Final Fantasy Chrystal Chronicles oli erinomainen moninpeli Gamecubella. Nyt 15 vuoden odotuksen jälkeen Square viimein julkaisee pelistä "remaken". Olin vähän pimennossa ja nyt vasta julkaisun kynnyksellä päätin lukaista pelistä vähän infoa.
- Poistettu offline moninpeli, eikä mahdollista edes lanin läpi - Moninpeli netissä onnistuu vain jollain epämääräisellä kaverikoodisysteemillä - Joka on lisäksi region locked, eli pelaajamäärät kuolevat hetkessä pois - Poistettu mahdollisuus pelata moninpelillä kaupunkiosuuksia, jotka olivat tärkeässä asemassa alkuperäisessä - Uusi sisältö on lähinnä maksullista mikropaskaa, jota ei voi saada auki avaamatta lompakkoa - Muutama lisäluolasto mahdollista pelata VAIN netissä muiden pelaajien kanssa. - Vain hostaajan peli tallentuu ja kaikkien muiden mukana olevien menee persereikään - Ei julkaista fyysista versiota Euroopassa eikä Usassa. - Switch versiossa tuskin voi kommunikoida mitenkään.
Square on kyllä yks maailman paskimpia firmoja.
Minullekin tuli jättipettymyksenä huomata miten pelistä on sössitty lähes kaikki. Luulin, että moninpeli lokaalisti ja lanissa olisi ollut ns. no brainer laittaa peliin, ottaen huomioon sen alkuperäisen luonteen. Soveltuisi täydellisesti useammalla Switchillä pelattavaksi!
Jollain -50% alennuksella hankin CC:n yksinpeliksi, mutta kunnolla tehdystä julkaisusta olisin varmasti maksanut fyysisenä täyden hinnan.
Vanhan Switchin tuuletin temppuilee, joten siirsin toiseen Switchiin kaikki savet ja pelit. Yhtäkkiä lähes kaikkien pelien peliaikalogit näyttää päämenussa nollaa. Hienosti toteuttu juttu, jossa muutenkin menty taas 10 askelta taaksepäin 3ds-ajoista.
Activity Log saisi tosiaan olla roimasti parempi. Esimerkiksi kahta Switchiä käytettäessä pelitunteja ei lasketa yhteen vaikka mitä kokeilisi. Japanissa julkaistu MyNintendo-app osaa kuitenkin ynnätä kaikkien laitteiden yhteisajat, joka olisi hyvä kompromissi parempaa Logia odotellessa.
Switchissä näkyvissä on sen laitteen aika, jolla peliä on pelattu kaikkein eniten. Tosin sekin voi kadota näkyvistä, jos peli ehtii luisua pois 20:n viimeksi pelatun pelin listasta, ja sitten aloittaa sen uudella konsolilla. Lopputuloksena logiin ilmestyy "pelasi ensimmäistä kertaa tänään." Ajan saa palautettua pelaamalla peliä jälleen koneella, jolla on sitä enimmäkseen pelannut. Näin se ymmärtääkseni toimii.
Parempi Activity Log ja jonkinlainen kansiosysteemi on varmasti monen toiveissa mitä Switchin käyttikseen tulee.
Sega lopettaa AGES-sarjan julkaisemisen pian. Tämä ei sinällään ole yllätys, sillä Sega ja M2 ovat useasti ilmaisseet sarjan myyntilukujen olevan vaatimattomia.
Segalta on onneksi kuitenkin tulossa lisää pelejä Switchille. Toivottavasti yhtiö hamuaisi 3D-laaristaan klassikoita, sieltä riittäisi Sega Rallya, Daytonaa, Crazy Taxia, Virtua Fighteria ja uskoisin Shenmue-sarjankin pärjäävän alustalla.
