Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Profiili
Yhteenveto
Näytä tilastot
Näytä kirjoitukset
Siirry blogiin

  Näytä kirjoitukset
Sivuja: 1 ... 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 ... 56
271  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Linkkiketju : 09.01.2013 16:38


Miten mulle tuli tästä mieleen Robocop?
272  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Oman sukupolvensa määrittävät pelit : 03.01.2013 16:33
Mua muuten vähän ärsyttää, että tässä topicissa XO/PS3/Wii-sukupolvesta käytetään nimeä '5th Generation'.

Noh, riippuu mistä ne konsolisukupolvet lasketaan. Atarit ja Magnavoxit ottaa mukaan niin mennään seitsemättä.

Loppupeleissä hölmömpää on listata sukupolvet sen perusteella, kuinka pitkiä numerosarjoja pääprosessori pystyy kerrallaan käsittelemään.
273  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Vuoden pelit 2012 : 02.01.2013 14:13
- Vuoden pettymys

Tjaa, enpä osaa sanoa. Segan toiminta viime aikoina on kyllä ollut ihan uskomatonta pettymysten ja perseilyn putkea.

Mitä mitä? Mielestäni Sega on ollut varsin hyvässä jamassa viime aikoina! Varsinkin latauspuolella, jossa on tullut hienoja ja aika yllätyksellisiä julkaisuja jotka ovat olleet varsin laadukkaita.

Puhun ihan viime parin kuukauden PR-/lakiosastojen tempauksista. Ovat tänä vuonna kyllä julkaisseet ison liudan hyviä pelejä ja Sonicinkin ovat onnistuneet nostamaan ihan sieltä pohjamudista pelattaviksi peleiksi.
274  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Vuoden pelit 2012 : 02.01.2013 13:40
- Vuoden paras peli (GOTY)

Mennään akselilla FTL tai Legend of Grimrock. Sanotaan silti FTL ihan vain pelkkien tuntien perusteella.

- Vuoden paras wanha peli

KotOR2 Restored Content Modilla vaiko SF4AE. Pistetään KotOR2, vaikka kyllä sitä Street Fighteriakin tuli, höm, jonkun verran pelattua. Nautin Knights of the Old Republic 2:sta jo silloin julkaisussa aivan törkeästi, mutta olihan se aivan tajuttoman buginen ja täynnä puutteita. Fanit sitten yllättivät ja hoisivat homman loppuun.

- Vuoden pettymys

Tjaa, enpä osaa sanoa. Segan toiminta viime aikoina on kyllä ollut ihan uskomatonta pettymysten ja perseilyn putkea.

- Vuoden yllättäjä

Giana Sisters: Twisted Dreams. Kuka olisi uskonut, että sarja löytää oman säveleen kaksi vuosikymmentä myöhemmin ja olisi muutakin kuin nostalgiaan tukeutumista? En minä ainakaan.

- Vuoden nintendopeli

New Super Mario Bros U. Aikuisten oikeasti haastavaa Mariota vuonna 2012? Signed.

- Vuoden boxipeli

Trials Evolution. Huhheijaa.

- Vuoden PC-peli

FTL. Perustelut samat kuin vuoden pelissä.

- Vuoden ladattava peli

FTL. Ks. yllä.

- Ensi vuoden odotetuin peli

Tuleeko Star Citizen ensi vuonna? Mikäli ei, vastaan Metro: Last Light.
275  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Maailmanloppu 21.12.2012 : 21.12.2012 23:10
Sattuu olemaan perjantai tuolloin. Voisi ryypätä tapahtuman kunniaksi.
Joko on jallukola kädessä?

Ei, mutta valkovenäläinen on.
276  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: New Super Mario Bros. U |VT| Voi pojat, se on... Vain 720p?! : 04.12.2012 12:52
277  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: New Super Mario Bros. U |VT| Voi pojat, se on... Vain 720p?! : 03.12.2012 21:49
Tarinamoodi on kyllä läpäisty, mutta aivan kaikkea ei ole vielä löytynyt. Jotkut tähtikolikot ovat esimerkiksi vähän liiankin hyvin piilotettuna ja vain ensimmäisestä maailmasta on toistaiseksi löytynyt joka ainoa kolikko.

Sanoisin, että kaikkialla muualla ollaan Worldin tasolla, mutta musiikeista kyllä rapsahtaa suht pitkä miinus. Olisivat jotain muuta keksineet kuin samojen (keskinkertaisten) biisien kierrätys neljänteen kertaan.

Enkä edes kauheasti pitänyt kannettavista New Super Mario Broseista. Liian helppoja ja suoraviivaisia. Tämä kuitenkin koukutti.
278  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Re: Xbox 720 - Microsoftin uusin parhausnäyte? : 22.11.2012 21:22
Ei oikeastaan muuta kommentoitavaa, kuin että Rockyn postaama iiiiiiso kuva toimisi paremmin linkkinä. Vaikka oman monitorin reso onkin 1920x1200, se kuva on vähän iso juuri tuohon kohtaan.

Muutenkin kepin ehdottama kuvalinkkailuiden järkeistys olisi kyllä paikallaan.
279  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Re: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte : 19.11.2012 21:43
Mutta tuosta System updatesta. Olipa se gigan tai viisi, mietipä sitä iloa kun pääset kotiin pelaamaan uutta konsolia, mutta joudutkin odottamaan 3 tuntia päivitystä. Tästä saisi mahtavan youtube-videon N64Kidin vastakohdaksi.

Minusta tuntuu tältä, joka kerta kun käynnistän PS3'sen ja homma on tuskin radikaalisti erilainen boxillakaan. Tämä on sitä nykyisyyttä ja tulevaisuutta!

Näitä 45 minuutin odotteluita tulee joka kerta uutta PS3-peliä kokeillessa, jos erehtyy käynnistämään laitteen harvemmin kuin kerran parissa viikossa. Ensin OS-päivitys, sitten pelin asennus, sitten day 1 -päivitykset, sitten tarkistellaan trophyjä. Boksilla nyt toistaiseksi isoa osaa peleistä ei tarvitse asentaa ja isoja päivityksiäkin tulee vain pari kertaa vuodessa. Se ei ole optimaalista, mutta Sonyn nettijärjestelmien toteutus on ollut jotain aivan uskomatonta rapaa koko tämän sukupolven ajan. Koko Sonyn strategian tänä sukupolvena voikin summata "kopioidaan toisia hätäisesti ja huonosti".

Katsotaan sitä Wii U:n tilannetta tulevina kuukausina. Aika usein ei kannata olla early adopter, mutta Sonyn laitteet ja käyttis kyllä tuntuu huononevan joka iteraatiolla. Toivottavasti Nintendolla viisastuvat ja ainakin typerät tilien lukitukset konsoliin poistetaan.
280  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte : 12.11.2012 21:25
http://www.gamesradar.com/no-system-wide-wii-u-accomplishments-says-scribblenauts-dev/

Mielenkiintoista, mutta ei välttämättä ole millään muotoa mitään kaatava tekijä.

Lähinnä kiinnostavaa nähdä yleistä reaktiota, missä moista päätöstä kammoksutaan. Ovatko saavutukset oikeasti muka noin tärkeitä?
281  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Liikeideana: Pelihalli : 07.11.2012 19:36
Vähän vastaavaa meininkiä on täällä Suomessakin Jyväskylän Bar Launchin muodossa. Idea ei siis ole mitenkään uusi. Siitä sivubisneksestä tosin pitää oikeasti tehdä todella kannattava, sillä kolikkopeleillä tulee lähinnä uskomatonta persnettoa. Jonkinlaisella tuntitaksalla varustettu konsolihalli voisi olla ehkä viisaampi idea? Laitteisiin saa nykyisellään myös aika hyvin arcade-tyylisiä pelejäkin.

