriinsä. Pelaaja saa siis keskittyä kolmeen asiaan yhtäaikaa.


Drillman vain kaivautuu ympäriinsä. Liikkeellä kannattaa pysyä koko ajan.


4 kaadettu, 4 jäljellä.
6439  Yleinen / Vapaa sana / Re: Mitä tapahtui tänään? : 04.07.2008 18:45
Se on tänään Tj 0!!! Aika nopeasti tuo 180 vrk meni vaikka ei siltä tammikuussa tuntunut. II/08 ei kuitenkaan kotiudu koskaan. :D

Onnittelut!  Viikonloppuna sitten kunnon juhlat pystyyn.  :)
6440  Yleinen / Popkeskustelu / Re: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 04.07.2008 17:41
Jos minä sanon, että se tippuu, niin se tippuu.

Ja minä en sanonut etteikö se voisi tippua, sanoin, että todella harvoin 20 000 äänen jälkeen ollaan 9.0:ssa.
6441  Yleinen / Popkeskustelu / Re: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 04.07.2008 17:33
Mutta todella harvoin 20 000 äänen jälkeen ollaan 9.0:ssa.
6442  Yleinen / Popkeskustelu / Re: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 04.07.2008 15:17
Wall-E tällä hetkellä imdb:n listalla sijalla 9

"Yksi hienoimpia saavutuksia elokuvahistoriassa"

Kun Pixarin uusin animaatio kerää tälläisiä kehuja ja kriitikot sekä tavalliset katsojat ovat elokuvaan aivan lääpällään, niin eihän tässä voi kuin odottaa innolla syyskuun kotimaan ensi-iltaa. Vaikka inhottavaahan se syksyä on näin keskikesällä venailla.

Ilmeisesti Pixar on ampunut kympin sijasta tällä kertaa yksitoista.




Niin, ja Frenditkin palaavat nyt sitten elokuvamuodossa. Sinkkuelämää-leffan menestyksen jälkeen se olikin kai väistämätöntä...

Miten olisi Everwood-elokuva? Jotkut haaveet ne vain ovat typerän epärealistisia. Mutta siksi niitä kutsutaankin haaveiksi!


6443  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) : 03.07.2008 23:37
Gamesradarin ennakko Mega Man 9:stä ja paljon ruutukuvia!

Musiikkia Mega Man 2:sta...  8)

......................

Mutta nyt saatetaan loppuun Mega Man 3!


Kaksi vaihtoehtomaailmaa siis jäljellä. Eikun niiden kimppuun!


Geminimanin vaihtoehtomaailma ei ole mikään hirveän hankala. Voisin jopa sanoa, että vaikestasoltaan samankaltainen verrattaessa alkuperäiseen kenttään.


Kenttä pakottaa Rush Marinen käyttöön ja se jos jokin on siistiä!


En tiedä mitä kummaa on tapahtunut, mutta MM2:ssa törkeän helppo Flashman onkin nyt kolmosen uusintamatsissa varteenotettava vastus, jopa pahin kaikista vaihtoehtomaailman pomoista! Nyt kunnioitan sinua, Flash!


Kun Bubbleman saa sähköaseesta, on lopputuloksena MASSIVE DAMAGE!



Enää yksi vaihtoehtorundi, joten tätä kysymysmerkkiä ei tarvitse enää katsella. Onneksi näin.


Täällä saa todella olla varuillaan, sillä potentiaalia alas pudottajia vaanii joka puolella. Kenttänä sieltä hankalimmasta päästä tähän astisista.


Sitten hypitään pilkkopimeässä ison kuilun yli herkillä tasanteilla. Lampun saa toki korjattua hetkeksi - ampumalla sen rikki!


Woodman on sama nössö, puunlehtiensä takaa verhoutuva pomo kuin kakkosessakin.


Vielä tulimiehelle pataan, ja olemme käyneet kaikki vaihtoehtomaailmat läpi. Mitähän seuraavaksi tapahtuu?


Päävalikkoon ei vielkään ilmaannu Wilyä, vaan... Breakman! Salaperäinen robotti näyttäytyy jälleen.


Samaa vanhaa kuvioitaan toistava robo ei ole kummoinenkaan vastus. Vaikuttaisi siltä, ettei tämä haluaisi edes vahingoittaa Mega Mania...



Mega Man siirtyy Dr. Lightin laboratorioon ja siellä Megis saa kuulla huonot uutiset: Wilyn peräänhän tässä taas on lähdettävä!


Ilkeämielinen tohtori käy jälleen kerran näyttäytymässä Pelle Pelottomalta vohkitulla aluksellaan ja samantien suuntaa kohti uutta pääkallonpaikkaansa...


Hieno linna on jälleen väsätty. Mega Man aloittaa seikkailunsa tottakai kentästä 1.


MM3:n Dr. Wily castle 1 tuo yllättäen mieleen Mega Man kakkosen vastaavan kentän. Musiikki ei ole yhtä hyvää, kylläkään.


Kolmosen Wily-kentät tuntuvat hieman lyhyiltä. Johtuuko sitten siitä, että Wily-linnan ja peruspomojen välillä oli neljä vaihtoehtomaailmaa? Nautittavan lyhyitä rypistyksiä nämä silti ovat, eivät pilattu pitkityksellä.


Bossi: kaikki kilpikonnarobotit täytyy tuhota, sitten pääsee eteenpäin. Muistuttaa kakkosen Wily-linnakkeessa nähtyä pomoa, mutta tämä tuntuu paljon hauskemmalta.


Ammusvarastot Wily-kenttien välillä eivät palaudu, joten tarkkaavainen kannattaa aseiden käytön kanssa olla.


Robo-ampparit pitävät yhä Megiksestä niin paljon, että seuraavat tätä vaikka maailman ääriin. ÄRSYTTÄVIÄ pikku otuksia, sanon minä!


Hei, etkö ole tuttu jostakin? On se. Ykkösen wily-kentissä nähty palasista itsensä kokoava keltaotus tekee paluun 2.0 versiona, yhden uuden kujeenkin oppineena. Palikoiden väistely on tällä kertaa helpompaa, kiitos liukuliikkeen.


Olemme jo vaiheessa 3. Voi pojat, tohtori varmasti kalistelee kaapissa hampaitaan pelosta!


Energiatankkeja jaellaan melko avokätisesti, joten nakkisormisimmatkin saavat tänne asti sinniteltyään taas uutta toivoa.


Pienikin virhe ja liikkuvat tasanteet vievät pelaajaa kohti kerrasta poikki pelin laittavia piikkejä... I love pressure!


Tämä on kerrassaan upea bossi! Idea kopio-Mega Maneista on toteutettu juuri oikein: vain yksi kolmesta on oikea ja vain se ottaa vahinkoa vastaan. Tässä kuvakaappauksessa kloonit tosin pistävät originaalia Megistä pataan pahemman kerran. No, kaikki rakastavat inhimillisiä voittajia. Se olkoon tekosyyni.


Ei ole enää pitkä matka. Mitä odottaakaan kentässä 4?


Tämä taso on nopeasti käyty läpi, sillä sen varrelle on ripoteltu vain muutama vihulainen eikä reitti ole kovinkaan pitkä.


Tutun näköinen teleporttiputki. Teillä ehkä on aavistus minne se johtaa....


Aivan, peruspomot eivät uskoneet yhden selkäsaunan jälkeen vaan tulevat taas uudelleen vastaan. Wily älysi jälleen rakentaa kustakin vihulaisesta yhden kopion... Näiden lisäksi muuta bossia ei kentässä sitten olekaan.


Vihdoin ja viimein! Lopullinen pääkallonpaikka. Vai onko?


Ei tarvitse kuin hypätä alas ja lopputaistelu on valmis alkamaan.


