Ketkä muuten tarvitsevat yösijaa? Taaskaan ei kyllä sunnuntaina voi jäädä tänne maleksimaan.
Kelpaisi kyllä ainakin meikäläiselle, niin eipähän tarvitse ainakaan "liian" aikaisin kadota paikalta. Kuitenkin jos kysyntä on kovaa, niin totta kai mahdollinen paikkani luovutetaan jollekin toiselle.
Oliko betassa muuten moninpeliä ollenkaan ja jos oli niin oliko sitä region lockattu? Oliko pelaajien tekemät levelit myös lukittu vai ei?
Moninpeli luonnistuu niin kotisohvalta kuin myös netin välityksellä, mutten tiedä tuleeko siinä mantereiden rajat vastaan. Pelaajien kentät sen sijaan tuntuvat olevan täysin vapaassa jaossa, sillä pääsin pelaamaan samaisia teoksia, joita olen nähnyt muun muuassa amerikkalaisen ScrewAttackin poppoon mättävän.
EDIT: Niin ja tulihan vastaan toki muutamat kentät, jotka oli nimetty niillä japanilaisilla...merkeillä. Eli eiköhän ainakin kentät ole vapaassa jaossa kaikkialla.
Onnistuin lauantaina säätämään itselleni lopulta beta-koodin, vaikken enää ollutkaan varma, että tahtoisinko sitä sittenkään. Sunnuntain jälkeen betan kohtaloksi koituikin bittiavaruus, muttei todellakaan siksi, että peli olisi ollut täyttä sontaa. Syy on nimittäin aivan päinvastainen.
Harvoin mikään peli repii hymyä huulille jo pelkkien alkutekstien aikana, mutta LBP onnistui siinä iloisella musiikilla ja meiningillä, vaikka esimerkiksi kontrolleissa oli jo havaittavissa pientä epätarkkuutta. Kuitenkin viitisen tunnin peluun jälkeen vain harvoin tuli kirottua hieman hankalahkoja hyppyjä sekä syvyyssuunassa sekoilua, vaikka testissä suurimmaksi osaksi olikin juuri muiden pelaajien kentät. Tosin, ei liene kovinkaan sopivaa puhua kyseisistä tasoista noinkaan alentavaan sävyyn, sillä törmäsin useaan otteeseen todella upeisiin teoksiin, kuten hienoon kenttäsuunnitteluun ja jonkinlaiseen juoneen panostavaan LittleBig SkyPiratesiin sekä eräänlaiseen junatasoon, jossa liikkuva veturi piti pysäyttää ennen kuin tämä tömähti seinään. Tietenkin niitä vähän heikompiakin esityksiä tuli vastaan, mutta yllättävän hyvin onnistuin välttämään ne.
Kenttäeditoria en juurikaan testinnyt tutoriaalien "jämähtämisen" takia, mutta jääpähän jotain kokoversioon, joka lähteekin mahdollisimman nopeasti ostoon, kunhan kauppojen hyllyllä vain peli vastaan tulee.
Meikäläisen koulussa ainut uhkaus tapahtui ennen Kauhajoen tapahtumia ja sekin lopulta kuulemma osoittautui yhden oppilaan kiusaamiseksi. Jonkinlaisen kaaoksen se kylläkin aiheutti. Itse en koko asiasta kuullut kuin vasta kaksi päivää uhkauksen jälkeen.
Nintendo vääntää DSi-konsolistaan vain entistä arveluttavampaa tekelettä. DSi:lle pelkästään julkaistavat pelit - ovat ne sitten ladattavia tai eivät - omaavat nimittäin aluekoodit. Tiedä sitten kuinka must haveja nuo DSi-only pelit mahtavatkaan olla, mutta ei tämä paranna konsolimallin asemaa silmissäni oikein ollenkaan. Samalla tässä alkaa herätä kysymys, että kuinkakohan paljon pelkälle DSi:lle tuleviin peleihin aiotaan satsata.
Dragonball-nimeä käytetään näköjään vain mainostamisena sillä tuon teaserin perusteella elokuvassa ei ole mitään mikä liittyisi DB:hen.
Minulle kyllä HC-Dragonball fanit ovat sanoneet, että tuo seuraisi trailerin perusteella jotakin todella varhaista Dragonball (huomaa, ei Z:aa) tarinaa.
