Tästä on ilmeisesti loppukesästä tulossa PS4 Remaster-versio joka pyörisi 1080p ja 60fps. Hyvä syy siis hommata vihdoinkin next gen konsoli.
Jep, ja täytyy kyllä olla aika lailla täysin samaa mieltä kanssasi tuosta pelistä. Jos nyt PS4:n tässä lähiaikoina hommaan, niin Remastered-versio lähtee kyllä myös hankintaan. Aivan upea peli.
En tiedä meneekö nyt ihan oikeaan aiheeseen, mutta osaisiko joku arvioida että paljonko esimerkiksi GameStop antaisi vaihtoarvoa Xbox 360 Slim 250GB:stä? PS4 on alkanut houkuttelee sen verran viime aikoina, että jostain pitäisi vähän repiä rahaakin sitä varten.
Tuli itsellenikin vähän mieleen RE4 jostain syystä sekä Van Helsing. Saa nähdä onko tässä myös selkeitä viittauksia Berserk-mangaan niin kuin ainakin kahdessa ensimmäisessä Soulsissa, sillä Miyazaki on aika kova Berserk-fani ja saanut tosi paljon inspiraatiota peleihinsä nimenomaan Berserkistä.
Ressa 4 kuuluu Metroid Primen kanssa sellaiseen "kerran 10-15 vuodessa" -luokkaan, joiden veroisista peleistä ei tässä Ps3/Xbox360 -sukupolvessa päästy edes nauttimaan, vaikka valtava määrä huippuja pelejä saatiinkin.
Souls-sarja ja suurin osa Platinum Gamesin peleistä menevät kyllä itselläni samaan kategoriaan RE4:n kaltaisten huippupelien kanssa. Muuten koko viime sukupolvi oli kyllä heikompi kuin sitä edeltänyt...
RE6 on edelleen pelaamatta ja hankkimatta. Surettaa kyllä koko sarjan kohtalo.
Tullut pelattua taas viime aikoina hyviä pelejä. Silent Hill tosiaan meni lähes viikko sitten läpi ja voi että se oli hieno pelikokemus, vaikka mukana saattoikin olla hieman nostalgiaa kun pelasimme tämän kaverin kanssa joskus vuosia sitten puoliväliin. Ehkä suosikkini ihan kaikista kauhupeleistä, pitäisi vain vielä pelata 2, 3 ja 4: The Room että voin tehdä lopullisen arvioni.
Myös EarthBound tuli aloitettua tänään ja vaikuttaa tosi hyvältä. Kiva jenkkimäinen tunnelma, vaikka peli onkin japanilainen. Hulvatonta huumoria ja hauskoja tilanteita. Jotain kymmenen vuotta odotin, että pääsisin pelaamaan tätä, ja tässä sitä nyt ollaan.
Oli kyllä jo tosi kesäinen ilma ulkona kun kävin postissa. Sisälläkin jo aika kuuma. Kyllä tätä osaa arvostaa, kun talvi oli tosi synkkä ja jotenkin vetinen. Itse asiassa ei haittaisi yhtään, jos olisi aina tällaiset säät. Vielä kun olisi lehtiä puissa ja ruoho täysin vihreää, niin aivan täydellistä.
Maailman parhaimpia JRPG-pelejä, ehdottomasti. Suosittelen nappaamaan jostain Baten Kaitos Originsinkin, jos Eternal Wings and the Lost Ocean tuntuu hyvältä loppuun asti. Täytyy kyllä sanoa, että tässä vasta pelisarja.
Muistahan käydä sen toisen oven luona, joka on (muistaakseni) Shaded Woodsissa. Sieltä pääsee niin upealle alueelle, että leukasi tulevat vielä loksahtamaan paikoiltaan innosta.
Kuumottaa kyllä hieman näitä viestejä lukiessa. Tällä hetkellä minulla on siis työnhaku päällä taas vaihteeksi ja eihän sitä kyllä koskaan tiedä milloin saattaa joutua jonkinlaisen huijauksen uhriksi. Hieman rasittaa välillä lukea myös Molin sivuilta sellaisia työpaikkailmoituksia, jotka ovat ihan selvästi puhelinmyyntiä, mutta vain liikkeellä jollain "hienolla" nimikkeellä yms. kikkailua. Kaiken lisäksi tuo on vielä sellaista työtä, jossa tunnutaan tavallaan häiritsevän ihmisiä, niin ei oikein nappaisi yhtään mennä sellaiseen jo ihan tästä syystä. Tosin jos on omasta takaa työkokemusta se 1-2 vuotta selvästi tasokkaammista töistä ja löytyy ammattikin, niin ehkä minulla ei ole kovin suurta vaaraa että työvoimatoimisto alkaisi ehdottelemaan jotain tällaista.
Nirsoksi ei toki saa ryhtyä, varsinkaan näinä aikoina, mutta puhelinmyynti taitaa olla se johon vedän itse rajan. Vuokratyöfirmatkaan eivät oikein houkuttele, kun haen kokopäiväistä ja vakaata työtä.
