2D-normiframerate versio katsottu. Oli mielestäni parempi kuin ensimmäinen osa. Vähemmän hassuttelua, muutenkin jännempiä kohtauksia.
Tekniikan puolesta ei mielestäni ollut mitään ongelmaa katsoa elokuvaa normaalilla frameratella, vaikka elokuva olisi "suunniteltu" HFR:ää varten. Muistan ainoastaan pari kohtausta jossa normaali framerate vaikutti kameran nopea pöyräytyksen sulavuuteen. Sen kyllä vaihtoi mielellään väreihin ja Benny Hill -efektittömyyteen.
Hupaisaa oikeastaan, että miten pitkälti tämäkin viesti pitää paikkansa mutta miten hauska peliä on silti pelata. Vioistaankin huolimatta pelin parissa viihtyy erittäin hyvin.
Itse viihdyn pelin parissa kun pelaan nollat taulussa. Vähänkään valppaanpana alan miettimään, että mitä järkeä tässä on. Varsinkin kun pelailen Kenway's Fleet -minipeliä. Siinä ei ole mitään järjeä, saatana. Samaa paskaa kuin joku kännykän Simpsons-naputtelu. Kai se on joku ihmisen geneettinen ominaisuus, että napin naputtelu viihdyttää. Pitänee pelata äkkiä läpi tuo päätarina, ettei vahingossakaan tuhlaa aikaa turhuuteen. Sen jälkeen voi kokeilla sitä moninpeliä.
Filling bars, sitähän Ubisoftin peleistä sanotaankin. Valitettavasti tuo trendi vaan tunkee nykyisin yhä laajemmalle peleissä. Ja juuri tuon takia Knack olikin niin virkistävä kokemus, jos sitä taas mainostaisi tässä :lol: Knack on puhdasta mekaniikkaa. Toki, miksipä kehittäjä nykypäivänä panostaisi mekaniikkaan, kun palkkien täyttäminen on niin ison pelaajajoukon mielestä niin palkitsevaa ja ainoa sisältö, mitä peli tarvitsee. Kertoo sekin jotain, että niin moni valittanut Knackin kohdalla dodgen ja hyppyhyökkäyksen jälkeisistä viiveistä. Eivät ihmiset edes ymmärrä, että ne on tarkoituksella toteutettu tasapainottamaan taistelua ja on pelaajan itsensä vika, jos niitä yrittää spämmätä joka väliin. Jos näinkään yksinkertaisia asioita eivät nykypelaajat käsitä, niin miksi mitään merkityksellistä pelimekaniikkaa tai haastetta peleihin rakentaisikaan?
AC4:ään verrattuna Knack on tosiaankin GOTY.
AC:n moninpeliä en ole vielä testannut. Saapa nähdä onko siihen saatu mitään ideaa.
AC4:ää tullut pelaitua nyt jonkun verran ja täytyy sanoa, että Ubisoft osaa hyvin naamioda pelinsä paskuuden. Varmasti osa pelaajista luulee oikeasti, että tämä on hyvä peli, mutta ei se ole.
Pelatessa hämääntyy helposti, koska se on ripoteltu täyteen pikkutekemistä (laivan level-uppaus, aarrekarttoja, metsästystä ym.), mutta pohjalla on yksinkertainen ja paska peli. Itse pelaaminen on yksinkertaistettu äärimmilleen. Tehtävissä on ilmeisesti tarkoitus hiiviksellä ja päästä huomaamatta paikkoihin. Tämä onnistuukin yleensä, koska tekoäly on niin paska ja tehtävät on ripoteltu täyteen älyttömiä super-puskia, joihin vihut jonottavat puukotettavaksi. Jos sattuu epäonnistumaan hiipimisessä, pääsee näyttämään "taitonsa" taistelussa. Käytännössä siis odotat punaista palloa ja silloin pitää painaa nappia, niin vihu kuolee vastaiskuun. Vihuja on turha yrittää hakata perusiskuilla, koska silloin he kestävät puukon iskuja enemmän kuin manne markkinoilla. Sitten kun koko saaren väki on kumossa pusikossa, voi marssia kohteeseen ja suorittaa tehtävän loppuun. Menipä tehtävä läpi hiipimällä tai taistellen, se ei tarjoa mitään onnistumisen tunnetta. Samoten laivataistelut, oman laivaston hallinta, salaisuuksien kerääminen ym. on vain keräilynhimoista "eteenpäin jylläystä". Missään vaiheessa ei tarvitse taitoa tai muuta pelimekaniikallista panostusta, josta voisi saada edes hitusen onnistumisen tunnetta.
Lisäksi välillä pääsee seikkailemaan "oikeassa maailmassa", jossa haxoroidaan koneita ja käppäillään käytävissä. Siihenpä sekin jää. Parempi olisi, jos näitä kohtauksia ei olisi ollenkaan ja peli keskittyisi enemmän pelimekaniikan hankkimiseen.
Tuli mieleen noista banneista, että kuinka pitkiä ne yleensä ovat? Annetaanko ikuisia vai parin päivän kirjoituskieltoja? Jokainenhan meistä joskus on kirjoituskiellossa... Tämä palsta kuitenkin vaikuttaa sen verran asialliselta että ei varmaan olla jouduttu yli viikon pituisiin banneihin turvautumaan, eihän?
Yleensä banneja on tullut ainoastaan spämmääjille ym. boteille. Varmaankin joku (olisko ollut Kogeki) on saanut joskus lyhyehkön bannin.
Amazon.co.uk:ssakin on nykyään PSN-store. Saapa nähdä tuleeko sinne hyviä tarjouksia. Tietenkin hinnat ovat jossain määrin kalliimpia kuin US PSN-storessa.
Marraskuun USA-myyntitilastoja pöllitty GAF:sta PlayStation 4: Top selling platform of the month. Xbox One: 909,132 (Fastest selling: 101,000 per day) [Second best selling platform of the month.] Xbox 360: 647K (-48.7%) Wii U: 220K
Wii U ei ainakaan liikaa ole saanut tuulta alleen. Lisäksi Mario 3D möi 215k, jolla jäätiin TOP10 ulkopuolelle. Xbone möi kuitenkin paremmin kuin mitä olisin odottanut.
Ilmeisesti menee niin, että määrittelet itsellesi koneen sijainniksi Suomen ja siihen suomessa sijaitsevan Live-tilin, tulee sinulle Suomen Marketplace käyttöön. Näin se toimii myös Xbox360:llä, ei siinä mitään kummallista. Kummalista on kuitenkin tuo, että ilmeisesti Marketplacen mukaan määräytyy Kinectin ja pelien kieliasetukset. Eli jos pelissä on suomen kieli valittavissa, peli on automaattisesti suomeksi ja sitä ei voi vaihtaa.
En ole varma miten nämä toimii Xbonella, mutta X360:llä Marketplacen sai vain muutettua tilin tiedoilla. Eli piti tehdä uusi esim. UK osoitteella oleva gamertag ja sitten pääsi UK Marketplacelle. Jos oman nykyisen tilin maan halusi vaihtaa, piti se tehdä MS:n kautta ja siinä oli jokin vaihtoraja (kerran vuodessa tjsp.)
Vaikuttaako Marketplacen alueen valinta jotenkin sen toimintoihin tai käytettävyyteen? Anteeksiantamattoman hirveä ominaisuus, jos vaikuttaa.
Ilmeisesti menee niin, että määrittelet itsellesi koneen sijainniksi Suomen ja siihen suomessa sijaitsevan Live-tilin, tulee sinulle Suomen Marketplace käyttöön. Näin se toimii myös Xbox360:llä, ei siinä mitään kummallista. Kummalista on kuitenkin tuo, että ilmeisesti Marketplacen mukaan määräytyy Kinectin ja pelien kieliasetukset. Eli jos pelissä on suomen kieli valittavissa, peli on automaattisesti suomeksi ja sitä ei voi vaihtaa.
Edit: Tietenkin kun boxi vihdoinkin tulee Suomeen, nämä on voitu jo päivittää ja korjata, mutta tällä hetkellä esim. saksalaisilla ja ranskalaisilla homma toimii noin. He ovatkin tosin sairaita dubbauspervoja.
Mietin tuota joskus, että miltähän muista tuntuu pelata pelejä omilla kielillään. Varsinkin ranskalalaiset ja saksalaiset ovat saaneet "nauttia" oman kielisistä peleistä jo iät ajat, kun aina pal-versioissa pitää olla noiden läskipäiden käännökset mukana. Ehkä se on vaan tottumiskysymys, vaikka jo pelkkä ajatus suomenkielisistä peleistä kauhistuttaa.
Kaikkeen tottuu paitsi paskaan dubbaukseen ja suomeksi käännettyihin peleihin. Ei vaan pysty.
Q3 eli tulisiko joskus elokuussa? Toki tuon voi helposti tilata Saksan, Ranskan tai UK:n Amazonista.
Lisäksi NeoGAF:ssa oli juttua, että Xbox One pakottaa pelin kielen samaan kuin Xboxin Marketplacessa. Eli jos Marketplacen alueeksi on valittu Suomi, Xbone pakottaa pelin kielen suomeksi mikäli se on vaihtoehtona. Seuraavassa Burnoutissa pääsee siis nauttimaan KYLKIKAHINASTA ja T-LUU RUNTTAUKSESTA.
Oletko käynyt katsomassa HFR versiota aiemmin? Eli viime vuonna?
Jep, edellisen katsoin HFR 3D:eenä viime vuonna. Siitä jäi tunne, että ensi kerralla pitää katsoa 2D-versio. HFR ei haitannut niinkään paljon kuin ne paskat lasit ja kuvan tummuus. Hobitti/LOTR on kuitenkin fantasia-elokuva, jossa värimaailma on tärkeä. Esimerkiksi ensimmäisen LoTR:n kontu-kohtaukset menettäisivät täysin hehkunsa, jos sen katsoo paskalla ja rasvalla hierotuilla laseilla. HFR:een tottui vähän puolen tunnin jälkeen, mutta saippuaooppera-tunne iski silti välillä. Sen näkee sitten muuttuuko tottumukset kun/jos kaikki siirtyvät HFR:n käyttöön.
Ei ole enään kauaa ensi-iltaan. Hätäisimmät näkevät Desolation of Smaugin jo keskiviikkona, itse varron perjantai-iltaan asti. Leffahan on saanut oikein hyviä arvosanoja ja on niiden mukaan ykköstä reilusti parempi. Tolkien-puristit saattavat tosin kuulemma vetää itsensä narun jatkoksi leffan loppupuolella, koska leffa ilmeisesti poikkeaa jossain asioissa paljonkin kirjasta. Itsellä ei onneksi tälläistä "taakkaa" ole, joten uskoisin että elokuva on erittäin nautittava.
En ole hirveästi odotellut elokuvaa, mutta voihan sen käydä katsomassa. Tänä vuonna ensimmäinen elokuva, jonka käyn katsomassa teatterissa. Se oli HFR 3D versio, mutta nyt käyn ihan suosiolla katsomassa 2D-version. Näkeepähän värit ja ei lasit paina. Lisäksi pääsee äänestämään lompakolla kaikkea 3d-paskaa vastaan.
Sinänsä en oikein tiedä, mitä tästäkin pitäisi ajatella. Sinänsä tuolla ei ole mitään väliä, koska peliä ei ole ilmeisesti suunniteltu nämä makromaksut mielessä kuten Forza 5, mutta miksi nuo hinnat pitää olla noin naurettavan korkeat tässäkin tapauksessa? Ehkä peliä oikeasti pelaavat suuttuisivat, jos halukkaat voisivat ostaa nämä autot jollain vitosella kun heiltä menee ties miten kauan niiden avaamisen oikealla tavalla..
Hinnat ovat naurettavia, mutta toisaalta se on tyhmä joka maksaa. Vaikuttaa hyvinkin siltä, että pelin oma talouspuoli on tasapainossa grindauksen kanssa, joten normipelaaja ei edes harkitse micromaksuja.
Toivottavasti Nintendo ei lähde tuohon mukaan. Tuoreimpien pelien perusteella ei ole pelkoa kun lukemani perusteella esimerkiksi Super Mario 3D World sisältää pelin läpäisyn jälkeen parin DLC:n verran lisää pelattavaa - ilmaiseksi! ;D
Pelottava ajatus. Pelkästään Nintendon DRM-kädettömyyden takia.
Juuri kuulin vähän Forza 5:n uskomattoman törkeästä micro-rahastuksesta, Xbox onen käyttöliittymän paskuudesta verrattuna aiempaan, sen että PS4:llä ei voi inviteä muita kuin jo pelissä olevia kavereita mukaan, sekä sen että myös Ps4:n dashboardilla on nyt mainoksia.
Yksi askel eteenpäin, seitsemän taaksepäin. Nextgen on tosiaan täällä.
GT6 vetää samoilla linjoilla. En tiedä tosin kuinka helppoa siinä on tienata credittejä itsepelissä. Kuitenkin jos haluaa Jaguar XJ13 auton nopeasti, siitä pitää pulittaa noin 150 euroa.
Pelailin eilen alkuosion läpi. Nyt on laiva hallussa ja Caribia aukeaa tutkittavaksi. Merirosvoteema maistuu paremmin kuin aikaisempien AC:ien maailmat. Toivottavasti tulee DLC:nä somali-puku ja AK-47 lisäpaketti.
Itse pelistä kuitenkin sen verran, että taistelut ovat silti Ubisoftin KingKong-tyyliin paskaa. Välillä kiipeilykin tuntuu tökkivän, mutta se voi johtua vielä omasta paskuudesta. Hyvänä puolena sanotaan, että Animus-kohtaukset ovat ilmeisesti pienemmässä roolissa.
Jos joku laitaa horisontaalisesti ison kuvan viestiinsä, kuvan kohdalla (muistaakseni) näytetään vierityspalkki, joten se ei räjäytä leiskaa. Pystysuunnassa kuvien kokoa ei rajoiteta mitenkään.
Mahdollisesti Laudan uudessa versiossa laitetaan kuvalle myös pystysuunnassa vierityspalkit jonkin rajan ylityttyä.
Onkohan kuvien postaukseen tulossa mitään uudistuksia. Kuvaruutu-ketjussa huomaa nopeasti, että nuo vieritys palkit eivät ole kaikista käyttäjäystävällisimpiä.
Pitänee itsekin tehdä tollanen jenkkitili. Googlettaa vaan jonkun ihan minkä hyvänsä random osotteen jenkkilästä ja laittaa sen tietoihin?
Jeps, tosin osavaltio kannattaa olla joku jossa ei ole verkko-ostoksissa veroa (esim. Delaware). Joillakin on tosin tullut Amazonilta osoitteen todistuskysely, kun ovat yhtäkkiä ostaneet parilla sadalla dollarilla koodeja.
Eka ostetaan Amazonilta PS3-version koodi. Osoitteeksi joku jenkkiosoite (esim. Delawaresta niin ei tuu veroja) ja kortin tiedot normaalisti. Melkein kannattaa tehdä nopeaan uusi tili näitä varten IMO. Tämän jälkeen redeemataan se koodi PSN Storessa ja sieltä sitten löytyy kympillä AC4:sta se PS4 Upgrade-versio. Aiemmin linkkaamassani GAF-ketjussa (löytyy PS4-ketjusta) oli ohjeita lisää. Jos USA Storessa ei ole entuudestaan rahnaa, niin pitää ostaa sitäkin tuolta Amazonin kaupasta. Molemmat pelithän saa pitää, vaikka eipä sillä PS3-versiolla paljoa tee ton jälkeen. En ole tosin varma, että onko vielä tällä hetkellä tilapäisesti pois päältä toi PSN:n code redeem -systeemi, kun siellä oli jotian hässäkkää ilmeisesti.
Tuo AC4:n PS4-versio on vielä ihan sopivan kokoinen, vain 20Gb.
Jeps sain laitettua illalla lataukseen ja aamulla pääsin jo testaamaan, että lähti hyvin päälle omalla EU-tililläkin. Latauksien kanssa tuli tosin kikkailua, koska auto-log-in kusi homman. Muutenkin lataukset eivät lähteneet rullaamaan normaalia vauhtia vaan matelivat ensin ~10kt/s. Huomasin, että mikäli haluaa latailla pelin standby-tilassa kannattaa säätää Auto-login päälle jenkki-tilille. Itsellä kävi niin, että lataus ei ollut vielä valmis kun laitoin koneen päälle ja PS4 kirjasi EU-tililläni sisään. Sen jälkeen pamahti "cannot download AC4" ja data corrupted. Lataus piti aloittaa uudelleen jenkkitilillä.
Eli kikkailemaan voi joutua hieman, mutta jos pelin saa 30-40 euroa halvemmalla, niin on se sen arvoista. Lisäksi mielestäni digitaalisista peleistä tuo 30€ on ihan oikea summa, koska jälleenmyyntihän ei ole mahdollista.
Vuoden paras peli (GOTY) Mikään ei jäänyt erikoisesti mieleen, mutta Rayman Legends lienee vuoden paras. Muita hyviä oli MGRising ja XCOM.
Vuoden paras wanha peli Oliko tämän tarkoitus olla jokin uudelleen julkaisu vai muuten vain vanha peli? Joka tapauksessa Baldur's Gate oli kova, vaikka Enchanted edition olikin vähän sössitty.
Vuoden pettymys Aliens Colonial Marines; Potentiaalia olisi riittänyt.
Vuoden yllättäjä Metal Gear Rising: Revengeance; En olisi uskonut, että koskaan pelaisin Metal Gear peliä, jossa on oikeasti toimivat kontrollit sekä tarina, jonka jaksoi seurata loppuun asti.
Vuoden nintendopeli Vaikka Phoenix Wright 3DS.
Vuoden pleikkaripeli Ei tullut pelattua, mutta uskoisin sen olevan Dragon's Crown. Jos ei muuten niin tissit?
Vuoden boxipeli Boxille ei hirveästi tänä vuonna tullut pelattavaa, mutta Dragon's Dogma Dark Arisen oli hyvä. PS3 version paskuuden takia sen voisi luokitella X360-yksinoikeudeksi.
Vuoden PC-peli Path of Exile; Parempi kuin Diablo 3, mutta ilmainen.
Testasin huvikseni WLANin ja LANin eroja. PS3:lla WLAN tuntui olevan perseestä, mutta PS4:n WLAN on hieman parempi. Parannettavaa on kuitenkin.
WLAN Down: ~20 Mbps WLAN Up: ~4.3 Mbps
LAN Down: ~35 Mbps LAN Up: ~4.6 Mbps
Vertailuksi samassa WLAN-verkossa oleva PC. Testattu Saksassa olevaan palvelimeen, koska tuskin Suomessa on Sonyllä palvelimia: Down: ~38 Mbps Up: ~9.1 Mbps
Tietenkin noita ei voi suoraan verrata PC:llä tehtyy testiin, koska ei pysty testaamaan Sonyn omaan palvelimeen.