|
3841
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 03.11.2007 01:10
|
Mä olen ollut siinä ymmärryksessä että se peliaula ja että muut pelaajat voi seurata sitä matsia aiheuttaa ylimääräistä lagia? Kenties tämän vuoksi VFssä ei ole tuota ominaisuutta.. Mutta tämä on vain arvailua.
DOA:ssa lobby voi vähän vaikuttaa, mutta kavereiden kanssa on kyllä yleensä pelaaminen onnistunut. VF:iin olisivat voineet tehdä edes sellaisen lobbyn, jossa ei voi itse matsia seurata, mutta voi olla jonossa. EDES HAHMONVALINTA OLISI PLUSSAA! Noh nyt on vain pakko tyytyä tähän paskaan. Silti mielummin tämä kuin ei mitään. Kokonaisuudessaan sanoisin silti DOA:n nettisysteemiä paremmaksi. Toivottavasti SEGA heittää jotain päivitystä kehiin, vaikka vahvasti epäilen. voisitkin kertoa jos tiedät; onko XBL:ään tai VFonlineen mahdollista tehdä vaihtoehtoisia tilejä tjs, tarkoituksenani siis että kaverit pääsisi kokeilemaan VFonlinea minun accountiltani, muttei tarvitsisi käyttää minun gamertagiani? Vai pitääkö jokaisen pelaajan omistaa maksettu xbl gold tili?
Tietty jos statsien puolesta pelkäät, voithan laittaa kaverit pelaamaan player matcheja. Toinen vaihtoehto on sitten tuo Fraeonin vinkki.
|
|
|
3842
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 02.11.2007 18:31
|
Treenataan toki lisää toiste. Saatat voittaa jopa sen toisen matsin joskus. ;) Pelaan itse jonkin verran Eileenillä niin voin kokeilla sillä sinua vastaan seuraavalla kerralla. Niin ehkäpä välittyy jotain käteviä sarjoja ja comboja. Muitakin kuin PPf+P. Kello oli jotain kolme yöllä ja olin pelannut jotain viikon putkeen niin tuon lyhyen session anti ei voinut olla sieltä kaikkein opettavaisimmasta päästä. Varsinkin kun en tietänyt että se olit sinä. Joops. No ihan hyvin pärjäsin ottaen huomioon sen tuntimäärään mitä olen ehtinyt pelaamaan. Ne tunnit ovat yhden käden sormilla laskettavissa.
|
|
|
3843
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 01.11.2007 23:18
|
Kaverilistan painostuksesta piti nyt VF5 poistaa ja kun vielä halvalla sain niin mikäs siinä. Vähän enemmän tuli tosin maksettua, mitä aiemmin menin lupailemaan.
Custom soundtrackit soimaan ja sound effectit melkein minimiin pelasti yllättävän paljon. Vielä siinä kuitenkin on se tietty visuaalinen tönkköys, mutta pohjimmiltaan ihan pelattava peli.
Yksinpeli ei kyllä kiinnosta pätkääkään ja harmittavasti online mode on erittäin alkeellinen. Mitään lobbya ei löydy ja matsit ovat 1vs1. Livessä porukalla ei siis voi pelata. Hahmoa tai stagea ei saa vaihtaa ellei lähde pelistä pois, mikä on täysin perseestä. Noh matsit toimivat ilman suurempaa viivettä ja peliä voi ihan hyvin pelata. Pari kertaa tuli jotain pientä lagipiikkiä, kun kavereiden kanssa pelailtiin, mutta muuten toimi hyvin.
Mitä itse peliin tulee, otin ekaksi hahmoksi Eileenin, joka muistuttaa hieman liikkeiltään DOA:n hahmoja. Perussetit alkaa kai olla niin kunnossa kuin ne muutaman tunnin pelaamisen jalkeen vain voi olla. Vituttaa vain tuo training mode, kun pitää huorata samoja liikkeitä koko ajan. PP, qcf+KKK! Whohoo. Nyt seuraava liike: ->PP, qfc+KKK. HELL YEAH! jne. Kyllä se tulee tyhmemmällekin tyypille selväksi, että tiettyjen sarjojen jälkeen voi tehdä nuo samat jatkot. Ehkä se on suunnattu sitten perus VF-pelaajalle...
