Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointisähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan

 
Vaalea Tumma
Profiili
Yhteenveto
Näytä tilastot
Näytä kirjoitukset

  Näytä kirjoitukset
Sivuja: 1 [2]
31  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju. : 26.10.2007 00:56
Eivät hullummat listaukset, kiitos. Joskin tuollaisten flashihärpäkkeiden kyhäily pitäisi kieltää lailla.

Fuzzy guardia varten pitäisi nyt sitten tietää kuinka nopeasti hahmot kyykistyvät ja tekevätkö ne sen yleensä nopeammin crouchdashista kuin normaalista kyykistymisestä. Heitot näkyy olevan parhaimmillaan 5 framea. VFssä ne on nyt 12 tai sitten 0 tilanteesta riippuen (uusi VF5 ominaisuus). Nopeus ei välttämättä ole parempi sillä mielestäni VF5een on tullut paljon lisää dynamiikkaa kun fuzzy guardia pääsee oikeasti käyttämään. Voin kertoa että VFssä kyykkyyn pääsee 7 framessa kun tekee d+G ja 6 framessa jos tekee crouchdashin. Siltä pohjalta voi sitten lähteä laskemaan milloin kannattaa tehdä fuzzy guard. Crouchdashilla on merkitystä tässä koska sillä pääsee sen yhden framen nopeammin kyykkyyn, eli fuzzy guard CD:llä toimii vielä tilanteessa jossa d+G ei ehtisi heiton alta. 

VF5stä ei nyt tule mieleen kyllä yhtäkään varsinaista bugia (aikaisemmissa niitä on ollut joskus) vaan nämäkin ominaisuudet ovat kyllä ihan pelisuunnittelijoiden tarkoittamia kuten Segalta saa tietää. 


edit: otetaan sen verran takaisin että VF2n ensimmäinen versio oli buginen kuin mikä, mutta ne bugiset liikkeet sitten jalostettiin VF4ksi. Ja niistä pelaajista jotka nuo järkyttävän vaikeat combot silloin VF2ssa pystyi tekemään tuli legendoja.. Monet liikkeet ja combot tuolta VF2 aikakaudelta on synnytetty uudelleen tarkoituksenmukaisesti liikkeinä. Kuten vaikka Jackyn uusi VF5 iai-cancel. ( [f] K~G oikealla ajoituksella)
32  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju. : 26.10.2007 00:20

Teoreettinen kysymys: onko Saaran Moonsault (uf+P+G+K) todella toimiva tekniikka Kagen uutta "tuija-stanssia" vastaan?
Ei sen enempää kuin mitään muutakaan vastaan.

Lainaus
Tuota en miettinytkään että taakse, taakse -dashia ei voi cancelloida, Tekken sittenkin häiritsee VF-teoriaani...  :o
Voi sen väistöllä ja dasheilla ja millä tahansa liikkeellä, muttei torjunnalla. Voit tosin tehdä vaikka b,b, K~G jos hahmolta löytyy vaikka canceloitava potku. Huom. Sarahilla on, mutta menee tuo helposti sekaisin b,b+K:n kanssa.

Lainaus
Sitten on tuo ilmaan työntävä b,f+P+G -heitto, joka taitaa olla melkein pelin tehokkain, kun Kagen TFT on nerfattu?
Akiran b,f+P+G combot tekee enemmän lämää kuin Kagen vastaavat kaikkiin hahmoihin, kevyimmissä ne on tasoissa muistaakseni. Jos siis Akiraa tarkoitit.

Lainaus
Varmaan kettumaisinta Virtuan liikkumissysteemissa lienee ymmärtää, että normaalin väistön nopea cancellointi vaatii vastustajan hyökkäämisen (lineaarisen tai väärään suuntaan väistettävän). Väistäminen on siis reaktiopeliä, ei vain infernaalinen sorminäppäryystesti, kuten Tekkenissä jossa backdasheja voi niputtaa niin nopeasti kuin ehtii tikkua nakuttaa b, b, db, db, b, b, db, db, b, b... *ad infinitum*
Näin juurikin oikein. VF:n väistöstä tulee kunnon väistö vasta silloin kun vastustaja tekee siihen liikkeen. Ja taas 'epäonnistuneen' väistön voi canceloida dasheilla ja tanssia ympäriinsä. Toisaalta itselleni oli vaikeaa tottua tekemään Tekkenin väistö nyt u,u ja d,d kaksoisnäpäytyksellä kuten se nykyään on. Tai on ollut jo pitkään, kun en ole mikään tekken guru.

