Päästäänkö tästä taas siihen, että keskustelufoorumilla ei saa kertoa, jos jokin asia harmittaa? Erikoista on se. Varsinkin, kun sävy ei esim. tässä tapauksessa ollut mitenkään erityisen raflaava.
Ei toki! En vaan voi sietää zoukan tapaa tuoda asioita esille. Tai ehkä mulla on vaan Pelaajalauta-vuosien saatossa ilmestynyt zoukka-lasit päähän, enkä osaa enää lukea miehen kommentteja objektiivisesti. Toki voi olla, että omat viestini ovat ihan yhtä kärkkäitä ja elitistisiä, mutten vain tajua sitä.
Mutta onhan tällainen keskustelu nyt kuitenkin miljoona kertaa antoisampaa, kuin joku tylsä mielistely ja perseennuolenta!
Niin ainahan voi argumentoida että joku asia ei ole muilta pois, mutta kyllä tässä jatkuvasti rakennetaan kysyntää. Huom, ei siis tarjontaa vaan kysyntää. Ei kukaan halunnut ipadia vaikka se ihan hauska lelu onkin. Ei kukaan halua tätä älykelloakaan mutta yritysten pitää jatkuvasti luoda kuluttamisen mekanismeja ja trendejä. Se ei riitä että päivitetään puhelin ja tabletti kerran vuodessa. Nyt tulee jo kolmas pilari, jolla saadaan valtavat massit pois vuosittain. Ja kyllä varmasti 350 eurolla saa laadukkaan mekaanisen kellon.
Ja nykyään kyllä ihmetyttää että miksi yksittäinen ihminen hyppää puolustamaan jotain jättimäisiä yrityksiä, siis jos joku kertoo mielipiteensä asiasta minkä näkee "turhakkeena" niin vastaus on "voi voi apple on iso ja paha" alentuminen, mikä helvetin heitto tuo on ja mistä se on syntynyt?
Viestini sävy oli mitä oli, koska sanoit, että "älykello edustaa kyllä kaikkea sitä mikä on paskuutta maailmassa". Muutenkin sun (ja aika monen muunkin) viestit tässä ketjussa ovat olleet mielestäni koomisia. Ihan kuin Apple olisi tämä yksittäinen firma, joka yrittää viedä ihmisiltä "viimeisetkin hilut taskunpohjalta pyörimästä". Apple, siinä missä jok'ikinen muukin yritys maailmassa, haluaa tehdä rahaa, voittoa. Piste. Sitä varten yritys kehittää uusia tuotteita, joita emme välttämättä "tarvitse". Ihan yhtä lailla emme tarvitse merkkivaatteita tai roskaruokia, joita ihmiset ostavat, koska ne nauttivat niistä. Periaatteessa me voisimme pukeutua kaikki samanlaisiin kaapuihin ja syödä jotain tahnaa, jossa on kaikki tarvittavat ja terveellisimmät ravintoaineet. Mutta emme näin tee. Jotkut polttavat tupakkaa, mihin menee tuhansia euroja vuodessa, jotkut syövät ravintoloissa viikottain, jotkut ostavat elektroniikkahärpäkkeitä. Tollanen jeesustelu on ihan turhaa, eikä se edesauta mitään.
Älykello edustaa kyllä kaikkea sitä mikä on paskuutta maailmassa. Kunnon mekaaninen kello on käsityötä, kestää isältä pojalle, toimii viikkokausia tai vaikka kuukausia ja säilyttää käytännössä arvonsa ikuisesti. Älykello on toisesta laitteesta riippuvainen, lyhyen akkukeston varassa toimiva ja pitää arvonsa vuoden päivät kunnes seuraava malli saa sen näyttämään taas antiikkiselta kasalta virtapiirejä.
Tokihan älykello on samalla tietokone mutta meillä on jo tehokkaammat tietokoneet, paremmalla käyttiksellä taskussamme!