E: Manjimarukin kaatui heti ekassa matsissa, mutta kyllä se sitten pääsi voiton makuun kun vähän annoin armoa.
|
|
|
3844
|
Yleinen / Vapaa sana / Re: Pelaajalautaa 5 kuukautta, millä fiiliksillä?
|
: 01.11.2007 21:43
|
"Ihan kiva" muttakun lähes kaikki sisältö on copy-pastattu Gaffilta tai muuten vaan ihan järjettömiä nii ei oikein jaksa nappaa
Ylläri, että kahdella peliaiheisella forumilla pyörii samat aiheet. Yes indeed. Itsekritiikistä pitää kuitenkin nostaa sulle hattua. Liekö sitten kaikki pälpätysalttiit Nintendo-fanit leiriytyneet tänne? ;D
Siltähän tuo vaikuttaa.
|
|
|
3845
|
Yleinen / Popkeskustelu / Re: Tulevia elokuvia
|
: 01.11.2007 01:40
|
Mä en kyllä ymmärrä miten Edward Nortonin kaltainen hieno mies on iskenyt kätensä tollaseen paskaan. Onhan mies tietysti tehnyt jonkun Italian Jobinkin, ehkä taloudellinen varmuus on miehelle sitten hyvin tärkeää (tyyliin Michael Caine.)
Vähän vanhaan viestiin nyt vastaan, mutta Nortoni on ilmoittanut olevansa kova Hulk-fani ja haluaa tehdä siitä kunnon elokuvan. Tuo uusi Hulk on siis aivan uusi eikä liity mitenkään Ang Leen elokuvaan.
|
|
|
3846
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Vs: Peliostokset
|
: 31.10.2007 23:34
|
Itse onnistuin myös hyödyntämään tarjousta postittamalla pelejä kaverille. Kaveri kävi poistamassa seuraavat tekeleet: Guitar Hero 3 Mass Effect COD4 Assassin's Creed The Orange Box
Muutamia tuli useampikin kappale, kun piti saada parille kaverille kans. Tuo Assassin's Creed on varmaankin ihan paska turhake, mutta nyt kun sai näin halvalla niin samahan se oli poistattaa. Voihan tekeleen sitteni poistaa pelikokoelmasta pois, jos joku muu haluaa sen poistaa minulta. COD4:n epäilen olevan vuoden huikein tekele. Moninpelibetatekele iski ainakin lujaa ja sen takia päätinkin poistaa tekeleen.
|
|
|
3852
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Super Smash Bros.
|
: 29.10.2007 21:37
|
Voiko tähän peliin enään mitään keksiä kun kaikki mahdolliset näyttävät olevan jo ;) Tämä peli tulee olemaan todellista hunajaa.
Voicechat nettipeliin?
|
|
|
3853
|
Yleinen / Peliseura / Re: Wii Friend Codes
|
: 29.10.2007 20:23
|
No ei vaineskaan, lisään sinut silti. Voit sitten joskus lisäillä minua, jos siltä tuntuu.
Ei saatana. Pitääkö molempien osapuolien lisätä toisensa? Voi helvetin Nintendo. Tiesin, että se on paska systeemi, mutta ei kai se nyt noin paska voi olla?
|
|
|
3857
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 27.10.2007 11:07
|
Hehe, niin se mielipide muuttuu.
Ei ole muuttunut vielä mihinkään. Tuli vain mieleen tuossa kun muistelin DOA:n pelaamisen aloittamista, että ei sekään aluksi maistunut. Heh, minä omistan sen nyt molemmille koneille.. XBL tagini on nyt sitten muuten ManjimaruFIN. Tikkua ei vielä ole joten tällä hetkellä annan noin 98% tasoitusta vastustajille kun pitää pelata sillä hiton peukaloruuvilla. Siitä huolimatta yhden unettoman yön jälkeen Sarahini on yhtä ranking matsia vaille 2.dan XBLssä. (livematseissa on oma erillinen ranking questista). Tulisi nyt se tikku ensi viikolla niin pääsisi pelaamaan Akirallakin.
Pistä Matti K:lle kaverikutsua. Hän haluaa varmasti pelata Virtua Fighteria. Gamertagi oli siis Matti K.
|
|
|
3858
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 27.10.2007 02:47
|
Tekkenissä on bufferointi muuta se ei päde 10-iskun comboissa.
Ei se päde kyllä monissa muissakaan comboissa. Ainakin kun joskus Bryanilla pelailin, piti ajoitella niitäkin lyhyempiäkin näpytyksiä. Pelasin muuten tuota VF5:n demoa tänään lisää. Kaikki häiritsevät tekijät olivat vieläkin paikalla, mutta jos niistä pääsee yli niin kyllähän sieltä kelpo peli löytyy. Sitä en ole kyllä koskaan kieltänytkään. Hubihubista tuon voisi ehkä vuokrata pariksi viikoksi, kun on noita kuponkejakin käyttämättä. Jää nähtäväksi.
|
|
|
3859
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 26.10.2007 18:43
|
Ja juuri tämä on se MINUN suurin ongelmani DoA:n kanssa
Ymmärrän täysin. Itse olin pelannut paljon Soul Caliburia ja sen jatko-osaa, kunnes aloin DOA:a pelailemaan. SC:n systeemeihin tottuneena haukuin DOA:a pitkään paskaksi. Sitten jossakin vaiheessa kaverin kanssa aloimme läpällä pelaamaan DOA3:a ja DOAU:a. Heittosysteemi & liikkuminen olivat täyttä tuubaa, jolle vain naurettiin sekä samalla kidutettiin samalla vieressä katsovaa kaveria. Sitten jossakin vaiheessa pääsi peliin paremmin kiinni ja alkoi oppimaan pelin systeemit paremmin. DOA4:ä aloin vasta kunnolla pelaamaan, kun pääsin livessäkin mättämään. Nyt nuo alussa niin paskalta tuntuneet systeemit ovat ymmärretty, joten pelistäkin nauttii eri tasolla.
|
|
|
3860
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 26.10.2007 10:23
|
Toisekseen, vaikka DOAssa on nykyään melkoinen kokoelma asioita jotka on VFssä, ei ole epäilystä mistä ne ovat kotoisin ;)
Jep. Vähän vaikea se on nykyään vetää täysin oma systeemi peliin kuin peliin. DOA:ssa on sentään tarpeeksi eroavaisuuksia, joten pelit sentään tuntuvat erilaisilta. Toiset tykkää tytöstä, toiset mummosta.
|
|
|
3862
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 26.10.2007 00:40
|
Fuzzy guardin käyttö edellyttää framedatan tietämistä, voisitkin linkata minut jonnekin missä on ajantasainen framelistaus uusimmista DOAista? En ole ihan usein päässyt pelaamaan. Boksi tulee kohta VF:n myötä. Kenties siis myös DOA.
http://www.deadoralive.jp/doa4/eng/index.htmlEn valitettavasti tiedä mistä saisi kaikkien hahmojen datat yhdessä paketissa, mutta tuolta saa joka hahmolle erikseen. Sieltä ylhäältä vain chracter -> move list. En tiedä kuinka monta framea pitää olla DOA:n crouch dashista tehtynä, että liikkeet onnistuvat. Jokaisessa pelissähän on aina omat buginsa, jonka takia se on niin SUPER! E: Tämän kautta on ehkä helpompi hakea frame datat. Linkkaa tosin samalle sivulle, mutta ei tarvitse seikkailla flash-sivuilla.
|
|
|
3863
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 25.10.2007 23:57
|
En periaatteesta koske enää peli vs peli ketjuihin koska ne ovat maailman turhinta huttua. Ja on erinäisiä vuosia tullut niitä kat... snip... edit: ai niin. crouch dash löytyy myös DOAsta, joskin sillä ei ole siinä mitään käyttöä ellen väärin muista. VF:n fuzzy guardia, liikkeiden modausta, liikkumistapaa tms ei sieltä muistaakseni löytynyt tai ollut tarvetta käyttää.
Kyllä se liikkuminen minulta onnistuu VF:ssa. Teknisesti se on yksi niistä asioista mistä pidän siinä. Tönkköydellä olen tarkoittanut lähinnä pelin yleistä olemusta. DOA4:n sulavuuteen ja nopeuteen kun on tottunut, siitä on vaikea palata takaisin. Lähes kaikki VF:n liikkeet tuntuvat yksittäisiltä ja myös näyttävät siltä. Siksi siitä tulee se jäykkä ja tönkkö tunne. Vaikea varmaan ymmärtää tätä, jos on aina vain pelannut Virtua Fighteriä. Ítse koen VF:n näin ja sille te ette mahda mitään. DOA4:n crouch dashista en ole aivan varma. En ole pitkään aikaan pelannut, joten en muista miten se DOA:ssa toimi. DOA:n huonoin puoli mielestäni onkin ettei ole universaalia väistösysteemiä, Tietty joku voisi väittää, että vastaliikkeet korvaavat sen, mutta olisi se mukava olla molemmat. Korean backdashi sentään löytyy ja toki monia liikkeitä voi väistää myös sidestepillä, mutta yleensä se toimii vain tiettyihin erikoisliikkeisiin. Fuzzy Guard löytyy ainakin DOA4:sta. En tiedä mitä meinasit liikkeiden modauksella? E: Tuohon DOA4:n crouch dashiin sen verran vielä, että sehän toimii niinku pitääkin. Miksei sillä olisi käyttöä?
|
|
|
3864
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Orange Box -keskustelu
|
: 24.10.2007 23:54
|
En tainnut aiemmin tänään Dustbowlissa muuhun kuolla kuin sinun rakentamiisi turretteihin, vaikka kuinka yritin niitä spyllä ja soldierilla tuhota.
Jaa joo. Meinaatko sitä turrettia joka oli siellä kopin katolla? Se on kiva paikka.
|
|
|
3865
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Orange Box -keskustelu
|
: 24.10.2007 23:02
|
Ja Rocky voisi koittaa sellaista hahmoluokkaa kuin "engineer", on kuulemma ihan näpsäkkä hahmo joka pystyy rakentelemaan jonkinlaisia turretteja. . .
Aijaa? Hämmentävä viesti...
|
|
|
3866
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 24.10.2007 19:55
|
Sama pätee kyllä Rockyynkin. Tuot aina se elementin pöytään kun Doaa haukutaan ja VF:ää kehutaan, että DoA on jotenkin munakkaampi kuin muut mätöt ?
Itseasiassa olen aina yrittänyt selittää DOA4:n systeemejä ja sitä, että siinä on paljon samaa kuin VF:n systeemissä. Tietenkin mielestäni DOA4:ssa on sitä menoa enemmän kuin muissa. Onhan se myös nopeampi kuin muut mätöt. Tosin viestini pointti olikin siinä, että monesti ne viestit eivät edes kohdistu itse peliin vaan siinä väännetään jotakin ihan muuta vaikka esim. viestin kirjoittajasta.
|
|
|
3867
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 24.10.2007 11:37
|
Jessus. Alkavat tappelemaan jonkun pelin takia. Halatkaa ja pelatkaa Mortal Kombatia.
Mättöpeliketjussa tapellaan. Tietty täällä ei kaikki halua pysyä itse peleissä vaan yrittävät kaikin voimin vääntää jotain muuta. Ehkä niin käy väkisin, jos on liian kiintynyt tiettyyn sarjaan. Vähän sama homma noissa konsolisotakeskusteluissa.
|
|
|
3869
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 23.10.2007 15:34
|
Kuten nyt Rocky_Balboalle käsittääkseni näyttävyys eli tarkemmin sanoen liikkumisen animaatio, osumien mojovuus, mielenkiintoiset hahmot, grafiikka ja musiikki. Tai tällaisen kuvan olen ainakin saanut. Miksi joku haluaisikaan testausta enemmän syventyä peliin, jolla ei vaikuta olevan mitään uutta ja parempaa tarjottavana? Pelkän yksinpelin perusteella en tosin itse lähtisi mitään taistelupeliä täysin tuomitsemaan. Kaksinpeli on kuitenkin huomattavasti hauskempi kokemus, vaikka aloittelijataktiikoilla peli ei täysin avautuisikaan.
Juurikin näin. On se kiva, että joku huomaa pointin eikä vain heittele EVOa kehiin. En ole tietääkseni koskaan VF5:n pelimekaaniikkaa juuri haukkunut. Se on monella tavalla lähellä DOA4:n systeemiä, joten ei siinä vikaa ole. Kaikki muu siinä sitten onkin vialla. Jos jälleen pistäisin mahtavan esimerkin (jonka neomide sitten tahallaan jättää ymmärtämättä tai vääntää joksikin muuksi, mutta samapa tuo), VF:a voisi verrata shakin pelaamista paskapökylöillä. Siinäpäs liikuttelet ja haistelet paskaa, mutta kun itse pelin idea on niin mahtava niin on pakko vain pelata!
|
|
|
3870
|
Yleinen / Pelikeskustelu / Re: Se pakollinen mättöpeliketju.
|
: 22.10.2007 20:39
|
Juuri päinvastoin. Niitä osaa huorata kolme-vuotiaatkin tuon bufferoinnin ansiosta. (vaikkei niistä nyt mitään iloa olekaan, ellei saa ukkoa seinään)
Ai siis sitä nappien naputtelua ei tarvikaan ajoittaa mitenkään? Voit naputella kaikki painallukset sekunnissa ja sen jälkeen katsoa kun 10 hit combo lähtee etenemään ruudulla?
|
|
|
|