|
Näytä kirjoitukset
|
Sivuja: [1]
|
1
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 19.02.2008 15:02
|
Ideanahan on herättää suuren yleisön mielenkiinto sarjaa kohtaan ja tehdä siitä mahdollisimman helppo aloittelijoille. Minua peli kiinnostaa juuri tämän takia, sillä enpä ole Street Fightereitä montaa tuntia pelannut. Klassinen rosterikin näyttää paljon houkuttelevammalta kuin 3rd-striken friikit. Minä en ikinä päässyt third strikeen sisään, vaikka olen aina ollut täysi SF-loney ja ihmiset tietävät sen. Ärsyttää vaan tuoda sitä esille kun kyseessä on sellainen tappelupelien ukkoylijumala ettei mitään rajaa. Olisikohan liittynyt Alpha-sarjan kikkojen puuttumiseen ja parryamisen opetteluun, ehkä myös "liian" hyvään animaatioon – itse yhä pelaan mieluiten Alpha ykköstä/kolmosta ja Turbo/super turbo -settiä, pitäkää sitten kalkkiksena ihan vapaasti. Nelonen näyttää herkulta, mutta mitä tapahtui kun Soul Calibur kolmosesta haluttiin tehrä alloittelijaystävällisempi? Aivan.
|
|
|
2
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Pelit joihin olette laittaneet eniten tunteja kiinni
|
: 19.02.2008 14:58
|
Kyllä tämä menee Final Fantasy 6 -osastolle (lähemmäs 20 kertaa läpi), sitten on Virtua Fighter 4 Evo ja Tekken 5, sekä vanhemmista Street Fighter -sarjan Alpha 1, Night warriors -vampyyrimättöpeli... siinä "ehkä" pelatuimmat tekeleet.
Pelailin tuossa SF 4:n julkistamisen myötä hekte Alpha Collectionilta SF Alpha ykköstä ja pakko sanoa, että onpa siinä ihmeellinen peli. Ryu + Ken vastaan Sagat on jotain surrealistisen upeaa shittiä, ehdottomasti. Fuck Next Gen.
|
|
|
3
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Tuore tutkimus:"Vain tupakka vaarallisempaa kuin tv- ja peliväkivalta"
|
: 28.12.2007 19:36
|
"Tulosten mukaan erilaisten medioiden väkivalta aiheuttaa enemmän ongelmia ihmisten terveydelle kuin kaikki muut tunnetut julkisen terveyden haitat. Ainoastaan tupakointi nousee mediaväkivallan edelle, mutta vain hieman, tutkijat kertovat. Tutkijoiden mukaan 50 vuoden tutkimukset osoittavat, että kun lapset altistuvat jatkuvasti väkivallalle, heistä tulee todennäköisemmin itsekin aggressiivisempia. Se näkyy elämässä myöhemmin ja aiheuttaa suoraan ja välillisesti erilaisia terveysongelmia. Vaikutus pätee tutkijoiden mukaan niin naisiin kuin miehiinkin, kertoo Reuters." http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=32106&tyyppi=1- melkoinen backlash pelikulttuurille....
|
|
|
4
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 27.10.2007 04:18
|
Hehe, niin se mielipide muuttuu. Nappaapas se hyllyysi niin ehdit saada etua ennenkuin itse hankin sen ommalle kummalle koneelle. Olenhan ihan noob, kun en edes omista peliä. Olisi kiva jos joku suomalainen pelaisi Kagella, täällä ei toistaiseksi ole ketään hyvää Kage-pelaajaa. Oudon epäsuosittu hahmo. Hahmon hyvyydestähän se ei tunnetusti ole kiinni. Kage on myös ehtinyt muuttua sen verran paljon VF4evosta etten itsekään oikein osaa sillä vielä pelata. Joo, jeesusliike df+P vaatii nykyään kombotukseen toisen lyönnin perään eli hit checkiä, samoin juustoinen K+G on out ja liikesarja tulee nyt df+K -sivupotkuun. Sitten se nerfattu TFT, siinä tarpeeksi syitä miksi Kagettajat eivät ole ihan heti kotonaan. Shippu-stanssi on ihan hullua kamaa kyllä, f+P tulee ihan nurkan takaa ja muitakin vaihtoehtoja on ihan tarpeeksi, kuten edellä totesit. Uusi b, f+P+K -stringi on loistava, toinen isku kombostarttaa! Nyt kai pitäisi vielä saada jotain käyttöä Kagayn u+P+K -tupla-ilma-kuperkeikalle... Kagayn ihanan rangaistavaa db+K -kamppia on muuten jotenkin parannettu. En vain ole varma miten. Hupinsa kullakin. Itselläni ei ole tapana kaivella niitä kaikkein huonoimpia liikkeitä ja yrittää tehdä niillä jotain Muistan että yritin silloin Hesan reissulla tehdä heeboihin päällehyppyä u+P koko ajan, mikä on helvetin noobia mutta olen jotenkin vain tottunut sitä käyttämään aina kun kohtaan uusia pelaajia. Eli vähän sama idea kuin yksinpelin liiallisessa rummuttamisessa – jatkot jää lihasmuistiin, vaikka olisivat emähuonoja hyvää ihmispelaajaa vastaan. Paikallisia heeboja vastaan en ikinä tee päällehyppyä ja kombot onnistuvat tosi korkealla prosentilla. Onhan se aika komediaa, että Kagayn db+K -kamppi on pystylyönnillä pysäytettävissä...