Meneehän siinä toki sekunteja kun katsoo puhelimestaan että kuka soittaa...
Voi ei, iso ja paha Apple-korporaatio tekee taas ilkeyksiään! Miksi pitää nähdä asiat aina noin mustavalkoisesti? Ei se ole sulta ja sun "käsityönä" tehdyltä mekaaniselta kellolta pois, jos joku muu haluaa pistää rahansa älykelloon, tai mihin tahansa muuhun härpäkkeeseen. Kellojakin on muuten monenlaisia, eikä niitä kaikkia suinkaan tehdä jossain kotoisan lämpimässä, lumen peitossa olevassa vajassa viiksekkään kellosepän toimesta Sveitsin Alpeilla. Esim. Casion G-Shockit ovat todella suosittuja eikä niissä ole liikkuvia palasia nimeksikään. Suunnoista ym. urheilukelloista puhumattakaan. Etkä muuten varmasti saa siitä sun mekaanisesta kellosta mitään irti fitness-tarkoituksessa, joka on kuitenkin yksi suurimmista, ellein jopa suurin Apple Watchin valttikortti.
Eivätkä halpiskellot arvoansa säilytä, vaan ne helvetin kalliit merkkikellot (joista suurin osa, esim. Rolex, tehdään 95% tehdastyönä), jotka maksavat moninkertaisesti Apple Watchiin verrattuna. Akunkesto on toki kysymysmerkki, mutta mulle ainakin riittää, että kello pelittää heräämisestä nukkumaanmenoon asti, koska en pidä kelloa kädessä nukkuessa.
The Verge on kyllä käsittämättömän paska sivusto muutenkin, kun arvosteluista puhutaan. Monta kertaa olen pyöräytellyt silmiäni, kun Applen tuotteet - niin loistavia kuin yleensä ovatkin - nappaavat vähintään sen 9.0 arvosanaksi, kun minkään muun lafkan mikään tuote ei ole samoihin pisteisiin yltänyt.
Harmittaa pirusti, että AnandTech.com-sivuston Anand Lal Shimpi lopetti hommat ja siirtyi Applelle. Olisin halunut vielä lukea miehen kirjoittaman perinpohjaisen arvostelun iPhone 6:sta.
Kännykästä riippuvainen ja satoja euroja maksava näytön jatke ei vain kiinnosta millään tavalla, miltään yritykseltä tai missään nykymuodossa.
Tähän halusin kiinnittää huomiota. Vaikka älykelloteknologia vielä onkin lastenkengissä, niin tuulta siipiensä alleen saadessaan älykellot tulevat ihan varmasti kehittymään aimoharppauksin eteenpäin siinä missä muutkin teknologiat. Verrataanpa vaikka nykyisiä iPhone- tai iPad-malleja ensimmäisiin. Ero on valtava.
Uskon ja toivon, että muutaman vuoden päästä Apple Watch on kehittynyt siinä määrin, ettei se tarvitse enää iPhonea kaveriksi. Lisäksi toivon, että akunkesto (joka on huolestuttavasti pidetty ymmärtääkseni salassa) kasvaa pikkuhiljaa ja laitteesta saadaan kunnolla vedenkestävä. Ja softapuolella koodarit varmasti keksivät vaikka mitä sovelluksia, joita ei olisi osannut edes ajatella tarvitsevansa.
Betan perusteella Destiny näytti mun mielestä tyylillisesti käsittämättömän tylsältä, teknisesti ihan ok. Eniten harmitti se supertylsä vihollisdesign. Ei mitään kiinnostusta räiskiä niitä random kaaputyyppejä, joita respaa loputtomasti.
Nää älykellot on kyllä huima loikkaus johonkin 70-luvun tulevaisuudenkuviin. Täysiä turhakkeita ja näillä vain puristetaan nykyajan teknologiafriikeiltä viimeisetkin hilut taskunpohjalta pyörimästä.
Älypuhelinta sentään voi käyttää yhdellä kädellä.
