|
Näytä kirjoitukset
|
Sivuja: [1] 2 3 4 5 6 ... 30
|
1
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Hype - uutiset, uutuudet ja mielenkiintoiset asiat and things of that nature
|
: 29.06.2023 00:19
|
Nintendon isoin juttu oli happoisin Mario mikä on nähty.
Kiinnostuin tästä kommentista ja kävin etsimässä YouTubesta videon, josta sai käsityksen, mistä on kyse. Tässä linkki: https://www.youtube.com/watch?v=5_RInEohkwA. Tämä Super Mario Bros. Wonder näyttää varsin hyvältä. Perinteistä kaksiulotteista tasohyppelyä uusilla ideoilla. Muistutti jonkin verran Super Mario Worldia. Alkoi kiinnostamaan minua. Julkaistaan 20.10.2023. Lisäksi samassa 21.6.2023 Nintendo Directissä oli Super Mario RPG, joka kiinnosti myös. Täytyy seurailla, tuleeko siitä hyvä. Eivät ole oikein noi uudemmat Paper Mariot päässeet Thousand-Year Doorin tasolle, joten hyvälle RPG-Mariolle olisi paikka vapaana. Ehkä Super Mario RPG voisi sen paikan täyttää.
|
|
|
2
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
|
: 29.06.2023 00:01
|
Olen ehtinyt pelaamaan muutamia tunteja TotK:ia. Ihan alkuvaikutelma oli se, että tunnelma pelissä on vahva ja peli tuntuu tarinavetoisemmalta kuin BotW. Tietyllä tapaa tuli mieleen Majora's Mask siitä, että se hyödynsi edeltäjänsä pelimoottoria ja tekniikkaa; samalla tavalla TotK hyödyntää ja parantaa BotW:n tekniikkaa. Majora's Mask -assosiaatio on hyvä asia, koska MM on yksi suosikki-Zeldoistani.
Hieman karvas maku käväisi suussa kuitenkin, kun pelin alussa tuli tehtäväksi käydä kolmessa pyhäkössä ratkaisemassa pulmia ja saamassa taikavoimia. Tämä taas oli liian samanlaista kuin BotW:ssa. Kaavamaista. Itse en välittänyt BotW:n pyhäköistä. Jäin kaipaamaan oikeita luolastoja ja temppeleitä. Karvaus kuitenkin hälveni sitä mukaa, kun etenin aloituspaikassa. Etenemisessä aloituspaikassa oli tietynlaista johdattelevaa lineaarisuutta, josta pidin. Lineaarisuudesta pystyi enemmän tai vähemmän poikkeamaan, mutta itse ainakin pidin lineaarisesta etenemisestä, koska kokemus tuntui silloin suunnitellummalta ja liikkumiseen liittyviä haasteita oli kiva ratkoa (esimerkiksi veden ylitys). Toisekseen karvautta hälvensi luolat. Ne olivat hauska ja piristävä uusi juttu.
Aloitusalueen lopuksi maan kamaralle laskeutuminen, tai oikeastaan putoaminen, oli upea kokemus. Uskomatonta, että tällaisia pelikokemuksia pystytään nykyään tekemään ilman lataustaukoja! Hämmästyttävää. Maan kamaralla peli on jatkunut tarinavetoisena. Vaikuttaa hyvältä. BotW oli hyvä, mutten halua pelata samanlaista haahuilu-Zeldaa toistamiseen.
|
|
|
3
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: Ilmoituksia, bugeja ja parannusehdotuksia
|
: 23.06.2023 14:42
|
Fraeon jelppasikin jo modena unohdettuani salasanan, mutta tuon vielä tätä kautta ilmi, että skulaakohan tuo salasanan palautus sähköpostitse päivitysten myötä niinkun pitäisi? Joskus aiemmin on toiminut, mutta nyt ei tullut mitään viestiä edes roskapostiin.
Kiitos ilmoituksesta ja pahoittelut hitaasta vastauksesta. Testasin salasanan palautusta ja näyttäisi tosiaan siltä, että sähköposti jää saapumatta. Korjaan ongelman lähiaikoina. Sähköpostien vastaanottamiseen liittynyt ongelma on nyt korjattu. Ongelma oli siinä, että sähköpostit jäivät erilaisten roskapostisuodattimien haaviin. Suodattimien mielestä sähköpostit näyttivät parin teknisen ongelman johdosta niin pahalta, että sähköpostit hylättiin täysin eivätkä ne päätyneet edes roskapostikansioon. Mutta nyt ongelma on tosiaan ratkaistu eikä sähköpostien pitäisi päätyä suodattimien haaviin.
|
|
|
4
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
|
: 28.05.2023 09:02
|
Niin kuin Peliostokset-ketjussa tuli mainittua ostin tämän uusimman Zeldan itselleni kesäpelattavaksi. Tulee olemaan mielenkiintoista, koska olen täydellisessä pimennossa siitä, minkälainen peli on tarkemmin. Toki se on Zelda, joten siitä voinee päätellä paljon, mutta varmaan on paljon yksityiskohtia, joista en tiedä. En ole lukenut yhtään ennakkoa tai arvostelua. Ainut video, jonka olen nähnyt, on se monta vuotta sitten julkaistu julkistusvideo. Jostain muistelisin, että peli sijoittuu BotW:ia edeltävään aikaan. Jää nähtäväksi, olenko ihan väärässä. Joka tapauksessa taitaa olla ensimmäinen kerta, kun olen näin pimennossa uudesta Zeldasta. Orkkis Switchin joyconien tatit alkaneet driftailemaan melko häiritsevästi, joka etenkin Zeldassa korostuu. Pitänee ostaa uusi pari niin pystyy nauttimaan tästä hand heldinä kesän reissuissakin.