|
|
|
5
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 27.10.2007 02:29
|
Ajattelin kysyä samaa Tekkenin väistöistä, mutta tuo selvensi asiaa. Yksi näpäytys ylös tai alas ei tosiaan väistä oikein mitään kunnolla. Tekkenissä on bufferointi muuta se ei päde 10-iskun comboissa. Millä siis itse nimität syötteiden etukäteen nakuttamista ten-stringeissä?
|
|
|
6
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 26.10.2007 03:35
|
Daredevilin (joo se leffa on kyllä karmea) kanssa. Saisivat laittaa Daredevilin myös sekaan. Hiukan ihme että se ei ole ollut jo niissä. Vai onko? Hei, mä diggasin Daredevil-leffasta! Ei, Mies Ilman Pelkoa ei ole ollut ainakaan missään Capcomin mätkintäkeskeisessä Marvel-pelissä hahmona. Saisivat samalla laittaa kehiin Tuomarin ja läjän Daredevil-pahiksia kuten Napakympin ja Tyfoidin...
|
|
|
7
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 26.10.2007 03:13
|
Hehe, pistihän se Manji ylös jotain kuittia DoA:sta, hehe... Ennen wanhaan DoA-sarjan 'isä' Itagaki ja Virtua-sarjan sittemmin eronnut tuottajaveteraani Yu Suzuki olivat 'ystäviä'. Selittänee paljon pelien pelillisiä samankaltaisuuksia ainakin historiallisessa hengessä. Teoreettinen kysymys: onko Saaran Moonsault (uf+P+G+K) todella toimiva tekniikka Kagen uutta "tuija-stanssia" vastaan?
Ei sen enempää kuin mitään muutakaan vastaan. SummaH väittää muuta. SummaH: "Believe it or not, Sarah has one of the best moves in the whole game to deal with Kagay's new stance.
Depending on distance...as soon as Kagay gets into his new stance, try to moonsault over him!"http://virtuafighter.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=164491#Post164491Nyt kai pitäisi vielä saada jotain käyttöä Kagayn u+P+K -tupla-ilma-kuperkeikalle... Kagayn ihanan rangaistavaa db+K -kamppia on muuten jotenkin parannettu. En vain ole varma miten. Rocky_Balboa: En tiedä mitä meinasit liikkeiden modauksella? VFssä voi tehdä "kyykystä tehtävät" liikkeet käytännössä seisoma-asennosta tekemällä crouchdashin. Se onnistuu heti crouchdashin ekasta framesta lähtien eli ei tarvitse odottaa että hahmo on kyykyssä. Eli esim liike joka on (kyykystä) b,f+P voidaan tehdä df,df,b,f+P Eli käytännössä hahmo ei välttämättä edes näytä käyvän kyykyssä (riippuen liikkeen animaatiosta ja siitä, tehdäänkö liike yksinään ja komboissa), kuten Akiran Byakkon tapauksessa (bd, bd (/df, df), b, f+P). Tässä vielä esimerkkiä, miltä vaikkapa Byakko näyttää. Oheisessa turnausvideossa Akira-pelaaja tekee toisen matsisarjan viimeisessä erässä Lei-Feihin neljä Byakkoa (ja saa kaikki sisään), viimeinen tulee tosin ylösnoususta, joka lasketaan kyykkytilaksi muutenkin. Animaatiossa siis Akira työntää molemmilla käsillä nopeasti kauas ja kaataa aina osumalla vastustajan. Liike on yhtä nopea kuin alalyönti, eli Nopea: http://www.youtube.com/watch?v=Vmqm07z-WA8Shakira-pelaaja on tosin puolijumala – juuri kukaan ei liiku noin. Tyypin tyyli box-stepata (tapa liikkua dashein ja väistöin) alettiin kutsua Minami-stepiksi sattuneesta syystä... Ennenmuinoin siitä käytettiin termiä 'modifiointi' tms jotain. Tämä nyt ei sinänsä ole VFlle uniikki piirre. muistaakseni samankaltainen juttu