Samalla lailla ollaan naureskeltu ties kuinka monelle uudelle teknologialle aikojen saatossa. Aika moni naureskeli aikoinaan esim. iPadille tai iPhonen kosketusnäytölle, mutta miten sitten lopulta kävikään.
Ja käytätkö sä usein toista kättäsi johonkin, kun räpläät puhelintasi? Äkkiseltään tulee mieleen lähinnä pyöräily, jonka aikana kellon räpläys on turhan vaikeaa. Sitä paitsi nykyään suurin osa puhelimista on sitä kokoluokkaa, että niitä joutuu näpräämään molemmilla käsillä.
Itse tuskin Apple Watchia ostan vielä ensi vuonna, koska Applen ensimmäiset versiot uusista tuotejulkistuksista eivät yleensä ole olleet vielä ihan loppuun asti hiottuja, mutta jään mielenkiinnolla seuraamaan älykellojen kehitystä.
Ai että! Applen kotisivut päivittyivät vihdoin myös tähän päivään, eikä sitä kamalaa harmaata navigointipötköä ole enää leijumassa sivun yläreunassa.
Epi, miksi muuten valitset iPhone 6 Plussan etkä pienempää versiota? Pakkohan se on itsekin tuo iPhone hommata, ei enää pelkästään OS X Yosemite -integraation vuoksi, vaan nyt myös Apple Watch -pakollisuuden takia. Plus-versio kännykästä tuntuu vaan aivan liian suurelta, vaikka minulla isot kourat onkin.
EDIT: Plussassa on ilmeisesti rautapuolen optinen kuvanvakain, joka on jo yksinään hyvä syy valita ko. malli.
Älykellot eivät ole vieläkään kyllä relevantteja, tai ainakaan itse en osaisi sellaisen hankintaa perustella mitenkään.
Ei niin / Et niin, koska ne ovat olleet tähän asti surkeita kyhäelmiä, mutta eivät enää. Apple Watch tulee myymään ihan järkyttäviä määriä ja se tulee olemaan suunnannäyttäjä älykelloissa ihan samalla tavalla kuin mitä iPhone oli älypuhelimissa ja iPad tableteissa.
Kannattaa kattoa tää keynote, kun tulee ladattavaksi kaikille. Uskomatonta settiä.
Älykello, 5 tuuman fHD iPhone, NFC maksaminen. Kaikkea ne Applella keksii.
Niin, tai jos et olisi noin kapeakatseinen, niin ymmärtäisit, että Apple teki juuri älykelloista ja NFC-maksimesta relevanttia, mitä kumpikaan noista ei ole ennen ollut.
Kun jotain tehdään, niin tehdään se kunnolla, eikä juosten kusten.
Ensimmäinen The Evil Within -pätkä sitten sen ensimmäisen trailerin, joka sai minut taas innostumaan pelistä. Olen katsellut joitain gameplay-videoita viime kuukausina, ja niiden perusteella tulossa olisi todella keskeneräisen näköistä jöötiä. Tämä traileri taas sai vaihtelevuudellaan aikaan kunnon RE4-fibat.
Harmi, että pelissä on idioottimaiset mustat palkit, eikä se pyöri heikoista grafiikoistakaan huolimatta kuin 30 kuvaa sekunnissa konsoleilla. Pelattavuudeltaankin peli näyttää lähinnä heikolta TLoU-kopiolta, mutta nämä asiat voi antaa anteeksi, jos peli on yhtä jumalaisesti rytmitettyä vuoristorataa kuin RE4.
The Evil Within on peli, jonka kohdalla en aio antaa arvosteluille mitään painoarvoa, vaan haen oman kappaleeni kaupasta julkaisupäivänä ja luotan Shinji Mikamin kädenjälkeen sokeasti.
