|
1322
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Mitä peliä pelasit viimeksi?
|
: 14.03.2008 12:50
|
Riippuu kyllä aika pitkälti serveristäkin. Itse kun veivasin Hordella Battlegroundsia, niin samat ongelmat vaivasivat pitkälti sielläkin. Ja Alliancen pojat voitti liki aina.
Hauskintahan tässä oli se, että ne kaikki idiooteimmat olivat melkein aina suomalaisia. Ai, mistä tiedän? No, jos killan nimenäkin on joku "Kodo jäätelö OY", niin...
|
|
|
1324
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Mitä peliä pelasit viimeksi?
|
: 13.03.2008 01:32
|
Sanoinko jossain vaiheessa, etten tykkäisi peleistä? Omistan ykkösen, kolmosen ja nelosen, joten en ole pelkästään minkään nelosen perusteella tuomitsemassa mitään. DMC:t ovat vain loistava esimerkki siitä, miten se pelattavuus on tärkeintä ja muuttaa pelin hyväksi, vaikka kaikki muut osa-alueet olisivatkin täyttä paskaa.
Kun taas mun pointti oli se ettei ne kaikki muut osa-alueet ole paskaa. Kyllä sun pointti tajuttiin. Olet vain väärässä.
|
|
|
1326
|
Yleinen / Vapaa sana / Re: Finngamerin pelimiitti 15
|
: 10.03.2008 15:05
|
Miitissä opittua:
- Magical Drop 3 on paska. (Ei oikeassa maailmassa mikään keisari ole voittanut kuolemaa.) - Vehnäjauhoja kannattaa varoa. - Solid Snake on käynyt Ephramin unissa. Useasti. Ja sillä oli lasit päässä. - Korotusautomaatti on arsesta. - Opa ei koskaan tee töitä viikonloppuisin. - HL2-avaimenperiä on vain kolme kappaletta koko maailmassa.
Ei siis, kyllä miitti oli jälleen hyvä. Ephramin ja Solidin sekoilu on jo niin olennainen osa miittiä, että meininki tuntuu kalmanhiljaiselta ilman niitä. Ja kiemurtelin suorastaan lattialla siinä klo 8 aikaan, kun läppä ja loukkaukset lenteli siihen malliin.
Ja migge, voidaan me sitä AW:DC:tä kokeilla seuraavalla kerralla, mutta alotetaan vähän aikasemmin sitten.
|
|
|
1328
|
Yleinen / Vapaa sana / Re: Finngamerin pelimiitti 15
|
: 06.03.2008 00:49
|
Pitkään pyörittelin, josko sitä jäisi, mutta varmistus tuli nyt ettei. Sunnuntaina pitää olla varhaisin ylhäällä muuttoa varten, joten en viitsi.
Tarviiko DS:ää ottaa matkaan? Pictochättäilyt jäi viime kerralla.
Tässä menee kuitenkin ilmeisesti siten, että sopiva juna Tampereelta tulee ilmeisesti vasta klo 13:14 Espooseen (lähtö 11:07).
|
|
|
1333
|
Yleinen / Vapaa sana / Re: DR. LOVE <3 Täällä keskustelemme seurustelusta <3
|
: 28.02.2008 22:57
|
Tuo varatuista kiinnostuminen näköjään toimii kyllä toisinkinpäin.
Paras setti, mitä olen nähnyt on se, että nainen on tullut viereen selittämään kuinka lutuinen oma kotona odottava poikaystävä on ja hetken parin kuluttua sitä yritetään jo kähmiä. En onneksi itse ole moiseen tilanteeseen vielä joutunut, mutta kummia tapahtuu puolin ja toisin.
|
|
|
1334
|
Yleinen / Vapaa sana / Re: Mitä tapahtui tänään?
|
: 28.02.2008 18:54
|
Onko kielellä väliä?
No kyllä se englanti edelleen on vahvin kieleni nettikieleni, ja varsinkin kuolleiden kielten (joita sinä todennäköisesti suosit) tuntemukseni on nolottavan heikolla tolalla. Hei, en mä tunne kuolleista kielistä kuin ehkä vähän latinaa. Ja mä uskoisin, että Melfice hakkaa mut siinäkin. Mutta ihan tosissaan, itse henk. koht tulee luettua Shacknewsiä uutisiin ja Kotakua häiritsevämpiin videopeli-ilmiöihin. RSS-syötettähän mä pääosin käytän ja sitten luen ne mielenkiintoisemmat uutiset. Säästyy kaistaa eikä tarvitse välittää, minkälaiseksi saitti on väsätty.
|
|
|
1335
|
Yleinen / Vapaa sana / Re: Mitä tapahtui tänään?
|
: 28.02.2008 16:30
|
No on kyllä perseestä, vaikka eipä Pelaajan porukka minulta asiasta mielipidettä tule koskaan kysymään.
Osaisiko joku suositella sellaista hyvää peliuutissivua, jonka voisi laittaa suosikkeihin ja aina helposti näkisi päivittäiset (tuoreet ja ei-sellaiset "katso kuvat!"-tyyliset) peliuutiset helposti silmäyksellä?
Onko kielellä väliä?
|
|
|
1336
|
Yleinen / Popkeskustelu / Re: Mitä telkusta tulee?
|
: 28.02.2008 15:48
|
Digitikun myin. Olen siis virallisesti täydellisen telkuton.
No eipä sitä telkkua tullut pitkään aikaan katsottuakaan (kaikki mielenkiintoisimmat ohjelmat tuntuvat karanneen maksullisille kanaville). Enkä edes muista, mitä showta varten viimeksi tuli säännöllisesti raahauduttua katsomaan telkkua.
|
|
|
1337
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 25.02.2008 20:10
|
Sol Badguy oli ainoa todella hyvä hahmo Sol Badguy oli pelin pahin huoraushahmo, ei sillä tarvinnut osata pelata. Muut hahmot vaativat jo hieman taitoakin, jos niillä halusi saada jotakin aikaiseksi (osa enemmän kuin toiset). Mitä helkkaria oikein höpiset ja mihin oikein perustat tämmöisen heiton? Sol ei nimittäin missään GGX2:n versiossa ole ollut lähellekään paras hahmo. Kyllä silläkin osata tarvitsee, jos ei nokkiinsa halua ottaa. Guilty Gearin suurin ongelma ainakin omalla kohdalla oli se, että perusjutuissa oli jo niin paljon opeteltavaa, ettei siihen oikein päässyt sisään. On instant air dashailua, dustailua, gatlingausta, jump installia, dead angle attackia, faultless defenseä, burstailua ja niin edespäin. Ja sitten se, että kun jotain sitten opinkin, niin sitten tuupattiin jo uutta versiota pihalle. Vähän meni maku.
|
|
|
1338
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Kipin kapin Steamiin - Audiosurf on täällä!
|
: 21.02.2008 11:11
|
Täytyy nyt kyllä sanoa, että peli tosissaan vaatii sen tietyn biisin, että pääsee kunnon fiiliksiin. Hitaat biisit ovat vain tylsiä ja 200BPM:llä rata on jo niin täynnä kamaa, ettei menosta saa oikein mitään tolkkua. Oikeasti hauskoja pelimoodeja ei ole kuin pari; pelailen lähinnä Ninja Monoa ja Eraserin eliteversiota ironmode päällä, muussa takauksessa valkkaan freerideä, jos ei halua pelata. Ominaisuuksiakin olisi kiva saada lisää. Eritoten replayt olisi kiva saada ja kaverilista olisi pitänyt saada toimimaan ennen julkaisua. Ja tutoriaaliklipit voisi nauhoittaa uudestaan, rassaa kuunnella jannua, joka syö mikkiä samalla kuin koittaa selostaa pelin toimintaa.
Mutta joo, kyllä tästä sen kahdeksan euroa maksaa. Ratagenerointi on erinomaista ja esimerkiksi Joshua Morsen ja Infected Mushroomin biiseillä pääsee kunnon rytinöihin.
Ja kaikkihan pelaa hiirellä? Joohan?
|
|
|
1339
|
Yleinen / Pelikeskustelu / GDC '08
|
: 21.02.2008 10:58
|
Eli se on sitten Game Developer's Conferencen -aikaa. Maanantaina alkoivat virallisesti, mutta oikeaa infoa alkoi tippumaan vasta eilen. Pari julkistusta jo näemmä tehtiinkin, päällimmäisenä Gears of War 2 (mikä nyt ei julistuksena yllättänyt) ja Ninja Gaiden II:sta tuleva demo. Xbox Liven yhteisöominaisuuksista saatiin taas kuulla lisää. Nyt kun Home ja LBP vyöryvät kohti, ehkä MS:kin alkaa täyttämään vuosien takaisia lupauksiaan yhteisön tekemistä peleistä. Toivottavasti. Blizzardin paneeli MMO-suunnittelusta on sangen mielenkiintoista katseltavaa/luettavaa diojen perusteella. Kiinnostaisi saada ainakin ääniklippiä Rob Pardosta äänessä, sillä slaideista löytyy niinkin mielenkiintoisia toteamuksia kuin "everything should feel overpowered" ja kuinka pelaajille pitäisi antaa mahdollisimman vähän vaihtoehtoja pelimoodien sun muiden suhteen. No kunhan saadaan sitä videota niin saadaan katsoa missä kontekstissa tämmöistä heitetään. Samalla IGF:n palkintojenjaossa parhaimman pelin tittelin nappasi Petri Purhon Crayon Physics Deluxe. Alkuperäisen version saa ilmaisena sällin saitilta. Parasta äänimaailmaa edusti Audiosurf ja teknisesti paras peli oli 2D Boyn Wiille ja PC:lle julkaistava World of Goo. Allekirjoittaneelle mielenkiintoisin oli kuitenkin tasohyppely nimeltä Fez, joka muistuttaa pitkälti Cave Storyä ulkonäöltään. Eiköhän sitä tietoa tipu vielä tässä lisää, kun messua mennään vielä pari päivää.
|
|
|
1343
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 19.02.2008 18:09
|
Sori, mutta kaksi erikoisliikepalkkia energiapalkin lisäksi ei kuulosta kovin aloittelijaystävälliseltä, sanoi joku japsikehittäjä mitä hyvänsä. Kuulostaa pahasti siltä, että koitetaan saada kelkkaan sekä HC-pelaajat että aloittelijat, mutta tapojen miettimiseen ei olla kulutettu lainkaan aikaa.
Ei mulla henk. koht. mitään SF4:n ulkomuotoa vastaan ole, mutta sen olisi voinut tehdä lähemmäksi sitä teaseriä muste-efekteineen. Ei olisi ollut mikään mahdoton kikka. En mä tietty peliä ulkomuodon vuoksi kokeilematta jätä.
Täytyy vaan todeta, että SF2 HD Remixissä näyttää olevan paljon selkeämmät tavoitteet. Helpompi SF2 (löysemmät inputit, 360 motionit pois jne.) korkealaatusemmilla spriteillä.
|
|
|
1344
|
Yleinen / Vapaa sana / Re: Mitä tapahtui tänään?
|
: 19.02.2008 13:45
|
Ai nytkö se aika alkaa olemaan jo lähellä...joudunko matkustamaan miitistä kotiin nyt yksin ensi kerralla Yhhyh, tahallasiko unohdit mut? Juu ja onnittelut kihlauksesta ja koitetaan pitää sitä maaliskuuta auki.
|
|
|
1346
|
Yleinen / Popkeskustelu / Re: Mitä telkusta tulee?
|
: 17.02.2008 17:29
|
Mutta en toki varmastikaan uskoisi, jos en itse olisi todistanut tuonkaltaista toimintaa. Kun olin noin kymmenen vuotta vanha, todistin itse omin silmin tuollaisen esineen kiistämättömän itsestään liikkumisen. Ja jos jostain silloin olin varma, niin siitä, ettei minkään ohjelman tuottaja ollut vetelemässä naruista.
Hmmm...
|
|
|
1349
|
Yleinen / Vapaa sana / Re: Peliprojekti-värväystilaisuus
|
: 12.02.2008 21:01
|
Kiinnostaisi eritoten tietää millä tätä peliä tehdään (Moottori? Kieli?) ja mitä on ja saatu aikaiseksi. Tuhiksella on nimittäin ihan pointtia.
Niin unohdinpa senkin mainita, eli monien vaihtoehtojen jälkeen, juurikin XNA:lla olisi tarkoitus, ja sehän tarvitsi C# hallinnan. Aika huonon kuvan saa kehnoista konseptituherruksista ja tarinantyngästä. Ei oikein käy ilmi millä tasolla peliä on suunniteltu. Onko peli on 2D vai 3D? Millaista pelattavuutta on suunniteltu? Millä kentät tehdään? Onko teillä jo ihmisiä jotka osaa C#:ta ja tuntee XNA frameworkiä edes aloittelijatasolla? Miten projektijärjestely? Löytyykö wikiä vai jotain muuta tapaa millä ihmiset voi lähetellä omia tavaroitaan?
|
|
|
1350
|
Yleinen / Vapaa sana / Re: Peliprojekti-värväystilaisuus
|
: 12.02.2008 16:15
|
Tyypillä oli jokin IT-alan peruskoulutus ja kotitietokone. Sain oikein kaksin käsin estää itseäni kysymystä millä ihmeen ilveellä hän tämän pelin aikoi toteuttaa.
Eipä siihen pelinväsäykseen oikeasti muuta tarvitakaan kuin PC ja roppakaupalla pitkäjänteisyyttä. Niitä ilmaisia työkaluja moiseen löytyy vaikka millä mitalla, jos nettiä jaksaa koluta. Ilmaisia moottoreita (ja modattavia pelejä) löytyy joka nurkasta eri sorttisia, tekstuureja ja malleja saa kun vähän näkee vaivaa etsimiseen ja kaikki työkalut saa ilmaiseksi (vaikka hyvin moni väsääkin tavaransa ammattiohjelmien wareversioilla). Esim. Blenderillä, Katella, Kritalla ja Audacityllä (kaikki ilmaista softaa) saa teoriassa jo "kunnon" pelin aikaiseksi. Varsinkin nykypäivänä on jopa verrattain helppoa, kun XNA:n ja muiden vastaavien avulla pääsee väsäämään tavaraansa ihan konsolille asti.
|
|
|
|