En tosin tiedä yhtään, miten Bar Launchilla ja jollain Mana Barilla menee, mutta ne ovat ainakin toistaiseksi vielä toiminnassa. Ei sitä kovin moni silkasta rakkaudesta peleihin vuodesta toiseen viitsi persnettoa tehdä.
282  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte : 07.11.2012 19:20
Edit: Mielenkiintoinen video Mariosta: http://youtu.be/r4J7j5g1TAc

Toi apurimoodi, missä toinen läiskii palikoita ruudulle vaikuttaakin yllättävän hauskalta pelimuodolta. Etenkin lopun kenttä, jossa ei ollut normaalia maata lainkaan vaikutti hauskalta.

Todellisuudessa apurimoodi on kyllä aivan uskomaton jäynänlähde. Tuli pariin kertaan kokeiltua niin eiköhän jantterit pistäneet kuilua ylittäessä palikkaa juuri sopivasti siten, että kaveri tipahtaa kuiluun. Eikä ollut ees ainoa luova tapa, miten tabletilla jäynättiin.
283  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Halo 4 : 06.11.2012 19:34
Kuinkakohan vaikeata on vaan laittaa se kielivalinta siihen valikkoon, jos ne tiedostot on siellä levyllä jo valmiina. Luulin, että vain Sonylla oltiin noin tyhmiä.
284  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 06.11.2012 15:03
Minulla ei ole mitään vastaan uusia Star Wars -leffoja, mutta olisin toivonut ennemmin sarjalle jonkinlaista spinoff-sarjaa. Jedin paluu oli loppu Star Warsille. Darth Vader kuoli, kaikki päättyi onnellisesti ja ihmiset oli iloisia. Miten tuosta voidaan enää jatkaa?

Vaikkapa näin...
285  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte : 05.11.2012 02:41
Jos nyt konsolimarkkinoita mietitään, suurimmat onnistujat ovat useimmiten tulleet onnistuneen ennakkohypen saattelemana. Ei se tietenkään ole mikään välttämätön rakennusaine menestykseen, konsolien elinkaarethan ovat vuosien mittaisia ja sinä aikana ehtii tapahtua paljon, mutta kyllä hyvä alku on ollut konsolisotien historiassa todella tärkeä asia.

Nintendon omasta historiasta löytyy (ihan lähiaikoinakin tapahtuneita) poikkeuksia tähän. Wii starttasi aivan uskomattoman hyvin, mutta nyt kun tilannetta katsoo, niin aika kehnosti menee. Toisaalta taas DS naurettiin ennakoiden perusteella pihalle ja PSP:n piti olla käsikonsolien kuningas. Myynnit olivatkin DS:llä alkuun suht verkkaisia, mutta Liten, aivojumppapelien ja laitteen potentiaalista innostuneen laajan kehittäjätuen seurauksena PSP jäi puremaan pahasti pölyä. Ennakkohype on toki tekijä, mutta tässä on kyllä aika paljon muitakin muuttujia mukana.

En oikeasti vetäisi mitään johtopäätöksiä mistään mihinkään suuntaan. Ja, kuten sanoin, moiset huolet ovat lähinnä Nintendon huolia eivätkä kosketa pelaajaa oikein millään tasolla.

Itselläni Wii U on harkinnassa lähinnä siksi, koska en omistanut alkuperäistä Wiitä. Ei tarvitsisi mennä muualle Wiitä pelailemaan -- ja kyllä sillekin julkaistiin ihan kiitettävä määrä kiinnostavia pelejä.
286  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte : 05.11.2012 01:30
Joku voisi sanoa, että hyvä, eipä tule pettymyksiä. Tällainen ihminen ei tajua videopelimarkkinoita.

En kyllä ole välttämättä samaa mieltä, että kauhea ennakkohype olisi mikään itseisarvo. Jos olisi, Lair olisi myynyt miljoonia eikä Minecraft tai Demon's Souls olisi myynyt kappalettakaan.

Toisaalta väittäisin, että Wii U:n ylimaallisen hypen puute on ainoastaan Nintendon huoli.
287  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte : 29.10.2012 20:17
no mitä voi odottaa kaverilta jonka toinen nimi on triforce

Triforce on kyllä legenda. Jannullahan on se powerglovekin joku 90% ajassa kädessään.

Sen hämärämmäksi jätkät ei kyllä mene.
288  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Pelialan nykytila - Ottavatko pelintekijät liian varman päälle? : 16.10.2012 01:05
Joskus muinoin luin Escapistia, kun niiden pääpaino oli luovilla artikkeleilla eikä B-luokan arvosteluilla ja Jimquisitionin kaltaisilla mukahauskoilla videoilla. The Contrarian: We We Fight on vieläkin yksi lemppari peliaiheinen juttu. Sen jälkeen saitti mennyt vain alaspäin: ensin tuli videot, sitten arvostelut ja arvosteluihinkin tuli sitten ne tähdet samalla, kun arvostelun pituus puolittui (mikä ei välttämättä itsessään ole huono asia, mutta merkittävä sisältökin puolittui). Toisaalta saitin yleisö on räjähdysmäisesti kasvanut niistä ajoista, joten kaipa fokuksen muutoksella on jonkinlainen korrelaatio sen kanssa. Sääli toki näin.

Yksi ratkaisi tohon FP:n esittämään ongelmaan voisi olla, että poistettaisiin ne arvosanat. Sanallinen arvio on paljon parempi, kuin kylmä numero - joka varsin usein on maksettu nykyään.

Puolustamatta numerollisia arvosteluja täytyy kuitenkin sanoa, että saiteilla, joissa numeroita ei ole, se numero on ehkä juuri niitä pyydetyimpiä asioita. Loppupeleissä kun niitä arvosteluja oikeasti lukee, siinä kasinkin pelissä alkaa arvostelijat jo listaamaan asioita, jotka alkavat pidemmällä tähtäimellä oikeasti kaihertamaan.

Kuinkakohan moni kertakäyttöinen viihdepeli on saanut arvosteluissa sen kasin ja kuitenkaan nämä eivät esitä mitään uutta mediassaan, eivät ota riskejä tai haasta pelaajaa ajattelemaan. Pelit ovat ns. "ihan kivoja", joita pelaillaan pari viikkoa ja heitetään roskiin kun uudempi vastaava tulee tilalle. Pikaruokaa.

Arvostaisin, että arvosteluissa rokotettaisiin pelejä, jotka ovat liian konsensushakuisia ja vetävät liiallista keskitietä yrittäessään miellyttää mahdollisimman montaa pelaajaa, mutta ei sitten kuitenkaan miellytä oikein ketään kunnolla.

Sanoisin, että pelkät dedikset jo tekevät tästä vaikeaa. Harvalla arvostelijalla on aikaa kirjoittaa arvosteluaan edes sitä kahta viikkoa. FP:n ehdottama vuoden "jälkikatsaus" olisi oikeasti hyvä ajatus: otetaan (jo arvosteltu?) peli käsittelyyn pitkän ajan kuluttua ja katsoo sitä sitten, kun uutuudenviehätys on karissut. Näin tehdään useasti jo MMOiden kohdalla, eikä oikeastaan ole varsinaista syytä, miksei moinen olisi mahdollinen ihan normipelien kohdalla.

Olen itse jo pitkään miettinyt jonkun Gamespite/Telebunny-tyylisen saitin pystyttämistä näin suomeksi, mutta sisällön tekeminen kestää enkä edes tiedä lukisiko sitä kukaan oikeasti. Eiköhän silti jotain tule tehtyä, kunhan lakkaan miettimästä jälkimmäistä ongelmaa.
289  Yleinen / Popkeskustelu / Vs: Sekalaiset pienet uutiset ja hype koskien elokuvia ja TV-sarjoja : 11.10.2012 19:39
Tuohon nightmareen liittyen on pakko todeta taas kerran, että minkä hemnetin takia noihin nimiin pitää keksiä joku suomalainen alanimi.  Antaisivat sen leffan nimen olla mitä on eikä väkisin keksiä siihen jotain paskaa lisäksi. Myös "suomennokset" on melkein aina väärin. Eniten varmaan vituttaa dark knight jonka suomennos on yön ritari.
Tosin pahempiakin löytyy kuten sleepers joka suomessa on nimellä katuvarpuset. Siis mitä helvettiä.

En nyt tähän käännösjuttuun ota muuta kantaa kuin sen, että suora käännös on lähes kaikissa tapauksissa huonompi kuin lokalisaatio.
290  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Re: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 08.10.2012 19:56
Pakko kysyä, millä tapaan ne muka ovat epäloogiset? Eikös ne ole hemmetin helppo omaksua.

Lainaus
Ekana tulee mieleen, että käytätkö d-padia kun koitat hiipiä vartijan ohi/taakse. Tattia käyttämällä snake vähintään kävelee normaalisti jolloin vartijat kuulee sut aina. Ainoa tapa hiipiä on käyttää d-padia.

No tuossa nyt yksi epäloogisuus heti alkuun.
291  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte : 28.09.2012 17:09
Jep! Tuollainen Xbox 360:n mukana saapuva headsetti ei varmaan maksa kuin 20 senttiä valmistajalleen. Toki pienetkin sentit kasvavat miljooniksi äkkiä, mutta kyseessä ei olekaan mikään turhanpäiväinen lisäkulu, vaan nettipelaamisen kannalta äärimmäisen tärkeä kappale.

Nnnoh, heivaan netissä itse lähes kaikki kanssapelaajat muutenkin mutelle heti pelin alkuun, joten omalla kohdalla koko headsetin olemassaolo on yksi hailee. Näin empiiristä tutkimusta tehneenä aika moni muukin tuota harrastaa. Omalla kohdalla se tarkottaisi vähemmän mutetettavaa melusaastetta.
292  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Yleinen vitutusketju : 18.09.2012 11:46
Ihan oikeasta pelistähän Heinz puhuu.

293  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) : 17.09.2012 23:05
Mutta jos kasvavilla tehoilla ei välttämättä ruvettaisikaan kehittämään entistä yksityiskohtaisempaa, hienompaa ja parempaa, vaan tyydyttäisiin suurinpiirtein nykyiseen tasoon. Näin voitaisiin laittaa kaikki tekniset ongelmat ruotuun. Ruudunpäivitys olisi kaikissa peleissä täysin tasainen, ruudulle voisi laittaa enemmän tapahtumia, piirtoetäisyyttä voitaisiin parantaa ja niin edelleen. Grafiikan ainainen parantaminen ei tietenkään ole järkevää tai edes mahdollista, mutta tehojen lisääminen antaa silti kehittäjille enemmän vapauksia ja helpottaa osaltaan heidän hommaansa.

Paaaaaitsi että pääpointtina oli se, että sitä pelilafkojen kuolemaa tapahtuu jo nykyisellä tasolla eikä tarvitse mennä mihinkään hypoteettiseen tulevaisuuteen, missä pelit ovat vieläkin yksityiskohtaisempia ja hienompia. Toki mukana on myös ällistyttävän paskasti hoideltujen tiimien tarinoita tyyliin Team Bondi ja Realtime Worlds, mutta on sille myös ihan oikea syynsä, miksi yhä useampi kehittäjä katsoo kannettavien, mobiilipelien ja muiden pienten budjetin projektien suuntaan pelejä tehdessään. Konkurssilistassa on Bizarren ja Ensemblen kaltaisia firmoja, joiden ainoa virhe oli tehdä hyvä peli, joka ei vain myynyt odotusten mukaisesti miljoonia. Keskitason pelifirmaa ei käytännössä enää ole: on vain mobiilialustoille ja PC:lle kehittäviä pikkutiimejä... ja sitten seuraava harppaus meneekin kokoluokkaan EA. Nykyinen tahti ei kauaa peliteollisuudessa voi pysyä.

Moottorikehityksen ulkoistaminen (minkä iso osa kehittäjistä jo tekee jopa Japanissa nykyään) ei paljoa auta, sillä hahmot, kentät, äänet ja musiikit pitää silti luoda. Se tekee niiden laittamisesta itse peliin helpompaa, mutta varsinaiseen koodaamiseen kuluu isossa miljoonabudjetin pelissä jo nyt paljon vähemmän kuin kaikkeen muuhun.

Ja mitä pc-pelaamiseen tulee, juuri tällaisia asioita voitaisiin hyvin pc:llä nyt testailla, mutta pelit tehdään monta vuotta vanhan konsoliraudan ehdoilla.

Tai ylipäätään siten, että ne skaalautuvat hyvin alaspäin. Ei niitä Starcrafteja tai Diabloja tehdä vain sille 10% huipulle. Nyt vain muualla kuin Blizzardillakin ollaan hiffattu, mitä siellä tehtiin alusta lähtien.

Mutta toisaalta otan mielummin laajalta genrealalta esim. FTL:n kaltaisia vähän pienempiä pelejä kuin pelkkää harmaata räiskintäropemössöä (roolipeliä räiskinnällä höystettynä, räiskintää roolipelistatseilla ja siltä väliltä), mikä kattaa aika ison alan nykyisestä HD-konsoleilla julkaistusta peliskaalasta urheilupelien ohella. Onneksi XBLA ja PSN pelastaa vähän sielläkin.
294  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (WiiU, Xbox 720, Playstation 4) : 16.09.2012 17:55
Haiskahtaa vähän huonolta provolta, mutta mennään.

Tai jos nyt oletetaan, että Valvella on vaikka se Halffis 3 hihassa ja se on kokonaan uuden moottorin varaan rakennettu, jota ei pystytä sovittamaan PS3:lle ja XO:lle, peli tullaan julkistamaan vasta kun se voidaan luvata PS4:lle ja XOO:lle. Pelkälle pc:lle ei ketään enää huvita kehittää peliä, joka hyödyntäisi laitteen voimavaroja kunnolla.

Ja siksi pc-jermut ovatkin nyt siirtyneet hehkuttamaan pieniä ja niin nerokkaita indy-pelejä. Loppuisi sekin hehkutus siihen, kun joku PC Hardcore Inc. esittelisi kunnollisen fps-pelin grafiikoin, jollaisista PS3-pellet eivät saa lain mukaan edes nähdä päiväunia.

Vai olisikohan se indie-pelien hehkutus kyrpiintymistä siihen vuosittaiseen tusinapelisatoon? Jos vedät jostain jonkun seuraavan 6kk aikana tulevien pelien listan niin niistä kahdeksan kymmenestä on varmasti ainakin joku kolmas tai neljäs jatko-osa tutuille turvallisille sarjoille. Se pienien pelien hehkuttaminen saattaa johtua pitkälti myös siitä. Eikä pc:llä pelaavat porukat ole ainoita, jotka ovat samaa mieltä: PS3:lla hehkutetuimpien peleihin taisi kuulua Journey ja 360:lla Trialsit. Omalla kohdalla se pienempien pelien viehätys on se, että ne ovat interaktiivisia kokemuksia ensin ja kaikki leffoista otetut elementit ovat sitten listan pohjalla.

Tästä analyysistäsi puuttuu myös se komponentti, että nykyisille konsoleille grafiikkaspektaakkeleiden tekeminen on jo niin kallista, että vain aniharva pystyy moiseen pistämättä itseään konkurssiriskiin. Koko teollisuus on vähän paskassa jamassa. Ja siinähän suurin ongelma nykykehityksen kanssa onkin. Tulevaisuuden peleihin piisaisi varmasti tehoja, mutta lieneekö kenelläkään oikeasti budjettia lähteä tekemään moista spektaakkelia varsinkin, kun sen pitäisi sitten myydä useita miljoonia päästäkseen edes nollille.

Mitä Half-Life 3:een tulee, niin pieni vilkaisu Valven menneisyyteen ja sieltä voi hyvin selvitä, ettei sieltäkään mitään graafista superpläjäystä ole tulossa. HL1 ei ollut kummoisen näköinen verrattuna sen aikaiseen PC-tarjontaan. HL2 julkistettiin, kun Doom 3 kolkutteli jo ovella. Valvella ei yksinkertaisesti ole kummoistakaan historiaa moisista peleistä eikä se näytä olleen porukan prioriteettikaan missään vaiheessa. Todennäköisempää olisi ehkä, että joltain id:ltä tai Crytekiltä  tulee moinen peli.

Jos pc olisi hyvä pelialusta, sille voisi tehdä suuren budjetin pelejä, ilman suoria konsolikäännöksiä. Mutta pc ei pelialustana enää ole sitä mitä se ennen oli.

Huomannet, että yksinoikeudet ovat muutenkin todella harvinaisia verrattuna mihin tahansa muuhun aikaisempaan  sukupolveen? Ja sen, että keskimääräinen peli on niin vaikeillakin tasoilla nykyään niin helppo, että siinä ei yksinkertaisesti voi enää mokata? Ei näillä budjeteilla yksinkertaisesti pysty tekemään yksinoikeuksia millekään alustalle (tai pienemmälle yleisölle), ellei rahoitus tule suoraan laitevalmistajalta.

Kickstarter ja ison budjetin pc-pelin harvinaisuus on tavallaan avannut markkinoita sellaisille peleille, mille porukka sukupolven alussa huuteli, ettei niille ole yleisöä (ja siksi kaikesta pitää tehdä FPS). Näin vanhan koulukunnan ropefanina esmes Wasteland 2:n ja Project Eternityn olemassaolo on jotain todella hienoa.
295  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: WiiU | Nintendon uusin voimannäyte : 15.09.2012 17:53
Oikeastaan näillä tiedoilla Wii U:n julkaisussa ei ole yhtäkään peliä, joka saisi muut konsolit vihreäksi kateudesta. Ei oikeastaan ole vielä edes lupausta sellaisesta pelistä. Nintendon pitää vielä tänä vuonna esitellä joku tosi siisti peli, jolla Wii U -fanboyt voivat vähän nokitella kilpailevien konsoleiden omistajille.

Vaikeapa sitä on millään minuutin teaserillä tehdä mitään sellaista peliä, kun speksit on tiedossa eivätkä ne ole nykysukupolvea paljoakaan paremmat. Tätä sukupolvea on kuitenkin nähty niin pitkään.

Kiinnostaisi toki tietää, mitä Sonyllä ja Microsoftilla on suunnitelmina. Uusia Crysiksen kaltaisia monttu auki tyylisiä graafisia hyppäyksiä ei varmaankaan sieltäkään ole tuloillaan. Jos joku niitä yrittää, niin Sony, koska Sonylla on paha tapa tuoda markkinoille uskomattoman tehokasta rautaa, vaikka se tappaisi firman.
296  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Elintarvikkeiden arvosteluketju : 15.09.2012 17:31
Itse ostelen sipsini akselilla Lay's tai Hot Headz. Sen takia ei kyllä kovin usein tulekaan sipsiteltyä.

Taffelin uunilastut olisi muuten jees, mutta Gba:n mainitsema totaalinen kuivuus latistaa.
297  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi? : 15.09.2012 03:41


Se on täällä. Ja vain... mitä, 4 vuotta myöhässä?

Ainakin ensivaikutelmien perusteella on hirveä hinku palata takaisin Black Mesaan, vaikka onhan tuossa muutama muukin peli täysin koskematta vielä.
298  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Nintendo Direct -tilaisuudet : 14.09.2012 02:50
Vähän tosin mietityttää Kamiyan poissaolo Bayonetta 2:n ohjaajana. Olisi nyt vain tehnyt tämän eikä sitä pilipalipeliä, joka on myös PlatGamesilta tulossa.

Ömmm... jannu tekee jotain vähän tuoreempaa niin heti ollaan huutelemassa pilipalipeliä?

En nyt tähän kommentoi muuta kuin että pelko kompastua johtaa juuri niihin miljooniin jatko-osien jatko-osiin. Mielummin näin kuin esimerkiksi case Kojima.
299  Yleinen / Vapaa sana / Vs: Linkkiketju : 07.09.2012 18:32


Tässä on miehellä ollut hauska idea.
300  Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Pelimusiikki : 06.09.2012 23:04


Tässä on kyllä jotain silkkisen pehmeää.
Sivuja: 1 ... 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 ... 56
Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines