Eipä damage näytä tänäkään vuonna kovin hyvälle Autot edelleen kuin tankkeja.
Damage-mallista on kiittäminen FIA:ta ja FOM:ia jotka eivät salli autojen menevän enempää ruttuun kuin ne nyt menevät. Jos codemasters tekisi realistisesti hajoavat autot niin FIA ja FOM eivät hyväksyisi peliä ja voisivat ottaa lisensin pois. Jos haluaa hajoavat autot niin pitää ostaa pelistä pc-versio jolle todennäköisesti tulee epävirallinen modi joka laittaa autot hajoamaan realistisesti.
Hahah, Viron "sukulainen" on kyllä mahtava tyyppi. Tossa videossa pisti miettimään tuo, että olikohan rangaistukset väännetty ehkä pois päältä, koska varikolta tullessa tämä leikkaa sen viivan yli, josta pitäisi lyödä rangaistusta kehiin. Parempia videoita kuin nuo "VVV" videot.
Tuota rangaistusta ei ole pelissä mukana kun peli ei osaa erottaa milloin pelaaja leikkaa viivan itse ja milloin joku pakottaa pelaajan leikkaamaan viivan yli.
Kumpi muuten ajaa Rellun toista autoa pelissä, Senna vai Heidfeld?
Muistaakseni autot ja kuskit on otettu tämän kauden avauskisan tilanteesta eli Heidfeld on mukana pelissä. Jos katsot tuon linkittämäni span sadekisan niin siellä ainakin on Heidfeld mukana.
Jos kiinnostaa nähdä monenlaisia videoita pelistä niin kannattaa seurata codemastersin foorumilla nimimerkki jellejelle:n aloittamaa ketjua sillä hän sai jo eilen/toissapäivänä oman versionsa pelistä ja lupasi laittaa näkyville muiden toivomia variaatiota kuskeista, radoista ym. kun salassapitosopimus loppuu parin tunnin päästä (2pm GMT/3pm CET), taitaa olla klo 16.00 suomen aikaa. Videot alkavat todennäköisesti sivulta 8 jos ei tule uutta ketjua.
Bensa ei voi loppua täysin sillä kun kun bensa on lopussa ensin moottori alkaa yskimään ja hetken kuluttua vauhti hyytyy noin 80km/h ja jos ajaa hiljempaa niin kiihtyminen takaisin kestää pidempään kuin ennen. 80km/h voi ajaa kuinka pitkään tapansa mutta siinä menettää kilpailun kun muut menee 300+km/h ohi.
Jos haluatte kokeilla niin ajakaa niin lujaa kuin pystytte mersulla valenciassa 40% kisa moottori fast:illä koko ajan ja bensan kulutus päällä. Suurella varmuudella bensa loppuu ennen maalia ja jos ei lopu niin teillä on todella bensaa säästävä ajotyyli.
Päätin sitten rekisteröityä tänne hetken seurailtuani tätä threadia. Odotus on kova mutta onneksi jo ensi viikolla pääsee pelaamaan ellei posti kuse toimitusta. Tuli muuten mieleen, että miten olette säätäneet autonne f1 2010:ssä? Näppituntumalla vai oletteko netistä kaivaneet jostain säätöjä tietylle radalle?
Teretulemast pelaajalaudalle KMikko. Itse olen nykyään yrittänyt tehdä omia säätöjä mutta aluksi hain valmiita saatöjä samasta paikasta kuin Runner mutta valmiista säädöistä ei aina tiedä onko ne tarkoitettu time trialiin vai kisan ajamiseen ja eivätkä ne välttämättä sovi omaan ajotyliin lainkaan.
Jos on kiinnostusta sarjassa kisaamiseen niin kannattaa käydä ilmoittautumassa mukaan pelaajalaudan F1-sarjaan. Tällä hetkellä mukana on 16+8=24 kuskia jotka jaetaan karsintojen mukaan lohkoihin. 16 nopeinta I-lohkoon ja loput II-lohkoon. mitä enemmän kuskeja riittää toiseen lohkoon sitä todennäköisemmin se toteutetaan.
