Isona Phoenix Wright -fanina täytynee silti tunnustaa, että varsinkaan tämä kipale ei oikein toimi pelistä irrotettuna. Se on sikäli sääli, sillä sarjasta löytyy moisiakin biisejä.
Silent Hill 2 - Theme of Laura Journey to Silius - Stage 2
Molemmat toimivat kympillä, mutta Siliuksen kohdalla täytyy nostaa hattua sille, kuinka vähällä saadaan niin paljon aikaiseksi.
Luulisi Microsoftilla olevan edes sen verran pelisilmää, että eivät lähtisi tuollaiseen hölmöilyyn. Viimeaikoina tämänkaltaiset ratkaisut ovat saaneet pelkkää negatiivista palautetta osakseen mediassa ja pelaajien keskuudessa (SimCity ym.). Lisäksi kilpailijoiden koneet eivät ole rajoitettu samalla tavalla. Eivät kuluttaja sentään näin tyhmiä ole, ainakaan toivottavasti.
Luulisi ja luulisi. Alkaa nuo huhut olemaan sen verran sitkeitä, että näin ei välttämättä tosiaankaan ole.
Ja jos Microsoftin yläportaan väeltä tulee moisia kommentteja, niin alkaa olla todennäköisempää, että Microsoftin laite on aivan niin järjetön kuin huhut väittää.
Tekken Tag Tournament 2:sta WiiU:lla on tullu väännettyä. Aivan mieletön peli. Tietenkin siis frendejä vastaan kun pelaa. Tosi hyvin toimii WiiU:llakin ihan pro controllerilla ja jopa gamepadilla. Ainakin näin casuaalina mättöpelien vääntäjänä. WiiU:lle ei taida edes saada vielä kunnon joystickejä?
Laitteelle saa myös kaikki Wiin ohjaimet, joskin ne pitää kytkeä siihen Wiimoteen.
Muthjoo. Puhutaanpa Bioshock Infinitestä hetki. Ei ole nimittäin vähään aikaan ollut yhtä ristiriitaista fiilistä pelistä. Tykkäsin nimittäin maailmasta, tunnnelmasta ja tarinasta kuin hullu puurosta...
...mutta se varsinainen taistelu, jossa 90% pelistä vietetään, turhautti lähes koko matkaltaan. Ensin siksi, että perusjullit ottavat aivan uskomatonta määrää dunkkua ennen kaatumista ja myöhemmin siksi, että pelaajaa vastaan heitetään vain enempi ja enempi possea kompensoidakseen sitä, kuinka ylivoimaisia vigorit/plasmidit ovat päivitettyinä. Kummassakin tapauksessa taistelut kestivät helvetisti pidempään kuin olisi ollut tarve.
Tykkäsin lopulta enemmän kuin alkuperäisestä Bioshockista, missä kliimaksin jälkeen vietettiin vielä useita tunteja tehden suhteellisen turhia asioita ja sit saatiin eeppisen huono pomovastus lopetukseksi.
Itse en enää uusi Live Goldia kevään jälkeen kun se loppuu. Saattaapa jäädä myös uusin boxi ostamatta. PS4 ja PSN+ vaikuttaa huomattavasti houkuttelevammalta diililtä tällä hetkellä.
Koska Fraeon on selvästi hidas, niin hoidan tuon arpomisen nyt. Ehdokkaat on on yhdessä listassa, ja annan random.orgin asettaa ne nätisti pareiksi. Editoin parit tähän, kun olen valmis.
Kyse ei tällä kertaa ollut hitaudesta vaan siitä, että pääsin kotio jotakuinkin nyt. Sen takia laitoin deadlineksi 00.01.
Huh, onneksi ei ole tullut hankittua uutta Sim Cityä (ei sillä että kiinnostaisi). Tilanne pelin suhteen näyttää suhteellisen katastrofilta, kun pari päivää pelin julkaisun jälkeen pelaajat eivät vieläkään ole päässeet pelaamaan serveriongelmien takia. Pelinhän on pakko olla koko ajan yhteydessä EA:n servuihin toimiakseen.