Tai no, en ihan sokeasti, sillä NeoGAFissa on aika monta hyvää syytä, miksi peli voi hyvinkin olla seuraava survival horror -raakatimantti. REmaken tai RE4:n kaltaisesta hiotusta jalokivestä tuskin on kuitenkaan tällä kertaa kysymys, valitettavasti.
EDIT: Traileri onkin ikivanha. Noh, eipä se mitään haittaa.
Mutta nyt puhuttiin nimenomaan hiippailusta, ja silloin jostain syystä apurit käyttäytyvät tyhmästi ja toisaalta ovat näkymättömiä vihollisille.
Okei, nyt vasta tajusin, mistä tässä oli kyse. Käsitin alunperin, että tässä maristiin ihan yleisesti Ellien tekoäly(ttömyyde)stä. Olen toki samaa mieltä, että hiippailu-AI olisi voitu paremminkin toteuttaa. Kaipa nuo MasterTK:n "köyhän miehen Splinter Cell / MGS" -ja "kahden tunnin MGS5-demo oli parempi kuin koko The Last of Us, vaikken ole pelannut edes koko peliä läpi" -jutut sokaisivat minut överiydellään.
Se, että Ellien pathfinding on niin kujalla, kertoo siitä että tuota ei kovin pitkään ole yritetty viilata.
Kun mietitään, miten hiottu paketti TLoU loppujen lopuksi onkaan, niin tämä lause kuulostaa kyllä ihan paskapuheelta.
Kun mietitään, miten hiottu paketti TLoU loppujen lopuksi onkaan, ei yhden täysin retuperällä olevan asian selitykseksi oikein muuta keksi. Nimenomaan KOSKA Naughty Dogilla osataan.
Tietenkin jos vain pelaa ruudinkatkuista räiskintäpeliä, niin asiaa ei ehkä huomaa.
En pelannut peliä kuin ruudinkatkuista räiskintäpeliä, eikä asia vaivannut minua paria tapausta lukuunottamatta lainkaan. Kyseessä on videopeli, jossa on videopelimäisiä ratkaisuja. Joissain peleissä ei pysty hyppäämään ollenkaan, vaikka moinen on mahdollista oikeassa elämässä. Joissain ei pysty ylittämään tai ohittamaan kämäisiä esteitä, vaikka oikeasti se olisi lastenleikkiä. Meneekö sulla näissäkin peleissä immersio totaalisesti? Ei tämä nyt herranen aika ole mikään iso juttu.
Entäpä ne Ellien apurina mukanaan tuomat hyvät puolet pelissä? Mun mielestä ainakin oli hienoa huomata, miten Ellie viskoi kimpussani olleiden vihujen niskaan pulloja, auttoi huudoillaan paikantamaan sivustalta hyökkäävät viholliset kriittisillä hetkillä, antoi vinkkejä etenemiseen liittyen, yms. Ja kyllä ne viholliset tarrautuivat myös Ellieen (ja muihin apureihin) kiinni lukuisia kertoja. Ehkä näin ei tapahdu helpommilla vaikeustasoilla.
Muutenkin tekstisi huokuu siltä, kuin sinulla olisi jotain hampaankolossa Naughty Dogiin liittyen. Enkä mielestäni ole nostanut yhtiötä missään vaiheessa jalustalle. TLoU on ensimmäinen ND:n peli, josta olen nauttinut ensimmäisten Crash Bandicoottien jälkeen.
Se, että Ellien pathfinding on niin kujalla, kertoo siitä että tuota ei kovin pitkään ole yritetty viilata.
Kun mietitään, miten hiottu paketti TLoU loppujen lopuksi onkaan, niin tämä lause kuulostaa kyllä ihan paskapuheelta. Eiköhän siellä ND:llä olla käyty läpi aika monta eri tapaa toteuttaa Ellien ja kumppaneiden tekoälysysteemit. Itse kiinnitin Ellien touhuihin muistaakseni kaksi kertaa huomiota koko pelin aikana. Ihan yhtä lailla sitä voi tehdä kärpäsestä härkäsen miljoonasta muustakin asiasta, jos välttämättä haluaa. Pääasia on, etteivät nämä jutut vaikuta PELATTAVUUTEEN.
