Osaiskohan joku neuvoo.. Meinaan ku rupesin muokkaa tota mun videoo Windows live elokuvatyö kalulla (uusin on joo) niin ääni kuuluu mutta videota ei näy. Esikatselu täysin mustana. KOkeilin tallentaa videota ja sittenkin vain ääni kuului ja muuten musta ruutu. Luultavasti ongelma on siinä ettei WindLiveElo ei tue videotani. Voikohan tämän asian jotenkin muuttaa
Minäkin ihmettelin ensin samaa asiaa kun yritin itse muokata omaa videotani. Sen jälkeen kun olet ladannut videosi työkaluun niin katso ruudun vasempaan alakulmaan sillä työkalu alkaa automaattisesti muokkaamaan videon laatua tai jotain. Siinä kestää ainakin muutama minuutti. Sitten kun ohjelma on valmis kuvan pitäisi näkyä esikatseluruudussa normaalisti.
Huomaa ettei ole tullut intian rataa paljoa ajettua. Aika-ajossa en saanut täysin puhdasta kierrosta onnistumaan lainkaan ja kisassa taisi olla kierroksella kahdeksan kun vedin 8. mutkan hieman leveäksi ja osuin 9. mutkan sisäkanttarin päähän ja auto pysähtyy kuin seinään, seurauksena välitön keskeytys ja turva-auto radalle.
Super-Jesse voisi alkaa edes hieman kunnioittamaan muita sillä jesse ajoi 10. mutkan leveäksi ja pääsin sisäpuolelle ja mutkien 11-13 välissä pysyin koko matkan oikeassa reunassa ja jesse osuu minua kaksi tai kolme kertaa suoraan kylkeen ja sitten vielä valittaa että minä rammaisin häntä. Jessen onneksi minulla ei ollut mikkiä päällä (ei toimi ilman virtaa) niin olisin sanonut "vähän" takasin päin miten asia todellisuudessa oli. Muutenkin jesse oikoo mutkia surutta joka kierroksella sekä tulee kyljen kautta ohi jos on lähellä. Mikäli ei käytöstavat parane niin minusta jessellä ei ole asiaa enää seuraavalle kaudelle jos on tulossa tarpeeksi muita kuskeja joilla on ratakäyttäytyminen kunnossa.
Edit. Jos höntsää ajetaan tänään vielä klo 21.00 jälkeen niin voin tulla mukaan, aikaisemmin en ehdi.
Tulisko joku huomenna... krhm, tänään ajelemaan jossain välissä, niin testaisin kameraa ja videonmuokkausta jnejne?
Voin tulla jos ajetaan ennen neljää tai vaihtoehtoisesti yhdeksän jälkeen. Voisi itsekin alkaa kuvaamaan kisoja. Kuvasin jo edellisen kisan mutta siitä puuttuu kierrokset 10-14 sillä kirjallisesti kamerani kaatui enkä voinut nostaa sitä pystyyn ennen kuin olin varikolla. Menee ainakin huomiseen ennen kuin voin pistää sitä ulos kun pitää ensin vaihtaa tiedosto eri muotoon jotta windowsin moviemaker osaa käsitellä sitä.
E: Nonrun, voisit sanoo noille KFIN f1-sarjan pitäjille et ottaa mut messii ens kaudelle, luulee varmaankin et oon iha täys flop
Voit joutua odottamaan aika kauan sillä KFIN-sarjan pyörittäjä ja isähahmo siirtyi viime maanantaina valtion palvelukseen. Mikäli ei löydy ketään toista halukasta pyörittämään sarjaa niin seuraava kausi alkaa aikaisintaan puolen vuoden päästä jos alkaa ollenkaan.
En ole varma ehdinkö osallistumaan tämän päivän kisaan kun on isoäidin synttärikahvit päivällä ja kiekkopeli illalla. Jos minua ei näy kahdeksaan mennessä linjoilla enkä ole ilmoittanut myöhästyväni niin se tarkoittaa etten ehdi mukaan. Jos ehdin niin tulen pyörimään joukon hännille sillä en ole ajanut tämän vuoden pelissä unkarissa tähän mennessä kuin yhden kolmen kierroksen pikakisan. Perjantain Kanadan kisaan minun pitäisi pystyä osallistumaan normaalisti mutta sekin kisa voi mennä reenaamatta kierrostakaan.