Olen ollut "HC"-Dragonball fani (saa nauraa) eikä tuo ainakaan omiin silmiini näytä yhtään tutulta, enkä todellakaan meinaa pelkkää ulkoasua. Toki hahmot ovat sarjasta niin kuin kiiltävät pallerot, mutta muuten leffa näyttäisi ottaneen oman tiensä.
Mega Man 9 lähti sitten eilen pitkähkön harkinnan jälkeen lataukseen, eikä tuo nyt hassummalta ole tuntunut. Wilyn linnakkeen toiseen kenttään matka onkin ehtinyt jo kiikuttaa, ja fiilis on ollut oikeastaan jatkuvasti pelatessa hyvä, vaikkakin Concrete sekä Galaxy Man lupailivatkin löyhää menoa. Sellaista ei ole silti eteen osunut oikeastaan enää ollenkaan, vaan toiminta on ollut vauhdikasta ja juuri sopivan haastavaa. Bosseissakin on oma imunsa, kunhan ne vain jaksaa sutaista pelkällä Mega Busterilla.
Challengeihin taikka muihin yhdeksännen Megiksen uusiin hienouksiin en ole vielä pahemmin keskittynyt. Toki 10% haasteista on jo suoritettu ja lisää tulee varmasti duunailtua, mutta jotenkin jo nyt on tunne, että suurin osa tavoittelusta jää vain todella tylsien hetkien täytteeksi. Näin ollen lisätekemistä etsivä katse siirtyy aluksi lupaavalta kuulostavaan rojukauppaan, johon toivoin muutamaa mojovaa bonusta ostettavaksi, mutta ei. Ostaa toki voi elämiä ja muita avittavia kamoja, mutta kun bonuksia haetaan, jää käteen vain ulkomuodon muokkaus, joka ei kyllä kauaa innosta.
Mutta itse peli toimii muuten hyvin ja se lieneekin se tärkein asia.
Kaikkien aikojen parhaimmasta Live Action -leffasta on tullut traileri.
Pystyyköhän koko teosta oikeasti kukaan katsomaan pokerinaamalla.
EDIT: Ja tietenkin se poistettiin heti...
Hetkinen.
EDIT2: No juuri näin. Kaikki poistettu Kyseinen leffa, josta kuitenkin puhuin, on Dragon Ball -sarjan pohjalta tehty live action -elokuva, joka jo pelkkänä ideana on tuntunut täydeltä vitsiltä.
Vaikka en nyt mikään mode olekkaan niin tähän väliin esittäisin toivomuksen että karsitaan tuota suoraa ja epäsuoraa vittuilua. Tätä menoa aihe muuttuu melko masentavaksi luettavaksi. Eikä me tosiaan olla mikään Konsolifin.
Koko aiheesta voisi jo muutenkin pikku hiljaa päästä irti, sillä tämmöinen jauhanta ei tunnu johtavan oikein minnekään. Ihmisillä on toki mielipiteitä, hyviä ja huonoja ja niitä saa esittää, mutta pyritään silti pitämään homma hansikkaassa. Laudalla olisi oikeasti tarkoitus viihtyä, eikä vain olla otsa kurtussa toisten kurkuissa kiinni.
Pistäydympä tänne teidän väittelyn väliin kertomaan jotain oikeasti uuttakin
Kaikki täällä eivät perusta Pelaaja-lehdestä, mutta Alan Wake varmasti kiinnostaa useitakin. Eli jos joku ei ole viime päivinä eksynyt Pelaajan sivuille, niin sieltä löytyy 50 minuuttinen podcast-haastattelu Remedyn Sami Järven kanssa peliin liittyen. Ja illalla on ilmeisesti ehkä kai tulossa jotain muutakin kivaa...
Podcast oli kieltämättä ihan hauskaa kuunneltavaa, mutta olisi silti sinällään suotavaa, että tuota lisäkivaa nähtäisiin illalla. Casti kun lopulta käsitteli aika löyhästi itse Wakea, ainakin verrattuna siihen, mitä tosiaan olisi toivonut kuulevansa. En kuitenkaan väitä sisällön kärsineen juurikaan tästä. Tekniikan temppuilu jäi sen sijaan vähän häiritsemään.
Kääpiömaassa nukketappelu + Golbez. Pari kertaa tullut jo kokeiltua ja välissä revittyä pari leveliäkin kaikille. Osaa sitten olla vittumainen matsi ja taas tekis mieli ottaa pois päältä active battle kun Golbez ehtii tavallisesti kolkkaamaan taisteluun mukaan tulleen maagin suorilta kun ei paralla riitä levelit ottaa vastaan edes yhtä loitumaa. Perseestä tämmöset pomomatsit joitten välissä ei pääse säästämään kun ainut keino päästä niistä ilman vitutusta on hakata kaikille hahmoille leveliä sen verran että vetävät kaiken kerrasta mullan alle.
Taktista Phoenix Down + Cura yhdistelmää vain käyttöön, niin johan homma sujuu. Cecilin pistät sopivaan aikaan lataamaan taikaansa ja sitten vähän myöhemmin pistät sen toisen elossaolevan henkilön herättelemään porukkaa. Kun tämä onnistuu kerran tai kaksi, niin johan alkaa matsi sujumaan.
Yleissivistystä olisi nyt tarjolla, sillä GameTap.com on laittanut alkuperäisen Falloutin sivuilleen ladattavaksi ilmaiseksi. Lataaminen kuitenkin vaatii sivustolle rekkaamista, jonka tosin pitäisi myöskin olla ilmaista.
Kerrotaas nyt vielä, että ilmeisesti Official PlayStation Magazinesta otetun skannin mukaan tullaan lokakuun Tokio Game Showssa näkemään Sonyn uusi "superseksikäs" peli. Odotukset messuja kohtaan siis kasvoivat jälleen, mutta samalla myös pelko alkoi nostamaan päätään.
Osalle PS3:n omistajille tällaiset saavutukset ovat vielä uusi ja mahtava asia, kun taas Boxilta ne on löytynyt jo pidemmän aikaa. Eli eiköhän se hihkuminen johdu ihan siitä "uutuudenviehätyksestä", sillä mitään valtaisia eroja Achievementeillä ja Trophyilla ei loppupeleissä edes oikeastaan ole. Toiset diggaavat pisteiden metsästyksestä, toiset pokaaleista. Itse pidän pistesysteemmiä jollain tapaa hauskempana.
Ihmetyttää muuten tämä Poliisin syyttäminen asiasta. Minusta on yllättävää että Saaren ampumisvideoon, siis siihen missä hän vain ampuu, yleensäkkin reagoitiin. En kuitenkaan ymmärrä miten Poliisi olisi muka voinut arvioida videon uhkaukseksi, ja näin peruuttanut aseluvan. Ei ne mitään fakiireja siellä ole.
Syntipukki on löydettävä aina ja vaikka väkisin. Kuulustelutilanne antaakin monelle todella helpon syyn syyttää juuri poliiseja asiasta. Eipähän tarvitse miettiä monimutkaisesti.
Kokeilin tuossa itse vasta rekisteröityä Eurogamerin saitille, mutta homma jummasi lopulta siihen, kun sivusto päätti väittää etten muka ollut laittanut nimimerkkiä, sähköpostiosoitetta tai salasanaa ollenkaan. Nyt selain taas tyrkyttää vain valkoista taustaa. Betaa halavia siis ainakin löytyy.
Hieman harmi, että taitaa jäädä tuo koodi nyt saamatta, mutta säästyypä se uutuuden viehätys kokoversioon.
Final Fantasy IV:sta on tullut mätettyä hitaasti ja säästeliäästi, mutta siltikin menosta voi jo päätellä, että loppu alkaa jo näin 19 tunnin jälkeen häämöttää. Sinällään moinen on sääli, mutta samalla myös omalla tavallaan hyvä homma, sillä koko peliin ei välttämättä ehdi nyt edes pahemmin kyllästyä. Hieman yllättäen perinteinen japsiropemeininki on nimittäin viihdyttänyt todella hyvin paria pientä tympääntymistä huolimatta. Moiset fiiliksetkin tosin iskivät, kun pitkän tapahtumaketjun tai tutkiskelun jälkeen sattuukin kuolemaan vähän kovemman luokan pomovastukseen ilman, että välissä pääsi tallentamaan. Peli-ilo on kuitenkin palannut aina välillä jopa moninkertaisena, kun bossin saakin toisella yrittämällä nujerrettua.
