Jos ajetaan sunnuntaisin tai perjantaisin, voin osallistua.
Perjantai kävisi minulle, mutta jos nyt huomenna ajettaisiin? Voidaanhan jatkossa ajaa vaikka Perjantaina ja Lapinpoika näin pääsee ajamaan sarjaan myös, onko paha päivä perjantai?
Ketkä ovat pelanneet pelin vaikealla läpi? Itse vedin normaalilla ja kohta vaikea vedetty, enään se viimeinen osuus, mutta en saa pelattua läpi. Viimeinen osuus ei lopu millään, pelasin vartin loppua ja en kuollut siinä kertaakaan, mutta ei loppunut millään, kauan teillä kesti (vaikea vastus)?
Ei haittaa vaikka jäät pois jos muut tulevat. Tuut sitte ensi lauantaina jos sarja saadaan käyntiin.
Slexin voi vetää yli listasta. Hän ilmoitti minulle ettei aja enää PLF1 sarjassa. Minulla on pari kaveria jotka ehkäpä haluaisi ajaa PLF1 sarjassa, kysyn heiltä kun saan heidät kiinni Tieto Slexin lopettamisesta oli ollut mulla jo parisen tuntia, mutta en päässyt Pelaajalaudan sivulle Sivun lataamisessa oli jtn ongelmia.
Lainaus
- ?: NonRunner ja Max out - Lotus-Renault:Slex ja IceCold - Mercedes GP: SuoBBis - Red Bull: Peni ja JuhohFin - McLaren: Jeskuli - Scuderia Ferrari: Jonii13 (Super-Jesse12)
Edit
Tietoa muuten Runnerista, Max Outista ja SuoBBiksesta? Eivät ole kommentoineet pitkään aikaan mitään tähän aiheeseen.
Miten on mahdollista muokata jotain netistä löydettyä kuvaa ja lisätä se sitten avatariksi? Olen jo pystynyt kuvaa muokkaamaan, mutta miten saan sen omista tiedostoista avatariksi?
Laita se vaikka Pelaajalaudan tiedoistoihin, kopioi se linkki ja liitä profiilikuvaksi.
Voisko joku kertoa että ketkä ajaa ja millä autolla ja myös ilmoittaa vanhoille kuskeille että lauantaina ajetaan kello 20:00.
PLF1 starttaa siis, koska meitä on seitsemän kuskia, eikö voisi noita kuskeja jotenkin yhdistellä, koska hölmöä, että noin monta erillaista tallia. Eihän niiden tarvitse vaihtaa autoja jos eivät halua
Lainaus
- ?: NonRunner ja Max out - Lotus-Renault: Slex ja IceCold - Mercedes GP: SuoBBis - Red Bull: Peni ja JuhohFin - McLaren: Jeskuli - Scuderia Ferrari: Jonii13 (Super-Jesse12)
Edit
Slexille ilmoittelin, mutta en saanut msn vastausta häneltä.
Ensimmäinen kausi ajettu, aika siirtyä seuraavaan. Syystä tai toisesta en saanut haluamaani tarjousta Mercedekseltä tai McLarenilta (Renaultkin olisi kelvannut), joten jatkan Force Indialla. Brasiliassa tuli voitto niin täydelliseen näytös tyyliin, että Amateur vaihtuu yhtä kovempaan, 46s 20% kisassa on aika pitkä jo. Jos tämän kauden jälkeen saisi sen sopparin sitten McLareniin.
Jostain muistelen lukaisseeni että tuolla se sateen mahdollisuus olisi lähes olematon, joten sen perusteella tuon päättelin. No onneksi vain harjoituksissa, ei mene taas kisa pilalle kun sataa ja botti menee vähän turhan hyvin.
Tuota en ole päivityksen jälkeen huomannut. Päin vastoin, kun ajoin Co-op:ia Team Lotuksella olin yhdeksäs ja kuivalla kelillä taistelen sijoista 15-24. Vauhtinikin sateella on Team Lotuksella kovempaa kuin Lotus-Renaltilla ja kuivassa jään 2 sekuntia kierroksella
E:Miksi muuten AI käy varikolla 20% sadekelin kisassa. Itse selviää ilman pysähdystä ja voittaa n. 20 sec
Minulla taas AI ei käy välikelissä kertaakaan varikolla ja joudun käymään kerran ainakin, koska välikelin renkaat sulaa alle aika nopeasti.
Kaudella 2013 ajaa kolme suomalaista: Heikki Kovalainen, Kimi Räikkönen ja Nico Rosberg
Eikö kaudella 2012 aja ''kolmea suomalaista''?
Nico on saksalainen ja suomalainen tai toisten päin. Itse en henk. kohtaisesti juhlista jos/kun Rosberg voittaa mestaruuden, en edes kannata Nicoa.
Red Bull ja Ferrari jättävät talliyhdistyksen (FOTAn), niin väitetään.
Kyllä ajaa, jos Rosberg mielletään suomalaiseksi ja tällä tavallahan perjantai harjoituksissa ajaa "neljä" suomalaista eli Kovalainen, Räikkönen, Bottas ja Rosberg
E: Onkos semmosta ennen tapahtunutkaan, että olis neljä suomalaista samassa sessiossa?
Eipä taida olla, koska suomalaisia F-1 kuskeja ei ole paljon.
Pastor Maldonado jatkaa kisakuskina ja Bottas testikuskina, Sutil Pastorin kaveriksi?
Varmaan todennäköisin vaihtoehto.
Bottas solmi sopimuksen Williamsin kanssa varakuskin paikasta, ja pääsee ajamaan 15 perjantaiharjoitukset kauden aikana. Hieno juttu Perjantaisin nähdään kolme suomalaista.
Olisko yhtään mahdotonta että kaudella 2013 kuninkuusluokkaa ajaa kolme suomalaista?
Bottaksen kannalta parasta kai olisi, että Barrichello jatkaisi vielä vuoden, koska silloin vuoden kuluttua ainakin vapautuisi mahdollinen kisakuskin paikka. Jos Sutil talliin tulee, niin ajelee varmasti useamman vuoden ja Maldonadoakaan tuskin pois potkitaan niin kauan kuin Venezuelan rahahanat pysyvät auki eli näyttäisi huomattavasti huonommalta Bottaksen kannalta.
Kyllä se Barrichello varmaan vuoden ajaa ja Bottas siirtyy kaudella 2013 Williamsin rattiin, koska jos Williams antaa noin monta perjantainharjoitusta Bottakselle niin on se merkki valmistautumisesta
Nyt kun melkein kaikki ellei kaikki sarjat ole loppu tältä vuodelta niin FIA jakaa palkinnot palkintogaalassa joka järjestetään Intiassa. Tietääkö joku millon gaala on?
Joulukuussa, muuta en tiedä. Miksi muuten se on Intiassa tällä kertaa?
Loput kuskit lisätään myöhemmin, kun varmuus kuskeihin saadaan.
Paluun tekevät kuski(t)
> Kimi Räikkönen tekee paluun Lotukselle. Räikkönen lopetti F1 ,kun sai potkut Ferrarilta 2009 kauden päätteeksi. > Pedro De La Rosa tekee paluun kisakuskiksi HRT:lle. Pedro tuurasi Kanadassa Péreziä ja ajoi kisoja Sauberilla kaudella 2010 ,kunnes sai potkut. > Romain Grosjeans tekee paluun Lotukselle Kimin tallikaverina. Romain ajoi loppukauden Renaultilta 2009, koska Piquet sai Renaultilta potkut paljastettuaan Singaporen kolariskandaalin. Grosjean on ajanut kaudella 2011 Lotus-Renaultilla perjantainharjoituksissa pariin otteeseen.
Uudet kuskit
> Charles Pic, tekee debyytin Marussian ratissa > Jean-Eric Vergnen tekee debyytin Red Bullin sisartallissa, Toro Rossossa.
Formula 1 2012 Kisakalenteri
18.3. Australian GP 25.3. Malesian GP 15.4. Kiinan GP 22.4 Bahrainin GP 13.5. Espanjan GP 27.5. Monacon GP 10.6. Kanadan GP 24.6. Euroopan GP (Valencia) 8.7. Iso-Britannian GP 22.7. Saksan GP (Hockenheim) 29.7. Unkarin GP 2.9. Belgian GP 9.9. Italian GP 23.9. Singaporen GP 7.10 Japanin GP 14.10 Korean GP 28.10 Intian GP 4.11 Abu Dhabin GP 18.11 USA:n GP (Kisa paikka vaakalaudalla) 25.11 Brasilian GP
Renkaat kaudella 2012:
Yksitellen:
Kauden 2012 autot:
Caterham CT01
McLaren MP4-27
Sahara Force-India VJM05
Ferrari F2012
Lotus E20
Sauber C31
Red Bull RB8
ToroRosso ST7
Williams FW34
Mercedes W03
Sääntömuutokset kaudelle 2012 > Harjoituksissa saa jatkossa käyttää kaikkia käytössä olevia renkaita. > Vaihteet: Ykkösvaihdetta on käytettävä 100 kilometrin tuntinopeuteen asti > Testikielto kumotaan osittain. > Turva-auton tullessa radalle kierroksella ohitetut autot saavat ohittaa kärkijoukon, jotta ne eivät olisi kärkiautojen tiellä. Edellisen kerran tämä sääntö oli kaudella 2008. > Kun kisa keskeytetään, pääsevät varikolla olleet autot jatkamaan kilpailua siltä sijalta, jolla ne olivat kesketyshetkellä. > Kisan kesto on kasvatettu maksimissaan neljään tuntiin. > Pulttipistoolit: Vain ilmalla ja typellä toimivat sallitaan. Heliumia hyödyntävät nopeammat ja kalliimmat pulttipyssyt kielletään. > Pakoputket: Pakokaasujen aerodynaamiseen hyödyntämiseen on puututtu rajoittamalla pakoputken pään kokoa ja asentoa (Pakoputken pitää osoittaa taaksepäin). > Kolaritestit: Uuden auton on läpäistävä kolaritestit jo ennen ensimmäistä ratatestiä. > Keula: Maksimikorkeutta on pudotettu, jotta kuskien turvallisuus paranisi törmäystilaanteessa. Nokka ei nouse niin herkästi ilmaan kuin aiemmin. > Puolustava ajaminen: Kuljettaja ei saa palata ihanneajolinjalle poistuttuaan siitä puolustarkoituksessa. Hän ei saa palata ajolinjalle ennen kuin jättää auton leveyden verran tilaa sisäkurviin.
Selvennys:
1) Edellä oleva kuljettaja lähestyy mutkaa 2) Takana oleva kuljettaja yrittää ohitusta sisäkautta 3) Edellä oleva siirtyy pois ajolinjalta puolustaakseen sijoutustaan 4) Hän ei saa palata ajolinjalle ennen kuin jättää auton leveyden verran tilaa sisäkurviin.
Aikovatkohan Codemastersin pojat vielä korjata DRS paikat oikeiksi, vai antavatkohan he asian olla? Haluaisin oikeat DRS alueet! asiahan on aika pieni ja merkityksetön, mutta silti...
Ainakin lupasivat, eriasia ,että kauan siinä kestää
Kyllähän Petrov jatkaa Lotuksella. Hänhän ajoi hienosti Melbournessa kolmanneksi, vielä, kun auto oli hyvä. Senna on vaihtoehto, mutta eiköhän Kimi - Vitaly nähdä. Lotuksen toinen tai ensimmäisen kuskin julkistaminen venyy, koska Lotus haluaisin Kubican rattiin takaisin ja yrittää saada infoa Kubican tilasta.
Senna ollut kyllä suuri pettymys F1-urallaan, ei voi ymmärtää miksi Heidfeld sai potkut tämän tieltä...
Mä en näe asiaa ihan näin.
Ekalla kaudella alla HRT, joka oli 2010 vielä paljon enemmän jäljessä kuin mitä tänä vuonna olivat. Autossa oli niin paljon vikoja pitkin vuotta, että oli vaikeaa saada selvyyttä milloin Senna oli tallikaveriaan hitaampi esimerkiksi teknisten vikojen takia. Todennäköisesti kukaan tavallinen kuolevainen ei olisi voinut antaa kovin teräviä näyttöjä 2010 HRT:llä.
Tällä kaudella Senna tuli täysin kylmiltään Rellun rattiin. Kun takana vain vuosi F1-kokemusta, ei tilanne ollut todellakaan helppo. Silti on kyennyt ajamaan Petrovia vastaan monin paikoin hyvin kilpaa ja antanut vahvat näytöt parissa aika-ajossa (muun muassa Spa ja Interlagos). Myös Monzan kisasuoritus oli mainio.
Virheitä on toki tullut, mutta kokemattomuuden piikkiin voi laittaa osan. Mitä Senna saisi aikaan kunnon valmistautumisella ensi vuonna? Sen haluan nähdä. Räikkönen-Senna, uskon tähän kuin rahavuoreen.
Sennalla hienoja taidon näyttöjä Brasiliassa, aika-ajoissa hieno sijoutus. Harmi, että kisa meni pilalle Schumacherin kanssa pienen kolarin ja oudon rangaistuksen takia.
Mutta pitää muistaa, että Lotus (lotus-renault) rakensi auton diffuusorin mukaan.Mutta sehän otettiin pois käytöstä kesken kauden ja siitä alko lotuksen alamäki...silloin kun oli diffuusorit oli käytössä niin petrov nappas 3.sijan australiassa...
Eikö se ollut se pakoputki systeemi sivulla?
Jep, se haitto Lotuksen kulkua tällä kaudella, katsotaan nyt miten kaudelle 2012 syntyy auto.