Aika-ajossa en saanut yhtäkään täysin puhdasta kierrosta aikaan ja taisin jäädä paalusta hieman alle sekunnin. Kisassa lähtö oli aika ahdas ja pahoittelut kaikille jos osuin kahden ekan mutkan aikana johonkin kun molemmissa mutkissa jarrutin aavistuksen liian myöhään enkä saanut autoa kääntymään tarpeeksi. Sen jälkeen mutkien 5-6 välissä S-Jesse tulee puoliväkisin renkaita kevyesti kolistellen ohi ja pakottaa minut mutkan ulkoreunaan ja pari sekunttia myöhemmin Kindies osuu oikeaan takapyörääni ja pyörähdän perä edellä nurmikolle. Kaikista parasta asiassa oli että minä sain tilanteesta +10 sekunnin aikasakon kolarin aiheuttamisesta vaikka minuun törmättiin. Pari kierrosta myöhemmin sain S-Jessen ja Jeskulin kiinni ja vähän myöhemmin kun S-Jesseltä lähti perä alta mutkan 4 ulostulossa estäen samalla Jeskulin matkan niin pääsin samalla kertaa molemmista ohi vasenta reunaa pitkin. Loppukisa meni aikalailla yksin ajellessa, ainoastaan varikkokäyntien aikana näin muitakin autoja. Kun muita ei ollut lopussa lähellä niin laitoin bensan rikkaalle sillä viimeisellä kierroksella yritin saada kisan nopeinta kierrosta aikaan mutta takasuoran puolessa välissä moottori alkoi yskimään joten se jäi yritykseksi. Jos ajastani ottaa turhat pois eli penaltti (+10s) + pyörähdys (+n.5-10s) + moottorin pätkiminen (+n.5-10s) = 20-30 sekunttia pois ajastani niin olisin todennöisesti ollut hieman Coken edellä.
Cokehan kuvasi kisan mutta kuvasitko aika-ajoa lainkaan? Videolta saisi kätevästi ajat ylös.
Aika-ajosta en ehtinut ottaa kuvaa kun olin viimeinen aikaa yrittänyt kuski mutta kisan tuloksista otin kuvan, tässä tarkemmat tulokset, olkaa hyvät:
Koodia:
PLF1-Sarja Kausi 3 Malesian GP - Sepang International Circuit Laps: 21
Sija Kuski Talli Kokonaisaika Ero Paras Kierros 1. F1-masa Lotus-Renault 34.24.345 +0.000 1.28.731 (nopein kierros) 2. Ieponi HRT 34.26.588 +2.243 1.28.846 3. Vans_Boyy Ferrari 34.33.317 +9.074 1.29.694 4. CokeFIN Lotus-Renault 34.50.307 +25.962 1.31.821 5. JuhohFin Red Bull 35.07.753 +43.408 1.29.602 6. Benlonn Red Bull 35.48.328 +1.23.983 1.31.329 7. Super-Jesse12 Ferrari 36.20.918 +1.56.573 1.32.236 8. Kindiestoregon1 McLaren xx.xx.xxx + 1 Lap 1.32.808
Oma osallistumiseni tämän illan ja tiistain kisaan on epävarmaa sillä vanhemmat lähti tänään viikon matkalle ja toimin talo/koiravahtina sen aikaa. En ole varma saanko sovittua siskoni kanssa aikatauluni sopivasti että pystyisin kisaamaan. Oikeastaan suurin ongelma on siinä etten ole varma pystynkö kisaamaan omassa kämpässä kiinteän yhteyden kanssa mutta jos vien kamat vanhempien työ niin joutuisin kisaamaan mokkulan kanssa. Olen sillä kisaillut toisessa sarjassa aikaisemmin enkä saanut muilta valitusta lagista joten sillä voisi kisailla. Katsotaan miten päivä etenee...
Oon mä aika isoista haasteista selvinnyt, enkä oo mikää poropeukalo tietotekniikassa. Viittitkö heittää jotain neuvoa miten tämä mokkulan yhdistäminen ps3 onnistuisi : )
Mokkulan yhdistämiseen on olemassa kaksi mahdollisuutta. Helpompi tapa on yhdistää pleikkari langattomasti telakkaan(=mokkula yhteensopiva langaton modeemi) johon on ensin laitettu mokkula persauksiin kiinni. Sen jälkeen kun langaton verkko on pystyssä niin pleikkari yhdistetään normaaliin tapaan samaan verkkoon. Toinen tapa on pistää mokkula tietokoneen kylkeen kiinni ja sitten pleikkari nettijohdolla kiinni tietokoneen verkkokorttiin ja sallia pleikkari yhdistymään nettiin tietokoneen lävitse mokkulan yhteyttä hyväksi käyttäen. Tällöin tietokoneen nettiyhteys on oltava päällä jotta pleikkari pystyy myös liittymään nettiin.
En tänään ehdi ajelemaan kun höntsät on yleensä liian aikaisin mutta voiko näitä järjestää joskus myöhemmin joku ilta jotta minäkin ehtisin mukaan? Parhaiten ehdin mukaan siinä klo 20.00 lähtien mutta aina en pääse siltikään mukaan.
Millaisia aikoja ajoitte? Itse en ole ajanut vielä kierrostakaan viime kisan jälkeen niin tietäisi edes suunnilleen mihin oma vauhti riittää. Pitäisi varmaankin aloittaa reenaaminen kisaa varten...
Miks tänään ei ajeta jo kilpailua, koska tossa äänestyksessä voittaja on jo TI ja PE
Siksi kun äänestys loppuu vasta sunnuntaina klo 12.00 ja kaikki eivät välttämättä edes saisi tietää ajoissa tämän päivän kisasta saati pystyisi osallistumaan siihen. Ääniä on muutenkin annettu vasta 11/15 mahdollisesta.
kyl se on 24 mitä onlineen mahtuu ku kanneski niin lukee
Tavallaan oikein mutta kuitenkin väärin. Lainaus codemastersin sivuilta: Players will be able to race against 16 players online plus 8 AI cars to simulate a full 24 car grid. Eli netissä voi ajaa ainoastaan 16 ihmispelaajaa ja loput 8 paikkaa ruudukosta täytetään teköälykuskeilla joilloin syntyy täysi 24 kuskin ruudukko.
Kisojen tulevasta aikataulusta sen verran että tällä viikolla minulle ei sovi keskiviikko, lauantai eikä sunnuntai. Ensi viikosta en vielä tiedä muuta kuin jos ajetaan tiistaina kisa niin se pitää olla ajettuna klo 21.00 mennessä ja sunnuntaisin ei sovi oikestaan koskaan kiekkovuoron takia. Muuten ei ole kisapäivistä niin väliä kunhan kisat ajetaan iltaisin. Nyt käytössä ollut klo 20.00 on aikalailla aikaisin aika milloin ehdin mukaan kisoihin. Mikäli konsolifin:in sarja jatkuu seuraavalle kaudelle niin se voi rajoittaa myös osallistumistani sarjan kisoihin.
Ja lisäyksenä vielä, mitäs apuja tässä sarjassa on käytössä. Itse vedin PC:llä ilman apuja ja ihan quick setupeilla, ja sama tahti jatkuu myös PS3:n puolella.
Pistetään asetukset vielä selvemmin ja peni voi lisätä nämä ekaan viestiin ja muokata jos on jotain väärin.
Säännöt ja Asetukset:
Car assignment - Player's choice Rules and flags - Realistic Safety car - On Tyre wear - On Fuel load simulation - On Car damage - Full Car performance - Equal Collisions - Full
Nopeissa mutkissa siitä saattaa olla hyötyäki, careerissa ajelen ilman tcs:ää ja sit huvikseen joskus kokeilin tcs:n kans ni ei se kierrosaika yhtään sen parempi ollu. Renkaat kyllä kuluu paljon nopeemmin loppuun jos ajaaa ilman
Luiston estosta on hyötyä varsinkin hitaista mutkista ulos lähdettäessä kun voi runtata huoletta kaasun pohjaan ja peli hoitaa kaasun kaytön kuskin puolesta ilman pelkoa takarenkaiden sutimisesta. Samaten se antaa lisää pitoa nopeissa mutkissa kun on DRS päällä aika-ajon aikana.
Itse olen ajanut muutaman vuoden verran eri ajopelejä ilman apuja ja tätäkin ilman apuja alusta asti. Tein pikaisen testin viime kisan jälkeen japanissa. Ajoin kaksi kertaa kymmenen kierrosta GP-muodossa samoilla säädöillä, ainoa muutos oli laittaa tcs päälle. Nopein aika ilman tcs:tä oli 1.32.205 ja tcs:n kanssa 1.31.695. Jos pitäisin tcs:n päällä kokoajan sekä reenaisin ja säätäisin auton sitä silmällä pitäen niin uskoisin aikojen tippuvan vieläkin enemmän.
Tervetuloa sarjaan minunkin puolestani. Nyt kun on taas tulossa uusia kuskeja mukaan sarjaan niin ketjun ensimmäisestä viestistä löydätte kaikki sarjassa tarvittavat tiedot (säännöt, aikataulun, kuskit/tallit ym.) Pistän vielä spoileriin reilun pelin säännöt joita toivon jokaisen noudattavan jotta vältetään turhat kolarit ja kisat pysyisivät reiluna kaikkia kohtaan. Ne ei ole kirjaimellisesti noudettavia sääntöjä vaan lähinnä ohjeita miten menetellä kisan aikana.
...kun tuo KonsoliFIN -sarja on kuulemma loppumassa...
Offtopickina en usko että tuo konsolifin:in sarja loppuu kokonaan vaikka nyt meneillä oleva kausi loppuukin sunnuntaina. Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa ja jos kuskeja riittää niin uskoisin että tulee vielä seuraava kausi mutta mahdollisesti pidetään ensin viikon parin tauko. F1 2010:ssä ajettiin vuoden aikana viisi kautta. Alla olevasta linkistä löytyy myös linkit muihin kausiin.
Juu, mie voisin pitää f1 2011 höntsän, tännää 16.45 vois alkaa, alkasin invailee 16.30, jos ei oo viel kavereis lisätkää kindiestoregon1 ratana voi toimii malesia ?
On olemassa pieni mahdollisuus että ehtisin mukaan näin päivällä kun pitää lopettaa viimeistään vähän ennen kuutta mutta paremmin ehtisin illalla yhdeksän jälkeen mutta onko se liian myöhäistä muille?
Ja muuten, onko tässä f1 2011 pelissä semmost nappii mist voi kysyy et pääseekö varikolle, ainakin f1 2010 pelissä oli tämmöinen. Tuo olisi hyvä niin voisi muuttaa kisataktiikkaa lennosta:P Itse en oo huomannu viel tommost "varikkokutsu" nappia?
Tämän vuoden pelissä ei ole erillistä "varikkokutsu" nappia vaan jos haluaa vaihtaa rengastaktiikkaa lennossa niin ensin radalla ollessa valitaan halutut renkaat ajoissa ennen varikolle menoa ja sitten ajetaan kylmästi pilttuuseen kun haluaa sillä tiimi odottaa valmiina vaihtamaan renkaat.
Nyt kun tässä illan aikana on ollut ihmetystä rengas-säännöistä niin yritän selventää niitä jos onnistun siinä enkä sekoita teitä lisää.
Renkaita on olemassa kuutta eri koostumusta, neljä kuivankelin rengasta ja kaksi sadekelin rengasta ja merkinnät ovat: Kova - Hopea (huonoin pito, kestää pisimpään) Medium - Valkoinen Pehmeä - Keltainen Super-Pehmeä - Punainen (paras pito, kuluu nopeiten) Välikeli - Vaalen Sininen Täysi sade - Oranssi
Näistä seoksista jokaiseen kisaan FIA on valinnut ennakkoon kaksi kuivankelin rengas-seosta joilla ajetaan kyseinen kisa. Molempia rengas-seoksia on viikonlopun aikana käytössä kolme rengas-sarjaa (3x4 rengasta per seos). Aika-ajossa kärkikymmenikkö joutuu aloittamaan kilpailun sillä rengas-sarjalla jolla on ajanut viimeisen aika-ajo-osion nopeimman aikansa. Kärkikymmenikön ulkopuolelle jäävät voivat aloittaa kilpailun millä rengas-sarjalla haluaa. Kuivan kelin kilpailun aikana on käytettävä molempia kuivan kelin seoksia vähintään yhden kierroksen ajan. Jos kilpailu alkaa sateessa tai kilpailun aikana alkaa sataa niin molempia kuivan kelin seoksia ei ole pakko käyttää eli voi ajaa kilpailun samoilla renkailla lähdöstä maaliin jos pystyy.
En tiedä miten rengas-sääntö skaalautuu peliin mutta taitaa olla niin jos on esim. kymmenen kuskia viivalla niin viisi ensimmäistä joutuu aloittamaan kisansa aika-ajossa käyttämillään renkailla ja loput viisi saa valita renkaansa vapaasti.
Minusta bensa-asetuksen muuttaminen ei juurikaan säästä renkaita sillä kun pistää seoksen laihemmalle niin auto ainoastaan kiihtyy ja kulkee hitaammin suorilla mutta mutkaan tullessa jarrutetaan vauhtia hieman vähemmän pois ja mutkat ajetaan samalla vauhdilla kuin jos ajaisi rikkaalla seoksella jolloin ainoastaan jarrutetaan enemmän.
Voisin tehdä virallisen valituksen ajoapujen käytöstä sillä sarjan säännöissä on kielletty muut avut paitsi luistonesto ja automaattivaihteet mutta tänään huoneen asetuksissa avut oli jätetty auki. Kuinka moni pystyy tunnustamaan käyttäneensä ABS-jarruja vaikka ne on säännöissä kielletty. Suzukan tapaisella radalla ne antavat arviolta 1-3 sekunttia ylimääräistä etua. Itse en käytä mitään apuja ja avauskierroksilla huomasin hyvin hiusneulasta lähdettäessä kuinka paljon luistonesto antaa etua kun voi laittaa kaasun pohjaan ja peli hoitaa kaasun käytön pelaajan puolesta. Samoin ABS-jarruja käytettäessä pystyy jarruttamaan pidemmälle mutkaan sisälle kuin ilman ABS:sää. Lisäksi apujen käyttö myös eliminoi lähes täysin kuskin virheet pois. Ainoastaan jarrutus voi mennä pitkäksi mutta takarenkaiden sutiminen kiihdytyksissä ja renkaiden lukkoon meneminen jarrutuksissa yms. autokisoihin kuuluva auton eläminen jää kokonaan pois kun auto kulkee kuin kiskoilla.
Sori Jesse siitä kolarista. Vedit sen pitkän vasurin ennen sillan alitusta leveäksi ja pyörähdit hieman radalle päin ja itse vedin samalla myös aavistuksen leveäksi ja osuin suoraan kylkeen/etupyörään jonka seurauksena tuli turva-auto radalle.
Kisa meni ihan hyvin verrattuna reenauksen määrään (n. 15min. juuri ennen kisaa). Ekassa mutkassa olen mutkan ulkoreunassa ja toinen McLaren tulee voimalla kylkeen mutta onneksi ei käynyt mitään. Sen jälkeen kisa oli yli puolen väliin asti yksinajelua kunnes loppupuolella sain muuta porukkaa kiinni ja lopussa oli muutaman kierrokset hyvä taistelu Coken kanssa. Suorilla jäin jälkeen kun oli siipeä enemmän mutta mutkissa taas sain saman verran kiinni.
Voisin tehdä virallisen valituksen ajoapujen käytöstä sillä sarjan säännöissä on kielletty muut avut paitsi luistonesto ja automaattivaihteet mutta tänään huoneen asetuksissa avut oli jätetty auki. Kuinka moni pystyy tunnustamaan käyttäneensä ABS-jarruja vaikka ne on kielletty. Suzukan tapaisella radalla ne antavat arviolta 1-3 sekunttia ylimääräistä etua. Itse en käytä mitään apuja.
Pääseekö kaikki illan kisaajat paikalle ajoissa jotta voitaisiin aloittaa heti kahdeksalta tai jopa hieman aikaisemmin sillä joudun lopettamaan ajamisen viimeistään 21.10 kun minulla alkaa kiekkopeli klo 22.00.
Emmä nyt tiedä onko tässä vähän kuskeja ajamassa jos tuon verran vain jäljellä ja mun psn on: cokeFIN Ei mikään IceCold
Juu tuo oli mun moka sillä tuli katsottua etusivun kuskilistasta nimi enkä ajatellut siitä sen enempää. Pistetään se myöhäisen ajankohdan piikkiin. Toivottavasti ieponi huomaa tapahtuneen virheen ajoissa että pääsee kisaan mukaan.
E: Jaa kaheksalta illalla kisa. Pääsisin kyllä mukaan jos vaan mahtuu vielä, ja auto saa olla ihan mikä tahansa kun ei tiiä mitkä on jo käytössä
E2: Onko tällä foorumilla ommaa irkkikanavaa, vaikuttaa kuitenki että ihan aktiivisesti porukka häärää täällä ni ois ihan kätevä semmonenki
Kyllä vielä mukaan pääsee vaikka on jo muutama kisa ajettu. Kisat ajetaan perjantaisin klo 20.00. Kannattaa käydä lukemassa ketjun ensimmäinen viesti jos et ole vielä niin tehnyt. Sieltä löydät sarjan säännöt, aikataulun, kuskit/tallit ym tarpeellisen. Auton voit valita vapaasti jäljellä olevistä joissa ei pitäisi olla muuta eroa kuin väritys sillä ajamme sarjan equal-autoilla.
Lähetä IceCold:ille (Psn: IceCold) ystävä-kutsu ajoissa ennen kisaa sillä hän on todennäköisesti isäntämme huomisessa (tämänpäiväisessä) kisassa ja se helpottaa kutsujen lähettämistä ja pääsyäsi huoneeseen mukaan.
juu, haluaisin liittyä tähä sarjaan PSN nikki on kindiestoregon1 ja ottaisi mclaarenin
Minun puolesta teretulemast sarjaan, toivottavasti pääset jo vajaan tunnin kuluttua ajettavaan kisaan mukaan. Vielä kun ehtii niin kannattaa käydä lukemassa ketjun ensimmäinen viesti, jos et ole vielä tehnyt niin. Sieltä löydät sarjan säännöt, aikataulun ym. sarjan kannalta tärkeät asiat.
Video Game Awards 2011 Torstai 22.12.2011 klo 21.00
Telkku.com:ista
(K-15) Vuosittain järjestettävä Video Game Awards -palkintotapahtuma kerää jälleen videopelimaailman tekijät ja tähdet yhteen 10. joulukuuta. TV5 esittää tapahtuman pian varsinaisen tapahtuman jälkeen. Gaalan juontaa näyttelijä Zachary Levi. Gaalassa muun muassa paljastetaan, millainen on uusi Alan Wake -peli. (Video Game Awards 2011, gaala, USA, 2011)
F1-verkkosivusto Pitpass tekee pilaa Kimi Räikkösen paluusta sarjakuvassaan.
Sarjakuvassa Räikkönen juttelee Lotuksen Eric Boullierin kanssa vodkapullo kädessään. Humalapäissään Kimi uskoo juttelevansa Williams-tallipäällikön, Frank Williamsin kanssa.
Suora linkki kuvagalleriaan: Pitpass (ylin rivi, vasen kuva)
Gallerista löytyy myös muita hauskoja kuvia esim. kuva 4 (toinen rivi, vasen kuva, Vettel/Alonso), kuva 11 (neljäs rivi, keskimmäinen kuva, Jean Todt) ja kuva 12 (neljäs rivi, oikea kuva, Podium/Hamilton)
Ferrari haluaisi Sutilin kuljettajakseen kaudelle 2013 mutta kannattaako olla vuosi ajamatta testi/varakuskina ja sitten siirtyä mahdollisesti Massan tilalle. Toinen mahdollisuus on mennä Williamsille mutta Williams haluaisi tehdä kahden vuoden sopimuksen ja Sutil vain yhden jonka jälkeen voisi siirtyä Ferrarille.
Harmi ettei Senna taida saada formuloista kuskin paikkaa ensi kaudella vaan joutuu suuntaamaan katseensa amerikan puolelle. Toivottavasti menestyy ensi kaudella jossain muussa sarjassa ja palaa kaudelle 2013 entistä parempana.
GP2-sarjassa ajetaan tulevalla kaudella 12 osakilpailua. Näistä 11 ajetaan F1-sarjan osakilpailujen yhteydessä. Uusina ratoina ensi kaudella nähdään Singapore ja Malesian Sepang.
GP3-sarjassa ajetaan ensi kaudella kahdeksan osakilpailua. Suomalaiskuskeista sarjassa kilpailee Aaro Vainio, todennäköisesti myös Matias Laine. Sarjan kaikki osakilpailut ajetaan F1-viikonloppujen yhteydessä.
Koodia:
GP2-sarjan kauden 2012 kisakalenteri: GP3-sarjan kauden 2012 kisakalenteri:
23.-25. maaliskuuta Sepang, Malesia 11.-13. toukokuuta Barcelona, Espanja 20.-22. huhtikuuta Sakhir, Bahrain 24.-27. toukokuuta Monte Carlo, Monaco* 26.-28. huhtikuuta Sakhir, Bahrain 22.-24. kesäkuuta Valencia, Espanja 11.-13. toukokuuta Barcelona, Espanja 6.-8. heinäkuuta Silverstone, Iso-Britannia 24.-26. toukokuuta Monte Carlo, Monaco 20.-22. heinäkuuta Hockenheim, Saksa 22.-24. kesäkuuta Valencia, Espanja 27.-29. heinäkuuta Budapest, Unkari 6.-8. heinäkuuta Silverstone, Iso-Britannia 31.elokuuta-2.syyskuuta Spa-Francorchamps, Belgia 20.-22. heinäkuuta Hockenheim, Saksa 7.-9. syyskuuta Monza, Italia 27.-29. heinäkuuta Budapest, Unkari *odottaa vielä vahvistusta 31. elokuuta-2. syyskuuta Spa-Francorchamps, Belgia 7.-9. syyskuuta Monza, Italia 21.-23. syyskuuta Marina Bay, Singapore
Formula ykkösten Caterham-tallin tekninen johtaja Mike Gascoyne on vahvistanut tallin auton läpäisseen kansainvälisen autoliiton FIA:n viralliset kolaritestit. Gascoyne kertoi asiasta Twitterissä.
- Hieno viikko. Muutimme tallin nimen Caterhamiksi tiistaina ja tänään automme läpäisi FIA:n kolaritestit. Hienosti tehty kaiken kaikkiaan, kommentoi Gascoyne.
Caterhamin eli entisen Lotus-tallin kuljettajina jatkavat kaudella 2012 Heikki Kovalainen ja Jarno Trulli. Toistaiseksi talli ei ole vahvistanut, milloin sen uusi auto esitellään.
Käytättekö kisoissa valmiita auton säätöjä vai omia.
Se riippuu onko ollut aikaa/motivaatiota hakea autoon omia säätöjä. Käytän omia säätöjä jos on tullut tehtyä mutta radoilla joilla en ole edes vielä ajanut käytän pelin pikasäätöjä.
Saatan myöhästyä illan kisasta hieman sillä pitää vielä käydä koiran kanssa lenkilla mutta yritän tulla ajoissa paikalle.