Joyconien tattien viettämisen pystyy korjaamaan aika helposti avaamalla ohjaimen ja laittamalla pienen kartonkipalan tatin alle. Itse korjasin oman ohjaimeni.
|
|
|
5
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: Ilmoituksia, bugeja ja parannusehdotuksia
|
: 27.05.2023 11:41
|
Fraeon jelppasikin jo modena unohdettuani salasanan, mutta tuon vielä tätä kautta ilmi, että skulaakohan tuo salasanan palautus sähköpostitse päivitysten myötä niinkun pitäisi? Joskus aiemmin on toiminut, mutta nyt ei tullut mitään viestiä edes roskapostiin.
Kiitos ilmoituksesta ja pahoittelut hitaasta vastauksesta. Testasin salasanan palautusta ja näyttäisi tosiaan siltä, että sähköposti jää saapumatta. Korjaan ongelman lähiaikoina.
|
|
|
6
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Peliostokset
|
: 27.05.2023 11:34
|
Kävin viime viikolla oikein pelikaupassa ja siellä olikin omalla mittapuullani paljon pelattavaa ostettavana. Seuraavat ostin itselleni pelattavaksi kesälomalla: Lisäksi pitää hankkia vielä digitaalisena versiona Resident Evil 4 2023:n PC:lle. Harmi, että sitä ei saa fyysisenä versiona. Todellisuudessa ehtinen kesälomalla pelaamaan näistä vain Zeldaa ja Haadesta. RE4:sta pelaan varmaan sitten, kun pääsen jatkamaan ”pelaa kaikki RE-pelit läpi”-projektiani. Metroid Prime Remasteredin hankin etupäässä keräilymielessä. Minulla on Metroid Primesta pari muutakin kappaletta, mutta edelleen se ainut kappale, jonka olen avannut ja pelannut lukuisia kertoja on se ensimmäinen hankkimani GameCuben eurooppalainen PAL-kappale.
|
|
|
7
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: Pelaajalauta toimii taas
|
: 10.12.2022 23:06
|
Pyörin testiksi eri puolilla sivustoa, ja oman profiilin My files -osio näyttää olevan rikki. Muuta toimimatonta en äkkiseltään löytänyt.
Tämä ongelma on nyt korjattu. Lanttu avuliaasti ilmoitti, että Pelaajalauta oli ollut muutaman päivän nurin. Kiitos ilmoituksesta! Sivusto oli lakannut toimimasta, kun palvelinylläpitäjä edelleen päivitti palvelimen PHP-version versiosta 7.4 versioon 8.0. Tämä tapahtui 28.11.2022 klo 20:00. PHP-päivitys aiheutti uusia muutostarpeita koodiin, koska uudempi PHP-versio poisti tuen tietylle vanhentuneelle syntaksille. Tein syntaksinkorjauksen pikaisen vanhentuneen syntaksin etsimisen pohjalta. Voi olla, että jotkin sivuston näkymät tai toiminnot eivät vielä toimi oikein. Mutta perustoimintojen pitäisi kuitenkin toimia. Teen lähipäivinä perusteellisemman syntaksinkorjauksen koodiin. Jos havaitsette toimimattomia näkymiä tai toimintoja, pyydän ilmoittamaan tähän ketjuun tai Ilmoituksia, bugeja ja parannusehdotuksia-ketjuun. Tyypillisin ongelmien ilmenemismuoto on, että selaimeen tulee näkyviin täysin valkoinen sivu, jossa ei lue mitään. Just töissä tullut kirottua sovellusylläpitäjiä, jotka on viime tipassa liikkeellä näiden sovellustensa päivittämisien kanssa. Kai katoit samalla että pelaa myös 8.1:n kanssa? Vuoden päästä on 8.0 liipasimella. https://www.php.net/supported-versions.phpKiitos tästä PHP 8.1 huomiosta. Kirjoitan nykyään toisilla ohjelmointikielillä kuin PHP:llä, joten ei tule kauhean hyvin seurattua enää PHP-uutisia. Ylläpidän kyllä joitakin muitakin PHP-pohjaisia sivustoja, mutta ne on mun omilla palvelimilla, joilla on Debian Linux. Debianissa mennään vielä PHP:n versiolla 7.4. Joten tuli sikäli puskista tämä Kapsin PHP 8.0 -päivitys. Päivitin kehitysympäristööni tuoreimman PHP-version eli 8.2:n ja testailin kehitysversiota Pelaajalaudasta sillä. Mikään ei mennyt rikki sen kanssa, mutta joitakin deprekaatiovaroituksia tuli kyllä liittyen tulevaisuudessa poistuvasta tuesta joillekin vanhentuneille asioille. Modernisoin koodin niiltä osin. Pelaajalauta on nyt siis valmiiksi 8.2-yhteensopiva, josta voi olla hyötyä, kun palvelinylläpitäjä päivittää PHP:tä versiosta 8.0 eteenpäin. Jostain syystä en ollut viime vuonna lisännyt itselleni sivustomonitorointia, joka hälyttäisi automaattisesti, jos Pelaajalauta lakkaisi toimimasta. Laitanpa nyt monitoroinnin toimintaan, jotta saan jatkossa nopeammin tiedon, jos jotain häikkää tulevaisuudessa ilmenee.
|
|
|
8
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: Pelaajalauta toimii taas
|
: 01.12.2022 14:26
|
Lanttu avuliaasti ilmoitti, että Pelaajalauta oli ollut muutaman päivän nurin. Kiitos ilmoituksesta! Sivusto oli lakannut toimimasta, kun palvelinylläpitäjä edelleen päivitti palvelimen PHP-version versiosta 7.4 versioon 8.0. Tämä tapahtui 28.11.2022 klo 20:00. PHP-päivitys aiheutti uusia muutostarpeita koodiin, koska uudempi PHP-versio poisti tuen tietylle vanhentuneelle syntaksille. Tein syntaksinkorjauksen pikaisen vanhentuneen syntaksin etsimisen pohjalta. Voi olla, että jotkin sivuston näkymät tai toiminnot eivät vielä toimi oikein. Mutta perustoimintojen pitäisi kuitenkin toimia. Teen lähipäivinä perusteellisemman syntaksinkorjauksen koodiin. Jos havaitsette toimimattomia näkymiä tai toimintoja, pyydän ilmoittamaan tähän ketjuun tai Ilmoituksia, bugeja ja parannusehdotuksia-ketjuun. Tyypillisin ongelmien ilmenemismuoto on, että selaimeen tulee näkyviin täysin valkoinen sivu, jossa ei lue mitään.
|
|
|
9
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Virallinen Nintendo Switch -mutusteluketju
|
: 28.12.2021 18:16
|
https://www.youtube.com/watch?v=Vid8lIXmZwE&t=401sJoyconien driftailu muuten loppui tuolla korjauksella. Ohjaimen hieman kuluessa syntyy jokin kosketushäiriö. Jokin osa ei enää pääse koskemaan toiseen osaan. Siihen on yksinkertainen korjaus. About käyntikortin paksuinen ja postimerkin kokoinen pahvinpala sinne sisälle, ni johan toimii. Korjauksessa kesti viisi minuuttia. Hyvin helppoa itsekin tehdä se. Onneksi näin. Käsikonsolimoodissa pelaaminen oli jo toivotonta driftailun vuoksi, enkä todellakaan ole ostamassa niin kalliita uusia joyconeja, kun ei ollut varmuutta, etteikö vika uusiutuisi. Mahtavaa! Pitääpä kokeilla tätä. Mulla on yksi vasemman käden joycon, joka viettää vähän väliä vasemmalle. Maahantuojan tarjoama asiakaspalvelu huoltoasioissa oli sen verran nihkeätä, etten lähettänyt ohjainta huoltoon, vaikka olin valmis maksamaan siitä.
|
|
|
10
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Metroid Dread | "Nearing the final stages of completion"
|
: 28.12.2021 15:36
|
Metroid Dread on kyllä mielestäni parhaita pelejä viime vuosina. Pokkasi myös parhaan Nintendo Switch -pelin paikan minulta. Metroid Dreadin kolme parasta asiaa ovat aivan selvästi pelihahmon ohjattavuus ja animoinnit, pelin rytmitys siten, että toiminnallisemmat osiot vaihtelevat nerokkaan hienosti rauhallisempien tutkimisosioiden välillä, ja Chozo-taustatarina. Chozot ovat olleet pelisarjan osasta toiseen läsnä tavalla tai toisella, mutta nyt ensimmäistä kertaa ne olivat keskeisemmässä osassa tarinaa.
Pelin alussa olin vähän harmistunut, ettei pelissä ollut mitään skannattavaa tai lokeja luettavana. Pelimaailma tuntui hieman merkityksettömältä ilman taustatarinaa. Mutta pian tajusin, että tällä kertaa tarinaa kuljetetaan ja tietoa annetaan välivideoissa. Tämä oli mukavaa vaihtelua, koska sen myötä tuli tunne, että tarinan tapahtumat etenevät pelaajan mukana sen sijaan, että pelaaja olisi kuin rikospaikkatutkija, joka tulee paikalle vasta, kun kaikki on jo tapahtunut.
