Otin viime viikon lopussa tehtäväkseni pelata viimein Ocarina of Timen sataprosenttisesti ja nyt olisi enää n. puolet skulltulista kerättävänä. Sitten voisikin pelata uudestaan Skyward Swordin ja suorittaa myös siitä kaiken täydellisesti. Uskomatonta miten vielä tämän ikäisenä tulee sellainen lapsekas "jes, nyt on kaikki!" -tunne kun löytää Zeldassa viimeisen sydämenpalasen.
Hepulla on jatkuvasti mitä hämmentävämpiä sekä mielenkiintoisempia avatareja.
Mutta joku söi hienon Backloggery-sigikuvani pois!
Jotta viestini ei olisi täysin sisällötön niin voisihan sitä itsekin äänestää muutamaan kohtaan vaikka en olekaan niitä laudan ns. aktiivikäyttäjiä. On tätä tullut kuitenkin seurattua jo vuodesta 2008 ja osa jäänyt mieleen kohtalaisen hyvin.
Vuoden lautalainen
despiren viestejä on aina ilo lukea, varsinkin kun kys. henkilöllä on samoja mielenkiinnon kohteita (MGS, Souls-pelit jne.)
Vuoden postaus (sis. topic-avaukset ja blogit)
Haluaisin sanoa kaikki Ephramin GameCube-fiilistelyketjut, mutta päätin sitten valita tämän kun oli niin suurella sydämellä kirjoitettu.
Vuoden yllättäjä
Pakko antaa tämä titteli MasterTK:lle, mies vetää Dark Soulsin tutoriaalipomon aloituskamoilla heti ensi töikseen. Lue...
Eka Baten Kaitos on paras pelaamani japanirope niiden kahden ensimmäisen Paper Marion lisäksi, joten olihan minun jo aika päästä käsiksi tähän. GameCuben rikollisen hyvä pelitarjonta ei ehkä sisällä kovin montaa JRPG-peliä, mutta laatu korvaa tässäkin tapauksessa määrän.
Kolmas luolasto läpi. Jo tässä vaiheessa on todettava että tämä on se vuoden peli minusta, jopa joskus aiemmin hehkuttamani Portal 2 jää toiseksi. Maailma ei ehkä enää ole niin yhtenäinen, mutta silti Skyward Swordin alueet on tehty kaikki erilaisiksi toisiinsa nähden ja kaikkea ratkottavaa on melkein joka nurkan takana.
Onko yhtä verkkainen aloitus kuin TP:ssä? Siinähän kesti monen monta tuntia, ennenkuin peli todella pääsi käyntiin. Itse kyllä diggailin siitä harmoniasta ennen kuin suurta vaihdetta iskettiin silmään.
Aika paljon erilaisempi aloitus kuin TP:n oma. Eli luvassa ei ole mitään ampiaispesien härnäämistä tai mitään muuta tuon kaltaista, vaan sanoisin että pelin alkutoimet ovat juuri sopivan pituiset.
Kaksi tuntia vierähti hetki sitten tätä pelatessa. Vasta pintaraapaisu tosin, mutta sen verran pystyn sanomaan että pelin tutorial-osuus oli ehkä tähän mennessä pelaamistani Zeldoista hauskin sekä alun juonen rytmitys oikein mainio. Skyward Swordin taivaallinen ääniraita on myös hyvin vahvasti läsnä ja erittäin tärkeä osa pelin tunnelmaa, eikä pelin kontrolleissakaan ole mielestäni esiintynyt mitään moitittavan arvoista.
The Legend of Zelda: Skyward Sword meni ennakkotilaukseen, tällä kertaa tosin taidan olla aika varma etten tule saamaan ihan julkaisupäiväksi (ellei sitten käy tuuria tai jotain). No joo, mutta eiköhän tässä ala olemaan kohta tämän vuoden peliostokset pulkassa.
Huhhuh kun kuumottaa jo, enää viikko. Saa nähdä mitä opiskeluista tulee kun käyn päivän päätteeksi ostamassa tämän kaupasta. Tuleekos muuten tuo kultainen ohjain + CD-levy -bundle ihan normiliikkeisiin Suomessa vai pitääkö turvautua ulkomaihin?
Heavy Rain tuli pelattua uudestaan kun edellisestä pelikerrasta oli jo yli vuosi. Tällä kertaa ei esiintynyt lainkaan hyytymisiä tai bugeja eli näyttää siltä että se move-tuen tuova patch hoiti tehtävänsä. Mainio peli, kaikki meni nyt paremmin kuin odotin.
