Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Profiili
Yhteenveto
Näytä tilastot
Näytä kirjoitukset
Siirry blogiin

  Näytä kirjoitukset
Sivuja: 1 ... 211 212 213 214 215 [216] 217 218 219 220 221 ... 263
6451  Yleinen / Vapaa sana / Re: Suhtautumisesi alkoholiin : 02.07.2008 01:05
Missä kulkee se raja? Tuleeko krapula aina kaupan päälle kun vetää tosikännin?

Itsekään en ole ollut kännissä. Jätän aina juomiseni muutamiin annoksiin, väkevätkään eivät listoillani juhli.

Ennätykseni taitaa olla viisi nautittua 0,5 litran siideriä parin tunnin sisään, mutta ei siitä miksikään tullut. Noita limujahan pitäisi vetää niin pirusti, että jossain tuntuisi.
6452  Yleinen / Popkeskustelu / Re: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 02.07.2008 01:00
Nyt se Dark Knight sitten on alkanut napsia niitä puolenkymmeniä tähtiä ja ylistäviä kommentteja. Liput varattu ensi-iltaan hyville paikoille, ei tässä voi odottaa jännittyneenä lepakko-päivää.

Niin, ja Kevin Smithin kommentit leffasta:

Lainaus
Without giving anything away, this is an epic film (and trust me: based on the sheer size and scope of the visuals and storytelling, that’s not an overstatement). It’s the “Godfather II” of comic book films and three times more earnest than “Batman Begins” (and fuck, was that an earnest film). Easily the most adult comic book film ever made. Heath Ledger didn’t so much give a performance as he disappeared completely into the role; I know I’m not the first to suggest this, but he’ll likely get at least an Oscar nod (if not the win) for Best Supporting Actor. Fucking flick’s nearly three hours long and only leaves you wanting more (in a great way). I can’t imagine anyone being disappointed by it. Nolan and crew have created something close to a masterpiece.




6453  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: E3 2008 : 02.07.2008 00:14
Tuossa esimerkki miten laskin Nintendon lehdistötilaisuuden.

Se pidetään Losissa, joten pitäisi olla oikein. Kuin myös kahden muun.


EDIT: Konsolifinissä päädyttiin Sonyn tilaisuuden kohdalla samaan aikaan kuin minä. Luulen, että kyllä ne ovat ihan oikein.
6454  Yleinen / Vapaa sana / Re: Miten asut? : 01.07.2008 23:27
Outo ja haikea fiilis, kun huone, jossa olen käytännössä asunut koko ikäni, on melkein tyhjä minun tavaroistani.

Absurdi tunne, todellakin.

Muistan kun itse karistin 18-vuotiaana pienen kotikyläni tomut jaloista. Huoneeni kaikui tyhjyyttään. Kurkistin sen ikkunasta ja kuvittelin niitä näkymiä, joita olin tuosta samasta paikasta vuositolkulla katsellut.  Lyödessäni ovea kiinni muistot myllersivät mielessäni; mitä kaikkea täällä on tapahtunut ja miten paljon loppujen lopuksi tulee muuttumaan.

Sitten paiskasin oven kiinni ja kuvittelin itseni kävelemässä slow motionina ulos talosta, Staindin kappaleen Everything changes soidessa taustalla...  :)
6455  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: E3 2008 : 01.07.2008 23:16
Tutkin esiin nuo lehdistökonferenssien alkamisajankohdat ja jos en ihan päin helkkaria niitä naputellut aikamuuntimella, niin tässä ovat alkamisajankohdat (päivitetty myös avausviestiin!)

Microsoftin lehdistötilaisuus: 14.7 Suomen aikaa alkaen klo. 20.30
Nintendon lehdistötilaisuus:  15.7 Suomen aikaa alkaen klo. 19.00
Sonyn lehdistötilaisuus:         15.7 Suomen aikaa alkaen klo. 21.30
6456  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) : 01.07.2008 19:59
Lainaus käyttäjältä: Joel-san
Oisko jollain antaa Megaman 1:n Firemaniin jotain vinkkejä? Millään en keksi, miten sen tulipalloja tulisi väistellä, kun niitä tulee aina välillä useita tiheään peräkkäin. Joskus onnistun väistämään useammankin, mutta vain tippuakseni maassa palavaan liekkiin.

Ilman Icemanin vasta-asetta Fireman saattaa olla melko vaikea.

Jos sinulla on täydet energiat, ei kannata liikaa keskittyä väistelyyn, vaan ampuu runsaasti osumien ottamisen uhallakin. Tällä taktiikalla matsin voi voittaa niin, että itselle jää vielä energian rippeet jäljelle. Jokatapauksessa liekkien väistely on hankalaa, olen aina lähtenyt aggressiivisesti Firemania vastaan jos jääasetta ei ole hallussa tuossa vaiheessa.

..................

Ja ei muutakuin Megaman 3 eetteriin ja aloittamaan pitkästä aikaa läpipeluu. Arvelisin, että edellisistä kerrasta on kulunut aikaa neljä tai jopa viisi vuotta. Eniten pelaamani MM-peli koskaan.


Pelkistetty päävalikko. Ei erityisen hienon näköinen, mutta hoitaa tarkoituksensa. Poiketen MM2:sta, tällä kertaa ei ole valittavana toista vaikeustasoa, joten senkään kanssa ei tarvitse erityisemmin pähkäillä. Eikun menoks!


Nämä kaverit asettuvat tällä kertaa sinisen sankarimme tielle. Kolmosen valintataulukossa ei ole "sitä jotain" verrattavissa kakkoseen, vaikka hyvin samanlainen se toki onkin. Mega Manin seikkailu alkakoon tällä kertaa....


Topmanista! Siinä missä metallimiehestä oli MM2:ssa perinteistä aloittaa, on hyrrämies ollut minulle melkein aina tässä kolmosessa se ensimmäinen robo, jonka metallista päänuppia tavoitellaan. Ja se on MM3:n helpoin bossi.


Liukuliike! Vihdoin! Heti Topmanin kenttään päästyäni ilahduin, kun muistin tämän liikkeen tulleen Megiksen repertuaariin sitten kakkosen. Tämä on mukava lisä pelimekaniikkaan: kentissä pääsee etenemään paljon nopeammin. Ja luojan kiitos, Mega Man kiipeää nyt tikkaita huomattavasti nopeammin kuin kahdessa aiemmassa pelissä. Nyt ärsytyksen luojia on jäljellä minimaalisen vähän.


"luotikotilot" ovat vihdoin tajunneet olevansa robottiketjun häntäpäässä ja napanneet apuvälineitä tueksi. Topmanin kenttä on aika hyvä, ja siinä pääsee jo maistamaan kunnolla MM3:n ehdotonta laatua.


Topman toistaa itseään orjallisesti, eivätkä sen viskomat hyrrät ole kovinkaan vaikeita väistää. Mega Manin perusasekin vie pomolta hurjasti voimia.


Seuraavaksi pudotamme oksalta Magnetmanin. Kenttänä huomattavasti vaikeampi kuin edellinen, ja pomokin on hivenen haastavampi.


Ah, kentän teema on todellista musiikkia korville!


Jahas, tälläinen hiippari laskeutuu taivaalta ja ammuskelee laiskasti kohti Mega Mania samalla hypellen. Riittävästi kuritusta osakseen saatuaan päättää poistua vaivihkaa paikalta. MM3:ssa nähdään siis ensimmäistä kertaa Protoman. Myöhemmin sarjassa tälle annetaan lisää merkitystä ja syvyyttä.


Magneettimies kamppailee hieman samankaltaisella tavalla kuin Topman. Välillä tämä koittaa "imeä" magneetilla Megiksen itseään päin ja näin tuottaa vahinkoa.  Tästä päästään suureen kysymykseen jota lapsenakin tuli pohdittua: miksi kaikki muut robotit tuottavat Mega Manille vahinkoa tähän osuessaan, mutta itse Megis ei tee kenenkään naarmun naarmua kosketuksesta? Kaverini kutsui aina tätä sen takia "sekasikiöksi". En menisi itse niin pitkälle...


Hardman olkoon kolmos robo, jonka haaveet kaatuu. 


Viisi robottiampiaista jahtaa Mega Mania ja NES huutaa hoosiannaa, hidastaen ruudunpäivitysen dia-showksi! Se on hyvä syy ampua moiset itikat häiritsemästä. Vaikka en todellakaan jää niiden kanssa leikkimään, vaan rynnin miehekkäästi läpi muutaman osuman ottaen.


Muistatteko Super Mario Bros. 3:n lihansyöjäkasvit, jotka tulivat kosketuksesta putkeen esiin? Vihreissä pöntöissä vaanii hieman samantapaisia robottiotuksia.


Älä anna nimen hämätä: Hardman ei ole mikään kovis! Auttamattoman kömpelö kaveri, jonka nuijii maan tasalla mukavasti vaikkei Magnetmanin tussaria olisikaan kertynyt vielä matkaan.


Ja sitten Needleman. Nyt alkaa vaikeutua: tämä on tähän astisista selvästi vaikein vastustaja eikä kenttäkään ole helpoimmasta päästä.


Pitäähän sitä napata energiaa tankissa mukaan. Megiksen uskollinen apuri Rush-koira on jälleen valmiina auttamaan isäntäänsä.


Liukuliikkeellekin keksitään taas Needlemanin kentässä duunia. Sen lisäksi ajoituksen pitää olla kohdallaan, muuten piikit pääsevät niskan päälle.


Needleman on ilman vasta-asetta pirullinen: se on nopea, piikkejä tiheään viskelevä vastus, joka kestää busterin osumia aika kasan. Onneksi liukuliikkeen oikeaoppinen käyttö auttaa tässä matsissa paljon.


Väliaika, kahvia ja pullaa. Snakeman, Sparkman, Geminiman ja Shadowman jäävät perusvastustajista jäljelle....
6457  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: E3 2008 : 01.07.2008 16:55
Wave Race Wiikin olisi ihan makee. Siinä peli, joka soveltuisi wiimotelle kuin voittokuponki MasterTK:n taskuun.

Kaippa E3:ssa saadaan tietää myös Mega Man 9:n julkaisupäivä ja palvelut, josta peliä on mahdollista ladata.  :P
6458  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Re: Apple Worldwide Developers Conference 2008 (iPhonen toinen tuleminen) : 01.07.2008 14:47
Dodii, Sonera lähetti tänään aamulla ennakkoilmoittautuneille "salaisen" numeron, josta voi jättää varauksen iPhonesta omaan, lähimpään Sonera-pisteeseen/Veikon koneeseen. Joistakin on jo kuulemma loppu.


Meikä astelee sitten 11.7 heti aamusta Ison Omenan sonera-pisteeseen ja lunastaa sieltä 8 GB:n iPhone 3G:n.  Nyt on hyvä fiilis  8)
6459  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: E3 2008 : 01.07.2008 13:22
On se vaan niin hienoa kun pääsee katsomaan nuo pressit, vieressä limua sekä naksuja ja tietenkin Pelaajalauta kommentointivalmiina.  :)  E3:n aikaan on herkkua olla pelaaja!
6460  Yleinen / Pelikeskustelu / E3 2008 : 01.07.2008 12:57



Microsoftin lehdistötilaisuus: 14.7 Suomen aikaa alkaen klo. 20.30

LINKKI: G4:n livefeed Microsoftin tilaisuudesta

Nintendon lehdistötilaisuus:  15.7 Suomen aikaa alkaen klo. 19.00
LINKKI: G4:n livefeed Nintendon tilaisuudesta

Sonyn lehdistötilaisuus:         15.7 Suomen aikaa alkaen klo. 21.30
LINKKI: G4:n livefeed Sonyn tilaisuudesta

IGN:n päivittyvä lista varmistetusti tapahtumassa nähtävistä peleistä ja laskuri E3:een


Enää alle kaksi viikkoa vuoden suurimpaan pelitapahtumaan, joten on aika avata peli: mitä yllätyksiä haluaisitte messuilla nähdä, mistä peleistä odotatte trailereita/pelikuvia ja millaisia julkistuksia toivotte näkevän tämän vuoden messuilla? Itse seuraan suurimmalla mielenkiinnolla Nintendon tekemisiä, mutta myös PS3:n omistajana katseet suuntautuvat toki sinnekin hieman. Microsoftin tekemisistä olen vähiten tietoinen. Mitä kovia pelejä ne passittavat esiin E3:ssa?

Sonylla on varmaan Killzone 2 se kovin juttu. IGN:n listassa näkyy toistaiseksi yksi, varmistettu Nintendo-nimike: Mystery Case Files: MillionHeir . Sillä ei vielä kuuhun mennä.  :)

Ja sitten niitä toivomuksia messuilla paljastuvista peleistä:

Kid Icarus Wiin näkeminen ei ole enää mitenkään absurdin ajatus, ehkä pikemminkin päinvastoin. On tästä pelistä jo niin kauan juoruttu ja milloin sanottu sen olevan Factor 5:n huostassa, tai sitten Retro Studiosin. Eiköhän Reggie tämän pressissä kuitenkin pamauta mahtipontisesti esiin.

Viime vuonna uskaliaimmat puhuivat uuden Zeldan julkistuksesta Nipan pressin viime minuuteilla. Silloin oli kyllä törkeän aikaista puhua siitä, mutta entäs nyt? Tietääkseni Nintendo ei enää tahdo vilautella pelejään liian aikaisin. Monet uskovat, että jos Wiin uutta Zeldaa ei julkaista tänä vuonna, ei sitä näytetä pressissäkään. Mutta kun miettii, ensi vuoden E3 olisi aika myöhäinen ajankohta tuoda tämä peli esiin. Saa nähdä miten käy.

Uusi New Super Mario Bros. maistuisi mannalle! Vaikka pelimekaniikka ja rakenne olisivat yhteneväisiä ykköseen nähdä, mutta mukana olisi herkullinen liuta uusia kenttiä, minä (ja miljoonat muut) nauttisin siitä suunnattomasti. Yli 10 miljoonaa myytyä peliä; voiko Nintendo todella olla tekemättä tälle jatkoa. Vai säästääkö  se jatko-osan uudelle kannattavalle konsolille, joka ilmestyy vuonna lentävä auto ja neonvalokyltti.

Ja sitten, mitä ihmettä Retro Studios on puuhaillut saatuaan MP3:n valmiiksi? Toivon mukaan se tulee selväksi E3:ssa. Onko kyseessä täysin uusi pelikonsepti? Eräs sisäpiiriläinen vihjaili NeoGAFissa, että heidän projektinsa olisi "hyvin merkittävä juttu". Mitä tuo sitten tarkoittaakaan.  Villeimmät veikkaajat ovat jopa arvelleet, että Nintendo on antanut Wiin Legend of Zeldan Retro Studiosille!
6461  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Pelikrääsä-ketju : 30.06.2008 22:26
Kiitos Teppo.
 
Tuolla 70 x 100 kokoisen julisteen painatus maksaa 52 €. Onko kenelläkään tiedossa edullisempia paikkoja tehdä työ?

6462  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Metroid Prime 3: Corruption : 30.06.2008 21:56
Kid Icarus Wiissä Retro pääsee taas leikkimään uudella konseptilla...  ;)
6463  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) : 30.06.2008 21:54
Nautinnollinen eteneminen Mega Man 2:n parissa jatkui tänään illalla.



Bubbleman saa kunnian olla viides robo, jonka tässä pelissä tuhoan. Kiva, vesiteemainen kenttä.


Miinat pitävät tässä kentässä pelaajan varpaillaan. Pienestäkin osumasta se on kerrasta poikki. Mitään sikaärsyttäviä paikkoja ei tässä kentässä sinänsä ole, vaikka pelaajan liikkumiskykyä pienien alueiden sisällä testataankin. Nykyajan nynnypeleissä tuollainen musta miina veisi 10% energioista ja kaiken huipuksi viereen ilmestyisi tyhjästä "health pack" tai bullshit-suojapuku renegeroisi energian kantajalleen sekunnissa takaisin. Toista se oli lapsoset silloin joskus.


Makean näköisiä, jätti-robottikaloja. Melkein sääli, että ne täytyy tuhota.


Robottia, joka saa taiottua ilmakuplista vahingoittavia, ei voi kuin arvostaa. Tämä kamppailu on kiva ja reilun tuntuinen. Niitä parempia MM2:n bosseja, ehdottomasti.



No niin: nyt me puhutaan! Pahamainen Quickman testaa seuraavaksi Mega Manin kyvyt. Tätä pomoa pienenä kunnioitin, sillä sen arvaamaton liikehdintä tekee siitä vähän hankalan.


Ja millainen kenttä tällä robotilla onkaan! Pienenä en kyennyt sitä pääsemään melkein millään läpi ilman Flashmanin ajanpysäytys-asetta. Tuulennopeat "tulipalkit" tulivat aina pilaamaan muutoin päivän.


Siinä sellainen nyt on. Nykyään Quickmanin kentän pääsee ilman ajanpysäyttäjää suht vaivattomasti. Refleksit ovat siis kehittyneet. Tai peli on jo tuttu satojen tuntien pelaamisen jälkeen? Sekin kyllä voi olla syy...


Quickman ryntää heti säälittä Mega Manin kimppuun kun alkuvihellys kuuluu. Ja hän tosiaan on nopea kuin mikä. DIFFICULT-moodilla pelkän busterin varassa tässä saattaa olla hiven haastettakin jo...



Crashmanin on aika alistua, joten Heatmanin jätin suosiolla viimeiseksi. Ehkä siksi, etten diggaa tämän kentästä mitenkään erityisesti.


Tässä kentässä kiipeillään melkeinpä kokoajan ylöspäin. Nakkisormisempi saattaa turhautua, kun osuman johdosta saattaa tippua paljonkin alaspäin. Naskalina muutama "PELKELE!" kuului huoneesta kun tätä kenttää hiki hiuksissa väänsin.


Yhä yyyyyyylös yyyyrittäääää.... Välillä robottilinnut käyvät pommittamassa Megistä munilla, josta sikiää kymmenkunta pientä lintua. Raasulla robotilla ei ole näissä kentissä paljoakaan ystäviä: kaikki käyvät kimppuun kun sika limppuun.


Crashmanin kikkailut on yhden kerran jälkeen melko helppoa sisäistää. Tämä yrittää olla yhtä kova kuin Quickman, mutta ei onnistu tavoitteessaan. SEURAAVA!



Sitten viimeinen robotti vuoroon: Heatman. Bossinakin ihan haastava, mutta tämän kenttä on kenties kaikista vaikein MM2-areena (Quickmanin jälkeen) jos tässä vaiheessa ei olisi ITEM2:ta, eli "liitohärveliä".


Laava ja katosta tippuvat viher-robot tekevät alunkin aika hankalaksi. Ja vanhat kunnon katoilevat tiiletkin muistuttavan vähän myöhemmin olemassaolostaan...


Tuon tulipätsin yli pitäisi hiiviskellä katoilevien tiilien päällä. Vaihtoehtoisesti voi liitää sen yli lentohärvelillä ja sillä aikaa hakea kaapista yhden keksin.


Fireman on liekeissä, mutta Bubblemanin ase taltuttaa hänet alta aikayksikön: kolme kutia ja robojen hautuumaa kutsuu.




Kun kaikki kahdeksan perusrobottia ovat vain kaunis muisto Wilyn silmäkulmassa, tulee itse tohtori viimein esiin kohottelemaan silmäkulmiaan. Tästä alkavat tosimatsit!


Wilyn vakuuttava linna on melkoinen näky: pääkallo on varmasti mittatilaustyötä IKEAsta hankittu.


No niin: Dr. Wily stage 1!  Ja sehän tarkoittaa, että MM2:n soundtrack puhkeaa kukkaan. Tässä kentässä on ehkäpä se kaikkein tunnetuin ja pelaajien mielissä vuosi toisensa jälkeen soivin teema. Liian herkullista.


Ylös tässäkin kentässä kiipeillään lähes jatkuvasti. Pari kohtaa vaativat apuvälineittenkin käyttöä.


Uijui-jui! Ensin se jahtaa Megistä, sitten sen kanssa pääsee taistelemaan. Design tässä robottilohharissa on melkoisen hienoa. Oli todella jännittävää aikoinaan kohdata tälläinen bossi.



Sitten siirrytään linnakkeessa vaiheeseen 2. Wily on taas askeleen lähempänä.


Piikkien kokoa on ainakin kasvatettu kiitettävästi. Olisivat ne pienemmätkin varmaan hommansa hoitaneet...


Liitohärveli pelastaa jälleen.


MM2:n Wily-linnassa on peräti 2 heikkoa bossia, ja tämä on niistä toinen. Seinässä olevista palikoista muodustuu pieniä robotteja, joita tuhoamalla tavallaan tuhoaa koko alueen. Ei mitenkään hirveän hienoa...



Kolmanteen kenttään sitten vain. Loppuryminät senkuin lähestyvät.


Keltasävytteinen kolmas kenttä on tuttu pahamaineisesta "miinakujastaan", joka pienellä herpaantumisella saattaa muodostua todelliseksi murheenkryyniksi.


Liian suuria liikkeitä pitää välttää, mutta toisaalta liian vähääkään ei saa liikkua, muutoin joutuu miinan tuhoamaksi.


Kokonsa puolesta todella vakuuttavan näköinen kolmas bossi kaatuu helposti, kunhan nousee nopeasti hyökkäysvaunun päälle eikä jää taaemmalle ihmettelemään.



Enää yksi areena edessä ja sitten pääsee käsiksi Tohtori Viliin.


Tämä kenttä on siitä ilkeä, että se sisältää näkymättömiä reikiä maassa. Muutama kuolema tulee siis kuin huomaamatta. Myös bossi on erittäin, erittäin ärsyttävä ja yksi huonoimmista koko MM-sarjassa!


Ylöspäin kiipeämistä, sitähän MM kakkosesta tuntuu riittävän.


Tässä sitten bossi: seinillä nököttävät robot pitää tuhota. Hommaan käy vain ja ainoastaan Clashmanin ase. Jos olet sitä vähän tuhlannut, sinulla ei ole mahdollisuuksia.  Jos tulee yksikin huti, sinulla ei ole mahdollisuuksia.  Pelisuunnittelultaan todella onneton pomo ja vie MM2:n hetkeksi jyrkkään laskusuhdanteeseen.



Olemme pääkallonpaikalla, vihdoinkin! Aika unohtaa seiniin tarrautuneet raukkikset, nyt on tosi kyseessä.


Ensin, vanhan kunnon MM-perinteen mukaisesti, pitää nujertaa kaikki kahdeksan perusrobottia uudestaan.


Sitten Wily hyökkää kimppuun koko voimallaan, mutta laitos muistuttaa MM1:ssä nähtyä. Tässäkö todella kaikki?


Ei sittenkään! Tohtori pakenee ja siirtyy suunnitelmaan B.


Wily näyttää muuttuvan omituiseksi, vihreäksi Alieniksi! Ja tämä jakaa voimakkaita iskuja, kestäen itse todella huimasti osumia Bubble Manin aseesta.


Ahaa! Wily vain ohjaili robottia pimeässä huoneessaan. Nyt hän on kuitenkin taas nujerrettu.


Mega Man kävelee ja vuodenajat vaihtuvat taustalla. Joskus on kivaa olla sininen sankarirobotti.


Koskettava loppukuva. Mega Man on vihdoinkin ansainnut leponsa, vähäksi aikaa ainakin. Wilykin taisi päästä livahtamaan pois linnakkeestaan. Mutta vähän aikaa menee ennenkuin tämä saa uuden armadan robotteja kasaan.


Mutta se onkin sitten Mega Man 3:n tarina...
6464  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) : 30.06.2008 13:09
Heti aamusella pitikin sitten aloittaa oma suosikki, eli Mega Man 2. Ja voi pojat, on se vaan törkeän loistava peli. Heti kun pääsi kotoisaan valintataulukkoon nousi tunnelma kattoon. Näitä velikultia minä olen rökitellyt niin monen monta kertaa... Puhdasta nostalgiaa! MM2 tuntuu sarjan ensimmäisen osan jälkeen todella loistavalta, vaikkei sekään toki huono ole.



Tästä se nyt taas alkaa! Vaikeustasoksi otin tällä kertaa NORMALIN, koska niin on leppoisampaa pelata kuvakaappauksia jälkipolville napsiessa. Vaikeimmallakin asteella olen MM2:n toki pelannut monen monta kertaa läpi.


Vanha kunnon valintataulukko onkin saanut melkoisen kasvojenkohotuksen sitten ykkösosan! Pari vihulaista on tullut lisääkin. 


Melkeinpä perinteenomaisesti aloitan taas Mega Man 2:n pelaamisen Metallimiehestä. Se on todella hyvä bossi eikä kenttäkään ole sieltä huonoimmasta päästä.


Heti Metal Manin kentän alussa tuodaan pelaajan eteen yksi uudistuksista: energiatankki. Näillä voi tietysti tiukoissa paikoissa helpottaa elämää ja tuoda energiamittarin taas täyteen. Hyvä lisä niille, jotka eivät ole vielä näitä pelejä puhki pelanneet. Ja toki veteraankin voi joskus tarve yllättää.


Näitä hyrriä voi väistellä ja tuhota taidokkaasti saamatta osuman osumaa... Tai sitten voi vain kirmata niiden läpi ja menettää hitusen energioitaan!  Päätös on pelaajan.


Metal Man! Kyseinen vihulainen sovittaa omat hyökkäyksensä pelaajan tekemiin hyökkäyksiin, joten matsi on omintakeinen. Megis ja Metal Man pysyvät siis periaatteessa omissa "päädyissään" koko kamppailun ajan.  Metallimiehen heittämien sirkkeleiden väistely on todella kivaa ja tuntuu aina hienolta voittaa pomo ilman saatua vahinkoa.




Metal Manin kukistumisen jälkeen on Flash Manin vuoro todeta Mega Manin ylivertaisuus!


Pidän tästä jään peittämästä kentästä erittäin paljon, jo nostalgiankin takia. Flash Manin kenttä oli nimittäin ensimmäinen jota Mega Man 2:ssa aikoinaan pelasin.


Vaikka Megis kakkosessakin on isoja vastuksia, ei mukana ole onneksi mitään niin ärsyttävää kuin MM1:n hyppivä "puhelinrobotti", joka vie osumasta TODELLA ison kasan energiaa. Sitä rakastaa vihata.


Vaikka Flash Manilla onkin pelottavan tuntuinen kyky pysäyttää aika, ei tästä bossista ole juurikaan vastusta. Kunhan räiskii ja pitää huolen, ettei pomo juokse liikaa syliin.



Seuraavaksi vuorossa Woodman. Kentän musiikki on ainakin parasta tähänastisista, todella hyräiltävää matskua.


Reippaalla metsälenkillä on aina mukavaa eliminoida muutama robottilepakko!


8-bittinen grafiikka on sitten perhanan nättiä: katsokaa nyt tuonkin tulta syöksevän susirobotin suunnittelua! Kertakaikkisen kaunista.


Woodman on normaalilla vaikeustasolla kuuluisa pala kakkua kunhan energiaa on edes hieman, mutta HARDilla osumitta selviäminen taistelussa on lähes mahdotonta, koska puumies lähestyy kokoajan Megista eikä robotin yli hyppääminen taida onnistua.



Ja sitten Airmania kyykyttämään. Viskellään vähän puunlehtiä sen tuuletukseen, niin johan jäbä alta taantua.


Airmanin kenttä on mielestäni ehkä tylsin MM2-kenttä. Sarvet kasvattavat tasanteet hidastavat matkantekoa liikaa.


Bossin viskelemiä ilmanpyörteitä on todella hankala väistellä ja pelkällä busterilla räiskiessä pomo saattaa aiheuttaa vaikeuksia.


Tähän ollaan tultu: 4 robottia eliminoitu, jäljellä Quickman, Bubbleman, Heatman ja Crashman. Jätin siis pahimmat viimeiseksi!  Tästä seikkailu jatkuu myöhemmin...































6465  Yleinen / Popkeskustelu / Re: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 30.06.2008 12:59
http://www.themoviebox.net/movies/2008/NOPQR/Quantum-of-Solace/trailer.php

Uuden Bondin traileri!

Ja tätä odotetaan ihan kympillä. Traikku ei ainakaan laskenut odotuksia: näyttää Casino Royalelta, mutta lisätyllä toiminnalla.
6466  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) : 29.06.2008 16:30
Ykkönen napsahti läpi. Hauska peli, mutta jotenkin tuntuu ehkä siltä, että olisi sarjan ehkä heikoin. Hyppy Mega Man 1:stä kakkoseen on merkittävä.


Jo Wily-linnan ykköskentässä riittää pähkinää purtavaksi. Piikkien yllä kiertelevät, ammuskelevat tasanteet ja niiden päällä hyppiminen vaatii taitoa ja kärsivällisyyttä. Monet luovuttavat jo tähän!



Kärsivällisyys palkitaan kerrassaan upealla bossilla: keltaotus kokoaa itsensä palasista, näitä palasia täytyy pelaajan väistellä. Välillä saa mahdollisuuden upottaa hauleja sen heikkoon kohtaan.  Tuntuu aluksi vaikealta, mutta kuvion opittuaan sen muistaa hyvin.




Toinen kenttä on... jos nyt ei tylsempi, niin ainakin hieman iisimpi kuin eka.



Klooni-Megaman on ihan makee pomo, mutta hieman vesitetty tavalla, miten sitä vastaan on edullisinta otella. Idea on toteutettu hienommin Mega Man kolmosessa.





Kolmoskenttä on putkeakin putkempi. Siitä selvittyään saakin vastaansa kivasti kampoihin laittavan bossin, jota täytyy hivenen "tunnustella" ennenkuin siitä pääsee läpi.



Siellä se pirulainen luumuilee. Ei muuta kuin turpaan ja onnea! Lopussa kiitos seisoo.



Ja näin rauha laskeutuu Mega Man -universumiin. Ainakin siksi aikaa kunnes aloittaa kakkososan...

















6467  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia : 28.06.2008 21:57
Babel

Babel on todella loistava elokuva.

Monta tarinalinjaa yhteen elokuvaan sisällyttävä teos on varmasti ollut ohjaajalleen haaste hallita. Mutta Alejandro Iñárritu ei olekaan mikä tahansa ohjaaja, vaan puhtaan lahjakkuutensa ansiosta sai Babelista luotua väkevän draaman, jossa toimii ihan kaikki.

Eri tarinoita kertova elokuvan pääteema on erilaiset kulttuurit ja ihmiset. Yksi tarina sijoittuu Japaniin, toinen Marokkoon, yksi Yhdysvaltojen ja Meksikon rajaseudulle. Elokuvan alkupuolella en ollut ratkaisusta ollenkaan varma, mutta palapelin loksahdettua kohdalleen voin vain kiittää ohjaajaa erinomaisesta työstä. Kertomukset nivoutuvat yhteen hienolla tavalla, eikä niiden välillä liikkuminen ole missään kohtaan sekavaa. Epäkronologisen kerronnan huomioon ottaen se on saavutus.

Aavikon yllä paahtava aurinko, Tokion öinen, Lost in Translationmainen maisema; visuaalinen ilme Babelissa häikäisee. Elokuvassa on käytetty onnistuneesti temppuja, jotka vievät katsojan entistä syvemmälle roolihahmojen maailmaan. Kuuron tytön elämää kuullaan ajoittain täysin hiljaisena. Pikkujuttu, mutta vaikuttaa elokuvassa katsojaansa vahvasti.

Brad Pittkin muistuttaa, miksi hän on kovan luokan näyttelijä. Yksi kohtaus on niin tunteisiin vetoava, että jokainen varmasti jollakin tavalla liikuttuu. Ja tämä on myös näyttelijän ansio, ei pelkästään käsikirjoituksen.


5/5
6468  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) : 28.06.2008 12:03
Eikö seiskaa tai kasia saa pelata?

No toki saa. Ei tämä niin tarkkaa ole. Ja kuuluvat toki originaaliin sarjaan, ei siinä mitään.




Myös Icemanin kentässä tuli poikasena kiristeltyä hampaita (ja vähän nytkin  ;D). Legendaarisista katoilevista tiilistä en ole digannut koskaan. Ja lisäksi kuvassa näkyvä kohta on todella ärsyttävä, sillä liikkuvilta tasanteilta on erittäin helppoa tippua tyhjyyteen. Välillä tuntuisi tippuvan bugin takia, vaikka hyppy tuntuikin menneen kohdalleen. Haastetta on.



Kukas se siellä virnuilee? Kaikkien suosikkitohtorihan se (lukuunottamatta Andy Brownia, tietysti). Harmi, ettei ykkösessä näytetä Mega Manin kulkua Wilyn linnakkeessa. Uuden linnakkeen näkeminen oli aina hieno hetki, vaikka ne itseään pääkalloineen aina toistivatkin.

Tänään siis Wilyn kimppuun.





6469  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Pelikrääsä-ketju : 28.06.2008 11:45
Hyvä idea.

Mutta esim. 70 cm x 100 cm koon julisteeseen tarvitaan resoluutioltaan valtavan kokoinen kuva. Missä olisi Nintendo-pelien artworkkia super high res -muodossa?
6470  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Re: Apple Worldwide Developers Conference 2008 (iPhonen toinen tuleminen) : 28.06.2008 11:42
Se on meikälle ihan se ja sama miten toiset kommentoivat ostostani, jos itse olen siihen tyytyväinen.

Ja tuohan on itsestäänselvyys, että Applella on huima fanikanta. Se ei todellakaan tarkoita sitä, että yhtiö tekisi surkeita tuotteita, joita fanit sokeasti ostaisivat. On se maine ja uskolliset fanaatikot syntyneet hyvästä syystä. Ja se syy on todellinen laatu ja firman tuotteiden muikea design.

Tämä ei tarkoita, etteikö Applekin tekisi virheitä ja että sen laitteissa ei olisi maanantaikappaleita tai valmistusvirheitä ja käyttöliittymistä bugeja. Ei kukaan/mikään ole täydellinen!


Jos mietin omaa motivaatiotani hankkia iPhone: puhelinlaskuni on nykyisellään n. 20 € kuussa. Jos lisään tähän summaan sen kympin, niin iPhonen kuukausimaksu on koossa ja maksan samalla liittymästä.  Ja 159 € on pieni hinta maksaa liikkeessä laitteesta. Sen saan jo kun myyn Touchin ja nykyisen puhelimeni pois. Ja karkkirahaakin jää vähän.  Tai tuleviin kuukausimaksuihin säästöön?


 
6471  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Pelikrääsä-ketju : 28.06.2008 01:26
Tälläisiä ihanuuksia bongasin tänään Tennispalatsissa, Kukunorin ikkunassa. Hintaa mukavan kokoisilla pehmoilla on 16 € kipale.



6472  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Re: Apple Worldwide Developers Conference 2008 (iPhonen toinen tuleminen) : 28.06.2008 01:10
Juu, kyllä se näin menee, Kaba.

Sonera saanut kuulemma 10 000 "ennakkotilausta" iPhonesta. Alkavat lähipäivinä soittelemaan ennakkotilaajille ja tarjoamaan puhelinta. Itsekin liityin ennakkotilaajien rinkiin ensimmäisenä mahdollisena päivänä.

Mutta kyllä moni harkitsee sen kuuluisan toisenkin kerran, nyt kun Soneran hinnoittelupolitiikka julki tuli. Vaikkei se törkeän tyyristä olekaan.

Henkilökohtaisesti tulen toimeen tuon 30 euron paketin puheajalla ja tekstiviesteillä mainiosti.



6473  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Viimeksi nähtyjä elokuvia : 28.06.2008 01:06
Wanted

Aivot narikkaan, popcorn-astia käteen ja häpäilemättömästä kesäviihteestä nauttimaan! Wanted on juuri niin vauhdikasta ja paikka paikoin ylilyötyä toimintaa kuin uskalsinkin toivoa. Erittäin viihdyttävä pätkä, joka ei kuitenkaan omaa yhtään uudelleenkatseluarvoa. Mutta toisaalta, miksi sen edes pitäisi? Tälläisenään virne leffateatterista poistumisen jälkeen oli kasvoillani komia.

James McAvoy on pyyhkinyt Skottiaksentin huuliltaan ja on niin jenkkiä, niin jenkkiä esittäessään Wesleytä, joka leffan alussa on vielä kuin kuka tahansa meistä; nössö, päämäärätöntä ja epäpalkitsevaa työtä tekevä huomaamaton mitättömyys. Kun Wesleyn elämään astuu nainen nimeltä Fox, puhaltavat suuret muutoksen tuulet.

Toimintaa on elokuvassa vähintääkin riittävästi, ja mikä parasta, se on usein todella hienon näköistä - CGI ei myöskään pistä pahasti silmään. Viimeisen puolen tunnin mättö yltää huimiin mittasuhteisiin ja loppu on kaikinpuolin tyydyttävä sekä onnistunut. Hei, eihän tää nyt ollutkaan mikään huono?!

No ei. Wanted on komian näköistä paukuttelua, jonka juonikin kantaa hyvin läpi elokuvan. Se ei tunnu lähtevän harhapoluille. Se ei myöskään ole niin ennalta-arvattava kuin mitä trailereista olisi voinut päätellä.

3/5
6474  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) : 27.06.2008 17:23
Ykköstä tuli aloiteltua ja raivattua samantien tieltä viisi ensimmäistä bossia.




Elecmanin kenttä on aivan raivostuttava! En pidä yhtään niistä sähkösäteistä, jotka osuttuaan pudottavat Megiksen parikin ruutua alas. Samaten nuo kuvassa näkyvät vihreät sädettäjäpöntöt tekisi mieli potkia rautakengillä p*llun päreiksi!  Mokomat ovat megaärsyttäviä.