Kuulosti hölmöltä minustakin kun ensi kertaa tästä kuulin, mutta koska kyseessä on Kojiman peli, niin käytännössä mikä tahansa voi olla mahdollista. Kojima on muun muassa sanonut Twitterissä, että Quietin vaatetukselle on "varsin hyvä syy" (eli voisi kai ihan hyvin olla tämä). Tätä aihetta on kyllä käsitelty myös ennenkin japanilaisissa videopeleissä ja varsinkin animaatioissa, esimerkiksi Dark Soulsin Gwyndolin on muistaakseni transsukupuolinen ja Steins;Gate-visuaalinovellin (josta on tehty myöhemmin melko suosittu anime) yksi hahmoista on myös oikeasti mies, vaikka näyttääkin naiselta.
Lisäksi The Phantom Painin on sanottu rikkovan useitakin tabuja.
Uusimpien teorioiden mukaan The Phantom Painissa esiintyvä hahmo Quiet olisi Chico, joka on saanut sukupuolen korjaukseen liittyvää hormonihoitoa sillä aikaa kun Big Boss on ollut yhdeksän vuotta koomassa. Kyseessä saattaa olla jonkinlainen Cipherin kokeilu tai sitten Ground Zeroesin tapahtumat muuten vain traumatisoivat Chicon niin pahasti, että hänen uudesta ulkonäöstä tulee eräänlainen henkinen defenssi aikaisemmin tapahtuneille hirveyksille.
Itse olen upottanut peliin nyt lähes 8h pelikellon mukaan ja vielä olisi reilusti pelattavaa ennenkuin kyllästyy.
Juu. Ja eipä tuossa tosiaan aika käy pitkäksi, kun peli sisältää aikamoisia ominaisuuksia ja yksityiskohtia. Jo niiden tutkiminen on aika antoisaa puuhaa, johon saa upotettua paljon aikaa.
Onko jollain muuten PS4-versiota? Kiinnostaisi kuulla, että miltä se oikein näyttää ja vaikuttaa. Tullut aika järkyttävät himot viime aikoina hankkia jo kyseinen laite ja tämä peli sille.
Peliä on kyllä kritisoitu viime aikoina paljon nimenomaan sen lyhyyden ansiosta. Mutta omasta mielestäni Ground Zeroesia tulisi ehkä käsitellä juuri "tekniikkademona" tai "maistiaisena", tai muuten mennään metsään ja pahasti. Minunlaiselleni MGS-fanaatikolle tämä on ollut juuri sitä mitä olen kaivannut eli helpotusta odottamiseen ja Fox Engineen paneutumista. Lisäksi se päätehtävä pääsee minusta laadullisesti ihan MGS2:n Tanker-episodin tasolle - Camp Omega pomppasi kertaheitolla yhdeksi suosikkialueistani koko sarjassa.
Olen suorittanut nyt kaikki lisätehtävätkin (paitsi Deja Vun). Kojima oli kyllä aika hervoton lisä, mutta niinhän hänet pystyi rekrytoimaan Peace Walkerissakin.
No nyt meni tämä sitten minullakin läpi. Taisin käydä kaikki paikat lävitse ja hoidella pomotkin, ellei sitten johonkin jäänyt jotain tosi salaista ja huomaamatonta. Peli näytti kyllä parhaimman puolensa itsestään heti kun pelaaja saapui Drangleic Castleen. Haastetta piisasi ja alueet olivat todella laadukkaita, varsinkin koko lohikäärmealue kaikessa komeudessaan. Käykää siellä, senkin voi tietääkseni missata epähuomiossa. Majula ja Dragon Aerie & Shrine olivat pelin ehdottomasti tunnelmallisimmat paikat.
Pelin loppupomossa oli aika ilkeä trikki aluksi. Mutta jo yllättävän pian koko homma hoitui mutkattomasti kun sisäisti tämänkin liikkeet, eikä se kyllä minusta lopulta päässyt Gwynin tasolle vaikeudessaan. Itse asiassa pelissä oli muutama vastus, joita pidin tätäkin vaikeampana, mutta niinhän se on vähän aina ollut kaikissa Soulseissa, että loppupomo ei vain ole se vaikeuskäyrän raadollisin puoli.
Mielestäni tämä loppu on ollut juuri mainio. Jännää miten otan yhtäkkiä turpiini kuin vanhoina hyvinä aikoina. Shrine of Amana esimerkiksi oli aivan täyttä helvettiä tai vähintään hidasta prosessointia kun piti alkaa jousipyssynkin kanssa sähläämään kun joka suunnasta tuli kuolemaa. Kyseisen paikan pomossa oli myös aivan mainio design, siitä plussaa. Undead Crypt taas oli vähintään pomonsa puolesta hankala, kun sen taian jälkeen miekkani teki aivan älyttömän pientä damagea. Järkytyin myös hieman sitä seuraavassa huoneessa, aivan mahtavaa lorea.