DS:lle on kyllä valtavat määrät kaikkea hyvää. Tuon toisen pelin nimi on muuten amerikkalaisittain The Legendary Starfy, tietääkseni yhtäkään sarjan peliä ei ole kuitenkaan koskaan julkaistu Euroopassa huonojen myyntien takia.
Läpihän se sitten meni vaikka pelasin sopivissa paloissa. Minusta hieman lyhyempi peli kuin Asylum, mutta nautin silti joka hetkestä täysin rinnoin. Loppuratkaisu oli aika yllättävä ja outo, mutta eipä siitä sen enempää. Ehkä olisin hieman kaivannut osalle hahmoista enemmän ruutuaikaa, esim. Robin jäi tosi ontoksi hahmoksi tästä syystä.
Koko ilta tullut pelattua Arkham Cityä ja on se vaan jälleen todettava että Batman on kaikista kovin. Kaupunki toimii erinomaisesti ja lentely on jopa paljon hauskempaa kuin Asylumissa, vaikka vielä toistaiseksi olen pitänyt siitä ja sen tiiviistä tunnelmasta enemmän.
Sanos muuta. Enkä edes valehtele kun sanon että välillä meno oli kuin jostain diaesityksestä. Jos uusi Zelda tai Batman eivät yllätä parhaudellaan niin Portal 2 on ainakin minun GOTY.
Puhumattakaan niistä uskomattomista bugeista ja huijaustavoista jotka rikkovat eeppisesti peliä, esim. Valley of Drakesin lohikäärmeet saa jo vahingossa lentämään kuiluun, viholliset putoavat välillä maan läpi kuollessaan, lohikäärme tai hydra katoaa ruudulta sekä kuolee hetken päästä jne. Tämäkin on kai ihan toteutettavissa. Itse olin lopulta aika pettynyt pelin rikkinäisyyteen eikä se 10. freezaaminen tuntunut enää edes huvittavalta, Demon's Souls on paljon parempi peli.
Blighttown on inhottava paikka. Eilenkin varmaan harhailin siellä kolme tuntia kunnes tajusin että pomon sumuovi olikin melko lähellä paikan sisäänkäyntiä ja minä itse vain olin mennyt päinvastaiseen suuntaan. Kahdeksan pomoa olen nyt päästänyt päiviltä sekä soittanut molempia kelloja enkä tiedä tällä hetkellä minne menisin seuraavaksi kun Iron Golem ottaa nirrin pois minulta ja New Londo Ruinsissa olevat aaveet vaikeuttavat etenemistäni paljon.
Oletteko jo koittaneet ampua Undead Burgin lohikäärmettä sieltä tornista käsin jossa on yksi Black Knight? Peli nimittäin bugaa jos siihen ampuu yhden nuolen siihen ja lohikäärme katoaa kokonaan ruudulta (tippuu kai rotkoon) sekä kuolee. Nauroin kippurassa tuolle.
Okei, nyt pääsi käymään niin että eka bonfire on sammutettu ja kaksi lähistöllä ollutta tyyppiä surmattu. Eikä syyllinen voi mitenkään olla minä itse sillä olen Demon's Soulsista lähtien ollut erittäin tarkka siitä mihin miekkaani sohin. Ei oikeastaan harmita muulla tavalla kuin että matka yhteen suuntaan piteni kivasti.
Joo, tällä kertaa bonfiret ovat niitä ns. checkpointeja pelissä. Niitä on ripoteltu ympäri maailmaa ja istuessasi aina sellaisen äärelle siitä tulee sinun checkpointisi. Eli huolimatta siitä vaikka olisit kuinka pitkällä pelissä, tulet ilmestymään sille bonfirelle jossa viimeksi kävit jos satut kuolemaan.
Älä lue ellet ole jo päässyt Darkroot Gardenia läpi!
Kellään muuten esiintynyt ruudunpäivitysongelmia tai pelin hyytymisiä? Luin jostain että Xbox 360- että PS3-versioissa esiintyy kumpaakin. Itselläni on hyytynyt peli metsässä ja Blighttownissa laski aika kivasti ruudunpäivitys, muuta valittamisen aihetta en olekaan vielä löytänyt.
Kävin muuten siellä tutorial-paikassa uudestaan enkä halua mennä ihan heti takaisin. Lattia hajosi altani ja tipuin huoneeseen jossa pomo pyyhki heti säälittävällä Knight-ruhollani lattiaa.