EMMI-robotit olivat hyvä lisä. Ne tekivät liikkumisen vaaralliseksi tietyissä paikoissa. Niitä oli myös sopiva määrä, joten itselläni ei mennyt maku niihin. Varsinkin viimeinen EMMI oli miellyttävän piinallinen. Myös muut isommat vastukset olivat erinomaisia. Quick time event -tyyppisissä counter-liikkeiden määrässä pysyttiin hyvän maun rajoissa. En kyllä tiedä, oliko counter-kyky ylipäätänsä täysin tarpeellinen. Mutta eipä sen olemassaolo hirveästi vaivannut.
Heikointa pelissä oli selvästi musiikki. Vesimaailman musiikki oli hyvää kuten Ephram sanoi, mutta muuten musiikit eivät jääneet erityisemmin mieleen.
|
|
|
11
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
|
: 28.12.2021 15:17
|
Kiitos vinkistä! Yritänpä saada ton Steady Body charmin.
Jatkoin eilen peliä ja pääsin sieniluolastoon. Meno alkoi maistua paremmin, koska se alue on tunnelmaltaan satumaisempi. Sain myös seinähyppykyvyn. No nyt pelihahmoa alkaa olla kiva liikutella. Pelin potentiaali alkaa näkymään. Jatkan vielä eteenpäin puskemista.
|
|
|
12
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
|
: 27.12.2021 21:30
|
Ostin itselleni joululahjaksi paljon kehutun Hollow Knightin. Olen pelannut sitä nyt muutaman tunnin. En ole toistaiseksi päässyt pelin imuun. On ollut vähän pakkopullaa. Ihmettelen tätä hieman, koska pidän kuitenkin metroidvanioista ja pelin pitäisi paperilla olla muutenkin mieleeni. Sinänsä peli on hieno ja sen toteuttamiseen on selvästi käytetty vaivaa. Viimeksi pelaamani vastaavanlaiset pelit ovat Metroid Dread, Iconoclasts, Shinsekai Into the Depths ja SteamWorld Dig 2. Kukin niistä imaisi mukaansa varsin nopeasti. Mutta jokin tökkii Hollow Knightin kohdalla. Olen onnistunut tunnistamaan ainakin pari asiaa, jotka silittävät vastakarvaan.
Ensinnäkin pelihahmo liikkuu mielestäni liian hitaasti. Huoneesta toiseen taapertaminen on raskaan tuntuista. Moni vihollinen on aika ärsyttävä ja lähinnä tiellä. Vihollisten lyöminen tuottaa rekyylin, joka potkaisee pelihahmoa taakse päin. Se korostaa liikkumisen raskautta, kun jokainen isku täytyy ajoittaa ja iskun jälkeen täytyy siirtää pelihahmoa eteenpäin, ettei tipahda kapealta alustalta rekyylin mukana. Päihitin juuri Hornetin ja sain syöksykyvyn. Se on auttanut vähän tekemällä liikkumisesta nopeampaa.
Toisekseen pelin musiikki on kieltämättä kaunista, mutta musiikki, pelin värimaailma ja pelin muukin tunnelma on kuitenkin hyvin melankolinen. Se ei oikein herätä intoa tai mielenkiintoa tutkia pelin maailmaa. Tunnelma muistuttaa mielestäni aika paljon Don't Starve -pelisarjan pääpeliä, joka ei myöskään houkuta minua pelaamaan. Don't Starven pelimekaniikassa ei kuitenkaan ollut vikaa, koska Don't Starve Shipwrecked on paljon innostavampi, koska sen tunnelma on erilainen. Sinänsä kyllä pidän tummemmasta tunnelmasta peleissä.
En tiedä, pitäisikö minun yrittää jatkaa Hollow Knightin pelaamista. Muuttuuko meno paremmaksi, kun pelissä pääsee pidemmälle? Tottuuko pelihahmon raskaaseen liikehdintään vai saako pelihahmo myöhemmin lisää kykyjä, joiden myötä se alkaisi liikkumaan sulavammin ja jouhevammin? Entä muuttuuko pelin tunnelma tai saako se muita sävyjä?
|
|
|
13
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: Pelaajalauta toimii taas
|
: 09.05.2021 17:19
|
Olen seuraillut sivuston toimintaa maaliskuun korjauksien jälkeen ja kokeillut harvemmin käytettyjä toimintoja. En ole havainnut toimintoja, jotka olisivat ennen palvelinpäivitystä toimineet ja jotka eivät enää toimisi. Minun nähdäkseni maaliskuun korjaukset onnistuivat siis hyvin, koska kaikki tuntuu toimivan oikein. Jos kuitenkin havaitsette vielä ongelmia, laittakaa ihmeessä viestiä tähän ketjuun tai vaihtoehtoisesti Ilmoituksia, bugeja ja parannusehdotuksia-ketjuun. Päivitin etusivun ”Mikä on Pelaajalauta?”-tekstin ajan tasalle. Lisäsin tekstiin EU:n tietosuoja-asetuksen myötä yleistyneen käytännön mukaisesti tietoa siitä, miten sivuston käyttäjätietoa käytetään (ei käytetä), miten sitä kerätään (ei kerätä) ja minkälaisia evästeitä sivusto asettaa selaimeen (vain toiminnan kannalta välttämättömiä). Käyttäjätietoa ei tulla käyttämään eikä keräämään eikä tarpeettomia evästeitä tulla asettamaan jatkossakaan. Lisäsin PayPal-linkin tekstiin, jonka avulla ylläpidolle (eli käytännössä minulle) voi halutessaan lahjoittaa sopivaksi katsomansa summan. Lahjoittaminen on täysin vapaaehtoista. Lahjoitetut summat menevät ylläpitokustannusten kattamiseen.
|
|
|
14
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
|
: 03.04.2021 11:15
|
Ilmeisesti löytyy joku 28 eri endingiä, mutta en jaksa enempää.
Ilmeisesti peli alkaa vasta kolmannella läpipeluulla. Joo, ymmärsin että tarinaa on paljon vielä ekan endingin jälkeen. Itse pelaaminen ei kuitenkaan ollut niin hauskaa, että jaksaisi upottaa 20h lisää tuohon. Pitää siirtyä Game Passissa jo seuraaviin peleihin. Nier: Automata on niitä harvoja pelejä, jotka toimii itselleni paremmin niin, että katson YouTubesta, kun joku muu on pelannut, kommentoinut ja leikannut videoon vain parhaat palat, tarinaosuudet ja välivideot. Päälle parin tunnin tarina-analyysivideo ja homma on paketissa. Mielenkiintoisimpia pelejä, joita en jaksa tai halua pelata. No, demon pelasin läpi ja se riitti.
|
|
|
15
|
Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: TV hankinta ja tekniikka
|
: 18.03.2021 00:55
|
Mielenkiintoinen keskustelu tämä, että 24 tuuman näyttö on hyvä. Niinhän se kyllä on. Mulla on juurikin 24 tuuman 1920 x 1080 näyttö ollut vuosikaudet tietokoneen näyttönä. Hämmästyttävän hyvin kestänyt aikaa. Ostin näemmä kerralla hyvän vuonna 2014. Itselle sama homma on elokuvissakin, on paljon intensiivisempää maata sohvalla ja katsoa läppäriltä elokuva kuulokkeet päässä, kuin teatterissa huonolaatuinen kuva tykitettynä valtavalle kankaalle samalla kun apinalauma keskustelee vieressä ja teatterityöntekijä jamiviljami kääntänyt volumet ylikovalle. Teatterityöntekijä jamiviljami pudotti kyllä huolella. Tämä oli se todellinen syy, miksi halusin kommentoida.
|
|
|
17
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: Pelaajalauta toimii taas
|
: 17.03.2021 22:37
|
Ensimmäisenä päivänä tyhjä sivu meni vielä satunnaisuuden piikkiin. Seuraavana alkoi jo epäilyttää. Kolmantena ongelmat ovat jo päivänselviä. Aloin pohtimaan, että mitähän kautta Joeliin voisi yhteyttä saada. Kun Joel-san ei kummoisia tuloksia google-haulla tuottanut, ja sukunimen olin vuosien aikana unohtanut, Facebook tuntui viimeiseltä oljenkorrelta. Muistin aikanaan siellä Joelin profiilin nähneeni ja yhteisiä kavereita oli, kiitos Finngamerin miittien (en muista olenko itse koskaan samaan aikaan niissä Joelin kanssa ollut). Pienen kavereiden kavereiden stalkkauksen jälkeen tuokin vaihtoehto tuotti vesiperän. Ilmeisesti Joel on jossain välin tehnyt sen ainoa järkevän vaihtoehdon ja poistunut Facebookin suoran ikeen alta. Vaan kylläpä tuo Facebook auttoi lopulta silti. Kiitos pienen foorumin valaman ja miittien vahvistaman yhteisöllisyyden, Facebookissakin oli aikanaan ryhmäkeskustelu luotu jonkinnäköisiä miitinkejä ajatellen. Tässä kohtaa oli hyvä hetki tehdä kunkin yksinäisestä surusta ja tuskasta yhteistä, harrastaa niinsanottua viestiketjunekrofiliaa miltei viisi vuotta vanhan ryhmäkeskustelun osalta ja pohtia ääneen saataisiinko tilanne vielä jotenkin korjattua. Onneksi kollektiivinen muisti ja aloitekyky on usein yksilöä vahvempaa. GBA:lta tuli Joelin sukunimi kuin apteekin hyllyltä ja sen avulla löytyivät myös kotisivunsa. Sharkie ehti alkaa jo pohtimaan kellä olisi pokkaa laittaa LinkedIn-yksityisviestiä, kun GBA oli ehtinyt jo pistää tekstiviestiä. Hyvä, että pisti. En tiedä olisinko itse lopulta onnistunut rykäisemään tätä kriittisintä tehtävää, vaikka yhteystiedot oli(si)vatkin (omatoimisesti) löytyneet. Mielenkiintoista kuulla, miten tämä salapoliisi työ meni. Hienoa, että yhteystiedot löytyivät. Kiitos aktiivisuudesta. Olen tosiaan aikanaan ollut Facebookista, mutta poistin tunnukseni sieltä muistaakseni vuonna 2015. Olisin kyllä voinut jättää omat yhteystietoni jotenkin helpommin saataville. No, parhaiten mut saa kiinni mun firman, Response 200, sivustolta löytyvillä yhteystiedoilla. Vaikka tuokin sivusto on jo armottoman vanha, sisältää vanhaa ja osittain vanhentunutta sisältöä, eivät siellä olevat yhteystiedot ole muuttumassa eikä tuo sivusto katoamassa. Pitäisi sekin sivusto päivittää. Mutta ongelma on sama kuin suutarilla: suurin osa ajasta menee asiakkaiden sivusto- ja koodausprojekteja tekiessä. Lapset jäävät ilman kenkiä.
|
|
|
18
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: Pelaajalauta toimii taas
|
: 17.03.2021 22:13
|
Edit: Mites muuten Joel nyt kun olet toivottavasti vielä linjoilla niin onko tämä nykyinen SMF sinun itsesi paikkaama kun taitaa tämä versio 1.1.16 olla virallisesti vuodelta 2011?
SMF on tosiaan versio 1.1.16. Eli hyvin vanha versio. Paikkasin käsityönä. Lauta kannattaisi päivittää versioon 2.0.x. Hommaa päivittämisessä kuitenkin riittäisi, koska tässä on aika paljon custom-kilkettä ja modauksia inessä, jotka eivät heittämällä varmastikaan päivityksistä selviä. Kehitysympäristössä pystyisi onneksi aika hyvin testailemaan päivittämistä. Laitan harkintaan, koska onhan tässä vanhasssa versiossa varmaan aika tukku reikiä.
|
|
|
19
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Mitä peliä pelasit viimeksi?
|
: 16.03.2021 23:08
|
Viimeksi olen pelannut suosituksen pohjalta Iconoclastsia. Kyseessä on metroidvania-tyyppiseksi luokiteltava peli. Olen pelannut niitä aika paljon viimeisen parin vuoden aikana. Ehkä kyllästymiseen asti. Iconoclasts on kuitenkin piristävän tarinavetoinen metroidvania. Tarina ja sen hahmot ovat hauskoja. Pelimaailma on mielikuvituksellinen ja kiinnostava. Musiikki on hyvää. Pelihahmon ohjattavuus on erityisesti miellytävän ripeää ja napakkaa. Suosittelen lämpimästi, jos metroidvaniat tai toimintatasohyppelyt kiinnostaa. Vaikka olisi vähän kyllästynyt niihin.
|
|
|
20
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: Pelaajalauta toimii taas
|
: 16.03.2021 22:50
|
Tiedän kokemuksesta että omien ikivanhojen webbiprojektien päivitteleminen on rasittavaa (ja monesti epäkiitollista) hommaa. Eli hatunnosto Joel-sanille tästä kulttuuriteosta.
Kiitos. Osa sivustokoodista oli kyllä niin muinaista, että nauratti. Mutta samaan aikaan tuntui kuin olisi ollut arkeologisella kaivauksella.
|
|
|
21
|
Yleinen / Vapaa sana / Vs: Pelaajalauta toimii taas
|
: 16.03.2021 22:38
|
Tottahan toki tämä palsta ja internetin kolkka on pidettävä pystyssä! Onhan tämä aivan ensimmäisiä OG-harrasteprojektejani. Pelaaminen myös on edelleenkin erittäin lähellä sydäntä ja tärkeä aktiiviharrastus. Vaikken tosiaan ole käynyt täällä viime vuosina juurikaan juttelemassa, lämmittää kuitenkin kovasti aina mieltä, että sivustolla käydään ja jutellaan edelleen. Kiitos kuuluu myös teille käyttäjille!
|
|
|
22
|
Yleinen / Vapaa sana / Pelaajalauta toimii taas
|
: 16.03.2021 22:14
|
Pelaajalauta lakkasi toimimasta 6.3.2021. Sain tiedon sivuston pimenemisestä, kun Gba laittoi minulle tekstarin 9.3. Kiitos siitä! Sivuston pimeneminen johtui siitä, että palvelinylläpitäjä korvasi palvelimen vanhan PHP version 5.x versiolla 7.4. Sivusto ei toiminut 7.4:lla, koska sivuston koodissa oli paljon viittauksia funktioihin, jotka on poistettu mainittujen PHP-versioiden välillä. Sivusto oli siis hilattava telakalle ja vanhentuneet osat oli modernisoitava. Nyt modernisointityö on saatu valmiiksi ja sivusto toimii taas! Hurraa! Modernisointityön ohella otin käyttöön salatun HTTPS-liikenteen. HTTP-puolelta ohjataan automaattisesti HTTPS-puolelle. Jos havaitsette jotain toimintoja, jotka eivät mielestänne toimi oikein, ilmoittakaa tähän ketjuun tai vaihtoehtoisesti Ilmoituksia, bugeja ja parannusehdotuksia-ketjuun. Havaitut bugit: Avatarit eivät näytä toimivan vielä täysin oikein korjattu
|
|
|
24
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Metroid Prime 4
|
: 25.01.2019 22:28
|
Kunnioitettavaa laittaa tuollainen noin selkeä ja kohtelias viesti kehityksen viivästymisestä. Hienoa kommunikaatiota. Tunnen itseni nyt varsin arvovaltaiseksi henkilöksi olemalla pelisarjan fani! Toivotaan, että nykyinen Retro Studios osaa tehdä pelistä edellisten veroisen. Taitaa olla vielä edelleenkin niin, ettei japanilaiset täysin hallitse ensimmäisestä persoonasta kuvattuja pelejä. Retro on myös varmasti jättänyt Prime-peleihin aivan omanlaisensa leiman, jota Nipa ja Bandai Namco eivät osanneet toisintaa. https://twitter.com/imranzomg/status/1088858478922231809Hearing that the big problem with MP4 development was Nintendo's experimental ad-hoc development process; it was being made in parts in different countries. Some studios were trucking along saying it was going smoothly while it was on fire elsewhere.
Internal thinking was that it needs to be all under one roof to right the ship. Interestingly, Retro made the pitch for their involvement and put together a demo that Nintendo liked. Olikohan MP4 ensimmäinen peli, jonka kanssa Nintendo kokeili hajautettua pelinkehittämistä näin suuressa mittakaavassa? Jotenkin ajatus on omituinen. Jos pelit ovat taidetta, ne eivät voi olla liukuhihnatyötä, tekeleitä, joita tehdään mahdollisimman halvalla siellä, mistä koodareita ja kynnelle kykeneviä parhaiten löytyy. Tämä on toki hyvin pitkälle romantisoitu näkemys, ja tulee fanilta, joka on tottunut kuluttamaan lopputuotteita eikä niinkään näkemään pelinkehittäjien tuskanhien värjäämää arkea. No mutku Call of Duty tehdään hajautetusti...
|
|
|
25
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Resident Evil 2
|
: 25.01.2019 16:17
|
Tämä on kyllä seuraava peli, jonka hankin, jos vaan toimii mun sinänsä asiallisella, mutta kuitenkin vanhemmalla PC:llä. Vaikuttaisi nettikeskustelujen perusteella olevan hyvin toteutettu tietokoneellakin. Nykyisen sukupolven konsoleista mulla ei ole kuin Switch. Ai niin, tästähän on demo olemassa. Ei kun lataamaan ja kokeilemaan.
RE2 tuo varmaankin kaivattua jännitystä elämään ja piinaa talven pimeisiin iltoihin. Kuulemma pelissä voi tallentaa milloin vain, mutta hardcore-vaikeusasteella pelissä on alkuperäisen RE2:n tapaisesti mustenauhoja, jotka ovat ainoa tapa tallentaa peli. Pitäisiköhän vetää heti hardcorella?
Tämä RE-sarjan uusi nousu 7:n ja tämän 2:n remaken myötä on kyllä mainio juttu. RE5 oli loppujen lopuksi aika huono ja 6:sta en edes kokeillut. Laudan termeillä: kokeilematta paskaa!
|
|
|
26
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild
|
: 16.10.2017 22:56
|
Läpäisin pelin eilen, kun olin saanut loput minua kiinnostaneet sivutehtävät tehtyä. Olin itseasiassa kerran aikaisemmin jo puoliksi vahingossa käynyt taistoon Ganonin kanssa, kun olin muuten vain kolunnut Hyrulen linnaa. Silloin tosin en edes yrittänyt voittaa, koska seikkailu oli vielä niin kesken. Siitä jäi outo fiilis, joka johtikin siihen, että peli jäi kesken keväällä. Vasta nyt sitten palasin pelin pariin.
Pidän pelin tarinasta. Välivideoissa ja muussa tarinankerronnassa on tunnelmaa (vaikkakaan ei hyvää dialogia eikä hyvää ääninäyttelyä). Kuitenkin Ganonin kohtaaminen ja voittaminen oli aikamoinen antikliimaksi. Jotenkin minua vaivaa se, että loppuvastustajan voi käydä kellistämässä vaikka heti alun pakollisten tehtävien jälkeen. Se on mielenkiintoinen konsepti kyllä. Varmaan tietyllä tapaa myös pakon sanelema juttu, kun kerta pelaaja voi kulkea ja kiivetä pelissä minne vain. Jokin keinotekoinen este, esim. jokin voimakenttä linnan ympärillä, voisi tuntua naurettavalta. Mutta toisaalta loppuhuipennuksen ympärille olisi hyvä luoda edes jotain mysteeriä ja vaatia jonkinlaista vaivannäköä sinne päästääkseen. Linnassa guardianien välttely nyt oli aika helppo nakki. Kun loppuvastustajan luokse pääsee melkeinpä heti, tuntuu pelin muu sisältö turhalta.
Tätä turhuuden tuntua alleviivaa entisestään Ganonin päihittämisen kiireellisyys. "Zelda ei pysty pitelemään Ganonia enää pitkään." Zelda sanoo itsekin niin lopussa, ettei pysty enää pitelemään Ganonia. Myöhemmin hän sanoo, että hän uskoi Linkin onnistuvan, koska seurasi tätä alusta lähtien. Minun eka ajatukseni tuohon oli "Niin, olet siis seurannut minua samoamassa vuoria ja aavikoita kuukausitolkulla etsiskellessäni valaiden fossiileja, kootessani kasvitieteellistä kokoelmaani ja keräilessäni materiaaleja aavikkokenkieni pimppaamiseksi maksimiin. Kenkieni, joita en edes käyttänyt tässä kiivaassa lopputaistelussa. Toimintani oli aivan varmasti luottamusta herättävää ja varmasti motivoi sinua pinnistelemään pitääksesi pahan aisoissa. Mut hei, kiitti kun jaksoit sen aikaa, kun mulla oli muuta puuhaa."
Peli on kyllä silti todella hyvä ja avoin maailma sopi ihan hyvin Zeldaan. Seuraava Zelda voisi silti olla jokin rajatumpi ja intensiivisempi kokemus Majora's Maskin tapaisesti. Jäin kaipaamaan kunnon luolastoja ja sitä Metroidistakin tuttua "tarvitset välineen X edetäksesi tästä"-koukkua.
Pelin ensimmäisestä DLC:stä kiinnostaa tällä hetkellä vaikea vaikeusaste. Minulla on mielessä yksi hauska läpäisytapa, joka voisi olla miellyttävän kimurantti vaikealla vaikeusasteella. Mutta pelkästään sitä varten en hanki ekaa DLC:tä. Paljon riippuu nyt siis siitä, minkälaista toisen DLC:n sisältö tulee olemaan.
|
|
|
27
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild
|
: 13.10.2017 21:57
|
Vuoristovalas löytyi! Jes! Toiseksi viimeisestä tarkastamattomasta paikasta. No, tulipahan nuohottua tunnollisesti koko Hebra. Oli oikeasti ihan mukavaa. Keksin mielelläni juuri tämän tyyppistä puuhaa avoimen maailman peleissä, jos pelin maailma on vain riittävän kiinnostava. Pidän kartoista ja tutkimisesta. Tässä pelissä on hyvä kartta ja on hienoa, että paikoille on keksitty nimiä ja vähän tarinaakin. Oli mukavaa myös, että peli itse antoi tehtäväksi tällaisen tutkimiseen johtavan tehtävän.
|
|
|
28
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Legend of Zelda: Breath of the Wild
|
: 11.10.2017 21:11
|
Olen innostunut taas pelaamaan tätä peliä. Oli pitkällä tauolla sen jälkeen, kun olin saanut kolmannen Divine Beastin kellistettyä Gerudo-aavikolla. Tykkäsin tuosta aavikosta ja sitä ympäröivistä vuorista niin paljon, ettei sen jälkeen oikein huvittanut muut alueet. Nyt sain kuitenkin uuden innostuksen ja nykäisin neljännen Divine Beastin läpi piafien mestoilla. Toinen piristysruiske oli, kun löysin kolme puuttunutta muistoa. Se viimeinen spesiaali oli jo aika hieno. Nyt suoritan vielä joitakin sivutehtäviä ennen siirtymistä Ganonin kellistämishommiin. Olen oikeastaan kolme päivää jumittanut paikallaan. Etsin Hebran alueelta kolmatta valaan fossiilia. Alkaa jo huvittamaan, kun en millään löydä sitä. Valaan jäänteethän ovat aika suuria. "Mitäs sinä täällä lumihuippuisilla vuorilla teet? - Etsin valasta." Joku NPC antoi vinkkiä fossiilin sijainnista, mutta unohdin vinkin sisällön ja sen, kuka tämä NPC oli. Haha! Olen systemaattisesti nuohonnut Hebraa. Alkaa käymättömät paikat vähentyä. Jos mä vielä tämän viikon aikana löytäisin sen. Muussa tapauksessa täytyy alkaa kysellä vinkkejä teiltä.
|
|
|
30
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Splatoon 2
|
: 24.09.2017 15:03
|
Pelaan nimimerkillä YoL. Saa lisätä kaveriksi. Olin lisäämässä, kunnes muistin, että siihen tarvitaan kaverikoodi... Laitapa peliseuran puolelle se, kun ehdit. Tuli naurahdettua ihan ääneen :D Ai niin. Jäinkin miettimään, että miten kaverikutsu edes tehdään. Olen saanut joitakin kutsuja muilta, mutta yhtään en ole itse tehnyt. En tiedä, miten nämä minut lisänneet henkilöt ovat onnistuneet kutsunsa tekemään. Voiko sillä älypuhelinsovelluksella lähettä kutsuja esim. edelliseen matsiin osallistuneille pelaajille? EDIT: Näyttäisi olevan ihan konsolissa itsessään tällainen listaus pelaajista, joiden kanssa on viime aikoina pelannut. EDIT2: Laitoin kaverikutsuja tulemaan!
|
|
|
|