Tutkailin vähän junalippujen hintoja. Parilla kympillä saisi meno-paluun + tietenkin syömiset siellä. Eiköhän budjetista löydy sopiva aukko. Kaupasta vissiin haettu juomat ja ruoat?
Entä mihin aikaan jengi olis paikalla? Ja koska jengi alkaa valumaan pois?
Itse vaihdan kyllä joskus isompaan. 40:llä mennään vielä kauan, mutta mahdollinen Linux-kikkailu vaatii varmaan vähän lisätilaa. Ei sitä normikäytössä täyteen saa, ihan kuin ei boxillakaan. Mutta jos alkaa videota yms. laittamaan kovolle ja Warhawkista + muista peleistä ostaakin Store-version BD-lätyn sijaan, voi lisätilalle tulla tarvetta aika nopsaan.
pitäisi saada ensin kalasteltua uusi PSP tuon vanhan näyttövammautuneen tilalle.
Älä ainakaan osta vanhaa mallia, vaikka halvalla saisitkin. Kaverin Slim & Liteä kokeilin viikonloppuna. Ei jumalauta se on kevyt Nythän sitä voi jo kantaa mukanakin ilman, että tuntuu kuin tiiliskiven olisi änkenyt taskuun. Ainoa huono puoli siinä oli hieman löysä akun luukku. En tiedä onko yleinen S&L-vika vaiko vain tuon yksilön?
Todella monelta tyypiltä on saanut kuulla, että turha edes ostaa Gearsia koska sen tyylinen peli ei vaan iske. Kuinkas kävikään kun silti ostivat..? Ei tämä silti kaikkiin iske. Tämä on kuitenkin niitä harvoje putkipelejä joissa putkimaisuus ei haittaa. Halo 1 ja 3 sekä Uncharted kuuluvat ainakin niihin. Xerobos kertoikin jo lähestulkoon kaiken muun. Eikä todellakaan sovi unohtaa millainen vaikutus tällä pelillä on konsolimynteihin. Gears 1 myi 4,5 miljoonaa yli vuosi sitten. Tarkoittaen sitä, että suunnilleen joka toisella 360-omistajalla oli Gears. Konsoleitakin meni kivaan tahtiin niihin aikoihin.
Itse peliltä odotan samaa, mutta paranneltuna. Tämä on varmaan Unreal 3,5-enginen lippulaivapeli. Tuhoutuvat ympäristöt ja suuremmat vihollisjoukot huomattavimpana uudistuksena, unohtamatta tietenkään uusia visuaalisia jippoja. Eiköhän tästä tule taas vuden parhaimpia pelejä. Jo nyt lukkoon lyöty julkkarikuukausi huolettaa. Ainahan sitä voi siirtää, mutta ei se tee hyvää imagolle. Toivottavasti aika riittää pelin kunnolliseen hiomiseen. Uskon, että riittää. Löytyyhän Epiciltä aikamoisia koodivelhoja.
Uncharted: Drake's Fortune normal-tasolla pamahti läpi kellon pysähtyessä 7 tuntiin ja 40 minuuttiin. Aarteita löytyi muistaakseni 25 ja gamersc.. mitalipisteitä kasaantui 320.
Pelissä seikkaillaan Nathan Drakella metsästäen Sir Francis Draken aarretta. Francis Drake oli Nathanin isoisoisä tai jotain. Tapahtumapaikkana viidakko. Mutta eivätköhän kaikki lautalaiset jo tienneet mistä on kyse.
Kuten ennalta tiesin, peli sisältää paljon ampumista. Hieman liikaakin monien mielestä, myös minun. Toivoin enemmän seikkailua ja puzzleja. Nyt kiipeilyä ja hyppelyä oli liian vähän ja puzzlet ratkaistiin ongelmitta. Toivottavasti Naughty Dog kuuntelee pelaajien kritiikkiä. Saarella olisi voinut mielummin olla jotain villieläimiä ja ansoja uhkana. Ei pelkästään, mutta nyt vihollisia oli aivan liikaa.
Teknisesti peli on loistava! Upea grafiikka, näyttävät animaatiot eikä lataustaukoja. Pelissähän vietetään suurin osa ajasta viidakossa. Naughty Dogin väki on onnistunut luomaan todella uskottavan ympäristön. Värit ovat kauniita ja yksityiskohdat ovat upeita. Pieniä puroja, jokia ja vesiputouksia siellä täällä. Upeita maisemia kallionjyrkänteiltä ja näyttävää valaistusta. Metsä on kauniin vihreä. Rauniot näyttävät oikeasti satoja vuosia vanhoilta. Sortuneita seiniä, ruosteisia portteja, sammaloituneita kiviä ja pitkiä roikkuvia köynnöksiä.
Animaation eteen on nähty paljon vaivaa, oli hauska katsoa making of-videoita ja seurata motion capture-sessioita. Vierekkäin oli mocap-näyttelijöiden suoritus ja valmiin pelin välivideo. Uskomattoman tarkasti ovat saaneet liikkeen siirrettyä peliin. Juoksu vaihtuu saumattomasti hyppyyn ja kiipeämiseen tasanteelle. Meno näyttää jopa vähän liian helpolta, mutta tämä oli kuulema tietoinen ratkaisu. Peli on paikoitellen aika nopeatempoinen ja köykäisesti liikkuva Nathan olisi saanut pelaajat kiehumaan raivosta.
Tekoäly on keskivertoa parempi. Viholliset hyppivät suojasta suojaan, aukealla juostessaan heiluvat pääosumien välttämiseksi ja jopa työskentelvät ryhmässä. Muutaman kerran laatikon takana kävi "mitä vittua mä nyt teen"-fiilis päässä kun kummaltakin puolelta lähestyy vihollinen haulikolla. Tuo lähestyminen on myös tehty todella upeaksi. Ne eivät vain juokse sivustaasi, vaan lähestyvät varoen tähtäimet Draken sijaintia kohti. Viholliset eivät aina ole tietoisia sijainnistasi. Jos laukausten vaihdon aikana suojasta suojaan kierähtäminen jää viholliselta näkemättä, voit yrittää hiipimistä onnettoman lurjuksen selkään.
Arvosanaksi heitän 8+.
+ Grafiikka + Viidakko + Se vähäinen vapaa seikkailu viidakossa
Pelaako kukaan Pleikkarillaan netissä? Käytättekö mikkiä? Mikä on hyvä? Mieluiten bluetooth. Valikoima ollessa käytännössä rajaton, on niin vaikea päättää minkä ostaisi. Parit topicit luettuani en löytänyt pelaajien kesken mitään ehdotonta suosikkia. Jabra löytyi monelta, luultavasti Warhawk-bundlen takia. Voisi luulla, että pelin mukaan ei ole pakattu mitään viimeisen päälle olevaa mikkiä. Vaatimuksena tietenkin hyvä akku, mahdollisuus mutettaa mikki (kaksi edellistä tärkeimmät), kohtuullinen äänenlaatu sekä sisään että ulos ja kohtuullinen hinta. Viimeinen vaatimus rajaa ulos varmaankin kaikki mikit, mutta kysytään kuitenkin.
Mutta en toki varmastikaan uskoisi, jos en itse olisi todistanut tuonkaltaista toimintaa. Kun olin noin kymmenen vuotta vanha, todistin itse omin silmin tuollaisen esineen kiistämättömän itsestään liikkumisen. Ja jos jostain silloin olin varma, niin siitä, ettei minkään ohjelman tuottaja ollut vetelemässä naruista.
Muistanko väärin, mutta mielestäni tekijät ovat sanoneet kaiken olevan selitettävissä tieteellisesti. Mitään hömppäpömäppää ja scifiä ei pitäisi Lostissa olla. Tuon jakson jälkeen en millään jaksa uskoa siihen.
E: Katsoiko kukaan mobisodeja? Ne olivat 3. ja 4. kauden välissä esitettyjä hyvin lyhyitä pätkiä, ei mitään merkittävää. Viimeisessä tosin..: Kaveri kertoi, en itse nähnyt tuota sillä se on poistettu muiden mobisodejen tapaan Youtubesta.
Kävin tänään kirjoittamassa vuokrasopimuksen uudesta kämpästä. Muutto tapahtuu vasta ensi viikon alussa, sillä sain kuulla ilouutisia. Varamiespalvelusta soitettiin. Olis haluamaani viikonloppuduunia tiedossa Nokian tehtaalla. Lauantaina ja sunnuntaina 06.00 alkaa 12 tuntinen vuoro. Joka toinen viikonloppu töitä. PS3 here i come
Betassa yhestä matsista saattoi saada kymmeniä pisteitä expaa. Muutenkin betasta on otettu takapakkia, miksi helvetissä videoita ei saa enää tallennettua lobbyssa suoraan pelin jälkeen, vaan on poistuttava partysta, käytävä theater-modessa ja tallentaa haluttu peli. Jos pelaat kavereiden kanssa, joutuvat he turhaan odottamaan.
Eipä mitään. Kyllä tota tulee pelattua vielä pitkään. Aivan kuten Halo 2:ta.
Helvetin hieno juttu! Ruudunpäivitys on saatu kuntoon. Tämä olikin suurin huoleni. Tuota lukiessa oli sellainen fiilis, että Rockstar todella tietää mitä tekee. Takaa-ajo kuulosti hauskalta. Ja vihdoin tähtäystä on uudistettu. 360:n padin liipaisimien lyhyen liikeradan tuntien vähä huolettaa tuo vapaa tähtäys. Vaatii ainakin keskittymistä, ei voi ihan vapaasti räiskiä headshoteja.
Realistisuutta on onneksi tuotu lisää kaikilla pikkujutuilla. Kännykkä, navigaattorit, poliisien tietokannat rikollisista jne. Lisäksi useaan kertaan hehkutettu räsynukke-moottori tms. kuulosti siistiltä. Tekoälyä hehkutettiin. Toivottavasti toimii oikeasti hyvin. Eipä ole hauskaa jos ryökäleet seisoskelevat tyhmänä suojattomina aivan kuten ennen, varsinkin kun pelissä on ymmärtääkseni nyt mahdollisuus mennä suojaan? Olisi aivan liian helppoa räiskiä sieltä.
Odotus nousi kyllä taas kattoon. Ja meni itseasiassa läpikin. Ja kännikävely oli aika hupaisa juttu.
niin silloinhan sitä eroa ei huomaan senkään vertaa kun toiminta kohtauksissa kamera liikkuu joka sekunti paikasta toiseen. vai ehtiikö joku tutkimaan tarkemminkin noita arskan viiksiä silloin kun se räiskii menemään?
No tuo on totta. Action-leffat eivät ehkä hyödy HD:sta niin paljon. Mutta eron kyllä huomaa, jokainen päättää onko se HD-leffan hinnan arvoinen.