on myös Tekkenissä tosin erilaisella tikkukomennolla. Ei tainnut myöskään olla aivan yhtä nopea. Ei niin, eikä universaali. Ellei joku tämä ole joku ihmeellinen kikka-kakkonen. Puoliympyräliikkeistähän useimmat taitavat tulla, kuten Ninalla ja Paulilla. Liikkeen ulottuvuus ja nopeuskin taitavat vaihdella, en jaksa enää muistaa. - On aina joku joka tietää/osaa enemmän. Ihmisten väliset tasoerot ovat usein järkyttävän suuret kun kaksinpelistä on kyse. Peli on nautinnollisinta yleensä silloin kun pelaa suhteellisen samantasoisia pelaajia vastaan. Hehe, huomasin kun pelasin Pemua ja sinua vastaan silloin 'etelänmatkallani'. Jätkät ovaa homman. Tekkenissä meni vielä huomattavasti heikommin, kun laskin ottaneeni jotain 80-90 matsia nekkuun putkeen Espoon miehiltä. Ensimmäinen kerta toki kun vitosta pelasin, mutta silti aika hassu kokemus. Tikku tekee pelaajista ihmeellisiä päänahanottajia... Onneksi turpiinotto on aina opettavaista, kun mieli on opetuksille avoin... PS: ...paitsi jos sattuu niin huono säkä kuin Xing Yulle tässä kohtauksessa... http://www.youtube.com/watch?v=iQ18oyhbLc0
|
|
|
8
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 25.10.2007 23:32
|
Ylempiin ja omiin horinoihini notaatiot, jos kukaan muu palstan lukija ikinä VF:ää päätyy kokeilemaan (pökäle-shakkia siis, sori...) Ylös = u Alas = d Taakse = b Eteen = f Välisuunnat pikkukirjainten yhdistelmiä. P = Lyönti, K = Potku, G = Suojaus Kas, jo toinen suomalaisen virtuaalimätkintäkulttuurin legenda palstalle vierailemaan! Välkommen! Minä taisinkin pelata VF-sarjaa vasta 11 vuotta (ja olen yhä säännöllisesti pwnattu nuubie)... PS: Treenailen tosiaan VF 5:sta kaverin PS 3:n luona aina viikonloppuisin noin 8 tunnin pätkissä – hirveän syvällisiä en ole ehtinyt pelistä vielä irrottamaan, mutta mm. Saara alkaa olla jo OK vedossa, olen päässyt Dragon Smash Cannon nerffauksesta lopultakin yli (Saarani ei pitäisi enää hävitä tripla-perfekteille jollekin Pemulle, tms ). Teoreettinen kysymys: onko Saaran Moonsault (uf+P+G+K) todella toimiva tekniikka Kagen uutta "tuija-stanssia" vastaan? Tuota en miettinytkään että taakse, taakse -dashia ei voi cancelloida, Tekken sittenkin häiritsee VF-teoriaani... Pidän silti Shakirasta enemmän kuin koskaan, noob-DLC teki minusta kerralla fanin! Sitten on tuo ilmaan työntävä b,f+P+G -heitto, joka taitaa olla melkein pelin tehokkain, kun Kagen TFT on nerfattu? Viisi heittosuuntaa ja oma TFT, miedon juustoista meininkiä...? Varmaan kettumaisinta Virtuan liikkumissysteemissa lienee ymmärtää, että normaalin väistön nopea cancellointi vaatii vastustajan hyökkäämisen (lineaarisen tai väärään suuntaan väistettävän). Väistäminen on siis reaktiopeliä, ei vain infernaalinen sorminäppäryystesti, kuten Tekkenissä jossa backdasheja voi niputtaa niin nopeasti kuin ehtii tikkua nakuttaa b, b, db, db, b, b, db, db, b, b... *ad infinitum* Minulle ainakin on pienen tauon jälkeen aina pikku shokki tajuta, että Virtuassahan on suojausnappi! Sitä kun oppii käyttämään niin kaikki alkaa onnistua tosi nopeasti (voi pelata DoA:aa tai Mortal Kombatteja jos paradigma tuntuu liian kamalalta totutella Tekken & Street Fighter -linjan jälkeen).
|
|
|
10
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 25.10.2007 17:35
|
Emulla tai Saturnilla (4 MB, all the way!) suosittelen Marvel Super Heroesia, siinä ei ollut paljoa juustoa (siis liikaa) ja ovela jalokivi-spesiaalisysteemi. Ja Hämähäkkimies. Itsekin ajattelin jostain duunata myös PS 2 -version Marvel vs Capcom kakkosesta – ykköstähän pahat pojat voi pelata netissä hyvin pienellä lagilla jos haluavat (ja saavat tuon toimimaan): http://ggpo.net/blog/
|
|
|
11
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 25.10.2007 13:15
|
"Kun pelimekaniikasta keskustelu loppuu, alkaa keskustelijoiden välinen henkinen molestointi." - random totuus kyberavaruudesta Salamaa siitä nyrkistä pitää lentää... ja VF:n eduksi on pakko sanoa hienot ja sulavat animaatiot, vaikkakin osa liikkeistä pelissä on surkuhupaisan tehottoman näköisiä. Realistisuus ei aina peleissä toimi. Wanha. Aina tuohon voi heittää takaisin, että jos pelissä on heittoja joissa kaveri sädettää 6 sekuntia vastustajaan silmistä tulevilla lasersäteillä niin että sädetettävä tanssii ilmassa kuin joku lasten anime-hahmo, niin uskottavuus menee vessanpöntöstä väkisin alas. Niin ja itketään vielä MTV-sukupolven anti-kulturelleille visuaalisille preferesseille sen verran, että toisin kuin muissa peleissä, Virtuan tekniikat ovat 98% otettuja OIKEISTA real-world -kamppailulajeista eikä mistään ninja-animeista. Virtuassa on kuitenkin koko joukko tavattoman hienosti animoituja liikkeitä ja liikesarjoja (erinoten heitot ja reversalit), jotka ovat tavattoman brutaaleja ja helvetin tehokkaan näköisiä ilman minkäänlaisia leukaan lävähtäviä sänköpiikkejä sun muita anime-efektejä. Ääniefektejä lukuunottamatta, jotka ovat ihanan yliampuvaa nivelten rutinaa ja läskin molestoimista. Enkä minä edes tee niistä salamoita rätkivistä nyrkeistä numeroa, vaan niiden roolin ylikorostamisesta visuaalisen näyttävyyden suhteen. Olette katsoneet ihan liikaa Dragon Ball Z:aa. Tobal kakkosessakin joka hahmolla oli unblockable, joka heitti täydellä teholla vastustajan mm. tulipallolla 200 metrin päähän kuin tykinsuusta. Silti se oli kiinnostavimmin animoitu mätkintä siihen mennessä, 60fps/ high res. (ja parempi peli kuin Tekken 3... ) PS: Ihan infona, pelin säätivät Dream Factoryn pojat, jotka olivat yhdistelmä Virtua ja Tekkenin ohjelmoijia. Peli onkin hyvin pitkälti luova yhdistelmä molempien pelien mekaniikkoja ja sisälsi mm. aikansa monipuolisimman heittopelisysteemin. Tobalin liikesarjoja on, hassua kyllä, päätynyt tasaisen tappavaan tahtiin sekä uudempiin tekkeneihin että virtuoihin. Esimerkiksi Kagen tuoreehko yberliike "Dragon Punch of Doom" on kuin valokopio DoA-sarjan Gen Fun edeltäjän Fei Pusun vastaavasta ilmapotkukombosta. Aivan (upean) videon lopussa Kagen versio, Gen Fun version suhteen saatte luottaa sanaani. http://www.youtube.com/watch?v=Hx2EAd06n00"In 2000, Tobal 2 was ranked number 50 on Weekly Famitsu's 100 best PlayStation games of all time.[6] - wikipedia" EDIT: Mutta rentoudutaan välillä OIKEALLA klassikolla, jossa on mekaniikat ja nyrkkisalamat kunnossa... http://www.gamegecko.com/ivandrago.php
|
|
|
12
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 23.10.2007 22:32
|
Rockyn argumentaatio senkuin paranee! Pelimekaniikka on enemmän kuin ok, mutta "pökäleet tappelee". Todella analyyttistä! Heips, Entomo, kiva nähdä jälleen! Yleensä pelaajille riittää että pelissä on tarpeeksi syvyyttä, jotta sitä on mielekästä pelata jonkinlaisella antaumuksella. Mitä syvempi sen parempi, sitä on hankala kieltää, mutta riittävän tason jälkeen muut tekijät vaikuttavat enemmän. Kuten nyt Rocky_Balboalle käsittääkseni näyttävyys eli tarkemmin sanoen liikkumisen animaatio, osumien mojovuus, mielenkiintoiset hahmot, grafiikka ja musiikki. Tai tällaisen kuvan olen ainakin saanut. Miksi joku haluaisikaan testausta enemmän syventyä peliin, jolla ei vaikuta olevan mitään uutta ja parempaa tarjottavana? Pelkän yksinpelin perusteella en tosin itse lähtisi mitään taistelupeliä täysin tuomitsemaan. Kaksinpeli on kuitenkin huomattavasti hauskempi kokemus, vaikka aloittelijataktiikoilla peli ei täysin avautuisikaan. Olen ensimmäisenä tunnustamassa, että vaikkapa VF 5 on yksinpelinä yllättävänkin tylsä. Keinoäly on huomattavan tönkköä, vaikka ekstroja piisaakin. Kun näkee Virtuaa 11 vuotta tahkonneita juippeja jauhamassa shakiran blokinmurtajista ketjutolkulla, niin ei voi kuin seurata johtajaa. Itselleni Virtuan omistuksellisuus lähtee juuri kaksinpelistä ja jatkuvasta ilmaisun kehittymistä "pelin kielellä". Yksinpelatessa touhu on kuin autistista pasianssia – VERRATTUNA kaksinpeliin, jossa molemmat haluavat kehittyä ja voittaa. Jälkimmäistä ei ymmärrä arvostaa ellei sitä pääse kunnolla kokeilemaan. Neonomiden viestissä pistää muuten silmään tuo sivulauseessa mainittu VF:n Tekkeniä "reilumpi" okizeme. Missä mielessä reilumpi? Ja miten missään mielessä reilumpi voi olla parempi? Tekkenissähän ylösnousutilanteet ovat melko monipuolisia, koska molemmilla osapuolilla on paljon erilaisia vaihtoehtoja. Yleensä tämä on alueella kuin alueella vain hyvä asia kunhan ei liiallisuuksiin mennä. Rikkinäisyys on eri asia, ja sitähän Tekkenin okizeme ei missään nimessä ole. En väittänytkään Tekkenin okizemea rikkinäiseksi. DR:n nerffaukset heikensivät mm. Ninan tyrmäävän okizemen normaaliksi, mikä on hyvä juttu. Mitä nyt mm. Tetsuo-Lein matseja viimeksi katselin, niin ihan hyvältä Tekkenin oki pääosin näyttää. Ehkä myös puolustuspelin suhteellinen yksinkertaisuus ei harmita niin paljoa, kun maasta (ja seinän vierestä) nousevia molestoimalla voi voittaa matseja aika nopeasti? Seinien lähellä oki ei ole aina kovin kilttiä katseltavaa... Mitenkähän yleensä alkaa keskustelemaan niinkin monipuolisesta touhusta kuin okizemesta? Virtuan oki lienee 'epäreiluinta', kun vastustaja on naama ylöspäin selällään – sivulle toipuminen kerjää hyökkääjälle backstaggeria sisään. Tuo pitää vain muistaa ja nousta pystyyn ilman quick rollia. Yleensä kuitenkin ylösnousija Virtuassa ei voi tehdä fuzzy guardia (suojata ylös ja alas tietyilä frameilla yhtäaikaa) ja muut optiot ovat enemmän ajoituksesta kiinni. Todelliset ninjat (en nyt viittaa Kageen) voivat kikkailla sivuväistöillä ja päästä jopa ylösnousupotkua yrittävä selkäpuolelle – mutta se on ollut kolmosesta lähtien erikoistavaraa. Virtuan matseja harvemmin ratkotaan okizemellä, siksi pidän pelin okizemea keskimäärin reilumpana systeeminä. Paremmuudesta voidaan aina väitellä – turpiinottajan näkökulma ja hyökääjän näkökulmahan tässä varmaan ovat tärkeimpiä tarkasteltavia. Puolustaja on Virtuan okissa keskimäärin selvästi edullisemmassa asemassa – ihan pikkuvirheistä horottaminen Tekkenin mattopelissä ei vain ole minun makuuni. Ratkaisen matsit mieluummin pystyssä. Jos ajatellaan okizemen ideaa, niin pidän siitä miten Chibita lähestyy asiaa (joo, olen fani). Kakkoserässä Chibita soveltaa pelimekaniikkaa mielenkiintoisesti – onko tämä reilua? http://www.youtube.com/watch?v=OsXTbBeqi9U
|
|
|
13
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 23.10.2007 02:56
|
