|
1141
|
Yleinen / Vapaa sana / Re: Bugeja ja parannusehdotuksia
|
: 05.08.2008 13:08
|
Blog Control Panel - [blog] - Maximum length of entries on the main blog page 0 for no limit.
Jees, tosin täytyy silti sanoa, ettei se välttämättä ole ihan elegantein ratkaisu sille, jos haluaa näyttää vaikka vain ensimmäisen kappaleen ja loput pistää read moren alle. Mutta säädetään.
|
|
|
1142
|
Yleinen / Vapaa sana / Re: Bugeja ja parannusehdotuksia
|
: 05.08.2008 13:01
|
Pystyisikö tuota säätämään, että blogimerkinnät näkyisi heti kokonaisina, eikä tarvitsisi tuota "Read more"-juttua painaa?
Tai vaihtoehtoisesti valitsemaan mistä kohtaa juttu pätkäistään.
|
|
|
1144
|
Blogit / Freijon buuginurkka / Pyssymiehet, avaruuslänkkärit ja Gunman Chronicles
|
: 05.08.2008 02:21
|
Näin hyllyjä siivotessa ja järjestelemässä muistaa hyllyssä olevan sellaisia pelejä, joita oli suorastaan unohtanut hankkineensa. Yksi niistä on Gunman Chronicles, Half-Lifen päälle kyhätty itsenäinen peli. Ennen kuin Firefly oli edes pilke Joss Whedonin silmäkulmassa, toisaalla tehtailtiin tätä. Alunperin ilmaisena julkaistava totaalikonversio Half-Lifelle (sitä ennen Quakelle ja Quake II:lle) sai ihan uutta pontta, kun Valven pojat innostuivat siitä ja päättivät auttaa poikia julkaisemaan sen ihan erillisenä pelin Aquariasta voi ehkä päätelllä. Mitä itse pelistä? Sen rakenne on aika lailla alkuperäisestä Half-Lifestä suoraan kopsattu. Esimerkiksi alkuperäisen Half-Lifen junamatkaa imitoidaan sitäkin pidemmällä avaruushissisessiolla ja alienit esitellään suhteellisen samoin tavoin katastrofilla. Ei sillä etteikö pelissä olisi omiakin mausteita: präiskyttely tapahtuu universumissa, jossa soltut pukeutuvat kuin Yhdysvaltain armeija yli 200 vuotta sitten ja pahikset ovat länkkäriasuisia korniuden huipentumia. Muuhun hahmokatraaseen kuuluu Shodania muistuttava AI, joka on totaalisen vittuuntunut luojiinsa (pahiksiin) ja joka auttaa pelaajaa loppupuolen kahinoissa ja "Kenraali"-nimeä kantava iso paha, joka nyt sattuu olemaan kajahtanut esimiehesi. Jos siihen aikaan jotain oikeasti uutta ja toimivaa pelistä pitäisi löytää, se oli harvinaisen kustomoitavat aseet: pelkästään raketinheittimessä oli 11 eri moodia, joista yhdessä raketit olivat tuhovoimaisia, toisessa niitä pystyi ohjailemaan ja niin edelleen. Jopa peruspistooliin oli kiitettävä määrä modifikaatioita ja yksi niistä oli kiikari, jolla laite muuttui kiikarikivääriksi. Pelin suurin puute oli kuitenkin mielenkiinnottomat kentät ja vastustajat: suurin osa pelistä paukuteltiin rivialieneita jossain metallikäytävässä. Peli oli myös lyhyt (eritoten siihen aikaan), ja sen läpäisi ehkä puolessa siitä ajasta, mitä alkuperäiseen Half-Lifeen meni. Mielenkiintoinen kuriositeetti, mutta muuten mentiin metsään.
|
|
|
1145
|
Blogit / Freijon buuginurkka / Säätöä
|
: 05.08.2008 00:12
|
Koitan rukata CSS-filujen kanssa. Homma taisi hajota jo nyt, kun pelkkää taustaväriä vaihtamalla katosi musta yläpalkki.
Watch THIS space.
EDIT: Korjattu jo. Siihen meni jopa pari minuuttia. EDIT2: Ja nyt vähän gradientia kehiin. Orsum, no? EDIT3: Äh, olkoot näin. En jaksa enää. EDIT4: Okei, nyt blogi saa olla auki.
|
|
|
1148
|
Yleinen / Vapaa sana / Re: Uusia moderaattoreja Pelaajalaudalle
|
: 04.08.2008 15:15
|
Aika moni joita olisin ehdottanut kaatuivat siihen, etteivät ne tunnu käyvän laudalla kuin aniharvoin.
No, Turilas vaikuttanee ihan täysipäiseltä jannulta, eli ehdotus sinne suuntaan ellei valta ihan täydeksi kusipääksi miestä muuta.
|
|
|
1149
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Mitä peliä pelasit viimeksi?
|
: 03.08.2008 18:59
|
Toisaalta kamalan vaikeat pelit laittaa vituttamaan, ja jos peli on oikeasti liian vaikea, rupeaa sitä miettimään että mitäs syitä tässä olikaan että jaksan enää yrittää? Peleissä kun harvoissa on juonta tai muuta sen vertaa, että niiden takia oikeasti jaksaisi kokeilla jotain pomoa pariakymmentä kertaa.
Tämä on se toinen ääripää. Läpijuoksun ja tiiliseinän välillä on kaikenlaisia vaihtoehtoja ja lopulta haasteen kannattaisi olla sellaista, että joutuu oikeasti pohtimaan miten ongelmaa lähestytään. On siinäkin jonkinlainen ongelma käsillä, jos viiden tonnin lekaa heiluttava mörkö saa lyödä sankaria kymmenen kertaa ennen kuin ollaan kanveesissa.
|
|
|
1150
|
Yleinen / Vapaa sana / Re: Elopäivitys
|
: 02.08.2008 23:08
|
En ole vielä ehtinyt testailemaan assyunivajeen ja Soul Calibur IV:n takia, mutta helkkarin hyvältä näyttää jo nyt. Pitääpä yrittää väsätä jotain tuossa ensi viikolla. Jos vaikka saan säädöilläni jotain fiksattavaa Joelillekin.
|
|
|
1151
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Fallout 3
|
: 30.07.2008 01:16
|
Eurogamerin ja Wiredin kommentit pelistä eivät kuulosta oikein kovinkaan lupaavilta. Taistelu on kuulemma suhteellisen perseestä reaaliajassa ja VATS taas helpottaa hommaa liikaa. Taistelu ei kuitenkaan ole suurin ongelma... ...vaan se, että NPC:t toimivat samalla tavalla kuin Oblivionissa * ja tarinaa verrataan fanifiktioon. On se silti Oblivionia parempaa ilmeisesti. Ja arvatkaa mikä myös palaa? Aivan oikein, se GPS. Jos otat tehtävän, niin peli osoittaa juuri sinne suuntaan, minne pitää mennä. * Ranskaksi
|
|
|
1154
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: Kysy & Vastaa
|
: 28.07.2008 12:47
|
Osaako joku paikallaolijoista vastata, että saako näin kesällä opiskelijakortilla alennuksia juna- ja bussilipuista. Miksei saisi, muttei sitä ikinä tiedä. Saa. VR:n junalipuista lähtee puolet pois, kun matkustaa opiskelijana. Kaupungista riippuen saattaa sitten olla eri menetelmät bussien opiskelija-alennusten kanssa.
|
|
|
1156
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Videopeleistä leipä pöytään
|
: 23.07.2008 19:16
|
Pelikaupat pyytävät peleistä enemmän kuin mikään muu firma ja silti tuntuu että monella on samanlainen asenne kuin fraeonilla.
Ja tarkennetaan nyt vielä siten, että "tyhmillä kysymyksillä" meinaan kysymyksiä tyyliin "miksette puolita pelien hintoja niin ne myisivät paljon paremmin?". Näitäkin löytyy...ihan aikuisista ihmisistä jopa. Ymmärrän, jos joku ei tajua peleistä, mutta jos maalaisjärki on kateissa niin silloin en enää.
|
|
|
1158
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Videopeleistä leipä pöytään
|
: 23.07.2008 18:03
|
Kuten indie-kehittäjien ylijumala Petri Purho sanoi radiohaastattelussaan... Ajatus "vain yhtenä koodaajana" olemisesta isossa peliprojektissa ei oikein nappaa, koska tällöin vaikutus varsinaiseen peliin on minimaalinen. Jos nimittäin on vain yksi koodareista, niin se on aika lailla sama koodaako Alan Wakea vai tietokantasoftaa X. Kukaan ei panosta kumminkaan näe. Ei kuitenkaan etteikö pelinteko ajatuksena hotsittaisi kyllä, mutta tyytyisin ihan DS-pelien tyylisiin ns. pieniin seikkailuihin. Melkeinpä niin, että mitä pienempi tiimi, sen parempi. Ongelmana vain on, että moisella on aika vaikeata lyödä itseään leiville. Tosin joku PopCapkin on saanut ison miljoonabisneksen aikaiseksi juuri näistä pikkupeleistä, joten toivoa on. Mitä peleistä kirjoittamiseen tulee, se ei koskaan ollut niitä isoja unelmia. Oma sanallinen anti kun ei ole koskaan ollut, noh, kovinkaan kummoista. Kun sanaraja on jotain, niin siihen saa taistelemalla taisteltua juuri sen sanarajan verran asiaa ja sen jälkeen ei olekaan enää sanottavaa. Pelimyyjä? Ensimmäisen tyhmän kysymyksen kohdalla vittuilisin asiakkaan siihen kuntoon, ettei jannu varmana palaa kauppaan. En ole ihmisystävällistä tyyppiä. Onneksi tiedostan tämän eikä ole mitään hotsitusta myydä yhtään mitään.
|
|
|
1159
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Mitä peliä pelasit viimeksi?
|
: 22.07.2008 20:51
|
Mätin taas tuossa yksi ilta Elite Beat Agentsia. Jumpin' Jack Flashin kolmas osio oli ihan perkeleen vittumainen, mutta kellistyi vihdoin ja viimein. Voisi koittaa huvin vuoksi tämän Sweatin'-tason tuloksiakin hinkkailla huippuunsa tässä tämän viikon aikana, ja säästää diivailun ensi viikolle, kun pitää istua melkein vuorokauden ympäri lentokoneessa. Pelottaa jo nyt, että kuinka hirveäksi tuon viimeisen biisin pelaaminen äityy seuraavalla asteella.
Oikeastaan se ei ole kovinkaan vaikea, kun se Hard ROCK -taso sisältää samat kentät kuin Sweatin' ylösalaisin ja sillä erotuksella, että osuttavat ympyrät ilmestyvät ja katoavat nopeammin. Erityisesti Jumpin' Jack Flash on sen takia helpompi, kun ruudulla ei koskaan ole kuin ehkä 4-5 ympyrää yhtä aikaa.
|
|
|
1160
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 22.07.2008 16:36
|
PS2 on kyllä ehdottomasti paras 2D-tappelupelimasiina. Kaikki löytyy.
Wiin Guilty Gear X2: Accent Core taitaa olla ainoa varteenotettava vaihtoehto. Muita ei kyllä tule ihan heti mieleen. Muut Wiille saatavat pelit ovat joko iänkaiken vanhoja pelejä, joita kukaan ei pelaa (KOF '94, vanhat Samurai Shodownit) tai sitten eivät muuten ole oikein turnauskelpoisia.
360:llakaan ei ihan hirveästi ole 2D-tarjontaa: GGX2 #Reload ja Street Fighter Anniversary Collection. Tosin KOFXII, Super Street Fighter II: HD Remix ja Street Fighter 4 ovat kyllä tuloillaan.
|
|
|
1162
|
Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Kysy/vastaa raudasta
|
: 21.07.2008 18:32
|
Ainakin jos haluaa 4gb rammia koneeseen, niin 64-bittinen Vista on välttämätön. Puhumatta myöskään DirectX 10:stä, joka on osoittanut tehokkuutensa korkeammissa resolutiioissa kun sitä on opittu käyttämään. ...tosin DX10 tuskin merkitsee paljoa ihmiselle, joka ei pelaa PC:llään.
|
|
|
1164
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Fallout 3
|
: 19.07.2008 22:15
|
Fallout on jäänyt meikällä väliin enkä tiedä mitä tästä kolmosesta sanoisin, mutta onhan se nyt hienoo lukea kun tyypit fiilistelee hyviä pelejä joita ovat tahkonneet tuntikaupalla, kuin että bashaavat (edit:)paskoja pelejä joita eivät ole koskaan edes pelanneet.
...mutta toisin kuin ehkä kuvittelet, postauksesi ovat tasan yhtä rakentavia kuin tämänhetkistä materiaalia arvostelevat. Vitsillä heitetty Contra-vertauksesi epäonnistuu siksi, että alkuperäisten Falloutien räiskinnällä haetaan aivan jotain muuta kuin Contrassa. Tässä kohtaa yritetään muuttaa Falloutien meno reaaliaikaiseksi, eikä se oikein vakuuta. Videossa näkynyttä räiskintää valitellaan juuri siksi, että... - Se on iso osa peliä.
- Haluamme oikeasti, että pelistä tulee Falloutien arvoinen perillinen.
Otetaan asiaan myös sitä toista näkökulmaa: olisihan se tylsää lukea foorumia, jossa kaikki postaukset peleistä olisivat pelkkää hyvien pelien fiilistelyä. Siihen on syy, miksi Yahtzeet ja AVGN:t menestyy. Ja zoukka, se Fallout 2:n peluu alkaa nyt. Heti. Sen pelaaminen on osa pelaajan yleissivistystä.
|
|
|
1166
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Onko tämä peli ostamisen arvoinen? (kysy täällä jos olet epävarma)
|
: 18.07.2008 13:46
|
Mitä Oblivion ei tarjoa: hyvin käsikirjoitettuja hahmoja, hyvää tehtäväsuunnittelua ja levelin skaalaus vie oikeastaan kaiken mielekkyyden tutkia luolastoja, kun tavaran taso skaalautuu pelaajan mukaan. Ja se skaalaus vaikuttaa myös siihen, että jos et luo jonkintyyppistä taistelijaa, niin peli rankaisee ankaralla kädellä sitten myöhemmässä vaiheessa. Ai niin, ja se hiton kompassi toimii fantasiamaan GPS:nä. Osan näistähän voi korjata modeilla, mutta toista osaa ei. Niitä järkeviä modejakin sai kyllä etsiä kaksin käsin, kun suurin osa niistä on tällaisia. ~10-15h jaksoin upottaa peliin ja sen jälkeen kaikki sen viat vei kaiken ilon. Järkyttävää, kun moni pelin vioista alkaa jo ihan sieltä suunnittelutasolta. Sopii sellaisillekin, ketkä eivät edes välttämättä pidä RPG-peleistä.
Saattaa sopia juuri sellaisille, jotka eivät odota eivätkä halua pelistä RPG:tä. Iso maailma ja sen tunnelmallisuus toimii...ainakin silloin, kun ruudulla ei ole populaa. Se RPG-puoli on juuri se pelin huonoin osa-alue.
|
|
|
1168
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: E3 2008
|
: 17.07.2008 01:33
|
Sääliksi kävi esittäjää, kun ei osannut soittaa kitaraa oikeassa elämässä eikä virtuaalisestikaan.
Alanvaihto luvassa?
|
|
|
1169
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Super Smash Bros.
|
: 16.07.2008 04:49
|
...oppii tekemään side stepit oikea-aikaisesti red ring of deathin kohdalla.
360-porttaus varmistettu? Okei, Fraeon, sul on väsy, mee nukkuun.
|
|
|
1170
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: E3 2008
|
: 16.07.2008 03:24
|
Film production is...extraordinary.
Capcomin, Microsoftin ja Sonyn elokuvasalaliitto iskee.
(0,5k postia!)
|
|
|
|