|
542
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: Meneekö flirtit sinulta ohi?
|
: 05.05.2011 17:32
|
En tiedä, kysykää kymmenen vuoden kuluttua.
Flirtit on mulle semmoista korkeamman tason settiä, että kertaalleen on jo tullut jo joku turhautuneena kysymään, että mikä on kun en huomaa päivänselviä merkkejä. En kyllä vieläkään tiedä, mikä on päivänselvä merkki, joten en osaa sanoa kuinka montaa moista merkkiä olen vuosien saatossa missannut.
Jaaaaa... joku muukin lukenut reddittiä?
|
|
|
544
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: Jääkiekon MM-kisat 2011
|
: 30.04.2011 00:36
|
Ei ne koskaan mitään voita vaikka aina sitkeästi toivon ja uskon. Kultaa ole herumassa, vaikka finaalissa johdettaisiin 6-0 ja aikaakin olisi vain 5 minuuttia jäljellä.
|
|
|
545
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: PlayStation 3
|
: 27.04.2011 17:47
|
Tämä on ehkä hölmö kysymys, mutta mistä ihmeestä minä pääsen vaihtamaan PSN:n salasanani?
Itse konsolin puolelta en löytänyt mitään tuollaista kohtaa ja nettisivuilla ilmeisesti pitäisi päästä kirjautumaan sisälle jotta tuollaisia juttuja pystyisi tekemään, joka on tällä hetkellä hieman hankalaa.
Et tällä hetkellä yhtään mitenkään, koska vaihtaaksesi salasanan PSN:ään sun täytyy olla sinne kirjautuneena ja koko verkko on tällä hetkellä alhaalla ja tulee olemaan vielä jonkun aikaa.
|
|
|
548
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä tapahtuu seuraavassa konsolisukupolvessa? (Wii 2, Xbox 720, Playstation 4)
|
: 19.04.2011 20:28
|
Itse uskon että tehoissa ollaan hieman, mutta ei merkittävästi nyky HD -sukupolvea edellä. Ei sen tason tekniikka kun kotikonsoleissa nykyään mitään maksa.
Toisaalta täytyy sanoa, että suuret konsolitehojen harppaukset eivät ole kovinkaan perusteltuja nykymarkkinoilla, missä jo nykyisten laitteen tehojen täydellinen valjastaminen vaatii budjetteja, joihin vain Activisionin ja EA:n kokoisilla jäteillä on oikeasti varaa. Nyt jos koskaan on tarvetta poikkeavalle lähestymistavalle.
|
|
|
549
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 08.04.2011 16:06
|
Joo, ja se SSF4:n Arcade Edition DLC:kin varmistui just. Yllättävää ettei ihan uutta peliä ollut tulossa. Tuli muuten postissa kaikkea kivaa (kuten PS360-piiri), joten täytyy vain todeta, että RIP Tatsunoko-tikku: ja kauan eläköön tuleva uusi (F)reijotikku: Hauskana yksityiskohtana tietää minkä tikun runkoa tässäkin on lopulta käytetty, kun tiiraa johtojen merkkauksia: En vastaa kännykameran aiheuttamista sulaneista silmistä.
|
|
|
550
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Shoot 'Em Up!
|
: 07.04.2011 23:39
|
Onko näitä kukaan muu hommaamassa?
Bullet Soul kiinnostaa, Eschatos ei niinkään. Jälkimmäisessä ei näyttänyt olevan minkäänlaista jippoa, mikä vähän häiritsi. Toisaalta raha on rajallista.
|
|
|
551
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Pelialan nykytila - Ottavatko pelintekijät liian varman päälle?
|
: 04.04.2011 10:17
|
Halvatuotantoiset mobiilipelit -------------------------------------------- EI MITÄÄN-------------------------------------------Suuren budjetin hypepelit.
Pelottava skenaario tulevaisuuden pelimarkkinoista? Ajatus on toki liioiteltu, mutta tähän ollaan kovaa vauhtia menossa.
Eh, en nyt puhuisi liioitelluista ajatuksista, kun melkein tässä pisteessähän jo ollaan. Keskibudjetin pelit on lähinnä Wiillä ja PC:llä, eikä Wiin pelimyynneilläkään aivan kauhean hyvin mene Nintendon takuuvarmojen hittien lisäksi. Tästä voidaan syyttää pitkälti kehittäjiä itseään, joiden ansiosta Wiin pelitarjonta on prosentuaalisesti paljon enemmän shaibaa kuin mikään muu tämän tai edeltävän sukupolven laitteista. PC:ltä löytyy vielä Paradoxin ja 1C:n kaltaisten firmojen julkaisuja, mikäli pitää aivan tietyistä genreistä. Ongelma on myös siinä, että keskiluokan konsolipelit eivät myy, koska hyllyt ovat täynnä suuren budjetin hypepelejä, joita myydään samalla hintalapulla. Sen sijaan, että syyttäisin pelkästään pelaajia moisten pelien alhaisista myynneistä, syyttäisin myös julkaisijoita, jotka kuvittelevat saavansa kaupaksi täyteen hintaan tyhjistä putkahtaneen pelin. Totta kai sitä ostaa siinä kohtaa mielummin sen tutun ja turvallisen takuuviihteen kuin lähtee arpomaan. Useampien kehittäjien pitäisi rehellisesti vain hinnoitella pelit niiden sisällön mukaan. Näinhän jo pitkälti tapahtuukin imuroitavien pelien kanssa, mutta kaupasta ostettavissa peleissä budjettihintaluokka on vielä suhteellisen harvinainen. Tilanne nykyisten suuribudjettisten pelien kanssa on muuten suhteellisen kestämätön luultavasti kaikkien kannalta: voi olla, että tunnetut nimikkeet myyvät juuri nyt, mutta entä tulevaisuudessa, kun väki kyllästyy? Kukaan ei tiedä, miltä Call of Dutyn tulevaisuus näyttää. Sille voi käydä yhtä kehnosti kuin Tony Hawkille ja Guitar Herolle. Ei myöskään tarvita kuin yksi Blurin kaltainen myyntipettymys, että kehitystalo suljetaan. Kun pelit tiivistettäisiin tulisi paljon vähemmän suvantokohtia, turhia täytekenttiä (lentämistä, hyppelyä, ajoa, peleissä joihin se ei kuulu) ja ideat pysyisivät tuoreina. Tämän lisäksi pelien kehitysajat pienenisivät, kustannukset vähenisivät ja tätä myöten riskit laskisivat. Pelien hintakin saattaisi olla lähempänä järkevää 40-50€ kuin 69,90€ tai 79,90€.
Olettaen toki, että kehityksestä suurin osa menee siihen kehitykseen eikä esimerkiksi markkinointiin. Jälkimmäisessä tapauksessa pelien lyhentäminen ei auta hirveästikään. Toisaalta omalla kohdalla risoo pelien turboahtaminen. Peleistä on pitkälti poistettu semmoiset hitaammat kohdat. Koko ajan ollaan sata silmässä. Lopputulos on vähän kuin vuoristorata, jossa ei ole huippuja eikä suvantoja. Tällä on loppupeleissä suhteellisen vähän pelin lopullisen pituuden kanssa, mutta esimerkkinä vaikkapa Biowaren nykyropejen lisääntyvä toiminnan määrä risoo enemmän kuin vähän. Ei sikäli varsinaisesti narisuta peliteollisuuden tilanne, mutta isommat tuotokset (no vaikka ne Biowaren ropet) on selkeästi jääneet paitsioon pienempien (Minecraft, Super Meat Boy, Osmos, Altitude) alta varsinkin yksinpelien kohdalla. Uudesta Starcraftista pidin tosin hirveästi, mutta ei tässä ole oikeastaan aikaa ja kykyä keskittyä kuin yhteen todella kilpailua vaativaan peliin.
|
|
|
553
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: Kysy & Vastaa
|
: 26.03.2011 00:25
|
Täällä tuli jo pari tyyppiä kyselemään henk. koht. teinkö mä jotain.
Olin nukkumassa, en oo ketjuihin koskenutkaan.
|
|
|
554
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Peliostokset
|
: 24.03.2011 16:44
|
Okamiden tosiaan lähtee tilaukseen varmaan tänään, ja viime päivät liekeissä on ollut loistava Ghost Trick. Peli-idea on mitä omaperäisin, toimii ku häkä ja stooristakin löytyy Phoenixien tyyliin sekä yllätysmomenttia että hurttia huumoria. Lyhyehkö tämä vissiin tosin on, kun peli vaikuttaa olevan ihan muutaman päivän pelailuilla aika loppusuoralla, mutta voin silti suositella lämpimästi. Piristävää settiä.
Ghost Trick on muuten hyvä esimerkki pelistä, joka on lähtökohdiltaan omaperäinen ja sitä pelaa nähdäkseen mitä seuraavaksi tapahtuu... mutta se peliosio on suhteellisen turhauttavaa erehdys-uusintasettiä. Jossain chapterissa 16 tällä hetkellä, pelattua tulee kyllä loppuun.
|
|
|
555
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Shoot 'Em Up!
|
: 24.03.2011 16:35
|
Pink Sweetsit on "backordered", mutta saas kattoa saanko myöhäisenä Mattina mitään.
Noh, persaukisuudelle ei tällä hetkellä oikein voi mitään, mutta jumalauta haluan sen Daifukkatsun sellaisena versiona, jota toi mun euroboksikin voi pelata.
|
|
|
556
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
|
: 24.03.2011 16:29
|
Pitää vähän aktivoitua, kun on viime aikoina sortunut lähinnä lurkkailemaan ketjuja kuonasta.
Eli siis Super Street Fighter 4 3D Turbo Awesome Charge Characters Are Broken Edition.
3DS:n Street Fighter, mikä on samalla ehkä jännin ja turhin Capcomin julkaisu vähään aikaan. Peli on vanhentunut, ei sisällä kuin 3D-efektit uutena jippona ja 3DS:n kontrollit eivät sovellu peliin lainkaan. Niitä on koitettu paikkailla kosketusnäyttönapeilla, mutta tulokset ovat... noh...
Kosketusnäytölle saa nimittäin ultrat ja superit napinpainalluksella. Tässähän ei olisi mitään ongelmaa sinänsä (joo, toisin kuin monilla muilla, musta ei ole mitään väärää, että hahmojen liikkeisiin pääsee käsiksi helposti), jos peli olisi oikeasti suunniteltu näitä silmällä pitäen. Ongelma tulee siinä, että päätös kusee balanssin täysin. Option selectejä aivan kaikilla ultrilla? Charge-liikkeitä, joita voi nyt tehdä kävelemällä eteenpäin? Mikään ei ole sen hienompaa, kuin syödä eteenpäin kävelevän Chun-Lin Hosenkaa, vaikka Chunilla ei ole edes latausta. Hieno homma, Hermanni.
Noh, enpä voi sanoa, etten tällaista odottanut.
Sen lisäksi on tullut pelattua Pilotwings Resortia. Peli olisi kyllä tarvinnut muutaman kuukauden lisäaikaa kehitykseen, kun sisältöä on nirkoisesti. Ehdottomasti 3DS:n paras julkkaripeli kumminkin.
|
|
|
558
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Peliostokset
|
: 11.03.2011 20:35
|
Radiant Historian kohdalla täytyy varmaan tässä vaiheessa myöntää, että kyseessä taitaa olla paras DS-peli ikinä. Tykkään kyllä pelin meiningistä todella paljon ja soundtrack on varmaan parasta sitten Shadow of the Colossuksen.
Kiinnostaisi tietää, mistä ostit ton "parhaan DS-pelin ikinä".
|
|
|
559
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: Kysy & Vastaa
|
: 10.03.2011 23:59
|
Ei saatana onko Killzone 3 dubattu suomeksi?
Ei yllätä, onhan joku Resistance 2 dubattu kans suomeks. Niin, kuinkas moni hankki sen Pac-Manin? Onko porukkaa kunnon karkeloita varten vai pitääkö keksiä joku alustariippumaton PC-peli jostain Score Attackiä varten?
|
|
|
560
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Peliaiheiset podcastit
|
: 06.03.2011 23:53
|
Mitäs sanoo modet, oisko liian paha homma jos perustan podcastille oman topicin, johon voi heittää kommenttia jaksoista jne. Tuskin siitä kenellekään haittaakaan on, varsinkaan jos jaksoja on tulossa useampiakin ja keskustelua niistä liittyen.
|
|
|
561
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Pelitarjoukset
|
: 26.02.2011 20:50
|
Löyty taas yks kenkälaatikkokopio Planescape: Tormentia parilla eurolla Lielahden kirppikseltä. Mitä helvettiä? Ja joku vielä väitti, että ne oli harvinaisia.
|
|
|
563
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: The Elder Scrolls V: Skyrim
|
: 24.02.2011 22:00
|
Helvetin eeppiseltähän se traileri vaikutti, mutta haluaisin, että roolipelissä voisi tehdä tehtäviä muutenkin kuin vain olemalla postipoikana ja/tai tappamalla porukkaa. Se oli ongelmana Oblivionissa, se oli ongelmana Fallout 3:ssa, toivottavasti ei tässä kuitenkaan.
Ehkä se on vain nykypäivänä liikaa vaadittu.
|
|
|
564
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Peliaiheiset podcastit
|
: 23.02.2011 16:09
|
Jaa, Retronautsikin heräsi uudelleen henkiin. En tiedä kauanko hupi kestää, mutta ainakin 2 uutta jaksoa on luvassa.
Ei se Jeremy Parish sitten podcastaamista vihannutkaan niin paljoa.
|
|
|
565
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Deathsmiles Xbox 360
|
: 23.02.2011 01:25
|
Sainpa oman Deluxe-version pelistä tänään. Pitääpä pistää illemmalla testaukseen. Tässä on iso kasa pelaamatta ja testaamatta tavaraa, niin ei varmaan pääse perehtymään syvemmin kuin aikaisintaan muutaman päivän kuluttua. EDIT: Jaa että täydet achit saadakseen täytyy pelata Mega Black Label Level 999:llä läpi ja ekasta kentästä lähtien alkaa jo näkymättömien vastustajien gangbang? Selvä.
|
|
|
568
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: Mitä tapahtui tänään?
|
: 19.02.2011 21:17
|
Aika jännää, kun itelläkin loppu määrittelemättömäksi ajaksi tuo juopottelu, juurikin lumihankeen sammumisen, huuto-oksentamisen ja 24 tunnin paaston jälkeen. Parasta känniä ei koskaan muista, mutta pahinta krapulaa ei ikinä unohda.
Aattelin lopetella ton viinanjuonnin.
|
|
|
569
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 19.02.2011 16:12
|
Luotettavien lähteiden mukaan MvC3:n nettikoodi on täyttä paskaa.
What happen?
Kiinnostaa tietää ihan siltä kantilta, kun Capcomilla on todistettavasti käytetty GGPO:ta niiden julkaisuissa. Mikä tässä nyt kusi?
|
|
|
|