Aina Sunshinea pelattuani Mario 64 muuten tuntuu ihan törkeän hitaalta peliltä. Miten sitten lienee, onko PAL-käännös paljonkin NTSC-versiota verkkaisempi? Muistikuvissani peli oli paljon nopeatempoisempi.
Sunshine on liukas luikku 6oHz-tilassa! Ihanteellinen pelinopeus mielestäni.
Super Mario 64 on yleisesti selvästi rakastetumpi peli. Voisi jopa sanoa, että Sunshine saa osakseen tietynlaista aliarvostusta. Sinisien kolikoiden kerääminen ärsytti monia, samoin kentästä toiseen samana pysyvät tehtävät (esim. Blue Marion jahtaaminen).
Olen läpäissyt Mario 64:n 120 tähdellä kolme kertaa, Sunshinen vastaava luku on 3 tai 4, en muista tarkasti.
Kun kuitenkin olen niin paljon Sunshinen pelattavuudesta, maailmoista ja yleisestä ilmapiiristä pitänyt, niin täytyy ilmoittaa voittajaksi se. Mielestäni Fludd oli hieno lisäys pelattavuuteen ja teki siitä raikkaan tuntuisen. Sen avulla kentistä pystyi löytämään kekseliäitä reittejä kiiltomerkkien luo ja temppuilemaan parhaimmillaan todella akrobaattisen näköisesti. Pelissä ei juurikaan hidasteltu, niin monella tavoin pystyi menoon nopeuttamaan (mahallaan liukuminen)
Sunshinessa on myös Yoshi! Jonka rooli pelissä on rikollinen ja mitätön kylläkin. Eivät roikaleet osaa edes uida! Juu nää on täällä Delfino saarella kasvaneita Yosheja, ne pelkää vettä koska koko saarta ympäröi valtava meri, WTF
Melficen ja mun mielipiteen jälkeen tilanne on 1-1.
Suosittelen liittämään Wiin AINA LCD-televisioon komponentilla jos töllö vain kompoa tukee. Saat silloin käyttöön niin sanotun EDTV-tilan, eli 480p:n. Wii antaa tällöin omiin peleihinsä lomittamatonta kuvaa. GC-pelit ja Virtual Console pelit pyörivät edelleen 576i:nä, eli lomitettuna. Lomitettu kuva (siis mitä RGB-kaapelilla saa) on utuisampaa ja liikkeessä paljon epäterävämpää kuin mitä lomittamaton (siis komponentilla saatava 480p). Alhaalla esimerkki: ensin lomitettu kuva ja sen jälkeen lomittamaton, ero on suuri (kuvan pysäyttäminen kesken liikkeen korostaa eroa tässä tapauksessa):
480p ei todellakaan ole mikään jumala, mikä muuttaa Wiin kuvanlaadullisesti ylivertaiseksi, mutta minä näen eroa kyllä komponenttikuvan ja RGB:n välillä. TV:ni on tosin 50", joten erot näkynevät sen verran isolla ruudulla helpommin.
Eli Tikruun kolahtaisi sellainen kenttäpohjainen 3D-Mario? Että olisi maailmankartta ja ennalta määrätyt tasot, joissa olisi vaikkapa Super Mario Worldin tapaan "kätketty loppu" ja "varsinainen loppu". Joka kentästä lähtisi siis kaksi eri reittiä. Tehtävä olisi selvitä radan alusta loppuun eikä muuta.
SMG on nyt kolmas tähtien keräämiseen perustuva 3D-Mario.
WTF Juonihan on juuri ollut Marioiden kantava elementti Bowserin motiivit on aina yhtä mielenkiitoista tietää!
Wiissä ei ilmeisesti ole minkäänlaista digitaalista ääniliitäntää?
Ikävä kyllä ei. Wii tukee ainoastaan Dolby Pro Logic 2:ta, jonka saa ulos RCA-äänipiuhoilla vaikka telkasta, jos käyttää RGB-kaapelia.
Jostain syystä telkkarin RCA-ääniliitännöistä ei mitään kuulu kun vahvistimeen yhdistää. Liekkö jotenkin yhteydessä sitten komponenttiliitäntöihin.
Tarvitset sellaisen Scart-adapterin, jossa on "input & output" kytkin. Output-asetuksella ääni liikkuu myös scartista vahvistimeen. Sellainen minulla oli kun omistin vielä Thomsonin putkitelkun ja RGB-kaapelin ja toimi hyvin. Nykyään pystyn vetämään komponenttikaapelista suoraan äänet vahvariin.
Tähtien keräämiseltä täytyy nähdä "metsä puilta". Tähdet ovat vain tavoite, jotka palkitsevat pelaajaa kun tämä pelaa 2000-luvun kekseliäintä ja uuttaluovinta videopeliä. Tehtävät ja toiminta SMG:ssä näyttää mielettömän luovalta ja raikkaalta. Se mitä pelin aikana ja kentissä tapahtuu on tärkeämpi juttu kuin se "että pelissä on taas tähtiä kerättävänä - tylsää". Tähdet ovat vain palkinto tehtävien suorittamisesta.
To start, Miyamoto commented that although Mario Galaxy is considered more hardcore and Wii Fit is for the casual audience they do have one thing in common: they've both been designed to be accessible to just about anybody. For Mario Galaxy, he pointed out that a key new feature is a second player assist function that someone else to get involved with the game and share the experience by assisting the primary player. He also said that the game's gravity gameplay mechanic is something that's easy for anyone to understand and quickly get the hang of. The camera that follows Mario around spheres was also cited as a much improved camera system for a 3-D title. Mario Galaxy will have approximately 40 galaxies to play through, with about 120 stars to collect in total.
In the Q&A session that followed, GameDaily BIZ asked if he agreed with Nintendo of America President Reggie Fils-Aime, who said during Nintendo's E3 press conference that Galaxy is the first true worthy successor to Mario 64. And if that's the case, then what does that say about Super Mario Sunshine? Miyamoto did not give a definitive answer, but he said that Galaxy definitely provides a similar feeling of freedom like Mario 64. He said that one of the great things about Mario 64 was just running and jumping around the environment and that with the new gravity system and the planets in Galaxy it brings back that feeling, but with more streamlined controls on the Wii. He completely dodged the second part of the question about Sunshine.
As for what to expect in the game, Miyamoto said that the great thing about spherical objects is that you can make them bigger and bigger – to the point where it's so big that running around is almost like on a flat surface. He said that we can definitely expect some pretty huge areas. Someone asked if Luigi might be somewhere in the game, and he would only say that it's a secret. In terms of difficulty, what made Sunshine fun in some ways was the game difficulty, he said. However, with the Wii Nintendo wants to have the right balance for the hardcore and casual player. Miyamoto said that up until just a few months ago, the difficulty in Galaxy was "significantly easier," but that he started making it more difficult recently to the point where he began worrying the Nintendo bigwigs in Tokyo.
Miyamoto noted that the development team that worked on Donkey Kong: Jungle Beat has been working on Galaxy since they finished up DK and their team size grew from 30 people to 50 as the project progressed.
40 galaksia, 120 tähteä? Jos tähdet ovat "blue coin -vapaita", niin VOI HITTO. Ja onko siis niin, että Galaksi = kenttä.
"Tämä vuoden peli on" minä luulen. "Muista myös Prime 3" sitten kuulen. "PS3:llekin tulee hyviä pelejä tänä vuonna" joku heittää huulen. Ei väliä, SMG nostaa jo nyt hypeaallon suuren...
Koittaakohan se Nipa muuten meille hyvittää pelien myöhästymisiä PAL-alueella näin; F-Zero X meille ensin, Paper Mario meille ensin, Megaman meille ensin...
Kubsin laittama 720p-traileri toimi ainakin eilen minulla moitteetta ja kyllähän tuo äsken duunikoneellakin lähti lataamaan kun nopeasti testasin.
Aidon HD-traikun jälkeen sanoin "wow". Yksityiskohdat vaan vilistävät silmissä niin että heikottaa. Elokuvamainen taso on saavutettu. Täytyy myös muistaa, että trailereissa olemme nähneet toistaiseksi yhtä ja ainoaa aluetta. MGS4 tapahtuu myös muualla, ympäri maailmaa ilmeisesti. Uskon että näemme myös ensimmäisestä Solidista tuttuja synkkiä ympäristöjä pelissä. Kojima ei näytä meille kaikkea... Snake Eaterin virheistä on opittu mitä trailereihin tulee.
WTF! Nyt kun näkee hyvälaatuisen videon... Voi vain todeta, että Nintendo julkaisee tämän pelin yhteydessä Wiille Expansion Pakin! Se on nättiiiiiii. Ja pyörii 60 ruutua sekunnissa, Sunshinen 30:tä vastaan!
mutta nyt oli pakko se hommata kun Epikin niin sen MGS4:n perään kuolasi.
Uskon, että tulet Twinkkarista pitämään. Oikeasta pelistä aloitat tutustumisen tähän pelisarjaan.
Lainaus käyttäjältä: JayeizH
Eli, tämähän tarkoittaa sitä että pitäisi ostaa classic ohjain tai jälleen uusi GC ohjain...
Muuten, GC-pelejä ei voi käsittääkseni pelata Classic-controllerilla! Eli tarvitset GC-padin. Itselläni on joku 15 euron halpis, joka ei ihan vedä vertoja viralliselle, mutta hintaansa nähden oikeasti yllättävän hyvä ohjain.
Tuo saattaa olla hyvä. Värikin on sävy sävyyn konsolin kanssa, joka on tietysti pelaajalle äärimmäisen tärkeä näkökohta
Varmaan sitten menee vähintään vuoteen 2010 ennenkuin seuraavan kerran saamme pelata uunituoretta Zeldaa. Tässä on kyllä yhdyttävä näkemykseesi, että se on vain hyvä juttu. TP on todella hyvä peli, mutta perinteistä Zelda-kaavaa on tulevaisuudessa rikottava.
Samalla pelottaa se, että Phantom Hourglass ounaa TP:n myynnit miten tahtoo ja Nintendo tarkkailee tilannetta. TP on ilmapiiriltään, budjetiltaan ja monelta muulta kantilta katsottuna eeppinen peli, jollaisen konsoli-Zeldan pitää ollakin. Jos Nintendo ottaa Phantomista mallia ja tekee eräänlainen light-Zeldan (en ole pelannut vielä PH:ta, huom!) myös Wiille. Menetetäänkö perinteinen, vain HC-pelaajille suunnattu sarja?
Lataan parhaillaan; tekstitykset saanut, Japanilainen ja virallinen dokumentti Zelda-sarjasta. En tiedä pituutta. Kattaa ilmeisesti sarjan Wind Wakeriin asti, tehty vuonna 2003. Varmasti tavattoman mielenkiintoinen dokkari. Äänessä tietenkin Miyamoto, Aonuma ja muut Zelda-tiimiläiset.
Paras Simpsons-peli? Äh, eihän sitä NES:sin keltainen perhe -peliä voi unhoittaa. Iso vuokrakotelo ja Bart skeittasi kiinanmuurilla. Muuta en pelistä muistakaan.
Ehdin pelata vain n. puolisen tuntia ennenkuin Wiimoten akkupatterit heitin lataukseen, Mutta alku vakuutti minut täysin. Tätä peliä kohtaan on ollut havaittavissa hehkutusta ja nyt kehut ymmärrän. Ilmalennot ovat ylisiistejä ja puiden välistä autollaan taiturointi tuntuu todella makeelta. Graafisesti se on myös pätevä ja ennenkaikkea ihan älyttömän nopea. Ulkoasu on terävä ja sumennusta on käytetty juuri niinkuin pitääkin.
Wiille peli, jonka jälkeen Super Paper Marion syyskuista julkaisu on kivempi odotella. Migge, sullahan tää oli? Ootko digannu paljon?
Kuten sanoin, Nintendo ei olisi voinut bisnesmielessä pressiään paremmin vetää. Mitä väliä on jos NeoGAF, Nintendo.com board ja pelaajalauta räjähtää jos se valtava, miljoonista ja taas miljoonista tavispelaajista koostuva massa tykkää - ja lehdistö yltyy kehumaan kilvan.
Uusia videoita rantautuu. Yllätys yllätys, graafinen taso hämmästyttää kerta toisensa jälkeen. Ja muutkin ovat sen huomanneet, esim. Destructoidin vaikutelmia:
"Visually, the game is a huge (huge!) improvement over all other Wii games in existence. The textures are impressive, the lighting effects are pretty much perfect, and the color scheme is phenomenal. Seriously, there was a sequence when you are climbing on the back of a giant bee (yeah, that is amazing as it sounds), and the fuzz on the insect is so well-rendered that it actually looks like you are playing an Xbox360 game. Trust me, I never thought I would ever say that about the graphical quality of a Wii game."
Nyt yön yli nukuttuani tajusin, ettei Eurooppalaisen Nintendo-fanin loppuvuosi olekaan oikeasti hullumpi.
- Super Paper Mario 14.9 - Zelda: Phantom Hourglass 19.10 - Metroid Prime 3 26.10 - Forever Blue (loppuvuosi 2007) - Super Mario Galaxy (Loppuvuosi 2007, tod.näk. joulu)
Siis kun elokuusta selviää yli, pelattavaa riittää. Sitä ennen voisi napata paljon kehutun Excite Truckin pelikaupan hyllystä.