Hyökkäysvaunullaan tömistelevä Wily älysi tällä kertaa rakentaa aluksen osumakohdan ylös, mutta Rush Jetin avustamalle Mega Manille hän on voimaton. Wily lentää ulos aluksestaan...


Mutta Wily onkin robotti! Oikea mies valkoisissa häärii vieläkin jossain pahanteossa! No tätä en olisi arvannut...


Viimeinen taistelu, aikuisten oikeasti.


Wily on ystävällisesti ripotellut loppuhuoneen edustalle hyötytavaroita Mega Manin poimittavaksi, jotta matsista ei suotta tulisi tohtorille liian helppoa. Moista reiluutta voi vain arvostaa.


Loppubossin ensimmäinen muoto. Wilyä ei vielä näy missään...


Ahaa! Tämä matsi alkaa olla tässä! Ja samalla koko peli.


Wily on nyt lopullisesti lyöty! Itselleni jäi 1 energiapiste, joten matsi oli eeppinen...


Mutta mitä ihmettä? Wilyn tukikohta alkaa sortua ja sekä tohtori että Mega Man jäävät isojen kivien alle!


Protoman ilmestyy kuvioihin ja pelastaa sinisen sankarimme kivenmurikan alta.




Mutta millaiset motiivit Protomania ajavat eteenpäin? Kohta seuraa suuri paljastus...


Protoman on Mega Manin veli!


Hienossa loppukuvassa Mega Man näkee taivaalla veljensä kasvot, kenties haaveilee tapaavansa tämän kunnolla jokin kaunis päivä. Taustalla tukikohtansa romahduksesta selvinnyt Wily puuskuuttaa viimeisiä vetelevällä aluksellaan karkuun, rakentelemaan jo uutta pääkallomajaansa...

Se oli Mega Man 3:n tarina! Olemme pelanneet NES-Mega Manit puoleenväliin.
6444  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: PlayStation 3 : 03.07.2008 11:56
No nyt olen tyytyväinen kun en eilen käynnistänytkään PS3:a päivittääkseni.  :)

Melkonen munaus Sonylta. Mikälie kiire päivityksen kanssa ollut...


6445  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia : 03.07.2008 01:04
Step Up 2: The Streets  (Jos joku missasi mielipiteeni ekasta osasta, niin tuolta voi katsoa.

Vaikka ensimmäinen Step Up olikin kaukana mestariteoksesta, oli siinä siitä huolimatta ihmeellistä vetovoimaa. Se perustui lähinnä maagisiin tanssiliikkeisiin ja rytmitajun jalon taidon omaaviin näyttelijöihin. Elokuvat eivät vain ole 1,5 tuntisia musiikkivideoita. Muutama päivä ykkösen katsomisen jälkeen olin kuitenkin googlettamassa katutanssimisen alkeita videomuodossa ja parit setit olen asiaan kuuluvan musiikin tahdiin heittänyt.

Step Up kakkosen konsepti on hyvin samanlainen kuin edeltäjässään, mutta nyt nimensä mukaisesti tanssia viedään myös kadulle. Ykkösen perusvire oli vakavahko, kakkoseen taas on ripoteltu isolla kauhalla huumoria mukaan, joka toimii hyvin. Tämän tyylisessä leffassa ei kannata synkistellä liikoja. Jo tämän asian vuoksi Step Up 2 ajaa puolen tähden verran ensimmäisen osan edelle.

Tanssikohtaukset varastavat taas shown. Soundtrack ei ole ihan niin tykittävän hyvä kuin ykkösessä, mutta tanssiliikkeet ja tanssijat ovat jälleen parasta A-luokkaa. Näiden ihmisen liikkumisesta todella lumoutuu. Jokainen elokuvan merkittävä näyttelijä on harrastanut itsekin tanssia vähintään yli 3 vuotta, ja se todella näkyy. Kameratrikkejä tai body doubleja ei tarvita; kaikki ruudulla näkyvä on ensimmäisen Step Upin tapaan aitoa ja satoja miestyötunteja harjoittelua vaatinutta.