Mutta kylläpä on perseestä tämmöinen. DRM osoittaa taas hyvät puolensa ja EA:lla asenne kohdillaan muutenkin..
Heh Parastahan tässä jälleen on, että warettajat on ymmärtääksenu pelannu peliä julkaisusta asti
Öm, miten? Koko peli kaupunkeineen on EA:n servereillä.
E: Ja siis en väitä, etteikö se olisi mahdollista, mutta MMO-tyyliin waretus on huomattavasti vaikeampaa, koska yksinkertaisen crackin sijaan pitää perustaa palvelin, joka feikkaa EA:n Simcity-palvelimia. Se on aika paljon työläämpää kuin suojauksen purkaminen.
Kyllä tämä on niin selkeä GOTY edelleen. Ihmetyttää tosi paljon tämän pelin alhainen metascore, mitä helkkaria arvostelijat nykyään kelailee? En ole enää vuosiin edes luottanut Metacriticiin juurikaan, mutta tämä katkaisi kamelin selän.
Öm, koko Metacriticin pointti on olla aggregaattina kaikenlaisille arvosteluille. Pointtina ei ole katsoa vain niitä pisteitä vaan ketkä niitä antaa jne. Ja mitä katselen tuosta, niin se, että mielipiteitä on laidasta laitaan on vain hyvä asia. Ja mitä käyttäjien antamaa scorea katsoo, niin se lähentelee samoja lukemia kuin nyt. Enempi epäilyttää ne keissit, kun jotain Assassin's Creediä (sitä ensimmäistä) suositellaan varauksetta ihmisille joka mediasta.
En nyt siis sano, etteikö Metacriticissa ole isojakin ongelmia (joidenkin lafkojen PR-osastot masturboivat metascorelle vähän liikaakin ja toisaalta joku erinomainen 4 tähteä kääntyy metascoressa tyhmästi 80 pisteeseen nyt parina esimerkkinä). Tää vaan kuulostaa musta vähän tyhmältä valitukselta.
... marginaalisesti paremman näköisiä versioita tämän sukupolven peleistä ei välttämättä saa kaikkien tattia kovaksi.
Me ollaan vissiin pelattu eri pelejä.
Ja katsottu eri konferensseja.
Suurin iso yllätys oli omalta kohdalta Blizzard, pienempänä The Witness, joista ensimmäisestä kiinnostaa, mitä tekevät sitten Diablon porttauksen jälkeen konsoleille. The Witnessistä oli tiedossa konsoliversio, mutta sen debytoiminen PS4:llä oli pieni shokki.
Sitä en kyllä tiedä, mikä lehmä Snakella on omassa ojassa, kun vähemmän vakuuttuneita leimaillaan vajekeiksi. Jaksoin konsolisotailua ehkä 5 vuotta sitten, nyt lähinnä kiinnostaa, mitä uutta ja mielenkiintoista tekniikalla voisi tehdä. Media Moleculella on ilmeisesti jotain mielenkiintoista kehitteillä, kiinnostaisi kuulla siitä enempikin.
En minä vajekeista tiedä, mutta kun on seurannut mitä kaikkea paskaa pelaajien kurkusta on ehditty jo tunkemaan alas tässä sukupolvessa, niin on täysin ymmärrettävää, että konferenssi, jossa esitellään numeroita ja marginaalisesti paremman näköisiä versioita tämän sukupolven peleistä ei välttämättä saa kaikkien tattia kovaksi.
Se on varmaa, että verrattuna MS:n tämän hetkisiin huhuihin ja varmistettuihin PS4-kamaan nyt, vaikuttaa PS4 mielenkiintoisemmalta, mutta itseäni kyllä kiinnostaa, mitä MS:llä on lyödä pöytään noin oikeasti.
Jep, hieman lässähti siitä, mitä kuvittelin sen olevan. Tuskinpa aikaa pidentämällä saa lisättyä kiinnostusta.