King's Ring ilmeisesti avaa konkreettisesti laajoja alueita lisää pelissä. Esimerkiksi gameplay-trailereissa näkynyt linnake, silta ja hirvittävä määrä lohikäärmeitä ovat kyllä mukana (tätä ennen tulee kaksi uutta aluetta) ja epäilen että Cardinal Towerista pääsee vielä vähintään yhteen uuteen alueeseen.
Alku oli haastava tässä pelissä, kun valitsin sen vaikeamman reitin. Keskivaihe oli tasapaksua ja ihan kivaa, vaikka Iron Keep toki tarjosi jonkin verran haastetta. Sitten aivan yhtäkkiä, ihana vaikeuspiikki Drangleic Castlessa tai viimeistään sen jälkeen. Tämä on hyvää kehitystä, melkein tekisi mieli sanoa haastavimmaksi Soulsiksi, mutta ehkä ennen tätä pelaan tämän vielä muutaman kerran läpi ennen kuin olen lopullisesti varma.
Kuollut on tultua. Rehellisesti sanottuna enemmän kuin osasin aluksi odottaa. Pelialueissa ei ole ollut minusta mitään moittimista, korkeintaan bonfirejen sijoittelussa ja ehkä hieman siinä että warppaaminen alueiden välillä on heti alussa mahdollista. Myös kentistä katoavat viholliset (kun ovat tarpeeksi monta kertaa kuolleet) ovat outo ratkaisu minusta. Pomot ovat olleet vaihtelevia - osa loistavia ja erittäin kekseliäitä ja osa taas pettymyksiä. Kokonaisuudessaan kuitenkin voisin arvella varovaisesti asettavani tämän samalle tasolle Demon's Soulsin ja Dark Soulsin kanssa. Henkilökohtaisesti vuoden peli hyvin suurella todennäköisyydellä ja totta kai myös yksi tämän sukupolven parhaimmista peleistä.
Olen menossa Drangelic Castlen loppupäätä, enkä ole edes vielä löytänyt paikkaa tai mitään millä saisi noita boss sielujen aseita luotua .
Löysin tänään sieltä ennen Gargoyleja tulevasta tornista yhden NPC:n (pitää aktivoida pois patsaasta), jolle voi vaihtaa sieluja noita aseita vastaan. Myös ennen hämähäkkiä tulevassa paikassa on yksi tällainen NPC.
Drangleic Castlessa ollaan taas toisella savella. Nyt ohitin kokonaan ekan bonfiren jonka uskon olevan syy siihen pelini rikkovaan bugiin. Kolmas bonfire löytyi pomon sumuoven lähettyviltä, joten eiköhän tämä tästä. Hahmo on 65 levelinen, kahdella miekalla ja kilvellä varustettu Faraam-ritari. Peliaikaa on kellossa jotain 25h muistaakseni, edellisessä jotain kymmenen tuntia enemmän. Tämän tallennuksen jälkeen taidan pitää hieman taukoa Soulseista...
On tämä kyllä aika buginen sittenkin. From Softwarella on taas pienoinen työ julkaista muutama patch korjaamaan ongelmia tästä pelistä. Äskenkin kuolin siis II:n Bell Gargoyleseihin ja YOU DIED -teksti jäi tulematta. Piti palata konsolin päävalikkoon ja lopettaa peli että pääsin takaisin bonfirelle.
Tämä toinen hahmo on edelleen 22 levelinen. Kohta pitäisi olla kaksi jättisielua saatuna.
Mistäs tuonne Drangelic Castleen pääsee? Onko sillä paikalla jotain tekemistä noiden "produce the symbol of the king" ovien kanssa? Olen mielestäni jo aika monta paikkaa kolunnut ja kaikki tähän mennessä mahdolliset pomot tappanut. Iron Keep nyt oli nyt tuo viimeisin paikka, minkä ole selvittänyt.
Shrine of Winteristä pääsee sinne. Siellä on yksi portti, joka avautuu, jos sinulta löytyy ne neljä jättisielua jotka saa tietyistä pomoista.
No, ehkä ihan hyvä vain, että tuo toinen tallennus meni nyt tuollaiseksi. Olen jatkanut uudella hahmolla nyt sen verran, että olen saanut kaadettua jotain seitsemän pomoa ja pidätellyt Soul Levelin luvussa 20. Nyt kun tietää (kiitos edellisen pelisession), mitä pitää tehdä kehittääkseen aseita tarpeeksi aikaisessa vaiheessa peliä, niin voi jo vähän suunnitella tuota buildia. Faraam Setin tosiaan saa vasta pelin lopussa, siihen asti aion pelata Falconer Setillä (yksi pelin aloituskamppeista) ja dual wieldinä (tosi kiintoisalta ja tuoreelta vaikuttava mekaniikka, oikeasti) kahdella Long Swordilla, jotka kehitän tappiin saakka ja vieläpä Raw-elementin kera.
Mutta olisi kyllä joskus kiva läpäistäkin tämä peli... koittakaa päästä Drangleic Castlessa vähintään tokalle bonfirelle asti, niin luultavasti vältätte minun tyhmän bugin johon From Software ei ole käsittääkseni sanonut vielä juuta eikä jaata.