Onko vielä sovittu sarjassa sallituista avuista? Ne olisi hyvä tietää niin jokainen pystyy tarvittaessa harjoittelemaan ajoa ilman jotain ajoapua ennen sarjan alkua ja laitan ne myös tuohon tt-haasteeseen mukaan.
Avasin uuden ketjun ettei tuo sarjan virallinen ketju menisi aivan tukkoon melbournen ajoista.
Eli rupean pyörittämään time trial-kisaa F1-2010 pelissä uuden F1 pelin julkaisuun saakka. Kaikki halukkaat voivat osallistua mukaan ajamaan melbournea ympäri time trialissa ja laittaa tähän ketjuun oman aikansa. Pyrin päivittämään sarjatilanteen vähintään kerran päivässä. Toivon että mahdollisimman moni PLF1-sarjaan osallistuva olisi mukana niin nähtäisiin minkälainen taso sarjassa tulee olemaan ensi kaudella ja uudet tulokkaat saavat verrattua omaa tasoansa vanhoihin kuskeihin nähden ja toisinpäin.
Aika: 12.9.2011 - 23.9.2011 Pelimuoto: Time trial Rata: Australia - Melbourne Avut: Samat kuin PLF1-sarjassa
Braking Assist: Kielletty ABS: Kielletty Traction Control: Sallittu Dynamic Racing Line: Kielletty Automaattivaihteet: Sallittu
En välttämättä ehdi ajoissa tämän päivän kisaan mutta yritän kyllä tulla paikalle. Sopiiko teille että jos en ehdi ekaan kisaan mukaan niin ajasitte vihreän helvetin ensin kun en ole sitä juurikaan reenannut.
Kaikilla PLF1-2011 sarjaan ilmoittautuneilla taitaa olla F1-2010 peli eikö?
Tuli vain mieleen että voitaisiin pitää jonkinlainen ns. talvitesti 2010-pelillä ja equal-autoilla ennen varsinaista karsintaa jotta näkisi vähän minkälainen taso sarjassa tällä hetkellä on. Jos kiinnostusta löytyy niin karsintaryhmä 1 ajaa omana ryhmänä oman kisan ja ryhmä 2 omansa ja tulokset laitettaisiin tänne/jonnekin näkyviin jotta niitä pystyttäisiin vertailemaan.
Minun mielestä kaikilla olisi oikeus päästä kisaamaan, vaikka olisi kuinka hidas tahansa. Näin ollen kannattaisin mieluummin kahta sarjaa eikä mitään raakaa karsimista.
Minusta karsinnan tarkoitus jakaa kuskit nopeuden mukaan eri sarjoihin eli karsinnan 16 nopeinta I-sarjaan, sijat 17-32 II-sarjaan jne. Ei ole mitään järkeä jos kärjen ja häntäpään välille tulee eroa 10-15 sekunttia per kierros. Uskoisin kaikkien ajavan mieluummin tasaväkisiä kuskeja vastaan tiukkoja kisoja kuin voittaa muut/hävitä muille muutamalla kieroksella joka kisassa.
Kannattaa muistaa myös että yhdellä ihmisellä ei välttämättä ole aikaa pyörittää montaa lohkoa samaan aikaan. Pelkästään yhden lohkon asioiden hoitaminen (hostaaminen, tulokset, sarjataulutkot, blogin uutiset, yms.) vie aika paljon aikaa Mitä kaikilla ei ole rajattomasti. Aina voi tarjoutua auttamaan Ephramia sarjan pyörittämisessä jossai muodossa esim. kirjoittamalla uutisia blogiin, tehdä kisoista koosteista...
Damn! Pitkän etsinnän jälkeen menin poistamaan recoraukseni Chamonixin lumirallista :s Oli sen verran komea taistelu Juhoa vastaan n.kilometri ennen maalia. Kun Juho tulee ohi ja spinnaa nenäni eteen, sitten rysäytän suoraan kylkeen ja lähes varma nelossija katoaa käsistäni ajovirheen vuoksi. Se olisi ollut hienon näköistä :b
Minulta pitäisi vielä olla tallessa kyseinen replay niin voisi joskus tehdä viimeisen kierroksen taistosta koosteen ja laittaa sen youtubeen.
Venäjän hätätilaministeriö julkisti keskiviikkona onnettomuuteen joutuneen turmakoneen matkustajalistan.
Turmakoneessa matkustivat seuraavat henkilöt:
Vjuhin, Aleksander Liv, Stefan
Anikejenko Vitali Balandin, Mihail Dietrich, Robert Kalimulin, Marat Rachunek, Karel Salei, Ruslan Trahanov, Pavel Skrastins, Karlis Shuvalov, Maksim Uritshev, Igor
Vasjunov, Aleksander Vasicek, Josef Galimov, Aleksander Demitra, Pavol Kaljanin, Aleksander Kirjuhin, Andrei Kljukin, Nikita Marek, Jan Ostaptshuk, Sergei Snurnitsin, Pavel Sobtshenko, Danil Tkatshenko, Ivan Tshurilov, Gennadi Jartshuk, Artem
Bahvalov, Juri Beljajev, Sergei Jemin, Andrei Karpovtsev, Aleksander Korolev, Igor Krivonosov, Nikolai Kunnov, Jevgeni Kuznetsov, Vjatsheslav McCrimmon, Brad Piskunov, Vladimir Sidorov, Jevgeni
Turmakoneen kahdeksan työntekijää:
Solontsev, Andre Matjushkin, Vladimir Sizov, Aleksandr Zhevelov, Igor Zhuravljev, Sergei Sarmatova, Jelena Maksimova, Nadezhda Shafina, Jelena
Nimissä voi olla kirjoitusvirheitä, lista kopioitu suoraan mtv3:sen uutisesta.
Ymmärtääkseni online-kilpailua ei voi katsoa uusintana ollenkaan ja täten sen tallentaminenkin on mahdotonta.
GT5 on todella hemmotellut pelaajat pilalle sen online-toteutuksella. Kaikki muut online-autoilut tuntuvat vähän vajavaisilta sen jälkeen.
Jos pitää paikkansa niin todella harmi, tarvitsee sitten kuvata kisa itse jos haluaa tehdä kisakoosteita. Onhan se kyllä totta että on tullut totuttua GT5:n uusintoihin liian hyvin sillä jokainen peli johon ei tule vastaavaa systeemiä tuntuu kivikautiselta.
Edit. Tässä vielä äänivertailu F1 2011 vs Aito F1 vs F1 2010
Spoilerista löytyy haastattelu tekstimuodossa. Teksti ei välttämättä ole aivan sanasta sanaan videon kanssa mutta kaikki asiat löytyy kyllä.
Onko jossain vielä kerrottu voiko moninpelien uusintoja tallentaa myöhempää katselua varten? Jos pelistä löytyy GT5-tyylinen replay niin siitä saisi tehtyä parempia koosteita kun F1-2010 pelissä sai kuvattua tilanteet vain omasta kulmasta jos kuvasi kisan itse.
Kuten aiemmin sanoin, jos AI toimii hyvin niin sitten ei ole väliä. Jos se taas on samanlainen törttöilijä kuin 2010-versiossa, niin ei mielellään.
Olen samaa mieltä tekoälyn mukaan ottamisen kanssa kuin player9, jos teköäly toimii hyvin niin voidaan ottaa kisoihin mukaan mutta jos tekoälyttömyys ei toimi niin ei oteta kisoihin mukaan. Ennen kuin annan ääneni niin haluan itse todeta miten tekoälyn toimii, tällä hetkellä on vielä turhan vaikea sanoa mitään.
Otetaanko kaikki varakuski/kakkoslohkon ilmottautumiset ylös ja jos saadaan toinen lohko niin voisi järjestää jonkinlaiset karsinnat ja 16 nopeista pääsee/joutuu ephramin pyörittämään ns. pääsarjaan ja loput sitten I-divariin. Voi olla aiheellista pitää vielä jonkinlainen sitova ilmottautumiskysely kaikille kuskeille noin viikkoa ennen ensimmäistä kisaa jotta kaikki ovat varmasti mukana ja saadaan karsittua kaikki hupi-ilmottautujat pois listoilta.
Nyt kun on aika paljon uusia kuskeja sarjassa mukana niin toivottavasti kaikki ovat sitoutuneet toden teolla ajamaan sarjan loppuun asti vaikka jäisi ekassa kisassa kärjelle 3-5 kierrosta tai ei ilmesty lainkaan viivalle ilman minkäännäköistä selitystä miksi ei pääse paikalle. Niitäkin on tullut nähtyä monissa eri sarjoissa että ensin ollaan kyllä heti mukana kun jokin sarja perustetaan mutta heti kun nähdään ettei aikataulu sovikkaan tai ei olla kärjessä niin motivaatio loppuu ja sarjasta häivytään ilman selityksiä/ilmottamista jättäen muut miettimään onko kyseinen kuski enää tulossa mukaan vai ei. Jos tälläisiä kuskeja on sarjassa monta niin he voivat tuhota koko sarjan jos vaikka vain puolet kuskeista tulee paikalle niin siinä rupeaa helposti motivaatio loppumaan muiltakin ja varsinkin sarjan pyörittäjältä loppuu halu pitää sarjaa enää väkisin hengissä.
Mulla puhelin tulisi tuohon olohonuoneen pöydälle jonka kulmassa ratti on kiinni. Pitää laittaa alle vaikka sopivan paksu nippu lehtiä ja kehittää joku tuki jotta iphone ei kaadu kesken kisan. Pitää kuvata testikisa kun ehdin jotta löydän itselle hyvän systeemin ja opin tekemään/editoimaan videoita.
Miten tehdään oma privalobby siten ettei ulkopuoliset pääse sinne ilman kutsua? Voisi itsekin kokeilla kuinka kauan renkaat ferrarissa jottei tule yllätyksiä tiistain kisassa.
Ephram, kuvaatko vielä videosi iphonellasi tv:stä ja jos kuvaat niin millainen teline puhelimellasi on? Olen ajatellut alkaa itsekin kuvailemaan ajovideoita mutta tällä hetkellä ainoa mahdollisuus on kuvata iphonella tv:stä mutta pitäisi rakentaa jonkinlainen teline mihin saa puhelimen kiinni tukevasti. Turismo-videoiden kuvaaminen olisi hyvää harjoitusta ennen uutta formula-kautta josta voisi tehdä koosteita tulevista PLF1-kisoista.
Jos englanti taipuu ja kiinnostaa lukea tuore ennakko-arvostelu pelistä niin kannattaa seurata huomenna codemasters:in omia foorumeita sillä nimimerkki jellejelle julkaisee oman arvostelunsa perjantaina klo 3pm CET mikä taitaa olla klo 16.00 suomenaikaa jolloin hänen salassapitosopimus loppuu.
Jellejelle työskentelee/omistaa belgialaisen pelisivustolle/n nimeltään Gamingonly.nl jonka johdosta hän on saanut pelin ennakko-version käsiinsä joka sisältää australian, malesian, turkin, monacon, canadan, belgian ja italian radat ja hän avaa oman ketjun arvostelulle jonne pystyy laittaamaan kommenttia arvostelusta ja kysymyksiä pelistä johon hän vastailee parhaansa mukaan.
Edit. Nyt kun tuli luettua foorumeita enemmän niin ilmeisesti kaikkien salassapitosopitus loppuu huomenna klo 3pm CET joten on odotettavissa monta ennakkoa ja moneen kysymykseen saadaan todennäköisesti vastaus päivän mittaan.
Virallista ilmoitusta ei ole annettu mutta ilmeisesti peli on mennyt kultaan kun seuraavat viestit on laitettu twitteriin
Spadgent John Court Senior Artist at Codemasters Well farewell F1 2011. You were a harsh mistress. But I still love you. #F12011 karkea suomennus = Jäähyväiset F1 2011:lle. Sinä olit julma rakastaja. Mutta minä rakastan yhä sinua.
TheLeeMather Lee Mather Games Designer - F1 2010/2011 @Spadgent we're in the pub having farewell F1 beers. karkea suomennus = Spandgent:ille: olemme pubissa jäähyväiskaljoilla F1:lle