Kässäri on naputeltu kasaan hyvin pitkälle mentaliteetilla "mitäs keksittäisiin tanssikohtausten B ja C väliin?". Mukana on todella epärealistisia ja täysin pohjustamattomia hahmojen luonteenpiirteiden muutoksia.

Step Up 2 ei ole läpeensä paha. Jollain kierolla tavalla minä näistä pidän, ja mielestäni toinen osa on hitusen parempi kuin ensimmäinen. Ymmärrän toisaalta niitäkin, jotka lyttäävät nämä musiikkivideomaisuuden takia alimpaan helvettiin ja pitävät elokuvan irvikuvina. Minä otan puhtaana viihteenä ja arvostan ruudulla näkyvää tanssin taikaa, jonka maailmaan Step Up minut onnistui tutustuttamaan. Ehkä jonakin päivänä vedän lähibaarin tanssilattialla samaan tyyliin kuin elokuvan tyypit?

3/5





6446  Yleinen / Popkeskustelu / Re: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 02.07.2008 16:00
Mihis aikaan olet Epi menossa ja minnepäin? Itse varasin juuri liput Tennarin ykköseen klo 18:45.

Sama lepakkopaikka, sama lepakkoaika.  :)
6447  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) : 02.07.2008 15:57

Seikkailu kolmannessa Mega Manissa jatkuu. Sparkman olkoon viides nujertamani bossi.


Sparkmanin kenttä sisältää ainakin yhden tukalan kohdan, jossa ilman asiaankuuluvaa keskittymistä saattaa käydä kalpaten


Kun pelaaja astuu tasanteille, ne aloittavat saman tien vauhdikkaan matkan kohti miinoja. Tässä kohtaa menettää helposti muutamankin elämän.


Sparkman ei ole pomona kovinkaan vaikea. Se liikkuu hitaahkosti eikä tämän jakelemat ammuksetkaan ole erityisen nopeita. Perusaseellakin selätetty nopeasti!



Shadowmanin valitsin seuraavaksi. En ole pomosta ikinä hirveästi pitänyt, eikä kenttäkään herätä ainakaan meikäläisessä kauheasti mielenkiintoa.


Varjomies on siis tehnyt "pesänsä" jonkinlaiseen laavakenttään. Jotkut elementit muistuttavat MM1:n Fireman-tasoa.


Tässä kohtaa saa pitää varansa, etteivät taivaalta putoavat laskuvarjorobot tiputa Mega Mania laavaan. Ennen hyppyä seuraavalle alustalle ne voi kuitenkin houkutella esiin "aikaisin", tekemällä feikkihyppäyksen tasanteen reunalla.


Odotin Shadowmanin olevan vaarallisuusasteeltaan MM2:n Quickmanin luokkaa, mutta huomattavasti kesympi tapaus on kyseessä. Topmanin aseella muutama kosketus listii vastustajan.



Snakemanin vehreään kenttään matkamme käy.


Kentän mielenkiintoinen design tekee siitä yhden MM3-suosikeistani. Musiikkiteemakin on todella tarttuva.


Näiden jättiläisten ampuvat "pallot" eivät tee niin paljoa vahinkoa kuin olettaa saattaisi. Nyt alkaa huomata, miten Mega Manin kestävyyttä on lisätty, varsinkin sitten ensimmäisen osan.


Sneiiiiiikkkkkk! Needlemanin aseen piikit tekevät tälle kaverille kivasti vahinkoa. Snakeman ryntäilee kentän päästä päähän, mutta on melko hidas liikkeissään.


Viimeinen peruspomo! Se saa kunnian olla tällä kertaa Geminiman, joka tarjoaa erittäin muistettavan ja hienon kentän.


Protoman räjäyttää tässä kentässä Mega Manille auki kulkutien! Mutta ei puhu eikä pukahda.


Tässä kentässä Mega Manin pitää raivata tiensä läpi "kudun", jonka johdosta syntyy varsin jännän näköisiä otuksia...


Päätän neiteillä ja mennä läpi tämän pahahkon kohdan Rush Marinella. Kyseistä apuvalinettä ei juuri tule pelin aikana tarvinneeksi. Sääli, sillä se on aika kiva laite.


Geminiman jakautuu kahdeksi, mutta noin ennalta-arvattavalla taistelukuviolla pataan tulee ja kovaa. Ilman Snakemanin asettakin. Nytkös sitä sitten pääsee taas Wilyä jahtaamaan?


Mut..Mut... Mitä ihmettä tämä nyt on?! Sen sijaan, että vanha kunnon valkotakkinen gubbe tulisi esiin ilma-aluksessaan vattuilemaan, saammekin eteemme 4 uudenlaista maailmaa. Mitä ihmettä ne pitävätkään sisällään?


Kentän valittuaan kysymysmerkki luo ilmaan hypeä: mikä kumma siellä odottaa?


Nämä neljä maailmaa perustuvat kahdeksaan peruskenttään, jotka ovat tällä kertaa kyllä vaikeampia. Hyvä keino pitkittää peliä? Eittämättä.


Vihollisia, ammuksia ja vaarallisia rotkoja on lisäilty sitten "normaalien" kenttien. Vaikestaso ei kuitenkaan kuuhun nouse, sillä jotkut MM1:n peruskenttienkien paikoista olivat paljon, paljon ärsyttävämpiä.


WHAT A TWIST!? Wily on parsinut kaikki MM2:n perusrobotit taas toimintaan ja ne ottelevat auliisti uusintamatsin "taisteluhaarniskan" sisällä Mega Mania vastaan.  Todellista fanipalvelua, todellista pelin pitkitystä!


Ja näitä pirulaisiahan tulee vastaan vielä kaksi per kenttä. No eipä siinä mitään, hauskaa tappa vanha tuttu.


Ja sitten etiäpäin. Jäljellä on siis kolme vaihtoehtomaailmaa.


Needlemanin kenttään perustuva vaihtoehtomaailma on parempi kuin edellinen, minun mielestäni. Myöhemmin luvassa kiva Rush Jet- osuus.


Jos tämä olisi 2000-luvun videopeli, energiatankki tunnettaisiin product placementin takia ehkä Red Bullina...


Vihdoinkin tätä kivaa apuvälinettä pääsee kunnolla käyttämään! Matka on pitkä, ja vihulaiset ovat aiheuttamassa häiriöitä jatkuvalla syötöllä, mutta se ei tee tätä osuutta kentästä yhtään huonommaksi.


Vattumainen Airman on tässä kolmosessakin ikävä. Yllättäen Hardmanin nyrkkiase tehoaa parhaiten.


Ja sitten Crashman saa mahdollisuutensa revanssiin, mutta pian tämäkin on lyöty.


Tilanne tauolle mentäessä: 2 vaihtoehtomaailmaa jäljellä. Ja Wilyn linnake niiden jälkeen?

6448  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Linkkiketju : 02.07.2008 01:31

Hui saakeli!

Siitä Segan tekemästä "robottityttöystävästä yksinäisille miehille" olisi kiva saada joku video.

VAI OLISIKO?!
6449  Yleinen / Popkeskustelu / Re: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 02.07.2008 01:26
Paljonko Silent Hillin ikäraja oli?

Sentään K-15.  :)    Jenkeissä R.
6450  Yleinen / Popkeskustelu / Re: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 02.07.2008 01:10
Olivat jotkut myös ihmetelleet leffan väkivaltaa ja sanoneet, etteivät ole koskaan nähneet yhtä intensiivistä mättöä PG13-pätkässä. Kummastelleet, miksei tippunut R-luokitusta.
Sivuja: 1 ... 210 211 212 213 214 [215] 216 217 218 219 220 ... 263
Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines