Joo, jos isolla ruudulla haluaa pelata, niin gba-versio gameboy playerilla tai snes-versio. En tajua miten joskus jaksoin pelata tuon Ps1-version läpi. Lataustauot ovat joka tilanteessa moninkertaiset verrattuna noihin.
Chrono Triggerin ja FFVI:n vertaileminen on aikalailla turhaa, kun miettii että molempien pelien taso on niin alhainen. Sama kun kinastelisi, että kumpi on parempi konsoli 3DO vai Atari Jaguar. Vastaushan on: Molemmat paskaa.
Don't Starvea on tullut pelattua jonkin verran. Tässä kuva viimeisimmästä leiristä.
Kyseinen pelikerta lähti hyvin käyntiin, mutta talvea myöten alkoi ruoka loppumaan. Päätin lähtä pöllimään pingviineiltä munia ja houkuttelin hämähäkit heidän luo hämäykseksi. Vahingossa kuitenkin mätkäytin kirveellä pingviiniä ja siihen loppui se peli. Pysyin kuitenkin 30+ päivää hengissä, joten eipä se huonosti mennyt.
Seuraavalla kerralla peli kaatui ja peli loppui siihen. Koska peli on ns. roguelike, se tuhoaa tallennuksen kun aloitat pelaamaan. Mikäli peli kaatuu tai sammutetaan muuten kuin "Save and Exit", ei kyseistä tallennusta voi enää jatkaa. Siinä mielessä aika helvetin perseestä, jos peli kaatuu. Nyt ei onneksi mennyt kuin tunnin verran peliä hukkaan.
Eipä löytynyt ainakaan PS4:n avulla suoraan tuota. Tietokoneellakaan selatessakaan ei näkynyt suoraan, mutta hakemalla löytyi.
Olenko muuten ainut, jonka mielestä PS4:n Storeen ei ole tullut mitään uutta julkaisun jälkeen?
Eipä sinne juuri paljoa ole tullut. Pari eri Pinball-kokoelmaa, jotka on porttauksia aikasemmalta sukupolvelta. Seuraava isompi julkaisu on kai Tomb Raider, joka taitaa olla myös paskaa. Filling bars ja press A for Awesome. Vielä on perkele aikaisemmatkin palkit täyttämättä (AC4).
Dying Lightista pelikuvaa. Dead Islandistä tykkäsin, vaikka siinä olikin paljon pikkuvikaa. Tässä on näköjään lisätty Mirror's Edge tyyppistä kiipeilyä mukaan. Kunhan eivät kuse vaikeustasoa ja pelimekaniikkaa pahemmin, voisi tämän PS4:lle hankkia. Ilmeisesti coop löytyy myös.
Jenkki-Netflixistä kannattaa katsoa jenkkikomediasarja Always Sunny in Philadelphia. Sarjan hahmoilla menee niin överiksi ja sekoksi touhu, ettei voi kuin nauraa. Lisäksi mukana on Arskan veli Danny DeVito.
Kyllä! Uusimmat kaudet eivät enää ole olleet niin parhautta, mutta kakkoskaudesta eteenpäin alkoi sarjan kulta-aika. Noita ekoja kausia on tullut pyöriteltyä uudestaan ja uudestaan lukemattomia kertoja.
Suomessakin tätä on esitetty samaan tapaan kuin kaikkia muitakin loistosarjoja - oudolla nimellä ihan miten sattuu, jotta kukaan ei varmasti sarjaa vahingossakaan löydä.
Niin ja Charlie on ehkä historian paras TV-hahmo. WILDCARD, BITCHES!
Onhan näitä huijaushärpäkkeitä ollut. Ajankohtainen Kakkonen teki aikoinaan ihan hyvän jutun siitä, kuinka Suomen olympiajoukkue lähti mukaan Bemer-hassutteluun. Muistaakseni olympiajoukkuekin tajusi kääntää kelkkansa.
Selännekin mainosti jossakin vaiheessa hologrammi/magneettiranneketta. Siinä oli taas 20 euron edestä niin paljon huijausta kuin vain voi olla.
Siis mikä tuo Valkee on? :lol: Katselen niin vähän telkkaria nykyään, ettei ole tullut vastaan.
Eipä sitä ole vissiin telkkarissa mainostettukaan. Se on tommonen 200 euroa maksava laite, jossa on korvakuulokkeiden sijaan ledit. Ne antaa aivoille valoa ja parannut masennuksesta. Tutkittu ja todistettu.
Jenkki-Netflixistä kannattaa katsoa jenkkikomediasarja Always Sunny in Philadelphia. Sarjan hahmoilla menee niin överiksi ja sekoksi touhu, ettei voi kuin nauraa. Lisäksi mukana on Arskan veli Danny DeVito.
Jeps, ei tarvitse paljoa olla. Tässä vielä harmittaa sekin, että uudeksi vuodeksi on tulossa vieraita ulkomailta ja onhan se vähän noloa esitellä talvista Suomea ilman lunta.
Mulle oikeastaan kaikki tehosteet on juuri tuon HFR:n takia ihan paskaa, koska kaikesta näkee sen feikkiyden. Tuli siis katseltua itsekin HFR-versio tällä kertaa, kun ilmaiseksi taas pääsi. Ei tuo niin paljon häirinnyt kuin ensimmäisessä osassa, mutta se Lotrien taika on tyystin poissa tuon tekniikan "ansiosta".
Ajattelin ensimmäisen osan kanssa samaa kun siitä HFR-version kävin katsomassa.
Vähemmän hassuttelua, mutta olinko ainoa jonka mielestä leffassa oli pari ihan jäätävän huonoa CGI-tehostetta?
Lähinnä:
Ei ehkä muuten, mutta jotenkin Wetalta odottaisi enemmän. Ehkä niiltä on loppunut aika kesken. Tai ehkä se oli tuo HFR. Hyvä leffahan se oli, en tosin osaa sanoa oliko parempi kuin eka.
Itse en ainakaan noista mainituista huomannut mitään silmään pistävää. Sen sijaan kääpiö vs ihminen kuvakulmat ym. kokoerot näyttävät tökeröiltä, kuten ovat aina näyttäneetkin. Myös parissa kohtaa näkyi tökerön selvästi, että hahmo ei sulautunut CGI-ympäristöön. Eipä nuo kuitenkaan haitanneet.
2D-normiframerate versio katsottu. Oli mielestäni parempi kuin ensimmäinen osa. Vähemmän hassuttelua, muutenkin jännempiä kohtauksia.
Tekniikan puolesta ei mielestäni ollut mitään ongelmaa katsoa elokuvaa normaalilla frameratella, vaikka elokuva olisi "suunniteltu" HFR:ää varten. Muistan ainoastaan pari kohtausta jossa normaali framerate vaikutti kameran nopea pöyräytyksen sulavuuteen. Sen kyllä vaihtoi mielellään väreihin ja Benny Hill -efektittömyyteen.
Hupaisaa oikeastaan, että miten pitkälti tämäkin viesti pitää paikkansa mutta miten hauska peliä on silti pelata. Vioistaankin huolimatta pelin parissa viihtyy erittäin hyvin.
Itse viihdyn pelin parissa kun pelaan nollat taulussa. Vähänkään valppaanpana alan miettimään, että mitä järkeä tässä on. Varsinkin kun pelailen Kenway's Fleet -minipeliä. Siinä ei ole mitään järjeä, saatana. Samaa paskaa kuin joku kännykän Simpsons-naputtelu. Kai se on joku ihmisen geneettinen ominaisuus, että napin naputtelu viihdyttää. Pitänee pelata äkkiä läpi tuo päätarina, ettei vahingossakaan tuhlaa aikaa turhuuteen. Sen jälkeen voi kokeilla sitä moninpeliä.
Filling bars, sitähän Ubisoftin peleistä sanotaankin. Valitettavasti tuo trendi vaan tunkee nykyisin yhä laajemmalle peleissä. Ja juuri tuon takia Knack olikin niin virkistävä kokemus, jos sitä taas mainostaisi tässä :lol: Knack on puhdasta mekaniikkaa. Toki, miksipä kehittäjä nykypäivänä panostaisi mekaniikkaan, kun palkkien täyttäminen on niin ison pelaajajoukon mielestä niin palkitsevaa ja ainoa sisältö, mitä peli tarvitsee. Kertoo sekin jotain, että niin moni valittanut Knackin kohdalla dodgen ja hyppyhyökkäyksen jälkeisistä viiveistä. Eivät ihmiset edes ymmärrä, että ne on tarkoituksella toteutettu tasapainottamaan taistelua ja on pelaajan itsensä vika, jos niitä yrittää spämmätä joka väliin. Jos näinkään yksinkertaisia asioita eivät nykypelaajat käsitä, niin miksi mitään merkityksellistä pelimekaniikkaa tai haastetta peleihin rakentaisikaan?
AC4:ään verrattuna Knack on tosiaankin GOTY.
AC:n moninpeliä en ole vielä testannut. Saapa nähdä onko siihen saatu mitään ideaa.
AC4:ää tullut pelaitua nyt jonkun verran ja täytyy sanoa, että Ubisoft osaa hyvin naamioda pelinsä paskuuden. Varmasti osa pelaajista luulee oikeasti, että tämä on hyvä peli, mutta ei se ole.
Pelatessa hämääntyy helposti, koska se on ripoteltu täyteen pikkutekemistä (laivan level-uppaus, aarrekarttoja, metsästystä ym.), mutta pohjalla on yksinkertainen ja paska peli. Itse pelaaminen on yksinkertaistettu äärimmilleen. Tehtävissä on ilmeisesti tarkoitus hiiviksellä ja päästä huomaamatta paikkoihin. Tämä onnistuukin yleensä, koska tekoäly on niin paska ja tehtävät on ripoteltu täyteen älyttömiä super-puskia, joihin vihut jonottavat puukotettavaksi. Jos sattuu epäonnistumaan hiipimisessä, pääsee näyttämään "taitonsa" taistelussa. Käytännössä siis odotat punaista palloa ja silloin pitää painaa nappia, niin vihu kuolee vastaiskuun. Vihuja on turha yrittää hakata perusiskuilla, koska silloin he kestävät puukon iskuja enemmän kuin manne markkinoilla. Sitten kun koko saaren väki on kumossa pusikossa, voi marssia kohteeseen ja suorittaa tehtävän loppuun. Menipä tehtävä läpi hiipimällä tai taistellen, se ei tarjoa mitään onnistumisen tunnetta. Samoten laivataistelut, oman laivaston hallinta, salaisuuksien kerääminen ym. on vain keräilynhimoista "eteenpäin jylläystä". Missään vaiheessa ei tarvitse taitoa tai muuta pelimekaniikallista panostusta, josta voisi saada edes hitusen onnistumisen tunnetta.
Lisäksi välillä pääsee seikkailemaan "oikeassa maailmassa", jossa haxoroidaan koneita ja käppäillään käytävissä. Siihenpä sekin jää. Parempi olisi, jos näitä kohtauksia ei olisi ollenkaan ja peli keskittyisi enemmän pelimekaniikan hankkimiseen.
Tuli mieleen noista banneista, että kuinka pitkiä ne yleensä ovat? Annetaanko ikuisia vai parin päivän kirjoituskieltoja? Jokainenhan meistä joskus on kirjoituskiellossa... Tämä palsta kuitenkin vaikuttaa sen verran asialliselta että ei varmaan olla jouduttu yli viikon pituisiin banneihin turvautumaan, eihän?
Yleensä banneja on tullut ainoastaan spämmääjille ym. boteille. Varmaankin joku (olisko ollut Kogeki) on saanut joskus lyhyehkön bannin.