Spoilereita tarinaan liittyen:
Olen myös pitkästä aikaa aloitellut Abe's Exodduksen pelaamista erään koulutyön saatua minut jälleen peliin koukkuun. Mitenkään kauheasti en ole vielä ehtinyt Oddworldissa seikkailla, mutta ainakin tähän asti pelaaminen on ollut hyvinkin viihdyttävää. Sellaisena pyrinkin sen pitämään, joten olen yrittänyt pelata peliä suht vähän kerrallaan ja mahdollisimman rennosti. Näin ollen esimerkiksi suuremmat päänvaivaamiset jätän suosiolla sivummalle. Tämä ei missään nimessä ole kuitenkaan tarkoittanut sitä, että mudokon-kaverit ohitettaisiin tai jyrättäisiin kylmästi. Suurinta osaa olenkin ainakin yrittänyt pelastaa, minkä johdosta vain viisi noin kuudestakymmenestä työläisestä on tällä hetkellä jäänyt taakse.
Tänään tuli pitkästä aikaa iskettyä GTA PS3:een ja kokeiltua milloin pelaaminen alkaisi kyllästyttämään. Yhden Brucien pikkutehtävän jälkeen meininki alkoikin jo tympiä, mutta koska meikäläisellä aikaa riittää, päätin antaa vielä nettipelille pitkästä aikaa uuden mahdollisuuden vakuuttaa. Kyseinen hieno ominaisuus kun ei vielä muutama kuukausi sitten oikein viihdyttänyt viiden minuutin deathmatch-peliä pidempään.
Tällä kertaa päätinkin jättää suosiolla tappomatsit ja vähänkin vastaavat väliin, ja siirryinkin suoraan vähän erilaisempaan Race-pelimuotoon, joka alkukankeuden jälkeen alkoi jopa tuntua hauskalta pikkuviihteeltä, varsinkin kun pienen treenin jälkeen alkoivat sijoituksetkin olla kohtalaisia. Kuitenkin kun kerta netissä tuli pelattua, niin en tietenkään voinut välttää syöpäläisiä, jotka tahtovat pilata väkisin joidenkin peli-ilon. Tästä johtuen fiilis olikin välillä sama kuin MotorStormin yksinpelissä, kun kanssakilpailijat olivat jatkuvasti niin kyljessä kuin hanurissa kiinni. Moisesta huolimatta uskoisin silti kokeilevani tätä vielä uudemmankin kerran. Huonomminkin on aikaa nimittäin kulutettu.
Tässä viime aikoina on keskustelufoorumeita luotu sellaista rataa, että piti oma haavekkin toteuttaa, tässä se nyt sitten tulee. Foorumi keskittyy pääasiassa peleihin, mutta täysin vapaatakin keskustelua löytyy.
Arcade pelinurkkaus on myös tulossa tuonne kun saadaan lisää kävijöitä!
PS: Ei mielellään "pelaajalauta on parempi, tuo on turha" kommentteja. Kertokaa kommentteja sivustosta, älkää verratko sitä mihinkään, kiitos.
Siirsin ketjusi nyt ainakin alustavasti Linkkivinkkeihin. Jos Joel (Pelaajalaudan Admin) ei kuitenkaan mainostusta Laudalle tahdo, niin viesti tullaan mitä ilmeisemmin poistamaan.
EDIT: Eikä sitä aina tarvitse noin hyökkäävästi käydä päälle. Ohjeistaa ja kysyä voi "nätimminkin".
Hmmm... tarjotaan nyt vaikka miittiläisille. Eli sisustin olohuonetta nyt vähän, ja mm. julisteet saivat kyytiä.
Olisiko ottajia niille isoille Samus ja Link-julisteille? Joku ne saa viedä pois, tai jos on useampia halukkaita, niin sitten yksi per tyyppi tai arvotaan ne tms.
Myös julisteiden kehyksiä jäi tyhjän pantiksi. Löytyisi pari kappaletta lasisia reunuksettomia kehyksiä ja neljä kappaletta pleksillä varustettuja metallisilla kehyksillä. Ikeasta. Koko on 70x100 cm. Jos jotakuta autolla tulevaa kiinnostaa, niin voitaisiin jotain sopia hinnasta. (Saa tosin myös miitin ulkopuoliset laittaa YV:tä näistä, jos haluaa tulla hakemaan)
Pikaluku kovassa hässäkässä ei kannata. Ensimmäisen virkkeen jälkeen jostain syystä käsitin, että julisteet lensivät jo roskiin ilman sen kummempia kyselemättä
Kattoo ny missä vaiheessa tuon ehtii aloittaa, pitäis tuota ennen pelata vielä muutama peli loppuun etteivät ne jää kesken. Mutta kommentoin sitten kyllä sitä. Mitä nyt olen itse ymmärtänyt, niin pelissä on enemmän tekemistä kuin missään Disgaeassa tai missään muussakaan Nippon Ichin SRPG:ssä aikaisemmin, mikä on tietenkin positiivista, mutta toisaalta peli on selkeästi Disgaea, niin hyvässä kuin pahassakin. Eli pelaaminen ei ole muuttunut mitenkään hirveän radikaalisti. Eli ihan nautittava peli varmasti, jos ei ole vielä kyllästynyt aikaisempiin osiin.
Tuosta tekemisen määrästä en ole ennen kuullutkaan, joten hyvä kun nostit esiin. Mitä muihin osiin tulee, on minua hieman mietityttänyt muutamat karsitut ominaisuudet, joista olen kuullut. Käsittääkseni esimerkiksi Master/Pupil -systeemmille sekä Weapon Masterylle on näytetty ovea, joista varsinkin jälkimmäisestä myönnän jopa pitäneeni. Peukut ovatkin pystyssä, että nämä on korvattu vain paremmin toimivilla ideoilla.
Mutta oli minulla aiheeseen liittyvääkin asiaa. Final Fantasy IV tuli nimittäin hommattua vihdoin ja viimein, tosin DS:lle (46.90€). Koskaan aiemmin en ole peliä päässyt testaamaan, joten tarinaa sun muita myöten pelillä ainakin riittää jotain tarjottavaa, vaikkakaan ei mitään kauhean erikoista, mikä on kylläkin ymmärrettävissä. Hauskat viisi tuntia on kuitenkin pelin parissa onnistuttu nyt viettämään ja lisää tekee vain mieli. Pitäisi vain jaksaa muutamat kouluhommat hoitaa ensin pois alta...
Futista tulee seurattua nykyään oikeastaan liian harvoin, mutta onneksi heti kun päätän katsella taas vähän tarkemmin jotain matsia, niin johan tapahtuu. Neljä maalia ekalla puoliajalla ja muilta tapahtumiltaankin ok-tasoinen Suomi-Saksa -peliä on ollut ilo katsella, vaikka ne Saksan maalit tulivat aivan naurettavan nopeasti. Noh, vielä toinen puoliaika jäljellä, joten toivo voitosta on vielä elossa. Siihen kun on selkästi vieläpä mahdollista päästä.
Ja hauska homma muuten tämä, että uusi TV Viisi -kanava näyttää matsin ilmaiseksi. Kyllä kelpaa.
EDIT: 3-3 sitten napsahti lopputulokseksi ja vähän nakertaa: Voitto oli jo liiankin lähellä.
Shigeru Miyamoto on paljastanut hieman tietoa Wiin tulevasta Zeldasta. Kyseinen peli tulee olemaan ilmeisestikin jotain erikoista, sillä peli on nyt suunniteltu täysin Wiitä silmällä pitäen. Tämän johdosta muun muuassa pelin kontrolleja ollaan muokkaamassa uuteen uskoon.
Saat sitten kertoa hieman fiiliksiä. Muutoksia kolmanteen osaan kun on käsittääkseni tehty aikas paljolti, joten olisi mukava näin etukäteen tietää mihin suuntaan sarjaa ollaan lähdetty viemään.
Eeh, onko joku niin perillä että osaisi sanoa onko Disgaean DS-versio sama kuin PSP:lle tullut uudelleenjulkaisu? Tiedän että Alkuperäiseen PSP-versioon verrattuna DS-versiossa on jotain ekstraa, mutta mitenkähän sen uuden suhteen on....
Jos muistini oikein pelittää, ovat versiot hyvinkin samanlaisia. Niin PSP- kuin DS-versiosta pitäisi löytyä sekä Etna Mode kuin moninpeli ja muutamat uudet hahmot esimerkiksi Adell ja Rozalin Disgaea 2:sta sekä Overlord Zetta Makai Kingdomsista.
Pienimmät erot piti tosin varmistaa vielä wikipediasta, joka kertoopi näin:
The Nintendo DS version contains the following features: * Geo Cubes – A new addition to the PSP version, Geo Cubes are magic items that add more depth to multi-player battles. They can be used to enhance abilities, summon monsters, or to attack the enemies. * Demon Gadgets – Randomly generated items that appear on the battlefield. Units can power up by acquiring these gadgets. Some demon gadgets can level up a unit by 30 levels at once. * Unlockable Characters - As well as the unlockable characters from the original Disgaea: Hour of Darkness, Adell and Rozalin from Disgaea 2 will be unlockable, as well as the Dark Assembly guide, Pleinair. Overlord Zetta will also debut as an unlockable, playable character.