Huomioita:
Ilmeisesti biisit olivat liian sillisalaattimainen kokoelma eri alustoilta ja vuosilta. Osa oli kyllä tarkoituksella vaikeitakin, mutta sillä haettiin hajontaa. Ensi kerralla helpompia ehkä mahdollisesti.
Oma taustani C64/Amiga-perheestä tulleena voi hieman hämärtää, mitkä biisit ovat vaikeita ja mitkä eivät.
Oli suht vaikeaa jo nyt päättää, mitä biisejä käytän. Toisaalta käy näin, että valitsee liian vaikeita. Toisaalta ei taas viitsisi kysellä itsestäänselvyyksiä tyyliin Dr. Wily's Castle Mega Man 2:sta.
Mikäli kiinnostusta on, pidän uuden hamassa tulevaisuudessa. Lantun idea timestampeistä on oikeasti hyvä.
Annoin ihmisille mahdollisuuden vastata ns. salaa taktisena elementtinä. Sitä käytti tasan yksi henkilö. Pointtina oli tehdä tietoiseksi elementiksi sen, että jos joku laittaa julkisesti vastauksensa esille, ne voi kopsata. Ilmeisesti ihmiset eivät tykänneet taktikoinnista.
Pikaisen kokeilun perusteella Shazam ja Soundhound löysivät kaksi klippiä tästä listasta.
Tähän on tultu. Suora plagiaatti toisaalta. Ei, se toisaalta ei ole NeoGAF.
Enivei, säännöt:
- Kipaleita on 24. Jos osaa nimetä, mistä pelistä jokin niistä on, saa pisteen. Jos osaa lisäksi nimetä, mistä kohtaa (kenttä, alue, valikko jne.) peliä kyseinen kipale on, saa toisen samanmoisen. - Listan järjestyksellä ei ole väliä. - Vastaukset voi postittaa joko tähän ketjuun tai sitten privana, mikäli pelkää jonkun kopioivan omia vastauksia. Riskinottamisesta jaetaan ylimääräiset viisi pistettä. Pisteitä voi siis kaikkiaan saada 53. Et kuitenkaan saa riskipisteitä, mikäli postitat sekä privana että julkisesti. - Vastauksia saa vapaasti korjata ennen deadlineä, mutta muistakaa tehdä UUSI postaus korjatessanne listaa. Tällöin tulee vähemmän ongelmia pisteiden laskun kanssa. - Annan ihmisille viikon aikaa. Vastausaikaa on 12.2. 00.00 asti. - Mikäli siihen mennessä tulee tasapelejä, aiemmin tulleet oikeat vastaukset tai ainakin lähimmäksi menneet voittakoon. - Olen paska audiotouhussa, joten biisien volyymit ovat mitä ovat.
En tiedä kuinka helppoja tai vaikeita ovat ihmisille, mutta tietääpähän ensi kerralla säätää. Voittajalle saattaa olla luvassa yllätys.
En siis väittänyt, etteikö hyviä pelejä olisi. Minua huolettaa, onko niitä huomenna.
Tulevaisuuden megabudjettipelit tulevat todennäköisesti jatkamaan samoilla raiteilla kuin nytkin, mutta omalla kohdalla se ei ihan niin hirveästi haittaa. Tässä sukupolvessa on tullut suhteellisen selväksi, että suuren budjetin pelinkehittäjät haluaisivat olla mielummin elokuvaohjaajia kuin pelinkehittäjiä. CoD4:n yksinpeli oli henkeäsalpaavan hieno kokemus sen ekan puolikkaan, missä kaikkea yllättävää tapahtui. Hyvä prosentti räiskinnöistä (ja osa muistakin peleistä) sen jälkeen on koittanut imitoida sitä.
Toisaalta sitä pelattavaa on, vaikkei niihin megabudjettipeleihin koske, joten en välttämättä valita. Eikä tulevaisuus näytä siltä, että se tulisi muuttumaan siltä osin.