Eli... voihan sieltä upgrade tulla, mutta mitään virallista siitä ei kuulla ennen ensi vuotta. NS kuitenkin myy todella hyvin vielä, niin miksi Nintendo ampuisi itseään jalkaan joulumarkkinoiden ryssimisellä.
Joo, tämä on totta. Litekin julkistettiin tyyliin pari kuukautta julkaisua. Jos "Super Switch" julkaistaan vaikka maaliskuussa 2021, Nintendo voi hyvin esitellä sen vaikka tammikuun lopussa. Joulusesonki olisi ohi, uuden hypen lietsonta voisi alkaa. Tämän vuoden loppuun voi siis nauttia täysillä nykyisestä raudasta ja peleistä ja alkaa miettimään kunnolla tulevaa vasta ensi vuoden puolella.
Nintendo Co. plans to debut an upgraded model of its Switch console next year along with a lineup of new games, people familiar with the matter said, ceding 2020’s holiday spotlight to rival devices from Sony Corp. and Microsoft Corp.
The specifications of the new machine have yet to be finalized, though the Kyoto-based company has looked into including more computing power and 4K high-definition graphics, people briefed on the strategy told Bloomberg News, asking not to be identified because it’s private. Nintendo faces stiff competition for gamers’ attention this fall as the PlayStation 5 and Xbox Series X are set to arrive in time for the shopping season.
The release of the upgraded Switch would be coupled with, or followed by, a slew of games from Nintendo itself and related outside studios, the people said. Those games would address a wide range of players, from casual gamers seeking small doses of escapism to more devoted fans putting in marathon gaming sessions. The focus on next year’s pipeline explains Nintendo’s relatively quiet software release schedule so far this year, the people said.
Uusi tehokkaampi Switch voi olla täällä jo puolen vuoden sisällä.
Mikä olisikaan parempii keino lietsoa uudelleen originaalin NS:n julkaisutaika, kuin tuoda sen rinnalla myyntiin BotW 2, joka tukisi korkeampaa resoluutiota ja sisältäisi grafiikkaherkkuja, kuten vaikkapa pidemmän piirtoetäisyyden. Käy järkeen, jos vuoden 2020 piti olla alunperinkin – ennen Koronaa – välivuosi, pelipommituksen keskittyessä ensi vuoteen. Potentiaalia riittää hemmetisti (2D Metroid, Bayo 3, BotW 2...)
Natiivi 4K ei voi olla mahdollista, mutta toisaalta miksi pitäisikään, jos laite tukisi DLSS-tekniikkaa. Toisaalta, voiko ensi vuonna julkaistava Switch vielä niin tehdä? Mitä sirua se käyttäisi? Onko NVidia valmistanut hiljaisuudessa täysin Nintendon tarpeisiin sopivan sirun? Kuvanlaatua toki parantaisi jo se, että Switch Pro skaalaisi pätevällä AI-algoritmilla sisäisesti kuvan 4K-resoluutioon, jolloin yksi kuvanlaatua heikentävä skaalaus jäisi pois.
Puhutaan myös paremmasta näytöstä ja käytettävyydestä. 7" 1080p OLED kutistetuilla kehyksillä (mahtuisi nykyisen lippulaivan koppaan) olisi unelma, mutta tärkeä juttu olisi parantaa myös joy-conien laatua. Jopa tärkeämpi kuin näytön päivittäminen.
Jännittävä viikko tulossa! Jotakin tulossa lähes varmasti perjantaina 28. päivä. Tod.näk täysimittainen Direct, ensimmäinen lähes vuoteen. Vuoteen!
Kelios myös kertoi, että Bravely Default II julkaistaisiin jo syyskuussa! Se olisi kyllä aivan mainiota. SquareEnix voisi tuttuun tapaan tarjota Directissa pelaajille demon, jonka edistyminen kantaisi täysversioon. Ja peli ilmestyisi alle kuukauden päästä demosta.
Nyt vaan jännäämään, kertooko Nintendo Directista ennakkoon ja koska se tekee niin.
Pääsin juuri läpi Paper Mario: The Origami Kingin. Aiemmin kirjoittamani kehut pitävät, ja peli tuntui vain paranevan mitä pidemmälle se eteni. Taistelusysteemiä lukuun ottamatta peli hipoo lähes täydellisyyttä siinä, mitä se yrittää genressään tehdä. Minun kirjoissani se seisoo rinta rinnan originaalin ja Thousand year doorin kanssa, sillä minkä peli taistelusysteemissä niille häviää, se kuroo umpeen etumatkaa laadukkaammalla tarinankerronnalla.
Peli myös twistaa perinteisiä Nintendo-kaavoja ja sisältää yllättävän synkkiä kohtauksia näin söpöön peliin. Seuraavaksi VALTAVIA spoilereita, jotka ulottuvat pelin loppuhuipennuksiin saakka. Älä missään tapauksessa lue, jos haluat pelata jossain vaiheessa tämän pelin ja säilyttää suuret yllätykset.
Tämä on kaltaiselleni Nintendo-fanille GOTY, ainakin tähän asti. TOG tarjoaa 30-35 laadukasta pelituntia ja vielä vähän päälle, jos haluaa löytää kaikki salaisuudet.
Olis muuten kova sana pitää pelaajalaudan digimiitti jonkun saarella! Kukaan messissä? Samalla Nintendo bannaisi kaikki 10 vuodeksi chatissa liikkuvien juttujen takia.
Käyn Partis tsekkaamassa sun saaren viikonlopun aikana.
Saareni uniosoite on DA-2175-1160-6071
Saareni ei kuitenkaan ole juuri millään tapaa kovin ihmeellinen, enkä ole jaksanut tehdä viimeisen kuukauden aikana sen laiskaan layouttiin juuri muutoksia. Tänään rakentelin siltaa ja muutin vesivirtauksia. Tilanne elää aina kun inspis iskee.
Syys- ja talvikausi on jo lähellä, niitä odottelen innolla! Stardew Valleyssakin syksy on aina hienoa aikaa. Koskahan tässä pelissä syksy alkaa näkyä? Aikamatkustajat tietävät jo, mutta minä en. Enkä haluakaan spoilereita! Olisi hienoa, jos syksy hiipisi pelin maailmaan vähitellen eikä niin, että yhtenä päivänä kesä on vain poissa kuin taikaiskusta.
Pari päivää sitten mielestäni näin tuulenpyörteen, joka lyhyen ajan pyöritti puunlehtiä ohi mennessään. Olikohan tämä pieni vihjaus tulevasta, ihanan keltaisesta maailmastamme?
Mä en tajua miten noi Smash hahmot liikuttaa ihmisiä mihinkään päin. Varsinkaan tässä skaalassa missä se tuntuu liikuttavan. Varsinkin kun koko sarja on "asiansa tietävien" mielestä ryssitty jo aikaa sitten.
Eiköhän niiden 20 miljoonan pelin omistajan joukkoon mahdu aika paljon niitäkin, jotka nauttii pelistä etenkin lokaalina moninpelinä suuresti. Asiansa tietävät kantavat muutenkin isoa tikkua takamuksessaan ja valittavat jokaisesta pienestäkin asiasta, jotka eivät kasuaaleja häiritse.
Kyllä nämä hahmojulkistukset ja spekuloinnit minulle maistuvat, mutta en olekaan Smash-puristi. Pikemminkin juuri sellainen satunnainen mätkijä, joka pelaa melkein aina lokaalisti.
Kokeilen kyllä kakkoskännykälläni (halpis Android), miten xCloud toimii kun se avautuu Suomessa 15.päivä syyskuuta. Android 10 taitaa tukea Pro Controlleria suoraan.