MM1 tuntuu olevan minulle ehkä se sarjan vaikein peli. Olen sitä suhteessa vähiten varmaan pelannutkin. Bossit ovat toki helppoja kun vasta-aseet ovat tiedossa, mutta esim. Elecman on täyttä helvettiä pelkällä busterilla räiskiessä...



Tukala paikka...  :lol:


Illalla jatkuu.





6475  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) : 27.06.2008 14:36
Itse aloittelen myöhään tänä iltana MM ykköstä... Saattaapi mennä läpi ennenkuin aamu sarastaa.  :)
6476  Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Re: Apple Worldwide Developers Conference 2008 (iPhonen toinen tuleminen) : 27.06.2008 14:01
iPhonen hintatiedot Suomessa on nyt julkaistu:

http://www.iltalehti.fi/digi/200806277866294_du.shtml


Eli ilman kytkysopimusta puhelin kustantaa 429 euroa.


Halvin kytkypaketti maksaa n. 32 euroa kuukaudessa, johon sitoudutaan kahdeksi vuodeksi.  Tässä paketissa puhelin maksaa vielä erikseen 159/245 euroa riippuen siitä, ottaako 8 gigan vai 16 gigan mallin.
6477  Yleinen / Pelikeskustelu / Mega Man (pelataan osat 1-6 läpi ysiä odotellessa!) : 27.06.2008 13:19



Mega Man on pelisarja, jonka ympärille kietoutuvat takuulla monen pelaajan rakkaimmat lapsuusmuistot. Itse olin näiden pelien ilmestymisaikoihin juuri oikeassa iässä. Pelasin osat 1 ja 2 jälkijunassa, mutta kolmosesta kutoseen kävin hakemassa pelit julkaisupäivänä Tampereen Game Housesta, jossa legendaarinen Kari Paviala ne hyllystä otti ja ojensi kuukausia säästämääni setelitukkoa vastaan. 50:n kilometrin automatka kotiin tuntui piinalta ja se aika selattiin ohjeita hurmoksessa: "aha, vai tälläisiä pomoja tällä kertaa... Ja miten hienolta näyttäviä kenttiä! Magnet Man! Vau!".

Kotona peli koneeseen, kaupasta mukaan tarttunut makeispussi viereen ja pelaamaan peli yhdeltä istumalta läpi. Ja seuraavina viikkoina sama prosessi toistui monen monta kertaa. Välitunneilla oli kiva keskustella erilaisista bossitaktiikoista kavereiden kanssa.

En osaa laskea, miten monta kertaa olen vetänyt osat 1-6 läpi. Eniten on tullut pelattua kakkosta ja kolmosta, jotka ovatkin suurimmat suosikkini tästä sarjasta. Jossain vaiheessa otin kellolla aikoja pelatessani kolmosta läpi. Tuon pelin kohdalla läpäisykerrat huitelevat takuulla viidenkymmenen tietämissä...

Piirtelin pienenä poikana kaverini kanssa erilaisia "valintataulukoita" ja tilannekuvia Mega Maneista. Hienoin oli jättimäinen valintataulukko, johon olin piirtänyt alkuperäisille uskollisesti kaikki osien 1-6 pomot! Olisi törkeän siistiä nähdä tuo teos nyt uudestaan. Tuo todensi, miten paljon minä näitä pelejä pienenä rakastin ja millä tavalla niiden hahmot ja maailmat mielikuvituksessani temmelsivät.

Kaivakaahan Lautalaiset tuota tulevaa MM9:ä odotellessa wanhat kunnon Mega Manit esiin: huidellaan läpi osat 1-6 ja katsotaan minkälaisia fiiliksiä irtoaa. Ja jos ei näitä omista NES:sille.... Keinoja löytyy aina...  ;)







6478  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 26.06.2008 22:35
Näyttää mahtavalta!

Ihan palaa mieleen ajat, jolloin odottelin NES:ille uusia Mega Maneja; soittelin Game Houseen ja kyselin viime hetken julkaisutietoja. Nintendo-lehdenkin ennakot olivat kovassa luvussa..  :)

Pitää vetäistä Megikset 1-6 jossain välissä läpi.
6479  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature : 26.06.2008 22:08
Niin se Mega Man 9?

Se on tällä hetkellä virallisesti varmistettu vain Wii Wareen, se käyttää 2D-grafiikkaa ja kaikenlisäksi se käyttää 8-bittistä 2D-grafiikkaa!

 :o

Tuollaisesta, uudesta Mega Man -seikkailusta olen unelmoinut hirvittävän pitkään. Toivon mukaan Dr.Wily häärii pääpahana, eikä mikään tylsä Sigma. Tosin eihän tämä X-sarjaan nivoudu?
6480  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Kysy & Vastaa : 25.06.2008 17:02
Gigantin palautusoikeuden tulisi toimia niin, että 30 päivän sisällä laitteen ostopäivistä sen saa palauttaa vaikka "väri ei miellyttäisi". Puhelimia, pelejä tai elokuvia tämä sääntö ei luonnollisestikaan koske.

Mitä komponenttikaapeleihin tulee, niin hintaluokan välillä 5-40 euroa saattaa toki ääripäiden välillä esiintyä pienenpieniä eroja, kuten RGB-kaapeleidenkin kanssa. Mutta kaikki eivät niitäkään huomanneet, joten on mahdotonta sanoa huomaatko sinä halvan komponettipiuhan eroa kalliimpaan.
Sivuja: 1 ... 211 212 213 214 215 [216] 217 218 219 220 221 ... 263
Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines