Tähän väliin eilen julkaistu ihan mielenkiintoinen artikkeli peliteollisuuden nykytilasta.
The Day the Gaming Industry Died: Impressions from E3 2010The games industry has had a massive problem from day one, one that nobody is quite sure how to fix. This problem is the reason thousands of arcades had to close down after the 80s, and it's why Atari, Sega, NEC and countless other electronics giants had to bail out of the console business after losing millions. It's the reason why even Microsoft has lost billions on its gaming division.
The problem is that video game players simply won't keep playing without a new gimmick every five years or so. Where people have been happy watching celluloid movies for like 80 straight years, for whatever reason gamers won't keep playing games unless given a completely new format every half decade.
--
That's a huge problem for the industry; it costs billions to develop a new console from scratch. It's getting to the point that game makers can't make a profit off the last console in the five years before gamers have given up on it and started demanding a new one.Joten ratkaisuksi casual-markkinat ja gimmick-lautoja. Lisäähän se toki myyntiä muutenkin, vaikkei kusessa muuten vielä oltaisikaan. Shovelwaren investointi-myynti -suhde on aika lyömätön.
Pelaajana, joka on retropelien ja 2D-pelien perään, on hiukan vaikea uskoa tuota. Ne Pelaajat kuitenkin ovat mukana vuodesta toiseen. Tietty kulut kasvaa ja myyntejä pitää saada lisää, mutta itse pelaajat eivät kylä häviä minnekkään.
Tosin heti perään sanon että en tietenkään lukenut koko juttua ennen tätä kommentointia
Mutta siis tuohon "The problem is that video game players simply won't keep playing without a new gimmick every five years or so". Totta kai trendit vaihtelee (kuten elokuvissakin), mutta itse pelaaminen ei pelaajista lähde kuin hakkaamalla.