Ymmärrän pointtisi, mutta jokainen pelatkoon pelejä juurin niiden syiden vuoksi kuin itse haluaa. Minulle TLoU:n hyvyys on monen tekijän summa, joista yksi on onnistunut tarinankerronta ja toinen erinomaiset hahmot. Mutta näitä syitä on myös paljon muitakin.
Jos TLoU olisi ollut pelkästään "tarinapeli", niin en olisi siitä innostunut tällä tavalla. Pelissä on lisäksi erinomainen pelattavuus ja juuri sopivasti tekijöitä, jotka tekevät pelikokemuksesta "oman". Nämä kaksi asiaa, tai ainakin toinen niistä, puuttuu yleensä niistä tarinavetoisista peleistä, joita olen pelannut. En halua ajatella pelatessani, että jokainen pelaaja tekee samat jutut tismalleen samalla tavalla. Se rikkoo immersiota enemmän kuin mikään muu yksittäinen asia.
Ja mitä tulee vaikeustasoon, niin TLoU:n post apocalyptic -miljöö ja pelimekaniikka (ammukset ja aseet aina vähissä, viholliset ovat lähes yhtä kestäviä kuin pelaajakin, hidas healing-systeemi, yms.) mielestäni kannustavat tarttumaan haasteeseen. Mitä realistisemmaksi (eli vaikeammaksi) selviytymistaistelu saadaan, sen parempi. Samalla myös immersio nousee.
Toimintahan The Last of Usissa on täysin toissijaista. Immersiokin menee rikki joka kerta kun Ellie juoksee täysin pystyssä vastustajaa päin, ilman seuraamuksia.
TLOU:ssa on kenties paras käsikirjoitus mitä peleissä on nähty, sen takia se kannattaa pelata läpi jollain helpolla vaikeustasolla.
Siis mitä? Jos pelimekaaniikasta/toiminnasta ei nauti ja haluaa pelkän tarinan takia pelin "pelata" läpi jollain lällärimodella, niin turha siihen on silloin edes koskea. Maailma on pullollaan erinomaisia elokuvia ja kirjoja, jos (paremmista) tarinoista haluaa nauttia, eikä niihin tarvi käyttää kymmeniä tunteja.
TLoUsin toiminta ja pelattavuus ovat nimenomaan erinomaista kamaa, jonka helppo vaikeustaso vesittää täysin. Paitsi MasterTK:lle, jolle Hard-vaikeustasokin on ilmeisesti läpihuutojuttu. Itse kuolin lukemattomia kertoja eikä tekoäly ollut sen tyhmempi kuin muissakaan peleissä.
EDIT: Hassua muuten, MasterTK, että sanoit TLoU:sia köyhän miehen Splinter Celliksi. Splinter Cell on pelisarjana bugisinta paskaa mitä on suollettu ja siinä vihollisten tekoäly on luokkaa ameba. Joten voidaan taas olettaa, että sulla oli tota tekstiä kirjoittaessa överivaihe päällä, koska tossa ei ollut yksinkertaisesti mitään järkeä. TLoU on pelillisesti ihan eri planeetalta kuin yksikään Splinter Cell -peli. Voisin sanoa samaa MGS-peleistä (bugisuutta lukuun ottamatta), mutta en ole vielä pelannut Ground Zeroesia.
Pelatkaa nyt hyvät ihmiset se peli edes läpi! MasterTK:kin käyttänyt enemmän aikaa näiden valitusviestien kirjoittamiseen, kuin itse pelaamiseen. TLoU on ehdottomasti sellainen peli, joka kuuluu pelata mahdollisimman nopeasti läpi pitkissä putkissa, jotta immersio säilyy. Vähän sama kuin katselisi leffoja pikkupätkissä. Ei se vaan toimi.
