Kunnon nostalgialeimahdus tosiaan tuli tosta videosta. Ykköspleikkarin paras peli itselle ainakin. Tuli broidin ja kavereiden kanssa hakattua satoja tunteja, varmaan enemmän, kuin mitään muuta PS1 peliä. Tekkeniäkin hakattiin, mutta ei lähellekkään samoja määriä kuin Soul Bladea. Onko missään nykymättäpelissä yhtä hyvää tarinamodea?
Mortal Kombatissa on kuulemma hyvä tarinamode, mutta muuten ovat harvassa.
Voisi pistää harkintalistalle. Jos vaikka tuhnu läppäri tuota pyöritellä, niin mikä nottei. Kolmosdiablon kanssa meni neljän pelaajan köörillä pelaaminen ajoittain täysin kelvottomaksi diashowksi.
Mulla tämä pyörii paremmin kuin Diablo 3. Diablo pyöri 720p:llä ja paskimmilla graffoilla 60 fps. Tämä pyörii 1600*900 suunnilleen yhtä hyvin. Joissakin paikoissa putoaa 30 fps paikkeille vsyncin takia.
Tuolla nimellä ei löytynyt mitään, mutta kokeilin Rokirokia ja kaverilistaan lisäytyi "Wratana".
Sen nimistä hahmoa minulla ei ole. HansPeterBaxter on toisen hahmon nimi, joten sillä pitäisi löytyä. Mikäs sun hahmon nimi on niin voin kokeilla laittaa sulle inviten.
Perseestä, jos kaikki on sidottu käyttäjätunnukseen. Hevonperseestä, jos kaikki on sidottu rautaan. Jotenkin en jaksa uskoa, että MS lukitsisi mitään rautaan. Se on vain todella tyhmää ja loppupeleissä heille tulee siitä paljon hommaa, kun laitteet hajoavat.
Always Online -pakko voi olla kyllä syy jättää Boxi ostamatta. Minulla oli pätkä, jolloin en jaksanut pitää 360 WLAN:ssa paskan reitittimen takia. Oli sillä silti kätevä pelailla, vaikka Livessä ei ollutkaan.
Laudan hehkeilyn (ja skillipuun massiivisuuden) kiehtomana itsekkin latasin kokeilumielessä. Sen huomaa että naksuttelu maistuu, kun piti testata vähän ennen nukkumaanmenoa, mutta aamukahdelta huomaa vielä pelaavansa. Ei tästä vielä mitään sen suurempia viitsi alkaa arvioimaan, mutta ensivaikutelma on hyvä.
Kaverikutsua voi laittaa nickille "Rokiroki". Tällä hetkellä löytyy 20lvl Shadow ja 15 lvl Marauder.
Tuossa ylempänä pohdittiin miksi WiiU pitäisi omistaa. Itse ajattelin "miksi ei?", jos se tuo edes neljälle viikonlopulle viihdykettä, niin sehän on jo maksanut itsensä takaisin. Saman verran maksaa käydä baarissa neljä kertaa.
Tämä "käydä baarissa" -vertailu ei vain toimi niille, jotka ei käy siellä baarissa tai eivät tuhlaa siellä 100 euroa / kerta. Boxin/PS3:n/PC:n omistajille sitä viihdykettä on jo valmiiksi, joten kysymys on edelleen "miksi"?
En oo warettanu sitten mustanmäen torin piraattikopioiden jälkeen. Siitä on varmaan 15 vuotta :b
Waretin Borderlands 2 viimeksi. Testasin, että miten paskasti/hyvin se toimii iMacilla ja sen jälkeen ostin sen. Demoja saisivat julkaista kans.
Jottei ihan offtopiciksi mene, niin tällä hetkellä tuntuu PS4 paremmalta vaihtoehdolta. PS+, mahdollisesti paremmat multiplattari ja uusi ohjain vaikuttavat asiaan. Paljoa ei kuitenkaan tarvitse muuttua niin ollaan taas boxin puolella.
suuren budjetin pelinkehittäjät haluaisivat olla mielummin elokuvaohjaajia kuin pelinkehittäjiä.
Tämä se on perseestä. Juokse nappi pohjassa ja hahmo hyppii kaikki rotkot/kuilut ja tappaa jokaisin vihun automaattisesti. Tämän jälkeen tulee QTE ja valmiiksi ohjattu "toimintakohtaus" saa loppunsa. Siinäpä nuo suuren budjetin pelit. Tulevista peleistä hyvänä esimerkkinä on varmaankin uusi Tomb Raider. Näyttää pahasti menevän King Kong kaavalla.