VF5:ssa on vain liikaa ärsyttäviä tekijöitä, jotta siitä voisi nauttia. Niistä en jaksa alkaa jälleen kirjoittamaan, kun ne on jo varmaan kolmessa eri ketjussa tullut selitettyä. No pistäpä top 5 tähän kertauksen vuoksi? Voit jälleen kerran heittää “et vain osaa”-kortin pöytään ja pakko myöntää se on myöntää. Hyvä että päädyimme konsensukseen. En osaa syödä paskaa ja pitää siitä. Nyt puhuttiinkin Virtua Fighter 5:n pelaamisesta, ei paskan syömisestä. Melkein minkä tahansa muun mätön suhteen olisin optimistinen, mutta VF 5 omaa niin monta elementtiä jotka ovat viiveen raiskattavissa (fuzzy guard, heittopaot, puskuroinnit), että se on oikeasti pelottavaa. Jep. MISSÄÄN MUUSSA MÄTÖSSÄ EI OLE NOITA OMINAISUUKSIA! EI SITTEN MISSÄÄN! No heittopakojen suhteen olen erityisen kyyninen, koska kolme heittopakoa väistön jälkeen tuntuu terva-lagin vallitessa hieman suolaiselta touhulta. Ellei jumahduksen aikana ehdi bufferoimaan väistöön kuutta pakoa... Lupaan kyllä että jos nettipeli on puoliksikaan OK-tasoa, teippaan leipälävet umpeen yhdeltä jos toiseltakin nettinoobielta, etunenässä ajattelin leipoa sinun [virtuaalihahmojasi]. Kustannat mulle pelin niin voin tulla pelaamaan. Maksoin kyllä 5€ Superman Returns pelistä, joten kaipa tästäkin sen verran voisi maksaa. En edes omista koko peliä vielä, joten saat odottaa asiaa hyvän aikaa. VOisit toki käyttää ajan hyväksesi keräämällä pulloja ja ottamalla pään pois pebasta -> ostamalla pelin. Jokaikinen koskaan näkemäni VFDC:n DOA-fanittaja tunnustaa, että VF-sarja pistää DOA-pelit pinoon ja poikittain. Ja he sentään ovat todella asiallista porukkaa, niin keskustelijoina kuin pelaajina. Viitsit sitten kuitenkin lähteä Japaniin asti tupakansavuisiin pelihalleihin pelaamaan "tätä paskaa"? Jep! JUURI sen takia kävin Japanissa. *Taputapu* No hyvä alku tuokin. Nyt kannattaa panostaa vaikkapa siihen Horin tikkuun niin pääset pelaamaan mätkintöjen ykkösnyrkkä Omassa Olohuoneessasi! :D Tuliko kovis-olo, kun et osaa pelata useimpien kriitikoiden parhaaksi ylistämää tappelupeliä? Jospa et viitsisi trollata keskustelua ihan siksi, ettet pelistä jostain tarkemmin määrittelemättömästä syystä tykkää. Onhan niitä syitä määritelty jo ihan tarpeeksi. Kunhan totesin vielä demoa testattuani olevani täysin oikeassa. Protestimaskuliinisuutesi ei ole vakuuttavaa: käyt Japanissa pelaamasssa peliä ihan tarkoituksella (ks. yllä) ja pakoilet silti suoraa haastetta. Voithan tulla Rautanyrkkiin ottamaan minulta pataan Virtuassa (ja Tekkenissä), jos et netissä uskalla. Pitää kai vielä sitten joskus, jos satun jostakin koko version saamaan, “trollata” hieman lisää. Paljastuit VF-faniksi jo aiemmin, maskisi on paljastettu! --- Heh aika asiapitoista. Pitäytykäämme siis tikku-ukkojen sumopainissa. Kuin vanhaan hyvään aikaan! Pikku flame-war piristää aina ketjua kuin ketjua! Ai siis sitä nappien naputtelua ei tarvikaan ajoittaa mitenkään? Voit naputella kaikki painallukset sekunnissa ja sen jälkeen katsoa kun 10 hit combo lähtee etenemään ruudulla? On siinä tietenkin joku raja, mutta kyllä niitä inputteja voi bufferoida vähintään aina sen yhden iskun verran. Enemmänkin jos ne lyö oikeaan aikaan etukäteen. En ole itseasiassa edes perehtynyt tuohon asiaan kovin tarkkaan, mutta itse kyllä pelaan melkoista bufferia. Esmes kun vastus lyö meikää ja tiedän, että se menee torjuntaan niin siinä voi jo alkaa bufferoimaan seuraavaa tekoa. Tiedä sitten onko tuo "bufferia" mitä Shinta tarkoitti. Tuskin. Puskurointi meinaa juuri sitä – syötetään liikkeen vaatimat komennot toipumisajan TAI edellisen liikkeen aikana. Tekkenissä muutaman ten-stringin olen opetellut, kakkosesta lähtien puskurointi on pääosin emähelppoa, jotain 3-4 liikettä voi rämppäillä sisään helpostikin ja katsoa, kun joko... A: NooB saa uuden persreiän B: sinut jugglataan ensimmäisessä raossa ja piestään seinäkombolla violetiksi mössöksi. Liekö sitten makuasia, miten stringejä (liikkeitä jotka niveltyvät yhteen) voi pitää puskuroituina. Ovathan ne toki, tavallaan. Käsitteitä voinee käyttää miten haluaa, kunhan sanoma menee jotenkin perille... Lähinnä tarkoitin tuolla bufferilla sitä, että juggleissa on mahdollista syöttää asioita liian aikaisin, jolloin haluttu liike ei yksinkertaisesti tule ulos (bufferia ei siis ole). Tämä häiritsee minua suunnattomasti vaikka ei se vakavasti puhuen varsinaisesti ole pelin vika (tai vika ylipäätään). Vihasitko sinäkin muuten sairaita just-frame komboja Evossa? Onko niitä miten vitosessa? (ihan sama tosin, en niitä kumminkaan ala opettelemaan, ainakaan shakiralla) VF:ssä systeemi tykkää enemmän "kaikki inputit mahd. pian. plz"-filosofiasta ja on lähes mahdotonta syöttää liikkeitä liian nopeasti juggleissa. Totta. Toisaalta munin yhä aina shakiran Byakkon ilmakomboissa puskuroituna/modifioituna. Ilman tikkua homma ei vaan luonnistu. Dinosauruksena pelaan yhä DS 2:lla ohjainadapterin voimalla, no bullshit. Onneksi shakiralla on nyt noob-DLC, se teki siitä heti parhaan hahmon. :D Tosin VF5:ssa on menty vähän Tekkenin suuntaan ja tietyissä tilanteissa, tietyillä hahmoilla max damage -vaihtoehto vaatii liikkeiden viivyttämistä --- Kyllä, tosin Evossa mm. Lionin b,df+P & D_f+P+G -kombot olivat jo joskus tällaisia, noin esimerkiksi. --- (tekemällä vaikkapa UNIVERSAALI crouch dash väliin). Mitä ei *köh köh* ole tekkenissä, doassa, mortal kombatissa, jne jne... Kun heitetään kehiin jotain taaksepäin-CD-ETEG -kaltaista niin päästään aika lähelle VF-pelien ydintä. Huono puolustuspeli on kuolemaksi, aivoton rushaaminen ei yleensä toimi. Silti nokkela horottaja VOI pärjätä pelissä, mikä on ideanakin. Monella tavoin voi voittaa, mutta kuten Chibita opettaa "play the way you have most fun". Tiesin kyllä, että Tekkenissäkin pystyy joitakin asioita bufferoimaan. Tottumisestahan tässä on kyse. Tekken on minusta/minulle monin verroin vaikeampi peli, se on siis pro-pelaajien valinta kun se vaatii enempi skilliä. Mutta en mä siitä silti tykkää. EWEG-kikkailu on mahtavan näköistä, mutta muutoin diggaan itse VF:n lähestymistavasta oikeastaan enemmän pro-meininkinä (enemmän skenaarioita ja reilumpi okizeme), mutta ovathan nämä osaltaan myös makuasioita (sanoinko todella tuon?). Itse nautin molemmista pirusti – vaikkeivat Capcomin Vampire-peleille koskaan tule pärjäämäänkään... Hienoa termistöä havaittavissa Shintan postauksessa Tarvitseeko jotain selittää? Voisihan sitä välillä puhua jotain asiaakin ainaisen "kaikki on paskaa"-jauhannan ohessa. Älä nyt pilaa lupaavaa flame-waria! PS: Vieläkö sulla on se hassu parta?
|
|
|
14
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 22.10.2007 17:53
|
PS3 -version ongelmana on heikohko treenimoodi (nubut kuten Rocky Balboa nukahtaa) ja munaton yksinpeli VF4:n treenimode tuli kyllä tutuksi. En kyllä ymmärrä tuota nukahtamis-kommenttia. Tietty jos meinaat siinä mielessä, ettei pelissä ole mitään fiilistä... No mistä se fiiliksen puuttuminen viime kädessä johtuu, joko olet opetellut ythään mitään siitä, miten VF 5 toimii!? Itse PS3-version pohjalta en voi sanoa muuta, kuin kaikkea mahdollista: Virtua Fighter 5 on nostanut 3D-tappelupelit ihan uudelle sulavuuden tasolle peruspelimekaniikan suhteen. Hahmotasapaino ja liikkuminen on parempaa kuin koskaan aiemmin (Tekkenissä lähinnä Tetsuon Lei tulee lähelle VF:n liikkumista). Angstaamisesi on siis loputtoman koomista seurattavaa. On myönnettävä, että Vf 4 Evon heittopakomekaniikkojen uudistaminen enemmän nitaku/poketusmyönteiseen suuntaan on paitsi nopeuttanut peliä, tehnyt sen myös entistä aloittelijaystävällisemmäksi. Harmillista sinällään, että Tekken-uskonto ei ole murentunut vähääkään tällä välin – molemmat sekä VF5 että Tekken DR ovat upean pelattavia pelejä ilman tuunailua PS kolmosella. Kai pelit sitten ovat jo niin hyviä, ettei uuden mekaniikan opettelu jaksa vanhoja pieruja kiinnostaa, samalla kun newbiet siirtyvät sen pelin pariin, jossa kilpailua löytyy eniten? Eli sama vanha loru... hehe. Kuitenkin juuri VF 5 on helpommin opeteltava peli uusiin hahmoihin siirtymisen suhteen – peruspelimekaniikan saa hyvin hanskaan pari hahmoa opettelemalla ja loppu on yllättävän helppoa. Tekkenissä hahmojen opettelu on yhä kryptistä matematiikkaa, mikä on vielä vuosienkin jälkeen ärsyttävää. Myös vanhojen kombojen ja stringien nerffaus ja muuttelu kosketti enemmän nähdäkseni Tekken DR:ää kuin VF 5:sta. Veikkaan kuitenkin, että suomiporukalla sitä voi pelailla ilman suurempia ongelmia. Niin siis puhun nyt vain verkkoviiveen aiheuttamista ongelmista, en itse pelin. Melkein minkä tahansa muun mätön suhteen olisin optimistinen, mutta VF 5 omaa niin monta elementtiä jotka ovat viiveen raiskattavissa (fuzzy guard, heittopaot, puskuroinnit), että se on oikeasti pelottavaa. Lupaan kyllä että jos nettipeli on puoliksikaan OK-tasoa, teippaan leipälävet umpeen yhdeltä jos toiseltakin nettinoobielta, etunenässä ajattelin leipoa sinun [virtuaalihahmojasi]. Boxin ohjaimesta ei tarvitse kärsiä, vaikka oma kokemukseni ei mitenkään johtunut boxin padistä. Olenhan mättänyt tätä paskaa Tokion tupakansavuisissa arcade-halleissa. Viitsit sitten kuitenkin lähteä Japaniin asti tupakansavuisiin pelihalleihin pelaamaan "tätä paskaa"? Viha/rakkaussuhde meneillään... alkaako VF 5 sittenkin kihelmöidä vähitellen? HORI sticki riittää varmaan suurimmalle osalle. Pellet modailkoot omat tikut: Kiitos vinkistä. Tuliko kovis-olo, kun et osaa pelata useimpien kriitikoiden parhaaksi ylistämää tappelupeliä? Jospa et viitsisi trollata keskustelua ihan siksi, ettet pelistä jostain tarkemmin määrittelemättömästä syystä tykkää. PS: Poraan sulle uuden ***** nettipelissä ihan koska vaan sulle sopii.
|
|
|
15
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 22.10.2007 00:44
|
VF5:n demon iskivät Marketplacelle ja taas tuli todettua kuinka paska peli se on. Jäykkää, munatonta paskaa. Grafiikat ovat varmaan ainoa positiivinen juttu mitä pelistä löysin, tosin animaatiot pilaavat senkin ilon. Onneksi tuli tuo demo, niin tietää ettei kannata poistaa kaupasta tätä turhaketta. Mielenkiintoista. Pelasit siis analogitikulla peliä kuten kuuluukin? Kaveri latasi myös VF 5:n demon ja sanoi että ohjain tappaa peli-ilon totaalisesti. Voin uskoa, Mikkisoftan vaikea ohjainpolitiikka onkin ainoa syy tällä hetkellä, miksen osta uutta, tuunattua XBOX 360:stä. PS3 -version ongelmana on heikohko treenimoodi (nubut kuten Rocky Balboa nukahtaa) ja munaton yksinpeli – Tekken DR on yksin paljon mielenkiintoisempaa touhua, vaikka treenimoodi puuttuukin kokonaan. Pitänee mainita, että voitin Akiralla peilihaastematsit (16/4) ja kaveri joutui menemään vetämään yliopiston kirjaston ovelle vetämään kirkasta viinaa puolenpäivän aikaan ihan avoimesti. Mites nettipeli 360-versiossa? Onko kukaan päässyt kokeilemaan miten suolesta se on?
|
|
|
16
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 22.10.2007 00:30
|
Street Fightereiden suhteen 3D tuo mieleen Arikan EX-sarjan, mikä ei nauti hirveän suurta suosiota piireissä enää nykyään (mikäli koskaan).
Samahan tässä keräillä jengiä Kailleraan, jos menevät munimaan HD-konversion.
|
|
|
17
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 26.07.2007 03:01
|
Joo, terve vaan kaikille. Virtua Fighter 5:stä uusin arcadeversio X360:lle, nettipelillä. Kuukausi sitten olisi ollut vaikea uskoa, että CPS3 murretaan tai että Dark Resurrectionia ja VF5:sta tullaan pelaamaan netissä. Loistava kuukausi mättäjille. Kieltämättä otti eteen. Huono kuukausi mättäjille tosin siksi, että nuo tulee eri koneille. Tosi huono juttu. Pakko päästä kyl tykittämään VF 5:sta, sen verran jeesuspeli on kyseessä, ylistetty kaikkialla 3D-mättöjen parhaaksi. (pikku trollailu kuuluu aina aloitusviestiin ) Ohjainadapteri on kyllä ehdoton. Sillä 360:n ohjaimella en pelaisi yhtään mitään mätkintää.
|
|
|
|