Rocky_Balboa:
Lainaus
En tiedä mitä meinasit liikkeiden modauksella?
VFssä voi tehdä "kyykystä tehtävät" liikkeet käytännössä seisoma-asennosta tekemällä crouchdashin. Se onnistuu heti crouchdashin ekasta framesta lähtien eli ei tarvitse odottaa että hahmo on kyykyssä. Eli esim
liike joka on
(kyykystä) b,f+P  voidaan tehdä
df,df,b,f+P
Ennenmuinoin siitä käytettiin termiä 'modifiointi' tms jotain. Tämä nyt ei sinänsä ole VFlle uniikki piirre. muistaakseni samankaltainen juttu on myös Tekkenissä tosin erilaisella tikkukomennolla. Ei tainnut myöskään olla aivan yhtä nopea.

Fuzzy guardin käyttö edellyttää framedatan tietämistä, voisitkin linkata minut jonnekin missä on ajantasainen framelistaus uusimmista DOAista? En ole ihan usein päässyt pelaamaan. Boksi tulee kohta VF:n myötä. Kenties siis myös DOA.
33  Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju. : 25.10.2007 22:52
Sama pätee kyllä Rockyynkin. Tuot aina se elementin pöytään kun Doaa haukutaan ja VF:ää kehutaan, että DoA on jotenkin munakkaampi kuin muut mätöt ?
Itseasiassa olen aina yrittänyt selittää DOA4:n systeemejä ja sitä, että siinä on paljon samaa kuin VF:n systeemissä. Tietenkin mielestäni DOA4:ssa on sitä menoa enemmän kuin muissa. Onhan se myös nopeampi kuin muut mätöt.

Tosin viestini pointti olikin siinä, että monesti ne viestit eivät edes kohdistu itse peliin vaan siinä väännetään jotakin ihan muuta vaikka esim. viestin kirjoittajasta.

En periaatteesta koske enää peli vs peli ketjuihin koska ne ovat maailman turhinta huttua. Ja on erinäisiä vuosia tullut niitä kateltua.
Yritän tässä kerrata kuitenkin mitä olen posteistasi löytänyt.
Et tykkää VFstä koska se on jäykkää paskaa, tykkäät DOAsta koska se on nopeampi?

Jokseenkin kokeneena VF-pelaajana (n. 12 vuotta) uskoisin että tönkköys johtuu siitä että et osaa vielä käyttää VF:n liikkumissysteemiä. Tiedän että se tuntuu tönköltä ennenkuin sen oppii. Se ei ole yhtä helppo kuin muissa tuntemissani 3d peleissä.
Mutta mitenkäs minä nyt tähän opasta kirjoittaisin... Täällä ei nähtävästi ole nuolihymiöitä.
hmm..
dash = tikkua kaksi kertaa eteenpäin
backdash = kaksi kertaa taaksepäin
crouch dash eteenpäin = tikkua kaksi kertaa etualakulmaan
crouch dash taaksepäin = tikkua kaksi kertaa taka-alakulmaan
väistö ylös = tikun näpäytys ylös
väistö alas = tikun näpäytys alas
offensive move up = näpäytys ylös, P+K+G
offensive move down = näpäytys alas, P+K+G

Lisäksi joillain hahmoilla on omat erikoisliikkumismuotonsa.
Offensive movea lukuunottamatta VF5ssä voi väistön canceloida millä tahansa dashilla. Dashit myös toisillaan ja väistöllä. Offensive movea ei voi canceloida millään. Väistö on siis nimeltään defensive move virallisesti.
Dashin, ja crouch dashit voi keskeyttää guardilla mutta backdashia ei. Huomaa että sama dash tai väistö ei canceloidu samanlaisella heti perään. Tämä on yksi tönkköyden lähde. Pitää tehdä joku muunlainen dash yms perään. Tai keskeyttää dash guardilla jotta pääsee tekemään toisen. Offensive move on tarkoitettu vain tilanteisiin joissa sinulla on frame-etu. Muussa tapauksessa se ei välttämättä väistäkään vastustajan liikettä. Muuten sillä on melko helppo vaikka kiertää vastustajan taakse.

Joka tapauksessa jos osaat yhdenkin dashin keskeyttää toisella niin hahmo liikkuu jo huomattavasti kauniimmin. 8-walk on älyttömän hidas.

Toivottavasti tästä oli apua jollekulle. Tiedän jo paremmin kuin väitellä pelien paremmuudesta. Valonräjähdyksiä tai hajalle lentäviä seiniä VF ei tarjoile mutten sitä haluaisikaan.

edit: ai niin. crouch dash löytyy myös DOAsta, joskin sillä ei ole siinä mitään käyttöä ellen väärin muista. VF:n fuzzy guardia, liikkeiden modausta, liikkumistapaa tms ei sieltä muistaakseni löytynyt tai ollut tarvetta käyttää.
Sivuja: 1 [2]
Pelaajalauta 2007-2024
Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines