1. MGS4 - PS3Mitähän tähän nyt sanois. Rahalla tehtyä loppuun asti viilattua viihdykettä, vaikka juonessa oli Kojima-fanin mieleen aivan liikaa latrinkia ja lopetus oli pelihistorian huonoin. Paljon on kuitenkin taas juttuja keräiltävänä ja Snaken pelaaminen on hauskempaa kun koskaan, vaikka kolmosen tyyliin pelataan enemmän ryömimispeliä kuin hiippailupeliä. Audiovisuaalisuus. Act 4.
2. Fable 2 - Xbox 360Rentouttavaa kevytseikkailua jonka neronleimaukset toivat pelille kakkossijan, vaikka onkin bugisin julkaisu miesmuistiin. Suurimman vaikutuksen tekivät kuitenkin pelin (piilotetut) synkemmät kohdat ja jonkinlainen aikuismaisuus, vaikka kommunikointi hoidetaankin dialogipyörien sijaan piereskelyllä. Odotetuin ominaisuus eli co-op jäi kuitenkin kokeilematta, kun huhut sen huonoudesta levisivät.
3. Lost Odyssey - Xbox 360Jees. Jos tämän kaltaisen pelin koluamiseen jaksaa pistää ~80 tuntia nykypäivänä on jotain tehty oikein. Kauniit novellit, musat ja todella kuumottavat ja pitkät vuoropohjaorgasmi-pomotaisteluhaasteet jäivät päälimmäisenä mieleen.
4. Fallout 3 - Xbox 360Nousi listoille villinä korttina, koska onnistui koukuttamaan oikeastaan vasta 10 tunnin tahkoamisen jälkeen juuri kun olin valmis antamaan periksi. Liika Oblivionmaisuus karisi ajan kanssa, kun pääsi sisälle maailman sääntöihin ja salaisuuksiin. Hieno peli joka loppui eeppisesti seinään.
5. Gears of War 2 - Xbox 360Kampanja itsessään on co-op parhautta, mutta en voi vaan antaa anteeksi näin surkeaa nettikoodia. Aluksi ajattelin, että se oli alkuruuhkaa / patcheilla korjattavaa, mutta paskuus tulee jostain syvemmältä. Matchmakingin kanssa joutuu parhaillaan odottelemaan varttitunnin vaan saadakseen turpaan 12v glitchaajilta lagisessa ja huonossa mapissa. Ei näin Epic. Privapeleissä pelaaminen sentään oli erittäin hauskaa, mutta pelaajien kokoon kyhääminen on harvinaista herkkua. EDIT: Ainiin Horde! Kulutin kyllä puhki.
Listan ulkopuolelle jäi nippanappa LittleBigPlanet joka tuli saatua joululahjaksi. Betaan pettyneenä huikeimmat käyttäjien tekemät kentät yllättivät ja tarinamoodissakin on aika mainioita ideoita. Huonot kontrollit eivät sinäänsä enää häiritse. Oma kenttä myös suunnitteilla, mutta se tehdään sitten ajan kanssa tarkoin harkiten.
DS:llä tuli pelattua lähinnä Dragon Questia ja muutama peli kuten Dead Space on vielä kokonaan pelaamatta. DMC4, GTA4 ja Ninja Gaiden 2 olivat pettymyksiä. Ladattavista peleistä Braid ei ollut ihan hypen arvoinen ja aivan liian lyhyt ja kertakäyttöinen kokemus. Positiivisena puolena en tainnut ostaa tänä vuonna ainnuttakaan ensimmäisen persoonan shootteria (Fallouttia ei lasketa) joka oli sinäänsä yllättävää, kun se tuntui olevan viime vuonna se dominoivin genre.