Dante taitaa olla seuraava DLC-hahmo. Sisäpiiriläisten "You may cry" -läpät vihjaa todella vahvasti siitä. En ole vielä ehtinyt pelaamaan yhtä ainoata DMC-peliä (niiden aika tulee kyllä), mutta olen aina pitänyt k.o hahmon designista ja viileydestä.
Ehkä pian Dante vs. Bayo on totta...
EDIT: Koko juttu olikin läppää, mutta sai silti internetin vauhkoontumaan. Pienikin kommentti voi roihauttaa liekit, kun näin sitkeästi kytee.
Indie World -hype nousee: luvassa jotain Microsoftilta ja myös kaksi shadowdroppia.
Jos Axiom Verge 2 julkaistaan vajaan tunnin kuluttua...
EDIT: Huhu Microsoftin pelistä ei käynyt toteen. Peli ilmeisesti myöhästyi (olikohan Battletoads?).
Muuten esitys oli fantastinen ja tarjosi monta kiinnostavaa peliä, joista osa vielä heitettiin heti saatavaksi. Voi olla suuri virhe tsekata tuo indie-alennusmyynti, sillä pian ostoskorissa on taas muutama yllätyshankinta... Mutta ei siinä, nämä ovat hyvää vastinetta alhaisille hinnoille lähes aina!
Indie World julkistettu: esitetään huomenna klo 19.00.
Tähdet ovat asettumassa oikeisiin kohtiin ensi viikon suuria julkistuksia ajatellen. Ja ne jotka haluavat niiden sijasta vain laadukkaita videopelejä™, saavat herkkunsa jo huomenna!
Retro etsii johtavaa tuottajaa Metroid Prime neloselle.
Hetkinen...
Herää kysymys, miten pitkällä MP4 oikeasti on? En yllättyisi, jos tästä tulee BotWin tavoin cross gen -peli. Pahimmassa skenaariossa koko peli pyörii loputtomassa kehityshelvetissä. Retro Studios kun nykymuodossaan on melkoinen villi kortti; helmikuussa 2021 tulee kuluneeksi 7 vuotta siitä, kun Retro viimeksi julkaisi pelin. Toki se on tehnyt tänä aikana asioita, kuten Tropical Freezen NS-käännöksen ja siihen Funkeyn, muttei kokonaan uutta peliä.
Jonkun potentiaalisen vuotajan tiedoista saisi tod.näk kasattua mielenkiintoisen dokumentin siitä, mitä Retrolla on tapahtunut viimeisen viiden vuoden aikana. Niistä huhutuista kehityskokeiluista, jotka Nintendo on väitetysti pistänyt katki.
Korkkasin FFXII:n. Versiona siis Switchin Zodiac Age, josta löytyy monia hyviä parannuksia, kuten mahdollisuus vaihtaa ammatteja ja nopeuttaa peliä halutessaan jopa nelinkertaiseksi alkuperäisestä nopeudesta.
Ensin juonesta ja hahmoista: tarina keskittyy ainakin alussa vahvasti poliittisiin kuvioihin, tuoden mieleen hieman Star Wars Episodi 1:n. Onneksi Jar Jar puuttuu, vaikka XII:n hahmogalleria onkin muuten tympeän tylsistyttävä. Oikeasti, en ole pelannut yhtään Final Fantasya, joissa olisi näin mitäänsanomattomat hahmot, jos mukaan ei lasketa paria ensimmäistä osaa, joissa käsikirjoituksen määrä ja vuoropuhelu oli minimissään.
XII muistetaan sarjan murroksena mitä tulee taistelusysteemiin, sillä tässä kohtaa Square vihdoin hylkäsi satunnaiset taistelut. Jokaisen ilkiön näkee etukäteen ja yhteenottoja voi halutessaan myös vältellä. Pelissä on myös mielenkiintoisen tuntuinen ammattisysteemi, joka periaatteessa sallii todella joustavasti muokata omaa tiimiä siihen suuntaan kuin haluaa. Halutessaan maailmassa voi vaikka rynnistää täysin maageista koostuvalla kokoonpanolla, mutta on eri juttu onko se järkevää. Mahdollisuus on silti olemassa, ja se on hienoa. Alkuperäisessä versiossa kokeilu tosin oli varmasti vähemmän kivaa, sillä työn valitessaan siinä piti pysytellä hamaan loppuun asti.
Erityisesti pidän Monster Hunter -tyyppisistä sivutehtävistä: kapakoiden ilmoitustauluille ilmestyy säännöllisesti uusia hirviöjahteja, jotka suoritettuaan saa aina tavallista enemmän massia ja todennäköisesti myös kivaa päällepantavaa. Olen napsinut hirviöt kumoon sitä mukaan kun niitä on ilmaantunut. Viides (vai kuudes?) jahti osoittautui jo vähän hankalaksi, kun luolissa lymynnyt jättikäärme kaatoi tiimini kerta toisensa jälkeen ennen kuin hoksasin, mikä siihen puree.
4X-nopeutus on todella mainio QoL-ominaisuus. Varsinkin rivitaisteluissa ja pitkien käytävien ravaamisessa on niin kätevää tuikata pikakelaus päälle. Tämän tulisi olla vakiokamaa RPG-genressä, ja onneksi SE on sitä käyttänyt uudelleenjulkaisuissaan säännöllisesti.
Ikävä ilmiö tämä televisioiden huonontaminen saman mallisarjan sisällä. Rtingsin mukaan myös LG BX on vähän himmeämpi ja omaa vain kaksi HDMI 2.1 -porttia neljän sijasta. Input lagiakin on hieman enemmän useimmissa kuvalähteissä: https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/bx-oled. BX omaa tosin tuen AMD Freesyncille (LG olisi halutessaan voinut helposti päivittää tämän ysisarjaan) ja BFI:n 120hz-kuvalle, mutta näille tuskin minulla olisi käyttöä.
Uudet OLEDit on tehty huumaamaan katsojansa korkean resoluution ja suuren fps:n nykypeleissä, mutta olen mielissäni myös siitä, että retropelit näyttävät todella hyviltä B9:llä, aina ACA NEOGEO -klassikoista Nintendon NSO-tarjontaan. Ja indietkin tietty menevät tähän kategoriaan. CRT on näissä kiistaton ykkönen, plasma tod.näk kakkonen ja OLED tulee varmaan kolmantena. Se antaa niin makean vaikutelman, kun logot ja valikot loistavat hienosti täysmustalla taustalla. Ja en tiedä onko lähes välittömästä response timesta miten paljon apua pikselipohjaisten pelien kanssa, mutta siltä se ainakin tuntuu.
Näin unta, että Skyrimin Switch-versioon oli päivitetty tuki GameCube-ohjaimelle näppäinikoneineen kaikkineen. Yht'äkkiä vieressäni pelaamistani olikin katselemassa itse Todd Howard, jota kiitin vuolaasti tästä upeasta päivityksestä. Mies vain nyökytteli tyytyväisenä sen kuullessaan.
En tiedä onko tämä laskelmoitua (tuskin), mutta Nintendo on itse asiassa luonut tällä vaiteliaisuudellaan tehokkaan hypekoneen, joka vaan pyörii ja pyörii. Ei tarvitse kuin katsoa paljonko katselukertoja esimerkiksi Youtuben eri spekulaatiovideot tulevista Nintendo-julkistuksista ja Directeista keräävät, niin ymmärtää miten paljon tällä myllyllä on yleisöä eri kanavissa.
Reseteran yksi luotettavimmista sisäpiiriläisistä (Nate) ja Venturebeatin Jeff Grubb miettivät uudessa podcastissa, mitä tämä kuukausi mahdollisesti tuo Nintendo-fanien tällä hetkellä karun tyhjään pöytään. Molemmat vaikuttavat allekirjoittavan sen, että tässä kuussa Nintendo vihdoin alkaa kommunikoimaan loppuvuoden peleistään, ja se saattaa tehdä sen todella isosti; Naten mukaan luvassa voi olla "mammuttiluokan Direct", joka vastaisi painoarvoltaan E3-julkistuksia.
Tuttu kuvio "ensin Indie World, sitten Nintendon oma Direct" saattaa jälleen toteutua. Tässä tapauksessa Indie World esitettäneen ensi viikolla, ehkä jopa maanantaina, josta vihjasi yksi sisäpiiriläinen Reseterassa. Indie Worldissakin voi olla suht isot panokset, kun tarjolla on potentiaalisia uutisia Silksongista ja Axion Verge 2:sta.
Nate ja Grubb tuntuvat yhä uskovan, että 3D Mario -kokoelma julkaistaisiin syyskuussa. Jos näin tapahtuu, julkistuksen ja julkaisun väliin jää historiallisen vähän aikaa (1st party peliksi), varsinkin jos kokoelmaa myydään myös fyysisenä. Julkistus lienee silloin erillinen kokonaisuus, sillä kuun lopussa Directissa esiin tuotuna julkaisu syyskuussa tulisi liian nopeasti – ellei k.o kokoelmaa sitten myydä vain digitaalisena. Sitä en usko, sillä niin monet varmasti haluavat nämä pelit fyysisenä, ja Nintendokin kyllä tietää sen.
Elokuun toisesta puolikkaasta on Nintendo-uutisten suhteen tulossa sittenkin jännä!
Tästäkin pelistä ollaan montaa mieltä: toiset kehuvat kätketyksi WiiU-helmeksi, toiset taas haukkuvat pelin olevan täydellinen huti Kamiyalta. Persoonalliselta se ainakin näyttää, ja sellainen vetää minua aina puoleensa. Pääsen vihdoin muodostamaan oman mielipiteeni tästä pelistä, kun laitan sen Switchiin myöhemmin tänä vuonna.
Olen taas alkanut tahkoamaan oikein kunnolla Dead Cellsiä. Päälle 50 tuntia kellotettuna, joka tämän pelin kanssa on pelkkä pohjakosketus. Kehittäjät syytävät jatkuvasti uutta ja ilmaista kontenttia (vain yksi DLC on maksanut 5 euroa) peliin, joka jo alunperinkin oli laaja ja nautittava, joskin todella, todella vaikea. Nyt vaikeustasoa on hiottu, mutta kyllä sitä edelleen on ja kunnolla, varsinkin kun selättää ensimmäisen läpipeluun. Pari kertaa olen selvinnyt toisella kierroksella loppubossiin, mutta en ole vielä saanut sitä pirulaista kaadettua. Saa olla todella tarkkana, sillä hahmo ei siellä kovin paljon kuritusta kestä.
Tästä on tulossa kovaa vauhtia kaikkien aikojen indie-peli, ainakin minulle. Kyllä, parempi kuin Enter the Gungeon ja Celeste. Jos vielä saisivat joskus tähän jonkinlaisen kaksinpelimoodin tehtyä, olisi ilo ylimmillään. Se olisi tosin varmasti todella vaikeaa tasapainottaa, koska 2P rikkoisi periaatteessa kaiken tasapainon nykyisellään.
Animal Crossing on jo MK8: Deluxen kintereillä: 22,4 miljoonaa myytyä peliä vähän yli kolmen kuukauden aikana... Ykköspaikka voi hyvinkin vaihtua syksyn lopussa. Nintendon ei edes tarvitsisi julkaista koko loppuvuonna enää mitään, ja silti konsoleita myytäisiin AC:n vetovoimalla kuin käsidesiä.
Switch-tuoteperhe puhkoi 60 miljoonaa: tarkka luku kesäkuun lopussa oli 61.44 miljoonaa shipattua konsolia. NES-konsolia oltiin silloin jäljessä n. 0,5 miljoonaa, eli tällä hetkellä NS on varmasti jo ohittanut myynneissä Nintendon ensimmäisen kotikonsolin. Seuraavaksi Switchin tähtäimessä onkin 3DS, jolla on n. 14 miljoonaan myydyn laitteen etumatka. Tällä vauhdilla NS kuroo sen umpeen jo ensi vuoden alkupuolella.
Xenoblade: DE suoriutui myös hyvin, sillä peli myi vähän yli kuukaudessa 1.32 miljoonaa kopiota.
Switchin softamörköydestä kertoo jotain se, että top kympistä yhdeksän peliä on puhkonut kymppimiltsin, ja pian kuusi peliä 20 miljoonan rajan!
Pelaan tämän kyllä mieluusti. Ensimmäisen osan pelasin puhki, mutta Pikmin 2:sta en juurikaan. Kolmosta en ole edes kokeillut. Ykkönen oli kuitenkin todella mieluinen peli, symppis ja erilainen. Aina teki pahaa menettää Pikminejä jollekin ahnaalle hirviölle.
Crysis meni läpi eilen. Olen yleisen mielipiteen kanssa samaa mieltä: kolme viidesosaa pelistä on erinomaista fps-toimintaa, josta löytyy myös äärettömästi uudelleenpeluuarvoa. Loppupuoli taas taantuu sellaiseksi setiksi, joka kerran pelattuna on toimivaa ja näyttävää, mutta toista kertaa sitä ei ole niin kivaa pelata läpi. Crysis muuttuu siis tusinaräiskinnäksi. Peli jää kuitenkin reilusti plussan puolelle, ja palaan varmasti sen ääreen myöhemmin pelaamaan vaikeammalla tasolla. Odottelen jonkun aikaa, jos saavat ulos patchin, joka antaisi mm. lisää säätöjä ohjausasetuksiin.
Paper Mario: Origami King on muuttunut jatkuvasti paremmaksi ja paremmaksi, mitä pidemmälle pelissä on edennyt. Taistelusysteemi hiertää edelleen, mutta lähes kaikki muu onkin pelissä melkeinpä platinaa. Musiikillinenkin puoli on antanut jatkuvasti biisejä, joita kelpaa kuunnella pelin ulkopuolellakin.
Olen pelannut pelistä arviolta 65%, ja nyt pääsin tutkimaan laivalla isoa merta, joka on jaettu Wind Wakerin tyyliin merikartastoon, jonka jokaisen neliön voi tutkia läpi. Kyllä tämä peli jaksaa vain yllättää positiivisesti kerta toisensa jälkeen, ja jos loppu pitää yhtä nousujohteisen linjan, TOK nappaa tänä vuonna komean sijan Vuoden Peli -äänestyksessä.
Metal Slug X on parhaillaan tarjouksessa eShopissa (3,49€). Täydensinkin sillä juuri ACA NEOGEO -pelien kokoelmaani.
On kyllä mainio jatko-osa ykköselle. Tämähän on siis paranneltu kakkososa, joten mietin, onko mitään syytä enää ostaa originaalia Metal Slug 2:sta, jos omistaa X:n? X kun taitaa ylittää kaikin tavoin alkuperäisen version. Vähemmän ruudun hidastumista jne.
Itse peli pistää toiminnan vielä absurdimmaksi kuin ykkönen, ja jos on pelannut sitä peliä, tietää että siinäkin tapahtuu ja paljon. X päättyy kreisiin finaaliin, joka vetää suun syvään virneeseen. Muistan vielä miten finngamer esitteli tuota loppua eräässä alkupuolen miitissä.
Tuntuu muuten nostalgiselta kulkea Suvelan nurkilla ja muistella, miten siellä pantiin... padeilla koreasti! Se oli villiä aikaa se, legendojen syntyperää. On kyllä hienoa, että taas uusi miitti tulossa. Suuri kiitos jo etukäteen!