Toisaalta jos hyvän pelin vaatimus on massiivinen budjetti, niin sitten kyllä olen minäkin huolissani pelien laadusta. Kehittäjät, joilla on oikeasti varaa kehittää kaikkea koneesta irti ottavia pelejä, ovat harvassa jo nyt. Tulokset nähdään siinä, että suurin osa konsolikehittäjistä ovat jonkun järkälemäisen julkaisijan alaosastoja. Tehokkaampi rauta tekee kehittäjistä vain vielä riippuvaisempia jostain isosta julkaisijasta, joka kattaa kulut, mikä taas johtaa entistä turvallisempiin peleihin.
Enemmän minä huolenaiheena näen nykypelien suunnan. Assassin's Creed 3:a pelatessa huomasin monesti vain pitäväni liipaisinta pohjassa ja tattia väännettynä eteenpäin. Pelihahmo ruudulla loikki täydellisesti oksalta oksalle putoamatta kertaakaan. Ja kun tv:stä tulee fps-mainos, en oikeasti osaa sanoa onko se Medal of Honor, CoD vai Battlefield. Unohtamatta sitä, että ihmiset ampuvat lintuja ritsalla tuntikausien ajan, mutta aika ja kiinnostus ei muka riitä oikeille peleille.
En minä tiedä. Tuossa vain pieni otanta siitä, mitä on tullut pelattua viime vuonna ja pariin noista on upotettu ihan tuhottomasti aikaa.
Siitä puuttuu pelit, jotka pelasin konsolilla (mm. Spelunky, Trials Evolution ja New Super Mario U), mutta tämä vuosi on tarjonnut vaihtelevinta pelattavaa sitten... no... Ehkä 2004 tulee mieleen. Tietty AAA-osastolla voi olla hintsumpaa, mutta kyllä sitä kunnianhimoista pelattavaa löytyy, vaikkei peleihin palkatakaan sitä Michael Ironsideä.
Ei hassummin 12 vuotta vanhalta peliltä, joka ei saa taatusti mitään tukea kehittäjiltään toisin kuin esim. kakkoseksi tullut Skull Girls, jossa pelintekijät jakelivat artworkkia lahjoittajille, ajelivat itsensä kaljuksi striimissä ja tekivät kaikkensa kerätäkseen pelilleen rahaa.
Otetaan nyt huomioon, että pelin kehittänyt Reverge Labs/Lab Zero on persneton puolella ja on käytännössä kaveriporukka, joka tekee ilmaiseksi työtä. Mike Z esim. ei taida olla saanut 6kk mitään rahaa pelistään. Aivan järkyttävän määrän jantterit teki töitä pelinsä EVO:on pääsemiseen eteen, vaikkei peli toistaiseksi ole tuottanut penniäkään voittoa kehittäjälle.
Lähinnä yllätyin tuossa Borderissa itse pelaamisen ankeudesta, kun peli kuitenkin on käytännössä FPS:ää sivukrumeluurilla.
Niin siis, juuri sitä meinaan, että se on pääasiallisesti oikeasti Diablo-tyylinen peli satunnaisnumerogeneraattoreineen ja vasta toissijaisesti FPS. Se selittää kumpaan puoleen kehittäjät ovat panostaneet.
Mutta joo, Borderlands 2 on pitkälti enemmän ja isompana, mutta ydin ei ihan kauheasti ole muuttunut. Toisaalta täällä(kin) on ihmisiä, joista ensimmäinen Borderlands oli ankea ja toinen parasta ikinä.
Siinä rinnalla lainasin kaverilta ensimmäisen Borderlandsin. Pelin maailmassa on noin sata kertaa enemmän sielua kuin Vanquishin ja huumori kukkii kivasti, mutta itse pelaaminen ei jostain syystä vain maistu. Ammuskelu tuntuu jostain syystä kauhean pliisulta eikä toiminta muutenkaan tyydytä. Viholliskatraskin käy ainakin alussa kovasti tylsäksi, kun vastaan tulee vain perusjantteria ja paikallista koiraa.
Selitys:
Toinen on ehta toimintapeli, toisen taustalla pyörii Diablo-tyylinen naksuttelupeli satunnaisnumerogeneraattoreineen.