Itsekin tuon latasin ja vaikuttaa kaikinpuolin laadukkaalta. Jopa elämä ja mana flaskeissa on omat atribuutit, huh. Skill systeemi on myös parhautta ja järjettömän monipuolinen. Katsotaan jaksaako tätä pidempään, kuin Diabloa.
Itse olen nyt muistaakseni 18 levelillä. Ihan mukavasti on aika kulunut ja skill treessä on päässy hyvin alkuun. Tosiaan life & mana flaskit ovat kyllä hyvin tehty (flaskit täyttyy kun tappaa vihuja, ei tarvitse keräillä erikseen).
Ni No Kunia takanapäin kohta 10h. Kyllä tässä taitaa olla tämän sukupolven graafisesti upein peli
Onkos Demoon verrattuna tapahtunut jotakin muutosta? Sen perusteella ei nyt mitenkään erikoinen grafiikka ollut. Ihan kiva, mutta ei mitään mitä ei olisi ennen nähnyt.
Free to Play Diablo-klooni, joka voi olla parempi kuin D3. Pelailin suljettua Betaa hieman ja nyt ajattelin jatkaa open betassa. Itse peli on siinä mielessä hyvä, että oikealla rahalla voi tietääkseni ostella vain kosmeettisia muutoksia eli ei pitäisi olla Pay to Win -meininkiä. Kannattaa kokeilla, ilmainen ja laadukas kun on. Skill Tree on muuten aika pelottava alkuunsa.
Mä en nyt taas oikein ymmärrä mikä tuossa Special Editionissa on niin mahtavaa? Onko tuo kirja Artbook vai onko se joku guiden tyyppinen, jossa on vihujen statseja ym.? Artbookin vielä ymmärrän, mutta mikäli muussa tapauksessa menee ohi.
METAL GEAR SOLID: REVENGEANCEn demoa pelasin hieman. Itse pelimekaniikka ja pelattavuus vaikutti hyvältä ja huomattavasti paremmalta kuin sarjan aiemmissa peleissä, joissa ainoana "herkkuna" on ollut välipätkät ja juonikuviot. Lisäksi grafiikka ja animaatiot olivat hienoa katseltavaa. Harmi vain, että tämä aiemmin mainittu "herkku" pilaa tunnelmaa sen verran, että ei tuosta jaksa innostua. Jos peli olisi joku parodia (mitä paskasta nimestä joku voisi nopeasti kuvitella) voisi se innostaa enemmän, mutta kun ei. Raidenin ääninäyttelijä oli täyttä paskaa, kuten myös hahmokin. Lisäksi demossa porisve Boris on niin mielukuvitoksetonta paskaa, että jälleen palataan tähän parodiaan. Eli jos Boris olisi joku piikittely tähän iänikuiseen stereotyyppiin, niin silloinhan tuo menisi hyvin. Mutta kun ei taida olla, ei.
Sen tuosta kyllä huomaa, että Platinum Games on ottanut Team Ninjan paikan ja mielenkiinnolla odottelen, jos sieltä tulisi jokin NGB:n veroinen peli.
Vaikka Rane61 oli täysin pihalla kaikesta muusta, tiesi hän bisneksestä sen verran että ennusti DLC:n paskuuden. Reilusti ennen kuin Xbox360 ja PS3 tuli myyntiin, Rane veikkasi että pelinkehittäjät alkavat pimittämään sisältöä ja laskuttavat tästä jälkikäteen. Näinhän siinä kävi.
Saisi jo VGLeaks vuotaa Orbiksen speksit, notta päästäisiin vertailemaan oikeen kunnolla. ;D
Jos tästä sukupolvesta on mitään oppinut, niin specsien perusteella ei voi hirveästi vertailla. CELL:n piti olla supermahtiCPU, joka pyörittää kaikki pelit 1080p@120fps. Vertailemaan pääsee vasta kun pelit pyörivät omalla ruudulla. Tietty puhut enemmän specsien vertailusta, mutta silti.
Kaikesta päätellen Orbis on se itseäni enemmän kiinnostava laite. Enemmän tehoa ja enemmän peleihin suuntautunut arkkitehtuuri. MS tosiaan aikoo Durangosta jonkunlaista multimedialaitetta hienoinen palveluineen, mutta näistäkin on varmaan puolet rampautettu Euroopassa kuten nytkin on.
Noh saapi nähdä. Pelit ne on kuitenkin tärkeimmät, mutta nyt näyttää siltä että Orbis on se "pelikone" näistä kahdesta. Molemmat tulee kuitenkin varmaan ostettua ennen pitkää..
Itse en vielä ole kallella kummallekaan puolelle. Julkaisua ennen voi sattua vielä niin paljon muutoksia jotka vaikuttavat ostopäätökseen. -MS:n Kinect paskaa -Sony kusee HW:n liian monimutkaisella paskalla (CELL -> multiplattarit kusee) -Sony kusee ohjaimensa -Xbox Live huononee vuosi vuodelta, PS+ paranee -backwards comparability (jos xbla pelit ei enää toimi uudella boxilla, pitää se jättää jo periaatteesta ostamatta) jne.
Tässä tosin on sekin puoli että jos peli käyttää yli 4GB muistia, se on ymmärtääkseni koodattava 64 bittiseksi (Fraeon varmaan korjaa jos olen väärässä?). Jos tämä pitää paikkansa ja Durangon maksimi muisti peleille on 5GT, niin tämä tuntuu hiukan hassulta ratkaisulta että koko koodaus täytyy tehdä uusiksi jos haluaa sen koko 5GT käyttöön. Eli kun Orbis todennäköisesti sisältää sen 3,5GB peli käyttöön, Durangon koko muistia tuskin tullaan ikinä käyttämään multiplatfrom -peleissä. Joten muistin osalta Orbis voi hyötyä ehkä enemmän multiplatform -peleissä.
En nyt voi satavarmasti mitään sanoa, kun en tietokonearkkitehti ole, mutta kuulostaa vähän hassulta. Lisäksi onko tuo 64-bittisyyden käyttö nyt sen vaikeampaa kuin normikoodaminenkaan.
Ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa. Joku raudasta enemmän ymmärtävä (=HeinZ?) voisi vähän kommentoida ja avata, kun itse en noista spekseistä osaa vielä mitään sanoa (enkä ole varmaan ainoa) ;)
Näyttiksestä nyt ainakin sen verran, että käyttää DirectX11:aa ja siinä on 32 megaa eSRAMia. Xbox 360:ssä oli eDRAMia 10 megaa, joka on saman tyyppistä. eSRAM on kuulemma hieman käytännöllisempää. Tuolla näyttiksen muistilla tuotetaan eri post-processing efektejä esim. AA.
Jos nopeasti vertaa esim. Wii U:hun Wii U CPU: 3 corea @ 1.24GHz Xbox3 CPU: 8 croea 1.6GHz
Tuli katsottua vihdoin The Raid. Pari viikkoa on jo hyllyssä makoillut.
Ja olihan meno aika hienoa ja pääosan esittäjä Iko Uwais liikkui paikoitellen aika huimalla vauhdilla. Muutenkin taistelun sujuvuus ja tietynlainen jatkuvuus teki vaikutuksen. Tuntui että monet taistelut tehtiin putkeen ilman "poikki -huutoa". Mättäminen oli tauotonta.
Iko Uwais teki myös kyllä vaikutukset liikkumisellaan. Ajattelin jo että miehessä olisi potentiaalia olla "uusi Jackie Chan", mutta sitten huomasin että miehellä oli oma stunttimies, joka hiukan laski hohtoa. Vaikka voihan olla että mies teki itse kaikki temput, mutta pudotukset tms. hoiti stuntti.
Viimeinen 2 vs. 1 taistelu tuntui kyllä venyvän showpainin mittakaavaan. Se kesti ja kesti ja kesti. Ja iskuja sateli koko ajan joka jannullata ja jokainen sai iskuista omansa. Olihan sekin hienoa mättöä, mutta on jo aika paljon kun meikäläinen alkaa toimintaelokuvassa miettimään että kuinka helvetin kauan jätkät voi toisiaan hakata.
Varsinaisena elokuvanahan tämä jää köykäiseksi, mutta eihän tätä erikoiseksi tarkoitettukkaan. Mättö- ja toimintaelokuvien lajissa annan elokuvalle helposti 4/5. Jää Steven Seagalin läpsimiset ja Van Dammen spakaatti- ja hyppypotkyt aika kauas.
Itse kävin aikoinaan katsomassa tuon leffateatterissa ja samat mietteet. Juurikin tuo viimeinen mättö oli ehkä hitusen liian pitkä. Muuten kyllä viihdyttävää menoa.
Toivottavasti sieltä ei tule mitään Nintendo-paskaa vaan ihan kunnon ohjain kunnon pelejä varten. Kaikki gimmickit saisi unohtaa ja keskittyä siihen pelaamiseen.