Toki, jos pelimaailmaan ei yksinkertaisesti pysty uppoutumaan, niin sitten on parempi pelata jotain muuta. The Last of Us oli kuitenkin minulle se peli, joka palautti uskoni näihin "elokuvamaisiin" peleihin ensi kertaa sitten... en edes muista. Ensimmäisen Metal Gear Solidin?
Nyt kyllä peruutan NHL 15 -ennokkatilaukseni, vaikka änäripeliä kovasti kaipailenkin. Niin käsittämätöntä kusetusta, etten muista vastaavaa ikinä aiemmin nähneeni.
Mutta miten helvetissä NetAnttilassa saa tilauksen peruttua? Ei nimittäin kyseistä toimintoa sivuilta löydy. Kätevää.
Itse en ole kyllä uskaltanut edes tilata vielä Destinya. Voi nimittäin olla ihan mitä tahansa höyryävän jöötin ja hyvän väliltä. Odottelen vähän yleisiä kommentteja eka.
Edes arvostelijoille ei peliä lähetetä ennen julkaisupäivää, mikä kuulostaa suhteellisen epäilyttävältä. Toki peliä kuuluu pelata netissä muiden kanssa MMO-tyyliin (mikä ei kunnolla onnistu, jos ainoat pelaajat ovat arvostelijoita), mutta kaipa ne arvostelijat olisivat voineet jotain alustavia mietteitä suoltaa pienemmänkin pelaajapopulaation perusteella ennen julkaisupäivää. Pelkän betan perusteella on mahdotonta sanoa, kuinka laaja ja vaihteleva peli loppujen lopuksi on, joten pelaajat ostavat käytännössä sian säkissä.
Itse veikkaan, että Destiny jatkaa Titanfallin jalanjäljissä, eikä kukaan muista peliä enää puolen vuoden päästä. Toivottavasti olen väärässä.
Niinno. Eipä kukaan järkevä toivottavasti muutenkaan vaihda puhelinta vuoden välein.
Juurikin näin, ainakin Android-puolella. iPhonen kanssa homma on jossain määrin järkevämpää, koska luuri pitää hyvin arvonsa/suosionsa. Juuri tästä syystä olen harkinnut leirin vaihtamista - uusin iPhone on "uusi" vielä vuodenkin päästä, eikä sen arvoa ole laskemassa milloin mikäkin lippulaivamalli. Tulevan iOS 8:n ja OS X Yosemiten synkronaatia kiinnostaa myös.
Itselläni on ollut Galaxy S2 nyt käytössä reilut kolme vuotta, mikä on ihan siedettävä suoritus älypuhelimista puhuttaessa.
Compact olisi kova, mutta siinä on vain yksi iso miinus. 4,6" näyttö. Se vain menee liian isoksi. Z1 Compactissa on 4,3" ja senkin haluaisin olevan hiukan pienempi. Kyrsii kun luulin että saatiin vihdoin mallisto jonka näytön koko pysyy aisoissa. Paskat. Heti hivutetaan lähemmäs 5" kun tulee uusi malli. Voi Sony minkä teit. Kunhan Z1C vaan toimii, niin Z3C:tä tuskin tulee hankittua.
EDIT: Itseasiassa kun katselin specsejä niin on aivan turha lähteä päivittämään. Muistia samat määrät, lisämuistia saa saman määrän, CPU sama isommilla kelloilla, GPU sama, piirisarja vain askeleen parempi (800 vs. 801), sama kamera, sama näyttö tekniikka jne. Ohuempi ja isompi näyttö on suurimmat erot. Pikemminkin Z1.5 Compact kuin ihan uusi malli. Ja lopulta tämä on heikompi kuin itse Z3. Muistia 3GB vs. 2GB ja lisämuistia 128GB vs. 64GB. Eli ei. Sony tuotti oikeasti pienen pettymyksen kyllä tällä.
Minkä takia isompi näyttö olisi huono asia? Vehje kuitenkin on pysynyt saman kokoisena, mitä nyt on ohuempi ja kevyempi kuin Z1 Compact. Näyttääkin paremmalta ohuemmalla näytön reunuksella.
Sokea speksien vertaaminen ei myöskään sano yhtään mitään, vaan totuus paljastuu vasta benchmark-testeistä. Sama pätee näyttöön, jonka paneeli on luonnollisesti muuttunut koon myötä ja kameraan, johon vaikuttaa pelkän raudan lisäksi softa (kuten oli nähtävissä Nexus 5:n tapauksessa).
Jos välttämättä speksejä nyt pitää alkaa vertailemaan, niin:
- Nopeampi prosessori (Snapdragon 800 2.2GHz vs. Snapdragon 801 2.5GHz). - Suurempi akku (2,300mAh vs. 2,600mAh). - Suurempi näyttö (4,3" vs. 4,6"). - Enemmän tallennustilaa (64Gb vs. 128Gb microSD-kortilla) ? - Ohuempi ja kevyempi (9% ohuempi ja 6% kevyempi). - Stereokaiuttimet. - Hiotumpi design. - PS4 Remote Play.
Tämä kaikki siis reilu puoli vuotta Z1 Compactin julkaisusta.
Jos verrataan puolestaan Z3:een, niin oikeastaan vain 1080p-resoluutio (isommalla näytöllä) ja 3Gb RAM puuttuvat. Resoluutiolla ei ole mitään merkitystä, koska Z3 Compactin pikselitiheys on enemmän kuin riittävä, suurempi jopa kuin iPhone 5S:ssä. Oikeastaan ainoat asiat, joita olisin toivonut, on tuo suurempi RAM-määrä ja Android 5.0 vakiona, mutta toisaalta eipä Androidin julkaisupäivää ole vielä edes kerrottu.
EDIT1: Sonyn sivuilla on ilmeisesti virhe, eikä Z3 Compact tuekaan kuin 64Gb microSD-korttia.
EDIT2: Tai tukee ehkä sittenkin? Ristiriitaista tietoa joka paikassa.
Mikäli iPhone 6 ei osoittaudu hypen arvoiseksi, niin Sonyn Xperia Z3 Compact tulee kyllä olemaan meikäläisen seuraava luuri:
- Järkevän kokoinen 4,6"-näyttö kompaktissa paketissa. - Veden- ja pölynkestävä. - Tuki 128Gb MicroSD-kortille. - PS4:n Remote play -tuki. - Kahden päivän akunkesto.
Ainoa miinus on, että Android 5.0:aa saattaa joutua jonkin aikaa odottelemaan. Nexus 6 (tai X) on sekin yksi vaihtoehto stock Androidin ansiosta, mutta en usko, että puhelinta saa kovinkaan paljoa Sonya halvemmalla - huhujen mukaan hinta olisi 420e, ilman MicroSD-korttipaikkaa. Omaan silmääni Z3 Compact näyttää myös todella, todella hyvältä:
* Functionality available on Sony Xperia Z3, Z3 Compact and Z3 Tablet Compact starting from November 2014. PS4 System, DUALSHOCK®4, Sony Entertainment Network and high-speed Internet connection required. Some games may not support this feature.
Siinäpä se nyt sitten on. Kamera törröttää kuin törröttääkin rumasti ulospäin ja takapaneeli on antenninauhojen takia tökerö. Muuten kyllä diggailen designista.
Olin vähän aikaa sitten lähellä ostaa 3DS XL:n käytettynä mutta hyvä, että jätin väliin. Pitää ostaa tämä uusi XL sitten joskus, kun 3DS:n lopulta hankin.
Samat sanat. Vähän mietityttää tosin toi toinen analogitatti, mutta kaipa se ajaa asiansa. Toivottavasti XL-mallia saisi myös värikkäillä ABXY-napeilla.