|
693
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: E3 2008
|
: 15.07.2008 20:25
|
Siis ei jumalauta, nyt sen alkaa vasta ymmärtämään. Tää oli aivan täyttä kukkua. Käteen ei jäänyt mitään. Ajattelin ennen konferenssia, että ehkä ostan pian sen Wiin, jos sille on tulossa jotain pelattavaa. Karmaiseva totuus paljastui. Ei mitään.
|
|
|
694
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: E3 2008
|
: 15.07.2008 20:15
|
Ei mitään Motion Plussaa voi tosta noin vaan julkaista, jos Wii Sports Resort on ainoa, jolla sitä demotaan. Missä oli uudet kunnon pelit? Miksi sille osalle Nintendon asiakkaista, jotka ovat pitäneet putiikkia yllä koko tämän ajan, ei anneta mitään?
|
|
|
695
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: E3 2008
|
: 15.07.2008 19:50
|
Rehellisesti sanottuna luulin, että vanha Wiimote pystyi jo samaan kuin Motion Plus. Ei kai sitten.
|
|
|
697
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Fallout 3
|
: 15.07.2008 17:46
|
Ruumiinosien irtoiluunhan vaikutti tuo Bloody Mess featti? Aikaisempia Falloutteja en ole niin kamalasti pelannut, mutta eikö niissäkin ollu jo vastaavanlainen juttu että vihut jotka teilasit kuolivat aina jotenkin ylilyödysti. Joo, mutta yleensä damage tapahtui sillä alueella, johon ammuttiin, eikä vihollisten ruumiit olleet kuin painottomia ilmapalloja. Bloody messia varten tarvittiin critical hit tai paljon vihollisen armoria parempi pyssy. Ei niin, että kun vihollista linkoaa mahaan teddykarhun, irtoaa siltä jäsenet löysästi kuin spitaaliselta sormi jonain kauniina päivänä. Pelin rag doll on kaamea. 1:ssa ja 2:ssa bloody mess oli tyylikäs. Vihollisilta oikein mäjähti niitä osia irti tai tarpeeksi isolla kanuunalla ampuessa koko kroppa hävisi savuna ilmaan jättäen vain kengät ja mustan tuhkakasan jälkeensä. Eikä sitä koko ajan päässyt näkemäänkään.
|
|
|
698
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Fallout 3
|
: 15.07.2008 16:13
|
Gameplay–materiaaliaHyvää tuossa tosiaan on se, että pelin aseet ja ulkonäkö näyttää STALKERilta ja gore on ennallaan joskin vihollisten ruumiinjäsenet irtoilivat ihan milloin sattui. Grafiikka ei tosin ole kovin hyvää. Yksityiskohdattomia ja matalaresoluutioisia tekstuureja joka paikassa. Sekään ei näytä erityisen hyvältä, kun lähes kaikki tekstuurit on normal mapattu. Taistelusysteemi on helvetin tylsän näköistä FPS:ää. VATS on ihan toimivan näköinen systeemi, mutta sen pitäisi olla pääosassa ja taisteluiden muutenkin vuoropohjaisia. Nyt tuolla tyylillä vaan napsasee VATSilla nopeasti headshotin ja juoksee reaaliajassa kiven taakse suojaan. Vuoropohjaisesssa systeemissä voisi loppua action pointsit kesken ja viholliset pääsisivät omalla vuorollaan ampumaan kesken juoksun pelaajaa jalkaa. Tulisi aivan uudenlaista haastetta peliin, kun pelaaja olisi rampana keskellä aukeaa ja vain muutama action pointti käytössä. Toivottavasti edes modeilla Falloutista saataisiin taas vuoropohjainen. Muita huolenaiheita on pelin questit ja hahmon kehitys. Etenkin perkit menettävät täysin tarkoituksensa, jos kaikki perkit vaikuttavat vain positiivisesti pelaajan statseihin. Alkuperäisissä Fallouteissa niille oli onnistuttu luomaan kohtalaisesti myös negatiivisia vaikutuksia. Perkeissä pitäisi olla kyse valinnoista eikä vain power upeista. Herran jumala, löytyhän sieltä vielä ”lock picking”–minipelikin. Tosin onneksi näytti siltä, että pelaajan skillit olisivat edes vähän pienemmässä roolissa kuin Oblivionissa, jossa taitava pelaaja sai lukon kuin lukon auki hahmon statseista riippumatta.
|
|
|
700
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: E3 2008
|
: 15.07.2008 12:08
|
Katsoin EA:n konferenssin alun, kun se jäi streamin huonon toimivuuden takia näkemättä illalla. Sporen kohdalla video meni poikki. Illalla olin nähnyt NBA:n esittelystä eteen päin, joten osa jäi edelleen pimentoon. Sporen ja NBA:n välissä on varmaan ollut vaan jotain EA:n perus-Burnouteja ja muita.
No, jään varovaisesti odottamaan Mirror’s Edgeä. Itse en tykännyt tuosta reittien värjäämisestä. Helvetin helpoksi se näytti tekevän pelissä etenemisen. Sekin ”puzzle”, mitä he demosivat, oli ihan naurettavan helposti ratkaistava, kun peli käytännössä näytti punaisella värillä, minne pitää loikkia. Ihan sama kuin Monkey Islandissa olisi alleviivattuna kussakin tilanteessa käytettävä esine.
Dead Space vaikutti mielenkiintoiselta. HUDittomuus oli hyvin toteutettu hologrammeilla. Selvästi tunnelma tiivistyi ilman sitä. Pelissä ei vaan nähnyt yhtään eteensä.
|
|
|
702
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: E3 2008
|
: 15.07.2008 00:23
|
No voi perhana. Ilmeisesti G4 onkin listannut tuohon jokaisen pressitilaisuuden, mutta näyttääkin vain niistä kolme (Sony, Microsoft, Nintendo). Sääli, sillä kyllä meikäläisellä ainakin olisi kiinnostusta katsella muidenkin sanomisia.
Kuinka niin? ”Microsoft, Sony and Nintendo Press Conferences will be live and uninterrupted both on G4TV and on the site and the rest will only be streamed live here on G4tv.com.” Minä ymmärsin tuosta, että muiden kuin MS:n, Nipan ja Sonyn tapahtumat näytetään vain G4tv.comissa. G4TV on televisiokanava ymmärtääkseni.
|
|
|
703
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: E3 2008
|
: 15.07.2008 00:01
|
EDIT: Ovatko ihmiset katsomassa EA:n lehdistötilaisuutta? Se ilmeisesti olisi nähtävissä tuolla G4-sivuilla kello yhden aikaan. Saa myös muita linkkejä livelähetyksiin heitellä. On nimittäin aika epävarma fiilis luottaa vain yhteen sivuun. Voisihan sen nyt samaan syssyyn katsoa. Mirror’s Edgestä olisi kiva tietää mikä se on miehiään. Salaa odottelen, että siitä muodostuisi tasohyppelyiden Elasto Mania. Eli siis pikselin tarkkaa hyppelyä ja jatkuvaa rotkoon tippumista, mutta lopulta erittäin palkitsevaa. Varmaan aika turha toivo EA:lta.
|
|
|
704
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: E3 2008
|
: 14.07.2008 22:54
|
Erittäin laimea show loppujen lopuksi. Loppuun tuli pommi, mutta muuten keskityttiin täysin casualien kosiskeluun ja tylsien Live–ominaisuuksien esittelyyn. Kaikki kiinnostavat pelit näytettiin kiireellä ihan show’n alussa. Näistä tarkkailin Fallouttia ja Ressaa tarkimmin. Niistä on sen verran sanottavaa, että Fallout 3 on jo pitkään ollut aivan lost case. Näytetty pätkä vaan korosti sitä entisestään. Oli siinä se hyvä puoli, että peli muistutti STALKERia, muttei se kyllä mikään Fallout ole. RE5 oli harmittavan samanlainen kuin nelonen. Tykkään pelin ympäristöstä erittäin paljon, mutta pelimekaaniikan ollessa täsmälleen sama, ei se Afrikka ole kuin erilainen kulissi vain.
|
|
|
705
|
Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Kysy/vastaa raudasta
|
: 14.07.2008 18:57
|
Tuota. Onko tuo kyseinen User Shell Folders HKEY_LOCAL_MACINE:n vai HKEY_CURRENT_USER:n alla? Jos se on jälkimmäisen, kokeile huviksesi luoda uusi käyttäjätunnus koneelle. Auttaiskohan XP:n repair installi tämmöseen registrypaskaan. Ehkäpä. En oo itse koskaan käyttänyt.
|
|
|
706
|
Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Kysy/vastaa raudasta
|
: 14.07.2008 15:57
|
Uskaltaako noita ruveta lätkimään tuohon muotoon mitä nuo tuolla sivuilla on %-merkkeineen, vai onko kyseessä periaatteessa sama osoite? Entäs tuo missä ei lue mitään? Olin siihen jo korjaavinani kertaalleen, mutta tyhjää näyttää. Entäs tuo pelkkä REG_SZ Sama osoite se on. Noiden type on REG_EXPAND_SZ sen takia, koska niitten data–kentässä on käytetty ympäristömuuttujaa %ALLUSERSPROFILE%. Korjaa siihen Common Desktopiin oikea polku, jos se on tyhjä. EDIT: Vai että bootissa nollaa. No sitten rekisterissä on muualla samat asetukset, jotka korvaa nuo ehkä vain sen hetkisen session avaimet.
|
|
|
708
|
Yleinen / Vapaa sana / Re: Mitä asioita vihaat?
|
: 13.07.2008 19:01
|
Ei voi olla kuin samaa mieltä. Henk koht. inhoan kyllä vieläkin enemmän codecceja, siis ei helvetti en ikinä ole vielä onnistunut ilman mitään mutkia asentamaan niitä. Ja siis, senhän pitäs olla vielä ihan maailman yksinkertaisin juttu mutta aina kone kampeaa vastaan. Miksi siitä on pitänyt tehdä niin hankalaa, ja miksi niitä pitää olla niin perkeleesti erilaisia? Sinäällää ihan sama kyllä, että kuin paljon niitä on, kun en kummiskaan saa niitä toimimaan :) Yksitellen niitten lisääminen onkin aika tuskaa, mutta codecpaketteja käyttämällä selviää codecrumbasta huomattavasti helpommalla. Yleensä uuteen koneeseen heitän seuraavat ohjelmat, jonka jälkeen kaikki videot toimii ongelmitta. Combined Community Codec PackWMLite ja QTLite (sisältävät myös selainpluginit) Media Player Classic
|
|
|
709
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Neo-Geo –kaappiprojekti
|
: 13.07.2008 16:53
|
13. LukkoIntti ohi, projekti jatkuu. Päätin jatkaa niillä materiaaleilla, mitä olin hommanut viime vuonna projektia varten, mutten sitten ollut kerennyt laittamaan kaappiin. Ensimmäisenä vuorossa on kaappiin lukko. Arcadekaapeissahan on aina lukko. Lukko on mallia Abloy, maksoi 33 euroa ja ostettu 04.07.2007 sanoo kuitti. Muistelisin, että kaupassa sitä valitessani katsoin myyjän kanssa erityisen tarkasti, että lukon ”kaula” on täsmälleen 16 millimetriä pitkä, joka on myös MDF–levyjen paksuus. Lukon halkaisija on 22 mm. Lukon peiterenkaan halkaisija on 23 mm. Samaan syssyyn olin ostanut poraamista varten kolme eri kokoista reikäsahaa, 20, 22 ja 30 mm. Ilmeisesti kaupasta ei ollut löytynyt 23 mm:n kokoa. Porasin lukon rei’än vasempaan kylkeen samoille paikkeille kuin missä flipperin mailaa ohjaava nappi olisi. Koska reikäsahan halkaisija oli millin verran pienempi kuin peiterenkaan halkaisija, reikää joutui hieman hiomaan suuremmaksi. Kyllä se rengas lopulta sujahti reikäänsä. Sitten vaan vastakappale kiinni ja valmista tuli. Toiselta puolelta katsottuna lukko näyttää tältä.
|
|
|
710
|
Yleinen / Vapaa sana / Re: Kesäpäivitys 2008
|
: 11.07.2008 14:09
|
Favicon ei näytä erityisen hyvältä. Ainakin siitä voisi tuon ruman valkoisen taustan ottaa pois. ICO–formaatti ei tue alpha transparencya eli taustaväriä ei saa järkevästi otettua pois. Toki faviconina voisi käyttää PNG–kuvaa, mutta se vaatii erikseen link–elementin headeriin. Yritin vähän somistaa faviconia (vaatinee välimuistin tyhjentämisen, jotta näkyy), mutta 16 x 16 pikselin kokoista kuvaa ei kyllä saa mitenkään erityisen selväksi.
|
|
|
712
|
Yleinen / Vapaa sana / Re: Kesäpäivitys 2008
|
: 08.07.2008 14:14
|
Safarin bugi korjattu. Nyt alkaa kyllä olemaan taas sellanen arsenaali selaimia koneella testausta varten, että alta pois. Teksti on ihan asiallista, mutta palstan leveyttä voisi hieman kaventaa. Nyt se venyy ikkunan leveyden mukaan. Itse asiassa koko sivuston layout venyy ikkunan leveyden mukaan. Se on ihan tarkoituksellista, koska, jos layout pakotetaan jonkin tietyn kokoiseksi, voi se näyttää joillakin ihan hyvältä, mutta esim. laajakuvanäytöllä layout voi taas olla kokoa kärpäsen paska. Kun layout mukautuu selaimen koon mukaan, käyttäjä voi ihan itse määrittää layoutin leveyden selaimen ikkunaa suurentamalla tai pienentämällä. Mites tuo kenttä viestiketjuissa joissa on avattaret, joissa on tuota hieman turhaa dataa Jäsen, Posts ja Trade countit sun muita nappuloita, niin voisiko niitä esim. poistaa kun löytyyhän ne tarvittaessa sitten siitä käyttäjien perusinfosta. Jos ne poistaa, jää kyseinen sarake lähes tyhjäksi. Lähes tyhjä sarake näyttää tyhmältä ja se korostuu pitkissä viesteissä. Omasta mielestäni siinä on ihan sopivasti ja sopivaa dataa. Mulla tämä näkyy ihan päin helvettiä(logo on rumasti omassa harmaassa laatikossaan, tekstit eivät pysy missä pitäisi ym.), mutta tällä kyrpäisellä 6.0 IE:llä se ei liene mikään yllätys. IE = all hope is lost. Näkyy se nyt sen verran silläkin, että kaikki asiat ovat sentään jollain lailla näkyvissä. Layout ei ole ikinä toiminut IE:llä oikein ja sen korjaaminen vaatii kyllä semmosta purkkaa, että se hajottaa layoutin kaikilla muilla selaimilla. Ja, jos lukee säännöllisesti internetfoorumia tai yleensä käy säännöllisesti netissä, luulisi työkalut siihen olevan kunnolliset. IE sopii lähinnä satunnaiseen pikaselaukseen. EDIT: Kirjoitin etusivun ”mikä on Pelaajalauta”–tekstin uusiksi. Siitä saa toki edelleen antaa palautetta, jos tekstistä esimerkiksi puuttuu mielestänne jotain oleellista tai jokin sanamuoto on kömpelö. Etusivulle on tulossa myös sitä kovasti toivottua grafiikkaa, kunhan saan jotain järkeviä ideoita sen suhteen. EDIT2: Ai niin. Nostin viimeisimpien viestien lukumäärän seitsemään.
|
|
|
715
|
Yleinen / Vapaa sana / Re: Kesäpäivitys 2008
|
: 07.07.2008 11:41
|
Etusivun ”mikä on Pelaajalauta”–teksti tulee kyllä väistymään, koska eihän se enää ole ajankohtainen ja kuten Freijooni sanoi, me ollaan jo pitkään oltu ihan omillamme. Ymmärtänette kuitenkin, että juuri kotiutuneena en ole vielä kerennyt luomaan mitään sen korvikkeeksi. Ei tosin hätää, eiköhän viikon sisällä siinä lue/ole jotain muuta. Millä intensiteetillä ja millä porukalla työ rakentelette tätä lautaa?
Mainostetaanko tätä jossain? Jos tarkoitus on laajentua kovastikin niin täytyy sisällönkin jossain määrin muuttua perinteisestä perseilystä vähän enempi semmoiseksi että ihmiset näkevät vaivaa viesteihinsä eivätkä huuda vain että paskaa paskaa. Se on irkki. Olettaisin, että nämä kysymykset ovat kohdistettu minulle. Ensimmäiseen tylsästi vastakseni Lautaa parannellaan aina, kun jotain toteutettavissa olevaa ehdotetaan (ja oli aikaa intiltä). Toteutettavissa olevan rima tietysti nousee koko ajan sitä mukaa, kun Lautaan kerääntyy lisää rakennuspalikoita, jolloin voidaan ottaa projekteiksi niitä kunnianhimoisempia ehdotuksia. Rakennusporukka koostuu ainoastaan minusta. En ole edes harkinnut hankkivani muita kodestamaan avukseni. Uskoisin kuitenkin, että etenkin nyt vapaana miehenä, työtahtini on aivan riittävä. Laajentumisesta sen verran, ettei minulla ole mitään maailman- tai Suomen peliskenenvalloitussuunnitelmia. Kaikki tulevat tavoitteet ovat järkevässä ajassa ja vaivalla toteutettavia, mutta jokainen niistä auttaa oleellisesti eräänlaisen päämaalin tavoittamisessa. Tämä päämaali on saada aikaiseksi nettisivu, joka tarjoaa käyttäjilleen saumattomasti monenlaisia yhteisöllisiä palveluita. Nämä palvelut ei ole kiveen hakattu, koska tehän ehdotuksillanne ohjaatte sitä, mitä tänne tulee. Se, mitä tarkoitan näillä yhteisöllisillä palveluilla, käynee selvemmäksi, kun lähitulevaisuudessa Laudalle lisätään jäsenten vapaasti käytössä oleva blogiosio. Lautaa ei aktiivisesti mainosteta missään. Homma on toiminut tähän mennessä puskaradiolla. Osalla jäsenistä on myös ollut muilla foorumeilla sigussaan linkki tänne. Etusivu ja uusi blogiosio tuovat varmasti lisää kävijöitä ilman sen kummempaa mainostusta. Mitä olen sivuston statistiikkoja tutkinut, meidät löydetään aika usein googlettamalla jotain jostain pelistä. Googlettaja joko löytää vastauksen kysymykseensä tai sitten ei, mutta sivuston ulkoasu ja yleinen ilmapiiri jäävät varmasti mieleen. Nyt, kun meillä on sivustolla muitakin osioita kuin foorumi, voi hän innostua jopa selailemaankin Pelaajalautaa.
|
|
|
716
|
Yleinen / Vapaa sana / Re: Kesäpäivitys 2008
|
: 06.07.2008 22:59
|
Ihmettelin äsken, kun en mistään löytänyt sisäänkirjautumiselle paikkaa. Selvisi sitten, että Firefox 2 ei sellaista missään näytä. Päivitin 3:een ja sisäänkirjautumispalkki tuli näkyviin. Tuollainen bugi siis kiusaa ehkä vanhempaa Firefoxia käyttäviä vierailijoita. Kiitos tästä. Korjattu.
|
|
|
717
|
Yleinen / Vapaa sana / Kesäpäivitys 2008
|
: 06.07.2008 19:25
|
Tänään illalla on Pelaajalaudalle tulossa uusi päivitys. Foorumi menee päivityksen ajaksi kiinni klo 2100. Päivitys kestää noin puoli tuntia. Päivitys pitää sisällään seuraavaa: 1. Etusivu. Etusivulta näkee uusimmat viestit ja hieman statistiikkaa, kuten sisäänkirjautuneet jäsenet. Etusivulla on lyhyt kuvaus Pelaajalaudasta. Etusivulta voi myös kirjautua suoraan sisään foorumille. 2. Logo. Logon logotype (eli fontti) muuttuu ja tekstin kaveriksi tulee symboli. Tämä sama symboli on myös sivuston favicon, joten Pelaajalaudan välilehti erottuu nyt muista selaimen välilehdistä helposti. 3. Layout–muutoksia. Ylävalikko kokee kasvojenkohotuksen. Home vie etusivulle. Lisäsin valikkoon Forum–linkin, joka vie vuorostaan foorumin etusivulle. Turhat linkit poistettu. 4. Foorumin osoite muuttuu. Uusi osoite on https://www.pelaajalauta.fi/forum. Vanhat linkit toimivat edelleen. Samaan syssyyn lisäsin modin, joka muuttaa esimerkiksi alueiden linkit muotoon https://www.pelaajalauta.fi/forum/vapaa-sana.
|
|
|
719
|
Yleinen / Laitteet, rauta ja ohjelmistot / Vs: Kysy/vastaa raudasta
|
: 01.07.2008 18:57
|
Nyt meni oma kone sekasin. Haluu bootata USBista, josta olen joskus PDLinuxia kokeillut, eikä päästä Windowsiin. Boot Menut ym. ei toimi... Sry topicista ja viestistä, mutta kirjotin Wiillä... Koneen BIOS auki ja asetukset kohdalleen. Kokeile koneen käynnistyessä painaa delete–näppäintä. Jos sillä ei mene biossiin, katso ohjekirjasta oikea näppäin. Usein se myös näkyy siinä koneen käynnistysruudussa. Biossista sitten etsit ”boot device” tai jotain muuta vastaavaa ja laitat ensimmäiseksi boottaavaksi laitteeksi kovalevyn, jossa Windows majailee.
|
|
|
720
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Diablo 3
|
: 28.06.2008 18:44
|
Ainoa asia, mihin D3 voi kaatua, on juurikin hahmoluokat. Barbaari on aina ollut tylsin classi. Witch doctor vaikuttaa necromancerin ja sorceressin sekasikiöltä. Toivottavasti loput uudet ovat vähän omaperäisempiä tai ei ainakaan kahden eri classin persoonattomia yhdistelmiä. Eniten kuitenkin pelottaa amatsonin puute. Se oli siisti classi, jonka sai erikoistumaan kahteen täysin erilaiseen aseeseen, keihääseen tai jouseen. Skillit ei nyt ihan leukaa tiputtanut lattiaan, mutta keihäällä oli aina kiva sohia.
|
|
|
|